ads

Isnin, 2 April 2012

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


My Kerjaya Online: Kerjaya <b>di</b> MD <b>Tangkak</b>

Posted: 02 Apr 2012 06:02 PM PDT

Kekosongan di Majlis Daerah Tangkak

1. Penolong Arkitek Lanskap

2. Penolong Pegawai Perancang Bandar

3. Juruteknik (Elektrik)

Tarikh Tutup: 16 April 2012

Klik Untuk Maklumat Lanjut

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


My Kerjaya Online: Kerjaya <b>di</b> MD <b>Tangkak</b>

Posted: 02 Apr 2012 06:02 PM PDT

Kekosongan di Majlis Daerah Tangkak

1. Penolong Arkitek Lanskap

2. Penolong Pegawai Perancang Bandar

3. Juruteknik (Elektrik)

Tarikh Tutup: 16 April 2012

Klik Untuk Maklumat Lanjut

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


PRIA MISTERIUS PINGSAN <b>DI PARIT</b> JALAN |

Posted: 21 Mar 2012 10:55 AM PDT

(Mojokerto News) – Mojokerto; Warga Dusun Joko Dayoh, Desa Jabon, Kecamatan Mojoanyar, Kabupaten Mojokerto dikejutkan dengan penemuan pria pingsan di pinggir parit jalan dusun setempat. Karena kondisinya menurun, pria tanpa identitas tersebut akhirnya dirujuk ke RSU Dr Wahidin Sudiro Husodo Kota Mojokerto.
Kapolsek Mojoanyar, AKP Subiyanto mengatakan, warga melaporkan jika ada pria pingsan dan petugas ke lokasi. "Pertama kali ditemukan, dia menggigil kedinginan, tidak ada identitas dan barang bukti di lokasi," ungkapnya, Rabu (21/03/2012) tadi sore.
Oleh petugas, korban langsung dibawa ke Klinik Stikes PPNI. Dokter mengatakan, lanjut Kapolsek, korban dalam keadaan normal namun karena satu jam berikutnya kondisi menurun sehingga dirujuk ke RSU Dr Wahidin Sudiro Husodo Kota Mojokerto.
"Proses penyelidikan belum bisa kita lakukan karena korban masih pingsan hingga kini. Sehingga kita belum bisa menyimpulkan dugaan korban pingsan karena pembiusan dan barangnya diambil atau apa, yang jelas tidak ada identitas dan barang bukti di lokasi saat ditemukan," jelasnya. [and]
Sumber:beritajatim

Related posts:

16 Pos Polisi Dirusak | Harian Sumut Pos

Posted: 01 Apr 2012 09:14 PM PDT

Di Medan, TNI Benahi Fasilitas Umum

Personel TNI membersihkan dan memperbaiki pos polisi yang dirusak demonstran, di kawasan Jalan S Parman, Medan, Sumut, Minggu (1/4).

ANDRI GINTING/SUMUT POS-

Personel TNI membersihkan dan memperbaiki pos polisi yang dirusak demonstran, di kawasan Jalan S Parman, Medan, Sumut, Minggu (1/4).

MEDAN-Aksi demonstrasi menolak kenaikan Bahan Bakar Minyak (BBM) akhir bulan lalu juga menyebabkan banyak kantor polisi yang dirusak demonstran. Kantor itu bahkan banyak yang dibakar.

Indonesia Police Watch (IPW) mencatat, ada enam belas kantor polisi yang dirusak massa. Dan, empat di antaranya terjadi di Medan. Pembakaran terakhir terjadi di Jogjakarta. Tepatnya pada 31 Maret 2012 dini hari yakni pos polisi di simpang tiga kampus Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga di Jalan Laksda Adi Sutjipto. "Seisi pos hangus terbakar," jelas Ketua IPW Neta S Pane, yang diterima JPNN, kemarin.
Selain itu, Neta mencatat kalau terjadinya aksi tersebut bisa dikatakan sebagai sebuah reaksi dari sikap kepolisian. Misalnya, pada 27 Maret 2012 terjadi perusakan pos polisi yang terletak di ujung kampus Universitas Haluloeo, Kendari, Sulawesi Utara. "Aksi ini dilakukan mahasiswa setelah polisi menembaki mereka dengan peluru karet dan gas air mata," kata Neta.

Sementara itu di Medan, setelah empat pos polisi rusak, puluhan traffic light juga ditemukan dalam keadaan memprihatinkan. Tak ingin berlarut-larut, pemerintah kota (Pemko) Medan pun segera membenahi. "Kita bersama dengan rekan-rekan dari TNI AD membenahi kembali fasilitas umum yang rusak," kata Wali Kota Medan, Rahudman Harahap, ketika melihat langsung pembenahan fasilitas umum yang rusak di simpang Jalan Sutomo, kemarin.
Dijelaskan Rahudman, untuk traffic light yang hancur, pihaknya langsung menggantinya dengan lampu pijar. "Untuk sementara kita gunakan lampu pijar karena untuk menggantinya dengan lampu LED itu harus dipesan dan perlu persiapan. Ini ide dari Pangdam I BB untuk membenahi fasilitas umum di Medan yang rusak dengan memanfaatkan tenaga TNI AD bersama dengan masyarakat," ucapnya.

Disinggung, soal anggaran pembenahan sejumlah fasilitas umum yang rusak di Medan, Rahudman menyebutkan, anggarannya akan dialokasikan dari APBD Medan. "Anggarannya nanti kita ambil dari anggaran pemeliharaan dinas. Kalau traffic light dari anggaran pemeliharaan Dinas Perhubungan," terang Rahudman tanpa merinci jumlah kerugian yang dialami Pemko Medan.

Sebelumnya, Kadishub Medan, Armansyah Lubis mengatakan terdapat 20 traffic light atau lampu lalu lintas yang rusak. Namun, pihaknya telah mengupayakan perbaikan seluruh traffict light yang rusak dalam satu hari. Sehingga arus lalu lintas tidak terganggu. "Semuanya sudah kami perbaiki untuk menghindari kemacetan," katanya.

Dari pantauan Sumut Pos di lapangan, aksi pembenahan fasilitas umum yang dilakukan Pemko Medan besama Kodam I BB kemarin, terlihat di tiga kawasan seperti di kawasan Jalan dr Mansyur dan Jalan Jamin Ginting, Jalan S Parman dan Jalan Pattimura, juga Jalan Sutomo dan Jalan Gaharu.
Kapendam I/BB, Kolonel Kav Halilintar Sembiring menyebutkan, aksi pembenahan kembali fasilitas umum di Medan yang rusak pasca unjuk rasa kemarin merupakan satu inisiatif dan perintah dari Pangdam I BB. "Dalam aksi Karya Bakti ini kita melibatkan 250 personel TNI AD, kita bekerja sama dengan Pemko untuk memperbaiki pos-pos polisi yang rusak, memperbaiki jalan, taman juga pot-pot bunga yang rusak sehingga bisa kembali kita tata dan dapat digunakan oleh masyarakat," terang Halilintar.
Mahasiswa Nommensen Dikabarkan Hilang

Pasca terjadinya bentrok antara mahasiswa dengan polisi pada Jumat 30 Maret sekitar pukul 21. 00 WIB lalu, seorang mahasiswa Nommensen dikabarkan hilang. Mahasiswa yang dimaksud adalah Roy Manurung. Roy tercatat sebagai mahasiswa Jurusan Pertanian.
Informasi diperoleh dari rekan-rekan Roy yang menyebutkan, mahasiswa tersebut lari ke arah Jalan Timor saat polisi memukul mundur mahasiswa dari Jalan Perintis Kemerdekaan.

Seorang saksi Aris (24) menyebutkan jika dirinya sempat melihat Roy terjatuh ke parit dan kemudian ditangkap oleh 2 orang berpakaian biasa. Ia menambahkan jika Roy sempat pingsan dan tergeletak di jalan, kemudian oleh 2 orang tersebut Roy diboyong ke sebuah mobil.
Isu hilangnya Roy Manurung semakin mencuat, ketika seorang wanita yang mengaku ibu dari Roy Manurung mendatangi kampus Nommensen dan menanyakan keberadaan anaknya yang tak kunjung kembali. Belakangan diketahui jika Roy Manurung adalah mahasiswa jurusan pertanian angkatan 2011 dan berdomisili di Martubung.

Hingga kini, belum ada yang mengetahui keberadaan korban dan siapa 2 orang yang membawanya tersebut. Namun isu akan hilangnya Roy Manurung menjadi perbincangan oleh mahasiswa Nommensen. Bahkan, para alumni turut datang ke sekitar lokasi guna memastikan kebenaran peristiwa tersebut.
Seorang alumni Mangiring Simbolon mengatakan sedang mencari kebenaran peristiwa tersebut. "Kami belum tahu, cuma isunya sedang beredar dan kami sedang cari tahu kebenarannya dan siapa yang membawanya," ujarnya di sekitar lokasi.

Proyektil Peluru Tajam Masih Misteri

Terkait ditemukannya proyektil peluru tajam di kawasan kampus Universitas HKBP Nommensen (UHN), pihak Poldasu masih belum memberikan keterangan pasti. Setidaknya, Kabid Humas Polda Sumut Kombes Pol Raden Heru Prakoso belum juga buka suara. Komunikasi dengan pejabat Poldasu ini tidak berhasil dilakukan karena akses tertutup. Sudah dua hari, Sabtu (31/3) dan Minggu (1/4) yang bersangkutan tidak bisa dihubungi. Bahkan, telepon dan SMS tak dibalas.

Sementara itu, Kasat Narkoba Polresta Binjai AKP Achiruddin Hasibuan saat bertemu Sumut Pos kemarin, mengatakan kalau penggunaan peluru tajam adalah sesuatu yang tak mungkin. Pasalnya, senjata api bagi seluruh personel Polri untuk pengamanan demo telah ditarik pada 26 Maret lalu. "Kemarin itu, habis apel pas tanggal 26 Maret lalu, sebelum melakukan pengamanan, seluruh petugas yang pegang senpi (senjata api) ditarik Rus Propost," ujar Achiruddin, mantan Kanit Jahtantanras Poltabes Medan yang kini berganti nama Polresta Medan.

Menanggapi penemuan tersebut, Achituddin mengatakan kalau selongsong atau proyektil yang ditemukan mahasiswa bukan dari peluru tajam. "Mungkin dari peluru karet dan bisa saja selongsong dari gas air mata," ujar Achiruddin.

"Kan bisa kita lihat efek akibat tembakan itu di TKP. Kalau peluru tajam, pasti masyarakat tahu bentuk-bentuk yang diakibatkan terkena peluru tajam," tambahnya. (boy/jpnn/adl/mag-5)

Fasilitas Polisi yang Rusak

27 Maret 2012

  1. Pos polisi di ujung kampus Universitas Haluloeo, Kendari, Sulawesi Tenggara
  2. Pos polisi Di depan bioskop Megaria, Jakarta Pusat
  3. Pos Polantas di simpang lima Senen, Jakarta Pusat (termasuk mobil patroli Polantas)

28 Maret 2012

  1. Polsek Rappocini, di Jalan Sultan Alauddin Makassar
  2. Pos Polisi di persimpangan Jalan AP Pettarani dan Jalan Sultan Alauddin, Makassar

29 Maret 2012

  1. Pos polisi dekat kampus UPI-YAI Salemba, Jakarta Pusat.

30 Maret 2012

  1. Pos Polantas di simpang empat Mal Lembuswana, Samarinda, Kalimantan Timur
  2. Empat pos Polantas di Medan, Sumatera Utara:
    a.    Pos Polantas di Jalan Yos Sudarso
    b.    Pos Polantas di Jalan Perintis Kemerdekaan
    c.    Pos Polantas di Jalan S Parman
    d.    Pos Polantas di Simpang Aksara
  3. Mobil polisis di Jembatan Layang Urip Sumoharjo Makassar, Sulawesi Selatan.
  4. Pos polisi Ternate Kota, Maluku Utara.
  5. Pos polisi di Jalan Ahmad Yani, Kendari.
  6. Kantor Polisi Sub Sektor Pejompongan dan mobil bantuan polisi dari Polsek Tanah Abang, Jakarta Pusat.
  7. Pos polisi di kawasan Pondok Indah, Jakarta Selatan

31 Maret 2012 dini hari

  1. Pos polisi di Jalan Laksda Adi Sutjipto, Jogjakarta

Sumber: Data IPW dan Olahan Sumut Pos

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong Customer Relation Rep Vacancy in <b>Masai</b>, <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2012 03:10 PM PST


We are an established company distributing consumer and pharmaceutical products and have an Immediate vacancy for the following position:

CUSTOMER RELATIONS REPRESENTATIVE
Requirements:
- SPM or equivalent
- 1-2 years working experience
- Good command of English and Bahasa Malaysia
- Computer literate
- Valid driving license with own transport

We offer a 5-day work week

Interested applicants, please send in your detailed resume stating contact no, current & expected salary and a recent passport-sized photograph to Please Login or Register to apply this job online. or mail to:

SUMMIT COMPANY (M) SDN BHD (007775-T)
8 Jalan Masai Lama, Seri Alam
81750 Masai, Johor

Only short-listed candidates will be notified.

Subscribe to MalaysiaJobs.biz by Email now to receive FREE jawatan kosong malaysia jobs information direct to your email.

Search Malaysia Jobs in 2012 :

Masai Johor, jawatan kosong di masai, jawatan kosong klinik malaysia masai, kerja kosong di masai 2012, general clerk career 2012 at kota puteri, kerja kosong di bandar seri alam 2012 \, jawatan kosong hospital century bandar seri alam, kolej di johor bahru, kolej baker pasir gudang, klinik malaysia masai jawatan kosong

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


a delusional thinking of Liza Razak: <b>Desaru</b> Getaway

Posted: 21 Mar 2012 04:43 AM PDT

Pulai Desaru Beach Resort, Desaru. February 2012

No dreamer is too weak, no dream is beyond our capasities
Paolo Coelho

 

Baru-baru ni saya dan Mr Kudud bercuti ke Desaru, Johor untuk 3 hari 2 malam.Kami bermalam di Pulai Desaru Beach Resort.Bilik yang kitorang dapat tu agak besar..rasanya boleh muat 3-4 orang kalau ada katil lebih.Siap ada balkoni menghadap pantai (tapi tak nampak pantai pon..hehe).Saya membayangkan Desaru tu happening macam Port Dickson, tapi malangnya sangkaan saya tu salah.Desaru ni agak sepi sikit.Maybe masa tuh bukan musim cuti sekolah.Kebanyakkan yang menginap di hotel tuh semuanya Singaporean.

Tak banyak pon aktiviti yang kami buat selain berehat dalam bilik, ronda-ronda romantik tepi pantai dan makan.Nama pon bercuti kan? Haruslah berehat-rehat.Masa kami datang tu pon tiap-tiap hari hujan, aktiviti pon agak terbatas.Sebab tu lah gambar kurang..hehe

Ini keadaan bilik hotel kami.Actually service hotel ni agak kurang best sikit.Masa sampai tuh, macam-macam benda basic seperti towel tak de.Bila call mintak diorang hantar, punya la lambat.Yang tu tak pe lagi..Keesokan harinya bila mintak iron board pon lambat.Adoi..sadis betul.Keadaan bilik kurang memuaskan..siap ada lipas mati lagi.Tak tau la kalau housekeeper kemas bilik sambil lewa.Sabar je la kan..Sayang...hotel cantik tapi service tak bagus.

Tapi makan kat sini best.Kitorang breakfast kat Palm Brasserie Cafe..Choice banyak dan tempat pon romantik.Kami selalu makan kat luar.Boleh rasa angin laut sambil makan kenyang-kenyang.Lunch pon best..tapi menu dia semua western je.Sekali sekala makan lunch western macam ni superb la kan.Suka sangat interior Palm Brasserie Cafe ni..Ala-ala English Style.Kadang-kadang kami dinner makan nasi di Bandar Penawar..lepas tu ronda-ronda di Pantai Desaru.Sunyi betul Pantai Desaru ni...kami nk mandi manda pon agak takut sebab tak de orang mandi pon.Maybe sebab hujan, ombak pon agak kuat so orang takut nak mandi manda

Finally holiday kami dah berakhir...bye-bye Desaru !! Apa-pon kami still enjoy sebab boleh holiday berdua-duaan...hehe.Bukan selalu macam ni kan...
From Puchong With Love,
LIZA RAZAK



01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


CT: PULAU <b>KUKUP</b> : JAMBATAN GANTUNG

Posted: 28 Mar 2012 11:05 PM PDT

@ Rumahku Syurgaku

Bagi yang rajin untuk merasai bermalam di atas laut, bolehlah bermalam di rumah kelong Tanjung Piai Resort, pengalaman tidur di rumah kelong adalah suatu yang menyeronokkan tapi kita belum pernah mencuba pengalaman tersebut.

Berkesempatan melawat Pulau Kukup yang merupakan pulau hutan bakau terbesar di Malaysia dan kedua terbesar di dunia ini pun sudah memadai. Pelbagai tarikan menanti pengunjung di Pulau Kukup terutama bagi mereka yang mahu menyelami alam dan sekitarnya.

Jeng! jeng! Antara tarikan di pulau ini ialah jambatan gantung sepanjang 30 meter, flora dan fauna yang begitu mengkagumkan, dan pelbagai jenis spesis bakau serta ketam dengan pelbagai warna. Jambatan popular sememangnya menjadi tarikan utama pengunjung. Merentasi Sungai Ular sepanjang 30 meter, dari tengah jambatan kelihatan pemandangan menarik Kampung Kukup di tanah besar.

Okey..masuk-masuk jer lepas bayar tiket, terus nampak jambatan gantung. Anda berani tak?? haha..memang best la dapat menyusuri jambatan ini.

Sempat bersembang dengan auntie Chinese yang jaga kat kawasan itu sungguh baik dan berbudi bahasa, sempatlah kite orang merakamkan 'bukti' bahawa kiteorang pernah sampai di jambatan gantung itu.


Aksi liar monyet-monyet macaque berekor panjang adalah pemandangan biasa dan pelbagai lagi organisma akuatik rancak melakukan aktiviti sendiri tanpa menghiraukan kedatangan pengunjung.

Menara tinjau setinggi 15 meter pula terletak di kedua-dua hujung jambatan bagi membolehkan pengunjung mendapatkan pemandangan yang menarik dan melihat spesies burung.

Ketika berada di atas jambatan, pengunjung perlu sentiasa berwaspada. Hanya tiga orang dibenarkan berada di atas jambatan pada satu masa itu dalam jarak sedikit jauh.

Akhir sekali, menara pemerhati setinggi 30 meter tinggi dan mempunyai enam tingkap melengkapkan kemudahan di sana.

Dalam tahun 1990an, Pulau Kukup menjadi tumpuan para saintis untuk mengkaji biodiversitinya yang kaya dan sistem ekologinya yang unik. Sebagai langkah menjaga dan memulihara habitat unik di pulau ini, Pulau Kukup telah diwartakan sebagai Taman Negara pada Mac 1997.

Pulau Kukup juga telah disenaraikan dalam senarai tanah lembab. Para pecinta alam sekitar seharusnya tidak melepaskan peluang menikmati Pulau Kukup dan keindahan semulajadinya!

Apa yang kita nampak Kelab2 Pecinta Alam banyak menjalankan aktiviti di sini bagi membantu mengekalkan alam semulajadi pulau tersebut, walaupun baru2 ini kita ada terbaca satu artikel Pulau Kukup kian mengecil. Uwaaaa....!!

Banyak tapak semaian dan kasut untuk kegunaan menanam semula pokok bakau di Pulau Kukup, apa yang kita nampak Pulau Kukup ini cukup di ambil perhatian.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Anak Muda Kampung Nak Senang: Gearbox CVT Exora Bold Turbo <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2012 12:00 AM PST

Aduan Rakyat 2 April 2012 - Saya membeli sebuah Proton Exora Bold Premium yang menggunakan enjin turbo dan gearbox CVT pada awal Mac 2012. 2 minggu digunakan, gearbox mula rosak. Apabila gear reverse dimasukan, enjin akan mati. Setelah mencuba banyak kali, barulah saya dapat menggunakan gear reverse.

Itupun enjin begegar seolah-olah nak mati. Saya menghubungi pusat servis di Johor Jaya memaklumkan masalah yang dihadapi dan pihak pusat sevis meminta saya untuk menghantar kereta untuk diperiksa.

Pemeriksaan pertama pihak pusat servis cuma mengetatkan kabel bateri dan meminta saya untuk pulang dan mencuba kereta telebih dahulu. Tak sampai setengah jam saya ambil kereta dari pusat servis, masalaah sama tetap berulang. Saya kemudian merujuk terus kereta saya ke Pusat Servis 3S di Plentong.

Pemeriksaan kedua, ECU kereta saya direset semula dan saya diminta untuk membawa pulang kereta sepertimana selepas pemeriksaan yang pertama. Tidak sampai 2 jam, masalah sama berulang. Saya terpaksa menunggu selama 3 hari untuk menghantar kereta berikutan hari Sabtu hanya dikhaskan untuk servis sahaja.

Pada hari Isnin saya menghantar kereta saya ke pusat servis dan kereta saya terpaksa ditinggalkan selama 2 hari untuk diperiksa. Keputusannya memang menyakitkan hati saya. Mengikut kata petugas yang incharge problem kereta saya tu, laporan dah dihantar ke headquarters bekenaan masalah yg dihadapi dan saya diminta tunggu sehingga jawapan diberikan semula oleh HQ.

Saya dah dapat bayangkan maksudnya itu tetapi atas dasar percaya, saya ia kan saja dan masih lagi menunggu, mengikut kata petugas tu lebih kurang seminggu lebih untuk saya dapatkan jawapan.

Sekarang dah masuk 4 hari saya tunggu, tinggal lagi beberapa hari untuk saya dihubungi oleh petugas tesebut (janjinya nak telefon dan maklumkan saya).

Apa yang saya nak highlightkan di sini ialah, kenapa begitu teruk produk Proton ni? Takkanlah baru 2 minggu pakai dah rosak? Bunga tayar kereta pun tak sempat haus lagi enjin dan gearbox dah meragam? Adakah Proton main tangkap muat je barang-barang yang digunakan?

By: faizal

Sumber : http://www.aduanrakyat.com.my/gearbox-cvt-exora-bold-turbo-bermasalah-selepas-2-minggu#more-12140

Gearbox CVT Exora Bold Turbo Bermasalah Selepas 2 Minggu <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2012 07:08 PM PDT

Saya membeli sebuah Proton Exora Bold Premium yang menggunakan enjin turbo dan gearbox CVT pada awal Mac 2012. 2 minggu digunakan, gearbox mula rosak. Apabila gear reverse dimasukan, enjin akan mati. Setelah mencuba banyak kali, barulah saya dapat menggunakan gear reverse. Itupun enjin begegar seolah-olah nak mati. Saya menghubungi pusat servis di Johor Jaya memaklumkan masalah yang dihadapi dan pihak pusat sevis meminta saya untuk menghantar kereta untuk diperiksa.

Proton Exora Bold Premium

Pemeriksaan pertama pihak pusat servis cuma mengetatkan kabel bateri dan meminta saya untuk pulang dan mencuba kereta telebih dahulu. Tak sampai setengah jam saya ambil kereta dari pusat servis, masalaah sama tetap berulang. Saya kemudian merujuk terus kerta saya ke Pusat Servis 3S di Plentong.

Pemeriksaan kedua, ECU kreta saya direset semula dan saya diminta untuk membawa pulang kerta sepertimana selepas pemeriksaan yang pertama. Tidak sampai 2 jam, masalah sama berulang. Saya terpaksa menunggu selama 3 hari untuk menghantar kereta berikutan hari Sabtu hanya dikhaskan untuk servis sahaja.

Pada hari isnin saya menghantar kereta saya ke pusat servis dan kereta saya terpaksa ditinggalkan selama 2 hari untuk diperiksa. Keputusannya memang menyakitkan hati saya. Mengikut kata petugas yang incharge problem kereta saya tu, laporan dah dihantar ke headquarters bekenaan masalah yg dihadapi dan saya diminta tunggu sehingga jawapan diberikan semula oleh HQ.

Saya dah dapat bayangkan maksudnya itu tetapi atas dasar percaya, saya ia kan saja dan masih lagi menunggu, mengikut kata petugas tu lebih kurang seminggu lebih untuk saya dapatkan jawapan. Sekarang dah masuk 4 hari saya tunggu, tinggal lagi beberapa hari untuk saya dihubungi oleh petugas tesebut (janjinya nak telefon dan maklumkan saya). Apa yang saya nak highlightkan di sini ialah, kenapa begitu teruk produk Proton ni? Takkanlah baru 2 minggu pakai dah rosak? Bunga tayar kereta pun tak sempat haus lagi enjin dan gearbox dah meragam? Adakah Proton main tangkap muat je barang-barang yang digunakan?

By: faizal

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Tonton Telemovie <b>Parit Jawa</b> - DramaTvOnline

Posted: 01 Apr 2012 01:48 PM PDT

Sinopsis telemovie Parit Jawa
Sinopsis: Parit Jawa menyingkap kisah hidup satu keluarga yang berketurunan Jawa dan telah duduk di Parit Jawa, Muar berkurun lamanya, disampaikan di dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Jawa, dan ia menyingkap tentang Tuminah dan Sapian yang telah berumur dan mahukan anak-anaknya bersama seperti keluarga lain.
Setelah Sapian (Ghazali Abu Noh) meninggal dunia, Tuminah (Ruminah Sidek) menjadi semakin risau akan keluarganya yang semakin kucar kacir. Anaknya hanya ingin merebutkan tanah pusaka keluarga mereka yang masing-masing mempunyai agenda mereka sendiri tanpa mempedulikan ibunya yang masih hidup.
Tuminah sedih kerana anak-anaknya tidak mempedulikan kehendaknya dan kehendak arwah Sapian. Manakala Arman (Eman Manan) dan Jalal (Zahiril Adzim) masing-masing inginkan tanah pusaka itu menjadi milik keluarga dan tidak mahu memecah belahkan tanah itu.
Keadaan menjadi lebih rumit apabila Arman meninggal dunia, dan anak-anak Tuminah menjadi lebih tamak dan lebih ingin menjual tanah itu. Dan hanya tinggal Tuminah dan Jalal untuk mempertahankan tanah pusaka keluarganya itu.
Supertelemovie Parit Jawa arahan Tunku Mona Riza ini menampilkan barisan pelakon hebat seperti Zahiril Adzim, Jalil Hamid dan Eman Manan, Ruminah Sidek dan Ghazali Abu Noh.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved