ads

Isnin, 18 Julai 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

JOHOR BAHRU: Polis mengganggu ceramah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Kempas malam tadi apabila mengarahkannya memendekkan ucapan.

Kira-kira 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Anwar sepatutnya berceramah di program terakhir dalam siri lawatannya ke Johor di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah, namun akibat halangan polis menyebabkan pihak penganjur terpaksa memindahkan lokasi ke Taman Dahlia.

Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan  orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.
Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya sempat menyelar kerajaan pimpinan Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap.

"Jelas ini  adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan (rakyat).

Secara sinis Anwar berkata, beliau 'diawasi' pihak polis sejak memimpin gerakan mahasiswa.

"Saya ini memang sentiasa 'dijaga' oleh polis. Dari zaman mahasiswa di Universiti Malaya, jadi Timbalan Perdana Menteri sampailah sekarang ini pun.

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula," ujarnya.

Beliau dalam masa sama memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah?

"Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

Terdahulu sebelum itu, Anwar menyampaikan ucapan di Konvensyen Keadilan negeri di Pulai Spring Resort dan merasmikan ibu pejabat baru Keadilan negeri Johor di Bandar Baru Uda. – Keadilan Daily

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Rohani Property Management: Tanah Untuk <b>Di</b> sewa - <b>Gelang Patah</b>

Posted: 28 Jun 2011 01:52 AM PDT

We are a Property Management Services such as Renting, Leasing, Selling and Buying of Properties in Johor and other prime locations likes Apartments, Condominiums, Residental Houses, Office Lot, Office Space, Shop Lot, Industry Factory, Light Factory, Development Land and Agriculture Land. Maintenance and Cleaning Services, Construction and Repair Works, Accommodation , Auction consultant, Home Stay and etc.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:18 PM PDT

Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


foto2 <b>di Kukup</b> dan Indrayanti « Tsetyaernawati&#39;s Blog

Posted: 04 Jul 2011 10:01 PM PDT

Ini adaah pantai di Gunung Kidul, yang eksotis dan keren banget..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Nasi Beriyani Gam <b>Batu Pahat</b>, Johor

Posted: 16 Jul 2011 05:00 PM PDT

Dah lama rasanya tak menulis entri pasal makan-makan. Maklumlah saya ni bukan kaki makan sangat. Asal boleh cekik apa-apa pun dah kira bagus. Tapi bila ada orang ajak makan di mana-mana saya on je.

Baru-baru ini saya ke Batu Pahat atas ajakan seseorang. Dia nak cuba sangat nasi beriyani gam Batu Pahat. Katanya memang sedap dan 'kaw'sangat. 

Kami makan di Restaurant Mohd Shah Bariani yang terletak di meden selera di hadapan Putra Specialist Hospital Batu Pahat. 


Dengar cerita nasi beriyani gam ini di restaurant ini antara yang paling sedap di Batu Pahat.  Yang rekemen restaurant ini ialah kawan saya yang berasal dari Renggit, Batu Pahat.

Dah nama orang Batu Pahat mestilah dia tau kedai mana yang terbaik kan. Menu yang saya order iaitu nasi beriyani gam kambing. 

Selain dijual di restaurant, nasi beriyani gam ini juga dah jadi menu utama dalam majlis-majlis keraian dan kenduri kendara di sekitar Batu Pahat.  

Sepinggan nasi beriyani kambing ialah RM6.50 manakala nasi beriyani ayam pula RM6. Tak lah mahal sangat.

Cuma kalau nak dalca dan papadom kena tambah lain. Kalau tak silap 1 piring dalca = RM1. 1 plastik papadom pun RM1. 

Untuk minuman pula, kena order di kedai sebelah. Secara keseluruhan saya bagi 8 out of 10. Dagingnya lembut dan kuahnya pekat. Adunan rempah ratus yang terbaik ! Semua rasa. 

Cuma ada orang kata kalau makan nasi beriyani gam ini akan jadi ketagih tapi saya tak ketagih pun. Rasa biasa-biasa je.

Kalau anda berkesempatan ke Johor apa kata singgah di Batu Pahat untuk merasai sendiri nasi beriyani gam ini. Kalau tak, anda akan terlepas merasai salah satu hidangan istimewa dari selatan tanah air ini..  

P/S : Credit kepada kawan saya, Norfadzliana Binti Hassan yang merekemen dan memberitahu arah untuk sampai ke restaurant ini..

Velasrizal Rodriguez

Adios~~~~~

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 08:17 AM PDT

Rohani Property Management: Tanah Untuk <b>Di</b> sewa - <b>Gelang Patah</b>

Posted: 28 Jun 2011 01:52 AM PDT

We are a property management services such as renting, leasing, selling and buying of properties in Johor and other prime locations likes apartments, condominiums, residental houses, office lot, office space, shop lot, industry factory, light factory, development land and agriculture land. Maintenance & cleaning services, Construction and repair works, Accommodation , Auction consultant

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di</b> parit sulong - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 11:15 PM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di</b> permas jaya - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 07:41 AM PDT

Kota Tinggi- Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Negeri Johor (JKKNNJ) akan menganjurkan Program Merakyatkan Seni Budaya (PMS) pada 3 Julai 2011 di Felda Look Heng Barat, Kota Tinggi, Johor. Sehubungan dengan itu, satu mesyuarat telah diadakan pada 17 Jun yang lalu di Dewanraya Felda Lok Heng Barat dan ia dipengerusikan oleh YB Puan Hajah Asiah Md. Ariff, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Kesenian, Kebudayaan dan Warisan Negeri Johor. Kraftangan Malaysia Cawangan Johor telah dijemput hadir ke mesyuarat bagi membincangkan persiapan dan penglibatan agensi di bawah KPKK dalam program tersebut. Turut hadir sama dalam mesyuarat tersebut ialah YB Tuan Haji Rasman Ithnin, ADUN Kawasan Sedili bagi membantu dan berkongsi pendapat dalam perlaksanaan dan perjalanan program itu nanti. Sekian.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di</b> parit sulong - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 11:16 PM PDT

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Singgah <b>di Muar</b>

Posted: 14 Jul 2011 04:59 PM PDT

Dalam perjalanan pulang ke kampung tempoh hari, saya sekeluarga ambil keputusan untuk singgah di bandar Muar kerana dah lama tak pekena mee bandung Muar. Kami keluar melalui plaza tol Tangkak dan berhenti di sebuah restoran yang terletak sebelum bandar Muar.


Restoran ini bukan khusus menjual mee bandung, ada juga  nasi campur dan lain-lain. Suasana restoran nampak tidak begitu ceria tetapi keadaan dalamannya agak bersih dan kakak yang nampak macam penyelia di restoran itu pun cun orangnya. Kami hanya makan mee bandung saja kerana hari agak masih awal untuk makan yang berat-berat. Memang gred A sedapnya, cuma sayang mee nya sikit sangat.

Kedudukan restoran ini amat mudah untuk dicari. Jika kita memandu dari arah Melaka, restoran ini terletak di sebelah kiri jalan selepas saja Sekolah Menengah Sains Muar kira-kira satu kilometer sebelum sampai ke jambatan Muar. Terdapat satu deretan kedai di situ.

Bandar Muar


Dalam perjalanan ke BP, kami singgah sebentar di kilang membuat keropok bawang yang diusahakan oleh kakak di Pekan Simpang Lima. Banyak tempahan yang diterima sempena sambutan hari raya nanti. Menurut kakak, keropok bawangnya boleh bertahan hingga lima bulan tanpa berbau tengik jika diikat dengan sempurna. Selain dari mengusahakan keropok bawang kakak juga membeli kerepek lain dari pembekal secara pukal untuk di pek semula.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved