ads

Khamis, 21 Julai 2011

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


FotoRepublic™: Outdoor <b>Di Gelang Patah</b>.

Posted: 22 Jul 2008 12:38 AM PDT

Weekend yang terbaru, aku dengan Trisno dan Ali bergerak ke Gelang Patah untuk sesaje "menembak". Cuaca pun cukup cantik, awan biru dengan langit yang putih memang masa yang sesuai. Pada masa yang ditetapkan, jumpa di restoran Mc'Donald highway Skudai bersebelahan dengan stesyen minyak Caltex. Aku gerak sorang dari Pekan Nanas pada pukul 1.40 tengah hari. Sampai sana tepat pukul 2.40 petang. So, kitaorang gerak ke Gelang Patah pada jam 3.10 petang.

Tempat tujuan adalah Kampung Pedas, Gelang Patah. Sebuah perkampungan nelayan yang terletak dihilir sungai bersebelah dengan Jambatan 2nd Link. Sampai kampung Pedas terus menuju ke jeti nelayan yang bersebelahan dengan Restoran Makanan Laut.

Disamping mengambil gambar, byk jgk tips-tips yang trisno ajar  pada aku dengan ali. Mcamane nak setting "picture style" nak set format.. Banyak jgk yang perlu di ambil kira untuk memastikan gambar yang menarik. Gambar-gambar ini adalah hasil dari outing hujung minggu lepas dengan trisno dan ali. 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

ARMAND&#39;S HOMESTAY: Homestay <b>di Tangkak</b>

Posted: 06 Jul 2011 07:13 AM PDT

HOMESTAY ARMAND LEDANG TANGKAK offers accommodation during The Festival, Wedding ceremony, Job or Business in Tangkak Ledang Johor.

Penginapan Homestay kami terletak di tengah-tengah Bandar Tangkak Ledang Johor.

Check in : 2.00 Petang

Check out: 12.00 Tengahari

Harga: RM100/Satu Malam

Menerima tempahan untuk bulanan.

Kemudahan:

- Rumah Teres 2 Tingkat

- Parking Berbumbung

- Dapur Gas Memasak

- 2 Bilik Tidur

- 1 Bed Queen Size

- 2 Bed Single size.

- 1 Bilik Tandas

- Meja Makan

- Sofa

- TV

- Iron

- Berhampiran restoran makan,kedai runcit,kedai dobi.

Homestay kami berdekatan dengan:-

- Pusat Membeli belah kain murah Tangkak Ledang.(1km)

- Sek Men Tun Mamat (300m)

- Kolej Komuniti Ledang (1km)

- Kolej Matrikulasi Tangkak (1km)

- Tol Tangkak (6km)

- Gunung Ledang Resort(20km)

- ILP Tangkak Sagil.(15km)

- Hospital Tangkak (2km)

if u need internet, u can rent my broadband

Raudah Siman -01706673039

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Maharaja Lawak Minggu Ke 12 Live <b>di Johor Bahru</b>! | BLOG PICISAN <b>...</b>

Posted: 16 Jun 2011 10:01 PM PDT


Video Maharaja Lawak Minggu Ke 12 Live di Johor Bahru!

Maharaja Lawak Minggu Ke 12 Live di Johor Bahru! Saya macam nak pergi tapi mesti sesak! Maharaja Lawak Minggu Ke 12 Live di Johor Bahru malam ini berlangsung di Stadium Tertutup MBJB. Semoga Maharaja Lawak Minggu Ke 12 Live di Johor Bahru ini menghiburkan betei!!

Jangan bagi orang Johor Bahru bosan please dengan lawak tak best. hahahaha!!! Nanti saya akan update dengan Video Maharaja Lawak Minggu Ke 12 ni. Sementara tu. korang layanlah episod-episod lepas dulu ok.

Saksikan Video Maharaja Lawak Minggu ke 11, Video Maharaja lawak Minggu ke 10 dan lain-lain di sini. Tak sabarnya nak tengok Maharaja Lawak Minggu Ke 12 Live di Johor Bahru malam ini!!!! Woot wooott!!!

p/s: Jom join Contest yang blogger Famous (pernah masuk beritah harian hoi!!) Ridzuan Richie buat jom! Saya dah join. Senang gilosss.ekekekeke

PUSINGAN PERTAMA

PUSINGAN KEDUA


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 07:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST

Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke dalam parit. Wanita tersebut telah dihantar ke klinik berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Nama Segamat berasal dari ungkapan kata 'segera amat' atau 'segar amat'. Kata-kata itu lahir dari mulut Bendahara Tepok dalam pelariannya ke hulu Sungai Muar setelah Melaka ditawan Portugis.

Bendahara Tepok yang mengalami penyakit lumpuh terpaksa diusung ke perahu. Ketika sampai ke Lubuk Batu, menurut beliau, segera amat sampainya angkatan pengiring-pengiringnya ke tempat yang selamat, jauh dari ancaman Portugis.

Oleh kerana pada hari itu cuaca agak panas, Bendaraha Tepok pun mandilah di situ. Kata Bendahara Tepok setelah mandi, "Segar amat rasa badan ini" kata-kata Bendahara Tepok ini menjadi sebutan ramai pengikutnya hingga kemudiannya menamakan petempatan yang mereka duduki dengan nama Segamat.

Segamat merupakan daerah paling utara yang terletak di negeri Johor. Ia bersempadan dengan dua negeri lain iaitu Negeri Sembilan di utara dan Pahang di timur.

Keluasan Segamat ialah 2,825.4 km2. Nama Segamat dipercayai berasal daripada gabungan dua perkataan Melayu berikut - Segar-Amat. (Lihat pautan luar - Sejarah Segamat).

Terletak di antaraKuala Lumpur, Johor Bahru dan Singapura, Segamat merupakan daerah dimana sektor pertanian berkembang dengan pesat seperti kelapa sawit dan getah yang kebanyakannya ditanam di estet-estet dan di tanah rancangan Felda serta Felcra. Segamat terkenal dengan buah-buahan terutamanya durian. Sebagai tarikan pelancong, slogan baru telah diperkenalkan iaitu 'Selamat Datang ke Segamat – Tanah Raja Buah-buahan'.

Setelah pembentukan Daerah Segamat, kerajaan mula membangunkan Segamat terutamanya dengan aktiviti pertanian bagi memacu ekonomi Segamat. Ia termasuklah pembinaan Sistem Kereta api Kebangsaan yang melalui bandar Segamat.Stesen KTM Segamat memberi perkhidmatan kereta api bagi daerah Segamat, Ledang dan Muar Johor serta pembinaan jalan utama yang dikenali sebagai Laluan Persekutuan.

Pada tahun 1970-an, Lebuhraya Tun Razak telah dibina bagi memacu ekonomi Segamat sebagai hab pertanian, memendekkan perjalanan ke Kuantan serta untuk menyegerakan proses pembangunan di kawasan mundur di selatan Pahang.

Kampus cawangan Johor bagi Universiti Teknologi Mara (UiTM) telah dibina di Jementah pada penghujung 1980-an dan mula beroperasi pada tahun 1991. Pembinaan kampus UiTM di daerah Segamat menjadikan Segamat sebagai satu lagi hab pendidikan utama di Johor selain Skudai yang menempatkan Universiti Teknologi Malaysia.

Pada tahun 1996,Pelabuhan Darat Segamat dibina bagi menjadikan Segamat satu lagi hab pengangkutan utama, sebagai mana Nilai di Negeri Sembilan. Dengan pembinaan pelabuhan darat tersebut, pengilang hanya perlu menghantar barang ke Pelabuhan Darat Segamat dan kemudian barang tersebut akan dihantar ke pelabuhan terdekat seperti Pasir Gudang melalui Kereta api dan ini boleh meningkatkan kecekapan pengangkutan.

Pada tahun 1999, jambatan kedua Segamat, dibiayai terutamanya oleh pemaju swasta telah dibina bagi mengurangkan kesesakan di jambatan utama. Jambatan tersebut dimasukkan sebagai sebahagian pakej Jalan Lingkaran Dalam Segamat yang terdiri daripada kerja naik taraf kepada jalan 4 lorong di Jalan Pemuda, Jalan Hassan, Jalan Pee Kang Hai dan Jalan Chia Chin Koon, siap pada Ogos 2005.Jalan Lingkaran dalam tersebut amat berguna bagi mengalihkan aliran lalu lintas apabila jalan-jalan utama di pusat bandar ditutup bagi upacara khas seperti Hari Kebangsaan.

Daerah Segamat dibahagikan kepada 11 mukim. Setiap mukim ditadbir oleh Penghulu atau Ketua Kampung mewakili Pegawai Daerah untuk tugas harian. Mukim-mukim di Segamat adalah seperti berikut:-

  • Mukim Sungai Segamat – penempatan berdekatan bandar dengan lebih separuh penduduk
  • Mukim Gemereh – Mukim terkecil di Segamat
  • Mukim Bekok – Mukim terbesar di Segamat
  • Mukim Jabi
  • Mukim Sermin
  • Mukim Buloh Kasap
  • Mukim Jementah
  • Mukim Pogoh
  • Mukim Labis
  • Mukim Chaah
  • Mukim Gemas

Mukim Sungai Segamat merupakan penempatan yang padat kerana kebanyakan penempatan dibina berdekatan bandar. Populasi penduduk yang padat di Segamat adalah di Mukim Gemereh diikuti Mukim Sungai Segamat dengan lebih 200 penduduk per km2. Mukim Bekok merupakan mukim paling sedikit penduduk dengan 50 penduduk per km2.

Daerah Segamat dibahagikan kepada 2 daerah pentadbiran iaitu Majlis Daerah Segamat (di pusat bandar segamat sebelum ini dikenali sebagai Majlis Daerah Segamat Utara) dan Majlis Daerah Labis di pekan Labis dahulu dikenali sebagai Majlis Daerah Segamat Selatan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Rohani Property Management: Tanah Untuk <b>Di</b> sewa - <b>Gelang Patah</b>

Posted: 28 Jun 2011 01:52 AM PDT

Tanah untuk di sewakan di gelang patah. tepi jalan. Keluasan :  2 ~ 4 ekar. sesuai untuk perniagaan. Berminat, sila hubungi saya di talian 016-734 7120 untuk maklumat lebih lanjut. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


LAMAN RASMI ADUN MAHARANI: PELANCARAN BERSIH 2.0 <b>DI MUAR</b> DIHALANG

Posted: 03 Jul 2011 06:13 AM PDT


POLIS GAGALKAN PELANCARAN BERSIH 2.0 DI MUAR

Badan Perhubungan PAS Johor dengan kerjasama Dewan Ulamak PAS Johor telah merancang untuk mengadakan Munajat Perdana dan Pelancaran BERSIH 2.0 sempena lawatan Tuan Haji Mohamad Sabu, Timbalan Presiden PAS Malaysia ke Muar. Program ini bermula dengan Munajat Perdana di Markas PAS Parit Pechah Muar pada jam 645 petang 1 Julai 2011. Alhamdulillah Munajat Perdana telah diketuai oleh Dato Pesuruhjaya PAS Negeri Johor, Dato Dr Mahfoz Mohamad. Majlis ini turut dihadiri oleh  ialah Ustaz Abdullah Hussin , Ketua Dewan Ulama PAS Johor, dan YB Dr Mohammad Taslim, ADUN Maharani, serta kepimpinan PAS Kawasan Muar, Ledang , Bakri dan Pagoh.

Pada sebelah malamnya Ceramah Perdana bersama Tuan Haji Mohamad Sabu dirancang untuk melancarkan BERSIH 2.0 peringkat negeri Johor.Malangnya atas alasan program ini berkaitan dengan BERSIH  maka pihak keselamatan telah diarahkan untuk menggagalkan majlis.ini.


 
Kain rentang ini menjadi mangsa kerana 'bersih' -  alasan untuk menghalang
ceramah oleh Tn Hj Mohamad Sabu !

Pegawai ini diarah untuk menutup laluan ke dalam Markas PAS Parit Pechah

sebelum ada sebarang aktiviti di dalam Markas !
Sejarah PAS Muar - markas di sita Polis ?

Kawasan Markas bertambah selamat dengan kawalan Polis....

Belum pernah berlaku dalam sejarah PAS Muar program ceramah 

diberi perhatian istimewa oleh pihak keselamatan.

Van Polis bergerak pun ada berhampiran markas !
Di sini tiada penjenayah...... 

 Diantara pemimpin yang berada dalam markas: Ustaz Abdullah Hussin, Dato Dr Mahfoz, 
YB Dr Boo Cheng Hau dan Tn Hj Zulkifli Ahmad.


Hari dah malam....Polis masih mengawal kawasan Markas



YB Dr Boo Cheng Hau, ADUN Skudai merangkap Pengerusi DAP Johor,
akhirnya dibenarkan masuk Markas selama 10 minit sahaja !

Buat apa pulak bas polis di sini ?

======================================================================

Pemimpin Umno sanggup porak-peranda negara semata-mata mahu kekal berkuasa

Sementara itu Majlis Pelancaran Himpunan Bersih 2.0 Peringkat negeri ini pada 1 Julai lalu oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, di Kompleks Tarbiah PAS Parit Pecah Muar, tidak dapat dijalankan setelah polis bertindak mengepung kompleks tersebut seawal jam 3.00 petang.

Ratusan anggota polis termasuk FRU yang dikerah untuk menggagalkan program tersebut tidak membenarkan orang ramai memasuki kompleks tersebut, anggota FRU telah ditempatkan dipintu utama kompleks ini bagi menghalang orang ramai memasuki kawasan ceramah.

Bagaimana pun ceramah oleh pimpinan PAS dan DAP terus diadakan, Pengerusi DAP negeri, Dr Boo Cheng Hau, Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Dr Mahfodz Muhamad serta Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Maharani, Dr Mohamad Taslim, telah menyampaikan ceramah pada majlis ini.

Selain itu tindakan polis mengadakan sekatan jalan raya berhampiran kompleks ini juga menyebabkan berlaku kesesakan yang sangat teruk di kedua-dua hala, tindakan polis ini telah menimbulkan sungutan pengguna jalan raya yang terperangkap dalam kesesakan ini. -Harakahdaily

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 12:52 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 03:29 AM PDT

Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 16 May 2011 06:30 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Faridah dari Kuala Lumpur

Lokasi / Location : Parit Jawa, Muar, Johor

Tarikh / Date : 2 February 2011

Jenis / Type : Kek Hantaran Kahwin / Wedding Cakes for gift

Tujuan / Function : Hantaran Majlis Perkahwinan / Wedding Day

P/S : Rentetan dari post yang lepas tempahan Faridah yang berada di Kuala Lumpur untuk majlis perkahwinan adiknya di Parit Jawa, Muar.... Thanks ye Faridah....

P/S : Connections from previous post - Faridah from KL for his brother Wedding Event at Parit Jawa Muar....  Thanks Faridah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 03:50 AM PDT


Alhamdulillah, hari ini kami dapat bersama lagi untuk bertemu. Sahabat sejak sekolah rendah lagi sampai ke sekolah menengah, terpisah sementara kerana berbeza haluan pengajian. Walaupun terpisah, kami selalu saja bertemu jika ada masa lapang. Alhamdulillah.

Sehingga hari ini, masing-masing cuba 'kacau' antara satu melalui Facebook  atau SMS atau membuat panggilan telefon. Bertanya khabar. Aku sebenarnya takut untuk berlebih-lebihan dalam bergurau dengan sahabat ini walaupun telah lama kenal. Manusia mudah berubah. Malah, aku juga pernah ditegur kerana mengganggu seseorang yang aku cuba bertanya khabar dan bergurau. Aku tidak kisah dengan teguran itu. Mereka berhak. Walaupun ada yang mengatakan mereka stress atau apa pun, tetapi alasan itu bukan rasional untuk menghukum orang lain  kerana masalah sendiri. Yup, aku terima teguran dengan baik. Bercampur dengan masyarakat, maka aku kena sedia bertolak ansur. Aku ni kan faham bahasa. huhuhu..

Seawal jam 10am, kereta kawan aku sudah sampai di depan rumah. Adesh!! Awal betul. Perjalanan dalam cuaca yang kurang baik, sejuk dengan hujannya, tetapi ia cukup bermakna. Kawan yang bercuti hujung minggu balik kampung, maka kenalah melayan aku yang masih penganggur ini.

Apa yang special tentang mereka ini,aku rasa semuanya menerima kelemahan dan kelebihan. Malah, kalau mereka ada masalah apa pun, mereka semua lebih matang menyelesaikan masalah. Tertekan? Mereka pasti ada. Cuma ,bagaimana mereka menghadapinya juga amat berbeza. Hampir  7 tahun aku merantau sana sini dan membandingkan sahabat yang ada dengan sahabat yang bersama sejak sekolah rendah sampai sekarang. Perbezaan yang amat ketara. Namun, bukanlah perbezaan itu mengatakan sahabat lain jahat. Tidak! Ini merupakan perbezaan untuk disesuaikan oleh diri. Bukannya mencari alasan bersengketa.  Mungkin sahabat yang sama-sama membesar lebih memahami diri. Sebab itulah kami mudah menerima. Pernah juga aku buat kerja giler, membuat hal, tapi mereka dengan selamba mengatakan ' rilax lah, dont worry, i know you.hahaha" Sambil tergelak menganggap apa yang aku buat mereka sakit hati itu sebagai perkara biasa. huhuhu... Walau apa pun harapan. Suatu masa kita akan berpisah juga. InshaAllah, aku tidak akan melupakan jasa baik semuanya.  Arigatogozaimas.

Dalam pukul 10 45am, sampai di Parit Jawa. Walaupun ada road-block, pak cik Polis tanya, 'nak pergi  mana?" sambil matanya melihat satu kereta. Huhuhu.. Soalannya mesra tetapi itu bukan soalan yang dia mahu cari. Baju kami semua tiada yang bewarna emas. Walaupun aku memang mahu pakai baju jersi bola yang berwarna harimau. Aduih!! Aku tahu, ia kurang selamat jika dipakai buat masa ini. Maka, pakailah aku baju hijau.


Ikan merah, ikan kerapu, ikan cencaru serta sayur kangkung dan belacan. Fuh.. Bagi aku ok lah. Nak lagi best kena makan panas-panas dan kena pekatkan lagi kuah tu.

Misi Parit jawa Asam Pedas tercapai. : Mission Accomplished.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved