ads

Sabtu, 18 Jun 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


My Lovely Cakes: Tempahan dr Ct - Felda <b>Lok Heng</b> barat

Posted: 05 Apr 2011 08:19 PM PDT

Terima kasih di ucapkan dan Selamat Pengantin Baru buat Ct dn pasangan Huzaimie, kerna menempah kek ala english, cupcake dan popcake dr saya..proses menghantar satu cabaran baru bg sy..tp alhamdulillah semua berjalan lancar. Semua selamat sampai ke destinasi..alhamdulillah dan sy disambut mesra oleh ct dn ibunya. terimakasih sekali lg.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


PGM tahan 57 PATI <b>di Kota Tinggi</b> | Berita Harian

Posted: 14 Jun 2011 11:48 PM PDT

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

15/06/2011 3:58pm

JOHOR BAHRU — Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah Dua menahan 57 pendatang asing tanpa izin (PATI) Indonesia yang cuba menyeludup keluar dari negara ini dalam rondaan di perairan Pantai Pasir Gogok, dekat Kota Tinggi semalam.

Komander PGM, Datuk Isa Munir berkata, kesemua mereka termasuk tiga kanak-kanak lelaki dan tiga kanak-kanak perempuan ditahan kira-kira pukul 9.45 malam selepas anggota PGM menerima maklumat mengenai penyeludupan keluar pendatang tanpa izin di perairan tersebut.

"Semasa bot ronda PGM menghampiri bot terbabit, tiba-tiba bot itu terus memecut laju.

"Dalam masa yang sama, kelihatan beberapa penumpang bot bertindak terjun ke laut bersama beg mereka menuju ke sebuah rumah rakit di Pulau Tekong, Singapura," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Isa berkata, anggota PGM bagaimanapun berjaya menahan bot tersebut selepas mengejar selama sejam dan pemeriksaan mendapati terdapat 20 lelaki dan 13 wanita berserta enam kanak-kanak di dalam bot berkenaan. — Bernama

Read this article:

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

Artikel Berkaitan:

  1. Murid ditarik depan sekolah
  2. APMM tahan 25 nelayan Vietnam
  3. Perceraian faktor utama dera kanak-kanak
  4. Imigresen Kedah tahan pendatang
  5. Imigresen Perak tahan 178 warga asing
  6. Pendatang dalam but
Posted by bhreporter on Jun 15th, 2011 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 04 May 2011 07:00 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Suraya dari Kuala Lumpur

Lokasi / Location : Tangkak, Johor

Tarikh / Date : 10 Feb 2011

Jenis / Type : Kek Harijadi / Birthday Cake

Tujuan / Function : Majlis Harijadi / Birthday Party

P/S : Tempahan kali ini dari Suraya yang berada di KL untuk harijadi suami tersayang yg bertugas di Tangkak, Johor. Untuk surprise katanya... Thanks ye Suraya...

P/S : This is order from Suraya for his husband which working in Tangkak, Johor.
Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Misteri Villa Nabila <b>di Johor Bahru</b> | Amirez {dot} com

Posted: 27 May 2011 08:43 AM PDT

Fuh, seminggu tak update. Jumaat lepas aku ke KL lagi selama lima hari. Balik Kelantan semula badan aku tak berapa sihat sekaligus mengganggu sikit mood nak update blog eheh. Baru hari ni mood tu datang balik. Jadi sebagai pemangkin semangat aku nak cerita satu kisah misteri tentang Villa Nabila.

IMG 0545 1 Misteri Villa Nabila di Johor Bahru

Sebenarnya dah dua kali aku post pasal gambar hantu di Villa Nabila yang terletak berhampiran dengan Danga Bay, Johor Bahru ni. Kali ni lagi sekali aku nak buat entri yang sama, tapi dengan maklumat yang baru aku dapat tentang asal-usul kisah Villa Nabila. dulu aku dapat menangkap gambar 'sesuatu' yang muncul di salah satu tingkap villa tersebut secara tak sengaja semasa aku dengan sorang lagi kawan, Adan, buat lawatan ke sana sekitar pukul 7 pagi pada bulan Mei 2008.

Kalau tanya aku memang aku tak dapat nak explain kat mana lokasi sebenar Villa Nabila ni. Cuma yang dapat aku bagitau villa ni terletak di atas bukit menghadap Danga Bay. Daripada gambar-gambar yang aku jumpa kat forum yang bincangkan pasal villa berhantu ni, pintu gerbangnya terletak di bawah bukit berhampiran dengan Christine Palace (katanya dah takde), tapi struktur villa ni bertingkat-tingkat dan sangatlah luas, siap ada kolam lagi kat dalam. Aku agak pelik sebenarnya bila tengok gambar-gambar forumer tu sebab semuanya gambar dari depan. Rupanya dulu aku naik bukit tu dari arah belakang villa, berhadapan dengan istana Johor. Laluan masuk bukit tu dihadang dengan palang, dengan satu signboard 'Dilarang Menceroboh' siap dengan amaran penceroboh akan ditembak. Tak pasti pula bukit tu termasuk dalam kawasan istana atau tak, yang pasti ianya terletak seberang jalan istana.

Kitorang sebenarnya bertiga tapi sorang lagi kawan aku, Naim tak berani nak ke villa tu. Dia cuma tunggu dalam kereta yang aku parking tepi jalan kat kaki bukit tu. Masa tu sekitar pukul 7 pagi. Sepatutnya pukul 6:30 pagi lagi dah sampai tapi tersesat jalan lepas solat Subuh kat Masjid Abu Bakar. Sebelum aku cerita lebih lanjut korang tengoklah dulu gambar yang aku dapat tangkap ni.

Untitled 1 3 Misteri Villa Nabila di Johor Bahru

Apa pendapat korang? Manipulasi gambar sebab shaking? Pada mulanya aku pun fikir camtu tapi ada kemungkinan juga ianya betul-betul adalah 'benda' tu. Kata orang, digital camera yang mempunyai 5 Mega Piksel ke atas boleh menangkap gambar entiti. Sebab apa, aku pun tak tau. Kamera yang aku guna dulu untuk tangkap gambar ni adalah Canon PowerShot A470 dengan resolusi 12 Megapixels.

Baru-baru ni aku upload gambar ni kat satu group paranormal kat Facebook. Ramai yang impress. Dalam ramai-ramai tu ada sorang ni bagitau yang rumah tu adalah Villa Nabila. Pertama kali aku dengar nama villa tu. Terus Google nak dapatkan kepastian. Hasilnya aku terpaku kat forum Cari yang hangat duk bincang pasal villa ni sejak awal tahun lepas lagi. Dari page 1 sampailah page 28 aku baca dalam satu malam semata-mata nak cari kebenaran kisah Villa Nabila ni.

IMG 0535 Misteri Villa Nabila di Johor Bahru

DSC01214 Misteri Villa Nabila di Johor Bahru

IMG 0530 Misteri Villa Nabila di Johor Bahru

Banyak cerita yang membabitkan kisah villa ni. Ada 6 versi semuanya. Tak dapat nak dipastikan mana satu yang betul tapi aku lebih suka ambik kisah yang paling last sekali. Apa-apa pun kita ikuti kisah-kisahnya satu per satu.

Versi #1 – Terdapat satu keluarga yang kaya yang hidup dengan bahagia kat villa ni. Ditakdirkan si ibu dan ayah meninggal dunia, lalu tinggallah anak diorang yang bernama Nabila bersama orang gajinya. Nabila bakal mewarisi segala harta ibu bapanya tapi dibunuh oleh orang gajinya lalu mayatnya disimen di satu kawasan rumah tersebut. Kisah ni paling lemah untuk kita percaya sebab tak dinyatakan atas sebab apa Nabila dibunuh dengan kejam oleh orang gajinya.

Versi #2 – Nabila mempunyai sebuah keluarga yang sangat kaya. Satu hari, banglonya dirompak dan semuanya dibunuh kejam. Banglo tersebut dibiarkan tanpa penghuni hingga tumbuh semak-samun.

Versi #3 – Keluarga Nabila telah dirompak. Nabila dirogol lalu dibunuh dengan kejam, kemudian mayatnya ditanam di dalam dinding rumah tersebut.

Versi #4 – Keluarga Nabila adalah keluarga yang bahagia pada asalnya. Tapi pada satu hari bapa Nabila mengamuk lalu menembak semua penghuni yang ada dalam rumah tersebut sebelum membunuh dirinya sendiri.

Pendek kata, keempat-empat versi cerita ni agak lemah tanpa ayat-ayat fakta yang dapat menyokong kesahihan kisah Villa Nabila. Kita baca pula versi yang seterusnya.

Versi #5 – Villa ni sebenarnya dinamakan Christine Palace sempena nama isteri seorang ahli perniagaan dari Barat. Dikatakan sebelum membina villa tersebut, si suami berjanji untuk bagikan tanah tersebut dengan 6 orang adik-beradiknya yang berada di negara asalnya. Tapi bila si suami dah dapat tanah tu, dia mungkir janji lalu mengundang kemarahan adik-beradiknya yang lain. Kemudian, adik-beradiknya yang berasa marah mengutuskan dua orang sebagai wakil untuk berurusan dengan si suami tersebut. Entah apa yang berlaku, dua orang wakil tersebut berang lalu mengugut si suami untuk membahagikan tanah tersebut kepada yang lain selepas membunuh anaknya. Si suami tetap berkeras, lalu dua orang samseng tersebut membunuh isterinya pula namun si suami tetap dengan sifat tamaknya. Akhir sekali, si suami juga dibunuh. Villa tersebut dibiarkan tanpa penghuni sehingga 70 tahun lebih kurang.

Berdasarkan versi ke-5 ni adalah juga logiknya sikit. Menurut orang yang pernah ke jalan Strait View di mana lokasi villa ni berada, terdapat pintu gerbang yang tertulis Christine Palace yang terletak di kaki bukit tersebut. Menurut cerita seorang lagi ahli forum Cari, maknya pernah bagitau yang villa tu dah ada kat situ sejak tahun 60-an lagi. Villa tu sangatlah cantik pada masa tu. Kemudian sekitar tahun 80-an villa tersebut jadi tempat yang happening yang sering dikunjungi ramai orang berada termasuklah mat-mat salleh. Kemudian sekitar tahun 90-an villa tersebut mula kosong. Start dari situlah mulanya kisah-kisah misteri yang diceritakan orang dari mulut ke mulut. Biasalah, bila dah cerita tu mesti ada orang yang akan tambah gula sikit, garam sikit nak bagi cerita lagi best. Itu yang jadi macam-macam versi sekarang ni.

Versi #6 - Versi terakhir ni adalah versi yang boleh diterima akal. Menurut cerita, dahulunya villa tersebut dimiliki oleh seorang Dato' berbangsa Cina. Tapi atas sebab-sebab tertentu status Dato' beliau dilucutkan, kemudian dia tidak lagi menetap di villa tersebut. Villa tersebut hanyalah dijadikan sebagai tempat untuk bercuti atau beristirahat bersama keluarganya. Atas sebab tertentu juga dia sekeluarga tidak lagi menghiraukan villa tersebut. Cerita lanjut korang boleh baca kat forum Cari.

Macam biasalah rumah yang ditinggal lama mesti ada 'penghuni' baru yang menetap. Tak mustahillah ramai yang diganggu bila ke villa ni. Masa aku dengan Adan ke villa ni dulu pun agak meremang jugalah segala bulu yang ada. Ada orang yang pernah masuk ke villa tu beramai-ramai tapi bila kira balik jumlahnya sama ada berkurangan atau terlebih seorang. Kalau kurang sorang aku tak berapa percaya, maknanya sorang kena sorok. Tapi kalau terlebih sorang itu dah biasa berlaku, terutamanya kat kawasan hutan.

Walaupun gambar yang aku simpan ni dah berusia 3 tahun, tapi aku baru terperasan satu lagi gambar yang nampak macam ada 'sesuatu' kat dalam gambar tu. Cuba korang tengok gambar dalam bulatan kat bawah ni. Bandingkan dengan gambar kat atas yang pada asalnya tak ada pun kat tingkap tu.

DSC01210 Misteri Villa Nabila di Johor Bahru

Silap kamera? Mungkin juga tapi macam agak mustahil.

Kawasan yang berhantu semestinya ada gangguan. Ada yang masuk ke kawasan villa tu tapi secara tiba-tiba enjin kereta mati dan ada sesuatu ketuk-ketuk kat bahagian atas kereta. Ada juga yang tetiba dengar lagu lama dari radio. Macam-macam juga pengalaman diorang dapat dek nak menguji tahap keberanian masing-masing.

Apa-apa pun, kisah sebenar Christine Palace atau disalahsebut sebagai Villa Nabila ni masih lagi kekal misteri. Dan satu lagi, rumah yang aku pergi ni tak pasti adakah ianya Christine Palace yang sebenarnya sebab di sebelah rumah ni ada bangunan bertingkat yang mempunyai pintu pagar di kaki bukit. Mungkin ianya adalah dua banglo yang berbeza berdasarkan struktur bangunan yang berlainan.

pixel Misteri Villa Nabila di Johor Bahru Unique and Personalized Gifts for You

Trackbacks

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 04 May 2011 07:00 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Suraya dari Kuala Lumpur

Lokasi / Location : Tangkak, Johor

Tarikh / Date : 10 Feb 2011

Jenis / Type : Kek Harijadi / Birthday Cake

Tujuan / Function : Majlis Harijadi / Birthday Party

P/S : Tempahan kali ini dari Suraya yang berada di KL untuk harijadi suami tersayang yg bertugas di Tangkak, Johor. Untuk surprise katanya... Thanks ye Suraya...

P/S : This is order from Suraya for his husband which working in Tangkak, Johor.
Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST


Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke dalam parit. Wanita tersebut telah dihantar ke klinik berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Lansiran Google - jalan

Posted: 18 Jun 2011 10:40 AM PDT

Berita36 hasil baru untuk jalan
 
Polisi Periksa Tiga Terduga Pengirim Bom Linggau
Tempo Interaktif
TEMPO Interaktif, Jakarta - Mabes Polri masih belum bisa mengidentifikasi kelompok asal pengirim bom yang meledak di SM Swalayan, Jalan Yos Sudarso, Lubuk Linggau, Sumatera Selatan pada pukul 09.00 WIB tadi pagi. Menurut Kepala Bagian Penerangan Umum ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Gempa Sebabkan Jalan Tertimpa Longsoran Tanah di Tapanuli Utara
Detikcom
Longsoran itu menutup badan jalan pada empat titik. Keterangan yang diperoleh menyebutkan, longsoran tanah disertai pepohonan menutupi badan jalan di Jalan Lintas Sumatera (Jalinsum) yang berada di perbatasan Kecamatan Pahae Jae dan Pahae Julu, ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Lingkar Nagreg Beres Sebelum Lebaran
Tempo Interaktif
TEMPO Interaktif, Bandung - Tahun ini pembangunan Jalan Lingkar Nagreg sepanjang 5,3 kilometer rampung. "Sehingga H-15 atau paling lambat H-10 sebelum Lebaran nanti bisa dilewati lagi," kata Gubernur Jawa Barat Ahmad Heryawan saat meninjau pengerjaan ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Aturan Pelat Nomor Ganjil-Genap Siap Diuji Coba
Tempo Interaktif
TEMPO Interaktif, Jakarta - Pemerintah DKI Jakarta menyambut baik usulan Kepolisian Daerah Metro Jaya soal penerapan peraturan pelat nomor ganjil-genap bagi mobil pribadi yang melintas di jalan-jalan protokol di Jakarta. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Perempuan Arab Saudi Turun ke Jalan
Metro TV News
Metrotvnews.com, Riyadh: Puluhan perempuan Arab Saudi, siang tadi, turun ke jalan dengan mengendarai mobil masing-masing. Mereka hendak protes, karena dilarang menyetir oleh pemerintah. Arab Saudi adalah satu-satunya negara di dunia yang melarang ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Pak Boed: Bangun Irigasi dan Jalan ke Lahan Pertanian
Tempo Interaktif
Menurut Boediono, infrastruktur sektor pertanian yang mendesak untuk dibangun adalah jaringan irigasi dan jalan-jalan menuju ke lokasi lahan pertanian. Pemerintah juga harus menjamin ketersediaan sarana pertanian, seperti pupuk dan bibit. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Api Lahap Gudang Penimbun BBM Ilegal
Suara Merdeka CyberNews
Sabtu (18/6) petang kebakaran melanda sebuah gudang yang diduga sebagai tempat penimbunan bahan bakar minyak (BBM) di Jalan Lempasing, Desa Sukajaya, Pesawaran, Lampung. Sejumlah saksi mata di tempat kejadian menduga kuat bahwa ledakan keras yang ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
28 Nyawa Setiap Hari Melayang di Jalanan
Pos Kota
JAKARTA (Pos Kota) – Kurangnya kesadaran mematuhi peraturan lalu lintas menjadikan jalan ibukota sebagai jalur maut bagi warga. Rata-rata setiap harinya 28 jiwa meregang nyawa akibat kecelakaan di jalan raya. Jumlah tersebut berdasarkan perhitungan ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Baru Sehari Simulasi, Kebakaran
Radar Jogja
JOGJA - Baru satu hari para karyawannya melakukan simulasi kebakaran, toko buku Gramedia di Jalan Sudirman benar-benar terbakar, kemarin (17/6), pukul 10.45. Api melalap gudang elektronik yang berisikan kabel-kabel dan peralatan listrik lain. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Jalanan Jakarta Paling Tak Memuaskan di Dunia
Vivanews
VIVAnews - Jakarta ada di peringkat paling buncit dalam daftar kepuasan pengguna jalan, karena kemacetan lalu lintas dan kepadatan transportasi publiknya. Kota lain yang masuk dalam daftar merah adalah Seoul, Korea Selatan, dan Rio de Janeiro, Brasil. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Jalan ke Cagar Budaya Rusak
Tribunnews
COM, KERINCI - Satu-satunya akses jalan ke situs bersejarah sekaligus cagar budaya Batu Gong di Kecamatan Batang Merangin, Kabupaten Kerinci rusak. Jalan itu merupakan jalan lingkungan yang berada di tengah permukiman warga. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
MASALAH KORUPSI Bakar Poster SBY, 4 Mahasiswa Diamankan Polisi
Suara Karya
JAKARTA (Suara Karya): Unjuk rasa mahasiswa yang menamakan diri Jaringan Kampus di Jalan Diponegoro, Jakarta Pusat, berakhir ricuh. Empat mahasiswa peserta demo diringkus polisi karena menghina kepala negara. Aksi itu dilakukan gabungan perguruan ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Elemen-elemen Warga Pertanyakan Lampu Jalan
Pos Metro Balikpapan
BALIKPAPAN - Lampu jalan di wilayah Balikpapan Timur khususnya di Jalan Mulawarman banyak yang tidak berfungsi. Masyarakat meminta lampu jalan di wilayah tersebut segera diperbaiki. Ketua Forum RT Kelurahan Manggar Baru Jamal meminta petugas PLN untuk ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Kondisi jalan di Sumut rusak parah
Waspada Online
MEDAN - Kondisi jalan di Sumatera Utara (Sumut) sepertinya tidak akan pernah baik. Dambaan infrastruktur mulus masih sebatas impian. Sebab, dari sepanjang 892 kilometer jalan milik provinsi yang rusak, hanya akan dilakukan perawatan saja. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Buka Kelas RSBI 100 Persen
Kaltim Post
Misalnya, SMP 2 di Jalan Ahmad Dahlan dan SMP 1 di Jalan Bhayangkara. Sejak 2008, SMP 2 tercatat menjadi sekolah RSBI. Sekolah ini tidak asal ditunjuk, melainkan telah menorehkan segudang prestasi baik ekstrakurikuler maupun sekolah. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
"Kencing" di Jalan, Sopir Tangki Ditangkap
UPEKS Online
SIDRAP, UPEKS--Satu unit mobil tangki berisi BBM jenis premium diamankan petugas Polres Sidrap, Kamis (16/6) sekira pukul 17.00 WITA di Kelurahan Panreng Kacamatan Baranti, Sidrap. Mobil tangki dengan nomor polisi DD 9784 AK yang dikemudikan Usman ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Margomulyo Butuh Perbaikan Jalan
Pos Metro Balikpapan
BALIKPAPAN - Walaupun kondisi kerusakannya tidak separah dengan kondisi kerusakan jalan yang berada di Kelurahan Baru Ulu, namun warga Kelurahan Margomulyo Balikpapan Barat (Balbar) menuntut perbaikan jalan segera dilakukan terhadap beberapa kawasan ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Dishub Akan Periksa Kelaikan Bus Antarkota
Pikiran Rakyat
Dinas Perhubungan Kota Bandung merencanakan melakukan pemeriksaan kelaikan jalan bagi bus-bus trayek antarkota di Terminal Leuwipanjang dan terminal Cicaheum, pada 19-21 Juni nanti. Pemeriksaan itu dimaksudkan untuk mempersiapkan kesiapan armada ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Diduga Pungli di Jembatan Timbang
Pontianak Post
SINTANG--Banyaknya kendaraan dengan angkutan melebihi kapasitas, merupakan salah satu penyebab kerusakan jalan di kota Sintang. Sebab itu, diperlukan ketegasan dari petugas jembatan timbang untuk menyeleksi kendaraan yang masuk, terutama yang ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Akses Jalan Salok Cina Rampung
Pos Metro Balikpapan
BALIKPAPAN – Kerja keras jajaran Kodim 0905 Kota Balikpapan bersama Kuta Chip Mill (KCM) patut diacungi jempol atas keberhasilannya dengan membangun akses jalan. Dandim 0905 Balikpapan Letkol CZI Mustofa mengatakan sebelum adanya akses jalan, ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Masyarakat Tanjungmorawa Ucapkan Terimakasih Atas Perbaikan Jalan
Harian Analisa (Blog)
Masyarakat Kecamatan Tanjungmorawa mengucapkan terimakasih kepada pemerintah atas adanya perbaikan dan pembangunan ruas jalan, yang dilakukan di 18 lokasi di wilayah kecamatan Tanjungmorawa Kabupaten Deliserdang. Hal tersebut diungkapkan tokoh ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Truk Masuk Parit, Jalan Macet Total
Harian Sumut Pos
MEDAN- Satu unit truk pengangkut bahan bangunan terperosok ke parit di Jalan Madong Lubis persimpangan Jalan Sei Kera, Medan Perjuangan saat truk hendak menurunkan batu kerikil. Akibatnya, jalan tersebut jadi macet hingga puluhan meter, Jumat (17/6) ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Bangun Jalan ke Kantor Lurah
Padang Ekspres
Bagi Anda yang pernah jalan-jalan ke kantor Lurah Koto Panjang Padang, Lamposi Tigo Nagari, tentu sudah merasakan, betapa rusak jalan masuk ke kantor tersebut. Beruntung, pada tahun ini, pemerintah bersama DPRD Payakumbuh, sudah menggangarkan dana ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Jalanan Macet, Kehadiran Tentara Berseragam Lengkap Jadi Hiburan Para Bocah
Radar Tarakan
Sementara itu, penutupan Jalan Samratulangi selama proses pelantikan, membuat akses lalulintas jadi terganggu. Itulah beberapa sisi lain, di balik prosesi pelantikan Gubenur dan Wakil Gubernur Sulteng yang baru Jumat kemarin. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Martabak Al Fath Inovasi Aroma Rasa Berbeda
Tribunnews
COM, BANGKA -- Selalu mencoba hal baru, inilah yang dilakukan Pemilik Martabak Al Fath, Harray Junaidi yang menempatkan lokasi di Jalan Batin Tikal No 106 Sripemandang (depan Masjid Nurul Iman) Sungailiat. Meski menu yang ditampilkan sudah lebih duluan ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Metro Bandung : 14 Rusun Akan Dibangun di Kota Bandung
Tribunnews
Dan lokasi yang sudah diusulkan oleh Pemkot ke Kemenpera yakni Sadang Serang (bekas Pasar terbakar), Kecamatan Coblong, Sabuga, Kecamatan Cibeunying Kaler, Jalan Lebak, Kecamatan Batununggal, Jalan Braga, Kecamatan Braga, Jamika Kecamatan Astanaanyar, ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »
Kerajinan Tangan Tetap Bertahan
Tribunnews
Wahyudi, Pemilik Berkah Rotan yang beralamatkan di Jalan A Yani (samping Hotel Xinlu) Pangkalpinang ini dirintisnya sejak tahun 2005 yang lalu. Karena memang usaha kerajinan rotan ini merupakan satu-satunya yang terlengkap di Pangkalpinang. ...
Lihat semua berita mengenai topik ini »

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


MUKA haluih: Ruang Pejabat Untuk Disewa RM 1200 <b>Di Tampoi</b>,JB!

Posted: 29 May 2011 06:05 AM PDT

Salam..

Ade barang nak promote nie.. Siape cepat die yang dapat..;) Lebih2 lagi siape2 yang berminat..


Ruang pejabat untuk disewa:
  
RM 1200 per month!!

Dialamat bernombor:


18, Jalan Mata Kucing

Tampoi 81200 Johor Bahru

Ukuran/ Keluasan:

1400 kp

Kelebihan lokasi:

Berdekatan dengan Plaza Angsana. STRATEGIK!


Gambar-gambar:

1. Dari luar:

Anda berminat? Sila hubungi:

017-9299767 (Abid)


0177176355 (Norbaiduri)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


2 mayat mangsa bot karam <b>di Pengerang</b> ditemui: APMM | Malaysian <b>...</b>

Posted: 04 Jun 2011 02:06 PM PDT

June 5 2011

JOHOR BAHRU: Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menemui dua lagi mayat dipercayai mangsa bot karam yang membawa pendatang tanpa izin di perairan Pengerang, dekat Kota Tinggi, Rabu lalu.

See the original post:
2 mayat mangsa bot karam di Pengerang ditemui: APMM

Did you like this? Share it:

You can leave a response, or trackback from your own site. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Sehari <b>di</b> Bengkel Talasemia <b>Negeri Johor</b> 2011 - Bercinta sampai ke <b>...</b>

Posted: 28 May 2011 12:32 AM PDT

22 Mei lepas saya & Suhayl jadi peserta Bengkel Talasemia kat dewan seminar di Monash University belakang HSA JB je.
Saya & Doktor Jameelah (Pakar Hematologi Hospital Ampang)
Pesakit Talasemia (38 tahun) berkongsi pengalaman beliau.
Pesakit Talasemia (32 tahun) berkongsi pengalaman beliau. Beliau merupakan graduan UTM & dengan semangat yang tinggi telah berjaya mendapat pekerjaan yang baik. Adik-beradik beliau yang juga pesakit Talasemia juga telah berjaya menjadi graduan universiti serta mendapat pekerjaan yang baik.
Kos perubatan/ bulan.
Kesan-kesan sampingan EXJADE & kos rawatannya.

Cara mengambil EXJADE.
Kebaikan & keburukan L1.
Cara-cara menyuntik ubat DESFERAL.
Apa itu DESFERAL?
Punca utama kematian pesakit Talasemia jika mengabaikan nasihat rawatan dotkor.
Nurse kesayangan pesakit Talasemia Cik Milah.
Suhayl konon-konon khusyuk dengar penerangan doktor selama beberapa minit je. Lepas tu dari pagi sampai petang khusyuk main kat playroom.
Doktor Ngim, Pakar Paediatrik HSA JB yang memantau ramai pesakit kanak-kanak yang kronik.

Gambaran bilangan pesakit Talasemia di Johor. Paling ramai di HSA JB.

Wassalam...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved