ads

Selasa, 26 Jun 2012

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Senin, PLN Lakukan Pemadaman Bergilir <b>di</b> Kalbar | InCAF! News <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2012 02:31 PM PDT

PONTIANAK, KOMPAS.com - PT PLN (Persero) Wilayah Kalimantan Barat akan melakukan pemadaman bergilir di sejumlah lokasi di Kota Pontianak dan sekitarnya seiring berkurangnya daya mampu mesin pada Senin (25/6/2012).

"Pemadaman bergilir dilakukan akibat daya mampu berkurang sebab terjadi gangguan di mesin pembangkit sehingga kemampuan PLN melayani pelanggan berkurang 23 Mega Watt," kata Humas PLN Wilayah Kalbar, M Doing di Pontianak, Minggu (24/6/2012).

Menurut dia, pemadaman bergilir dilakukan selama beberapa hari sambil menunggu perbaikan dan penambahan mesin pembangkit oleh PLN Wilayah Kalbar.

Berikut jadwal pemadaman bergilir yang dilakukan PLN Wilayah Kalbar pada Senin (25/6/2012).

Pukul 06.00 – 16.00 meliputi penyulang Khatulistiwa 5 (Jalan Selat Panjang, Parit Nenas/Mega Timur, Kubu Padi, Kuala Mandor, Rantau Panjang dan sekitarnya).

Penyulang Kapuas 6/Raya 18 (sebagian Jalan Tanjung Raya II, Banjar Serasan, Perum 3, sebagian Perum 4, Jalan Panglima Aim, Jalan YM Sabran dan sekitarnya).

Penyulang Merdeka 6 (Jalan Merdeka Timur, Gg Bangau, Gg Merak I, Gg Belibis, Gg Aman, Gg Pergam, Gg Bersatu, Jalan Jendral Urip sebagian).

Penyulang Kapuas 2 (Jl Gajah Mada, Jl Setiabudi, Jl Hijas, Jl Kedah, Jl Ketapang, Pasar Flamboyan, Ismail Marzuki dan sekitarnya).

Penyulang Senggiring 4 (Desa Senggiring, Desa Kuala, Sungai Pinyuh, Bakau Kecil, Bakau Besar dan sekitarnya).

Penyulang Kapuas 3 Charli (Jl Waru, Jl Gusti Sulung Lelanang, Jl St Abdurrahman, Jl Irian, Jl Sumbawa, Jl Rawasari, PLN Cabang Pontianak). Penyulang Raya 15 (Jalan Tani Makmur, sebagian Jalan Purnama), penyulang Kota 2 (Jalan Merdeka, Jalan Yos Soedarso).

Penyulang Cemara 5/Merdeka 2 (Jl Pattimura, Jl Nusa Indah 1,2,3, Jl Sisingamangaraja, Jl Kartini, Komp Pasar, Jl Merdeka Barat, Jl Sudirman, Jl Juanda, Jl Antasari, Komp Tanjungpura Indah, Kapuas Indah, Jl Jendral Urip, Jl Nurali/sebagian Merdeka Timur, Jl Lembah Murai, Jl Pak Kasih, sebagian Jl Rajawali, Hotel Mahkota, Jl Sidas).
Penyulang Cemara 8 (Jl P Natakusuma, Jl Uray Bawadi, Jl Danau Sentarum dan sekitarnya).

Penyulang Setapuk (Setapuk, Tebas, Sebedang s/d Kompi Batalion Sambas dan sekitarnya).

Sedangkan pemadaman bergilir pukul 16.00 – 22.00 WIB, meliputi penyulang Kapuas 3 Sera (Jl Ahmad Yani, Parit H Husin 1, 2; Gg Sepakat 1,2; Jl Perdana, BLKI, Untan, Polnep, Komp Palapa.

Penyulang Kapuas 4 (Jl PLN Wilayah Kalbar, Kantor Gubernur, DPRD Tk I, Polda, Auditorium Untan, Jl A Yani, RS Soedarso, Jl S Parman, Jl Veteran, Jl Mujahidin, Jl Suhada dan sekitarnya).

Penyulang Wajok 1/Khatulistiwa 7 (Jl Khatulistiwa, Jl Kebangkitan Nasional, Transat s/d Km 9 Wajok Hulu dan sekitarnya).

Penyulang Senggiring 3 (Ngarak, Mandor, Senakin, Pahauman, Sidas, Ngabang).

Penyulang Khatulistiwa 4 (PLTD Siantan, Jl Budi Utomo, Sungai Selamat, Parwasal, Gg Dharma Putra, Parit Pangeran).

Penyulang Wajok 4 (Seling, Ds Galang, Kp Tengah Unggas, Anjungan, Toho, Menjalin, Karangan, Darit, dan Sompak).

Penyulang Merdeka 7 (dari depan Garuda Mitra, Gg Selamat 3, sebagian Gg Srikaya, Gg Sekawan, Jl Martadinata).

Penyulang Sahang 1 (Keraton Kadariah, Kp Dalam Bugis, Jl Tanjung Raya I, Perum 5, Desa Korek, dan sekitarnya). Penyulang Raya 17 (Sungai Ambawang dan sekitarnya).

Penyulang Kapuas 11 (Sebagian Tanjung Raya II, Desa Kapur, Parit Mayor, Sungai Ambangah, Parit Bugis, Kumpai, Desa Bengkarek, Tebang Kacang, Sungai Asam dan sekitarnya). Penyulang Tani 1 (Kota Singkawang dan sekitarnya).

Sementara cadangan padam untuk kawasan industri pukul 17.00 – 22.00 WIB, meliputi Penyulang Raya 8 (dari Gardu Induk Sungai Raya, Jl Adi Sucipto s/d GH Kuala Dua dan sekitarnya/industri), Penyulang Wajok 2/Khatulistiwa 3 (Industri Wajok s/d PLTD Siantan), Penyulang Durian 2 (GH Kuala Dua s/d Sungai Adong dan sekitarnya (industri)), Kapuas 9 (A Yani Mega Mall) dan Penyulang Cemara 7 (Matahari Mall).



Original News:
http://regional.kompas.com/read/xml/2012/06/25/04061594/Senin..PLN.Lakukan.Pemadaman.Bergilir.di.Kalbar

Tags:

Truk Rombongan Petani Terguling Masuk <b>Parit</b> Satu MD 4 LR <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2012 06:11 AM PDT

INFOWONOGIRI.COM – KISMANTORO – Kecelakan lalulintas dialami mobil Mitsubishi Truk engklee S 7315 D di ruas jalan kampung di Dusun Joho Kedawung Kismantoro, Jumat malam 18.30 WIB (22/6) kemarin.

Akibatnya seorang penumpang meninggal dunia kerena terjempit dan kepalanya membentur benda keras. Korban meninggal adalah Sentot (19) warga Kedawung RT 03 / 07 Kecamatan Kismantoro. Sedangkan tiga penumpang dan satu pengemudinya terluka ringan dan berat.

Kapolres Wonogiri AKBP Ni Ketut Swastika SIK melalui Kasatlantas AKP Juharno didampingi Kanitlaka Iptu Surono SH mengemukakan, truk tersebut membawa penumpang sebanyak 15 orang petani termasuk pengemudinya, dan membawa muatan gabah basah. Supir truk tersebut adalah Kamsi (35) warga Joho RT 03 RW 07 Desa Kedawung kecamatan Kismantoro.

Kamsi mengalami patah tulang. Tiga penumpang lainnya yang mengalami sesak napas dan luka luka adalah Sutrisno (35) warga Dusun Mendung Desa Ngroto RT 04 RW 03 Kecamatan Kismantoro, dengan luka patah tulang. Lainnya adalah Sutiman (50) tetangganya Sutrsino, dengan luka sesak nafas, dan Giyatno (40) tetangganya juga, terluka kepala.

Kronologisnya, truk tersebut berjalan dari timur ke barat. Saat berjalan menanjak truk tersebut tidak kuat, diduga karena pengemudinya terlambat memindahkan gigi presnelingnya, sehingga truk melorot/gelondor (berjalan mundur). Supir tidak dapat mengendalikan dan truk bersama penumpang dan muatannya terprosok ke parit sedalam 3m.

"Supir tersebut bepeluang menjadi calon tersangka, namun Supir tersebut masih dirawat di rumah sakit di Solo, sehingga kami belum bisa memintai keterangan. BB kendaraan sudah diamankan unit laka," ujar Surono SH. [bagus@infowonogiri.com]

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Misteri Villa Nabila <b>Di Johor Bahru</b> | nizarazu.com

Posted: 31 May 2012 10:03 AM PDT

Assalamualaikum, rasanya dah ramai yang tahu akan cerita ini, villa yang dikatakan menyeramkan di Johor Bahru, berhampiran dengan Danga Bay.. memang banyak kisah misteri tentang rumah ini. Mari lihat gambar-gambar yang diambil oleh blogger Amirez sekitar rumah ini.

Misteri villa Nabila Di Johor Bahru

Misteri villa Nabila Di Johor Bahru

Misteri villa Nabila Di Johor Bahru

Misteri villa Nabila Di Johor Bahru

Misteri villa Nabila Di Johor Bahru

Sebenarnya banyak kisah yang diceritakan orang mengenai kejadian di rumah ini, tetapi tak dapat nak dipastikan kesahihannya..antaranya

Versi 1 – Terdapat satu keluarga yang kaya yang hidup dengan bahagia kat villa ni. Ditakdirkan si ibu dan ayah meninggal dunia, lalu tinggallah anak diorang yang bernama Nabila bersama orang gajinya. Nabila bakal mewarisi segala harta ibu bapanya tapi dibunuh oleh orang gajinya lalu mayatnya disimen di satu kawasan rumah tersebut. Kisah ni paling lemah untuk kita percaya sebab tak dinyatakan atas sebab apa Nabila dibunuh dengan kejam oleh orang gajinya.

Versi 2 – Nabila mempunyai sebuah keluarga yang sangat kaya. Satu hari, banglonya dirompak dan semuanya dibunuh kejam. Banglo tersebut dibiarkan tanpa penghuni hingga tumbuh semak-samun.

Versi 3 – Keluarga Nabila telah dirompak. Nabila dirogol lalu dibunuh dengan kejam, kemudian mayatnya ditanam di dalam dinding rumah tersebut.

Versi 4 – Keluarga Nabila adalah keluarga yang bahagia pada asalnya. Tapi pada satu hari bapa Nabila mengamuk lalu menembak semua penghuni yang ada dalam rumah tersebut sebelum membunuh dirinya sendiri.

Pendek kata, keempat-empat versi cerita ni agak lemah tanpa ayat-ayat fakta yang dapat menyokong kesahihan kisah Villa Nabila. Kita baca pula versi yang seterusnya.

Versi 5 – Villa ni sebenarnya dinamakan Christine Palace sempena nama isteri seorang ahli perniagaan dari Barat. Dikatakan sebelum membina villa tersebut, si suami berjanji untuk bagikan tanah tersebut dengan 6 orang adik-beradiknya yang berada di negara asalnya. Tapi bila si suami dah dapat tanah tu, dia mungkir janji lalu mengundang kemarahan adik-beradiknya yang lain. Kemudian, adik-beradiknya yang berasa marah mengutuskan dua orang sebagai wakil untuk berurusan dengan si suami tersebut. Entah apa yang berlaku, dua orang wakil tersebut berang lalu mengugut si suami untuk membahagikan tanah tersebut kepada yang lain selepas membunuh anaknya. Si suami tetap berkeras, lalu dua orang samseng tersebut membunuh isterinya pula namun si suami tetap dengan sifat tamaknya. Akhir sekali, si suami juga dibunuh. Villa tersebut dibiarkan tanpa penghuni sehingga 70 tahun lebih kurang.

Berdasarkan versi ke-5 ni adalah juga logiknya sikit. Menurut orang yang pernah ke jalan Strait View di mana lokasi villa ni berada, terdapat pintu gerbang yang tertulis Christine Palace yang terletak di kaki bukit tersebut. Menurut cerita seorang lagi ahli forum Cari, maknya pernah bagitau yang villa tu dah ada kat situ sejak tahun 60-an lagi. Villa tu sangatlah cantik pada masa tu. Kemudian sekitar tahun 80-an villa tersebut jadi tempat yang happening yang sering dikunjungi ramai orang berada termasuklah mat-mat salleh. Kemudian sekitar tahun 90-an villa tersebut mula kosong. Start dari situlah mulanya kisah-kisah misteri yang diceritakan orang dari mulut ke mulut. Biasalah, bila dah cerita tu mesti ada orang yang akan tambah gula sikit, garam sikit nak bagi cerita lagi best. Itu yang jadi macam-macam versi sekarang ni.

Versi 6 – Versi terakhir ni adalah versi yang boleh diterima akal. Menurut cerita, dahulunya villa tersebut dimiliki oleh seorang Dato' berbangsa Cina. Tapi atas sebab-sebab tertentu status Dato' beliau dilucutkan, kemudian dia tidak lagi menetap di villa tersebut. Villa tersebut hanyalah dijadikan sebagai tempat untuk bercuti atau beristirahat bersama keluarganya. Atas sebab tertentu juga dia sekeluarga tidak lagi menghiraukan villa tersebut. Cerita lanjut korang boleh baca kat forum Cari.

P/s: Memang banyak kisah misteri disebalik Villa Nabila di Johor Bahru ini, ini belum lagi termasuk dari cerita mulut ke mulut, rasanya lebih banyak misteri yang dapat diselongkar.. walaubagaimanapun, admin tak tahu cerita mana yang benar.. kalau korang ada apa-apa info pasal Villa Nabila ini bolehlah dikongsikan bersama kami..

Sumber : Amirez

VN:F [1.9.18_1163]

Rating: 9.2/10 (18 votes cast)

VN:F [1.9.18_1163]

Rating: +7 (from 7 votes)

Misteri Villa Nabila Di Johor Bahru, 9.2 out of 10 based on 18 ratings

Incoming search terms:

  • villa nabila
  • villa nabila johor bahru
  • nizarazu 2012 misteri villa nabila johor bahru
  • misteri villa nabila
  • lokasi villa nabila johor bahru
  • kejadian di villa nabila
  • villa nabila di johor
  • cerita villa nabila
  • rumah di johor
  • kisah misteri villa nabila

Korang mungkin minat ni jugak

 

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Awas! Penembak Curi Mengamuk <b>Di Segamat</b> | ct N honey

Posted: 23 Jun 2012 03:48 PM PDT

Seorang pemandu trak tunda terpaksa menahan kesakitan ketika memandu sejauh tiga kilometer untuk mendapatkan bantuan selepas tangan kanannya terkena tembakan yang dilepaskan dari sebuah kereta jenis BMW di Segamat Baru di sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 2.45 petang itu, A. Nadarajan, 49, memberhentikan kenderaan di persimpangan lampu isyarat di kawasan berkenaan sebelum dihampiri oleh dua suspek yang menaiki kereta mewah BMW.


Difahamkan, ketika kejadian, penumpang kereta mewah itu melepaskan empat das tembakan menggunakan sepucuk pistol dengan dua daripadanya terkena tangan kanan Nadarajan.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Hanafi Daud berkata, selang 15 minit, polis menerima maklumat berlaku satu lagi kejadian tembakan ke atas sebuah rumah dua tingkat di Bukit Siput di sini dipercayai dilakukan oleh penyerang yang sama.

Jarak lokasi Nadarajan diserang dengan rumah berkenaan kira-kira dua kilometer.

"Polis yang menjalankan siasatan tidak menolak kemungkinan dua kejadian tembakan itu ada kaitan dengan pergaduhan yang berlaku di daerah ini baru-baru ini.

"Setakat ini, kita telah mengenal pasti dua lelaki terlibat tetapi tangkapan masih belum dilakukan," katanya.

Menjelaskan lebih lanjut, Hanafi berkata, sejurus terkena tembakan itu, mangsa terus memandu menghala ke Balai Polis Segamat yang terletak kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian untuk mendapatkan bantuan.

"Mangsa dibawa ke Hospital Daerah Segamat dengan ambulans untuk mendapatkan rawatan dan keadaan Nadarajan kini dilaporkan stabil,'' ujarnya.

Menurutnya, dalam kejadian kedua itu, penyerang melepaskan lima das tembakan yang mengenai tingkap rumah tersebut namun tiada kecederaan dilaporkan.

Beliau berkata, kejadian tembakan tersebut adalah yang kedua berlaku di daerah ini dalam tempoh 10 hari.

Pada 12 Jun lalu, seorang pengusaha kedai barangan binaan di sini maut akibat terkena enam das tembakan yang dilepaskan oleh penyerang bermotosikal.

Ketika kejadian pukul 7.45 pagi itu, Lim Ching Hoon, 63, sedang mengisi minyak kereta di sebuah stesen minyak di Jalan Genuang di sini. Dia mati ditembak dari jarak dekat oleh penyerang menggunakan pistol jenis semi automatik.

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


Kemalangan Maut <b>Di Kluang</b> | BoyzzoNNe Hijau RimBa PaGe

Posted: 25 May 2012 12:13 AM PDT

Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun maut bersama ibu dan ibu saudaranya dalam kemalangan di KM70, Jalan Kota Tinggi-Kluang, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kluang ACP Abdul Majid Mohd Ali berkata Sharmila Jumadi, 2, ibunya Marlisa Mansor, 25, serta ibu saudaranya, Maryana Mansor, 22, meninggal dunia di tempat kejadian manakala kakaknya Sofea Balqis Jumadi, 4, cedera parah.

"Kemalangan berhampiran Ladang Tabung Haji itu berlaku kira-kira pukul 10.15 pagi tadi apabila kereta Perodua Kancil yang dipandu Marlisa dari arah bandar Kluang menuju arah Bandar Tenggara cuba memotong sebuah kereta Toyota Hilux di depannya.

"Dipercayai wanita berkenaan gagal memotong kenderaan terbabit lalu berlanggar dengan sebuah lori dari arah bertentangan sebelum berpusing dan kemudiannya dilanggar oleh Toyota Hilux yang tidak sempat mengelak.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved