ads

Sabtu, 30 Julai 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 07:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MPP: ANWAR KENA HALAU <b>DI GELANG PATAH</b>, JOHOR.

Posted: 01 May 2011 10:54 PM PDT


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

CECITE ABOUT ME: SEPETANG <b>DI</b> PERKUBURAN

Posted: 30 Jul 2011 10:24 AM PDT

haish lame betul kawan x sentuh blog ni.. almaklum laa bussy bebeno.. ni kawan ade bingkisan cerita2 mengenai kegiatan saye dgn kengkawan saya haa,, ni nk cerita pasal aktiviti bersihkan Kubur. 30 Julai 2011 pukul 5.00 ptg, sye dgn kawan bek saye iaitu Nazreen Nasha pgi ke perkuburan.. bace yassin and  bersihkan kubur, sye bersihkan kubur Arwah bapa saya manakala si Nasha ni pulak bersihkan kubur Arwah atoknye.. kebetulan kuburnya sebelah-sebelah... jom tgok gambo2 nyew

menabur bunga di pusara arwah bapa saya <3

ni Nasha tgh baca Yassin kat pusara Datuknya

bersihkan? cabut rumput, buang daun2 kering, tabur bunga, siram air yassin 

kubur arwah atuk nasha

sekali sekala berposing jgakkan

berlatar belakang kubur

tanah perkuburan islam gugusan Felda Lok Heng 

mcm ni laa keadaan di sekitar perkuburan Islam Felda Lok Heng.. kat sini saya dapat ketenangan jiwa, sejuk, lapang fikiran.. pesanan saya kalau pi kubur jangan takut! sebb kt situ jugak kite duduk suatu hari nanti. dan Akhir kata semoga roh2 mereka yang berada di sana dicucuri rahmat amin!! AL-FATIHAH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


PGM tahan 57 PATI <b>di Kota Tinggi</b> | Berita Harian

Posted: 14 Jun 2011 11:48 PM PDT

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

15/06/2011 3:58pm

JOHOR BAHRU — Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah Dua menahan 57 pendatang asing tanpa izin (PATI) Indonesia yang cuba menyeludup keluar dari negara ini dalam rondaan di perairan Pantai Pasir Gogok, dekat Kota Tinggi semalam.

Komander PGM, Datuk Isa Munir berkata, kesemua mereka termasuk tiga kanak-kanak lelaki dan tiga kanak-kanak perempuan ditahan kira-kira pukul 9.45 malam selepas anggota PGM menerima maklumat mengenai penyeludupan keluar pendatang tanpa izin di perairan tersebut.

"Semasa bot ronda PGM menghampiri bot terbabit, tiba-tiba bot itu terus memecut laju.

"Dalam masa yang sama, kelihatan beberapa penumpang bot bertindak terjun ke laut bersama beg mereka menuju ke sebuah rumah rakit di Pulau Tekong, Singapura," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Isa berkata, anggota PGM bagaimanapun berjaya menahan bot tersebut selepas mengejar selama sejam dan pemeriksaan mendapati terdapat 20 lelaki dan 13 wanita berserta enam kanak-kanak di dalam bot berkenaan. — Bernama

Read this article:

PGM tahan 57 PATI di Kota Tinggi

Kata Kunci:

Artikel Berkaitan:

  1. Murid ditarik depan sekolah
  2. APMM tahan 25 nelayan Vietnam
  3. Perceraian faktor utama dera kanak-kanak
  4. Imigresen Kedah tahan pendatang
  5. Imigresen Perak tahan 178 warga asing
  6. Pendatang dalam but
Posted by bhreporter on Jun 15th, 2011 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


ARMAND&#39;S HOMESTAY: Homestay <b>di Tangkak</b>

Posted: 06 Jul 2011 07:13 AM PDT

HOMESTAY ARMAND LEDANG TANGKAK offers accommodation during The Festival, Wedding ceremony, Job or Business in Tangkak Ledang Johor.
Penginapan Homestay kami terletak di tengah-tengah Bandar Tangkak Ledang Johor.
Check out: 12.00 Tengahari
Menerima tempahan untuk bulanan.
- Berhampiran restoran makan,kedai runcit,kedai dobi.
Homestay kami berdekatan dengan:-
- Pusat Membeli belah kain murah Tangkak Ledang.(1km)
- Sek Men Tun Mamat (300m)
- Kolej Komuniti Ledang (1km)
- Kolej Matrikulasi Tangkak (1km)
- Gunung Ledang Resort(20km)
- ILP Tangkak Sagil.(15km)
if u need internet, u can rent my broadband
Raudah Siman -01706673039
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


MPP: ANWAR KENA HALAU <b>DI GELANG PATAH</b>, JOHOR.

Posted: 01 May 2011 10:54 PM PDT


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


KELAB RENTAS KEMBARA 4X4 JOHOR: Jumpa <b>Di</b> Selai, <b>Bekok</b>

Posted: 13 Jul 2011 09:22 AM PDT

Team Rentas 4x4 akan ke Tmn Negara Endau Rompin Selai, Bekok pada 22 -24 Julai, sempena Santai III, kami mengalu-alukan kedatangan rakan-rakan REDAdventure, Malaysian4Wheeler, Mylandy, Majalah Santai dan semua yg hadir pada hari tersebut....harap semua gembira dan ceria sambil bersukan 4x4...oh ye, Malaysia kena tembak dgn Arsenal ...4 - 0, harap belajar lagi team Harimau Malaya...
                                             
 Awas!!! Kalau pakai 4x4, tow je kat belakang...jgn pakai wat helmet.. nnt nk winching susah!


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 09:07 PM PDT

PERKASA HOMESTAY, SEGAMAT: Tempat Menarik <b>di</b> Segamat - Sungai <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 10:55 PM PDT

Air Terjun Sungai Bantang
Bekok, Segamat
Sungai Bantang Bekok terletak kira-kira lebih kurang 50 km dari bandar Segamat. Ia di bawah seliaan Jabatan Hutan Negeri Johor. Dengan hanya pemanduan kira-kira 1 jam dari bandar Segamat, anda akan dapat menikmati keindahan alam dan kesejukan air di Hutan Lipur ini.

Di kaki sungai

Atas gunung

Jangan lepaskan peluang untuk bermandi manda di sini jika anda berkunjung ke Segamat. Masuk adalah percuma!!

Macamana nak g sana???? Pandu terus dari bandar Segamat ke arah selatan (lebih kurang 40km). Belok ke kiri dan teruskan pemanduan hingga pekan Bekok (lebih kurang 11km). Belok ke kiri dan teruskan perjalanan lebih kurang 6km. Air Terjun Sg. Bantang di sebelah kiri anda.

Selamat bercuti!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

aunizznasr77: Jom kite gie Air Kejun.....

Posted: 05 Jun 2011 03:51 AM PDT

Mandi-manda di Air Terjun di Bekok

Kalau ikutkan badan rasa mcm tak larat, masih lagi dlm proses pemulihan. Tp kesian pula pada anak2 yg teringin pergi mandi-manda. Walaupun tahu cuaca sekarang tidak tentu. Tp utk puaskan hati anak2 bertolak kami ke Bekok utk mandi manda. Jauh? Mmg jauh, tp En suami lebih suka ke sana drp Air Terjun Kota Tinggi. Cik Isteri dan anak2 ikut je la.
Kami bertolak drp Sg Sayong ke Tmn Putri utk bertukar kereta. Almaklum, wira kami lum ada rotex dan insurance lagi. So, mengharapkan Wak Awang la membawa kami anak beranak ke Air Terjun Bekok. Sampai bandar Yong Peng singgah di Econsave beli barang2 utk di makan. Sblm bertolak td kami dah breakfast kat umah. So, terus je kami ke tempat tujuan. Sampai di Bekok kami diberi peluang tuk masuk ke kawasan park kereta didlm kerana Wak Awang adalah org OKU. Sampai je, dpt la sedikit ruang tuk dirikan khemah dan tempat duduk tuk memasak apa yg dibeli tadi. Anak2 & En Suami terus mandi manda, Abis mengoreng nugget, drumet & sosej aku plak masuk sekejap. Tak lama berendam agak2 tak sampai 1 jam. Hujan turun dgn lebatnya. Oleh kerana Muhammad Izz kurang sihat, kami terus kemas2 dan balik.
Singgah di Kluang mkan di Radix. Nasi ayam, order 4 tp Muhammad Izz tak abis mkn sebb tak sihat. Kemudian kami terus balik ke Sg Sayong.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:30 PM PDT

myra aria: mce kemPINg <b>Di BeKoK</b> (01-03.ApRil.2011)

Posted: 18 Apr 2011 06:24 AM PDT

EM ceronok gile a Mce gi Kemping kat bekok dpt kawn2 bru yg plg bes aq dpt b'kawn gn akk2 from5 contokny mcm KAK SAYAHIRAH(SARJEN),KAK MIERA,KAK ROS n KAK AIN.....huhuhu..........
         
                 em Tpi ade jekn org yg X cuke Kte dpt rpt dgn AKK2 kn pelik a budk2 jaman cekrg ni kn??
aq x cuke btol la lau de budk2 yg cuke kutuk2 belkg ni menyamph betol la............     he germ betol la..............

                 tPI x pe agi  BNYK kenagan yg menarik mce aq kat cane....conthny aq dpte thu jenis2 pokok yg ade dlm hutn bekok 2,aq dpt belja cre hidp dlm hutn,cre msk air n msk nasi dlm daun emmmm..... ade bnyk agi a aktiviti2 yg menrk mce kat cme........ em ape yg aq dpt ckp kat cini cume cpe yg x pegi mce 2 memang ugi gile a........

                huhu........ ko org ado bjo ke pekre2 mcm ni kat cekolh x de kn ????????

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

SEGERA : ARAHAN PEMBERHENTIAN SEMENTARA AKTIVITI REKREASI <b>DI</b> HUTAN <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:34 AM PDT

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Kluang

Adalah dengan hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Untuk makluman, Hutan Lipur Bantang, Bekok Labis akan diberhentikan segala aktiviti perkhemahan dan rekreasi buat sementara waktu berikutan berlakunya kes Leptospirosis (Air Kencing Tikus).

3. Pihak sekolah diminta menghebahkan maklumat di atas kepada semua warga pentadbiran di sekolah masing-masing.

Sila muat turun surat edaran dari Pejabat Hutan Daerah Johor Utara dan Pejabat Kesihatan Segamat <<<<< KLIK DI SINI >>>>>

Filed under: AKADEMIK

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 09:06 PM PDT

Dari hr khamis..kak ipar..'Kak Yan' dh plan nk g Bekok...
cik hubby dh mgeluh.."

allaaa Bekok x bess laaaa...."g la Tangkak lg bess..
emm nk wat cmne...'I follow....."  

sprti yg d'plankan'..hr ahad 12JUN..tersampaila 
kami di Bekok..tu pun cam kurg syok..jer..bab ktorg
p dh ptg..kul3 br btolak..smpai sne dlm 4 lbh ckitla..dsebabkan.. 

byk hal nk kn settel kt rmh..trip ke Bekoh di'sengajakan'lmbt...

blh plak.?hehe..pe2 pun jom lyn gmbo...yuhuuuu.....!!!

(peringatan; abaikan tarikh di kamera..tgn sp ntah yg gtl2 tkr..) 

Yeyyy iman pn dh syok main air...sukeee sgt die dpt dok dlm air..jap2 tgn die kocak2 air..
ni ayah die la yg pndai pujuk die..mama nk letak iman dlm pelampung trus iman krskan kaki...

ayah wat blh plak...elok jer die dok...emm.iman..iman...

hehe..tp xleh lm2 la..tgok die sjuk mgigil dh..mama pn  x brani nk lm2...serius sjukkkk

air trjun ni..cam air batu jer..eeiiiiii....gggggrrrrrrrr.....

dptla mndi 2jam gitu..ms ktorg smpai pon org dh x rmai..yelaaa..org sume dh 

siap2 nk blik..kt br thegeh2..dtg..huhu...dh kul 6 sume siap2 dh tkr bju,,kms2 brg..

buang smpah (d'tpt yg disediakan ye...),

huuuhhhh,,,ade gak yg x mo naik..si adik ku.Haris ngan si Intan (anak k.Yan..)

heiiii bdk2 ni..kn jerit2 br nk 

naiik..jerit kak yan...:"INTAN,mak pggil lg sekali ko xnk naik..mak tggl"!!!...

haha tu la kak Yan...


haris pon sm naik...wat dekk jer bl dpggil...syok sgt dh lm x g mndi air tjun...

on the way blik..pekena air panas dlu (ngeteh)tp ade gak yg mnum ais..huhuhu
 so tireddddd lorrrr but so fun.. :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 01:26 AM PDT

SEGERA : ARAHAN PEMBERHENTIAN SEMENTARA AKTIVITI REKREASI <b>DI</b> HUTAN <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:34 AM PDT

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Kluang

Adalah dengan hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Untuk makluman, Hutan Lipur Bantang, Bekok Labis akan diberhentikan segala aktiviti perkhemahan dan rekreasi buat sementara waktu berikutan berlakunya kes Leptospirosis (Air Kencing Tikus).

3. Pihak sekolah diminta menghebahkan maklumat di atas kepada semua warga pentadbiran di sekolah masing-masing.

Sila muat turun surat edaran dari Pejabat Hutan Daerah Johor Utara dan Pejabat Kesihatan Segamat <<<<< KLIK DI SINI >>>>>

Filed under: AKADEMIK

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

SEGERA : ARAHAN PEMBERHENTIAN SEMENTARA AKTIVITI REKREASI <b>DI</b> HUTAN <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:34 AM PDT

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Kluang

Adalah dengan hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Untuk makluman, Hutan Lipur Bantang, Bekok Labis akan diberhentikan segala aktiviti perkhemahan dan rekreasi buat sementara waktu berikutan berlakunya kes Leptospirosis (Air Kencing Tikus).

3. Pihak sekolah diminta menghebahkan maklumat di atas kepada semua warga pentadbiran di sekolah masing-masing.

Sila muat turun surat edaran dari Pejabat Hutan Daerah Johor Utara dan Pejabat Kesihatan Segamat <<<<< KLIK DI SINI >>>>>

Filed under: AKADEMIK

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

KiSaH hAti kAmI....: Mandi manda <b>di Bekok</b>...yuhuuuu

Posted: 13 Jun 2011 09:11 PM PDT

Dari hr khamis..kak ipar..'Kak Yan' dh plan nk g Bekok...
cik hubby dh mgeluh.."
allaaa Bekok x bess laaaa...."g la Tangkak lg bess..
emm nk wat cmne...'I follow....."  
sprti yg d'plankan'..hr ahad 12JUN..tersampaila 
kami di Bekok..tu pun cam kurg syok..jer..bab ktorg
p dh ptg..kul3 br btolak..smpai sne dlm 4 lbh ckitla..dsebabkan.. 
byk hal nk kn settel kt rmh..trip ke Bekoh di'sengajakan'lmbt...
blh plak.?hehe..pe2 pun jom lyn gmbo...yuhuuuu.....!!!
(peringatan; abaikan tarikh di kamera..tgn sp ntah yg gtl2 tkr..) 


Yeyyy iman pn dh syok main air...sukeee sgt die dpt dok dlm air..jap2 tgn die kocak2 air..
ni ayah die la yg pndai pujuk die..mama nk letak iman dlm pelampung trus iman krskan kaki...
ayah wat blh plak...elok jer die dok...emm.iman..iman...
hehe..tp xleh lm2 la..tgok die sjuk mgigil dh..mama pn  x brani nk lm2...serius sjukkkk
air trjun ni..cam air batu jer..eeiiiiii....gggggrrrrrrrr.....
dptla mndi 2jam gitu..ms ktorg smpai pon org dh x rmai..yelaaa..org sume dh 
siap2 nk blik..kt br thegeh2..dtg..huhu...dh kul 6 sume siap2 dh tkr bju,,kms2 brg..
buang smpah (d'tpt yg disediakan ye...),
huuuhhhh,,,ade gak yg x mo naik..si adik ku.Haris ngan si Intan (anak k.Yan..)
heiiii bdk2 ni..kn jerit2 br nk 
naiik..jerit kak yan...:"INTAN,mak pggil lg sekali ko xnk naik..mak tggl"!!!...

haris pon sm naik...wat dekk jer bl dpggil...syok sgt dh lm x g mndi air tjun...
on the way blik..pekena air panas dlu (ngeteh)tp ade gak yg mnum ais..huhuhu
 so tireddddd lorrrr but so fun.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


IdrisTalu: Permohonan tapak bazar Ramadan <b>di Johor Bahru</b> dibuka

Posted: 02 Jul 2011 07:23 PM PDT

JOHOR BAHRU 1 Julai - Orang ramai yang berminat berniaga di bazar Ramadan boleh membuat permohonan tapak perniagaan di Yayasan Bandaraya Johor Bahru, Jalan Tun Razak di sini Isnin ini bermula pukul 8 pagi hingga 5 petang.

Pengurus Eksekutif yayasan itu, Juraidah Hassan berkata, sebanyak 295 petak perniagaan disediakan di 10 tapak iaitu Bukit Kempas, Permas Jaya, Masjid Skudai Kiri, Taman Anggerik, Taman Bukit Mewah, Taman Daya, Taman Kota Puteri, Taman Rinting, Taman Sri Tebrau dan Taman Pandan Batu 7.

"Kadar bayaran yang dikenakan bagi sewaan tapak adalah antara RM135 hingga RM180 bergantung kepada lokasi permohonan," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Orang ramai yang berminat diminta hadir ke lokasi yang disebutkan dengan membawa salinan kad pengenalan, gambar berukuran pasport, penyata suntikan TY2 dan salinan suntikan tersebut.

Sebarang pertanyaan sila hubungi Yayasan Bandaraya Johor Bahru di talian 07-2248950

Source: Utusan Malaysia Online

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT


Mc baru dapat maklumat dari beberapa sumber yang boleh dipercayai mengenai beberapa Surau dan Masjid disekitar kawasan Tampoi, Johor sudah dirasuk doktrin Pas. Sesungguhnya AJK Masjid atau surau dilantik oleh Jabatan Agama Islam negeri, tetapi mungkin disebabkan 'kecuaian' dan salah lantik menyebabkan terlantik orang yang sememangnya aktif dalam politik geng bulan ni.

Sesungguhnya penduduk disekitar Tampoi agak rimas dengan Tazkirah atau ceramah yang lebih menjurus kepada politik dan menghentam individu tertentu. Akibat dari perbuatan itu, ramai jemaah masjid dan surau yang tidak lagi turun berjemaah disebabkan 'rimas' untuk mendengar tazkirah dan ceramah yang memaki hamun.


Kita ke masjid untuk beribadat. Masjid tempat menyatukan semua muslim dan musliman. Tempat kita berpadu mengadap yang Maha Esa. Bukannya tempat untuk kita maki hamun individu yang kita tak suka. Kalau nak maki hamun, jangan dalam masjid, pergi cari tempat lain. Salah tempat kot nanti kena maki lagi teruk.

Mc harap Jabatan Agama Islam Negeri Johor membuat pantauan di setiap surau dan masjid di Tampoi, lebih-lebih lagi di Masjid Flat Tampoi, Johor yang dikatakan sarang besar puak pembangkang membiak.

Mc juga mendapat maklumat Surau di Taman Abad, berdekatan dengan bandar Johor Bahru, sudah ditinggal sepi. Bagaikan tiada tuan. Dikatakan sudah menjadi tempat remaja sekitar membuat maksiat. Sila ambil tindakan! Jangan biarkan penyakit menjadi barah yang tidak boleh diubati lagi.

P/s: cegah sebelum parah..

McTheory:
Melaporkan dari Johor Bahru.. roger n out!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:18 PM PDT

Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 07:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST

Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke dalam parit. Wanita tersebut telah dihantar ke klinik berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Banjir <b>di</b> Kota Balikpapan Mulai Surut | Arsip Berita Indonesia <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 04:59 AM PDT

BALIKPAPAN, KOMPAS.com - Genangan air di sejumlah kawasan di Kota Balikpapan, akibat hujan deras yang mengguyur sejak pagi hingga siang, mulai surut sore tadi. Lalu lintas kembali lancar.

Genangan air, sesuai pantauan, terlihat di Gunung malang, sejumlah titik di Jalan MT Haryono, Kelurahan Damai, Gunungsari, Rapak, Kampung Timur, ringroad, Jalan A Yani (puskib), Jalan Jenderal Sudirman, dan Gunung Guntur.

Yang terparah di Jalan MT Haryono, dengan ketinggian air 50-80 cm. Sejumlah kendaraan yang nekat, akhirnya terpaksa dituntun karena mogok. Sedangkan di tempat lainnya, ketinggian bervariasi, namun umumnya tak lebih selutut.

Arus lalu lintas di Jalan MT Haryono yang sebelumnya macet, kini kembali normal. Genangan air, menurut penuturan sejumlah warga dan pengguna jalan, karena parit di tepi jalan tak sanggup menampung limpasan air hujan.

Wahyu (33) salah satu karyawan perusahaan swasta yang berkantor di jalan itu menuturkan, jika hujan deras berjam-jam, ia tak berani membawa motornya menerjang genangan air.

Sent Using Telkomsel Mobile Internet Service powered by

 Banjir di Kota Balikpapan Mulai Surut

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pancaroba: Pernikahan <b>di</b> Pakistan sah

Posted: 28 Jun 2011 05:00 PM PDT


Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR
pengarang"utusan.com.my


Muhammad Kamran Babar Nazir Khan di Mahkamah Tinggi Syariah, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 28 Jun - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengesahkan pernikahan antara penuntut tempatan, Yani Yuhana Mohd. Zambri yang mendakwa dirinya disihir oleh lelaki warga Pakistan, Muhammad Kamran Babar Nazir Khan adalah sah mengikut hukum syarak.

Menurut Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan, Yani Yuhana selaku defendan telah gagal memanggil saksi bagi membuktikan dakwaan tersebut walaupun wanita itu mengemukakan laporan polis dan surat dari Pusat Pengubatan Islam Darussyifa kepada mahkamah.

Beliau berpendapat Yani Yuhana, 25, berada dalam keadaan sedar dan waras ketika majlis pernikahan berlangsung di Sadiqadad Raw, Pakistan, pada 2 April 2009 kerana defendan didapati ceria seperti dilihat dalam album gambar kahwin.

Ujar beliau lagi, Yani Yuhana juga didapati waras kerana sebelum tarikh majlis pernikahan, dia yang ketika itu menuntut di United Kingdom telah berlepas dengan menaiki kapal terbang secara berseorangan menuju ke Pakistan.

Abdul Walid turut menjawab mengenai isu yang dibangkitkan oleh peguam syarie Othman Mohd. Noor yang mewakili Yani Yuhana mengenai perbezaan rukun nikah mengikut Syafie dan Hanafi.

''Walaupun rukun nikah menurut Syafie adalah wali, sighah, suami, isteri serta dua saksi, manakala Hanafi hanya mempunyai dua rukun sahaja iaitu ijab dan qabul, tetapi hukum syarak merangkumi semua mazhab.

''Oleh demikian, permohonan pengesahan pernikahan tersebut yang difailkan oleh Muhammad Kamran selaku plaintif, tahun lalu adalah sah kerana proses perkahwinan itu berlaku disaksikan oleh pendaftar perkahwinan dan dua saksi lelaki,'' kata hakim tersebut.

Beliau menambah, Kementerian Luar Negeri Pakistan dan Kedutaan Pakistan di Malaysia juga mengesahkan kesahihan sijil pernikahan Yani Yuhana dan Muhammad Kamran.

Abdul Walid mengakhiri kertas penghakiman setebal 50 muka surat yang dibacakan dalam masa sejam dengan menegur ahli keluarga kerana sering menganggu prosiding seperti menghina mahkamah.

Sejurus itu, Othman bangun dan memberitahu bahawa anak guamnya, Yani Yuhana ingin mengemukakan permohonan khuluk (tebus talak) namun pihaknya akan melakukannya di Mahkamah Rendah Syariah selepas Abdul Walid mencadangkan ia didaftarkan terlebih dahulu.

Selepas prosiding selesai, Yani Yuhana dilihat menyerahkan wang tunai RM350 kepada Muhammad Kamran, 49, sebagai salah satu proses khuluk, namun lelaki itu yang diwakili peguam syarie Muhamad Burok enggan menerimanya kerana tidak bersetuju untuk bercerai dengan penuntut tersebut.

Prosiding pada hari ini berlangsung dalam keadaan aman dengan dikawal oleh 10 anggota polis walaupun pada beberapa perbicaraan lalu suasana menjadi kecoh dan bising.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved