ads

Selasa, 12 Julai 2011

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Dari hr khamis..kak ipar..'Kak Yan' dh plan nk g Bekok...
cik hubby dh mgeluh.."

allaaa Bekok x bess laaaa...."g la Tangkak lg bess..
emm nk wat cmne...'I follow....."  

sprti yg d'plankan'..hr ahad 12JUN..tersampaila 
kami di Bekok..tu pun cam kurg syok..jer..bab ktorg
p dh ptg..kul3 br btolak..smpai sne dlm 4 lbh ckitla..dsebabkan.. 

byk hal nk kn settel kt rmh..trip ke Bekoh di'sengajakan'lmbt...

blh plak.?hehe..pe2 pun jom lyn gmbo...yuhuuuu.....!!!

(peringatan; abaikan tarikh di kamera..tgn sp ntah yg gtl2 tkr..) 

Yeyyy iman pn dh syok main air...sukeee sgt die dpt dok dlm air..jap2 tgn die kocak2 air..
ni ayah die la yg pndai pujuk die..mama nk letak iman dlm pelampung trus iman krskan kaki...

ayah wat blh plak...elok jer die dok...emm.iman..iman...

hehe..tp xleh lm2 la..tgok die sjuk mgigil dh..mama pn  x brani nk lm2...serius sjukkkk

air trjun ni..cam air batu jer..eeiiiiii....gggggrrrrrrrr.....

dptla mndi 2jam gitu..ms ktorg smpai pon org dh x rmai..yelaaa..org sume dh 

siap2 nk blik..kt br thegeh2..dtg..huhu...dh kul 6 sume siap2 dh tkr bju,,kms2 brg..

buang smpah (d'tpt yg disediakan ye...),

huuuhhhh,,,ade gak yg x mo naik..si adik ku.Haris ngan si Intan (anak k.Yan..)

heiiii bdk2 ni..kn jerit2 br nk 

naiik..jerit kak yan...:"INTAN,mak pggil lg sekali ko xnk naik..mak tggl"!!!...

haha tu la kak Yan...


haris pon sm naik...wat dekk jer bl dpggil...syok sgt dh lm x g mndi air tjun...

on the way blik..pekena air panas dlu (ngeteh)tp ade gak yg mnum ais..huhuhu
 so tireddddd lorrrr but so fun.. :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT


Mc baru dapat maklumat dari beberapa sumber yang boleh dipercayai mengenai beberapa Surau dan Masjid disekitar kawasan Tampoi, Johor sudah dirasuk doktrin Pas. Sesungguhnya AJK Masjid atau surau dilantik oleh Jabatan Agama Islam negeri, tetapi mungkin disebabkan 'kecuaian' dan salah lantik menyebabkan terlantik orang yang sememangnya aktif dalam politik geng bulan ni.

Sesungguhnya penduduk disekitar Tampoi agak rimas dengan Tazkirah atau ceramah yang lebih menjurus kepada politik dan menghentam individu tertentu. Akibat dari perbuatan itu, ramai jemaah masjid dan surau yang tidak lagi turun berjemaah disebabkan 'rimas' untuk mendengar tazkirah dan ceramah yang memaki hamun.


Kita ke masjid untuk beribadat. Masjid tempat menyatukan semua muslim dan musliman. Tempat kita berpadu mengadap yang Maha Esa. Bukannya tempat untuk kita maki hamun individu yang kita tak suka. Kalau nak maki hamun, jangan dalam masjid, pergi cari tempat lain. Salah tempat kot nanti kena maki lagi teruk.

Mc harap Jabatan Agama Islam Negeri Johor membuat pantauan di setiap surau dan masjid di Tampoi, lebih-lebih lagi di Masjid Flat Tampoi, Johor yang dikatakan sarang besar puak pembangkang membiak.

Mc juga mendapat maklumat Surau di Taman Abad, berdekatan dengan bandar Johor Bahru, sudah ditinggal sepi. Bagaikan tiada tuan. Dikatakan sudah menjadi tempat remaja sekitar membuat maksiat. Sila ambil tindakan! Jangan biarkan penyakit menjadi barah yang tidak boleh diubati lagi.

P/s: cegah sebelum parah..

McTheory:
Melaporkan dari Johor Bahru.. roger n out!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tranungkite Online v11 - Ceramah Umum <b>Di Johor Bahru</b> 3 Julai

Posted: 30 Jun 2011 05:29 AM PDT

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di pengerang</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 03:29 PM PDT

2 mayat mangsa bot karam <b>di Pengerang</b> ditemui: APMM | Malaysian <b>...</b>

Posted: 04 Jun 2011 02:06 PM PDT

June 5 2011

JOHOR BAHRU: Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menemui dua lagi mayat dipercayai mangsa bot karam yang membawa pendatang tanpa izin di perairan Pengerang, dekat Kota Tinggi, Rabu lalu.

See the original post:
2 mayat mangsa bot karam di Pengerang ditemui: APMM

Did you like this? Share it:

You can leave a response, or trackback from your own site. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


kenangan <b>di segamat</b>..=)

Posted: 12 Jul 2011 08:14 AM PDT

kenangan di segamat..=)

assalamualaikum... 


hai sume, oke, guess where i when last thursday?? hehe.. akhirnye tercapai jgk impian nk p segamat bersama RABIATUL ADAWIYAH, NAZIATUL AZIDA DAN MIMI ATIKA.. seronok sgt dpt jmpt kwn2 sekelas, n kwn2 kt kolej plus jmp lecturer yg disayangi.. rse terharu jgk la coz diorg snggup spend time ngn aku n kak atul lepas kelas ari khamis ari 2.. huhu.. siap cari kelas kosong untuk lepak2 lagi.. kebetulan mase 2 aku da bawak muffin n brownies utk diorg, so mcm berpicnic la diorg sume kt kelas 2.. sungguh meriah suasana time 2.. huhu.. 








malam 2, aku n kak atul p mkn dgn bdk2 prmpuan kls..best jgk la mlm 2, mkn rmai2.. ade Bella, Naju, Kak wa, Ada.. sungguh warm suasana time 2.,. rindu nye kt diorg sume.. huhu.. ktorg amik kesempatan 2 utk berposing sakan.. haha.. kalo boleh nk amik gmbr jeq la.. haha... ktorg p mkn beramai2 ari jumaat 2 kt Pizza hut segamat.. pening waiter 2 nk place meja tok ktorg sume.. 15 org ramai 2.. huhu.. nearly 1 class ade.. 






bilakah dpt sy menjejakkn kaki ke segamat lagi ye.. huhu.. looking forward 4 that day 2 come.. seronok dpt bersame2 ngn diorg..


oke, that it 4 my new entry.. missing all my mates already, now bz managing my new rent house at Puncak perdana.. at Resak apartment.. could be our new home 4 3 years..  oke.. bye2 for now.. salam..






i see u when i c u..
my home sweet home..
12/7/2011
11.14 p.m
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 07:08 AM PDT

Check Ubuntu laptop temperature : Techie Boy

Posted: 01 Jul 2011 12:01 AM PDT

I noticed my laptop temperature is getting hotter. I was a bit worried so I made a little research on how to check the temperature via the internal chip sensors and Ubuntu terminal/command line. The quickest way so far is through below:

1. Make sure you lm-sensors are already installed. (In latest version as of 2010 - this was already configured) To know more about it goto http://packages.ubuntu.com/lucid/lm-sensors

2. Open you terminal/command line and enter the command "sudo sensors-detect". You will be asked which hardware sensors to scan. Answer it yes or no.

3. Get the temperature by running command "sensors" on your terminal.

There we have it! Thats how I check my laptop temperature. There other ways to check and are probably better and accurate. Have fun and enjoy.

Related Posts: Ubuntu Linux

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Perantau <b>di</b> perantauan: :: SURAT: Kisah guru bahasa Inggeris SMK <b>...</b>

Posted: 28 May 2011 03:07 AM PDT


Pelajar terkilan sikap guru bahasa Inggeris perbodohkan pelajar

2011/05/28

KAMI pelajar tingkatan tiga di SMK Dato Sulaiman, Parit Sulong amat kecewa dengan sikap seorang guru bahasa Inggeris yang berkelulusan dari universiti di Amerika Syarikat.

Pada hari pertama beliau memasuki kelas kami, kami begitu bangga dan teruja kerana mendapat guru bahasa Inggeris lulusan dari luar negara.

Tentu hebat orangnya, tentu juga hebat cara mengajarnya dan tentu sekali harapan kami akan dapat menguasai bahasa Inggeris dengan lebih cepat dan mudah.

Malangnya, apa yang kami harapkan tidak kesampaian. Pada setiap hari, beliau memulakan pengajarannya dengan memperbodoh-bodohkan kami, mukanya tidak pernah menyenangkan hati kami dan ada kalanya menyalahkan guru bahasa Inggeris kami yang terdahulu.

Agaknya, begitulah caranya lulusan luar negara mengajar? Memaki, menghina, menjatuhkan maruah kami?

Semuanya ini berbeza dengan guru bahasa Inggeris kami yang terdahulu, iaitu lulusan dalam negara saja. Mereka begitu sabar, teliti, sentiasa memberi motivasi dan tekun mengajar, malah tidak kedekut dengan masa, tenaga malahan wang ringgit.

Jika guru lulusan Amerika ini terus mengajar kami, saya rasa akan gagal dalam mata pelajaran bahasa Inggeris dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) kelak.

Mohon jasa baik pengetua menggantikan guru ini dengan guru bahasa Inggeris lain yang lebih memahami jiwa, kehendak dan pencapaian kami.

PELAJAR TERHINA,

SMKDS.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 07:08 AM PDT

Check Ubuntu laptop temperature : Techie Boy

Posted: 01 Jul 2011 12:01 AM PDT

I noticed my laptop temperature is getting hotter. I was a bit worried so I made a little research on how to check the temperature via the internal chip sensors and Ubuntu terminal/command line. The quickest way so far is through below:

1. Make sure you lm-sensors are already installed. (In latest version as of 2010 - this was already configured) To know more about it goto http://packages.ubuntu.com/lucid/lm-sensors

2. Open you terminal/command line and enter the command "sudo sensors-detect". You will be asked which hardware sensors to scan. Answer it yes or no.

3. Get the temperature by running command "sensors" on your terminal.

There we have it! Thats how I check my laptop temperature. There other ways to check and are probably better and accurate. Have fun and enjoy.

Related Posts: Ubuntu Linux

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


Popoi: MIDTOWN BAZAR <b>DI KLUANG</b>!!

Posted: 02 Jul 2011 08:48 AM PDT

Salam!!

hehee entry mlm nie mudah jep,,

nk kenalkan MIDTOWN BAZAR kat KLUANG~

MIDTOWN nie bru jep bukak,,

aku balik keje tdi,, punyerla jem,,,

hushhh! abes minyak keta aku dehh,, ahhaaa

Bazar nie bwh GERAKAN BELIA 4B! tahniah aku ucapkan,,,

Majulah KLUANG,, ^_^

p/s : "Bandar Industri Terancang "


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

.:Srikandi Cinta:.: Epilog kehidupan <b>di Kluang</b>

Posted: 11 Jul 2011 11:14 AM PDT

Catatan 9 Julai 2011

Petang itu saya terlena. Agak lewat saya bangun, itu pun bila ada rakan yang datang bilik semata-mata mahu bertanya tentang makanan untuk malam nanti. Saya bangun dalam keadaan yang agak terperanjat, lebih-lebih lagi bila saya merancang untuk pulang ke Kluang pada petang itu. Ketika itu jam menunjukkan pukul 6.15 petang, mungkin agak lewat bila mana plan yang pada awalnya mahu bertolak sekitar jam 4 atau 5 petang gagal. 

Masih sempat lagi untuk saya keluar sebelum jam 7 malam. Itu sahaja yang saya fikirkan. Peraturan di IPG ini tidak membenarkan pelajar keluar di antara jam 7 - 8 malam bagi mengelakkan beberapa perkara yang tidak diingini. Lebih-lebih lagi bila ada kes kecurian  yang berlaku di asrama pada waktu-waktu begini. 

Setelah memaklumkan pada emak tersayang bahawa saya akan pulang petang itu juga walaupun agak lewat, perjalanan selama 45 minit saya tempuhi dengan selamatnya sehingga tiba di rumah, alhamdulillah pemanduan dipermudahkan olehNya, kenderaan di jalan raya juga tidak banyak ragamnya pada petang tersebut.

Senja berlalu, malam pun menjelma. Sayang seribu kali sayang, pada ketika itu saya sedar, senja itu boleh jadi senja yang terakhir buat saya sekeluarga yang menetap di Kluang.  Hati yang sedih tiada siapa yang tahu, malam itu kami sekeluarga keluar ke bandar Kluang menikmati malam terakhir di sana.

Satu perasaan sedih singgah tanpa dipinta. Tak dapat saya ungkapkan dengan lebih jelas lagi apa yang saya rasa. Satu persinggahan yang semestinya mempunyai penghujung. Inilah penghujungnya... 

Tugas ayah di Kluang tamat awal tanpa disangka. Jangkaan awal mungkin kami akan menetap lebih lama di Kluang, namun takdir Ilahi siapa yang tahu. Ayah pula diberi tanggungjawab untuk mengambil alih tempat di Negeri Sembilan. Namun kali ini tidak pula kami berpindah kerana Masjid Tanah tidaklah begitu jauh ke Negeri Sembilan. Maka dengan itu selesailah segala tanggungjawabnya di bumi Kluang.

Kluang tak mungkin ku lupa. Namun tetap akan kusinggah dengan teman-teman.. errr mungkin untuk bersiar-siar lagi dan ber-shopping2-an huhu.. InsyaAllah.. 

Masa pantas berlalu meninggalkan kita. Kadang-kadang kita tak sedar, banyak perkara yang kita perolehi dalam kita menempuh sesuatu perjalanan itu. Apa yang pasti malam itu satu rasa yang berlainan muncul dalam diri. Malam terakhir sebagai penduduk Kluang. Apa perasaan saya? Sudah tentu sedih. Sedih untuk meninggalkan semua itu. Sedih kerana segalanya tinggal kenangan dan sejarah.

Kalau dulu saya boleh bertolak agak lewat dari hostel untuk pulang ke Kluang, namun kini tidak lagi, paling lewat pun jam 4 petang sudah keluar dari Ipg untuk tiba di Melaka. Perjalanan hampir 3 jam akan saya tempuh semula setelah sekian lamanya tidak memandu begitu lama,  Ngehh~

Perjalanan hidup tetap diteruskan walaupun pengembaraan di bumi Allah (Kluang) terhenti setakat ini. Perjalanan perlu diteruskan sekalipun terpaksa meninggalkan apa yang kita sayang dan punya. 

Selamat Tinggal buat Kluang, ku kembali ke Melaka~

**notahati: Baca dengan jiwa yang mendalam pasti akan dapat menjiwai apa yang penulis rasai. Hee~

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 12:52 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 03:29 AM PDT

Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 16 May 2011 06:30 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Faridah dari Kuala Lumpur

Lokasi / Location : Parit Jawa, Muar, Johor

Tarikh / Date : 2 February 2011

Jenis / Type : Kek Hantaran Kahwin / Wedding Cakes for gift

Tujuan / Function : Hantaran Majlis Perkahwinan / Wedding Day

P/S : Rentetan dari post yang lepas tempahan Faridah yang berada di Kuala Lumpur untuk majlis perkahwinan adiknya di Parit Jawa, Muar.... Thanks ye Faridah....

P/S : Connections from previous post - Faridah from KL for his brother Wedding Event at Parit Jawa Muar....  Thanks Faridah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 03:50 AM PDT


Alhamdulillah, hari ini kami dapat bersama lagi untuk bertemu. Sahabat sejak sekolah rendah lagi sampai ke sekolah menengah, terpisah sementara kerana berbeza haluan pengajian. Walaupun terpisah, kami selalu saja bertemu jika ada masa lapang. Alhamdulillah.

Sehingga hari ini, masing-masing cuba 'kacau' antara satu melalui Facebook  atau SMS atau membuat panggilan telefon. Bertanya khabar. Aku sebenarnya takut untuk berlebih-lebihan dalam bergurau dengan sahabat ini walaupun telah lama kenal. Manusia mudah berubah. Malah, aku juga pernah ditegur kerana mengganggu seseorang yang aku cuba bertanya khabar dan bergurau. Aku tidak kisah dengan teguran itu. Mereka berhak. Walaupun ada yang mengatakan mereka stress atau apa pun, tetapi alasan itu bukan rasional untuk menghukum orang lain  kerana masalah sendiri. Yup, aku terima teguran dengan baik. Bercampur dengan masyarakat, maka aku kena sedia bertolak ansur. Aku ni kan faham bahasa. huhuhu..

Seawal jam 10am, kereta kawan aku sudah sampai di depan rumah. Adesh!! Awal betul. Perjalanan dalam cuaca yang kurang baik, sejuk dengan hujannya, tetapi ia cukup bermakna. Kawan yang bercuti hujung minggu balik kampung, maka kenalah melayan aku yang masih penganggur ini.

Apa yang special tentang mereka ini,aku rasa semuanya menerima kelemahan dan kelebihan. Malah, kalau mereka ada masalah apa pun, mereka semua lebih matang menyelesaikan masalah. Tertekan? Mereka pasti ada. Cuma ,bagaimana mereka menghadapinya juga amat berbeza. Hampir  7 tahun aku merantau sana sini dan membandingkan sahabat yang ada dengan sahabat yang bersama sejak sekolah rendah sampai sekarang. Perbezaan yang amat ketara. Namun, bukanlah perbezaan itu mengatakan sahabat lain jahat. Tidak! Ini merupakan perbezaan untuk disesuaikan oleh diri. Bukannya mencari alasan bersengketa.  Mungkin sahabat yang sama-sama membesar lebih memahami diri. Sebab itulah kami mudah menerima. Pernah juga aku buat kerja giler, membuat hal, tapi mereka dengan selamba mengatakan ' rilax lah, dont worry, i know you.hahaha" Sambil tergelak menganggap apa yang aku buat mereka sakit hati itu sebagai perkara biasa. huhuhu... Walau apa pun harapan. Suatu masa kita akan berpisah juga. InshaAllah, aku tidak akan melupakan jasa baik semuanya.  Arigatogozaimas.

Dalam pukul 10 45am, sampai di Parit Jawa. Walaupun ada road-block, pak cik Polis tanya, 'nak pergi  mana?" sambil matanya melihat satu kereta. Huhuhu.. Soalannya mesra tetapi itu bukan soalan yang dia mahu cari. Baju kami semua tiada yang bewarna emas. Walaupun aku memang mahu pakai baju jersi bola yang berwarna harimau. Aduih!! Aku tahu, ia kurang selamat jika dipakai buat masa ini. Maka, pakailah aku baju hijau.


Ikan merah, ikan kerapu, ikan cencaru serta sayur kangkung dan belacan. Fuh.. Bagi aku ok lah. Nak lagi best kena makan panas-panas dan kena pekatkan lagi kuah tu.

Misi Parit jawa Asam Pedas tercapai. : Mission Accomplished.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved