ads

Rabu, 15 Jun 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


PJK Felda <b>Lok Heng</b> Selatan, Johor | Kembara Pusat Jalur Lebar Komuniti

Posted: 07 Jan 2011 01:35 AM PST

Felda Lok Heng Selatan telah dibangunkan pada tahun 1978 dengan tanaman kelapa sawit seluas 1768.44 hektar. Pada peringkat awalnya, kawasan ladang Felda Lok Heng Selatan adalah kawasan ladang Felda Lok Heng Barat dan Felda Lok Heng Timur yang mana kebanyakan kawasannya tidak ekonomik, rendah dan berpaya. Kawasan ini telah dipulihkan dan dibangunkan. Maka, wujudlah rancangan Felda Lok Heng Selatan.

Asal Usul Nama dan Tarikh
Mengikut pendapat orang-orang lama, nama Lok Heng berasal daripada nama seorang pekebun Cina yang bernama Lok Heng yang merupakan orang terawal meneroka kawasan ini. Walau bagaimanapun, sejarah ini tidak diketahui kesahihan faktanya.

Tanah rancangan Felda Lok Heng Selatan telah dibangunkan pada tahun 1978 dan mula diduduki oleh peneroka baru secara rasmi pada Januari 1986 bagi peringkat 01 seramai 110 orang tidak termasuk ahli keluarga masing-masing dan pada Februari 1987 bagi peringkat 02 seramai 261 orang tidak termasuk ahli keluarga masing-masing.
(Sumber: Maklumat Asas Dan Profil Rancangan 2008 – Felda Lok Heng Selatan)

Menurut cerita orang-orang di sini, perkataan 'lok heng' adalah berasal daripada perkataan dalam bahasa Cina untuk merujuk kepada keadaan dan persekitaran kawasan ini yang dipenuhi hutan paya dan mudah dinaiki air. Terdapat hanya beberapa keluarga nelayan sahaja yang sanggup tinggal di sini. Mereka bergantung hidup kepada aktiviti penangkapan ikan dan hasil hutan paya sebagai sumber pendapatan.
(Sumber: Laman Web Projek USP 5 Perpustakaan Desa Felda Lok Heng Selatan)

8 Januari 2011 ialah hari dimana berlangsungnya Hari Terbuka Pusat Jalurlebar Komuniti di Felda Lok Heng Selatan. Kawasan PJK yang agak strategik; memudahkan para penduduk untuk mendapatkan akses internet. Walaupun cuaca yang panas terik, ia tidak mematahkan semangat para penduduk dan urusetia untuk memastikan Hari Terbuka Pusat Jalurlebar Komuniti berjalan dengan lancar.

Tentatif bermula dengan kedatangan pelajar PDK (Pemulihan Dalam Komuniti), dimana PDK merupakan satu pertubuhan yang membantu pelajar OKU untuk menjalani kehidupan seperti biasa. Mereka memeriahkan Hari Terbuka dengan memasuki pertandingan mewarna online. Selepas itu aktiviti-aktiviti yang selalu dikendalikan seperti Menuip belon dalam plastik, pertandingan kerusi beracun, juga diadakan kepada pelajar-pelajar SMK Luqman Hakim. Pemberita dari akhbar Sinar Harian juga hadir untuk membuat liputan tentang Hari Terbuka yang berlangsung pada hari ini.

Tarian zapin oleh para pelajar PDK membuka tirai majlis penutup Hari Terbuka Jalurlebar Komuniti. Walaupun deria pendengaran mereka tidak setajam seperti orang lain, mereka dapat mengikut rentak dan tarian dengan baik.

Sambutan majlis penutup berlangsung begitu meriah sekali. Yang Berhormat Tuan Hj Rasman bin Haji Ithnin (ADUN Sedili, Kota Tinggi) hadir untuk merasmikan majlis penutup Hari Terbuka Pusat Jalurlebar Komuniti Felda Lok Heng Selatan. En. Mohamed Faiezal Othman, selaku wakil dari Suruhanjaya Komuniti dan Multimedia Malaysia turut hadir untuk menerangkan apakah itu PJK dan kepentingannya kepada masyarakat setempat. Manakala Pengurus PJK, Cik Noralisah binti Ashari memberi sedikit taklimat ringkas tentang PJK dan kemudahan-kemudahan yang disediakan kepada masyarakat setempat. Pengacara majlis disandang oleh Penolong Pengurus PJK, Nurihdayah binti Ahmad. Majlis disudahi dengan Tarian penutup oleh pelajar PDK.

Dengan kedatangan Yang Berhormat Tuan Hj Rasman bin Haji Ithnin (ADUN Sedili, Kota Tinggi) dan para VIP-VIP yang lain, ia secara tidak langsung memeriahkan lagi Hari Terbuka Pusat Jalurlebat Komuniti dan menunjukkan komitmen kerajaan kepada masyarakat setempat bahawa PJK ini merupakan salah satu inisiatif untuk membantu komuniti luar bandar dalam pembentukan masyarakat berteknologi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


PGM tahan 57 PATI <b>di Kota Tinggi</b> | Berita Harian

Posted: 14 Jun 2011 11:48 PM PDT

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

15/06/2011 3:58pm

JOHOR BAHRU — Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah Dua menahan 57 pendatang asing tanpa izin (PATI) Indonesia yang cuba menyeludup keluar dari negara ini dalam rondaan di perairan Pantai Pasir Gogok, dekat Kota Tinggi semalam.

Komander PGM, Datuk Isa Munir berkata, kesemua mereka termasuk tiga kanak-kanak lelaki dan tiga kanak-kanak perempuan ditahan kira-kira pukul 9.45 malam selepas anggota PGM menerima maklumat mengenai penyeludupan keluar pendatang tanpa izin di perairan tersebut.

"Semasa bot ronda PGM menghampiri bot terbabit, tiba-tiba bot itu terus memecut laju.

"Dalam masa yang sama, kelihatan beberapa penumpang bot bertindak terjun ke laut bersama beg mereka menuju ke sebuah rumah rakit di Pulau Tekong, Singapura," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Isa berkata, anggota PGM bagaimanapun berjaya menahan bot tersebut selepas mengejar selama sejam dan pemeriksaan mendapati terdapat 20 lelaki dan 13 wanita berserta enam kanak-kanak di dalam bot berkenaan. — Bernama

Read this article:

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

Artikel Berkaitan:

  1. Murid ditarik depan sekolah
  2. APMM tahan 25 nelayan Vietnam
  3. Perceraian faktor utama dera kanak-kanak
  4. Imigresen Kedah tahan pendatang
  5. Imigresen Perak tahan 178 warga asing
  6. Pendatang dalam but
Posted by bhreporter on Jun 15th, 2011 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


myra aria: mce kemPINg <b>Di BeKoK</b> (01-03.ApRil.2011)

Posted: 18 Apr 2011 06:24 AM PDT

EM ceronok gile a Mce gi Kemping kat bekok dpt kawn2 bru yg plg bes aq dpt b'kawn gn akk2 from5 contokny mcm KAK SAYAHIRAH(SARJEN),KAK MIERA,KAK ROS n KAK AIN.....huhuhu..........
         
                 em Tpi ade jekn org yg X cuke Kte dpt rpt dgn AKK2 kn pelik a budk2 jaman cekrg ni kn??
aq x cuke btol la lau de budk2 yg cuke kutuk2 belkg ni menyamph betol la............     he germ betol la..............

                 tPI x pe agi  BNYK kenagan yg menarik mce aq kat cane....conthny aq dpte thu jenis2 pokok yg ade dlm hutn bekok 2,aq dpt belja cre hidp dlm hutn,cre msk air n msk nasi dlm daun emmmm..... ade bnyk agi a aktiviti2 yg menrk mce kat cme........ em ape yg aq dpt ckp kat cini cume cpe yg x pegi mce 2 memang ugi gile a........

                huhu........ ko org ado bjo ke pekre2 mcm ni kat cekolh x de kn ????????

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

JBA 2037: Kontenjen Kluang Catur MSSJ <b>di Tangkak</b>, Muar, Johor

Posted: 19 Apr 2011 07:39 PM PDT

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke ...

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

JBA 2037: Kontenjen Kluang Catur MSSJ <b>di Tangkak</b>, Muar, Johor

Posted: 19 Apr 2011 07:39 PM PDT

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


melody of my life: -MAHARAJA LAWAK <b>di JOHOR BAHRU</b>-

Posted: 10 Jun 2011 10:05 AM PDT

pada minggu ke 12 maharaja lawak akan bersiaran secara langsung di JOHOR BAHRU bersamaan dengan 17 JUN 2011..pas-pas percuma boleh diperolehi di STADIUM TERTUTUP MBJB, johor bahru ini pada pukul 3 petang..orang-orang johor boleh la menyaksikan siaran langsung maharaja lawak di tempat anda pula kali ini..

belum menyaksikan persembahan mereka pada minggu 11 di Kuantan, Pahang..klik [SINI]


selamat malam..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Penjurai Apaienduq: Sekeda Pengawa Udah Gawai (part 3)

Posted: 15 Jun 2011 07:57 AM PDT

1. Majlis Perkahwinan Anak Saudara Hashim Ahmad di Jempol Negeri Sembilan (4/6/2011)

Setinggi-tinggi tahniah kepada Saudara Hashim dan Isteri ke atas perkahwinan anak lelaki mereka pada 4/6/2011. Terima kasih juga kerana sudi menjemput kami, maklumlah lama juga sudah tidak merasa juadah istimewa semasa majlis kahwin, mana tidak awal-awal lagi kawan cakap "ya ya saya datang".

Kawan punya pasal, sejauh mana pun datang juga sekiranya keadaan mengizinkan dan kena pada waktu dan tempatnya.

Saudari Hasmawati Hasbullah dan Kakak Mahani Bandi, saya mohon maaf kerana tidak dapat memenuhi undangan yang sama sebelum ini, maklum ajalah, tak kena waktu dan tempatnyalah tu. Walau bagaimanapun, tahniah juga dari saya sekeluarga kerana kalian telah berjaya "memperbesarkan keluarga".

Anggat (Christopher) & Apai Boy @ Gaung (Edwin Jugas)

Para Tamu Undangan

2. Nemuai ke Masai Johor (4/6/2011)

Ngena peluang enda lama sereta berumban kin kia, sempat ga nemuai ngagai bala kaban belayan ti diau di Masai sereta gawa di Johor. Ka enggau enggai nemuai bepanggai ba diri empu, kebuah pia laban utai ti di kena mindah sereta kaban ngulu nyidi jalai sigi udah bisi, tang semina ngira ngering diri buntau sereta lelak.

Nama deh, udah ti nemuai ngagai kaban di Jempol Negeri Sembilan kira jam 1.30 tengahari, lalu mechut mupuk ke Johor. Pejalai ke Johor sigi nadai nyenggala bebatang tang semina deka betemu enggau bala kaban beserebak enggau musim ngabang.

Datai di Masai kira jam 7.oo lemai, nyengguk ba dua buah rumah, udah ga kenyang. Ngabang, nyawa nadai utai di anjung agi, segelas dua, sekerat dua kerat nyau semadi laban ti sigi lelak enggau buntau. Enda berasai, agi belala ga berandau betundi jam pam udah dini hari 1.30 pagi. Mupuk ari Masai mulai ke diri ke Port Dickson jam 2.00 pagi, nasib bisi spare driver, anak Bujang pangan - Anggat.

Bala uchu Igang (Anak Jugas, Anak Masing, Anak Sebi)
Mangi Masing menyanak
Anggat, Indai Sima, Sima, Manggi Masing
Sempat nemuai ke Masai - Indai Nancy, Linang & Apai Nancy
Sama serumpu ba rumah Apai Nancy

Gaung @ Edwin Jugas seduai Igoh Jampong diri sepetunggal nadai kala betemu tang semina kala ninga nama pangan diri (Indai seduai diri menyadi)


Anggat terubah mai motor ba PLUS Highway (JB-Seremban)

Tisi jalai PLUS Highway semak simpang Pasir Gudang

R&R di Machap Johor
Lori Sawit pala nyenguk parit


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

JAWATAN KOSONG Production Coordinator (<b>Johor</b> – Permas Jaya <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 12:38 AM PDT

Super Coffeemix Marketing Sdn Bhd

Super Coffeemix Marketing Sdn. Bhd. is an instant beverages manufacturing company, located at Lot 7648, Jalan Permas Barat, Mukim Plentong, 81750, Masai, Johor. The manufacturing facility is constructed on an industrial land, with suitable design and facilities for quality beverages production. The company business activity are in the manufacturing and distribution of instant coffee, cereal & tea and others with its products sold locally and oversea.

Production Coordinator
(Johor – Permas Jaya)

Responsibilities:

  • To coordinate within the production to ensure meeting orders and delivery targets.
  • Perform overall weekly production planning schedule to sub-production.
  • To monitor closely on production progress and daily output.
  • Compile production data, generate and maintain production schedules and progress reports.

Requirements:

  • Candidate must possess at least a Higher Secondary/STPM/"A" Level/Pre-U, any field.
  • At least 2 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
  • Applicants must be willing to work in Permas Jaya.
  • Preferably Non-Executives specializing in Manufacturing/Production Operations or equivalent.
  • Ability to work under minimum supervision.
  • Ability to work under pressure with analytical skills.
  • Full-Time positions available.

Super Coffeemix Marketing Sdn Bhd
Lot 7648, Jalan Permas Barat, 

Mukim Plentong,

81750 Masai,
Johor 81750 Telephone: 60-7-3886868
Fax: 60-7-3886060

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


Coretan Puan Syikin: ~ Synopsis kampung ku ~

Posted: 10 Jun 2011 01:08 AM PDT

Malah, elaun harian mereka hanya RM6 sehari dan wang saku itu diberi sehingga tanaman kelapa sawit yang diusahakan boleh dijual serta mendatangkan keuntungan.

Bagaimanapun, kerajaan negeri yang bersimpati dengan peserta yang tinggal di dua asrama kecil kemudian memberikan 0.8 hektar tanah kepada mereka untuk dijadikan tapak perumahan dan RM1,500 sebagai kos bagi mendirikan kediaman masing-masing.

Namun, sebaik selesai mendirikan rumah masing-masing, peserta yang kebanyakannya bujang pada masa itu berasa kesunyian dan bermula daripada itulah sejarah mengenai Desa Temu Jodoh terukir.

Menurut Ketua Kampung desa berkenaan, Paiman Annuar, hendak dijadikan cerita, tidak jauh dari tanah rancangan berkenaan terletak pula puluhan peserta beliawanis bagi program sama.

"Pada masa itu tanah yang kami usahakan mula membuahkan hasil, namun tanah rancangan milik beliawanis masih pada peringkat permulaan, jadi kumpulan peserta lelaki dihantar ke sana untuk membantu tugas kumpulan wanita itu.

"Perkenalan di tempat kerja membawa kepada hubungan kasih sayang dan seterusnya bercinta hinggalah kami merancang berkahwin," katanya ketika ditemui.

Paiman berkata, sebaik syarat utama yang tidak membolehkan mereka kahwin selama lima tahun itu tamat tempoh, tiba masanya untuk mereka berumah tangga serta melengkapkan hidup masing-masing.

Difahamkan, pada masa itu kebanyakan peserta lelaki berusia dalam lingkungan 30-an, malah gaji diterima sekitar RM150 sebulan menyukarkan mereka untuk berumah tangga.

"Saya pernah diperli penduduk sekitar yang kami mungkin jadi bujang terlajak, namun gaji kecil itu bukan penghalang," katanya.

Ketua kg sekarang ini En. Paiman berkata, pada mulanya hanya empat pemuda dan pasangan masing-masing mahu mendirikan rumah tangga dan berita itu jelas cepat tersebar kepada pengetahuan pengurus tanah rancangan.

Tanpa disangka, 21 pasangan lain dipanggil untuk berjumpa pengurus dan sebuah majlis persandingan besar-besaran dirancang selepas itu.

En. Paiman dan isterinya Pn. Maimunah Mad Hussein, 60, antara pasangan raja sehari yang diraikan pada 27 Februari 1977 dan Tanah Rancangan Pemuda Kampung Sungai Lenek bertukar nama Desa Temu Jodoh sempena majlis perkahwinan beramai-ramai itu.

"Yang menguntungkan kami ialah semua perbelanjaan, termasuk pakaian dan pelamin, ditanggung sepenuhnya kerajaan negeri Johor dan Menteri Besar pada masa itu, Allahyarham Tan Sri Osman Saat bertanggungjawab sebagai pengelola majlis berkenaan," katanya.

En. Paiman berkata, ketika memberikan ucapan tahniah kepada pengantin yang dirai, Allahyarham secara spontan menyebut tanah rancangan itu akan bertukar nama kepada Desa Temu Jodoh selepas ini.

Selepas 34 tahun berlalu, Desa Temu Jodoh menjadi antara tanah rancangan yang menyumbang lebih 10 peratus hasil tanaman kelapa sawit kepada negeri ini iaitu RM105,592.50 secara tahunan.

Selain itu, desa berkenaan mendapat kunjungan orang ramai, khususnya pemuda dan pemudi yang lanjut usia serta berat jodoh.

Mereka akan datang menjadikan keluarga di kampung berkenaan sebagai anak angkat dan percaya atau tidak, kebanyakan yang pernah menetap sementara di situ selamat melangsungkan perkahwinan selepas itu.

Menurut En. Paiman, beberapa anak angkat yang tinggal di kampung berkenaan bertemu jodoh seolah-olah nama Desa Temu Jodoh itu seperti memberikan tuah kepada mereka.

"Bagi saya, semua itu hanya kebetulan dan kebanyakan anak angkat kami di sini seperti mahu mengambil berkat daripada keunikan nama kampung.

"Kita hanya mampu merancang, namun Allah menentukan segala-galanya dan berkat usaha mereka itu, semua selamat melangsungkan perkahwinan," kata bapa kepada empat anak berkenaan.

Difahamkan, selang beberapa tahun sekali penduduk desa berkenaan mengadakan majlis ulang tahun perkahwinan secara besar-besaran bagi mengingati majlis yang diadakan puluhan tahun lalu.

Malah En. Paiman turut mahu mencadangkan desa berkenaan dijadikan destinasi pelancongan seperti Tasik Dayang Bunting di Langkawi yang menjadi kunjungan wanita mahu mendapatkan anak.

Sehingga kini, lebih 850 penduduk menetap di kampung berkenaan yang sebahagian kecilnya adalah generasi kedua tanah rancangan berkenaan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

c0ol as iCe: terlalu lama..

Posted: 15 Jun 2011 01:13 AM PDT

pergh.. terlalu lama aku x update blog nie.. nak wat cmne.. mostly my day finish with work..  so tired n damn.. f**king tired.. haha.. sekarang adalah masa free yang aku ada.. only this day.. kerajinan aku untuk mengupdatekan(hancur bahasa aku)  blog nie amat laa xde... hahaha.. 

tapi hari nie aku nak ceritakan berkenaan kampung aku iaitu kampung desa temu jodoh.. yang terletak di chaah segamat johor.. dengar jerk nama kampung nie mesti pelik punyer.. kg desa temu jodoh.. 

boleh bertemu jodoh ke..??? haha.. law nak try cari jodoh try laa... kalau leh dapt laa... 

Perkampungan ini dibuka kira-kira 30 tahun lalu. Dulu dikenali sebagai Rancangan Tanah Pemuda Kg. Sg. Lenek.Jauh dari bandar Segamat 60 km dan dari Yong Peng 20 km.

Mendapat nama baru kerana peristiwa perkahwinan serentak peneroka iaitu kira-kira 23 pasangan. Majlis tersebut diraikan bersama oleh mantan Menteri Besar iaitu Dato' Hj. Osman Bin Saat. Sejak itu (1978) tanah rancangan ini dikenali sebagai Kg. Desa Temu Jodoh. 

 seramai 24 pasangan yang di andamkan oleh 24 mak andam,di akad nikahkan oleh 24 tok kadi, sebanyak 24 buah kereta yang dipandu oleh YB, serta 24 pelamin.. sangat seronok..  

 nie papan tanda yang boleh dilihat dari arah yong peng ke arah chaah..

 -

  - 

 -

nie antare contoh gambo perkahwinan beramai-ramai.. tapi nie bkan gmbar sebenar..

hehehe


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


MOSTI tubuhkan Pusat NanoMalaysia bernilai RM200 juta <b>di Senai</b> <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2004 12:00 AM PDT

June 15 2011

KUALA LUMPUR: Direktorat Nanoteknologi Kebangsaan (NND), unit kepada Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) akan mewujudkan sebuah komplek Pusat NanoMalaysia bernilai RM200 juta di Taman Teknologi Tinggi Senai, Johor.

Visit link:
MOSTI tubuhkan Pusat NanoMalaysia bernilai RM200 juta di Senai

Did you like this? Share it:

You can leave a response, or trackback from your own site. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Kerajaan <b>Negeri Johor</b> | Jawatan Kosong Kerajaan

Posted: 09 May 2011 07:41 PM PDT

Posted by Mohd Ramli in Tuesday, May 10th 2011   

Kerajaan Negeri Johor 300x268 Jawatan Kosong Di Kerajaan Negeri Johor

Rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim atau warganegara Malaysia yang telah menduduki Negeri Johor tidak kurang dari tiga (3) tahun berturut-turut dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan adalah dipelawa memohon jawatan-jawatan sebagaimana berikut:

1.  PEGAWAI PSIKOLOGI

2.  PEGAWAI  VETERINAR

3.  ARKITEK LANDSKAP

4.  PEMBANTU TEKNIK LANDSKAP

5.  JURUTEKNIK LANDSKAP

6.  PEGAWAS HUTAN

Calon-calon dikehendaki menyatakan semua kelayakan yang ada semasa memohon apa jua jawatan yang diiklankan. Kelayakan tersebut hendaklah diisi didalam borang SPAJ. 01.

PERMOHONAN HENDAKLAH DIHANTAR KEPADA:

Setiausaha
Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor
Aras 3, Blok A, Bangunan Dato' Abdul Rahman Andak
Pusat Pentadbiran Baru Kerajaan Negeri Johor 79000 Nusajaya,
Johor Darul Ta'zim.
Sebelum atau pada : 13 Mei 2011

MUAT TURUN IKLAN PENUH SILA KLIK SINI
MUAT TURUN BORAN SPAJ.01 KLIK SINI

pixel Jawatan Kosong Di Kerajaan Negeri Johor
Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email... Please CHECK your email inbox to verify your subscribe
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

arena picisan: Isu Politik Semasa: Kemalangan Maut <b>Di Stulang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2011 05:28 PM PDT

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Fajridil : Gangguan Bekalan Air <b>Di Pasir Gudang</b>

Posted: 11 Jun 2011 12:00 AM PDT

foto Gangguan Bekalan Air Di Pasir Gudang

Gangguan Bekalan Air Di Pasir Gudang Pada 18/6/2011

fajridil.blogspot.com - Adalah dimaklumkan bahawa gangguan bekalan air akan berlaku di Pasir Gudang, Johor pada Sabtu 18/06/2011 bermula jam 9.00 pagi sehinga jam 12.00 tengah malam.

Untuk maklumat lanjut, sila klik pada gambar di bawah. Sekian dimaklumkan.

**sumber gambar adalah dari laman web Syarikat Air Johor (SAJ)



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved