ads

Khamis, 12 Julai 2012

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Senja <b>di Mersing</b> .. JUN 2012 - YA ALLAH.. MATIKAN KAMI DALAM <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2012 11:10 AM PDT

').attr('id','rainDiv') .css({position:'fixed',width:(c-20)+'px',height:'1px',left:'0px',top:'-5px',display:'block'}).appendTo('body');for(var i=1;i').attr('src',image_urls['rain'+e(1,4)]) .css({position:'absolute',left:e(0,c)+'px',top:'-30px',display:'block',opacity:'0.'+e(10,100),'margin-left':0}).addClass('rainDrop').appendTo('#rainDiv');f(g);g=null};var h=0;var j=0;$(window).resize(function(){c=$(window).width();d=$(window).height()})});

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Jalan Pulasan 23, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 08:58 AM PDT

  • Street: No 28, Jalan Pulasan 23, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 26 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Dua Tingkat Lot Pertengahan
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 882
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 9, 2012 11:58 pm
  • Expires: 176 days, 17 hours

Description

For Booking Hotline: 011-19737060 Rashid

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 5804ffaff2f7c28a

Jalan Bacang 2, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2012 06:49 PM PDT

  • Street: No. 22, Jalan Bacang 2, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor.
  • Auction Date: 30/7/2012
  • Property Description: An intermediate single storey terrace house
  • Land/Floor Area ( in sqft ): --
  • Tenure: Freehold
  • City: Johor Bahru
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 6, 2012 9:49 am
  • Expires: 173 days, 3 hours

Description

For Booking Hotline : 014-2789061 Suhaimi

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 9394ff6439b472e1

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Ular Sawa Sepanjang 6.5 Meter Ditemui <b>Di Labis</b> ~ Seindah Bicara

Posted: 11 Jul 2012 08:37 PM PDT

Seorang penoreh getah di tanah rancangan Felda Tenang di sini trauma selepas dia nyaris dibelit seekor ular sawa batik sepanjang 6.5 meter ketika bekerja di kebunnya semalam. Narizan Ali, 41, memberitahu, kelibat reptilia gergasi itu disedari kira-kira pukul 9.30 pagi ketika dia menoreh dari satu pokok ke satu pokok di kebun getah berkeluasan 3.2 hektar itu.

Bila beliau beralih ke satu pohon lain, beliau terkejut ternampak seekor ular sawa batik yang hanya selangkah dari kedudukannya. Beliau panik dan terus lari sebelum haiwan itu sempat menyerang. Pada masa itu beliau hanya fikirkan mati. Rumahnya yang terletak hanya satu kilometer dari kebun tersebut.

Akhirnya ular sawa tersebut berjaya ditangkap oleh penduduk kampung setelah mengepung dan menyekat pergerakkannya daripada lari ke dalam belukar berdekatan kawasan perumahan.

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Kempen Mialiana.com <b>Di</b> GIATMARA <b>Gelang Patah</b> Dalam <b>...</b>

Posted: 16 May 2012 10:25 PM PDT

Tersenyum lebar seorang-seorang Mia tadi apabila Manchester United Arctic Ice Fan Club share gambar-gambar kempen Mialiana.com di fan page mereka yang kini dah melebihi 11,500 likes.. Wahhhhh... terharunya Mia. Terima kasih ya... sudi sponsor dan support Mia sampai Mia tak tahu nak cakap apa lagi dah....
Jom kita tengok yang sempat Mia printscreen untuk tatapan semua...zasss... (klik pada gambar untuk besarkan) ataupun tengok terus albumnya di SINI.




Glamernya... pelatih-pelatih GIATMARA semua ni.... Terima kasih kerana mengundi dan menyokong Mialiana.com untuk Nuffnang Blogger of the Year DiGi WWWOW Awards 2012.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


cherita si comel ^_^: kemeriahan <b>di Plentong</b> , JB ^_^

Posted: 11 Jul 2012 08:55 AM PDT

                  
hai.. sihat ke.? harapnye semua sihat la yeh (ceh . mcam ramai je reader comel nie an) haha. ok . aritu . comel ada janji nak cerita pasal trip pergi Jb malam jumaat ari tu kan ? sapa ada fb tu boleh la tengok kat akaun fb Nama Ai Lynda tu . comel dah up load pict-2 semalam .
  Actually comel pergi kenduri kahwin sepupu comel . Natasya Syahira nama dia . Alhamdulillah dah selamt dah semua majlis sandng dia . untuk pihak lelaki pun dah selesai . Tapi maafla b'coz comel just pergi pihak perempuan punye sahaja . yang lelaki comel xsempat nak join sebab comel pergi ni pun dengan pak cik comel . pak cik comel plak kerja hari ahad tu . xdapek den nak nolong eh. haha .
   ok . kalau semua nak tahu . sepupu comel nie cantik sangat org nyew . umur dy muda lagi dari comel . tapi ye la . jodoh dia dah sampai kan . nak buat macam mana . tapi alhamdulillah . jodoh dia bukan dengan sebarang org tau . seorang businessman kat JB tu . Apa yang comel dapat tafsir pasal husband dia nie ( ceh . mcam ahli sihir lak main tafsir-2 haha) 
  • Dia bertanggungjawab 
  •  Dia tegas , baik and bijak
  • Dia pandai buat bisness 
itu la yg comel dapt describe sal suami sepupu comel nie. hehe  
   
   Haa.. apepun dik . comel doakan semoga bahagia sehingga ke akhir hayat . nak tengok gambar dia .? boleh .. meh.. scrolldown.. 




Gereja ST. JOSEPH <b>Plentong</b>: HARI MINGGU BIASA KE-14 <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2012 01:01 AM PDT


Hari Minggu Biasa Ke-14 – Tahun B
Misa Kudus Bahasa Malaysia


YEHEZKIEL 2:2-5
Yeh 2:2  Sementara Ia berbicara dengan aku, kembalilah rohku ke dalam aku dan ditegakkannyalah aku. Kemudian aku mendengar Dia yang berbicara dengan aku.
Yeh 2:3  Firman-Nya kepadaku: "Hai anak manusia, Aku mengutus engkau kepada orang Israel, kepada bangsa pemberontak yang telah memberontak melawan Aku. Mereka dan nenek moyang mereka telah mendurhaka terhadap Aku sampai hari ini juga.
Yeh 2:4  Kepada keturunan inilah, yang keras kepala dan tegar hati, Aku mengutus engkau dan harus kaukatakan kepada mereka: Beginilah firman Tuhan ALLAH.
Yeh 2:5  Dan baik mereka mendengarkan atau tidak--sebab mereka adalah kaum pemberontak--mereka akan mengetahui bahwa seorang nabi ada di tengah-tengah mereka.
"Demikianlah Sabda Tuhan"




Mzm 123:1  Nyanyian ziarah. Kepada-Mu aku melayangkan mataku, ya Engkau yang bersemayam di sorga.
Mzm 123:2  Lihat, seperti mata para hamba laki-laki memandang kepada tangan tuannya, seperti mata hamba perempuan memandang kepada tangan nyonyanya, demikianlah mata kita memandang kepada TUHAN, Allah kita, sampai Ia mengasihani kita.
Mzm 123:3  Kasihanilah kami, ya TUHAN, kasihanilah kami, sebab kami sudah cukup kenyang dengan penghinaan;
Mzm 123:4  jiwa kami sudah cukup kenyang dengan olok-olok orang-orang yang merasa aman, dengan penghinaan orang-orang yang sombong.

2 KORINTUS 12:7-10
2Kor 12:7  Dan supaya aku jangan meninggikan diri karena penyataan-penyataan yang luar biasa itu, maka aku diberi suatu duri di dalam dagingku, yaitu seorang utusan Iblis untuk menggocoh aku, supaya aku jangan meninggikan diri.
2Kor 12:8  Tentang hal itu aku sudah tiga kali berseru kepada Tuhan, supaya utusan Iblis itu mundur dari padaku.
2Kor 12:9  Tetapi jawab Tuhan kepadaku: "Cukuplah kasih karunia-Ku bagimu, sebab justru dalam kelemahanlah kuasa-Ku menjadi sempurna." Sebab itu terlebih suka aku bermegah atas kelemahanku, supaya kuasa Kristus turun menaungi aku.
2Kor 12:10  Karena itu aku senang dan rela di dalam kelemahan, di dalam siksaan, di dalam kesukaran, di dalam penganiayaan dan kesesakan oleh karena Kristus. Sebab jika aku lemah, maka aku kuat.
"Demikianlah Sabda Tuhan"



MARKUS 6:1-6
Mrk 6:1  Kemudian Yesus berangkat dari situ dan tiba di tempat asal-Nya, sedang murid-murid-Nya mengikuti Dia.
Mrk 6:2  Pada hari Sabat Ia mulai mengajar di rumah ibadat dan jemaat yang besar takjub ketika mendengar Dia dan mereka berkata: "Dari mana diperoleh-Nya semuanya itu? Hikmat apa pulakah yang diberikan kepada-Nya? Dan mujizat-mujizat yang demikian bagaimanakah dapat diadakan oleh tangan-Nya?
Mrk 6:3  Bukankah Ia ini tukang kayu, anak Maria, saudara Yakobus, Yoses, Yudas dan Simon? Dan bukankah saudara-saudara-Nya yang perempuan ada bersama kita?" Lalu mereka kecewa dan menolak Dia.
Mrk 6:4  Maka Yesus berkata kepada mereka: "Seorang nabi dihormati di mana-mana kecuali di tempat asalnya sendiri, di antara kaum keluarganya dan di rumahnya."
Mrk 6:5  Ia tidak dapat mengadakan satu mujizatpun di sana, kecuali menyembuhkan beberapa orang sakit dengan meletakkan tangan-Nya atas mereka.
Mrk 6:6  Ia merasa heran atas ketidakpercayaan mereka. (6-6b) Lalu Yesus berjalan keliling dari desa ke desa sambil mengajar.
"Demikianlah Injil Tuhan"

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Blog Dewan Pemuda PAS Pt. Sulong: Prof Aziz Baru <b>di Parit Sulong</b>

Posted: 11 Jul 2012 12:21 PM PDT

CERAMAH UMUM bersama Prof Aziz Baru (Pakar Perlembagaan M'sia) dann Ust Ahmad Rosdi Bahari (Pendakwah Bebas) serta Ir. Hj Khairudin A. Rahim (Pengerusi Aduan Rakyat Pt Sulong). 

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Ular Sawa Sepanjang 6.5 Meter Ditemui <b>Di Labis</b> ~ Seindah Bicara

Posted: 11 Jul 2012 08:37 PM PDT

Seorang penoreh getah di tanah rancangan Felda Tenang di sini trauma selepas dia nyaris dibelit seekor ular sawa batik sepanjang 6.5 meter ketika bekerja di kebunnya semalam. Narizan Ali, 41, memberitahu, kelibat reptilia gergasi itu disedari kira-kira pukul 9.30 pagi ketika dia menoreh dari satu pokok ke satu pokok di kebun getah berkeluasan 3.2 hektar itu.

Bila beliau beralih ke satu pohon lain, beliau terkejut ternampak seekor ular sawa batik yang hanya selangkah dari kedudukannya. Beliau panik dan terus lari sebelum haiwan itu sempat menyerang. Pada masa itu beliau hanya fikirkan mati. Rumahnya yang terletak hanya satu kilometer dari kebun tersebut.

Akhirnya ular sawa tersebut berjaya ditangkap oleh penduduk kampung setelah mengepung dan menyekat pergerakkannya daripada lari ke dalam belukar berdekatan kawasan perumahan.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved