ads

Selasa, 24 April 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2011 07:22 PM PST


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2011 07:22 PM PST


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2011 07:22 PM PST


IsmailDotCom: Rombongan Hantar Pinangan Ke <b>Felda Lok Heng</b>

Posted: 29 Dec 2011 07:30 PM PST

Pada 18 Disember yang lepas, Isz dan isteri telah mengikuti rombongan meminang untuk adik Isz, Cikgu Zulkefli di Felda Lok Heng. Datang untuk merisik dan tunang. Buat simple saja, tiada hantaran. Hanya bawa 2 belah cincin dan kek.

Sempat juga kami beramah mesra bersama keluarga belah perempuan dan berkenalan dengan lebih rapat lagi. Memandangkan tinggal adik Isz yang belum kahwin lagi, memanglah risau juga. Nasib baik dapat bertemu jodoh dengan orang Johor juga. Bila dah kahwin, senang nak balik kampung masa raya nanti. 

Kak Yati (isteri abang Isz), Kak Ngah dan anaknya, Syakirin

adik Izs yang duduk di tengah-tengah ni

mak dan ayah belah perempuan


Di harap ikatan pertunangan ini akan berakhir dengan perkahwinan. Setelah selesai semua urusan, kami pula dihidangkan jamuan makanan dan sedap-sedap belaka masakannya. Alhamdulillah, kenyang....

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Terkini 2012

Posted: 05 Apr 2012 06:03 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 16 April 2012

Rakyat Negeri Johor / Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan-jawatan kosong di Majlis Daerah Tangkak, Ledang,Johor :

1. Penolong Arkitek Lanskap

2. Penolong Pegawai Perancang Bandar

3. Juruteknik (Elektrik)

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong majlis daerah tangkak
  • jawatan kosong pejabat pos daerah ledang
  • keje kosong di tangkak
  • kerja kosong untuk staff nurse di tangkak ledang

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


MADYA POS.COM: IR.JB-SIRINGO-RINGO DIRGAHAYU - IR <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2012 03:07 AM PDT

Mantan Wakil Ketua  DPRD Medan , Ir.H.M. Yusuf Pardamean :

Tiga Sekawan Sejoli,  Walikota, Wakil, dan Sekdako Medan, Sangat Bersinergi Membangun Medan Menuju Medan Kota  Metropolitan


*Mereka Juga Turun Langsung Bersama-sama Masyarakat Melakukan Gotong Royong ke sejumlah sungai-sungai di Medan seperti,  Sungai, pantai, Belawan, Amplas, Deli ,dan Sungei  Denai .

 *Yusuf Minta , DPRD Medan Dapat Segera  Membuat Perda , yang membuang Sampah disembarangan Tempat, harus dikenakan Sanksi, yakni berkisar Rp 100 ribu hingga Rp. 1 juta,

Mantan Wakil Ketua DPRD Medan, Ir.HM. Yusuf Pardamean  (Fhoto), menyatakan, Walikota Medan Drs.H. Rahudman Harahap,MM, telah memperlihatkan bukti nyata terhadap perubahan  Medan, lihat seperti, kondisi insfraturuktur kota Medan dengan memperbaiki disejumlah ruas jalan saat ini  jalan-jalan sudah mulus dan tidak lagi berlubang-lubang , demikian juga  dengan kebersihannya, Rahudman bertekad Medan bersih dari sampah, sehingga  Medan diyakini menuju Kota Metropolitan yang relegius.    

Kalau dulu kita berjalan  di daerah kawasan Kabupaten Deli Serdang, hampir disemua jalan-jalannya mulus, antara perbatasan Deli Serdang – Medan, nah saat ini kata Yusuf Pardamean, begitu sampai kita batas Deli Serdang  -  Medan , yang selama ini jalan rusak berat, dan berlobang-lobang , menimbulkan kemacatan, namun saat ini, dimana-mana kita lihat di Medan, jalan-jalan sudah mulus,dan tidak berubang-lubang lagi  sehingga wajah kota Medan jauh lebih baik dari sebelumnya , " kesadaran warga saat  ini cukup tinggi, itu semua tidak terlepas kerjasama antara masyarakat dengan Walikota Medan, ,  " ungkap Yusuf. . Ia menilai Rahudman sudah mampu berbuat banyak untuk kemajuan kota Medan

 Rahudman juga langsung turun untuk melakukan  bergotong royong di sejumlah Pantai, dan sungai-sungai,seperti  yakni di  sungai Amplas,  Belawan,  Deli dan sungei Denai  , " Rahudman langsung mengkoordinir gotong royong di sungai-sungai, dan di Pantai-pantai, ini , dalam rangka menciptakan, Medan bersih dan nyaman bebas dari sampah" tutur Yusuf. . Ia yang juga Mantan dari  anggota DPRD Medan di tahun 1984  minta kepada Anggota DPRD Medan, untuk menerapkan  Peraturabn Daerah (PERDA) yang menetapkan adanya sanksi, bagi masyarakat yang membuang sampah disembarangan tempat atau di aliran parit atau di sepanjang sungai-sungai, maka mereka itu harus  dikenakan sanksi denda,

Denda yang dilakukan bervariasi , antara Rp. 100 ribu hingga Rp. 200 ribu, bahkan hingga Rp. 1 juta , " Saya sangat mendukung sanksi denda   ini, untuk  diterap dan disetujui bersama-sama antara pihak excecutive dengan legislatif, dimana masyarakat agar penuh hati-hati dan  sadar, dengan tidak membuang sampah disembarangan tempat lagi " jelas Yusuf.

Dikatakan, dengan adanya sanksi-sanksi denda bagi semua lapisan masyarakat yang membuang sampah di sembarangan tempat , tanpa terkecuali siapa pun dia," harus dikenakan sanksi , sehingga membuat efek jera bagi yang lain"tutur Yusuf

 Selain itu , Ketua Pengurus besar Al-Washliyah Pusat itu juga menilai kinerja antara Rahudman,  wakil,Drs.  Eldin Dzulmi,MM  dan Sekretaris daerah Kota, Ir..Syaiful Bahri Lubis, memiliki hubungan yang harmonis, artinya Tiga sekawan sejoli yang tak dapat dipisah-pisahkan, mereka sejalan dan seide, buktinya, lihat mereka dapat bernyanyi bersama-sama disaat-saat kegiatan Pemko Medan, " Sangat kita rasakan hubungan mereka di saat dalam  bernyanyi  bersama-sama, kompak,sejalan, se ide dan se ia sekata," tambah Yusuf.. Ia juga mengungkapkan bahwa   mereka  sangat  mencintai Kota Medan , terbukti selalu fokus ke Pemko Medan 

Suatu bukti yang nyata dari sinergi kerja yang satu misi dan visi ,antara Walikota Rahudman, Wakil, Dzulmi Eldin  dan Sekda Syaiful Bahri, Mereka bertekad merubah Medan menjadi Kota Idaman bagi semua pihak sehingga diharapkan semakin banyak investor datang menanam modalnya . ujarnya

." Saya yakin dan optimis, dari sinergi kerja Mereka bertiga Medan akan menuju Kota Metropolitan dan menjadi kota idaman bagi semua pihak, sehingga banyak investor datang untuk menanamkan modalnya " tambah Yusuf yang juga tokoh Masyarakat Sumatera Utara.Selain itu  Ia minta Pemko Medan  segeralah bangun Taman, dan Menara, di pantai Belawan dimana Menara ini akan dapat melihat-lihat pemandangan , disana seperti Kota Singapore, Batam, Malaysia,disaat siang dan malam  bahkan di Pelabuhan Belawan itu sangatlah indah dan cantik, apalagi kita kalau melihat matahari akan terbenam, " sungguh sangat mengagumkan saya yakin dan optimis, kalaulah Pemko Medan bertekad membangun Taman dan Menara yang panjang di kawasan Pantai Belawan ini, insya Allah masyarakat akan berduyun-duyun pergi kesana, sehingga Pemko Medan menambah hasil  pemasukan PAD dari sumber ini, " jelas Yusuf

 Mantan Wakil Ketua DPRD Medan itu juga menyatakan, Medan yang dipimpin Rahudman Harahap, Medan akan menjadi Kota Metropolitan, karena  diyakini Bangunan-bangunan mewah sudah  bisa dibangun dengan setinggi maksimal, kenapa saya katakan, begitu, kata Yusuf Pardamean, sebab pada tahun 1984 saat saya di Anggota  Dewan, telah  mengusulkan Bandara Polonia dipindahkan saja dari Medan,-, kekawasan Pantai.

 Namun yang jelas Bandara polonia yang lebih tepat posisinya di  Kawasan Pantai, terserah kawasan pantai mana, "ungkapnya. Dia sudah punya konsep rupanya pemindahan Bandara Polonia Medan  ke kawasan Pantai, di tahun 1984, ahirnya konsep Yusuf , diterima oleh  oleh  Pemerintah Pusat yakni,  Bandara Polonia Medan ini   akan segera dipindahkan  ke Bandara Kuala Namo International di tahun akan datang..

Bagi Yusuf nama Bandara Kuala Namo itu terserah kebijakan dan keputusan Pemerintah bersama-sama rakyat  " Nama Bandara Kuala Namo terserah Pemerintah dan rakyat nama mana yang lebih tepat dan bergengsi untuk dipakai, itu terserahlah,apakah Bandara Kuala Namo International atau nama pahlawan Tengkku Amir Hamzah  " ujarnya.(01)

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Terkini 2012

Posted: 05 Apr 2012 06:03 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 16 April 2012

Rakyat Negeri Johor / Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan-jawatan kosong di Majlis Daerah Tangkak, Ledang,Johor :

1. Penolong Arkitek Lanskap

2. Penolong Pegawai Perancang Bandar

3. Juruteknik (Elektrik)

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong majlis daerah tangkak
  • jawatan kosong pejabat pos daerah ledang
  • keje kosong di tangkak
  • kerja kosong untuk staff nurse di tangkak ledang

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Kisah Lawak #3 - Matahari <b>di Tampoi</b> | blogr.my

Posted: 21 Apr 2012 04:50 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Teringat cerita Keluang Man... Bukan senang nak handle orang gila. Jiwa dan raga kena kental. Jom ikuti satu kes dimana dua orang gila sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Gempa bumi lemah <b>di Mersing</b> Johor | Bicara hati Ibu

Posted: 30 Mar 2012 03:36 PM PDT

Gempa bumi lemah di Mersing JohorKUALA LUMPUR: Satu gempa bumi berukuran 3.2 skala Richter melanda Mersing, Johor, 9.43 malam semalam (29/3/2012).

Jabatan Meteorologi dalam kenyataan di sini berkata gempa itu berpusat di 16 kilometer timur laut dari Mersing.

Gegaran kecil mungkin dirasai di sekitar kawasan itu, kata kenyataan itu. — BERNAMA(30/3/2012)

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Momma Fareez: Printer baru n bersantai <b>di</b> tepi pantai..<b>Stulang</b>...

Posted: 19 Apr 2012 06:31 AM PDT

Last weekend husben dtg...kami xde la ke mana sgt berjalan nya..cume ari sabtu ptg tu gi ambik SIL kat ofis dia n hantar ke stesen Larkin...before ambik dia,kami jln2 ke Tesco...sbb lmbat lg nk ambik SIL..asalna kul1 tp cancel ke kul3...lgpun Fareez pn dh lame sgt xkuar jln2....samapi tesco je,abah apa lg,mula la nk suh Fareez naik kete yg buh coin tu....sukela bdk kecik tu...
Ari Ahad plak pah breakfast,kami ke Persada JB...ada PC Fair..last day..asalnye nk survey printer sbb since jadi Guru kelas this year,mcm2 benda nk kena wat..nk hias kelas la..aduhhh..printer yg ade ni dh hbs dakwat...dh lame sgt xguna so mgkin dh xbape nk ok...hajat nk pasang tabung ink sbb jimat n leh guna lame...tp xbawe plak printer lama tu mse gi Pc Fair..
jln punya jln,jumpala sat jenis printer ni...Pixma iP2770...yg dh siap pasang tabung ink...harga pn ok...xsmpai rm200...rm119+tabung ink rm25+beli 4 botol dakwat kaler n hitam rm14+free gift 1 botol dakwat hitam+voucher McD rm10+angry bird flask....jumlah rm158 jerrrrrr....melayang duitku hjg2 bln ni...hihihi....xpela,berguna...worth laa kalu beli pn...
fareez mama dpt belon U Mobile...percuma tu...hihih...time nk exit kuar dr hall pc fair tu..huhuhu
ondaway balik husben ajak jln2 kat Stulang..konon nk cari org jual udang kara tp xde maaaaaaaa..so jln2 kat tebing pantai Lido..saje ambik angin...Fareez pn suke..sambil mkn coklat....

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


~ Luahan Hati Budak @beL91 ~: Orinteering <b>Di Pasir Gudang</b>

Posted: 09 Apr 2012 12:59 AM PDT

....بسم الله الرحمن الرحيم
-السلام عليكم-
•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•

Fuhhh penatnya 

Hai semua rindu abel tak?
mestilah rindukan lama tarak nampak itu muka..*(gaya cakap cina)
erm memang la saya pergi 
Orienteering Di Pasir Gudang !!!
Pergh memang best pergi sana
sebab dapat jumpa kawan-kawan abel
dan juga adik2 abel yang disayangi
Siapa yang abel jumpa kat sana
1. Mr. Sam (a.k.a Serizawa Pot) (UTEM)
3. Nurafiqah Binti Mohd Rafi (UiTM Segamat)
4. Azfar Rohani (UiTM Segamat)
5. Dayang Suraya (UiTM Segamat)
7. Nurhawaniy (UiTM Kedah)
8. Muhammad Farhan (UiTM Kedah)
9. Nizam a.k.a Chin Peng (UiTM Kuala Pilah N.9)
10. Nik Syakir (UiTM Kuala Pilah N.9)
11. Harry Zainal & seangkatan (UiTM Larkin KBJ)
12. Siti Zuleha (Budak Dip Banking -  Degree Finance)
13. Shima (Budak Dip Banking - Degree Finance)
14. Atoiai banyaknyer...malas mau tulis...
Abel sebenarnya tak nak pun masuk orienteering ni 
yelah sebab dah TUA dah nak masuk2 ni
tapi sebab utamanya ialah nak jumpa kawan2 abel
abel pun tanyalah Firdaus Harun 
"Boleh je kalau kau nak pergi tapi kau kena jadi pengurus..."
asyik pengurus jer kerja abel ni
sampaikan bila jumpa Si Nizam 
"KAU PERGI MANA2 MESTI JADI PENGURUS JE KAN..?"
~ hahaha ~
Suka Suki jer kata Abel macam tu...
(Aku tahu kau tengah gelak sorang2 baca blog aku kan...???)
STALKER TERBAIK!!!

Oklah mulanya cerita macam ni
Abel sepatutnya kena daftar 4.4.2012
tapi sebab masa tu abel ada hal
*(kena kemas rumah atuk kat Kampung Kandang)
*(Hari Jadi Nashuha Binti Omar)
so x dapatlah abel nak mendaftarkan diri
abel daftarkan diri masa 5.4.2012
masa tu pun datang kul 10 malam
sebab makan dengan keluarga
sambut hari lahir Nashuha
(lagipun rumah saya dengan UiTM Lendu 20 minit sudah sampai)
~ Untunglah ~

Sampai kat UiTM ada taklimat
so lepas letak barang kat bilik terus duduk dengan dorang
tiba-tiba Ifwat datang

"Abel sila tulis nama kat kumpulan G.."

OK !

Ingat tulis apalah tadi
rupanya tulis nama untuk pasukan orienteering
Ok group G
lepas tu Daus cakap kat depan

"Kumpulan A-E semua hebat2 kan...!"

Yelah Daus kumpulan A - E jer
kumpulan F,G,H dia tak cakap apa2

Yelah bak kata Myra My Gemuk

F - Failed !

G - Gagal !

H - Harapan !

(Sabar je lah :)
Btw rasa menyesal pula tak balik awal
sebab dorang Batch 31 & 32
dapat hadiah RM 200 dan jugak dapat berlari
dari UiTM sampai ke Masjid Tanah
*(Teringat masa buat latihan Jambori dengan Fiza, Daus, Ifwat, Hazim...Motip dah rindu)

Lepas tu keesokkan harinya kami semua bertolak pada pukul 8 pagi
masa bertolak ke sana HUJAN
Otw ke sana abel tidur je kerja
sampai kat sana Dewan Pasir Gudang kami semua daftar dan dapat baju
lepas tu Encik Ahmad Raya dengan Encik Sahak
belanja kitaorang seorang RM 5
*(Sayang Abah2 saya ni)
 lepas tu 6 orang dari kami kena stay kat Dewan
Abel nak stay tapi pada masa yang sama selesama + pening = mengantuk !
jadi x dapatlah nak stay dengan dorang
masa tu mesej Wani (NYDP UiTM Kedah)
Dia kata dia tidur kat homestay petang nanti sampai
lepas tu kami semua daftar diri di UiTM Larkin (Kampus Bandaraya Johor)
dan solat, mandi, siap2 ke Dewan Pasir Gudang

Malam dalam pukul 8 kami sampai di Dewan
sebab ada Forum 1 MALAYSIA
masa tu nak jumpa Nurafiqah Binti Mohd Rafi
tapi phone dia bateri kong so x dapat nak jumpa
Wani pun x dapat nak jumpa sebab dia balik awal
xper kalau ada jodoh kita boleh jumpa *(esok pun boleh)
masa kat dalam dewan tu
abel duduk sebelah Lynn
kitaorang asyik gelak jerk kerja kat belakang

Tiba-tiba abel nampak skandal Murni
Datuk Pidato !!!
(Datuk ni kalau cakap memang Lantang, Jelas & Kelakar)
apalagi terus calling2 Murni
Murni kata Datuk tu kirim salam Assalamualaikum pada semua budak Melaka
Dia kata dia rindu kat semua budak Melaka
* (Dia rindu Murni ke rindu Kitaorang ) *
~ HAHAHAHA ~
Sebenarnya kitaorang kenal Datuk tu kat Pagoh lagi
memang dia terbaik dari mata layu nak tertidur dia boleh segarkan balik mata kita....

Kitaorang balik awal masa tu sebab semua orang belum makan
kitaorang makan kat
RESTORAN SEDAP GILER !!!
* (Memang Sedap Giler dan Cepat ) *
lepas tu kitaorang balik ke KBJ
masa balik abel ajak Lynn g tingkat atas jumpa
Nurafiqah Mohd Rafi
dapat jumpa dia borak2 lepas tu tidur
kkrrooohhhh
^_^

Keesokkan paginya kami dah bertolak ke Dataran Pasir Gudang
ramainya orang masa tu
ada pakai baju kuning, hijau, biru, merah, putih, oren...(macam pelangi)
Masa abel datang, abel nak jumpa wani tapi x dapat
lepas tu kami semua berkumpul kat satu tempat lapang ada briefing
lepas tu ada senaman aerobik
dan kemudian abel dengan dorang pergi turun bawah sarapan pagi
lepas tu naik atas balik nak jumpa Waniy
nak jumpa dia kat depan Johor FC
lepas tu Mr. Sam mesej kat mana...hehehe dia kata dia kat tempat permulaan Orienteering
x sempat nak balas Waniy call terus jumpa dia
~ RINDU ~
masa nak ke tempat Waniy & Farhan terjumpa Mr. Sam
main lambai tangan jerk...soorrrryyy kita nak jumpa kawan lamalah
 Lepas tu jumpa Farhan  (Hidung2) - comel
lama tak jumpa dia, kali terakhir jumpa dia masa kat Pagoh
masa tu boleh pulak tersesat masuk sampai ke dalam  kelapa sawit
2 orang pulak tu, lepas tu dia punya phone bateri x ada so pinjamlah phone abel
lepas tu balik dari Pagoh dia mesej ucap terima kasih
* ( Bila difikirkan kelakar giler sebab sesat sampai sekarang kitaorang kawan )
 lepas tu kitaorang ambil gambar sama2

Lepas tu abel pergi jumpa Mr. Sam
ajak Mr. Sam jumpa adik-adik komander abel
Mr. Sam ni sebenarnya abang guider kami masa Trans Cameron
so dia kenallah komander melaka
dia nilah yang suka kacau Minah Latah a.k.a Lynn
masa dia datang tu Lynn dah lari2 dah *( malu + xnk jumpa)
~ hahaha ~
kelakar sangat ... semua orang terkejut jumpa Mr. Sam
lepas tu dia salam dengan budak2 abel
dia nampak Lynn, nak kenakan dia tapi Lynn kalau boleh nak g jauh sejauhnya2
~ hehehe ~
lepas tu ambil gambar dengan dia
lepas tu dia kata All The Best kat semua orang
^ Terima Kasih ^
nama dia budak-budak panggil Abang Pot
tapi abel panggil dia Mr. Sam sebab muka dia macam Shaheizy Sam
tapi dia kata muka dia macam Aaron Aziz
(Perah Santan!)

Masa nak mula tu abel tengah sibuk bergambar dengan dorang semua
tiba-tiba abel ternampak
CHIN PENG a.k.a Nizam !!!
~ hahaha ~
terus pergi kat dia, (dia ni legend orienteering ni)
masa pergi kat dia bual2 borak2 tanya khabar
macam2 kitaorang borakkan
yang abel tak sangka
dia cakap yang dia baca blog abel pasal sebelum ni punya post
dia kata dia gelak gila2 sebab kelakar
~ kahkahkah ~
Mestilah Mak Motip bila buat blog ayat nak Mantap jerk
lepas tu dia kata abel dah habiskan tapi kenapa still boleh datang Orienteering
dah minat nak buat camno
lepas tu dia kata
~ Legend ~
( Rasa nak bagi kakiku di mulutmu biar mulutmu berdarah )
:p

Lepas tu bermulalah pertandingan Orienteering
Abel satu pasukan dengan

1. Nurul Hazarah
2. Dsuhada
3. Atiqah Zainal

Abel kena lari dengan Hazarah
masa lari tu jangan cakaplah mula-mula dah tersesat
abel x tau kat mana sebab kat Dataran tu ada 3 jalan keluar abel amik mana yang dekat
lepas tu abel jumpa pak cik ni tanya kat mana kitaorang
pak cik tu tak tahu
lepas tu kami pergilah lari dan alhamdulillah dapat Checkpoint pertama no. 17
lepas dah tahu checkpoint pertama abel dah tahu abel kat mana dan mulakan misi mencari
penat jugaklah sampai tersesat2
kami dapat habiskan 7 checkpoint
erm alhamdulillah
lepas tu Dsuhada dan Atiqah Zainal pula yang mencari
alhamdulillah 7 jugak
cuma masa yang kitaorang buat tu terlebih 2 minit
(TAWAKAL JELAH :)

Lepas tu abel jumpa Nik Syakir
masa tu tengah lari nak ke checkpoint seratus markah
lepas tu jumpa dia lagi masa tengah rehat2
masa duduk dengan budak2 komander
Mr. Sam datang tanya semua budak ok x? alah2 baik nyer dia
tapi abel x lama pun duduk kat situ
sebab abel turun dengan Hafizah, Hazarah, Nazri dengan Ira g makan kat bawah
ehem Ira belanja Air Carrot Susu
( Terima Kasih Ketot )

Lepas tu naik balik atas sebab Nik Syakir nak jumpa
dia ni abel dah anggap adik angkat dah
lepas tu jumpa Wani, dia nak balik masa tu
Farhan pulak injured..kesian dia
lepas tu jalan2 kat dalam Mall tu dengan Nik Syakir
lepas tu g tempat makan jumpa Nurafiqah Mohd Rafi
 masa duduk dengan dia tu tengah borak2 nampak Azfar Rohani
terus main topi dia lepas tu dia kata
"Betul la kak Abel tadi ..."
Yelah Azfar bukan nak tegur akak
lepas tu baru nak duduk kat tempat Fiqa
Abel nampak Dayang Suraya
apalagi terus pergi kat dia cubit pipi dia
sebenarnya lama nak jumpa dia
Alhamdulillah Allah makbulkan doa ini..
Syukran
cakaplah dia abel datang dengan Nik Syakir
lepas tu dorang berborak
(Dorang pernah LIBK sama2 dulu)
 baru jer nak duduk nak cakap dengan Fiqa nampak Dsuhada dengan Atiqah Zainal
dorang cakap bas dah datang
terus berlari meninggalkan dorang semua
sampai kat dalam bas semua tertidur
Jam giler + Hujan = Mengantuk !
sampai jer kat KBJ semua mandi, solat, siap2 tidur
Malam ni ada makan malam kat Dewan Pasir Gudang
Jumpa lagi dorang :)
YEAH !

 Malam tu abel duduk dengan Wani dan Nik Syakir
Dorang ni asyik gelak jer kerja
~ 2 2 loading ~
lepas tu nampak Nizam
Nizam cakap mana skandal2 dia?
-masa orienteering tu dia lari dengan group abel -
Dsuhada dengan Atiqah Zainal
~ memang adik2 aku tu skandal kau :p ~
Masa nak balik tu amik gambar dengan 2 2 orang loading tu... haha
lepas tu amik gambar kat luar dengan budak UTEM sekali
Lepas tu abel balik hujan... lutut kaki masa tu sakit
 sangat sakit - salah urat
balik Aqilah yang tolong picitkan
+ Terima Kasih Aqilah +
mesej orang tu dia tanya kenapa kaki sakit
lupa nak bagitahu yang abel masuk orienteering
SORRY AWAK KITA LUPA !

Pagi keesokkan tu abel siap2 packing semua
pukul 6 lebih Komander Melaka dah mula check out
lepas tu terus pergi ke Dataran sebab nak tahu siapa menang
sampai kat sana abel kena iringi Dato' Mizan
erm lepas tu berdiri kat situ nampak Wani dengan Farhan
lepas tu amik gambar lagi
borak2 dengan dorang lepas tu 
duduk dengan budak2 komander Melaka
masa duduk tu jumpa Syafiq
YDP UiTM Segamat
dia kata dia kenal abel masa kat KKEC Perlis time OPKIM
tapi masa abel pergi kat sana abel x g OPKIM
sebab abel kena jaga budak EOQ
dia jumpa siapa ek???
hahaha
mungkin abel tak ingat kot
Lepas tu Dato' Mizan datang dalam 10 minit kemudian
Menteri Pengajian Tinggi
Datuk Seri Khaled Nordin
sampai dan bermulalah majlis penutupan
KPT-UiTM Cabaran Orienteering 1 Malaysia Edisi ke-3 2012
tapi abel dengan budak2 turun kat bawah
minum lepas tu nampak Encik Sahak
Encik Sahak belanja Abel dengan budak2 lain :)
Terima Kasih Encik Sahak
Lepas tu naik atas balik sebab nak tahu siapa menang

Abel menjerit kesukaan gila2 bila Wani menang...!!!
Tahniah Wani
dia cakap dia tak confident buat benda ni
tak sangka dia boleh :)
lepas tu UTEM dapat num 1 bagi kategori Wanita
Tahniah UTEM MELAKA :)
Alhamdulillah

UiTM Melaka ?
x menang
tapi macam abel selalu cakap
cari pengalaman
Macam Cikgu Abel Cakap

"SEKALI GAGAL BUKAN BERMAKNA KITA GAGAL SELAMANYA..."
ayat skema dah keluar

Leper tu jumpa Wani dengan Farhan ucap tahniah kat dorang
amik gambar sekali
Abel amik gambar Waniy dengan Nik Syakir
sweetlah korang berdua
~ hahaha ~
lepas tu abel pergi kat Nurafiqah sebab nk amik gambar dengan dia pula
bukan dengan dia jer dengan Azfar dan Dayang sekali
lepas tu amik gambar dengan dorang sweet :)
lepas tu abel dengan komander melaka makan tapi x makan pun
sebab jumpa dengan Siti Zuleha
Kawan batch abel time Banking dulu tapi dia amik Fast Track

kami borak2 pasal Finance & Aktiviti2 kitaorang
lepas tu kami semua ambil gambar dengan Dato' Mizan
Masa nak ambil gambar tu abel nak topi Faezal Moespeda 
masa tu Ain Amirah a.k.a Orang Asli pakai TOPI dia
lepas tu dia kata x boleh 
abel cakaplah asal tak boleh pula
"SAYANG TOPI NI KE ATAU SAYANG ORANG NYER?"
lepas tu dia diam x nak cakap apa2 
abel cakaplah dengan Faizal tu 
"Awak menduakan saya yer...?"
lepas tu dengan muka blur x tau apa2 dia terus mengangguk
sampai menangis abel gelak2 kan dia
masa tu nampak Mr. Sam main baling2 pinggan kertas
ooohhhh dia ajak main sekali lepas tu abel xnak
Hello abel bukan Inul Dangdut nak goyang2 
t kita lawan kat Melaka cakap jer tarikh bila Siap sampai jer
setakat main pinggan kertas NO HAL LAH
Lepas bergambar dengan Dato Mizan 
Kitaorang pun bertolak balik ke UiTM Melaka
balik kena duduk sebelah Ifwat a.k.a Pondan
asyik bergayut herk dengan makwe dia
sekali dahan patah baru tahu
Free Call dari kul 12 sampai kul 6
Lepas tu kami singgah sekejap di Ayer Hitam
abel dapat hadiah kat sana
masa tu tengah jalan2 dengan dorang kebetulan ada kereta lalu
abel tak nampak kereta tu sebab abel kat belakang Ifwat
Tiba2 kereta tu LENYEK Jari Kaki Kanan Abel
Ya Allah Hanya Allah saje yang tahu betapa uuummmpppp....
terus terduduk abel kat situ 
malas nak cakap nasib baik boleh jalan lagi kalau x..
Sampai kat UiTM Melaka dalam pukul 6 petang 
Nota : Harap dapat jumpa lagi :) Sayang Awak semua :)

GAMBAR KENANGAN DI SANA :)









 alamak gambar Nizam , Mr. Sam x derlah
hahaha..sorry dorang x upload lagi
hehehe

SAYANG KORANG SEMUA :)

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Zerotohundred.com - Lumba kereta haram <b>di skudai</b> johor

Posted: 18 Apr 2012 01:14 AM PDT

Categories
Video Index
Car Videos (598)
Tuning (13)
Motorsports (4)
Funny (12)
General (3)
Zerotohundred.com Videos (6)

Add video
Directory Statistics
Top 6 Contributors:

  Tom (194)
  scomatic (160)
  ZeroDet (44)
  starwing11 (25)
  mustang125 (25)
 ae_lws (20)

Total Videos: 641
Total Categories: 6

Search Videos

Related Videos
9:16 DC SHOES: KEN BLOCK'S GYMKHANA FOUR; THE...
??? World's fastest police car yet?
??? The world´s fastest BMW M3 driving 7,83 / 289,3...
3:04 Evo - Pagani Zonda R on the road
2:51 Nissan Cefiro VIP Look Interior
1:00 Carrera Gt Drifting Dubai
Tags
999, tv3

Video Details
Title Lumba kereta haram di skudai johor
Category Car Videos Rating
Date 04-18-2012, 04:14 PM Time 7:09
by Tom Views 1,005
Hoster YouTube Comments 0
Description ehsan 999 tv3 12 april 2012
operasi polis bukit aman.
Video URL
BB Code
Embed Code

Comments
There aren't any comments to this video!

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Shehdikimi-&#39;A&#39;!: Exora bold

Posted: 03 Apr 2012 07:00 AM PDT


"Aduan Rakyat 2 April 2012 - Saya membeli sebuah Proton Exora Bold Premium yang menggunakan enjin turbo dan gearbox CVT pada awal Mac 2012. 2 minggu digunakan, gearbox mula rosak. Apabila gear reverse dimasukan, enjin akan mati. Setelah mencuba banyak kali, barulah saya dapat menggunakan gear reverse.

Itupun enjin begegar seolah-olah nak mati. Saya menghubungi pusat servis di Johor Jaya memaklumkan masalah yang dihadapi dan pihak pusat sevis meminta saya untuk menghantar kereta untuk diperiksa. 




Pemeriksaan pertama pihak pusat servis cuma mengetatkan kabel bateri dan meminta saya untuk pulang dan mencuba kereta telebih dahulu. Tak sampai setengah jam saya ambil kereta dari pusat servis, masalaah sama tetap berulang.


Saya kemudian merujuk terus kereta saya ke Pusat Servis 3S di Plentong. Pemeriksaan kedua, ECU kereta saya direset semula dan saya diminta untuk membawa pulang kereta sepertimana selepas pemeriksaan yang pertama. Tidak sampai 2 jam, masalah sama berulang.


Saya terpaksa menunggu selama 3 hari untuk menghantar kereta berikutan hari Sabtu hanya dikhaskan untuk servis sahaja. Pada hari Isnin saya menghantar kereta saya ke pusat servis dan kereta saya terpaksa ditinggalkan selama 2 hari untuk diperiksa.


Keputusannya memang menyakitkan hati saya. Mengikut kata petugas yang incharge problem kereta saya tu, laporan dah dihantar ke headquarters bekenaan masalah yg dihadapi dan saya diminta tunggu sehingga jawapan diberikan semula oleh HQ. 


Saya dah dapat bayangkan maksudnya itu tetapi atas dasar percaya, saya ia kan saja dan masih lagi menunggu, mengikut kata petugas tu lebih kurang seminggu lebih untuk saya dapatkan jawapan.
 
Sekarang dah masuk 4 hari saya tunggu, tinggal lagi beberapa hari untuk saya dihubungi oleh petugas tesebut (janjinya nak telefon dan maklumkan saya).
Apa yang saya nak highlightkan di sini ialah, kenapa begitu teruk produk Proton ni? Takkanlah baru 2 minggu pakai dah rosak? Bunga tayar kereta pun tak sempat haus lagi enjin dan gearbox dah meragam? Adakah Proton main tangkap muat je barang-barang yang digunakan?

By: faizal 

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved