ads

Selasa, 2 Ogos 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Rohani Property Management: Tanah Untuk <b>Di</b> sewa - <b>Gelang Patah</b>

Posted: 28 Jun 2011 01:52 AM PDT

Tanah untuk di sewakan di gelang patah. tepi jalan. Keluasan :  2 ~ 4 ekar. sesuai untuk perniagaan. Berminat, sila hubungi saya di talian 016-734 7120 untuk maklumat lebih lanjut. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


MPP Online: ANWAR KENA HALAU <b>DI GELANG PATAH</b>, JOHOR.

Posted: 01 May 2011 10:54 PM PDT


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 07:06 PM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Agama Islam <b>Negeri Johor</b> (MAIJ <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2011 08:40 PM PDT

[KLIK] KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA DI FACEBOOK

Permohonan adalah dipelawa kepada warganegara Malaysia khususnya kepada rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim yang berkelayakan dan berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Agama Islam Negeri Johor.

1. Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah DG41 (Guru Tahfiz)
2. Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam S27 (wanita sahaja)
3. Pembantu Hal Ehwal Islam S17
4. Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
5. Pembantu Tadbir (Perkeranian / Operasi) N17
6. Penyelia Asrama N17 (wanita sahaja)
7. Pekerja Awam R1

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN

KLIK DI SINI UNTUK BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan : 10 Ogos 2011

number of view: 73

Sebarkan kepada saudara mara dan rakan-rakan anda.Sharing is Caring ;-)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di pengerang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jul 2011 03:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Radar Bakal Diguna Dalam Kawal Perairan <b>Pengerang</b> | MyNewsHub (BM)

Posted: 16 Jul 2011 11:44 PM PDT

JOHOR BAHRU — Usaha pemantauan di perairan Pengerang daripada sebarang kegiatan jenayah di lautan bakal menjadi lebih berkesan apabila kerajaan memasang radar pengawasan di lokasi daratan yang strategik di kawasan itu.

Ketua Penguatkuasa Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Wilayah Selatan, Laksamana Pertama Maritim Zulkifli Abu Bakar berkata, ini berikutan rancangan kerajaan untuk menempatkan sebuah radar di bukit strategik di pesisir pantai Pengerang.

"Kita memerlukan radar untuk mengawasi kawasan perairan (di kawasan perairan Pengerang) dan kita difahamkan kerajaan sedang di dalam perancangan untuk membina sebuah stesen radar," katanya kepada Bernama di pejabatnya baru-baru ini.

Pada ketika ini, katanya, terdapat sebuah radar yang ditempatkan di salah sebuah bukit di Pengerang, tetapi ia memainkan fungsi keselamatan selain daripada mengawasi kawasan pesisir pantai Pengerang.

Menurut Zulkifli, bagi memastikan pengawasan kawasan pesisir pantai Pengerang bebas daripada segala jenis jenayah di lautan termasuk oleh sindiket penyeludupan manusia, sekurang-kurangnya dua stesen radar diperlukan.

Kawasan pesisir pantai Pengerang yang panjang serta kedudukannya yang hanya terletak kira-kira 30 minit perjalanan menggunakan bot ke Batam, Indonesia menjadikan ia laluan utama sindiket penyeludupan manusia.

Selain itu, katanya, kawasan perairan Pengerang juga berhadapan dengan jenayah rompakan laut, pencemaran, pertukaran kapal ke kapal dan pelbagai jenis jenayah di lautan yang lain.

Kata Zulkifli, APMM kini bergantung kepada radar-radar yang dimiliki oleh kapal perondanya bagi membantu agensi itu mengawasi perairan negara di selatan tanah air daripada dicerobohi. — BERNAMA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Tersadai <b>Di Segamat</b>.... | ! Nizam Ijam!

Posted: 29 Jul 2011 10:12 AM PDT

Tersadai Di Segamat....

Assalamualaikum....
Tersadai Di Segamat....
Aah...

Mana hilang nya aku setengah hari dari dunia blog nie...
Jawapannya aku mengharungi perjalanan ke Segamat...

Sekarang aku dah pun selamat sampai ker Segamat...
Kenapa aku di Segamat....
Aku nak berjumpa sedara mara aku yang berada kat Segamat ni...
Sebab nanti raya mungkin da tak de peluang..
Sebab aku kena balik ke UUM awal...

Jadi aku memilih masa nie....

Tapi sepanjang perjalanan...
Walaupun Segamat tak sejauh Kedah...
Macam2 aku jumpa....

Orang memandu macam nak gila...
Ada eksiden lagi....
Lori jalan terkedek2....
macam2 lagi la..

Kalau aku ingat aku cerita lagi kat entry akan datang....
Penat nie.. nak membuta ler....
hehe..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


My Sweet Moments: Hujung minggu <b>di</b> Teluk Gorek <b>Mersing</b>

Posted: 24 Jul 2011 06:04 PM PDT

Selamat pagi..Sihat hari ni? Alhamdulillah aku makin ok, boleh lah tersenyum riang, dah tak sakit perut lagi..hehe..Oklah, terseksa rasanya tak dapat nak berblog sangat. Tapi takper..Aku enjoy menghabiskan masa yang singkat dan padat bersama keluarga dan mereka-mereka yang terlibat di Teluk Gorek, Mersing..
Ala, pergi hari sabtu dan balik ahad, kejap kan. Tapi cukup berbaloi dan puas hati. Alhamdulillah cuaca pun ok kecuali hari sabtu dah lewat petang tu hujan lebat sikit dengan kilat-kilat tapi tak menjejaskan keseluruhan program pendek kami semua.
Ok, aku ikut kelab futsal sekolah mrhubby ke Teluk Gorek ni..Lebih kurang 10 family la. Tu pun ada 2 family lagi tak ikut..Seronok berkonvoi dan buat aktiviti bersama-sama. Hilang tekanan seketika bila ada kat situ.
Entry seterusnya aku akan letak gambar saja..Malas nak tulis or cerita ok, boleh kan? Huhh, pagi ni aku banyak kerja la dan tinggal sorang kat bilik, officemate cuti pulak. Confirm boring..huhu.
seluruh ahli keluarga TIFC
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


MPP Online: ANWAR KENA HALAU <b>DI GELANG PATAH</b>, JOHOR.

Posted: 01 May 2011 10:54 PM PDT


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Nasi Beriyani Gam <b>Batu Pahat</b>, Johor | Aku Dan Sesuatu...

Posted: 16 Jul 2011 05:00 PM PDT

Dah lama rasanya tak menulis entri pasal makan-makan. Maklumlah saya ni bukan kaki makan sangat. Asal boleh cekik apa-apa pun dah kira bagus. Tapi bila ada orang ajak makan di mana-mana saya on je.

Baru-baru ini saya ke Batu Pahat atas ajakan seseorang. Dia nak cuba sangat nasi beriyani gam Batu Pahat. Katanya memang sedap dan 'kaw'sangat. 

Kami makan di Restaurant Mohd Shah Bariani yang terletak di meden selera di hadapan Putra Specialist Hospital Batu Pahat. 

Dengar cerita nasi beriyani gam ini di restaurant ini antara yang paling sedap di Batu Pahat.  Yang rekemen restaurant ini ialah kawan saya yang berasal dari Renggit, Batu Pahat.

Dah nama orang Batu Pahat mestilah dia tau kedai mana yang terbaik kan. Menu yang saya order iaitu nasi beriyani gam kambing. 

Selain dijual di restaurant, nasi beriyani gam ini juga dah jadi menu utama dalam majlis-majlis keraian dan kenduri kendara di sekitar Batu Pahat.  

Sepinggan nasi beriyani kambing ialah RM6.50 manakala nasi beriyani ayam pula RM6. Tak lah mahal sangat.

Cuma kalau nak dalca dan papadom kena tambah lain. Kalau tak silap 1 piring dalca = RM1. 1 plastik papadom pun RM1. 

Untuk minuman pula, kena order di kedai sebelah. Secara keseluruhan saya bagi 8 out of 10. Dagingnya lembut dan kuahnya pekat. Adunan rempah ratus yang terbaik ! Semua rasa. 

Cuma ada orang kata kalau makan nasi beriyani gam ini akan jadi ketagih tapi saya tak ketagih pun. Rasa biasa-biasa je.

Kalau anda berkesempatan ke Johor apa kata singgah di Batu Pahat untuk merasai sendiri nasi beriyani gam ini. Kalau tak, anda akan terlepas merasai salah satu hidangan istimewa dari selatan tanah air ini..  

P/S : Credit kepada kawan saya, Norfadzliana Binti Hassan yang merekemen dan memberitahu arah untuk sampai ke restaurant ini..

Velasrizal Rodriguez

Adios~~~~~

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


kursus diagnos tapak tangan <b>di pasir gudang</b> - Blog Zon Selatan

Posted: 13 Jul 2011 07:03 PM PDT

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


BLoG ItiK KuNinG: BAKAL SISWAZAH <b>DI</b> UTM <b>SKUDAI</b>? MEH BACA NI...

Posted: 14 Jul 2011 11:40 PM PDT

wakil pihak RAJA ZARITH SOFIA selaku Canselor UTM..
dan juga wakil pihak PROF IR DR ZAINI UJANG selaku Naib Canselor UTM...
Tahniah diucapkan kepada anda kerana terpilih untuk masuk ke UTM!
saya berbesar hati menjemput bakal2 siswazah UTM untuk memeriahkan lagi Group UTM BLOGGER....
anda ditawarkan untuk bernaung di bawah group ini...
untuk website UTM BLOGGERS klik SINI...
kami akan mengadakan Gathering Raya UTM BLOGGERS nanti...
Nad akan update dalam blog...
p/s : jangan lupe lekat button UTM BLOGGERS kat side bar...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


SUARA SIMPANG KIRI: KEDAI BARU <b>DI PARIT SULONG</b>

Posted: 29 Jul 2011 05:31 AM PDT

AKU SAJA TOLONG PROMOSI...TAK DAPAT PERSEN PUN.
PASARAYA SAKAN MEMBUKA CAWANGAN BARU DI PT SULONG
LOKASI ANTARA PT SENTANG DENGAN PARIT LAPIS LAMAN.
KALAU BALIK KAMPUNG, BAJU KEHABISAN, BOLEH BELI DI SINI. 
BANTULAH SAUDARAMU MEMBINA EMPAYAR
 DI PARIT SULONG SEMUA SUDAH ADA
TAK PERLU LAGI KE BANDAR.
YANG BELUM ADA KEDAI KOMPUTER (JUAL DAN SERVIS)
CYBER CAFE DAH MACAM BANYAK.
 JOM KITA NAIK TINGKAT ATAS
Antara barang-barang di Tingkat  atas.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


MPP Online: ANWAR KENA HALAU <b>DI GELANG PATAH</b>, JOHOR.

Posted: 01 May 2011 10:54 PM PDT


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


MRSM Mersing..onlines: Cuti Ramadhan 2011: Bersantai <b>di Kluang</b>

Posted: 30 Jul 2011 09:43 PM PDT

2. Chicken Rice Shop, Kluang Mall
3. Big Cinema, Kluang Mall

Setelah urusan rawatan & terapi di Kg Tengah dalam oleh Kak Syam kami menuju ke Kluang Mall untuk menikmati sarapan+lunch
Chicken Rice Shop menjadi pilihan (kerana Kluang Mall tak ada medan makan..hairan?)

 Nasi ayam dengan rendang ayam serai
 Nasi ayam dgn ayam madu panggang


 Ini tak tahu nama..Ala-ala popia goreng
 Mi Kari Laksa ( lagi best di Marry Brown !)..Mi yg banyak & ayam yang besar2

 Setiap hidangan  dengan sos yang berbeza. Ada tanda halal dari Jakim..Harap ok

Selepas selesai kami ( berempat) sambung menonton Captain America ( The fist Avengers) yang baru sahaja nak bermula. Harga tiket untk 3-D ialah rm15..menyeronokkan kerana superheroes watak di dalam komik yg PHD selalu baca (menumpang abang ) tahun 1970an di hidupkan kembali dengan idea yang canggih !

Dengan teknologi CGI tercanggih 4 hero Avengers sudah dihidupkan di teater iaitu:

1. The Hulk (sudah tonton)
2. The Thor (sudah tonton)
3. Iron Man (sudah tonton)
4. Captain America (baru tonton)

Superheroes yang belum keluar di teater ialah

1. The Wasp
2. Ant-Man


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved