Sabtu, 6 April 2013

01 di kluang - Google Blog Search

01 di kluang - Google Blog Search


Kepala Tanpa Badan Ditemui <b>Di Kluang</b> (GAMBAR) ~ izz3.com

Posted: 21 Mar 2013 11:02 AM PDT

KLUANG - Polis menemui satu kepala milik lelaki warga emas yang dipercayai dijadikan pemujaan di dalam sebuah kuil di kawasan ladang kelapa sawit, dekat Sri Lalang, di sini hari ini.
Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd. Ali berkata, kepala lelaki berusia 62 tahun itu ditemui penjaga kuil di Ladang Coronation pagi ini sebelum melaporkan kepada polis pada pukul 7.30 pagi.
"Siasatan awal mempercayai lelaki itu dibunuh di tempat lain sebelum kepalanya yang dipotong dengan senjata tajam dibawa ke kuil berusia lebih 70 tahun itu untuk tujuan pemujaan. Usaha sedang digiatkan untuk mengesan anggota badan lelaki itu," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Kluang, di sini hari ini. - BERNAMA

gambar kepala lelaki dipenggal <b>di kluang</b> bertujuan - Kurakura.My

Posted: 21 Mar 2013 11:34 AM PDT

KEJAM : GAMBAR KEPALA LELAKI DIPENGGAL DI KLUANG BERTUJUAN UNTUK MEMUJA | Gambar ngeri tersebut merupakan satu kepala seorang lelaki yang telah dipenggal untuk digunakan dalam satu upacara pemujaan di sebuah kuil India dalam ladang kelapa sawit Sri Lalang di Kluang, Johor..Kepala lelaki malang tersebut diletakkan diatas sebatang kekaki yang digunakan untuk membakar kapur barus..

Laporan Kosmo: Polis menemui satu kepala milik lelaki warga emas yang dipercayai dijadikan pemujaan di dalam sebuah kuil di kawasan ladang kelapa sawit, dekat Sri Lalang, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd. Ali berkata, kepala lelaki berusia 62 tahun itu ditemui penjaga kuil di Ladang Coronation pagi ini sebelum melaporkan kepada polis pada pukul 7.30 pagi.

"Siasatan awal mempercayai lelaki itu dibunuh di tempat lain sebelum kepalanya yang dipotong dengan senjata tajam dibawa ke kuil berusia lebih 70 tahun itu untuk tujuan pemujaan. Usaha sedang digiatkan untuk mengesan anggota badan lelaki itu," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Kluang, di sini hari ini. – BERNAMA

p/s : mengikut sumber yang dipercayai, ni disebabkan ingin memuja nombor ekor 4D, nak kaya cepat sanggup buat benda terkutuk. dunia dunia…

Sumber : Here

Kepala Manusia Ditemui di Kuil <b>di Kluang</b> - USTAZ MOHD KHALIL <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2013 06:24 PM PDT

KLUANG - Polis menjumpai kepala tanpa badan milik seorang warga emas dipercayai dijadikan pemujaan di dalam Kuil Muniandy yang terletak di kawasan Ladang Coronation, Sri Lalang di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asistan Komisioner Abdul Majid Mohd Ali berkata, pihaknya mendapat maklumat kejadian itu lebih kurang jam 7.30 pagi daripada orang awam.

Beliau yang mengesahkan kejadian berkenaan berkata, kepala lelaki berusia 62 tahun itu ditemui oleh penjaga kuil terbabit.

"Pada masa ini polis sedang berusaha mencari bahagian badan mangsa dan siasatan awal mempercayai lelaki itu dibunuh di tempat lain.

"Selepas itu kepala mangsa yang telah dipotong dengan senjata tajam di letak di kuil yang sudah berusia lebih 70 tahun itu untuk tujuan pemujaan," katanya dalam sidang media yang diadakan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang, semalam.

Abdul Majid berkata, hasil siasatan mendapati warga emas itu merupakan seorang gelandangan dan sering tidur di sebuah tokong di Sri Lalang selepas isteri dan anaknya berpindah ke Johor Bahru.

Polis masih belum menemui senjata yang digunakan untuk membunuh warga emas berkenaan.

"Pasukan forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor setakat ini percaya lelaki itu dibunuh kira-kira lapan jam sebelum kepalanya ditemui berdasarkan titisan darah yang ada di tempat kejadian.

"Polis percaya lebih dari tiga suspek terlibat dalam kejadian bunuh ini malah dipercayai suspek sempat mengadakan upacara pemujaan menggunakan kepala terbabit sebelum melarikan diri.

"Polis sedang mengesan kesemua suspek yang berumur 30 hingga 50 tahun itu dan empat kenderaan yang digunakan mereka bagi melarikan diri.

"Apa yang penting, kejadian ini bermotifkan pemujaan dan bukannya perkauman mahupun gangsterism. Kita tidak mahu orang ramai membuat pelbagai spekulasi mengenainya kejadian ini," katanya.

Abdul Majid berkata, kes tersebut akan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

"Manakala kepala terbabit dihantar ke Hospital Enche' Besar Hajjah Khalsom Kluang dan polis juga meminta bantuan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi pegawai penyiasat Asistan Superintendan Ahmad Zamry Marinsah di talian 019-7266998 bagi membantu siasatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads