ads

Sabtu, 12 Mei 2012

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Laka Lantas <b>Di</b> Depan SPBU Simpang Tempilang

Posted: 02 May 2012 02:01 AM PDT

» Polsek Simpang Teritip Amankan Kendaraan Di SPBU Simpang Ibul

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Pada hari Rabu tanggal 9 mei 2012 pukul 09.00 WIB telah dilakukan tindak lanjut dari kegiatan Polsek Simpang Teritip pada hari selasa tanggal 8 mei 2012 di SPBU simpang ibul Kec. Simpang Teritip.

» Kapolsek Teritip Periksa Kendaraan Di SPBU Simpang Ibul

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Pada hari Selasa tanggal 08 mei 2012 sekira pukul 08.00 wib Polsek simpang teritip melakukan pengecekan pada setiap kendaraan yang melakukan pengisian di SPBU Simpang Ibul Kec. Simhpang Teritip Kab. Bangka...

» Sat Lantas Belitung Mengadakan Giat Safety Riding Bertemakan "Brotherhood Love Peace And Safety Riding"

POLDA KEP.BABEL, POLRES BELITUNG - Sabtu tanggal 05 Mei 2012 pukul 14.00 WIB, Sat Lantas Polres Belitung bekerjasama dengan '' L.A. Lights Community , Nokia Connecting People, Badan Narkotika Nasional (BNN) Belitung, Bank Sumsel Babel...

» Sat Lantas Polres Pangkalpinang Gelar Sim Kolektif Bagi Guru dan Siswa SMA 3 Pangkalpinang

POLDA KEP BABEL-POLRES PANGKALPINANG, Jajaran Polres Pangkalpinang menggelar pembuatan (Surat Izin Mengemudi) SIM kolektif untuk kalangan Guru dan siswa SMA 3, kemarin (3/5). Pembuatan SIM ini untuk menekan munculnya berandalan bermotor di wilayah...

» 11 Kendaraan Dijaring Di Depan Mapolsek Bakam

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA – Sebanyak 11 kendaraan roda dua terjaring oleh giat penertiban terhadap kendaraan Roda 2 dan Roda 4 yang digelar oleh Polsek Bakam di depan Mapolsek Bakam. Ke 11 (sebelas) kendaran ini terdiri dari kendaraan baik...

» Sat Lantas Polres Bangka Barat Tertibkan Kendaraan Roda Dua

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Pada hari Rabu tanggal 3 Mei 2012 pukul 16.00 WIB dilaksanakan kegiatan pemeriksaan kelengkapan pengendara dan kendaraan oleh Sat Lantas Polres Bangka Barat Di Simpang Tugu Soekarno Kec. Muntok Kab. Bangka...

» Pembinaan Kendaraan Yang Melanggar Saat Mengantri Di SPBU Wilayah Parit Tiga

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Sebanyak 17 (tujuh belas) kendaraan yang ditindak Polsek Urban Parit Tiga Jebus karena melanggar saat mengantri di beberapa SPBU diwilayah Kec. Parit Tiga hari ini Rabu tanggal 03 Mei 2012 pukul 09.00 WIB...

» Kecelakaan Kerja TI Apung, Renggut Satu Nyawa

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Pada hari Selasa tanggal 01 Mei 2012 pukul 11.00 WIB telah terjadi kecelakaan kerja ketika melakukan kegiatan tambang TI Apung di perairan Desa Semulut Kec. Parit Tiga Kab. Bangka Barat

» Polsek Tempilang Sambut Mahasiswa KKN

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Pada hari Selasa tanggal 01 Mei 2012 pukul 09.00 WIB di kantor camat tempilang di laksanakan penyambutan mahasiswa Akper yang melaksanakan KKN (Kuliah Kerja Nyata) di kecamatan Tempilang Kab. Bangka Barat

» Polsek Muntok Pasang Stiker Pada Kendaraan Umum Di SPBU Kampung Jawa

POLDA KEP. BABEL, POLRES BANGKA BARAT - Pada hari Selasa tanggal 01 Mei 2012 sekira pukul 08.00 wib, dilaksanakan pemasangan stiker kepada kendaraan yang mengisi BBM (Bahan Bakar Minyak) di SPBU Kp. Jawa Kec. Muntok Kab. Bangka Barat.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Kongsi Berita: <b>Desaru</b> Masih Ada Tarikan

Posted: 12 May 2012 11:24 AM PDT


Suatu ketika dulu, Desaru sering disebut-sebut destinasi pelancongan utama negara setanding dengan pantai per anginan lain seperti Lumut di Perak atau Teluk Cempedak di Pahang.

Malah setiap minggu, ada warga Singapura sanggup me redah kesesakan di Tambak Johor semata-mata untuk me ngunjungi bandar kecil kira-kira 98 kilometer (km) dari ibu negeri paling selatan ini. Itu cerita 15 tahun dulu. Desaru hari ini semakin sepi daripada kunjungan pelancong asing yang beralih dari pulau di perairan Mersing itu.
Namun, pantai yang kian suram populariti ini, masih memiliki pesona tersendiri.

Mungkin atas sebab itu, ia dipilih lokasi kempen percutian domestik 'X-Cape Holidays', baru-baru ini.Program dirasmikan Menteri Pelancongan Datuk Azalina Othman Said, antara lain mempromosikan keunikan Desaru sebagai tarikan pelancongan utama negara.Kelebihan utamanya terletak pada pilihan penginapan. Kini, ada 12 tempat penginapan dengan menawarkan kira-kira 5,000 bilik daripada pusat peranginan terkemuka hingga hotel bajet yang mesra keluarga.

Bagaimanapun, aset utamanya terletak pada persisiran pantai sepanjang kira-kira 25km sesuai untuk sebarang aktiviti rekreasi air dan sukan pantai. Selain itu, Desaru turut memilik tarikan lain termasuk taman tema dan marina dilengkapi kemudahan terkini. Jika anda dari Johor Bahru, jangan lupa singgah di Muzium Nelayan, Tanjung Balau dekat bandar Penawar, sebelum tiba di Desaru. Muzium dibuka Lembaga Kemajuan Johor Teng gara (Kejora) pada 1985.

Bagi mereka yang tidak berasal dari kota, inilah masanya untuk mengenal bubu, rawai atau jala. Kehidupan masyarakat nelayan diterangkan secara terperinci menerusi paparan rumah nelayan, lesung batu dan periuk belanga yang sukar ditemui pada masa kini. Muzium yang terletak di utara Desaru itu sebahagian daripada projek pembangunan di kampung nelayan di Tan jung Balau. Pelbagai bahan pameran dipaparkan termasuk jenis jala ikan, takal memancing serta replika peralatan yang digunakan pada zaman dahulu.

Selain dapat melihat pengangkutan air lampau seperti perahu dan rakit, pengunjung pasti terpesona mendengar pelbagai kisah menarik mengenai teknik memancing yang diamalkan masyarakat dahulu. Penggemar tempat yang sering mendapat kunjungan ramai ialah Desaru Sports Centre yang menyediakan pelbagai kemudahan bersukan termasuk jet ski, ski, paraseling, kayak, bot laju dan memancing.

Bagi mereka yang datang bersama keluarga, boleh mengisi pelbagai permainan di taman tema ala Disnyeland, Desaru Impian. Sementara itu Desaru Leisure Camp pula menyediakan penginapan dan tapak perkhemahan.

TARIKAN LAIN

>SEJARAH

Kunjungi Tanjung Pengelih untuk menyaksikan tinggalan sejarah Perang Dunia Kedua dan Empayar Melayu Johor-Riau di Johor Lama. Kawasan ini bakal dibangunkan sebagai tarikan utama Desaru pada masa hadapan. Manakala Kota Lama Johor masih boleh dilihat di Teluk Sengat.

>LADANG BURUNG UNTA

Ostrich Showfarm di Teluk Ramunia, Kota Tinggi, dibuka sejak 2001 ini menawarkan pengalaman bermesra dengan burung bersaiz gergasi ini. Jurupandu berpengalaman akan membantu anda mengenali hidupan. Pengalaman menung gang burung unta ditawarkan dengan bayaran tambahan.

>LADANG BUAH-BUAHAN DESARU

Pengunjung dapat berkenalan dengan pelbagai buah-bua han tempatan yang ditanam menggunakan teknologi moden tetapi mesra alam. Selain itu, mereka akan dapat melihat penternakan lebah untuk madu secara dekat.

>CARA KE SANA

Mereka yang datang dari Singapura boleh menaiki feri dari Changi, Singapura ke Tanjung Belungkor memulakan operasi setiap hari mulai jam 7.30 pagi.
Empat perkhidmatan disediakan dari Changi iaitu dari jam 7.30 pagi, 11.30 pagi, 6 petang dan 8 malam, sementara dari Tanjung Belungkor mulai jam 9.30 pagi, 1.30 tengah hari, 5.30 petang dan 9.30 malam.

Pengunjung boleh menaiki bas dari Terminal Bas Larkin ke Bandar Penawar atau ke Kota Tinggi. Perjalanan mengambil masa sehingga satu setengah jam. Dari Bandar Penawar, anda boleh mengambil teksi atau bas mini. Perjalanan dari Singapura memakan masa kira-kira dua jam 15 minit. Manakala. pemanduan dari Kuala Lumpur mengambil masa kira-kira empat jam.

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


syila gunungkidul

Posted: 07 May 2012 11:50 PM PDT

Pantai Kukup terletak di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta. Dengan hamparan pasir putih yang merupakan ciri khas pantai-pantai di pesisir selatan pulau jawa, pantai Kukup menyajikan suatu pemandangan yang begitu asri. Hembusan angin pantai yang sepoi-sepoi membuat para pengunjung merasa nyaman berada di sini. Duduk bersantai di karang-karang yang kokoh berdiri menikmati irama debur ombak yang mendamaikan kalbu.


Di pantai Kukup ada sebuah karang yang menjorok ke laut terpisah dari daratan dengan jembatan yang terbentang. Jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut semakin memanjakan para pengunjung.


Beberapa fasilitas yang terdapat di pantai Kukup antara lain : tempat parkir yang luas, sehingga para pengunjung tidak kebingungan untuk memarkir kendaraannya. Parkir ini terletak di pintu masuk agak jauh dari pantai sehingga pengunjung harus berjalan kaki untuk sampai di pinggir laut. Di kiri kanan jalan memasuki pantai kukup berjajar para pedagang yang menawarkan berbagai souvenir khas pantai, makanan-makanan laut dan ada juga biota laut termasuk ikan hias yang dapat dibeli dengan harga yang wajar.


Untuk menjamin keselamatan para pengunjung, pihak pengelola menyiapkan armada SAR untuk memberikan pertolongan kepada yang membutuhkan sekaligus menginformasikan kondisi pantai, ombak dan datangnya biota laut berbahaya. Perlu diketahui dan diwaspadai oleh para pengunjung, bahwa di pantai ini kadang datang ubur-ubur di kawasan pantai yang jika menggigit akan menyebabkan keracunan. Tapi jangan khawatir, tim SAR akan menginformasikan datangnya ubur-ubur dan siap membantu jika ada pengunjung yang terlanjur terkena ubur-ubur. Sebenarnya ada cara pengobatan yang manjur, yaitu dengan mengoleskan bekas gigitan dengan getah kerang-kerangan yang banyak di jual di sana. Kemudian minum kopi pahit untuk mempercepat netralisasi racun. Jadi, jangan merasa takut bermain ombak di pantai kukup selama masih mematuhi peraturan yang di sampaikan oleh tim SAR melalui pengeras suara.


Untuk para pengunjung yang ingin bermalam di Pantai Kukup tak usah binggung. Di kawasan obyek wisata Pantai Kukup, ada penginapan PONDOK WISATA yang akan melayani para wisatawan yang ingin merasakan pemandangan malam di Kukup dengan harga terjangkau.

Selamat bersantai di Pantai Kukup, membangun istana pasir putih, merasakan gulungan ombak ramah kukup atau sekedar duduk menatap hamparan luas laut sambil mendengarkan alunan orkestra alam pantai Kukup.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Hotel murah <b>di Batu pahat</b> : Yuitsumuni: The Only One ®

Posted: 08 May 2012 06:35 PM PDT

<asa kami nak pi Batu Pahat melawat cousin baru akif..kami search la cari mana  mana hotel yang sesuai dengan bajet kami…kami tertarik kepada dua hotel nih…

Katerina Hotel

Novo Park hotel

Memula nak ambik Katerina tapi…kalau last minit book takleh buat online….sekali suami saya telah book novo by call and email and fax…apasal dia tak pulun Katerina?…biaq pi la…Katerina tu 4 star…Novo tu taktau ada bintang ke tak…ada???

Kami ke Novo…basically..ok ja la..sebab nak tidur ja kan….Tengok ramai ja mai heret beg malam tu esok pagi heret keluar…memag tempat orang singgah tidur…actually..Novo Park dan katerina adalah bersebelahan sahaja hehhe… tak jauh dari situ ada Summit batu Pahat…ada Restoren Mi Racun!hahahhahaahhaha..tak jauh juga dengan Beryani Matsyah….

novopark

Kat depan..mengadap kaunter check-in…hahahaha..over tauu..tepi tu tempat makan..kami ambik haq bilik 3 orang so dapat 3 voucher breakfast la..pagi tu makan situ la…ada nasi ngan mi.

ni apa cer  ni?saya nampak gambaq budak kecik nih!erkk??kecik??

Malam tadi saya takleh lena sangat sebab anak saya lenguh kaki…sakan jogging pada waktu kelas PJ!

p/s: Sebenarnya BANYAK lagi hotel yang murah di Batu Pahat…kalau kita cari sure jumpa

Kami pi tu kami ke batu putih then ke parit tengah….

Related Posts with Thumbnails

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


Irissa Laundry Kini <b>Di Parit Raja</b> - Cebisan Kenangan Dalam <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2012 12:31 AM PDT


Alhamdulillah... Ribuan kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Allah... Irissa Laundry kini berkembang lagi dengan penubuhan cawangan baru di kawasan jajahan Parit Raja...
Di Parit Raja ini, kami fokus kepada cucian karpet dan tilam petak-petak sahaja.. Basuhan biasa, kami bukan taknak ambil, tapi dah banyak sangat kedai dobi di Parit Raja nie.. Kalau ikut kiraanlah, ada dlm 6-7 kedai kalau tak silap...
Strategi memfokuskan kepada cucian karpet nampaknya membuahkan hasil. Sejak seminggu lalu, bibik dah tak menang tangan mencuci karpet saban hari.. Buat masa ini, bibik seorang sahaja pekerja yang bertugas menguruskan karpet.. Saya nak tolong, memang dah tak mampu dah... Badan makcik dan "sizen" dah, dah tak sekuat dulu...
Pulaknya, ramai kawan-kawan yang mintak tolong, collect karpet di rumah... Sepanjang hari ini, saya meround hingga ke Peserai dan Taman Pantai, Batu Pahat untuk collect karpet, sampaikan bisa bisa perut makcik dibuatnya... Sampai semula di rumah malam tu, terus collapse, tak mampu dah nak buat apa-apa... Cakap kat Mus, "itulah abang.. Nak bawak bibik tak bagi, kan dah sakit perut nie.." Biarkan dia tau, yg isteri dia ni belum betul betul sembuh lagi... Lepas daripada hari tu, barulah dia nak tolong aku pegi collect karpet...hehe...

Insya Allah, nantikan satu lagi projek Irissa Laundry dalam bulan Mei nie... Projek masih dalam peringkat perancangan, tapi permintaan dah banyak diterima... Sasaran saya, masa birthday saya 29 Mei ni, kalau dapat jalan, tentu lebih manis kan... Tapi, kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan. Allah kan sebaik-baik perancang, Allah lebih mengetahui apa yg terbaik buat kita... Semoga Allah senantiasa memudahkan laluan buat saya. Syukran Ya Allah...
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved