ads

Selasa, 7 Ogos 2012

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


saifulam-agrofarm: KURSUS CENDAWAN <b>DI BENUT</b>,PONTIAN <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2012 07:47 PM PDT


BERMINAT MENYERTAI KURSUS PENANAMAN CENDAWAN PADA 8 SEPTEMBER 2012 (SABTU).BOLEH HUBUNGI SAYA SEGERA 0137501589.YURAN HANYA RM150 SAHAJA.DI BERIKAN SIJIL,VCD,NOTA DAN KIT PENANAMAN CENDAWAN.PROMOSI KURSUS DENGAN BAYARAN YURAN TERENDAH RM150 SAHAJA....PELUANG DI BUKA SEKARANG.

PAR <b>Benut</b> Santuni Suhadi - Mtd-<b>Benut</b>

Posted: 27 Jul 2012 08:33 PM PDT


PONTIAN – Seorang warga emas, Suhadi Midi, 78, disantuni Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut di kediamannya Kampung Parit Betak Darat, dekat sini, baru-baru ini.
Menurut Penyelianya, Ustaz Atan Gombang, Suhadi memerlukan bantuan orang ramai kerana sumber pendapatannya diperolehi daripada 2 ekar tanah yang ditanam nenas.
Selain itu, keadaan fizikal dan rumahnya yang uzur seolah-olah sukar untuk dipercayai bahawa masih lagi ada insan yang seperti itu dalam sebuah negeri 'maju' Johor ini.
"Kita percaya, sempena bulan puasa ini, ramai yang ingin menyumbang. Dan ada baiknya insan seperti Pak sumadi ini dibantu. Insya Allah, kami akan cuba mengenengahkan kepada pihak berkaitan," kata Ustaz Atan dalam respon ringkasnya.
Ketika Sumadi ditemui di kebunnya, pihak kami berkesempatan membeli nenas hasil daripada tanamannya dengan harga RM1.50 sebiji dan pihak yang memerlukan nenas dialu-alukan terus membelinya di situ.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.
Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Gambar Toyota Vios Terbang <b>di Mersing</b> | Informasi Melayu Kini <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2012 07:12 PM PDT

Sebuah kereta vios yang dipandu oleh seorang wanita didapati telah terbang selepas terlibat dalam satu kemalangan. Jom tengok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melayukini -Gambar Toyota Vios Terbang di Mersing | Kejadian atau kemalangan pelik yang berlaku di Felda Nitar Mersing, Johor ini melibatkan sebuah kereta Toyota Vios bewarna silver yang dikatakan telah "terbang". Pemandu Toyota Vios ini iaitu seorang wanita (berbaju kurung hijau) didapati hilang kawalan kenderaannya sebelum melanggar pembahagi tepi jalan dan berpusing beberapa kali. Dan hasilnya kereta Vios itu telah berhenti di atas batu-batuan itu seperti dalam paparan gambar Vios terbang di bawah ini. Alhamdulillah, wanita itu selamat tanpa mengalami kecederaan yang kritikal. Mari kita lihat gambar kemalangan pelik yang melibatkan kereta Toyota Vios terbang di bawah.



P.S. I – GEMPAR! Bahtera Nabi Nuh Di Temui
P.S. II – NGERI! Cacing 3kg Keluar Dari Perut Budak (8 Foto)
P.S. III – Penyakit Misteri Mengazabkan Ariel Sharon

Sumber: Facebook Kelab Penyiasatan Kemalangan Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ABIM JOHOR Online: Info SP: Misi Sumbangan KSSB <b>di Mersing</b>

Posted: 01 Aug 2012 08:49 PM PDT

Pada pagi 8 Ramadhan 1433H bersamaan 28 Julai 2012 ABIM Negeri Johor bersama-sama dengan ABIM Daerah Mersing telah menyampaikan sumbangan KSSB kepada 20 orang penerima di sekitar Kampung Tanjung Genting, Kampung Sri Lalang dan Kampung Teglu yang terletak di dalam daerah Mersing. Skuad KSSB berkumpul di Surau Kg. Tg. Genting pada pukul 9.45 pagi.
Skuad KSSB di daerah Mersing pada kali ini melibatkan Sdra. Zainudin Zakaria (YDP ABIM Mersing), Muhammad Hanis Zakaria (PSU ABIM Mersing), Pn. Nur Fauzana Abd. Rahman (Helwa ABIM Mersing) dan Sdra. Ahmad Rasmi (Ahli ABIM Mersing). Sementara ABIM Negeri Johor pula diwakili oleh Sdra. Mohd. Sidek Roslan (PSU), Sdra. Aziz Ali (Exco) dan Sdri. Shakinah Ali (Exco). Setelah memastikan semua barang-barang sumbangan siap sedia, para aktivis bergerak dengan 2 buah kenderaan mpv untuk ke rumah para penerima.
Para penerima terdiri daripada fakir, miskin, ibu tunggal dan anak yatim. Masyarakat berkeperluan di sini rata-rata berpendapatan di bawah RM 500.00 sebulan dan kebanyakannya bekerja sebagai nelayan dan mengambil upah kerja-kerja kampung. Manakala, bagi ibu-ibu tunggal pula ada yang mengambil upah menjahit baju dan berniaga kecil-kecilan. Bagi ibu-ibu tunggal yang tidak bekerja, mereka mengharapkan pendapatan anak-anak yang rata-rata hanya melakukan kerja-kerja kampung. 
Seorang penerima yang miskin dan hanya bekerja sebagai nelayan meluahkan rasa kesal apabila rumahnya yang telah hampir 3 tahun roboh dan hanya tinggal bahagian dapur yang juga hampir roboh, tidak mendapat sebarang pembelaan atau apa-apa bantuan daripada pihak berwajib.
Aktiviti Skuad KSSB 2012 di daerah Mersing berakhir pada pukul 1.00 tengahari setelah selesai menyampaikan 20 set sumbangan kepada para penerima di rumah masing-masing.
Skuad KSSB di daerah Mersing pada kali ini melibatkan Sdra. Zainudin Zakaria (YDP ABIM Mersing), Muhammad Hanis Zakaria (PSU ABIM Mersing), Pn. Nur Fauzana Abd. Rahman (Helwa ABIM Mersing) dan Sdra. Ahmad Rasmi (Ahli ABIM Mersing). Sementara ABIM Negeri Johor pula diwakili oleh Sdra. Mohd. Sidek Roslan (PSU), Sdra. Aziz Ali (Exco) dan Sdri. Shakinah Ali (Exco). Setelah memastikan semua barang-barang sumbangan siap sedia, para aktivis bergerak dengan 2 buah kenderaan mpv untuk ke rumah para penerima.
Para penerima terdiri daripada fakir, miskin, ibu tunggal dan anak yatim. Masyarakat berkeperluan di sini rata-rata berpendapatan di bawah RM 500.00 sebulan dan kebanyakannya bekerja sebagai nelayan dan mengambil upah kerja-kerja kampung. Manakala, bagi ibu-ibu tunggal pula ada yang mengambil upah menjahit baju dan berniaga kecil-kecilan. Bagi ibu-ibu tunggal yang tidak bekerja, mereka mengharapkan pendapatan anak-anak yang rata-rata hanya melakukan kerja-kerja kampung. 
Seorang penerima yang miskin dan hanya bekerja sebagai nelayan meluahkan rasa kesal apabila rumahnya yang telah hampir 3 tahun roboh dan hanya tinggal bahagian dapur yang juga hampir roboh, tidak mendapat sebarang pembelaan atau apa-apa bantuan daripada pihak berwajib.
Aktiviti Skuad KSSB 2012 di daerah Mersing berakhir pada pukul 1.00 tengahari setelah selesai menyampaikan 20 set sumbangan kepada para penerima di rumah masing-masing.

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Buffet Ramadhan 2012 | Blog Hati Putera

Posted: 29 Jul 2012 09:51 AM PDT

buffet ramadhan 2012
Buffet ramadhan 2012 ok? Sedikit perkongsian buffet ramadhan 2012 di sekitar Pontian Johor. Sekiranya anda tercari-cari tempat untuk berbuka puasa secara berkumpulan di Pontian, Maka di Kukup Golf Resort adalah tempat yang sesuai bagi melaksanakan tujuan itu.

Buffet ramadhan atau hidang dinner 2012

Juadah yang disediakan adalah ala-ala kampung dengan suasana berbuka puasa di resort yang begitu mengasyikkan.

*Minimum 30 orang.
Tarikh : 21 Julai hingga 17 Ogos 2012
Masa : 6.30pm hingga 9.00pm
Venue : Golfers Terrace, Kukup Golf Resort

DEWASA : RM 22.00 NETT
KANAK-KANAK(4-12 tahun) : RM 15.00 NETT

Maklumat Lanjut buffet ramadhan 2012

Kukup Resort Management Sdn Bhd(650237-H)
Pekan Penerok, 82300 Pontian, Johor, Malaysia.
TEL: 607-696 0950, FAX: 607-696 0963
Emel: info@kukupgolfresolf.com.my

UNTUK TEMPAHAN BERKUMPULAN
016-760 7976(EN iSHAK)
012-793 1669(EN AZMAN)

Incoming search terms:

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


Download Audio Rakaman Ustaz Azhar Idrus <b>Di Parit Raja</b>, Batu <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 12:38 AM PDT

Majlis Dakwah Islamiah Bersama
Ustaz Azhar Idrus
Pt Haji Salleh Ros,Parit Raja.Batu Pahat.Johor.
09 Jun 2012
Jam 8.00 mlm
AUDIO RAKAMAN CERAMAH (1Jam 54Minit) - wav.file

UNTUK MUAT TURUN AUDIO CERAMAH

  SILA KLIK PHOTO DI BAWAH    
CERMIN MATA TERAPI D'Mata
RM35.00 SAHAJA
 (Termasuk Pos Laju)
Untuk Maklumat Lanjut / Tempahan / Pembelian
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved