ads

Selasa, 16 Oktober 2012

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 11:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Buffet Ramadhan 2012 | Blog Hati Putera

Posted: 29 Jul 2012 09:51 AM PDT

buffet ramadhan 2012
Buffet ramadhan 2012 ok? Sedikit perkongsian buffet ramadhan 2012 di sekitar Pontian Johor. Sekiranya anda tercari-cari tempat untuk berbuka puasa secara berkumpulan di Pontian, Maka di Kukup Golf Resort adalah tempat yang sesuai bagi melaksanakan tujuan itu.

Buffet ramadhan atau hidang dinner 2012

Juadah yang disediakan adalah ala-ala kampung dengan suasana berbuka puasa di resort yang begitu mengasyikkan.

*Minimum 30 orang.
Tarikh : 21 Julai hingga 17 Ogos 2012
Masa : 6.30pm hingga 9.00pm
Venue : Golfers Terrace, Kukup Golf Resort

DEWASA : RM 22.00 NETT
KANAK-KANAK(4-12 tahun) : RM 15.00 NETT

Maklumat Lanjut buffet ramadhan 2012

Kukup Resort Management Sdn Bhd(650237-H)
Pekan Penerok, 82300 Pontian, Johor, Malaysia.
TEL: 607-696 0950, FAX: 607-696 0963
Emel: info@kukupgolfresolf.com.my

UNTUK TEMPAHAN BERKUMPULAN
016-760 7976(EN iSHAK)
012-793 1669(EN AZMAN)

Incoming search terms:

~~bLOG Surirumah~~: Kenangan Permas <b>Kukup</b>

Posted: 30 Aug 2012 07:06 AM PDT

Dua hari ni kakpb tak sempat blog walking dapur kawan-kawan, rindu tau. Tapi kena dulukan perkara yang lebih penting, betul tak? Kakpb sibuk melayan saudara yang dari Johor, sepupu kakpb ni saja nak bercuti 3 hari di Sabah. Bagaimana pun kakpb takde la bawa dia ke Kundasang dan tempat-tempat menarik sebab dia ada orang yang bawa.

Sebelum dia balik siang tadi, sempat juga bawa ke pasar philipine dan pasar besar KK. Beli ikan masin dan ikan bilis agenda wajib mereka yang datang sini. Malam sebelumnya agenda makan-makan seafood di tepi laut, kakpb pun first time makan kat situ. Kita orang ni memang jarang keluar malam, bila ada tetamu barulah nampak bandar KK waktu malam.


Sepupu anak beranak berbincang ambil foto tepi pasar philipine sementara menunggu gerai ikan masin di buka.

Sepupu kakpb complain, sejak cuti tak bawa orang pergi umrah ni, berat badan dia makin naik.....haha...

Teringat masa kakpb sekolah rendah dulu, kalau cuti je selalu pergi rumah dia di Kukup, Permas. Masa tu takde jalanraya, tanah merah......kalau hujan lecak....terpaksa berkaki ayam jalan kaki. Nak kerumah dia kena naik basikal entah berapa kilometer. Kakpb tak pandai naik basikal, duduk kat palang atau seat belakang.

Suka sangat pergi kampung dia, tanahnya tanah gambut. Air kolamnya warna kuning tapi jernih. Sekitar rumahnya di penuhi ladang nenas dan pelbagai pohon buah. Kakpb kerap main celah-celah ladang nenas dan pokok kelapa yang tumbang, meniti atas batang pokok kelapa sambil main kejar-kejar atau sorok-sorok. Bila malam takde letrik, mereka guna lampu pam.

Time makan dah macam kenduri sebab adik beradik dia ramai. Meja makan takde macam sekarang ni, makan bersila dan hidangan dibuat dua kumpulan. Orang dewasa asing dengan kanak-kanak. Emak sepupu (mak saudara kakpb) agak tegas orangnya. Sembahyang jemaah dan mengaji wajib setiap malam.
Bagaimanapun kakpb suka join famili mereka sebab kakpb jauh dari adik beradik. Bila bersama mereka terasa meriahnya, kena pula mereka ni kuat ketawa.

Bila di ingat kembali, terasa ingin mengulang keindahan masa lalu........

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 11:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pantai <b>Kukup</b> - The 8 Wonders | GUNUNGKIDUL

Posted: 02 Jul 2012 11:41 PM PDT


Pantai Kukup terletak di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta.
Di pantai Kukup ada sebuah karang yang menjorok ke laut terpisah dari daratan dengan jembatan yang terbentang. Jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut semakin memanjakan para pengunjung. Beberapa fasilitas yang terdapat di pantai Kukup antara lain : tempat parkir yang luas, sehingga para pengunjung tidak kebingungan untuk memarkir kendaraannya. Parkir ini terletak di pintu masuk agak jauh dari pantai sehingga pengunjung harus berjalan kaki untuk sampai di pinggir laut. Di kiri kanan jalan memasuki pantai kukup berjajar para pedagang yang menawarkan berbagai souvenir khas pantai, makanan-makanan laut dan ada juga biota laut termasuk ikan hias yang dapat dibeli dengan harga yang wajar.
Untuk menjamin keselamatan para pengunjung, pihak pengelola menyiapkan armada SAR untuk memberikan pertolongan kepada yang membutuhkan sekaligus menginformasikan kondisi pantai, ombak dan datangnya biota laut berbahaya. Perlu diketahui dan diwaspadai oleh para pengunjung, bahwa di pantai ini kadang datang ubur-ubur di kawasan pantai yang jika menggigit akan menyebabkan keracunan. Tapi jangan khawatir, tim SAR akan menginformasikan datangnya ubur-ubur dan siap membantu jika ada pengunjung yang terlanjur terkena ubur-ubur. Sebenarnya ada cara pengobatan yang manjur, yaitu dengan mengoleskan bekas gigitan dengan getah kerang-kerangan yang banyak di jual di sana. Kemudian minum kopi pahit untuk mempercepat netralisasi racun. Jadi, jangan merasa takut bermain ombak di pantai kukup selama masih mematuhi peraturan yang di sampaikan oleh tim SAR melalui pengeras suara. Untuk para pengunjung yang ingin bermalam di Pantai Kukup tak usah binggung. Di kawasan obyek wisata Pantai Kukup, ada penginapan yang akan melayani para wisatawan yang ingin merasakan pemandangan malam di Kukup dengan harga terjangkau.
Setiap bulan Suro atau tahun baru dalam kelender penanggalan Jawa, seperti pantai lain di Yogyakarta, Pantai Kukup juga sering menjadi tempat laku spiritual sedekah laut. Sedekah laut ini berupa kegiatan melarung sesaji di pantai ini yang diperuntukkan bagi penguasa pantai selatan, Nyai Roro Kidul melalui perantara juru kunci setempat. Konon masyarakat percaya, dengan melakukan sedekah laut, maka pantai selatan akan memberikan berkah dan menjauhkan dari mara bahaya. Kendati pergeseran zaman terus terjadi, namun tradisi adat ini belum luntur di mata masyarakat sekitar.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


SeRi QaSeH NaZiRaH: Kisah Izz <b>di Batu Pahat</b>

Posted: 01 Oct 2012 07:12 PM PDT

4 april 2012 - Sampai2 hospital batu pahat terus masuk ke wad kecemasan... dengan aku2 sekali masuk sbb aku pun kena duk kat katil pesakit tu... Masa tu izz diam je.. tak nmpk pun macam dia sakit... masuk sana terus sambung pakai oksigen.. Doc tanye2 la aku n aku jawab jela.. tp doc kt kecemasan tu mungkin tak tau sgt pasal budak so dia panggil doc kanak2.. turun la doc cina lelaki nama dia doc Tan.
Mula2 keadaan tak kelam kabut sgt tp bila doc kanak2 tu dah turun terus macam kelam kabut.. aku dh kena turun katil dh... diorg nk amik darah izz dan nak masukkan drip tp xdpt2 urat... masa tu aku dgr je la izz nagis.. tuhan je yg tahu macam mana perasaan aku masa tu tp aku buat biasa je... sbb aku mmg tau urat izz mmg susah dpt.. Last2 abis semua doc kanak2 turun.. sampaikan doc pakar dia yg turun.. 
Tengokla sampai 4 orang doc mengerjakan seorang budak...
Lepas tu aku kena keluar sbb doc xnk aku tgk kot... xtau la dia nak buat mcm mana kan.. tp aku lebih rela tgk dari aku duk luar.. tp dh arahan kan... ikut je la.. 
Uda mmg ada kt luar so, aku duk dengan dia la.. uda tanye aku tp aku xtau nk ckp apa.. aku cuma bgtau yg doc tgh cari urat izz je la.. Mmg tak tenang aku duk luar tu.. Lama pulak tu... 
Pastu doc yg pakar pun keluar terus pegang peluk bahu aku... dia tanye2 la pastu dia bgtau keadaan izz mmg kritikal... diorg terpaksa pengsankan izz utk dapatkan urat sbb kalau tak izz menangis je kan.. Yang terakhir diorg dapat kat kepala.. Doc ajak g naik atas sbb izz akan dihantar ke SCN... aku pun tgu la kt pintu tgu izz keluar dari kecemasan..  Mmg laju doc2 tu tolak dia.. aku tgk keadaan dia terus aku menagis... Dia masa tu dalam keadaan tido la.. 
Bila naik atas aku je yg boleh masuk SCN tu.. uda tak leh masuk.. Masa tu pun aku tak leh tgk sbb doc nk masukkan oksigen yg dalam mulut tu.. last2 aku keluar duk dengan uda.. Benda ni semua satu kejutan buat aku.. Aku pergi BP tu bukanla dalam keadaan yg tergesa-gesa sbb anak aku sakit.. kitorg leh relax2 je.. tp bila mcm ni aku jadi takut.. Takut dengan segala kemungkinan... 
Susah aku nak terima tapi ini la hakikatnya... 


Gambar2 ni aku dah pernah tunjuk kat FB.. tp kat fb xleh buat kenangan macam kat blog ni kan...
Masa ni semua kawan2 fb tau yg anak aku sakit dan aku nak ucapkan byk2 terima kasih kat korang semua sbb sudi doakan utk izz masa ni... 
Keluarga aku mmg bnyk bagi aku kekuatan dan sokongan utk aku terus hadapi dugaan ini...
Ayah dengan qaseh masa datang sini. Aku mmg tinggal kat hospital ni. Tapi bukan la duk dengan izz. Aku tumpang wad 1. Nak ikutkan xleh. Tempat tu utk ibu2 yg baru bersalin, yg anak2 diorg kena kuning je.. Tapi sbb doc memahami keadaan aku yg takde sedara mara kat bp dan nk ulang alik pun jauh, dia bgla aku tumpang. Tu pun nasib baik ada kosong. 
Hospital tu dah jadi mcm rumah aku dah.. orang sebelah2 katil silih berganti,aku je yang setia jadi penghuni. Setiap hari aku naik SCN tgk izz. aku perah susu sbb izz masih menyusu badan. Doc bg dia susu guna tiub je la.. Dia pun mmg sentiasa tido sbb sentiasa diberikan ubat tido supaya dia tak lawan mesin. Setting mesin semua tinggi2...
Walaupun hari2 aku g tgk izz tapi aku tetap rindukan dia.. Yela sbb aku tak leh dukung dia. Tak leh dengar suara dia.. Hanya boleh tgk dia je... Setiap hari lan dengan qaseh akan datang. Bawa baju bersih dan aku bg dia baju kotor. tu la rutin kitorg. Bila dia dtg aku main2 dgn qaseh,dia g tgk izz. sbb qaseh tak leh masuk. Kadang2 tu selang2 jugak la dia dtg. Yela dengan duit minyak lg. Duit belanja lg, duit mkn lg.. Bukannya dekat kan.. Tp alhamdulillah, setipa org yg datang melawat masing2 ada bg sumbangan.. Walaupun diorg hanya dpt tgk aku je masa diorg datang tp dia sudi jugak datang. Sebenarnya tu la penguat aku. Diorg bg semangat kat aku. 
Keadaan izz masih sama je walaupun dah seminggu berlalu. Doc masih tak dpt tau kuman apa yg ada kt paru2 izz. Doc juga ada hantar darah izz ke HKL utk cek imun dalam badan dia. Keputusannya mmg masa tu imun dia kurang@takde.. Doc tafsirkan mungkin masa tu sbb dia tgh sakit. Macam2 doc dh cuba tp tetap xtau kuman apa. Sampai pening kepala doc tu. Aku lagila tak tau apa2...
Last2 doc dpt tau yg izz kena jangkitan pertussis (batuk kokol). Mmg izz ada batuk2 dan batuk dia mmg tak baik2 walaupun dh mcm2 antibody doc bg. Orang cina kata ni sakit batuk 100 hari. Bila dh tau dah semua keluarga pulak kena cek sbb nak tau dia dpt penyakit tu dari mana. Macam aku kena soal dengan org pejabat kesihatan Batu Pahat. Aku bgtaula kat umah aku xde pun org batuk. Takut jugak puncanya kat hospital segamat yg izz pernah masuk sebelum ni kan... His.. mcm2 la... 

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 09:24 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2012 09:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ceramah Ustaz Azhar disabotaj dengan Konsert Dangdut - MiLo <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2012 03:01 AM PDT

SEMALAM berlangsung sebuah majlis ilmu Ustaz Azhar Idrus di di Parit Raja, Batu Pahat, Johor berhampiran dengan McDonald Parit Raja menyaksikan ribuan anak muda berpusu-pusu mendengar ceramah yang disampaikan oleh beliau.

ReJaM© sendiri yang kebetulan melalui Pekan Parit Raja dalam perjalanan menuju ke Kota Tinggi sempat hadir sebentar ke majlis tersebut sebelum meneruskan perjalanan.


Dianggarkan sejauh kira-kira 3 km di kiri dan kanan bahu jalan tempat ceramah dipenuhi kereta dan motorsikal yang diletakkan sementara pemilik-pemiliknya sedang khusyuk mendengar ceramah.

Tanpa disangka-sangka, di kawasan berhampiran iaitu berdekatan KFC Parit Raja pula, gerombolan songkok tinggi dilihat cuba menarik perhatian anak muda untuk ke program "Lepak Positif" anjuran mereka.

Program itu tidak lebih daripada sekadar persembahan Dangdut live band yang menyaksikan penyanyi wanita bergelek sakan di atas pentas sambil menyampaikan lagu berirama dangdut.

Siang semalam, ReJaM© dimaklumkan oleh seorang sahabat bahawa gerombolan songkok tinggi cuba mensabotaj program ilmu Ustaz Azhar Idrus, dengan program mereka dengan harapan ceramah ilmu itu mendapat kurang sambutan.

Namun sungguh tak disangka rupanya "konsert dangdut" yang disajikan untuk menarik anak muda Parit Raja.

Apa pun, syukur Alhamdulillah, anak muda Parit Raja lebih gemarkan majlis ilmu, mereka tak layan konsert dangdut untuk golongan tua gerombolan songkok tinggi.

Mereka tak layan program lagha gerombolan songkok tinggi tiga jengkal, bawak keris ke hulu ke hilir perjuangkan Melayu di Konsert Dangdut kah kah kah...

Buktinya, di bawah ini rakaman Konsert Dangdut yang dimaksudkan, kelihatan tiada sambutan sekadar dua tiga kerat belia yang datang untuk makan free kah kah kah...

ReJaM© "Anak muda Parit Raja, Batu Pahat memang terbaik! "

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Lantak HANGPA la...: Kena KELENTONG <b>di PLENTONG</b>

Posted: 15 Oct 2012 06:34 PM PDT

NADZIRAH menunjukkan laporan polis dan barangan yang diberikan oleh dua lelaki yang didakwa melarikan wang tunai dan barang kemas miliknya di Pasir Gudang, Johor Bahru semalam.

Seorang penuntut Universiti Malaysia Sabah (UMS) mendakwa menjadi mangsa pukau menyebabkan dia kerugian lebih RM8,000 ketika membeli-belah di pasar raya Giant, Plentong di sini pada 9 Oktober lalu.

Ketika kejadian kira-kira pukul 2.30 petang itu, mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Nadzirah, 22, mengunjungi pasar raya berkenaan seorang diri untuk membeli kasut yang akan dipakai pada majlis konvokesyennya Sabtu ini.

Menurut pelajar Ijazah Sains Perhutanan itu, dia pada mulanya didatangi dua lelaki berusia dalam lingkungan 40-an yang mendakwa pelajar sekolah pondok dari Brunei dan meminta bantuannya menunjukkan kedai buku agama di pasar raya berkenaan.

Ujar Nadzirah lagi, salah seorang daripada mereka kemudian memberikannya sebiji batu berwarna merah sebagai tanda terima kasih.

"Mereka selepas itu mengajak pula saya ke sebuah restoran makanan segera berhampiran untuk berbicara mengenai agama.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved