ads

Selasa, 28 Jun 2011

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


PGM tahan 57 PATI <b>di Kota Tinggi</b> | Berita Harian

Posted: 14 Jun 2011 11:48 PM PDT

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

15/06/2011 3:58pm

JOHOR BAHRU — Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah Dua menahan 57 pendatang asing tanpa izin (PATI) Indonesia yang cuba menyeludup keluar dari negara ini dalam rondaan di perairan Pantai Pasir Gogok, dekat Kota Tinggi semalam.

Komander PGM, Datuk Isa Munir berkata, kesemua mereka termasuk tiga kanak-kanak lelaki dan tiga kanak-kanak perempuan ditahan kira-kira pukul 9.45 malam selepas anggota PGM menerima maklumat mengenai penyeludupan keluar pendatang tanpa izin di perairan tersebut.

"Semasa bot ronda PGM menghampiri bot terbabit, tiba-tiba bot itu terus memecut laju.

"Dalam masa yang sama, kelihatan beberapa penumpang bot bertindak terjun ke laut bersama beg mereka menuju ke sebuah rumah rakit di Pulau Tekong, Singapura," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Isa berkata, anggota PGM bagaimanapun berjaya menahan bot tersebut selepas mengejar selama sejam dan pemeriksaan mendapati terdapat 20 lelaki dan 13 wanita berserta enam kanak-kanak di dalam bot berkenaan. — Bernama

Read this article:

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

Artikel Berkaitan:

  1. Murid ditarik depan sekolah
  2. APMM tahan 25 nelayan Vietnam
  3. Perceraian faktor utama dera kanak-kanak
  4. Imigresen Kedah tahan pendatang
  5. Imigresen Perak tahan 178 warga asing
  6. Pendatang dalam but
Posted by bhreporter on Jun 15th, 2011 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Pengumuman & Promo Semasa: PROGRAM MERAKYATKAN SENI BUDAYA

Posted: 28 Jun 2011 02:45 AM PDT

Pengumuman & Promo Semasa: PROGRAM MERAKYATKAN SENI BUDAYA Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 09:43 PM PDT


My Lovely Cakes: Tempahan dr Ct - <b>Felda Lok Heng</b> barat

Posted: 05 Apr 2011 08:19 PM PDT

Terima kasih di ucapkan dan Selamat Pengantin Baru buat Ct dn pasangan Huzaimie, kerna menempah kek ala english, cupcake dan popcake dr saya..proses menghantar satu cabaran baru bg sy..tp alhamdulillah semua berjalan lancar. Semua selamat sampai ke destinasi..alhamdulillah dan sy disambut mesra oleh ct dn ibunya. terimakasih sekali lg.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Kain dan Langsir <b>di Tangkak</b> memang cantik dan murah | Kimi Rekonen

Posted: 20 Jul 2010 05:24 PM PDT

Home » Isu Semasa

21 July 2010 One Comment

Siapa yang pernah pergi ke Tangkak? sape yang pernah pergi sana mesti tahu di sana ada tempat menjual kain dan langsir yang cantik2 dan murah. Kedai-kedai nya pula banyak dan anda mesti tak tau nak pilih yang mana satu. Saya dan isteri pernah beli kain langsir kat sana sebanyak dua kali.

Kainnya memang berkualiti dan anda boleh dapat dengan harga yang murah jika pandai tawar menawar. Selain itu, mungkin akan dapat gift tambahan yang menarik. Kat sana ada banyak kedai. Cuma kena survey betul2 dan pilih tempat yang ada banyak pilihan. Saya dulu beli kat kedai yang terletak tepi jalan dan kalau datang dari highway PLUS ianya terletak di sebelah kiri jalan.

Tapi apapun, kat sana memang tempat yang sesuai untuk membeli belah kain dan langsir. Anda kena pergi tempat tu untuk merasai keseronokannya. Selain itu, boleh pergi ke air terjun gunung ledang. Dekat je kat situ.

Selamat bercuti….

:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related posts:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Seruan Mengutuk Kekejaman Israel oleh Hizbut Tahrir <b>di Tangkak</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2010 12:39 AM PDT



Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Sambutan tiket Maharaja Lawak <b>di Johor Bahru</b> terhebat | Media Malaya

Posted: 17 Jun 2011 03:02 AM PDT

Menurut page Maharaja Lawak di laman Facebook, mereka terperanjat dengan sambutan orang Johor yang diluar jangkauan. Mana taknye, jam 3 petang kaunter tiket mulai dibuka, kurang 2 jam tiket sudah sold out! Sehinggakan pihak Astro terpaksa melimitkan satu tiket untuk satu orang.

Related posts:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Kedah Ke KL: PANAS!! BEBERAPA BUAH SURAU DAN MASJID <b>DI TAMPOI</b> <b>...</b>

Posted: 11 May 2011 05:57 AM PDT


Mc baru dapat maklumat dari beberapa sumber yang boleh dipercayai mengenai beberapa Surau dan Masjid disekitar kawasan Tampoi, Johor sudah dirasuk doktrin Pas. Sesungguhnya AJK Masjid atau surau dilantik oleh Jabatan Agama Islam negeri, tetapi mungkin disebabkan 'kecuaian' dan salah lantik menyebabkan terlantik orang yang sememangnya aktif dalam politik geng bulan ni.

Sesungguhnya penduduk disekitar Tampoi agak rimas dengan Tazkirah atau ceramah yang lebih menjurus kepada politik dan menghentam individu tertentu. Akibat dari perbuatan itu, ramai jemaah masjid dan surau yang tidak lagi turun berjemaah disebabkan 'rimas' untuk mendengar tazkirah dan ceramah yang memaki hamun.


Kita ke masjid untuk beribadat. Masjid tempat menyatukan semua muslim dan musliman. Tempat kita berpadu mengadap yang Maha Esa. Bukannya tempat untuk kita maki hamun individu yang kita tak suka. Kalau nak maki hamun, jangan dalam masjid, pergi cari tempat lain. Salah tempat kot nanti kena maki lagi teruk.

Mc harap Jabatan Agama Islam Negeri Johor membuat pantauan di setiap surau dan masjid di Tampoi, lebih-lebih lagi di Masjid Flat Tampoi, Johor yang dikatakan sarang besar puak pembangkang membiak.

Mc juga mendapat maklumat Surau di Taman Abad, berdekatan dengan bandar Johor Bahru, sudah ditinggal sepi. Bagaikan tiada tuan. Dikatakan sudah menjadi tempat remaja sekitar membuat maksiat. Sila ambil tindakan! Jangan biarkan penyakit menjadi barah yang tidak boleh diubati lagi.

P/s: cegah sebelum parah..

McTheory:
Melaporkan dari Johor Bahru.. roger n out!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Kain dan Langsir <b>di Tangkak</b> memang cantik dan murah | Kimi Rekonen

Posted: 20 Jul 2010 05:24 PM PDT

Home » Isu Semasa

21 July 2010 One Comment

Siapa yang pernah pergi ke Tangkak? sape yang pernah pergi sana mesti tahu di sana ada tempat menjual kain dan langsir yang cantik2 dan murah. Kedai-kedai nya pula banyak dan anda mesti tak tau nak pilih yang mana satu. Saya dan isteri pernah beli kain langsir kat sana sebanyak dua kali.

Kainnya memang berkualiti dan anda boleh dapat dengan harga yang murah jika pandai tawar menawar. Selain itu, mungkin akan dapat gift tambahan yang menarik. Kat sana ada banyak kedai. Cuma kena survey betul2 dan pilih tempat yang ada banyak pilihan. Saya dulu beli kat kedai yang terletak tepi jalan dan kalau datang dari highway PLUS ianya terletak di sebelah kiri jalan.

Tapi apapun, kat sana memang tempat yang sesuai untuk membeli belah kain dan langsir. Anda kena pergi tempat tu untuk merasai keseronokannya. Selain itu, boleh pergi ke air terjun gunung ledang. Dekat je kat situ.

Selamat bercuti….

:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related posts:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Seruan Mengutuk Kekejaman Israel oleh Hizbut Tahrir <b>di Tangkak</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2010 12:39 AM PDT



Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Banjir <b>di</b> Kota Balikpapan Mulai Surut | Arsip Berita Indonesia <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 04:59 AM PDT

BALIKPAPAN, KOMPAS.com - Genangan air di sejumlah kawasan di Kota Balikpapan, akibat hujan deras yang mengguyur sejak pagi hingga siang, mulai surut sore tadi. Lalu lintas kembali lancar.

Genangan air, sesuai pantauan, terlihat di Gunung malang, sejumlah titik di Jalan MT Haryono, Kelurahan Damai, Gunungsari, Rapak, Kampung Timur, ringroad, Jalan A Yani (puskib), Jalan Jenderal Sudirman, dan Gunung Guntur.

Yang terparah di Jalan MT Haryono, dengan ketinggian air 50-80 cm. Sejumlah kendaraan yang nekat, akhirnya terpaksa dituntun karena mogok. Sedangkan di tempat lainnya, ketinggian bervariasi, namun umumnya tak lebih selutut.

Arus lalu lintas di Jalan MT Haryono yang sebelumnya macet, kini kembali normal. Genangan air, menurut penuturan sejumlah warga dan pengguna jalan, karena parit di tepi jalan tak sanggup menampung limpasan air hujan.

Wahyu (33) salah satu karyawan perusahaan swasta yang berkantor di jalan itu menuturkan, jika hujan deras berjam-jam, ia tak berani membawa motornya menerjang genangan air.

Sent Using Telkomsel Mobile Internet Service powered by

 Banjir di Kota Balikpapan Mulai Surut

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pancaroba: Pernikahan <b>di</b> Pakistan sah

Posted: 28 Jun 2011 05:00 PM PDT


Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR
pengarang"utusan.com.my


Muhammad Kamran Babar Nazir Khan di Mahkamah Tinggi Syariah, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 28 Jun - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengesahkan pernikahan antara penuntut tempatan, Yani Yuhana Mohd. Zambri yang mendakwa dirinya disihir oleh lelaki warga Pakistan, Muhammad Kamran Babar Nazir Khan adalah sah mengikut hukum syarak.

Menurut Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan, Yani Yuhana selaku defendan telah gagal memanggil saksi bagi membuktikan dakwaan tersebut walaupun wanita itu mengemukakan laporan polis dan surat dari Pusat Pengubatan Islam Darussyifa kepada mahkamah.

Beliau berpendapat Yani Yuhana, 25, berada dalam keadaan sedar dan waras ketika majlis pernikahan berlangsung di Sadiqadad Raw, Pakistan, pada 2 April 2009 kerana defendan didapati ceria seperti dilihat dalam album gambar kahwin.

Ujar beliau lagi, Yani Yuhana juga didapati waras kerana sebelum tarikh majlis pernikahan, dia yang ketika itu menuntut di United Kingdom telah berlepas dengan menaiki kapal terbang secara berseorangan menuju ke Pakistan.

Abdul Walid turut menjawab mengenai isu yang dibangkitkan oleh peguam syarie Othman Mohd. Noor yang mewakili Yani Yuhana mengenai perbezaan rukun nikah mengikut Syafie dan Hanafi.

''Walaupun rukun nikah menurut Syafie adalah wali, sighah, suami, isteri serta dua saksi, manakala Hanafi hanya mempunyai dua rukun sahaja iaitu ijab dan qabul, tetapi hukum syarak merangkumi semua mazhab.

''Oleh demikian, permohonan pengesahan pernikahan tersebut yang difailkan oleh Muhammad Kamran selaku plaintif, tahun lalu adalah sah kerana proses perkahwinan itu berlaku disaksikan oleh pendaftar perkahwinan dan dua saksi lelaki,'' kata hakim tersebut.

Beliau menambah, Kementerian Luar Negeri Pakistan dan Kedutaan Pakistan di Malaysia juga mengesahkan kesahihan sijil pernikahan Yani Yuhana dan Muhammad Kamran.

Abdul Walid mengakhiri kertas penghakiman setebal 50 muka surat yang dibacakan dalam masa sejam dengan menegur ahli keluarga kerana sering menganggu prosiding seperti menghina mahkamah.

Sejurus itu, Othman bangun dan memberitahu bahawa anak guamnya, Yani Yuhana ingin mengemukakan permohonan khuluk (tebus talak) namun pihaknya akan melakukannya di Mahkamah Rendah Syariah selepas Abdul Walid mencadangkan ia didaftarkan terlebih dahulu.

Selepas prosiding selesai, Yani Yuhana dilihat menyerahkan wang tunai RM350 kepada Muhammad Kamran, 49, sebagai salah satu proses khuluk, namun lelaki itu yang diwakili peguam syarie Muhamad Burok enggan menerimanya kerana tidak bersetuju untuk bercerai dengan penuntut tersebut.

Prosiding pada hari ini berlangsung dalam keadaan aman dengan dikawal oleh 10 anggota polis walaupun pada beberapa perbicaraan lalu suasana menjadi kecoh dan bising.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Penjurai Apaienduq: Sekeda Pengawa Lepas Gawai (Part 3)

Posted: 15 Jun 2011 07:57 AM PDT

1. Majlis Perkahwinan Anak Saudara Hashim Ahmad di Jempol Negeri Sembilan (4/6/2011)

Setinggi-tinggi tahniah kepada Saudara Hashim dan Isteri ke atas perkahwinan anak lelaki mereka pada 4/6/2011. Terima kasih juga kerana sudi menjemput kami, maklumlah lama juga sudah tidak merasa juadah istimewa semasa majlis kahwin, mana tidak awal-awal lagi kawan cakap "ya ya saya datang".

Kawan punya pasal, sejauh mana pun datang juga sekiranya keadaan mengizinkan dan kena pada waktu dan tempatnya.

Saudari Hasmawati Hasbullah dan Kakak Mahani Bandi, saya mohon maaf kerana tidak dapat memenuhi undangan yang sama sebelum ini, maklum ajalah, tak kena waktu dan tempatnyalah tu. Walau bagaimanapun, tahniah juga dari saya sekeluarga kerana kalian telah berjaya "memperbesarkan keluarga".

Anggat (Christopher) & Apai Boy @ Gaung (Edwin Jugas)

Para Tamu Undangan

2. Nemuai ke Masai Johor (4/6/2011)

Ngena peluang enda lama sereta berumban kin kia, sempat ga nemuai ngagai bala kaban belayan ti diau di Masai sereta gawa di Johor. Ka enggau enggai nemuai bepanggai ba diri empu, kebuah pia laban utai ti di kena mindah sereta kaban ngulu nyidi jalai sigi udah bisi, tang semina ngira ngering diri buntau sereta lelak.

Nama deh, udah ti nemuai ngagai kaban di Jempol Negeri Sembilan kira jam 1.30 tengahari, lalu mechut mupuk ke Johor. Pejalai ke Johor sigi nadai nyenggala bebatang tang semina deka betemu enggau bala kaban beserebak enggau musim ngabang.

Datai di Masai kira jam 7.oo lemai, nyengguk ba dua buah rumah, udah ga kenyang. Ngabang, nyawa nadai utai di anjung agi, segelas dua, sekerat dua kerat nyau semadi laban ti sigi lelak enggau buntau. Enda berasai, agi belala ga berandau betundi jam pam udah dini hari 1.30 pagi. Mupuk ari Masai mulai ke diri ke Port Dickson jam 2.00 pagi, nasib bisi spare driver, anak Bujang pangan - Anggat.

Bala uchu Igang (Anak Jugas, Anak Masing, Anak Sebi)
Mangi Masing menyanak
Anggat, Indai Sima, Sima, Manggi Masing
Sempat nemuai ke Masai - Indai Nancy, Linang & Apai Nancy
Sama serumpu ba rumah Apai Nancy

Gaung @ Edwin Jugas seduai Igoh Jampong diri sepetunggal nadai kala betemu tang semina kala ninga nama pangan diri (Indai seduai diri menyadi)


Anggat terubah mai motor ba PLUS Highway (JB-Seremban)

Tisi jalai PLUS Highway semak simpang Pasir Gudang

R&R di Machap Johor
Lori Sawit pala nyenguk parit


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Tentang <b>Batu Pahat</b>

Posted: 24 Jun 2011 03:25 AM PDT

Ada apa di Batu Pahat? Ada pensyarah tanya, kawan-kawan tanya ada apa di Batu Pahat, apa yang istimewa. Mungkin ramai tak tahu disebabkan Batu Pahat bukanlah daerah popular ataupun pusat pelancongan mahupun peranginan. Jadi, bagi menjawab persoalan, meh aku cerita sikit apa yang best untuk dinikmati jika ke Batu Pahat.

Bab makanan dulu la kan. Pertama, Nasi Bariyani Gam. Orang luar Batu Pahat mungkin hanya mengetahui Nasi Bariyani di Benteng (sebelah sungai BP). Tapi ni aku nak bagitahu port yang lagi terbaik. Restoran Bariani Power yang terletak di Taman Soga. Berdekatan Hospital Besar BP tu. Rasanya lebih sedap dan restoran lebih sotifiskated. Haha! Tapi serius, mengancam!

Bariani Power!!!

Kedua, Kerang Pedas, Otak-Otak dan Sate. Paling terbaik di Batu Pahat? Jom datang Pantai Sungai Lurus. Hanya 26km dari B.Pahat. Jalan arah ke Pontian. Sambil-sambil makan boleh nikmati hembusan angin pantai. Dekat jek dengan rumah aku. Kalau datang bolehlah roger. Haha.

Ketiga, Cikong, Cendol dan Cendol Sagu. Cikong terbaik, haa..korang boleh datang gerai makan di Jalan Lim Yew Leong. Cendol? Pergi gerai cendol mamak di Jalan Engan, bandar lama Penggaram. Cendol Sagu? Terletak di Jalan Parit Karjo. Ini cendol fuhh... Dihidangkan pula dengan pisang goreng cicah sambal kicap dan sambal manis. (X_x) Grrrrrrr!

Ni Cikong. Hampir sama dengan Laicikang tapi ada sedikit perbezaan.

Keempat, Murtabak Singapore. Tapi aku tak pasti masih ada lagi ke tidak. Terletak di gerai makan Benteng. Kemudian, Bakso. Sejenis makanan tradisi Jawa. Terdiri daripada bebola daging, sup, mi halus dan campuran sayur dimakan bersama sambal istimewa. Rasanya? Pedas-pedas dan lazat!

Itu bab makan. Sekarang bab membeli-belah pula. Ada 3 mall utama untuk shopping. Dulu ada Wira Court, tapi sekarang mengalami sudah kegelapan. Selain tu, jika ke Ayer Hitam, boleh shopping pasu, kerepek dan teddy bear. Kalau kerepek, korang boleh pergi Azhar Food di Rengit. Terbaik. Kasik borong!

Azhar Food. Foto dari Facebook.

The Summit & BP Mall

S1 Mall

1. The Summit BP = Banyak barang pakaian untuk golongan muda. Haha. Kalau cari baju, seluar, jam tangan, bag, kasut dan barang kemas, inilah port yang sesuai dan banyak pilihan. Selain itu, ada pusat boling, wayang dan entah apa-apa lagi.

2. Batu Pahat Mall = Barangan seperti pakaian formal, kasual, elektrik, elektronik, komputer dan makanan. Ada foodcourt berdinding kaca, boleh tengok pemandangan luar dari aras tinggi. Sesuai la untuk bawa keluarga dan shopping. Selain tu, ada pusat boling, wayang dan arked.

3. Square One Mall = Ada Gulatis, Primamoda dan Parkson. Nak cari pakaian formal, barang kahwin ok kot di sini. Ada wayang, arked dan ruang ala2 uptown. Selain itu, sebelah S1 ni ada Carrefour. Boleh beli barang dapur.

Alam semulajadi? Bukit Soga. Korang boleh mendaki tangga menuju puncak. Sampai puncak, boleh menghirup udara segar sambil menikmati pemandangan bandar Batu Pahat.

Hutan Lipur Bukit Soga

Pantai? Walaupun tak lah secantik di tempat lain. Tapi bolehlah. Antaranya Pantai Punggor, Pantai Sungai Lurus dan Pantai Minyak Beku. Ok la untuk beriadah.

Sungai Lurus

Tempat rekreasi pula? Di Batu Pahat ada Tasik Y, Dataran Penggaram, Tropical Village dan Batu Pahat Walk. Hurm~ Itulah antara tempat-tempat best yang boleh korang pergi kalau ke Batu Pahat. Sebenarnya, Batu Pahat bukanlah pusat pelancongan, jadi tak ada apa sangat yang menarik. Huhu... Apapun, kalau korang datang Batu Pahat, roger-roger la aku. Boleh aku tunjuk jalan ke, tunjuk tempat best ataupun kalau rezeki korang murah, boleh aku belanja pekena cendol. Hehe.

Tropical Village. Ada macam kat oversea?

Dataran

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


4WD Lee Tong Kang <b>Di</b> Hutan <b>Endau</b> Rompin | Recreations | Ruslie Sophian

Posted: 19 May 2011 12:54 AM PDT

Tong, Kang bersama aku sedang pasang pelekat iklan di hari pelepasan.

Selepas beberapa kali aku mengadakan aktiviti family camping untuk pemilik-pemilik Lada 4WD di Janda Baik, Laman Bistari dan Pertak, Kuala Kubu Bharu, tibalah masa aku menyertai satu ekspedisi lasak 4WD yang dinamakan 'Trail Blazer' anjuran Asian Adventure Team ke hutan hujan Endau-Rompin.

Aku terpaksa menyertai acara ini kerana dicabar oleh orang kuat Asian Adventure, iaitu Dr. Zaini Sharani dan Halim Rahman bagi membuktikan Lada 4WD mampu mengharungi laluan lasak dan mencabar anjuran mereka itu.

Aku kaget seketika apabila dua orang pelanggan kami, Encik Tong dan Encik Kang ingin turut serta dengan Lada 4WD mereka. Aku perhatikan kedua mereka  atas bawah. Belum sempat aku bersuara….!

Encik Kang pantas bersuara. Ilmu mengendali pacuan empat roda yang aku ajar selama ini sudah tiba masanya untuk dipraktikkan dalam aktiviti 4WD lasak anjuran Asian Adventure itu. Ini disokong oleh Encik Tong dengan penuh yakin.

Bukan sahaja setakat kemahiran yang ditimba dari aku, bahkan pengalaman mereka pernah membuat reccee laluan

Lada 4WD aku dilepaskan

mencabar bersama aku sudah cukup untuk menyahut cabaran Asian Adventure Team. Di sini nanti mereka akan turut sama mempromosikan Lada 4WD kepada peminat-peminat pacuan empat roda lasak.

Sesungguhnya aku bangga atas keyakinan mereka. Setidak-tidaknya Dr. Zaini Sharani, pelopor dari Malaysia acara Camel Trophy ke Australia dan Halim Rahman, peserta kedua dari Malaysia menyertai acara Camel Trophy di Madagascar, akan tersenyum melihat aku yang pernah menimba ilmu pacuan empat roda dari mereka sudah berjaya mendidik peserta lain dalam teknik-teknik pemanduan pacuan 4-roda lasak di hutan rimba.

Lada 4WD melepasi titi balak.

Tetapi yang pasti pihak syarikat mendapat promosi percuma atas penyertaan kami itu. Lalu aku kemukakan permohonan tajaan, setidak-tidaknya servis percuma untuk dua buah Lada 4WD milik Encik Tong dan Encik Kang serta sedikit kos makan minum kami dalam acara selama 4 hari 3 malam itu.

Menyedari betapa pentingnya penyertaan kami sebagai promosi, pihak syarikat bersetuju dan luluskan jumlah peruntukkan yang agak mewah kepada kami. Di samping itu, dua orang mekanik akan turut bersama kami sebagai persediaan sekiranya berlaku break-down dalam hutan.

Daripada laluan awal melalui Janda Baik ke Kinaboi dan keluar di Kuala Kelawang

Lada 4WD Kang berjaya melepasi titi dengan baik.

membawa ke hutan dari Felda, Bandar Muazam Shah menebusi laluan baru ke hutan Endau-Rompin yang berakhir di Kampung Peta, 3 buah Lada 4WD kami berjaya merentasi semua laluan-laluan lasak dan mencabar dengan penuh bergaya tanpa apa-apa masalah.

Cuma pada peringkat awal laluan Janda Baik ke Kinaboi ketika menuruni laluan bukit yang terdapat batu-batu besar, Tong dan Kang agar gabra dan kekok sikit. Tetapi apabila mereka melihat aku memandu Lada 4WD yang dipasang dengan  American steel rim yang agak lebar berjaya menuruni bukit itu dengan selamat, ini memberikan keyakinan bahawa mereka pun boleh lakukan dengan tayar dan rim original.

Kejayaan awal kami rentasi laluan mencabar itu disambut dengan tepukan daripada ramai peserta, termasuk beberapa peserta dari Italy. Mereka mula kagum melihat Lada 4WD mampu mengharungi laluan sukar dan amat mencabar itu.

Lada 4WD Tong tergelincir.

Lalu seorang peserta membuat seloroh…ini semua atas didikan Lee, maka Tong dan Kang mampu mengendali Lada 4WD mereka dengan baik. Sehingga acara berakhir di Desaru Resosrt, nama Lee Tong Kang berterusan menjadi nama panggilan kami bertiga.

Hehehe….Lee Tong Kang pun Lee Tong Kang lah! Jangan jadi Lee Tongkang dahlah….huhuhu!

Share on Facebook

Share/Save/Bookmark

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved