Isnin, 12 Ogos 2013

01 di pengerang - Google Blog Search

01 di pengerang - Google Blog Search


Haram Undi Dayangku Intan <b>Di Pengerang</b> | kedah69ers

Posted: 18 Apr 2013 07:07 PM PDT

Rakyat mahukan pemimpin yang berwibawa bukannya bekas penyanyi untuk meneraju rakyat. Pakatan haram memang telah membuktikan betapa hampeh nya mereka dalam mentadbir. Sekarang mereka telah menukar arena politik sebagai arena hiburan kedua semata-mata untuk menutup kebangsatan pentadbiran mereka.

Bekas penyanyi popular era 80-an Dayangku Intan yang dah tak laku lagi "recycle" sebagai calon PKR di Parlimen Pengerang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengesahan itu dibuat Ketua Cabang PKR Pengerang, Mat Daud sekaligus, bekas penyanyi  dengan nama sebenarnya Dayangku Intan Tengku Abdul Hamid bakal bertemu dengan calon dari Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Azalina Othman Said.

 

Beliau yang sudah mula menetap di Pengerang di sebuah chalet di Pengerang sejak 14 April lalu menerima surat watikah pencalonan daripada pucuk kepimpinan bagi kerusi Parlimen Pengerang di Kuala Lumpur semalam.

Dalam tempoh seminggu ini mereka sudah giat bergerak mengedarkan risalah, dalam masa sama berkempen sekali untuk memperkenalkan Dayangku Intan kepada penduduk sekitar Sungai Rengit.

Malah bagi memperkenalkan lagi beliau kepada penduduk, mereka juga telah menggunakan poster gambar beliau yang ditampal pada kenderaan bagi berkempen. Difahamkan Dayangku Intan juga telah mula menetap.    
   

Dayangku Intan memang tidak berpengetahuan dalam pentadbiran malahan beliau bukan seorang berkelulusan tinggi maka kata-katanya memang mencerminkan dirinya.

"Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya(Johor), pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa," ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah. 

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

"Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.  

"Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,"ujarnya.  Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat. 

Sedar atau tidak wahai Dayang bahawa begitu ramai rakyat Kelantan terpaksa berhijrah demi mencari rezeki kerana teruk dan bangsatnya pentadbiran PAS Kelantan. Sedar atau tidak kadar aids yang tertinggi adalah di Kelantan. Sedar atau tidak pusat pelacuran hanya 500meter dari ofis Nik Aziz.  Namun kita memang tahu kebodohan Dayangku Intan. Dia bukannya tau apa-apa, sekadar baca skrip sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads