ads

Jumaat, 2 September 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2011 09:03 PM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2011 12:00 AM PDT


noieizan2U: :. Kelas Felt Craft Bersama Wanita <b>Felda Lok Heng</b> Timur .:

Posted: 26 Apr 2011 09:58 AM PDT

Terima kasih pada semua ibu-ibu Felda Lok heng Timur..

yang telah menyambut kami dengan layanan yang sangat baik..

walaupun macam2 karenah yang kami jumpa hari ni..

tapi kalian semua memang best!!

jom layan.. panorama sepanjang kelas kami berlangsung!!..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 09:43 PM PDT


My Lovely Cakes: Tempahan dr Ct - <b>Felda Lok Heng</b> barat

Posted: 05 Apr 2011 08:19 PM PDT

Terima kasih di ucapkan dan Selamat Pengantin Baru buat Ct dn pasangan Huzaimie, kerna menempah kek ala english, cupcake dan popcake dr saya..proses menghantar satu cabaran baru bg sy..tp alhamdulillah semua berjalan lancar. Semua selamat sampai ke destinasi..alhamdulillah dan sy disambut mesra oleh ct dn ibunya. terimakasih sekali lg.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2011 12:00 AM PDT


noieizan2U: :. Kelas Felt Craft Bersama Wanita <b>Felda Lok Heng</b> Timur .:

Posted: 26 Apr 2011 09:58 AM PDT

Terima kasih pada semua ibu-ibu Felda Lok heng Timur..

yang telah menyambut kami dengan layanan yang sangat baik..

walaupun macam2 karenah yang kami jumpa hari ni..

tapi kalian semua memang best!!

jom layan.. panorama sepanjang kelas kami berlangsung!!..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Polis halang ceramah Anwar <b>di Gelang Patah</b> - KeadilanDaily.com <b>...</b>

Posted: 01 May 2011 07:15 PM PDT

JOHOR BAHRU: Polis mengganggu ceramah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Kempas malam tadi apabila mengarahkannya memendekkan ucapan.

Kira-kira 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Anwar sepatutnya berceramah di program terakhir dalam siri lawatannya ke Johor di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah, namun akibat halangan polis menyebabkan pihak penganjur terpaksa memindahkan lokasi ke Taman Dahlia.

Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan  orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.
Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya sempat menyelar kerajaan pimpinan Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap.

"Jelas ini  adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan (rakyat).

Secara sinis Anwar berkata, beliau 'diawasi' pihak polis sejak memimpin gerakan mahasiswa.

"Saya ini memang sentiasa 'dijaga' oleh polis. Dari zaman mahasiswa di Universiti Malaya, jadi Timbalan Perdana Menteri sampailah sekarang ini pun.

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula," ujarnya.

Beliau dalam masa sama memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah?

"Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

Terdahulu sebelum itu, Anwar menyampaikan ucapan di Konvensyen Keadilan negeri di Pulai Spring Resort dan merasmikan ibu pejabat baru Keadilan negeri Johor di Bandar Baru Uda.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=12599

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BISNES DAN BISNES

Posted: 05 Dec 2009 08:45 AM PST

Stokis Bio Asli Parit Raja. Lokasi berdekatan Mesjid Besar Parit Sempadan sebelah Kedai Perabot
Hock Huat. No telefon 013-2656302


Sewaktu berhenti menukar cek di HPA Cawangan Parit Raja terserempak Lori Radix.
Hei....diam-diam pun sebulan aku dapat jual lebih daripada 100 papan!
Kedai Abas je sudah 10 papan.

Berhenti rehat di Mesjid Air Hitam di puncak bukit yang luas.
bahawa kalian merupakan orang kuat...batu pun dipahat!!!
Jadi, orang Batu Pahat mesti kuat, hebat, lebat jangan merempat!
Hari ini bermula pagi melihat tanaman sayur aku yang mula subur di depan rumah. Tomato, cili dan pokok terung. Selepas itu aku menghantar Irfan ke rumah banglo Cikgu Sulaiman untuk tusyen. Aku berpusing-pusing di pasar Sabtu, Pasar Parit Sulong dengan Arina. Beli ikan, surat khabar, dan buah-buahan. Aku ternampak orang jual kopi yang dimesin dan teringat peminat utama kopi itu, Mama Miraki. Tetapi aku tidak membawa kamera pagi ini.
Sedang aku berjalan-jalan aku disapa oleh seseorang. Rupa-rupanya Alif, murid aku di SMK Penghulu Saad tahun 1999. Dia bertanya aku ada menjual Minyak But But lagi tak? Dahulu produk HPA paling top memang Minyak But But, sekarang Kopi Radix. Aku selalu bagi free kepada murid-murid aku, termasuk Alif. Kini Alif menjual baja siraman di pasar itu. Dia kelihatan malu-malu dan gerainya terletak di hujung sekali dan tidak berpayung pula. Ini mesti dipaksa oleh bosnya. Aku kata kepada Alif, semua itu pernah aku alami. Jangan malu. Bisnes adalah kerja mulia. Nabi kita pun berniaga.
Petang tadi aku ke Parit Raja. Servis untuk stokis Fairus. Namun dia tiada di kedai. Aku bagi nota-nota produk Bio Asli kepada rakan kongsinya. Kemudian aku menemui Osman Omar dan Siti Khadijah di depan Cawangan HPA Parit Raja. Setelah berbual-bual dengan mereka aku masuk ke dalam Pejabat HPA untuk menukarkan sedikit cek yang belum sempat ditukar. Yang menarik di situ ialah flyer Koperasi HPA. Koperasi HPA telah memberi DIVIDEN 14% kepada pelabur-pelaburnya pada tahun 2008. 10% pada tahun 2007. Dividen untuk 2009 pasti akan meningkat. Malangnya aku belum melabur lagi. Bulan Februari nanti rasanya pelaburan itu dibuka semula untuk ahli-ahli HPA.
Keluar sahaja daripada Cawangan HPA menanti dua orang pengedar Bio Asli untuk mengambil Kopi Kelapa Dara dan Oil 31. Kedua-duanya aku kenali daripada iklan Metro Ahad yang disiarkan oleh syarikat Bio Asli. Seorang itu bernama Rosmadi. Seorang lagi Osman Paiman. Kesempatan sekejap itu aku bagi motivasi supaya mereka memasarkan produk-produk Bio Asli yang tebukti berkesan membantu ramai pelanggan yang bermasalah. Terutama masalah dalaman.
Dari Parit Yani, ke Parit Raja, singgah di Air Hitam, kemudian ke Yong Peng dan berakhir di Tongkang Pechah. Orang yang terakhir aku temui malam ini ialah Azhar Sam. Azhar banyak menjual Kopi Kelapa Dara termasuk majikannya dan kawan-kawannya orang Cina. Jangan hairan, produk-produk Bio Asli dipasarkan ke 231 buah negara!!!
Sebelum tidur aku membelek-belek akhbar tabloid. Aku terkesan dengan tulisan Sayuti Omar tentang
peringatan kepada para blogger:
Blogger hendaklah mengetahui:
3. AKTA RAHSIA RASMI (OSA)
Setakat ini blog aku tidak lari daripada tema matsomherbs. Blog ini blog yang banyak bercerita tentang bisnes MLM. Aku memilih matsomherbs kerana ingin memperkenalkan bahawa aku ada menjual herba yang berguna untuk kesejahteraan manusia.
Tetapi tajuk yang selalu dicari pelayar internet dalam blog aku pertama DOA PENDEKAT JODOH dan kedua
JUALAN BARANG TERPAKAI DI RENGIT. Yang sudah dapat jodoh tu janganlah lupa jemput saya!!!

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


DSCN7094 : Pembangunan SMSM <b>Mersing</b>. ( Sekarang sekolah ini <b>di</b>

Posted: 31 Aug 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


SYED MAZLAN SYED MAT DOM JAMALULLAIL: Matahari Naik <b>di Desaru</b> Johor

Posted: 30 Jun 2011 05:45 PM PDT

Pertama kali membina blog sendiri adalah satu pengalaman yang cukup menyeronokkan. Saya membuang masa berjam jam lamanya mengolah dan mengedit disini dan sana. Pendek kata semuanya cantik dan indah belaka. Apa juga ada gajet yang tersedia, semuanya nak di masukkan. Biasa lah tu ya. benda baru. nanti dah lama sikit, balik asal lah kut no..

Kepada pembaca yang budiman, mungkin artikel yang saya tulis ini menimbulkan kontroversi tetapi anggap lah ia sebagai tempat percambahan pemikiran. Bukan tempat untuk menggodam sesiapa, memalukan sesiapa atau mencerca sesiapa.

Komen-komen dari anda semua amat saya alu-alukan. Semugaianya akan dapat membantu saya menambahbaik lagi blog pertama saya ini dan membetulkan mana- mana artikel yang menyinggung perasaan saudara dan saudari semua. terima kasih.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Polis halang ceramah Anwar <b>di Gelang Patah</b> - KeadilanDaily.com <b>...</b>

Posted: 01 May 2011 07:15 PM PDT

JOHOR BAHRU: Polis mengganggu ceramah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Kempas malam tadi apabila mengarahkannya memendekkan ucapan.

Kira-kira 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Anwar sepatutnya berceramah di program terakhir dalam siri lawatannya ke Johor di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah, namun akibat halangan polis menyebabkan pihak penganjur terpaksa memindahkan lokasi ke Taman Dahlia.

Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan  orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.
Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya sempat menyelar kerajaan pimpinan Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap.

"Jelas ini  adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan (rakyat).

Secara sinis Anwar berkata, beliau 'diawasi' pihak polis sejak memimpin gerakan mahasiswa.

"Saya ini memang sentiasa 'dijaga' oleh polis. Dari zaman mahasiswa di Universiti Malaya, jadi Timbalan Perdana Menteri sampailah sekarang ini pun.

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula," ujarnya.

Beliau dalam masa sama memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah?

"Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

Terdahulu sebelum itu, Anwar menyampaikan ucapan di Konvensyen Keadilan negeri di Pulai Spring Resort dan merasmikan ibu pejabat baru Keadilan negeri Johor di Bandar Baru Uda.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=12599

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Gosip Girl .: Skor &#39;A&#39; <b>di Skudai</b> UTM ^^

Posted: 11 Jul 2011 04:41 AM PDT

Semalam Ahad bersamaan 11/07/11 . Aku , aina , shasha , mimie , izza , najihah , nik . pegi utm ade "Rahsia Skor A" . best gile siak ! rugi giloosss sape yg x pegi . Tp , kene bayar laa..RM65.00 sbb makan disediakan and everything . Yg penting best gile ahh , asek ketawe jek . Macam pegi konset maharaja lawak . hahaha . 

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


syed mohamad khairizam alhabshee: <b>GELANG PATAH</b> - Berawankan derita <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2011 09:44 PM PDT


Gelang Patah - Berawankan derita berlantaikan harapan itulah igauan keluarga ini apabila hanya mampu menumpang teduh di bawah pondok usang hasil ehsan dari seorang pemilik kebun durian yang berketurunan Cina di Gelang Patah. Dalam suasana umat Islam di Malaysia menyambut ramadhan dan persiapan menyambut aidilfitri namun bagi keluarga di Gelang Patah ini seakan-akan tiada berharapan.

"Bukan aidilfitri yang kami idamkan" mungkin itulah kata-kata yang lahir dari ibu kepada 6 orang cahaya mata ini yang 2 orang anaknya terpaksa diserahkan kepada keluarga beliau bagi meringankan beban penyaraan.

Anak lelaki beliau yang berumur 7 tahun dikatakan telah lama terpaksa berhenti sekolah ekoran beliau tidak mampu untuk menyara wang persekolahan. Nasib keluarga ini mendapat simpati awal apabila berita tentang mereka dimuatkan di laman sosial Facebook oleh saudara Syed Othman Abdullah yang kebetulan telah pergi menziarahi keluarga ini petang tadi. Sebarang maklumat lanjut untuk bantuan kepada keluarga ini boleh menghubungi Saudara Syed Othman Abdullah melalui email pusataduanrakyat@yahoo.com.

Sedikit dari sumbangan kita berkemungkinan besar bagi keluarga ini.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved