ads

Jumaat, 20 April 2012

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Terkini 2012

Posted: 05 Apr 2012 06:03 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 16 April 2012

Rakyat Negeri Johor / Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan-jawatan kosong di Majlis Daerah Tangkak, Ledang,Johor :

1. Penolong Arkitek Lanskap

2. Penolong Pegawai Perancang Bandar

3. Juruteknik (Elektrik)

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong majlis daerah tangkak
  • jawatan kosong pejabat pos daerah ledang
  • keje kosong di tangkak

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> ~ Jobs Blog

Posted: 10 Apr 2012 11:53 AM PDT

NO.POSITIONCLOSING DATELINK
1PENOLONG ARKITEK LANDSKAP - GRED J2916 April, 2012LINK
2PENOLONG PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA - GRED J2916 April, 2012LINK
3JURUTEKNIK (ELEKTRIK) - GRED J1716 April, 2012LINK

SEE / DOWNLOAD ADVERTISEMENT HERE...
SEE / DOWNLOAD APPLY FORM HERE..

Image Source : http://1.bp.blogspot.com
Link Source : http://www.mdtangkak.gov.my




NOTE :
Hi, and  welcome to Jobs-View.Blogspot.Com. If you are interested in finding a  new job, check this page regularly where details of job opportunities  will be posted from time to time. Please feel free..this blog is yours.  Please keep it family-friendly, though. Thanks for visit.
Please remember Jobs-View.Blogspot.Com

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


(Video) Demonstrasi Bantah Loji Gas <b>Di Pengerang</b> | Addin |

Posted: 18 Mar 2012 04:09 AM PDT

pengerang protest demo 180312Pengerang dikejutkan dengan bantahan loji gas
Pengerang di Johor yang dianggap lesu, hari ini menyaksikan kira-kira 200 orang mengadakan bantahan terhadap rancangan Petronas untuk menubuhkan sebuah kilang petrokimia bagi projek pembangunan hab industri minyak dan gas penapis gas di pekan itu.
Mereka bimbang bahawa loji penapisan berharga RM20 bilion itu akan mencemarkan alam sekitar.
Selain itu, mereka juga kuathir bahawa loji berkenaan akan turut menjejaskan aktiviti penangkapan ikan laut, yang merupakan sumber pendapatan utama bagi penduduk tempatan.
Perhimpunan yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Bertindak Penduduk-penduduk Pengerang berlangsung jam 10 pagi.
Peliknya, acara bantah yang menyaksikan penunjuk perasaan membawa sepanduk dan poster selain melaungkan slogan di pantai berhampiran Kampung Sungai Kapal hanya berlangsung kira-kira 20 minit.
Penduduk dan aktivis alam sekitar membawa pelbagai poster dan kain rentang bagi membantah projek berkenaan antaranya tertulis:
"Selamatkan Bumi Pengerang", "Jamgan Cemarkan Bumi Pengerang" dan "Pengerang tanah tumpah darahku".
Manakala kain retang pula tertulis "Kekalkan Alam Semula Jadi Pengerang" dan "Kekalkan Kampung Tradisi Kami".

"Polis tidak ada halangan selagi ia dibuat dengan aman, tanpa apa-apa pepecahan dari segi keamanan, tentangan dan sebagainya.
"Ia sudah berjalan dengan aman. Kehadiran polis untuk menjaga keamanan. Tidak ada apa-apa perkara yang tidak diingini berlaku," katanya sambil menambah seramai 15 anggota polis yang mengawal keadaan di situ.

Ada racun, toksik
Pengambilan tanah fasa pertama melibatkan 9,500 ekar tanah dalam proses untuk diambil bagi projek berkenaan yang melibatkan tujuh kampung. Manakala bagi fasa kedua melibatkan 22,500 ekar bagi fasa kedua bakal menyusul.
Pada sidang media selepas perhimpunan itu, pengerusi Jawatankuasa Bertindak Penduduk-penduduk Pengerang Kasran Abdullah berkata pihaknya tidak menolak pembangunan tetapi tidak melibat pengambilan tanah sehingga penduduk akan dipindahkan di tempat yang jauh.

"Bagaimana dengan pencemaran udara, akan ada racun, toksik. Kehidupan penduduk akan terancam dan boleh membawa maut. Ia termasuk haiwan di laut," kata Kasran yang juga bekas guru besar.
Menurut Kasran lagi, penduduk khususnya petani, peniaga dan nelayan juga bakal berdepan dengan risiko kehilangan pendapatan.
"Tanah empat, lima ekar untuk kelapa sawit yang memberi hasil RM1,000 hingga RM2,000, jika mereka berpindah, mereka mahu makan apa.
"Pendapatan mereka akan hilang jika terlibat dengan pengambilan tanah," katanya.


Ini kerana projek tersebut akan mengganggu dan merosakkan habitat laut seperti ikan, udang galah dan burung-burung yang berhampiran di kawasan itu.
"Jadi identiti Pengerang, apabila orang Singapura datang mahu makan udang galah, (hasilnya) sudah berkurangan.

"Dulu nelayan turun dapat 20 ekor, sekarang turun, dapat satu, dua ekor sahaja," katanya.

Melayu berpecah
Menurut Kasran lagi, kebanyakkan peniaga di sini juga risau dengan masa depan perniagaan mereka jika tanah itu diambil bahkan mereka akan ditempatkan di Kg Baru Teluk Rumania yang terletak dua hingga tiga kilometer dari kawasan projek.

Kasrun juga mendakwa kesan pengambilan tanah telah menyebabkan penduduk dan institusi keluarga berpecah belah khususnya bagi penduduk Melayu.


pengerang protest demo 180312Ini kerana terdapat kelompok di kalangan mereka yang "mengira wang" untuk menjual tanah mereka, dan ada yang membantah pengambilan tanah itu.

"Sudah berpuluh-puluh tahun orang tua-tua buat rumah cantik-cantik. Tapi (hari ini) seperti dalam kena 'bom' , (ada pihak) datang, mahu ambil tanah.

"Kami mahu kekal seperti ini, mahu cari makan cara masing-masing... Perancang projek ini tidak memikirkan faktor kemanusiaan, tetapi hanya keuntungan.

"Penduduk perlu diutamakan, kita rakyat Malaysia," katanya dalam sidang media yang diadakan di bangunan MCA cawangan Kg Sungai Kapal.

Sehubungan itu, jawatankuasanya akan menghantar memorandum rayuan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk mempertimbangkan rayuan mereka.

Memorandum itu akan diserahkan melalui MCA.


~malaysiakini

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


! ARRA AHMAD!: Akhirnya <b>di Pontian</b>

Posted: 27 Mar 2012 08:01 PM PDT

27/3/2012 menyaksikan hari-hari terakhir aku dikampung..hehe..
tup-tup dah sampai Pontian dah..kejap je rasa walaupun jam 12 tengah malam baru sampai kat rumah abang aku.tu pun selepas abang aku dengan kakak ipar aku duk tidur masa bawak kereta..haha
semalam dah ngantuk sangat.lepas mandi terus terbongkang atas katil bertemankan teddy bear di segenap ceruk katil yang aku tidur..hehe..dari saiz besar tapak tangan hinggalah saiz sebiji bantal..
ada lagi 5 hari untuk bekerja..haih..penat aku menghitung hari.haha
okeh.nak cerita pasal Contest Doodle Anniversary pulak..penyertaan dah ditutup semalam ya.27/3/2012.sebarang penyertaan selepas ini tidak akan dilayan dah..
bagi sesiapa yang nak pergi undi jom pergi undi sekarang sebab undi anda dikira hingga 15 April 2012 nanti..
pemenang akan diumumkan seminggu selepas itu..InsyaAllah kalau aku tak sibuk la..hehe
so,semoga korang-korang yang berbakat tu..jangan sia-siakan peluang anda..anda rasa doodle anda menarik..sila kempen untuk dapatkan undi..:)
p/s: jangan undi mereka je..tolong aku juga kat sini..terima kasih..

Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


Sekitar Kuliyah Maghrib <b>di</b> Masjid Kg. Semanyir, <b>Endau</b> Johor, 14.4 <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2012 10:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sekitar Kuliyah Maghrib di Masjid Kg. Semanyir, Endau Johor, 14.4.12. Sedikit gambar-gambar kuliyah UAI di Kuliyah Maghrib di Masjid Kg. Semanyir, Endau Johor. About the Author. Sekitar Kuliyah Endau Johor, Semanyir ...

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Nurul Ain & Mohd Khairil @ <b>Labis</b>, Segamat » Saifudin Photography <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2012 06:30 AM PDT

Sebelum saya bertolak ke KLIA menghantar ibu mentua yang akan menunaikan ibadah umrah eloklah saya update dulu blog ni. Majlis perkahwinan Nurul Ain & Mohd Khairil telah berlangsung di Labis. Dekat betul dengan rumah pasangan Liza & Zainudin yang saya shoot pada bulan lepas. Majlis telah diserikan dengan hujan lebat. Nothing much i can do. Semua ketentuan dari Allah SWT. Reda saja hujan kami pergi panjat bukit untuk shoot outdoor. Memang niat saya nak return tempat saya shoot Liza & Zainudin. Tempat ni bagi saya memang best. Ok, sedikit gambar tak seberapa untuk di Share.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved