ads

Khamis, 6 Disember 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 07:53 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel <b>di</b> Kota Iskandar, Johor – Pekan <b>Gelang Patah</b> ( nearby <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2012 05:09 PM PST

Hotel kota iskandar-paling hampir di Gelang Patah

Bagi anda yang ingin menginap juga berhampiran Kota Iskandar , inilah dia bajet hotel yang paling hampir sekali iaitu yang terletak di pekan Gelang Patah. Hotel Orient, walaubagaimanapun Kre J2C2 tak dapat membuat ulasan bagi hotel bajet ini ya ..ahaks..

Walaupun begitu hotel ni memang hampir dengan Legoland Malaysia , lebih kurang 5 minit perjalanan kalau korang memandu kereta.

Apa-apa pun saksikanlah keindahan panorama pekan Gelang Patah dengan bangunan kedai pra sejarahnya.

Hotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarHotel di Kota Iskandar

Bagi korang yang inginkan lebih keselesaan di samping suasana malam yang lebih 'happening' dan 'lively'  carilah hotel-hotel di Bandaraya Johor Bahru  3 bintang, 4 bintang atau 5 bintang , tak da pilihan melainkan kena pergi ke bandaraya Johor Bahru ( juga melalui Lebuhraya Pesisir Pantai) Meh sini klik tempat menarik di Johor Bahru

\ '); $('#wpl-mustlogin').hide().slideDown('fast'); } ); $('#wpl-mustlogin input.input').live( 'focus', function() { $(this).prev().hide(); }).live( 'blur', function() { if ( $(this).val() == '' ) { $(this).prev().show(); } }); $('#wpl-mustlogin input#wp-submit').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); $.post( 'http://jalan2cuti2.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_login_submit' }, function() { $('#wpl-mustlogin form').submit(); } ); }); $('#wpl-mustlogin a#wpl-signup-link').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); var link = $(this).attr('href'); $.post( 'http://jalan2cuti2.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_signup_click' }, function() { location.href = link; } ); }); }) })(jQuery); /* ]]> */

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 01:55 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel <b>di</b> Kota Iskandar, Johor – Pekan <b>Gelang Patah</b> ( nearby <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2012 05:09 PM PST

Hotel kota iskandar-paling hampir di Gelang Patah

Bagi anda yang ingin menginap juga berhampiran Kota Iskandar , inilah dia bajet hotel yang paling hampir sekali iaitu yang terletak di pekan Gelang Patah. Hotel Orient, walaubagaimanapun Kre J2C2 tak dapat membuat ulasan bagi hotel bajet ini ya ..ahaks..

Walaupun begitu hotel ni memang hampir dengan Legoland Malaysia , lebih kurang 5 minit perjalanan kalau korang memandu kereta.

Apa-apa pun saksikanlah keindahan panorama pekan Gelang Patah dengan bangunan kedai pra sejarahnya.

Hotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarHotel di Kota Iskandar

Bagi korang yang inginkan lebih keselesaan di samping suasana malam yang lebih 'happening' dan 'lively'  carilah hotel-hotel di Bandaraya Johor Bahru  3 bintang, 4 bintang atau 5 bintang , tak da pilihan melainkan kena pergi ke bandaraya Johor Bahru ( juga melalui Lebuhraya Pesisir Pantai) Meh sini klik tempat menarik di Johor Bahru

\ '); $('#wpl-mustlogin').hide().slideDown('fast'); } ); $('#wpl-mustlogin input.input').live( 'focus', function() { $(this).prev().hide(); }).live( 'blur', function() { if ( $(this).val() == '' ) { $(this).prev().show(); } }); $('#wpl-mustlogin input#wp-submit').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); $.post( 'http://jalan2cuti2.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_login_submit' }, function() { $('#wpl-mustlogin form').submit(); } ); }); $('#wpl-mustlogin a#wpl-signup-link').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); var link = $(this).attr('href'); $.post( 'http://jalan2cuti2.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_signup_click' }, function() { location.href = link; } ); }); }) })(jQuery); /* ]]> */

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 03:51 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 04:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 03:55 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 03:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 03:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 03:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rohani Property Management: Bilik <b>di</b> Tmn Pasir Putih, <b>Masai Johor</b>

Posted: 05 Mar 2012 12:31 AM PST

Bilik untuk di sewakan di jalan Seluang, Tmn Pasir Putih, kekosongan untuk lelaki (diutamakan). Rumah jenis Double stry 3 bilik. Rumah siap barang ada katil, tilam, meja makan, sofa dan dapur. Lokasi berdekatan dengan tg puteri resort, tg langsat, mmhe, sime darby, johor port dll. Sewa RM250 sebulan termasuk air dan api. Kemasukan segera. Berminat, sila buat tempahan di talian 016-734 7120.

Caramel Toffee » SURAT TERBUKA UNTUK PKP SMK KOTA <b>MASAI</b>

Posted: 26 Jun 2012 07:04 AM PDT

Surat Terbuka Untuk Penolong Kanan Pentadbiran SMK Kota Masai, Pasir Gudang, Johor.

Saya seorang guru Bahasa Inggeris yang bertugas di Rantau Panjang, Kelantan dan juga isteri kepada seorang guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Kota Masai (SKOMAS), Pasir Gudang, Johor amat kesal dengan sikap tidak bertimbang rasa dan juga ketidakperihatinan Penolong Kanan Pentadbiran (PKP) sekolah tersebut.

Pada hari Sabtu yang lalu, berlaku kes kecemasan di mana suami terpaksa membawa saya ke hospital. Pada hari yang sama, SKOMAS mengadakan Hari Terbuka sekolah. Suami saya meminta kebenaran untuk menghantar saya ke hospital. Adalah menjengkelkan apabila PKP tersebut sanggup memberi cadangan agak kejam supaya suami saya meninggalkan sahaja saya di bilik air ataupun di rumah SEORANG DIRI sedangkan beliau tahu saya cuma berada di Johor pada hujung minggu sahaja. Beliau beranggapan sakit saya tidak serius dan boleh ditolak ketepi.

Pada hari bekerja seterusnya, beliau terus menyarankan supaya suami membawa saya tinggal bersama dan bertugas di Pasir Gudang. Beliau langsung tidak bertanyakan khabar saya yang terpaksa dihantar suami ke hospital, sebaliknya melontarkan cadangan ini kononnya untuk menyenangkan suami. Cadangan ini amat menyakitkan hati kerana sebelum ini, suami telahpun meminta untuk berpindah ke Kelantan tetapi permohonannya tidak berjaya, mungkin kerana suami mengajar Bahasa Inggeris untuk kelas-kelas peperiksaan. Kami tidak terlalu terkilan kerana sudah boleh mengagak kegagalan yang bakal dihadapi. Ianya bukanlah kerana tiada kekosongan di Kelantan (ada lebih kurang 100 kekosongan guru Bahasa Inggeris di Kelantan) tetapi kerana PPD Pasir Gudang sendiri tidak menyokong permohonan, apatah lagi  di peringkat JPN Johor. Suami bagaimanapun bertekad untuk tidak berputus asa meminta bertukar keluar dari Johor kerana sebab-sebab yang tertentu. Antara sebab-sebab tersebut termasuklah untuk membantu saya yang tinggal menjaga ibu bapa saya di kampung.  Kami telah berbincang tentang hal ini sebelum berkahwin, jadi beliau atau sesiapun terutamanya yang tiada pertalian tidak berhak untuk mengubah pendirian kami.

Ingin saya nyatakan di sini adalah kejam untuk beliau meminta saya berpindah ke Johor sedangkan sayalah satu-satunya anak yang tinggal bersama ibu bapa yang telah tua. Seorang abang saya bersama kakak ipar juga tidak dapat berpindah keluar dari Johor (Pasir Gudang), kejamlah jika saya juga pindah bekerja jauh daripada mereka setelah penat ibu bapa berdoa dan bersolat hajat meminta supaya saya dapat berada dekat dengan mereka! Jika saya sakit dan suami tiada berdekatan, ibu bapa saya pula yang perlu bersusah payah menjaga saya sedangkan itu sepatutnya tugas saya. Lagipun jikalau saya berpindah ke sana, sudah tentu beliau akan memberi cadangan supaya suami tinggalkan sahaja saya kesakitan seorang diri di rumah. Suami cuba menerangkan perkara ini kepada beliau namun beliau tidak langsung ingin mendengar apa-apa penjelasan. Sungguh sombong dan tidak perihatin. Saya tidak sangka seorang wanita yang berpangkat dan waras boleh bertindak tidak bertimbangrasa seperti beliau. Beliau sepatutnya menjadi contoh. Beliau juga sepatutnya memberi dorongan kepada guru-guru baru, bukannya mematahkan semangat mereka.

Mungkin beliau tidak pernah berhadapan dengan situasi di mana ahli keluarga beliau sakit dan beliau terpaksa bergegas ke hospital. Saya harap beliau akan lebih prihatin dan bertimbangrasa dengan memikirkan perasaan orang lain pada masa hadapan.

Saya sayangkan profession ini tetapi mungkin belum masanya profession ini sayangkan saya, apatah lagi pihak-pihak yang berada di atas seperti PKP berkenaan yang langsung tiada rasa simpati. Mungkin beliau tidak pernah mengalami situasi sebegini.

Adlina.
PPPS Opsyen TESL

p.s/Aku sebenarnya nak layangkan surat ni ke sekolah terus. Takpun PPD Pasir Gudang. Paling best, hantar terus ke JPN Johor. Of course la tak masukkan bab tak dapat tukar tu but still… Aku memang tak puas hati dengan PKP ni! Nasib baik bukan PKP aku >:(

© 2012, Adlina. All rights reserved. Please link back to this page if quoted.

(GAMBAR) Kilang terbakar <b>di</b> Taman Megah Ria <b>Masai Johor</b> | Blog <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2012 04:42 AM PDT

Sebuah kilang memproses minyak pelincir kenderaan musnah dalam kebakaran di Taman Perindustrian Kota Puteri, Masai, di Pasir Gudang hari ini.

Kejadian pada pukul 4.19 petang tersebut dipercayai berpunca dari bahagian bawah premis dua tingkat tersebut.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Johor, Hamid Suari berkata, pihaknya terpaksa menggunakan semburan air buih untuk mengawal kebakaran, namun sehingga pukul 8 malam ini, api masih lagi marak.

"Ia kerana bahan yang terdapat dalam kilang itu merupakan minyak pelincir yang likat dan susah untuk dipadamkan apabila terbakar.

"Bomba juga menghadapi masalah tekanan air rendah yang turut menjejaskan operasi memadam," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Hamid menjelaskan, ketika pihak bomba tiba pada pukul 4.30 petang, api sedang marak dan kesemua pekerja kilang berkenaan termasuk pemiliknya, Voon Lin Yau, 62, berjaya menyelamatkan diri.

Tambah beliau, kebakaran itu turut menyebabkan berlaku beberapa letupan kecil.

"Setakat ini, anggaran kemusnahan dan kerugian belum dapat dipastikan," ujarnya.

Beliau menambah, sebanyak enam buah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Johor Bahru, Johor Jaya dan Pasir Gudang bersama 38 anggota terlibat dalam operasi tersebut.




Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Bacang 23, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 08:27 PM PDT

  • Street: No 4, Jalan Bacang 23, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 25 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Satu Tingkat Lot Pertengahan
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 1,400
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 10, 2012 11:27 am
  • Expires: 170 days, 5 hours

Description

For Booking Hotline: 011-19737060 Rashid

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 284ffba095c762a

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 03:55 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 03:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

(GAMBAR) Kilang terbakar <b>di</b> Taman Megah Ria <b>Masai Johor</b> | Blog <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2012 04:42 AM PDT

Sebuah kilang memproses minyak pelincir kenderaan musnah dalam kebakaran di Taman Perindustrian Kota Puteri, Masai, di Pasir Gudang hari ini.

Kejadian pada pukul 4.19 petang tersebut dipercayai berpunca dari bahagian bawah premis dua tingkat tersebut.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Johor, Hamid Suari berkata, pihaknya terpaksa menggunakan semburan air buih untuk mengawal kebakaran, namun sehingga pukul 8 malam ini, api masih lagi marak.

"Ia kerana bahan yang terdapat dalam kilang itu merupakan minyak pelincir yang likat dan susah untuk dipadamkan apabila terbakar.

"Bomba juga menghadapi masalah tekanan air rendah yang turut menjejaskan operasi memadam," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Hamid menjelaskan, ketika pihak bomba tiba pada pukul 4.30 petang, api sedang marak dan kesemua pekerja kilang berkenaan termasuk pemiliknya, Voon Lin Yau, 62, berjaya menyelamatkan diri.

Tambah beliau, kebakaran itu turut menyebabkan berlaku beberapa letupan kecil.

"Setakat ini, anggaran kemusnahan dan kerugian belum dapat dipastikan," ujarnya.

Beliau menambah, sebanyak enam buah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Johor Bahru, Johor Jaya dan Pasir Gudang bersama 38 anggota terlibat dalam operasi tersebut.




Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


mysara&#39;s diary: Burger Bakar kini <b>di Segamat</b>

Posted: 30 Nov 2012 07:08 PM PST

Salam. Rabu baru-baru after penat dengan seminar Starategic Management dari 8 pagi sampailah 6 petang menadah telinga, malamnya we all pergi makan burger! Seramai 12 orang yang gigih join.
Actually idea ni datang dari Kak Mira, my classmate yang on the spot cadangkan. Pernah jugak dengar before this pasal burger bakar. Yang kat dalam tv kat KL tu memang tau. Burger yang boleh pilih berat, ada macam-macam saiz and dagingnya dibuat sendiri. Orang kata memang sedap.
So bila ada pulak burger bakar kat Segamat, teringin jugak nak rasa. Sama ke rupanya or lain sikit. Jadi bergeraklah kami malamnya ke Bandar Putra, Segamat Baru iaitu di Restoran Aqila. Tak jauh dari traffic light.
Aku order buger ayam biasa. Memang standard aku kalau burger prefer ayam. Ada macam-macam jenis. Macam kita order burger biasa jugak. Harga kat sini serendah RM 6.90. Kalau yang biasa macam aku order tadi RM 6.90 je. Ada burger yang single and double. Order je ikut apa yang korang nak. Harga berbeza mengikut jenis apa yang korang order.
Uniknya, burger ni dibuat dengan cara bakar. Ayam and daging tu pun dibakar mengikut adunan sendiri. Jadi rasa tu memang lain dari biasa. Nama pun burger bakar kan...of course la dibakar.
Burger kat sini tak da saiz besar macam kat KL tu. Cuma kat sini dia tinggi sebab isi ayam and dagingnya. Nampak tu ada lidi dicucuk. Ayam and daging tu dibuat sendiri. Bukan macam kita beli burger kat tepi jalan tu. Ayamnya terasa macam ayam percik. Tambah membangkit selera bila diletak sos black pepper. 
Pada yang duduk di area Segamat, boleh la ke sini kalau teringin nak rasa. Sedap and serius tak rugi. Classmate aku yang lain pun dah ke sana untuk merasa keenakan burger bakar.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Nusajaya Kini: Markas PAS Kawasan <b>Gelang Patah</b> Diserang <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2012 07:34 PM PDT

Oleh: Asad

GELANG PATAH: PAS Kawasan Gelang Patah dikejutkan dengan kes simbahan cat, cermin tingkap dipecahkan serta bendera PAS dijatuhkan di dua buah Markaz PAS di kawasan Gelang Patah. Peristiwa itu dipercayai berlaku pada awal pagi Ahad lalu sebelum berkumandangnya azan subuh.

Menurut Ketua Penerangan PAS Kawasan Gelang Patah, En. Ayob Bin Embong, insiden tersebut amat mengejutkan kerana bukan hanya melibatkan  Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang sahaja, malah Markaz PAS Kawasan Gelang Patah yang terletak di Kampung Ulu Pulai juga turut menerima nasib perbuatan khianat tersebut.

Dua kes tersebut telah dilaporkan di dua balai polis yang berbeza iaitu di Balai Polis Desa Paya Mengkuang bagi insiden yang berlaku di Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang dan Balai Polis Daerah Nusajaya bagi insiden yang berlaku di Markaz PAS Kawasan Gelang Patah.

Kedua-dua laporan polis tersebut dilakukan pada jam 11.00 pagi setelah maklumat dikumpulkan daripada seluruh ahli PAS yang berdekatan untuk membantu siasatan pihak polis.Tindakan segera pihak polis sangat dihargai kerana dapat menjalankan siasatan di kedua-dua tapak kejadian sejurus laporan dibuat.

Menurut Saudara Ayob lagi, insiden ini amat membimbangkan ahli PAS kerana dua hari sebelum itu, Ketua Wira Perkasa Gelang Patah telah mengarahkan salah seorang ahli PAS Kawasan Gelang Patah supaya menurunkan Bendera Rasmi PAS berwarna merah putih dan bulatan hijau yang dipasang di rumahnya.  Arahan ini dibuat kerana menyangka bendera tersebut adalah Bendera Sang Saka Malaya. Tambahan pula terdapat beberapa insiden pengkhianatan yang dilakukan terhadap PAS Kawasan Gelang Patah sejak akhir-akhir ini.

Respon daripada Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah, Sr. Hj Dzulkefly Bin Ahmad pula, "PAS amat berdukacita atas segala rentetan insiden serangan politik yang masih berlaku, jelas menunjukkan sesetengah pihak tidak mengamalkan politik yang bertamadun. Sedangkan banyak negara lain yang menikmati sistem politik yang lebih demokratik."


"Kita mengharapkan agar satu siasatan yang bersifat menyeluruh dan telus dapat dijalankan oleh  pihak Polis Diraja Malaysia  di atas rentetan pengkhianatan yang berlaku di kawasan Gelang Patah baru-baru ini mahupun di peringkat negeri Johor."

"PAS sesekali tidak akan tergugat dengan segala ancaman dan ugutan yang berlaku di kawasan Gelang Patah malah akan terus menjalankan tugas dengan lebih komited untuk mengajak rakyat membuat perubahan yang baik."

Laporan polis yang dibuat turut disertai oleh beberapa lagi ahli PAS Kawasan Gelang Patah. Insiden pengkhianatan yang dilakukan oleh pihak yang tidak menyenangi kemaraan PAS dan Pakatan Rakyat ini turut dirasai oleh Sr. Hj. Dzulkefly Bin Ahmad. Hampir setahun yang lepas rumah beliau telah di bom kesan daripada pendedahannya kepada umum tentang unsur-unsur penyelewengan dalam Johor Corp.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Hotel <b>di</b> Kota Iskandar, Johor – Pekan <b>Gelang Patah</b> ( nearby <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2012 05:09 PM PST

Hotel kota iskandar-paling hampir di Gelang PatahBagi anda yang ingin menginap juga berhampiran Kota Iskandar , inilah dia bajet hotel yang paling hampir sekali iaitu yang terletak di pekan koboi Gelang Patah. Hotel Orient, walaubagaimanapun Krew J2C2 tak dapat membuat ulasan bagi hotel bajet ini ya ..ahaks..

Walaupun begitu hotel ni memang hampir dengan Legoland Malaysia , lebih kurang 5 minit perjalanan kalau korang memandu kereta.

Apa-apa pun saksikanlah keindahan panorama pekan Gelang Patah dengan bangunan kedai pra sejarahnya.

Hotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarDahulunya restoran Cafe Awana kini bertukar pemilik menjadi mamak Aladeen, mungkin ada Shisha dalamnya..ahakss

Bagi korang yang inginkan lebih keselesaan di samping suasana malam yang lebih 'happening' dan 'lively'  carilah hotel-hotel di Bandaraya Johor Bahru  3 bintang, 4 bintang atau 5 bintang , tak da pilihan melainkan kena pergi ke bandaraya Johor Bahru ( juga melalui Lebuhraya Pesisir Pantai) Meh sini klik tempat menarik di Johor Bahru

Hotel 3 bintang yang agak decent dan baru sahaja siap di bina dan dibuka kepada awam ialah Hotel Pariss (12 tingkat-2010) dan Hotel Granada (10tingkat-2012). Hotel Granada terletak betul-betul berhadapan dengan Jaya Jusco Taman Bukit Indah. Walaubagaimanapun tak dapat dipastikan sama sama ada makanan di sini telah mendapat pengesahan halal daripada JAKIM..

Kedua-dua hotel ini boleh dicapai dengan memandu selama 10 minit dari Legoland Malaysia melalui Lebuhraya Linkedua (Secondlink – JB Parkway) atau jika anda berada di atas jalanraya cari signboard menuju ke Taman Bukit Indah-Taman Perling.

Hotel di Kota Iskandar, Johor -  Pekan Gelang Patah ( nearby )

Nusajaya Kini: Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng?

Posted: 12 Sep 2012 07:50 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura perletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato' Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR, maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

Apabila ditanya terhadap isu alokasi kerusi Gelang Patah, Dato' Chua Jui Meng berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab, "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan."

"Dato' Chua Jui Meng dianggap sebagai salah seorang calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub berkata, PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

YB Salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus bergolak pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenangi oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan bermula dari Sabah dan merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatu-padu dan sudah mencapai konsensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

YBSalahuddin Ayub berkata sedemikian dalam sidang media selepas menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor, Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


www.miorazli.com: Sedia Untuk Berjaya <b>di</b> MRSM <b>Pontian</b>

Posted: 04 Nov 2012 11:57 PM PST


Jumaat dan Sabtu lepas, saya berpeluang berkongsi idea-idea dalam program Sedia Untuk Berjaya (SUB) bersama sekumpulan anggota kerja MRSM Pontian. Program ini telah dilaksanakan dengan jayanya di Hotel Seri Suria, Johor Bharu. Saya mesti ucapkan banyak-banyak terima kasih kepada Ayah Zain kerana telah bersusah payah mengatur program ini.
Sebenarnya saya mengenali Ayah Zain secara yang tidak diduga. Semuanya gara-gara beliau menghantar email pada saya selepas membaca laman blog ini. Itu kira-kira 3 atau 4 tahun yang lepas. Kami sebenarnya tidak pernah bertemu hinggalah semasa SUB ini dilaksanakan. Walau tidak pernah bertemu, kami selalu bertukar fikiran melalui telefon maupun melalui internet. I must say, he is a knowledgeable person but at the same time he is a very humble person.
Jadi bila pertama kali bertemu, saya begitu mudah klik dengan beliau, seolah-olah dah lama berkenalan. Banyak perkara-perkara yang telah kami bincangkan dalam pertemuan yang singkat itu. Walaupun ada perkara yang kami tidak sependapat, namun saya rasa kami saling respect pandangan masing-masing.
Untuk program SUB kali ini, saya banyak menekankan soal bagaimana kita melayani manusia lain. Adakah kita melihat manusia lain hanya sebagai objek untuk mencapai hajat kita atau kita benar-benar melihat manusia itu sebagai seorang manusia. Untuk melihat manusia itu sebagai seorang manusia, kita perlulah menghormati fikir, rasa, pilihan dan tindak-tanduk manusia lain walaupun kita tidak menyetujuinya.
Kita juga perlu menghargai cara pandang yang berbeza sebab kita faham melalui cara pandang yang berbeza inilah sebenarnya menjadi kunci dalam membantu kita melihat sesuatu perkara itu dari dimensi yang lebih luas lagi.
Sudah semestinya, bagi benar-benar faham mengenai perkara dalam dua perenggan terakhir di atas, kita memerlukan rajah 'Stick Person'. Melalui latihan 'Stick Person', dapat saya lihat dengan jelas, para hadirin dapat lihat nilai penggunaan 'Stick Person' dalam menangani isu dan cabaran dalam hidup. Saya juga dapat lihat dengan jelas betapa mereka benar-benar teruja dengan idea 'Stick Person' ini.
Hanyanya mereka perlu jelas bahawa 'Stick Person' tidak mampu mengubah kita tetapi jika kita gunakan 'Stick Person' (Stick Person hanya merupakan alat) dalam menjalani kehidupan, barulah 'Stick Person' dapat membantu membuat perubahan.
Rajah 'Stick Person' ini dapat digunakan dengan penuh optima jika kita gunakan segala maklumat mengenainya dalam usaha melaksana mencapai matlamat. Matlamat adalah cara paling praktikal dan berkesan dalam menggunapakai idea-idea dalam SUB ini. Saya harap mereka mampu melihat kepentingan matlamat dari satu sudut pandang yang baru dan lebih positif. Yakinlah, sudut pandang yang lebih positif akan membawa satu tindakan yang lebih positif dan akhirnya membawa penghasilan hasil yang lebih positif.
Akhir kata, terima kasih kepada Tuhan atas pengalaman ini. Moga Tuhan akan tambah nikmatNya lagi ...
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved