Rabu, 12 September 2012

01 di kluang - Google Blog Search

01 di kluang - Google Blog Search


Cerita Ita: Putu Bambu Sedap <b>di Kluang</b>

Posted: 12 Sep 2012 02:28 AM PDT

salam sejahtera semua,

korang semua sihat hari ni? aku alhamdulillah sihat di samping jamuan raya yang ada hari-hari di sini... jauh lebih sihat tentunya kan? hehe...

hari ni aku nak cerita pasal Putu Bambu.... ada yang tak kenal putu bambu tu apa?

ok putu bambu ni adik beradik dengan putu piring jugak la... juga sedap macam putu halba yang hanya boleh dapat kat kelantan...

kalau dulu memang shah kena redha je dengan kegemaran aku yang suka sangat makan adik-beradik putu ni.... tapi hanya putu dibuat di johor jadi kegemaran aku..... pasal yang ada di kuantan ni tak menepati citarasa sangat.... kenapa? orang yang biasa makan putu dia tau kenapa...

kalau kat johor putu bambu dia siap-siap dah golek dengan kelapa parut tapi kalau di kuantan ni di letak kat tepi je dan ada pulak gula pasir sejemput kat situ sekali... itu yang paling aku tak berkenan tu....

masa baru-baru kawin dulu kalau kami balik johor ada sorang mamat yang jual putu bambu kat simpang keluar dari mersing nak ke nitar... putu dia memang marveles la... tak sah kalau tak singgah beli... sekarang mamat tu dah takde.. taktau kat mana dia berjual dah sekarang ni...

tapi sekarang ni kalau aku balik kluang ada tempat dah nak beli putu bambu sedap ni... pertama kat sini...
Putu Bambu Taman Intan...


memang sedap betul dia buat... sekejap je anak-anak abiskan sebekas rm2 tu... rm2 ada 6 biji... sesiapa yang terlanjur lalu kat taman intan kluang tu leh la singgah... gerai diorang ni dekat dengan kawasan lapang belakang giant taman intan tu...

tempat kedua kalau takde kat taman intan tu boleh singgah kat sini pulak... alamak gambar takde la pulak...
kat batu 4 kluang... taman apa ye tempat tu yang ada stesen esso sekali dengan marrybrown tu... aduhai nama taman lupa pulak... tua dah aku ni... gerai ni kat area parking depan deret kedai runcit... masuk je simpang lepas caltex tu dia dorang je jual putu bambu...

tapi kalau korang sampai kluang atau air hitam.... tak payah singgah sini pun tak pe la...


pasal aku rasa tak berbaloi.... ini pendapat aku dan family aje tau... kualiti dia tak sebagus yang diwar-warkan... dah la harga dia mahal... pada aku tak special mana pun.... tapi kalau dah nama pencinta putu bambu kan... tak sedap pun abis gak....hahaha....

p/s kalau ada sedara mara keja kat situ jangan bagitau diorang ye.. karang kata aku tutup rezeki orang pulak kang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads