ads

Selasa, 26 Julai 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 09:26 PM PDT

Sipot Si Tukang Tulis: <b>Bekok</b> : Permulaan cerita aku <b>di</b> bumi Segamat.

Posted: 19 Mar 2011 03:20 PM PDT

   Sebelum ni, aku ada cerita pasal Paloh, Pekan Bekas Peninggalan Komunis, kali ni aku tergerak untuk cerita pasal satu lagi pekan yang pernah meninggalkan titik hitam putih dalam diari hidup aku. Semuanya bermula bila kawan lama aku, yang mesra dengan panggilan Aza, tag aku dalam gambar lama dekat facebook. Gambar zaman aku sangat nerd, rambut sikat belah tepi, baju tuck-in, seluar paras pusat, dan tak lupa juga buku teks tinggal bawah meja.


   Bekok. Menurut lagenda warganya, berasal dari nama seekor burung seakan garuda atau helang, atau phoenix yang bernama burung Bekoh, yang sangat besar, telah mati dan disemadikan di tanah itu. Aku pun tak tahu ni cerita betul atau cerita tipu. Kalau tipu maknanya aku kencing korang ar. Hahaha.. Padan muka.


   Aku tahu, ramai warga UiTM Segamat tahu akan Bekok ni kerana Air Terjun Bantang Bekok yang ada dekat Bekok ni. Tapi bagi aku, Bekok bukan sekadar sebuah air terjun, bukan sebuah pekan yang sangat dalam, bukan pekan penempatan orang asli yang membuatkan Tengku Mahkota Johor seringkali melawat Bekok. Bukan. Bagi aku Bekok lambang sebuah keharmonian. Lambang kecintaan. Lambang kesederhanaan. Lambang setiakawan dijunjung tinggi.


   Aku berpindah ke Bekok dari Kulai masa aku tingkatan 4, jadi mungkin ambik masa untuk sesuaikan diri dengan persekitaran baru, Bayangkan dari suasana bandar, tercampak ke pedalaman. Sesak bai. Tapi apa nak buat? Terpaksalah turutkan. Aku ingat lagi apa yang berlaku masa mula-mula masuk sekolah kat sana. SMK Bekok. 

   Aku tak tahu pun masa tu periksa setengah tahun. Oleh kerana aku ambik aliran perakaunan masa sekolah STARP, Kulai dulu, aku terus masuk aliran akaun jugak kat situ. Peperiksaan Bahasa Melayu. Aku masuk kelas tu. Aku jadi ralit bila tengok suasana kelas tu. Ramai, india, cina dan melayu cuma ada berapa kerat je. Ah, peduli la.

   Habis je subjek Bahasa Melayu tu, terus waktu rehat. Aku tengok jadual periksa. Lepas ni Pendidikan Islam. Aku belum ada buku teks lagi. Jadi buat muka hensem la nak pinjam siapa-siapa. Aku tengok sebelah kanan aku sorang mamat ni, pakai vase pengawas, muka hensem (kurang sikit dari aku). Tengok name tag dia. Faizul Nizam.

   "Errr, bro, pinjam buku agama, boleh tak?"

   "Haaa?" mamat tu tercengang.

   "Nak pinjam buku agama lah bro"

   "Errr.."

   Tiba-tiba sorang brader menyampuk, aku tengok tag nama dia tertulis Amirul.

   "Dia ni orang asli, mana ambik agama. Nah baca buku aku" sambil menghulurkan buku teks Pendidikan Agama Islam.

   Oh man!!!! (sila sebut gaya Swiper si Pencuri watak musang dalam Dora The Explorer). Macamana aku boleh tak dapat detect dia ni orang asli. Kulit sawo matang. Chis!! Ya, di situlah bermula hubungan aku dengan kawan aku itu, Amirul dan Faizul Nizam atau nama komersialnya Badu. Dalam kelas tu ada empat kaum ok. Melayu, Cina, India dan Asli. dan sepanjang belajar di sekolah tu, aku lebih rapat dengan Badu, Vickey dan Ganesan. 1 Malaysia? Yes, ni kalau PM Najib tengok, mesti kami jadi gambar mana-mana kulit buku perpaduan pun. 

   

   Tapi aku paling rapat dengan Badu. Budak asli yang langsung tak macam asli. Gayanya seakan melayu. Banyak kerja bangang jugak yang aku dah buat dengan Badu ni sepanjang kat sekolah. Lebih-lebih lagi dia ni pengawas. Mudah jadi tulang belakang sepanjang aktiviti hitam kami di sekolah. Muahahahahahaha!! (Harap-harap kalau ada cikgu baca ni, sila maafkan kami ya? (^_^") <---muka comel).

  Cikgu kelas aku ada cadangkan untuk aku masuk kelas sans berikutan performance aku dalam pelajaran. (bukan puji diri sendiri tapi ni kenyataan).  Tapi aku tolak sebab aku kurang minat dunia sains. Walaubagaimanapun, aku tetap rapat dengan budak-budak kelas sains.  


   

   Budak kelas sains ni ramai sikit budak melayu. So, senang lah nak ngam. Lagipun budak kelas sains ramai gadis-gadis yang comel dan ayu. Cuma waktu tu aku malas nak fikir pasal indahnya cinta meskipun ramai antara mereka menawarkan untuk menjadi pasangan sehidup semati. (Kalau rasa menyampah, sila beritahu).


  Dari kanan, atas : Aqidah, Awin, Aza.
  Dari kanan, bawah : Nazira, Liza, Zura, Iza, No'in


   Kalau kumpulan nasyid ar-Raudhah tengok gambar ni, mesti mereka berubah kerjaya. Kalau ada yang nak kenal, sila lupakan sebab masing-masing dah ada balak. Semua kawan-kawan kat SMK Bekok ni ada karakter masing-masing. Yang penting semua sporting. Walaupun kalau dirujuk ke google maps, memang kami jauh terceruk di pedalaman. Tapi di pedalaman inilah yang mengajar kami erti menghargai. Aku eksiden teruk dulu pun, kalian ada di samping. Tak putus-putus ziarah aku. Buat aku tersenyum. 


   Weh, Serius aku rindu korang semua. Kenangan ni semua buat jiwa aku meruntun. Jiwa lelaki aku kalah dengan kenangan sebegini. Kenangan yang takkan aku dapat beli. Yang takkan aku dapat baca di mana-mana bahan cetakan pun. Kenangan yang dah aku semadi rapi dalam hati. Dalam sanubari. Terimas korang. Sebab korang lah aku kenal apa itu setiakawan.


Sejauh mana aku berjalan, setinggi mana aku berdiri, aku takkan lupakan sebuah sekolah di pekan pedalaman ni.


Bila nak buat re-union ni? dah lebih 4 tahun tak jumpa semua... Arrgghh!!!


Kepada Aza : aku dah tunaikan permintaan kau... Hahahahaaa... 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


alan: SHOPPING <b>DI TANGKAK</b>

Posted: 18 Jul 2011 11:16 PM PDT

Okay, this entri was supposed to be posted last week. haha. but who cares right.

Hallo, sabtu lepas, kami ( alan, shuk, is) berhajat untuk pergi  explore bandar tangkak, actually sbb aq rasa sedih  xdapat pegi FINALE WOC --" Jadi aq pun ajak la mereka2 ni pegi ke outing. Kluar2 gate, masing2 pening nak naek teksi ke bus (nk saving punya pasal) haha. Last2, naek teksi jugak sbb driver bas tu nk tunggu bas dye penuh baru gerak.

sampai2 kat tangkak. ok, gaya mcm jauh je. padahal 5 minit je. haha. terus suruh uncle cina tua tu berhenti tepi kedai laptop sbb nk check laptop. time nk turun je dah agak dah, mesti aq yg kena bayar sbb duduk depan.-,- pengajaran kat sini jgn duk dpan time naek teksi. konfem2 korang yang kena bayar.

alhamdulillah, laptop xrosak pape  :) so next nk cari protector screen untuk ipod. punya la banyak kedai yg kitraong masuk. satu kedai pun xde jual :( tangkak2, bila nk maju. menuruskan eksplorasi ni, kitaorg gerak gi THE STORE

<--------- ni la the store tangkak
maka kami pun masuk la ke dalam untuk membeli barang2. aq sempat la grab satu seluar three quater. hehe. then pergi bahagian makanan2 ini. dengan trolley nya, kitaorg pun start la bershopping membeli makanan. dkat2 nk penuh jugak la trolley tu. hehe. 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

ARMAND&#39;S HOMESTAY: Homestay <b>di Tangkak</b>

Posted: 06 Jul 2011 07:13 AM PDT

HOMESTAY ARMAND LEDANG TANGKAK offers accommodation during The Festival, Wedding ceremony, Job or Business in Tangkak Ledang Johor.

Penginapan Homestay kami terletak di tengah-tengah Bandar Tangkak Ledang Johor.

Check in : 2.00 Petang

Check out: 12.00 Tengahari

Harga: RM100/Satu Malam

Menerima tempahan untuk bulanan.

Kemudahan:

- Rumah Teres 2 Tingkat

- Parking Berbumbung

- Dapur Gas Memasak

- 2 Bilik Tidur

- 1 Bed Queen Size

- 2 Bed Single size.

- 1 Bilik Tandas

- Meja Makan

- Sofa

- TV

- Iron

- Berhampiran restoran makan,kedai runcit,kedai dobi.

Homestay kami berdekatan dengan:-

- Pusat Membeli belah kain murah Tangkak Ledang.(1km)

- Sek Men Tun Mamat (300m)

- Kolej Komuniti Ledang (1km)

- Kolej Matrikulasi Tangkak (1km)

- Tol Tangkak (6km)

- Gunung Ledang Resort(20km)

- ILP Tangkak Sagil.(15km)

- Hospital Tangkak (2km)

if u need internet, u can rent my broadband

Raudah Siman -01706673039

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 07:06 PM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Sambutan tiket Maharaja Lawak <b>di Johor Bahru</b> terhebat | Media Malaya

Posted: 17 Jun 2011 03:02 AM PDT


Menurut page Maharaja Lawak di laman Facebook, mereka terperanjat dengan sambutan orang Johor yang diluar jangkauan. Mana taknye, jam 3 petang kaunter tiket mulai dibuka, kurang 2 jam tiket sudah sold out! Sehinggakan pihak Astro terpaksa melimitkan satu tiket untuk satu orang.

Related posts:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 03:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 03:52 PM PDT

By Melissa Chi
June 26, 2011 | The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, June 26 — The DAP has demanded for the immediate release of the 30 Parti Sosialis Malaya (PSM) members, including Sungai Siput MP Michael Jayakumar, who were arrested in Penang, and has dispelled claims that they were trying to revive communism.

"I call on the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak to ensure that good sense prevails in his government despite facing the mortal challenge of a peaceful Bersih 2.0 rally on July 9 calling for free, fair and clean elections — as such a proposed peaceful rally cannot, under any stretch of the imagination, be equated to a 'war against the King'," said the DAP parliamentary leader Lim Kit Siang at the DAP Ubah Dialogue organised by the DAP Socialist Youth of Johor (Dapsy) at Hotel Li Gardens in Masai, Johor Baru, tonight.

The police said yesterday they were probing an alleged attempt by some Bersih activists to revive communism, and are investigating 30 PSM members for "waging war against the Yang di-Pertuan Agong."

Deputy Penang police chief Datuk Abdul Rahim Jaafar was quoted by Astro Awani as saying that remand orders would be exercised to detain the 30 activists under Section 122 of the Penal Code.

Section 122 of the Penal Code states: "Whoever collects or attempts to collect men, arms or ammunition, or otherwise prepares to wage war with the intention of either waging or being prepared to wage war against the Yang di-Pertuan Agong or any of the Rulers or the Yang di-Pertua Negeri or abets the waging or the preparation of such war, shall be punished with imprisonment for life or imprisonment for a term not exceeding twenty years, and shall also be liable to fine."

"In fighting for his political survival, the Najib government and ministers should not undermine public confidence in the independence, impartiality, integrity and professionalism of the key national institutions that these pillars of the national system of governance destroys all public and international confidence in them, resulting in loss of foreign investment and a precipitate economic decline," Lim said.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capital's streets before they were dispersed by police with tear gas and water cannons.

Malay rights group Perkasa has threatened a counter rally if Bersih continues with its plans while Umno Youth said it would hold a rally in support of the Election Commission, which is the subject of Bersih's demands.

PAS has asked for one million members to take to the streets on July 9 to support Bersih, which has also organised rallies in several cities around the world.

"The Yang di-Pertuan Agong, the prime minister and the government-of-the-day can count on my loyalty and patriotism and that of the DAP in any treasonous war against the king, but we will not lend ourselves to any fictitious claims to justify gross abuse of power and blatant human rights violations against patriotic Malaysians to prevent them from a peaceful and democratic exercise of free speech and free assembly.

"I read with consternation The Malaysian Insider report and I believe this is also the shocked outrage of Malaysians — with the question bulking large as to how the country has swiftly descended into such a macabre farce," the Ipoh Timor MP said.

It is understood that the 30 activists were detained at the Sungai Dua toll plaza near Kepala Batas in Penang while on their way to a gathering in support of the Bersih rally planned for July 9.

The government has said it will not issue permits for Bersih's planned rally on July 9, which calls for free and fair elections.

This entry was posted on Monday, 27 June 2011, 1:25 am and is filed under Bersih, Election, Police. You can follow any responses to this entry through RSS 2.0.  

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 03:59 PM PDT

Penjurai Apaienduq: Sekeda Pengawa Udah Gawai (part 3)

Posted: 15 Jun 2011 07:57 AM PDT

1. Majlis Perkahwinan Anak Saudara Hashim Ahmad di Jempol Negeri Sembilan (4/6/2011)

Setinggi-tinggi tahniah kepada Saudara Hashim dan Isteri ke atas perkahwinan anak lelaki mereka pada 4/6/2011. Terima kasih juga kerana sudi menjemput kami, maklumlah lama juga sudah tidak merasa juadah istimewa semasa majlis kahwin, mana tidak awal-awal lagi kawan cakap "ya ya saya datang".

Kawan punya pasal, sejauh mana pun datang juga sekiranya keadaan mengizinkan dan kena pada waktu dan tempatnya.

Saudari Hasmawati Hasbullah dan Kakak Mahani Bandi, saya mohon maaf kerana tidak dapat memenuhi undangan yang sama sebelum ini, maklum ajalah, tak kena waktu dan tempatnyalah tu. Walau bagaimanapun, tahniah juga dari saya sekeluarga kerana kalian telah berjaya "memperbesarkan keluarga".

2. Nemuai ke Masai Johor (4/6/2011)

Ngena peluang enda lama sereta berumban kin kia, sempat ga nemuai ngagai bala kaban belayan ti diau di Masai sereta gawa di Johor. Ka enggau enggai nemuai bepanggai ba diri empu, kebuah pia laban utai ti di kena mindah sereta kaban ngulu nyidi jalai sigi udah bisi, tang semina ngira ngering diri buntau sereta lelak.

Nama deh, udah ti nemuai ngagai kaban di Jempol Negeri Sembilan kira jam 1.30 tengahari, lalu mechut mupuk ke Johor. Pejalai ke Johor sigi nadai nyenggala bebatang tang semina deka betemu enggau bala kaban beserebak enggau musim ngabang.

Datai di Masai kira jam 7.oo lemai, nyengguk ba dua buah rumah, udah ga kenyang. Ngabang, nyawa nadai utai di anjung agi, segelas dua, sekerat dua kerat nyau semadi laban ti sigi lelak enggau buntau. Enda berasai, agi belala ga berandau betundi jam pam udah dini hari 1.30 pagi. Mupuk ari Masai mulai ke diri ke Port Dickson jam 2.00 pagi, nasib bisi spare driver, anak Bujang pangan - Anggat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

JAWATAN KOSONG Production Coordinator (<b>Johor</b> – Permas Jaya <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 12:38 AM PDT

Super Coffeemix Marketing Sdn Bhd

Super Coffeemix Marketing Sdn. Bhd. is an instant beverages manufacturing company, located at Lot 7648, Jalan Permas Barat, Mukim Plentong, 81750, Masai, Johor. The manufacturing facility is constructed on an industrial land, with suitable design and facilities for quality beverages production. The company business activity are in the manufacturing and distribution of instant coffee, cereal & tea and others with its products sold locally and oversea.

Production Coordinator
(Johor – Permas Jaya)

Responsibilities:

  • To coordinate within the production to ensure meeting orders and delivery targets.
  • Perform overall weekly production planning schedule to sub-production.
  • To monitor closely on production progress and daily output.
  • Compile production data, generate and maintain production schedules and progress reports.

Requirements:

  • Candidate must possess at least a Higher Secondary/STPM/"A" Level/Pre-U, any field.
  • At least 2 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
  • Applicants must be willing to work in Permas Jaya.
  • Preferably Non-Executives specializing in Manufacturing/Production Operations or equivalent.
  • Ability to work under minimum supervision.
  • Ability to work under pressure with analytical skills.
  • Full-Time positions available.

Super Coffeemix Marketing Sdn Bhd
Lot 7648, Jalan Permas Barat, 

Mukim Plentong,

81750 Masai,
Johor 81750 Telephone: 60-7-3886868
Fax: 60-7-3886060

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2011 03:08 PM PDT


IBNU SINA menunjukkan laporan polis yang dibuat terhadap seorang lelaki yang ingin melarikan Nurul ke Lombok ketika ditemui di Kota Masai, Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Tindakan pantas seorang bapa menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk mengesan anak perempuannya yang bakal berkahwin pada Sabtu ini dapat menyelamatkan wanita berkenaan daripada dilarikan seorang lelaki ke Lombok pada 9 Mei lalu.

Ibnu Sina, 50, mendakwa, dia menyedari kejadian itu pada pukul 4 pagi apabila mendapati anaknya yang dikenali sebagai Nurul, 21, hilang ketika dia bangun untuk menunaikan solat Subuh.

Katanya, dia terus memberitahu penduduk kampung sebelum anak kedua daripada lapan beradik itu dikesan di laluan 'tikus' di Ulu Tiram di sini yang biasa digunakan oleh warga asing untuk pulang ke Indonesia.

"Dalam SMS itu, saya nyatakan segala maklumat peribadi mengenai anak saya sebelum seorang tekong bot di situ dapat mengesan Nurul sebelum dia dilarikan ke Lombok.

"Ketika disoal, lelaki Lombok yang dikenali sebagai Hasan Basri berusia 24 tahun itu memberitahu wanita itu berketurunan India namun pemeriksaan pada Mykad menunjukkan namanya sama dengan SMS yang diterima," ceritanya ketika ditemui di rumahnya di Kota Masai di sini semalam.

Tambahnya, lelaki Lombok itu kemudian dibelasah sebelum diserahkan kepada polis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 03:11 PM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 03:52 PM PDT

By Melissa Chi
June 26, 2011 | The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, June 26 — The DAP has demanded for the immediate release of the 30 Parti Sosialis Malaya (PSM) members, including Sungai Siput MP Michael Jayakumar, who were arrested in Penang, and has dispelled claims that they were trying to revive communism.

"I call on the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak to ensure that good sense prevails in his government despite facing the mortal challenge of a peaceful Bersih 2.0 rally on July 9 calling for free, fair and clean elections — as such a proposed peaceful rally cannot, under any stretch of the imagination, be equated to a 'war against the King'," said the DAP parliamentary leader Lim Kit Siang at the DAP Ubah Dialogue organised by the DAP Socialist Youth of Johor (Dapsy) at Hotel Li Gardens in Masai, Johor Baru, tonight.

The police said yesterday they were probing an alleged attempt by some Bersih activists to revive communism, and are investigating 30 PSM members for "waging war against the Yang di-Pertuan Agong."

Deputy Penang police chief Datuk Abdul Rahim Jaafar was quoted by Astro Awani as saying that remand orders would be exercised to detain the 30 activists under Section 122 of the Penal Code.

Section 122 of the Penal Code states: "Whoever collects or attempts to collect men, arms or ammunition, or otherwise prepares to wage war with the intention of either waging or being prepared to wage war against the Yang di-Pertuan Agong or any of the Rulers or the Yang di-Pertua Negeri or abets the waging or the preparation of such war, shall be punished with imprisonment for life or imprisonment for a term not exceeding twenty years, and shall also be liable to fine."

"In fighting for his political survival, the Najib government and ministers should not undermine public confidence in the independence, impartiality, integrity and professionalism of the key national institutions that these pillars of the national system of governance destroys all public and international confidence in them, resulting in loss of foreign investment and a precipitate economic decline," Lim said.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capital's streets before they were dispersed by police with tear gas and water cannons.

Malay rights group Perkasa has threatened a counter rally if Bersih continues with its plans while Umno Youth said it would hold a rally in support of the Election Commission, which is the subject of Bersih's demands.

PAS has asked for one million members to take to the streets on July 9 to support Bersih, which has also organised rallies in several cities around the world.

"The Yang di-Pertuan Agong, the prime minister and the government-of-the-day can count on my loyalty and patriotism and that of the DAP in any treasonous war against the king, but we will not lend ourselves to any fictitious claims to justify gross abuse of power and blatant human rights violations against patriotic Malaysians to prevent them from a peaceful and democratic exercise of free speech and free assembly.

"I read with consternation The Malaysian Insider report and I believe this is also the shocked outrage of Malaysians — with the question bulking large as to how the country has swiftly descended into such a macabre farce," the Ipoh Timor MP said.

It is understood that the 30 activists were detained at the Sungai Dua toll plaza near Kepala Batas in Penang while on their way to a gathering in support of the Bersih rally planned for July 9.

The government has said it will not issue permits for Bersih's planned rally on July 9, which calls for free and fair elections.

This entry was posted on Monday, 27 June 2011, 1:25 am and is filed under Bersih, Election, Police. You can follow any responses to this entry through RSS 2.0.  

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 03:59 PM PDT

Penjurai Apaienduq: Sekeda Pengawa Udah Gawai (part 3)

Posted: 15 Jun 2011 07:57 AM PDT

1. Majlis Perkahwinan Anak Saudara Hashim Ahmad di Jempol Negeri Sembilan (4/6/2011)

Setinggi-tinggi tahniah kepada Saudara Hashim dan Isteri ke atas perkahwinan anak lelaki mereka pada 4/6/2011. Terima kasih juga kerana sudi menjemput kami, maklumlah lama juga sudah tidak merasa juadah istimewa semasa majlis kahwin, mana tidak awal-awal lagi kawan cakap "ya ya saya datang".

Kawan punya pasal, sejauh mana pun datang juga sekiranya keadaan mengizinkan dan kena pada waktu dan tempatnya.

Saudari Hasmawati Hasbullah dan Kakak Mahani Bandi, saya mohon maaf kerana tidak dapat memenuhi undangan yang sama sebelum ini, maklum ajalah, tak kena waktu dan tempatnyalah tu. Walau bagaimanapun, tahniah juga dari saya sekeluarga kerana kalian telah berjaya "memperbesarkan keluarga".

2. Nemuai ke Masai Johor (4/6/2011)

Ngena peluang enda lama sereta berumban kin kia, sempat ga nemuai ngagai bala kaban belayan ti diau di Masai sereta gawa di Johor. Ka enggau enggai nemuai bepanggai ba diri empu, kebuah pia laban utai ti di kena mindah sereta kaban ngulu nyidi jalai sigi udah bisi, tang semina ngira ngering diri buntau sereta lelak.

Nama deh, udah ti nemuai ngagai kaban di Jempol Negeri Sembilan kira jam 1.30 tengahari, lalu mechut mupuk ke Johor. Pejalai ke Johor sigi nadai nyenggala bebatang tang semina deka betemu enggau bala kaban beserebak enggau musim ngabang.

Datai di Masai kira jam 7.oo lemai, nyengguk ba dua buah rumah, udah ga kenyang. Ngabang, nyawa nadai utai di anjung agi, segelas dua, sekerat dua kerat nyau semadi laban ti sigi lelak enggau buntau. Enda berasai, agi belala ga berandau betundi jam pam udah dini hari 1.30 pagi. Mupuk ari Masai mulai ke diri ke Port Dickson jam 2.00 pagi, nasib bisi spare driver, anak Bujang pangan - Anggat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

JAWATAN KOSONG Production Coordinator (<b>Johor</b> – Permas Jaya <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 12:38 AM PDT

Super Coffeemix Marketing Sdn Bhd

Super Coffeemix Marketing Sdn. Bhd. is an instant beverages manufacturing company, located at Lot 7648, Jalan Permas Barat, Mukim Plentong, 81750, Masai, Johor. The manufacturing facility is constructed on an industrial land, with suitable design and facilities for quality beverages production. The company business activity are in the manufacturing and distribution of instant coffee, cereal & tea and others with its products sold locally and oversea.

Production Coordinator
(Johor – Permas Jaya)

Responsibilities:

  • To coordinate within the production to ensure meeting orders and delivery targets.
  • Perform overall weekly production planning schedule to sub-production.
  • To monitor closely on production progress and daily output.
  • Compile production data, generate and maintain production schedules and progress reports.

Requirements:

  • Candidate must possess at least a Higher Secondary/STPM/"A" Level/Pre-U, any field.
  • At least 2 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
  • Applicants must be willing to work in Permas Jaya.
  • Preferably Non-Executives specializing in Manufacturing/Production Operations or equivalent.
  • Ability to work under minimum supervision.
  • Ability to work under pressure with analytical skills.
  • Full-Time positions available.

Super Coffeemix Marketing Sdn Bhd
Lot 7648, Jalan Permas Barat, 

Mukim Plentong,

81750 Masai,
Johor 81750 Telephone: 60-7-3886868
Fax: 60-7-3886060

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2011 03:08 PM PDT


IBNU SINA menunjukkan laporan polis yang dibuat terhadap seorang lelaki yang ingin melarikan Nurul ke Lombok ketika ditemui di Kota Masai, Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Tindakan pantas seorang bapa menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk mengesan anak perempuannya yang bakal berkahwin pada Sabtu ini dapat menyelamatkan wanita berkenaan daripada dilarikan seorang lelaki ke Lombok pada 9 Mei lalu.

Ibnu Sina, 50, mendakwa, dia menyedari kejadian itu pada pukul 4 pagi apabila mendapati anaknya yang dikenali sebagai Nurul, 21, hilang ketika dia bangun untuk menunaikan solat Subuh.

Katanya, dia terus memberitahu penduduk kampung sebelum anak kedua daripada lapan beradik itu dikesan di laluan 'tikus' di Ulu Tiram di sini yang biasa digunakan oleh warga asing untuk pulang ke Indonesia.

"Dalam SMS itu, saya nyatakan segala maklumat peribadi mengenai anak saya sebelum seorang tekong bot di situ dapat mengesan Nurul sebelum dia dilarikan ke Lombok.

"Ketika disoal, lelaki Lombok yang dikenali sebagai Hasan Basri berusia 24 tahun itu memberitahu wanita itu berketurunan India namun pemeriksaan pada Mykad menunjukkan namanya sama dengan SMS yang diterima," ceritanya ketika ditemui di rumahnya di Kota Masai di sini semalam.

Tambahnya, lelaki Lombok itu kemudian dibelasah sebelum diserahkan kepada polis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved