ads

Jumaat, 30 September 2011

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


Berdisiplin akan menjadi kunci kemenangan PAS <b>Benut</b> | Nusajaya <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2011 06:54 AM PDT

BENUT, 28 September 2011: Antara yang dikenal pasti bagi membolehkan PAS meraih kemenangan yang gilang gemilang adalah dengan mendisiplinkan anggotanya setiap gerak kerja yang dilakukan.

Kesungguhan ini ditegaskan oleh Pengelola PAS Dun Benut, Ustaz Atan Gombang dengan katanya penglibatan dalam PAS bukan dilihat untuk mengisi masa senggang mahupun ingin mencari keseronokan sebaliknya ia merupakan tuntutan agama.

Sehubungan itu, menurutnya penggunaan masa wajar dititik beratkan memandangkan kebanyakannya tidak begitu menghiraukan hinggalah terbeban dengan kerja bertangguh.

''Antara kemenangan Islam adalah (menitik beratkan)disiplin. Manakala kekalahan juga berdasarkan disiplin. Contohnya dalam Dalam perang Uhud, kerana tidak dengar arahan Nabi saw supaya jangan tinggalkan Bukit Uhud, terjadinya kekalahan.

''Begitu juga (berdisiplin) dengan dapat tepati masa. Kalau janji datang marhaban pukul 8, kenalah datang time (masa) itu juga. Dalam PAS bukan untuk isi masa kosong, sampingan, saja-saja atau isi masa lapang'' ujarnya yang juga ahli jawatankuasa Badan Perhubungan PAS negeri Johor.

Ketika ditanya mengenai pendekatan kerja yang terbaik, beliau berkata gerak kerja tersebut adalah dengan melakukan tugas secara tersusun dan mempunyai perancangan bukannya tergopoh gapah asalkan selesai.

''Semua kena serius dan berdisiplin. Tanpa disiplin kita tak akan menempah kejayaan. Kerja kena smart bukan hard'' ujarnya pada program Marhaban MTD Benut di Unit Peti Undi (UPU) Simpang Jawa, di sini.

Sejumlah lima buah rumah para pengundi telah dikunjungi ahli rombangan Marhaban MTD Benut sempana berada dalam bulan syawal."

Sumber : MTD PAS Benut

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Terminal bas dan teksi <b>di Segamat</b> terbakar

Posted: 29 Sep 2011 10:29 PM PDT

Dalam masa beberapa hari sahaja, 3 tempat yang menjadi tumpuan dan terkenal di Malaysia telah hangus terbakar dan menjadi bualan hangat orang ramai. Terbaru kebakaran di terminal bas dan teksi Segamat pada pukul 10.45 pagi tadi.

Agak pelik kedengaran bila kebakaran masih tetap berlaku walaupun ketika ini bukanlah musim panas. Jadi nasihat saya, janganlah salahkan alam sekitar sekiranya berlaku kebakaran di kawasan kita. Mungkin sebab utamanya adalah kecuaian manusia sendiri.

terminal bas dan teksi terbakar

gambar kebakaran yang sempat dirakam oleh pengunjung


terminal bas dan teksi di daerah segamat terbakar

kebakaran di terminal bas Segamat


gambar kebakaran terminal bas dan teksi di segamat

ruangan gerai yang hangus


terminal bas dan teksi terbakar

api yang sedang marak


terminal bas dan teksi di segamat

gambar kebakaran


terminal bas di daerah segamat

ruang makan yang terbakar

Tapi ada juga suara-suara sumbang mengatakan kebakaran itu sebenarnya adalah satu konspirasi. Oopss… Jangan tanya saya, sebabnya saya betul-betul tidak tahu. Anda tahu?

Entri yang berkaitan:

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pusat Pelaburan <b>Negeri Johor</b> (JSIC) Malaysia <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2011 10:54 PM PDT

Advertisment

Applications are invited from the people of Johor or Malaysian citizens who are qualified to fill positions in the Johor State Investment Centre (JSIC) for the position as follows: -

1. PENGURUS GRED N48

2. PEMBANTU TADBIR N17

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN

KLIK DI SINI UNTUK BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan : 19 September 2011

Advertisment

Incoming search terms:

  • Jawatan Kosong di Pusat Pelaburan Negeri Johor (JSIC)
  • jawatan kosong di syarikat pelaburan di malaysia

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Kutipan Sampah <b>di</b> Taman Megah Ria, <b>Masai</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 30 Sep 2011 11:08 AM PDT

Salam Sejahtera

Mohon bantuan dari pihak TV3 bagi membuat siasatan / memaparkan dalam apa juga ruangan yang berkaitan agar menyiarkan masaalah kami di Taman Megah Ria, Masai Johor.

1.  Sampah telah tidak dipungut semenjak dari 17 September 2011 sehingga aduan ini dibuat. telah banyak aduan yang saya buat kepada pihak MBJB tetapi sehingga saat ini tiada sebarang tindakan yang diambil. Ulat, Lalat dan lipas berkeliaran. Bau busuk tak dapat dibayangkan.

2.  Longkang (Luar Rumah / Longkang besar) yang tersumbat dan menyebabkan air bertakung. Semenjak saya tinggal di kawasan tersebut semenjak tahun 1996 seingat saya baru dua / tiga kali sahaja longkang tersebut dibersihkan oleh pihak MBJB. dimanakah hak kami sebagai pembayar cukai?

Harap dapat bantu kami yang pada hakikatnya mengharapkan persekitaran yang bersih tetapi peerkara sebaliknya yang berlaku.

By: Ismail

Aduan yang berkaitan:

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Asmara <b>Di</b> Pantai <b>Kukup</b> Gunungkidul | Tips Wisata Murah

Posted: 29 Sep 2011 07:31 PM PDT

pantai kukupPantai yang berpasir putih ini, sekilas menyerupai tanah lot bali. hampir bisa dipastikan setiap hari libur ,terlihat banyak pengunjung duduk duduk di karang melepas ketegangan dengan memandang riak gelombang laut lepas yang di sapu angin, yang kadang tidak beraturan yang membuat riak gelombang menari kekiri kekanan.Situs tips wisata murah berbagi informasi seputar keindahan pantai kukup gunungkidul untuk anda

Kalau anda pergi ke pantai Kukup, anda akan melihat sebuah karang yang menjorok ke laut posisinya terpisah dari daratan, dan untuk menuju ke tempat itu, di bangun sebuah jembatan yang mebentang yang mengoda untuk di lewati. Dan jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut paling banyak diminati para pengunjung.

Pantai Kukup ini posisinya ada di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta. Di sekitar area wisata pantai kukup ini sering kita jumpai Bus pariwisata berplat nomer dari berbagai daerah, khususnya diwaktu liburan nasional. di hari biasa sering terlihat mobil pribadi dan pasangan muda mudi bersepeda motor yang selalu meramaikan pantai berpasir putih tersebut.Pantai ini memang sering terlihat pasangan yang lagi menyiram asmara dengan cara sekedar duduk atau berkejaran di pasir putih yang menyenangkan. khusus bagi yang membawa keluarga,Kalau anda kemalaman disekitar pantai kukup juga sudah tersedia pondok wisata dengan harga yang sangat terjangkau atau murah

Ubur ubur
Pantai kukup ini selalu disiagakan tim SAR untuk memberi kenyamanan pada para pengunjung, dan tim SAR tersebut selalu memberi pengarahan pada para pengunjung, Situs tips wisata murah menyarankan sebaiknya pengunjung juga memperhatikan petunjuk dari petugas tersebut.
Satu hal yang mesti diperhatikan kalau ke pantai kukup, karena akhir akhir ini muncul fenomena alam berupa ubur ubur. sebaiknya juga harus waspada. Tapi apa bila ada yang terkena gigitan ubur ubur tersebut anda tidak perlu kawatir,karena menurut pengakuan panjaga pantai, racun ubur ubur itu bisa dengan segera di atasi dengan mengoleskan getah kerang pada bekas gigitan. Dan kerang kerang itu banyak di jual oleh pedagang yang mangkal di sekitar pantai
salam wisata keluarga indonesia

Salam Wisata keluarga Indonesia

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Teratakarmo: Hari Raya Kedua <b>Di Muar</b> 2011 | Ops Jolok

Posted: 03 Sep 2011 09:53 PM PDT

Hari Raya Kedua di Muar hari yang agak sibuk untuk aku kerana telah ditugaskan untuk memasak lauk untuk tetamu yang akan datang. Menu masakan yang aku kena masak adalah Nasi Minyak, Ayam Masak merah, Telur masak Merah. Kedatangan keluarga 69 dari Klang dinanti-nantikan. Tunggu gak kak ina dan Ciklily tapi diaorang tak sempat nak datang sebab sibuk sakan berhari raya kut..hehe

Persiapan untuk Menu masakan telah tersedia dan dibantu oleh PA aku iaitu Cik Puan MAZ..hehe. Tiga masakan siap dalam tempoh tak sampai 3 jam. Dua periuk Nasi Minyak, Ayam cuma 3 ekor dan telur tak pulak aku kira (Menu Standby). Aku rasa ok kut masakan aku sebab habis semua ayam masak merah dan aku sempat rasa seketul jer. Ada gak yang tak sempat rasa.

MISI MENJEJAK LOKASI TERBAIK UNTUK PETIK BUAH
 OPS JOLOK SEDANG DIJALANKAN
Keluarga 69 sampai jer Ketua Misi iaitu Anjang Udin tanpa berlengah terus menjengah belakang rumah sebab ada beberapa pokok duku berbuah..hehe.Apa lagi sambil berhari raya, operasi menjolok buah dijalankan. Tapi sayang buah duku yang masak berada tinggi kat atas pokok dan buah pulak kurang sebab dah abis musim. Korang tengok jerlah gelagat Keluarga 69 beraya dikebun kat SINI
Sesi makan pula diteruskan setelah Operasi Jolok Buah berehat seketika (Petang sambung lagi..). Masing-masing lepas makan terus berehat kerana diaorang akan balik petang dan juga malam. Penat memang penat tapi puashati sebab dapat berkumpul ramai-ramai kat rumah mak mertua aku pada hari raya kedua.
AZAM BERJAYA DALAM MISI MEMETIK BUAH RAMBUTAN
Petang sesi memetik buah diteruskan. Kebun Rambutan diseberang jalan dijadikan Lokasi memetik buah seterusnya. Dah agak petang jadi masa agak terbatas dengan Unggas dan Nyamuk banyak keluar pada waktu ni. Jadi dek kerana badan dah berbintat gara-gara digigit Nyamuk Misi Ops Jolok buah di tamatkan..
Majlis pada Hari Raya kedua cukup meriah dengan kehadiran Keluarga 69. Dari Pagi sehinggalah ke Malam kemudian bersambung lagi sebab Keluarga blogger DIBAPISCES pulak datang setelah sesat berjalan Hari raya..hehe..Seharian melayan Keluarga 69 memang penat tapi best sebab Keluarga 69 punya kecoh memeriahkan suasana Hari Raya di Muar pada Kali ini...

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Steam Buttercream Wedding Cake and Cupcakes - <b>Lok Heng</b>

Posted: 04 Feb 2011 05:00 PM PST

Salam semua, ini adalah majlis persandingan Mala di Lok Heng Selatan, Kota Tinggi, Johor. Mala telah menempah 2 Tiers Kek Steam Buttercream + 1 Tiers Cupcakes sebagai kek perkahwinan untuk majlis yang berlangsung pada Bulan Dec yang lepas. Pihak Rbecca Cookies, cake & Cupcakes / Rbecca Wedding gallery mengucapkan berbanyak2 terima kasih pada Mala sekeluarga kerana sudi menggunakan perkhidmatan kami untuk memeriahkan lagi majlis yang bersejarah itu. Disamping itu kami juga mengucapkan Gong Xi Fa Cai pada pembaca sekalian.
______________________________________________

Hi, Happy Chinese New Year.... This is a wedding events for Mala from Lok Heng Selatan, Kota Tinggi, Johor on last Dec 2010. 2 Tiers Steam Buttercream Cake + 1 Tiers Cupcakes is ordered by Mala for this function. We would like to thanks Mala & Family for all their support.
















Suami dan Isteri terperosok bawah Bas ~ Sungai Rapat Online

Posted: 10 Sep 2011 07:55 AM PDT


Sepasang suami isteri bukan hanya ditakdirkan mati bersama, tetapi lebih menyayat hati mayat si isteri ditemui dengan senaskhah surah Yasin di atas badan mangsa, dipercayai dibacanya sebelum kereta yang dinaiki bertembung bas Politeknik Johor Bahru (PJB) dalam nahas di Kilometer 47, Jalan Johor Bahru-Mersing, di sini, pagi semalam.

Pasangan suami isteri itu yang juga peneroka FELDA Lok Heng Barat, Abu Sarimi, 63, dan isterinya, Zaharah Giser, dalam perjalanan ke rumah anak mereka untuk mengambil MyKad yang tertinggal.
Dalam kemalangan kira-kira jam 9 pagi berhampiran ladang Lembaga Getah Malaysia (LGM) itu, Proton Iswara dipandu Abu, terperosok bawah bas berkenaan sebelum diseret lebih 20 meter, menyebabkan pasangan itu tersepit dalam remukan kenderaan itu.
Ketika kejadian, pasangan dari rumah di Blok 17 FELDA Lok Heng Barat, dalam perjalanan ke arah Kota Tinggi untuk ke rumah anak mereka di Larkin Perdana, Johor Bahru kerana Abu berhasrat mengambil MyKad miliknya yang tertinggal di sana, Rabu lalu.

Sepasukan anggota Bomba dan Penyelamat Kota Tinggi dikejarkan ke lokasi kejadian bagi membantu menarik kenderaan yang terperosok itu sebelum mayat pasangan itu dapat dikeluarkan dari remukan kenderaan itu.

Pemandu bas PJB, Mohd Ismail Daud, 29, bersama 30 pelajar serta tiga pensyarah mereka yang menaiki kenderaan itu dalam perjalanan menghadiri kursus di Pulau Sibu dekat Mersing, bagaimanapun tidak cedera.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superitendan Suhaimy Hashim, ketika dihubungi, berkata pasangan suami isteri itu mati di tempat kejadian. Punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan, katanya.

Sementara itu, anak keempat mangsa daripada tujuh beradik, Suraya Abu, 30, mengakui pasangan itu dalam perjalanan ke rumahnya di Johor Bahru, kerana bapanya mahu mengambil MyKad yang tertinggal selepas mendapatkan rawatan kesihatan di Hospital Sultan Ismail, pada Rabu lalu.

Ayah berkeras nak memandu sendiri ke rumah kami walaupun dinasihatkan berulang kali supaya membatalkan hasratnya dan disuruh berehat kerana keadaannya yang kurang sihat.

Pagi ini, ayah ada hubungi beritahu nak datang ke rumah kerana mahu mengambil kad pengenalannya yang tertinggal. Kami tidak benarkan ayah memandu kerana tahu dia kurang sihat kerana menghidap penyakit semput dan gastrik. Lagipun kami adik beradik memang bercadang nak balik hujung minggu ini untuk mengadakan kenduri di rumah ayah, katanya.

Seorang lagi anak mangsa, Aida Abu, 34, pula tidak menyangka permintaan arwah bapanya yang begitu beriya-iya meminta mereka sekeluarga merakam gambar bersama-sama pada hari raya pertama lalu petanda ayahnya akan pergi buat selama-lamanya.

Sebelum ini memang ayah tidak berapa kisah untuk mengambil gambar (dengan keluarga), namun pada hari raya kali ini dia bersungguh-sungguh mahu mengambil gambar bersama keluarga walaupun kami tidak memakai pakaian sama warna. Rupanya inilah kenangan terakhir kami bersama arwah sebelum dia pergi selama-lamanya, katanya.

Suami Isteri Maut Bertembung Bas Politeknik ~ Kemalangan Jalan <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2011 10:09 AM PDT

 Inalillahi Wainailaihi Rojiun

KOTA TINGGI – Sepasang suami isteri maut selepas kereta Proton Iswara yang dipandu si suami, Abu Saribi, 62, dipercayai terbabas sehingga memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah bas yang membawa 30 pelajar Politeknik Johor Bahru, di sini, semalam.


Kejadian yang berlaku di Kilometer 47 Jalan Johor Bahru- Mersing itu berlaku kira-kira jam 9 pagi ketika mangsa, bersama isterinya, Zaharah Giser, 57, dari Felda Lok Heng Barat di dalam perjalanan menuju ke rumah anaknya di Larkin Perdana, Johor Bahru.

Saksi kejadian, Nurakashah Kassim,26, berkata, dia yang duduk di barisan dua dari hadapan bas tersebut melihat sendiri kereta berkenaan memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan bas yang dinaikinya.

"Saya terkejut apabila melihat kereta dari arah hadapan tiba-tiba memasuki laluan kami. Bas yang kami naiki sempat mengelak sedikit namun kereta tersebut terus meluru ke arah bas.

"Kami yang begitu terkejut segera turun ke bawah sebelum pelajar di bawa menaiki bas yang lainnya untuk ke destinasi," katanya yang juga pensyarah di politeknik tersebut.

Katanya, mereka ketika itu dalam perjalanan untuk ke Tanjung Leman bersama dua lagi bas yang lainnya membawa pelajar jurusan pelancongan mengikuti kursus selama tiga hari dua malam.

Sementara itu, pemandu bas, Mohd Ismail Daud, 29, berkata, kereta yang dipandu mangsa meluru dari arah belakang sebuah lori sempat dielak namun tetap bertembung dengan bas yang dipandunya.

"Keadaan terlalu pantas apabila kereta tersebut tiba-tiba muncul dari belakang sebuah lori lalu terus menuju ke arah bas. Saya juga sempat mengelak namun kenderaan kami tetap bertembung," katanya yang sudah mempunyai pengalaman selama 8 tahun membawa bas.

Dalam pada itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superitendan Suhaimy Hashim, ketika dihubungi mengesahkan kemalangan maut yang melibatkan pasangan suami isteri itu.

"Siasatan awal mendapati mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala penumpang bas yang lain terselamat dan tiada kecederaan dilaporkan. Penumpang bas juga dibawa ke destinasi yang ingin dituju dengan menaiki dua bas politeknik yang lainnya," katanya.

Sumber: Sinar Harian
              Utusan Malaysia

Khamis, 29 September 2011

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


burung puyuh masak kunyit <b>di gelang patah</b> ~ AbgferOz

Posted: 22 Apr 2011 05:01 PM PDT

Burung Puyuh masak kunyit
weee..akhirnya setelah 5 jam dari KL akhirnya tiba gak aku kat
gelang patah, jOhor...fuhh..
walaupun pening tak hilang lagi akibat maen facebook dalam keta
slera makan ku tetap maintain..wee.. mane tak nye..
smlam abg aku blanje mkan mlam kat gelang patah..
menda free tuh yg jadikan mkanan tuh bertambah sedap :)~
smlam kitaorg order burung puyuh masak kunyit 2 ekor, udang masak kunyit,
tomyam, khailan ikan masin...
perrggghhh mmang sedap tmbah2 lagi tgah lapar..
siap tapau sekor lagi burung puyuh untuk di ratah..
p/s.. pagi nie dia nak bwak kitaorg makan
nasi lemak goreng.. ada ke ??

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Homestay <b>di Tangkak</b> Johor | PCHBlog

Posted: 13 Aug 2011 05:26 AM PDT



Contact Raudah
Phone: 017-6673039
Location : Johor
Visit Website

Homestay atau Rumah penginapan sementara di TANGKAK. Rumah 2 tingkat, mempunyai 2 bilik dan 1 bilik air, terletak di TAMAN GUNUNG MAS TANGKAK JOHOR.
Klik sini untuk lebih detail

<b>TANGKAK</b> & BUKIT GAMBIR HOMESTAY | Iklan Percuma – Promosi <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2011 10:19 PM PDT

Publish date: September 8, 2011 1:19 pm | Contact Name: Raudah Siman | Price: 100 | Location: TANGKAK dan BUKIT GAMBIR | Phone: 017-6673039

Homestay atau Rumah penginapan sementara di TANGKAK & BUKIT GAMBIR. Rumah 2 tingkat, mempunyai 2 bilik dan 1 bilik air.

Sesuai untuk persinggahan sementara bagi tujuan kenduri-kendara, melawat saudara-mara, perjumpaan keluarga, kursus, latihan, kerja dan lain-lain

KEMUDAHAN.
Kami menyediakan kemudahan/kelengkapan rumah seperti yang berikut :

a) BILIK
- 2 bilik
- Kipas siling di setiap bilik dan ruang dapur
- Katil queen di kedua-dua bilik
- Selimut, bantal & cadar katil
- Dan lain-lain.

b) BILIK AIR
-1 bilik air
- Sabun Mandi

c) RUANG TAMU
- TV (14")
- Sofa
- Meja Makan

d) DAPUR
- Peralatan memasak yang ringkas (kuali, pinggan, cawan/gelas, dapur gas)
- Periuk nasi automatik
- Cerek air elektrik

e) KEMUDAHAN LAIN
- mesin basuh
- Peti ais

Lokasi rumah:
- Rumah kami menyediakan ruang parking yang agak selesa dan mudah .Juga berdekatan dengan surau dan masjid

Homestay kami berdekatan dengan:-
- Pusat Membeli belah kain murah Tangkak Ledang.(1km)
- Sek Men Tun Mamat (300m)
- Kolej Komuniti Ledang (2km)
- Kolej Matrikulasi Tangkak (5km)
- Tol Tangkak (4km)
- Gunung Ledang Resort(15km)
- ILP Tangkak Sagil.(10km)
- Hospital Tangkak (1km)

Harga Sewa: BOLEH DI RUNDING , pasti berbaloi !
Hubungi : Pn Zainab : 017-6016501
Raudah : 017-6673039
Izwan : 012-3586540

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Sponsored Banner

Contact Ad Owner

shazahomestay <b>di</b> bandar baru <b>tangkak</b> | Iklan Percuma – Promosi <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 01:46 AM PDT

Publish date: September 23, 2011 4:46 pm | Contact Name: abu omar | Price: 300.00 | Location: bandar baru tangkak | Phone: 0125804511 | Tags:

shazahomestay di bandar baru tangkak shazahomestay di bandar baru tangkak shazahomestay di bandar baru tangkak shazahomestay di bandar baru tangkak

rumah semi D, 3 bilik tidur, 3 bilik air, dilengkapi kemudahan memasak dan membasuh pakaian, parkir 6 kereta didalam rumah, sewa harian semalam RM 3OO.OO. Lokasi dekat dengan Matrikulasi, kolej komuniti, dekat dengan plaza tol keluar tangkak.

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Sponsored Banner

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


Dr. Boo Cheng Hau&#39;s Trilingual Blog: SAY WHAT YOU LIKE: <b>CHaah</b> <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2011 09:57 AM PDT

Press Statement by Dr Boo Cheng Hau, DAP Johor State Chairman on restructuring of Johor Corp's debt by selling Sindora Berhad's shares and 33,800 acres of estate land  to Kulim on 19th August 2011 at a press conference in Kedai Kopi Sin Chuan Fong, Chaah, Labis, Johor visiting flood victims during the big flood on Jan 30, 2011 and Tenang By Election who claimed the authorities have failed to allocate "wang ikhsan" to a substantial number of flood victims.

Dr. Boo Cheng Hau is accompanied by YB Senator S Ramakhrisnan, Johor DAPSY Secretary Andrew Chen Kai En, DAP Labis Branch Chairperson Tan Chin Guan, Bekok Branch Chairman Ng Chai Eng, Former DAP Chaah Branch Chairman Lee Ah Kaw.

In view of Johor Corp having a total debt of RM 6.6 billion by the end of 2009, with an amount of RM 2.6 billion  Islamic bonds expired next year and only RM 705 million in cash reserve, I call upon Johor Corp to be transparent and prudent  in its effort to restructure its financial standings.

Kulim (M) Bhd signed sales and purchase agreements with JCorp to acquire over 33,800 acres of estate land in Johor for RM 700 mil cash with an average RM 20,710 per acre.

As the Chairman for JCorp, Menteri Besar Dato' Abdul Ghani Othman is obliged to table a white paper to the Johor Sate Assembly in next  September so as to the detailed valuation of lands sold to Kulim and how the actual deal would benefit JCorp and the State Government.

I call upon Abdul Ghani Othman to explain to the public as to how the land deal was not open to bidding and awarded to the highest bidder was done for the best benefit for JCorp. 

As Kulim has offered RM 3 cash per share for the 21.6 million shares or 22.5 percent of Sindora Bhd. 

I would like to advise JCorp and Johor State Government that any shares of JCorp and its subsidiaries should be offered to the highest bid for the best position for JCorp to restructure its debts. 

Sindora share value has soared since the announcement and reached as high as RM 2.95 yesterday  from RM 2.65  pre-announcement and RM 1.80 for most of this year.

I call upon Abdul Ghani also to present a white paper on winding up of Dana Johor and Amanah Saham Johor (ASJ) as to why the discrepancy exists when Pelaburan Johor Berhad offers RM 0.50 and RM 1 to buy back shares from Dana Johor and ASJ shareholders in the midst of winding them up.

I call upon Menteri Besar Johor to present a white paper on the matter detailing ASJ and Dana Johor's investments that resulted in losses of unit values and their eventual closure.  
The public would like to know as to why Pelaburan Johor Bhd decided not to consider the option of letting  ASJ and  Dana Johor continue to float on the market or being taken over by private trust funds in view of reviving the two trust funds.

ASJ and Dana Johor have caused many pensioners in dismay and they have lost dearly to years of paying loan installments and interests to the lender banks. Therefore, the Johor state Government is obliged to be accountable  to Johoreans the reasons as to why ASJ and Dana Johor has slumped. 

The Johor State Government needs to impose stringent transparency in running its GLCs in order to ensure investors confidence in the future of Iskandar Malaysia. 

YB S Ramakhrishnan stated that he will bring the matter to the attention of the  National Security Council, Prime Minister's Department and aim to resolve the discrepancies in giving out flood relief  allocations to the victims.

Up to 11am today, about 200 families have signed up for the list that flood victims have not been given wang ikhsan after January 30 big flood during the Tenang By Election.  

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Perisik Rakyat®: Dakwaan politik wang <b>di Pengerang</b>

Posted: 29 Jul 2008 01:15 AM PDT

Ketua bahagian Pengerang, Harun Abdullah mendakwa beliau mendapat kurang pencalonan kerana pengaruh politik wang ketika mesyuarat lebih 20 cawangan di bahagian itu.

Sehubungan itu, Harun berkata, beliau akan membuat aduan mengenai perkara itu kepada Lembaga Disiplin Umno.

Setakat mesyuarat 25 cawangan, Harun mendapat tiga pencalonan iaitu dari cawangan Kampung Pengerang, Tanjung Surat dan Kampung Baru Teluk Rumania.

azalina othman 02Sementara menteri pelancongan Datuk Seri Azalina Othman Said, yang juga naib ketua bahagian itu, mendapat 22 pencalonan untuk mengetuai bahagian itu.

Daripada lapan lagi cawangan yang belum bermesyuarat, Harun mesti mendapat empat lagi pencalonan bagi melayakkannya mempertahankan jawatan tersebut.

harun abdullahDihubungi Malaysiakini hari ini, Harun yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tanjung Surat mendakwa, seorang pemimpin bahagian berkenaan telah membahagikan wang kepada ahli Umno untuk mendapatkan pencalonan.

"Ada yang dapat RM50, RM100 malah RM1,000... mereka beri kepada Pemuda dan Puteri tetapi orang dewasa susah sedikit.

Harun perlu 4 lagi pencalonan

"Beliau (pemimpin tersebut) juga membuat surat layang untuk memburuk-burukkan saya," katanya lagi.

Selain itu, Harun juga mendakwa, pemimpin tersebut juga membawa orang-orangnya untuk membuat kacau semasa mesyuarat cawangan diadakan.

Beliau berkata, tidak pernah berlaku dalam sejarah hidupnya "terpaksa menghadapi politik yang begini kotor".

"Politik wang sebegini, jika tidak dibendung, akan merosakkan Umno," tambahnya.

Bagaimanapun, Harun percaya, beliau mampu mendapatkan empat lagi pencalonan untuk layak mempertahankan jawatannya.

Sementara itu, Azalina gagal dihubungi untuk mendapatkan komen beliau mengenai dakwaan tersebut.

Malaysiakini juga telah menghantar SMS kepada Azalina dan masih menunggu reaksi beliau.

-malaysiakini

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


OLOOO!!!: xde kerje punya olang..

Posted: 31 Mar 2011 09:37 AM PDT

Asslamualaikum n ellow..pada 31 March 2011 at 12.00 am aku bersama si razin, amin, zul n roy telah keluar dari university untuk merayau-rayau di sekitar Batu Pahat, Parit Yani, Yong Peng, Ayer Hitam, Parit Sulong n parit yang kami tak berapa kenali itu..tujuan utama adalah untuk overnight..so dalam kebosanan and ketidakadaan keje kami pergi ke tempat-tempat sedemikian dengan berbekalkan dua bijik camera kepunyaan aku and si amin..hehe..first place kami pegi adalah kawasan parit yani..kata orang tempat tu angker cket sebab jalan kat situ bahaya cket kalau lalu malam-malam..byak excident laa..so rmai mati kat situ..kami dengan beraninya(walaupun kecut gak) lalui jugak kawasan itu..kami sebenarnya tidak ada niat jahat pun..jikalaulah terjumpa ape2 yang tidak sepatutnya itu nak wat camne..so bersnaplah kami di kwasan itu..

Selepas sudah itu, aku mensuggest pegi kawasan Pantai Minyak Beku..kawasan itu cam angker jugak laa..tengok jalan laa..dah mcam nak pegi pedalaman felda..haha..di situ aku terjumpa laa satu kawasan nie..haha..nak taw ape kawasannye jum tengok picture2 di bawah..hehehe…
Selepas berada di kawasan ini selama 30minit..kami terus pegi ke kawasan pantai lak..perghh port baik laa pantai nie..dah laa gelap..xde orang jaga lak..sini 'projek baik punya' ramai laa..dalam gelap camnie aku ingat xde orang..rupe2nya banyak jugak 'belangkas2' dok mengawan dalam kete lak..dyeorg park tmpat gelap..so mmg xprasan laa tmpat tu ade kete..haha..aku pun terkejut gak dok suluh2 wey!!ade kete rupenye kat sini..haha

Pastukan kami pegi laa masuk satu kampong nih..haha..mcam2 kami jumpa..tapi kami xsempat nak snap pic tu..babi hutan dok berlari..byk gile..pastu kami jumpa port baik punya..hihi..nengok kat bawah yea..hoho..

Time sudah mencemburi kami..so kami terus pergi ke yong peng lak..on da way ke yong peng kami berhenti singgah sana sekejap area parit sulong laa kalau xsilap..maklum laa waktu malam nie  sume dah ting tong..lupe jalan..bersnap plak kat situ..

Yang nie kami singgah kat dataran yong peng..saje2..nak balik awal lagi maklum laa baru kol 5 pagi time tu..

So kesimpulannya memang kami xde keje..merayap jew keje..diantara kami berlima tu so boleh taw laa sape paling pengecut…si amin laa..haha..kecian dia..

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Homestay <b>di Tangkak</b> Johor | PCHBlog

Posted: 13 Aug 2011 05:26 AM PDT



Contact Raudah
Phone: 017-6673039
Location : Johor
Visit Website

Homestay atau Rumah penginapan sementara di TANGKAK. Rumah 2 tingkat, mempunyai 2 bilik dan 1 bilik air, terletak di TAMAN GUNUNG MAS TANGKAK JOHOR.
Klik sini untuk lebih detail
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved