ads

Sabtu, 16 Jun 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


SK (F) <b>Lok Heng</b> Selatan: Keciciran pelajar Orang Asli <b>di</b> sekolah <b>...</b>

Posted: 22 May 2012 07:06 PM PDT

ROMPIN 22 Mei - Kadar keciciran pelajar Orang Asli di sekolah di negara ini menunjukkan penurunan iaitu daripada 29 peratus pada tahun lalu kepada 26 peratus bagi tahun ini.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, kerajaan amat memandang serius pembangunan pendidikan di kawasan luar bandar dan pedalaman khususnya pelajar Orang Asli.
"Justeru fokus utama kementerian melalui Jabatan Kemajuan Orang Asli (Jakoa) ialah penurunan kadar keciciran terutamanya dari sekolah rendah ke sekolah menengah dengan menyasarkan sehingga 15 peratus pada 2015.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


DEMO <b>DI PENGERANG</b> - SINGAPURA TERLIBAT??? ~ Aloq Laloq

Posted: 15 Jun 2012 11:00 PM PDT

Orang singapore rupanya yang banyak berdemo kat pengerang.. Pasal ape pulak deorang suka campur hal ehwal negara orang?? 
Barua punya manusia..korang tengoklah alasan dia nak berdemo tu..
Pasal lobster?? wei mangkuk..lu orang tambak pasir tu takde effect ke pada hidupan laut?? 
Aloqlaloq tak rase pasal lobster ni..ini mesti ade kaitan dengan politik. Bayangkan kalau pakatan haram yang diterajui oleh dap menang, siapa yang buleh tumpang untung?? dah tentulah singapore kan???
Fikir sendiri la.. Baca lagi kat >>SINI<<

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Anwar nyaris maut apabila kereta yang dinaikinya kemalangan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 26 May 2012 08:36 AM PDT

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


atmaji: Pantai <b>Kukup</b> Melodi Alam Gunungkidul

Posted: 25 May 2012 02:13 PM PDT


Pantai Kukup, Melodi Alam Gunungkidul

Pantai Kukup terletak di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta. Dengan hamparan pasir putih yang merupakan ciri khas pantai-pantai di pesisir selatan pulau jawa, pantai Kukup menyajikan suatu pemandangan yang begitu asri. Hembusan angin pantai yang sepoi-sepoi membuat para pengunjung merasa nyaman berada di sini. Duduk bersantai di karang-karang yang kokoh berdiri menikmati irama debur ombak yang mendamaikan kalbu.




Di pantai Kukup ada sebuah karang yang menjorok ke laut terpisah dari daratan dengan jembatan yang terbentang. Jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut semakin memanjakan para pengunjung.




Beberapa fasilitas yang terdapat di pantai Kukup antara lain : tempat parkir yang luas, sehingga para pengunjung tidak kebingungan untuk memarkir kendaraannya. Parkir ini terletak di pintu masuk agak jauh dari pantai sehingga pengunjung harus berjalan kaki untuk sampai di pinggir laut. Di kiri kanan jalan memasuki pantai kukup berjajar para pedagang yang menawarkan berbagai souvenir khas pantai, makanan-makanan laut dan ada juga biota laut termasuk ikan hias yang dapat dibeli dengan harga yang wajar.




Untuk menjamin keselamatan para pengunjung, pihak pengelola menyiapkan armada SAR untuk memberikan pertolongan kepada yang membutuhkan sekaligus menginformasikan kondisi pantai, ombak dan datangnya biota laut berbahaya. Perlu diketahui dan diwaspadai oleh para pengunjung, bahwa di pantai ini kadang datang ubur-ubur di kawasan pantai yang jika menggigit akan menyebabkan keracunan. Tapi jangan khawatir, tim SAR akan menginformasikan datangnya ubur-ubur dan siap membantu jika ada pengunjung yang terlanjur terkena ubur-ubur. Sebenarnya ada cara pengobatan yang manjur, yaitu dengan mengoleskan bekas gigitan dengan getah kerang-kerangan yang banyak di jual di sana. Kemudian minum kopi pahit untuk mempercepat netralisasi racun. Jadi, jangan merasa takut bermain ombak di pantai kukup selama masih mematuhi peraturan yang di sampaikan oleh tim SAR melalui pengeras suara.




Untuk para pengunjung yang ingin bermalam di Pantai Kukup tak usah binggung. Di kawasan obyek wisata Pantai Kukup, ada penginapan PONDOK WISATA yang akan melayani para wisatawan yang ingin merasakan pemandangan malam di Kukup dengan harga terjangkau.

Selamat bersantai di Pantai Kukup, membangun istana pasir putih, merasakan gulungan ombak ramah kukup atau sekedar duduk menatap hamparan luas laut sambil mendengarkan alunan orkestra alam pantai Kukup.




sumber : http://www.wisatagunungkidul.com/2011/01/pantai-kukup-melodi-alam-gunungkidul.html
Pantai Kukup terletak di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta. Dengan hamparan pasir putih yang merupakan ciri khas pantai-pantai di pesisir selatan pulau jawa, pantai Kukup menyajikan suatu pemandangan yang begitu asri. Hembusan angin pantai yang sepoi-sepoi membuat para pengunjung merasa nyaman berada di sini. Duduk bersantai di karang-karang yang kokoh berdiri menikmati irama debur ombak yang mendamaikan kalbu.




Di pantai Kukup ada sebuah karang yang menjorok ke laut terpisah dari daratan dengan jembatan yang terbentang. Jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut semakin memanjakan para pengunjung.




Beberapa fasilitas yang terdapat di pantai Kukup antara lain : tempat parkir yang luas, sehingga para pengunjung tidak kebingungan untuk memarkir kendaraannya. Parkir ini terletak di pintu masuk agak jauh dari pantai sehingga pengunjung harus berjalan kaki untuk sampai di pinggir laut. Di kiri kanan jalan memasuki pantai kukup berjajar para pedagang yang menawarkan berbagai souvenir khas pantai, makanan-makanan laut dan ada juga biota laut termasuk ikan hias yang dapat dibeli dengan harga yang wajar.




Untuk menjamin keselamatan para pengunjung, pihak pengelola menyiapkan armada SAR untuk memberikan pertolongan kepada yang membutuhkan sekaligus menginformasikan kondisi pantai, ombak dan datangnya biota laut berbahaya. Perlu diketahui dan diwaspadai oleh para pengunjung, bahwa di pantai ini kadang datang ubur-ubur di kawasan pantai yang jika menggigit akan menyebabkan keracunan. Tapi jangan khawatir, tim SAR akan menginformasikan datangnya ubur-ubur dan siap membantu jika ada pengunjung yang terlanjur terkena ubur-ubur. Sebenarnya ada cara pengobatan yang manjur, yaitu dengan mengoleskan bekas gigitan dengan getah kerang-kerangan yang banyak di jual di sana. Kemudian minum kopi pahit untuk mempercepat netralisasi racun. Jadi, jangan merasa takut bermain ombak di pantai kukup selama masih mematuhi peraturan yang di sampaikan oleh tim SAR melalui pengeras suara.




Untuk para pengunjung yang ingin bermalam di Pantai Kukup tak usah binggung. Di kawasan obyek wisata Pantai Kukup, ada penginapan PONDOK WISATA yang akan melayani para wisatawan yang ingin merasakan pemandangan malam di Kukup dengan harga terjangkau.

Selamat bersantai di Pantai Kukup, membangun istana pasir putih, merasakan gulungan ombak ramah kukup atau sekedar duduk menatap hamparan luas laut sambil mendengarkan alunan orkestra alam pantai Kukup.




sumber : http://www.wisatagunungkidul.com/2011/01/pantai-kukup-melodi-alam-gunungkidul.html

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Pasir Gudang</b>, Johor (MPPG <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 12:41 AM PDT

JAWATAN:
1. Penolong Jurutera
2. Juruteknik
3. Juruteknik Perancang Bandar Dan Desa
4. Pembantu Am Pejabat
5. Pekerja Awam

IKLAN JAWATAN:
http://www.mppg.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=53fc2714-3385-4f86-ab4a-a4a0fed1b3b6&groupId=226147

BORANG PERMOHONAN:
http://www.mppg.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=89869967-d2c4-4557-94a3-c252eddae8b7&groupId=226147

TARIKH TUTUP : 22 Jun 2012

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Gereja ST. JOSEPH <b>Plentong</b>: Hari Minggu Biasa Ke- 11 -Tahun B <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2012 09:40 PM PDT


Hari Minggu Biasa Ke-11 – Tahun B

12:00  tengahari
Misa Dalam Bahasa Malaysia

YEHEZKIEL 17:22-24

22 Beginilah firman Tuhan ALLAH: Aku sendiri akan mengambil sebuah carang dari puncak pohon aras yang tinggi dan menanamnya; Aku mematahkannya dari pucuk yang paling ujung dan yang masih muda dan Aku sendiri akan menanamnya di atas sebuah gunung yang menjulang tinggi ke atas;
23  di atas gunung Israel yang tinggi akan Kutanam dia, agar ia bercabang-cabang dan berbuah dan menjadi pohon aras yang hebat; segala macam burung dan yang berbulu bersayap tinggal di bawahnya, mereka bernaung di bawah cabang-cabangnya.
24  Maka segala pohon di ladang akan mengetahui, bahwa Aku, TUHAN, merendahkan pohon yang tinggi dan meninggikan pohon yang rendah, membuat pohon yang tumbuh menjadi layu kering dan membuat pohon yang layu kering bertaruk kembali. Aku, TUHAN, yang mengatakannya dan akan membuatnya."

"Demikianlah Sabda Tuhan"



2 akan berkata kepada TUHAN: "Tempat perlindunganku dan kubu pertahananku, Allahku, yang kupercayai."
3  Sungguh, Dialah yang akan melepaskan engkau dari jerat penangkap burung, dari penyakit sampar yang busuk.
13 Singa dan ular tedung akan kaulangkahi, engkau akan menginjak anak singa dan ular naga.
14  "Sungguh, hatinya melekat kepada-Ku, maka Aku akan meluputkannya, Aku akan membentenginya, sebab ia mengenal nama-Ku.
15  Bila ia berseru kepada-Ku, Aku akan menjawab, Aku akan menyertai dia dalam kesesakan, Aku akan meluputkannya dan memuliakannya.
16  Dengan panjang umur akan Kukenyangkan dia, dan akan Kuperlihatkan kepadanya keselamatan dari pada-Ku."


2 KORINTUS 5:6-10

6 Maka oleh karena itu hati kami senantiasa tabah, meskipun kami sadar, bahwa selama kami mendiami tubuh ini, kami masih jauh dari Tuhan,
7  --sebab hidup kami ini adalah hidup karena percaya, bukan karena melihat--
8  tetapi hati kami tabah, dan terlebih suka kami beralih dari tubuh ini untuk menetap pada Tuhan.
9  Sebab itu juga kami berusaha, baik kami diam di dalam tubuh ini, maupun kami diam di luarnya, supaya kami berkenan kepada-Nya.
10  Sebab kita semua harus menghadap takhta pengadilan Kristus, supaya setiap orang memperoleh apa yang patut diterimanya, sesuai dengan yang dilakukannya dalam hidupnya ini, baik ataupun jahat.

"Demikianlah Sabda Tuhan"

Bacaan Injil
MARKUS 4:26-34

26 Lalu kata Yesus: "Beginilah hal Kerajaan Allah itu: seumpama orang yang menaburkan benih di tanah,
27  lalu pada malam hari ia tidur dan pada siang hari ia bangun, dan benih itu mengeluarkan tunas dan tunas itu makin tinggi, bagaimana terjadinya tidak diketahui orang itu.
28  Bumi dengan sendirinya mengeluarkan buah, mula-mula tangkainya, lalu bulirnya, kemudian butir-butir yang penuh isinya dalam bulir itu.
29  Apabila buah itu sudah cukup masak, orang itu segera menyabit, sebab musim menuai sudah tiba."
30  Kata-Nya lagi: "Dengan apa hendak kita membandingkan Kerajaan Allah itu, atau dengan perumpamaan manakah hendaknya kita menggambarkannya?
31  Hal Kerajaan itu seumpama biji sesawi yang ditaburkan di tanah. Memang biji itu yang paling kecil dari pada segala jenis benih yang ada di bumi.
32  Tetapi apabila ia ditaburkan, ia tumbuh dan menjadi lebih besar dari pada segala sayuran yang lain dan mengeluarkan cabang-cabang yang besar, sehingga burung-burung di udara dapat bersarang dalam naungannya."
33  Dalam banyak perumpamaan yang semacam itu Ia memberitakan firman kepada mereka sesuai dengan pengertian mereka,
34  dan tanpa perumpamaan Ia tidak berkata-kata kepada mereka, tetapi kepada murid-murid-Nya Ia menguraikan segala sesuatu secara tersendiri.

"Demikianlah Injil Tuhan"


Berita Gereja St. Joseph:

24hb Jun, 2012 Hari Besar Kelahiran Yohanes Pembaptis.

(2nd collection) The Peter's Pence Collection helps the Holy Father provide emergency assistance to suffering people throughout the world. Contributions to the Peter's Pence Collection are given directly by the Holy Father to individuals who are suffering from immediate emergencies as a result of war, oppression, and natural disasters.

08hb Julai, 2012 (Ahad) – 12 tengahari tidak ada Misa di Gereja St. Joseph, Plentong.

Gawai Dayak, Kaamatan, Menuai & Panen.
Tarikh: 08hb Julai, 2012 (Ahad)
Tempat: Majodi Centre, Johor Bahru
The Eucharistic Celebration will be celebrated by Bishop Paul Tan CI, SJ
Masa: 10:00 pagi
All are welcome!!


Kursus Persediaan untuk Pemberkatan Perkahwinan di Gereja Katolik
*  Bagi pasangan yang ingin perkahwinannya diberkati di dalam Gereja Katolik
*  Untuk mengikuti kursus ini, peserta mestilah pasangan yang yang sudah 
berkahwin mengikut adat-istiadat.
*  Borang penyertaan boleh diambil dari Pejabat paroki ataupun dari Pengerusi/wakil BM di Gereja masing-masing.
Tarikh: 28hb – 29hb Julai, 2012
Tempat: Majodi Centre, JB
Yuran Kursus:  M170.00 satu pasangan
Tarikh Tutup: 15hb Julai, 2012
Sebarang pertanyaan tentang kursus ini, sila hubungi:  Sr. Susan 013-6551614 /Sr. Evelin 013-3107259 /Sr. Jaslia 013-5510632


Come witness a LIVE INTERVIEW by Dcn Sherman Kuek with a couple as they share their powerful testimony of how God brought them to Christ through their handicapped child.  Don't miss this special occasion. Please bring your non-Christian friends along. FREE ADMISSION.
Venue: Sacred Heart Cathedral, St James' hall, Johor Bahru
Date: 26 June, 2012 (Tuesday) @ 8:30 pm


Retreat By Fr.Norris Seenivasan, S.J.
"Dealing With Anger"
Date: June 22-24, 2012 (Friday - Saturday)       
$$: RM160/=
Venue: Majodi Centre, St. JV Retreat House.
For details of the retreat please refer to the poster. The registration forms are available in the church office. Please register as soon as possible. For further information please call Mr. Francis Soh (07-3871121).


SKILL TRAINING OPPORTUNITY FOR SCHOOL LEAVERS
Some of these school leavers may not have the required results to  pursue studies in a college. At MONTFORT BOYS TOWN, are offer 9 skills courses training opportunity by which a youth can become a resourceful person. Please get more information from parish notice board or call 03- 55107692 or Web site: www.montfort.org.my


About Pusat Kebajikan Good Shepherd
It is a not-for-profit, non-governmental organization founded by the Good shepherd Sisters in 1960. Its primary focus is to work with women and girls experiencing crisis situations such as pregnancy, domestic violence and other forms of abuse. Its welfare services are located in KL, Ipoh and Sabah. Website: http://www.pkgs.org.my   Helplines: KL: 016-3112667/Ipoh: 012-4621341 / KK: 019-5349044 / Sandakan: 013-5544775/ Tawau: 013-8544644.  Others please refer to notice board.

SPM Bible Knowledge
Form 5 students who are sitting for Bible Knowledge in SPM in 2012 are requested to call Mrs. Lourdes at 019-7552735.

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Anak Seberang: <b>Di Muar</b> Pula. Pasberg dan Carlsberg berpisah tiada..

Posted: 15 Jun 2012 11:41 PM PDT

Punyalah luas bumi Allah ni, tepi banner arak juga yang depa ni pilih utk menghebahkan program depa. Pas sendiri yang suka buat perkara yg mendatangkan fitnah dimana hijau pas dan hijau carlsberg seiring sejalan cantik sepadan.

Sensitif la skit hal ini! Nak jilat pengundi cina sekalipun bukan begini caranya. Islam akan makin hancur di Malaysia ini dibawah pas dan pakatan jika mereka memerintah putrajaya.

Percayalah!


Published with Blogger-droid v2.0.4
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved