ads

Jumaat, 7 Disember 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 07:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Panas - Penduduk kampung bergaduh dengan kontraktor <b>di Tampoi</b>

Posted: 21 Nov 2012 12:55 AM PST

(Penduduk kampung dan kontraktor bergaduh di Kampung Semangat - foto facebook Suhaizan Kaiat)

TAMPOI: Para penduduk Kampung Semangat dekat sini bergaduh dengan kontraktor yang mewakili pemaju Danga Bay Sdn Bhg hari ini.

Ia berlaku kira-kira jam 11.15 pagi tadi antara pekerja kontraktor dan penduduk Kampung Semangat, Tampoi.


Menurut Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan kaiyat, kontraktor mendakwa mereka diberi upah untuk membersihkan kawasan Kampung Semangat oleh pihak tertentu.

Pembersihan ini telah menyebabkan tanaman penduduk dan sistem paip penduduk terjejas.

Penduduk kampung mendakwa, kontraktor yang hadir dalam kumpulan yang besar lebih daripada 25 orang adalah untuk mengusir mereka daripada kampung tersebut.

Sebelum ini, penduduk melahirkan rasa tidak puashati mereka kerana kontraktor sering membuat provokasi terhadap penduduk.

Pergaduhan mula berlaku apabila kontraktor meneruskan kerja-kerja pembersihan dan penduduk tidak berpuas hati.

Mereka telah dibaling dengan batu dan kayu oleh petugas kontraktor berkenaan.

Penduduk Kampung Semangat yang tercedera adalah Goh Wee Chooi, Ang Bee Wah, Ang Ah Chai, Cheng Chong, Goh Wai Kong dan Chee Tet Onn.

Polis telah datang di kawasan terbabit dan telah menangkap sembilan orang kontraktor dan enam orang penduduk.

Mereka telah direman di Balai Polis Kempas.

Penduduk adalah terdiri daripada pemilik rumah, penyewa rumah, pemilik bengkel dan pekebun. Kampung Semangat, Tampoi terletak di Batu 7.5 Jalan Skudai, Simpang Kempas Lama, Tampoi, Johor.

Menurut sejarahnya, tanah berkeluasan 63.2573 hektar ini telah dianugerahkan kepada Dato' Toh Ah Boon pada tahun 1930 oleh Sultan Ibrahim.

Dato' Toh Ah Boon telah meninggal dunia pada 1 April 1932 dan tanah tersebut telah diserahkan kepada pewarisnya Toh Gim Cheng.

Pada tahun 1975 Toh Gim Cheng telah melantik Low Sue Heng sebagai wakil.

Pada 14 Februari 2011 tanah tersebut(Lot 153, Mukim Tebrau) telah dijual oleh Low Sue Heng @ Low Sui Heng kepada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada awalnya terdapat 400 keluarga tinggal di kampung ini. Pelbagai kemudahan terdapat dikampung ini termasuk surau, kuil, dewan orang ramai, gelangang bola keranjang dan lain-lain. Terdapat juga penempatan orang tua dan orang cacat di sini.

Pada 8 September 2011 penduduk menerima satu notis guaman dari Tea, Kelvin Kang & Company yang meminta penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum 31 Oktober 2011.

Notis ini tidak menyatakan dengan jelas nama pelanggan (tuan tanah).

Pada 9 Oktober 2011 suatu pertemuan penduduk kampung dengan Adun Datuk Haji Osman Sapian telah diadakan.

Ketua Masyarakat Kampung Semangat yang juga Ketua MIC Cawangan Kg Semangat, En. K.K.Krisnan telah menyerahkan suatu tuntutan kepada Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor melalui Datuk Haji Osman Sapian.

Sehingga kini tiada sebarang jawapan diterima daripada pihak kerajaan.

Jawatankuasa Bertindak yang telah ditubuhkan telah menghantar satu permohonan tuntutan Ikhsan dan Saguhati kepada Danga Bay Sdn Bhd pada 8hb Oktober 2012.

Wakil Danga Bay Sdn Bhd adalah En. Chai Yee Man. Setakat ini tiada sebarang jawapan daripada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada 18 Oktober 2012, para penduduk menerima Notis Kedua dari Tetuan Tea, Kelvin Kang & Company yang menyatakan site clearing akan bermula mulai 19 Oktober 2012 , dan meminta penduduk-penduduk mengosongkan rumah mereka sebelum tarikh tersebut.

Penduduk-penduduk di sini diugut oleh kontraktor yang datang dari luar. Beberapa keluarga yang takut, telah berpindah dari tempat ini.

Sebahagiannya menerima wang pampasan berpindah sementara sebahagian lagi tidak menerima sebarang pampasan. Keluarga yang masih tinggal di kampung ini hanyalah 180 keluarga sahaja.

Pada 1 November 2012, lebih kurang 30 orang yang berlagak gangster dibawa masuk untuk merobohkan rumah-rumah kosong.

Kumpulan itu membawa masuk 1 bulldozer dan 2 JCB dengan tujuan membersihkan kawasan itu.

"Pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Johor mendesak pihak polis membuat kawalan keselamatan yang lebih ketat bagi mengelakkan pergaduhan berlaku semula.

"Ini kerana, tempat kejadian hanyalah 1 KM daripada Balai Polis Kempas," kata Suhaizan (gambar atas) dalam kenyataannya.

Bagi beliau, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman sudah sewajarnya menjadi orang tengah menyelesaikan masalah antara penduduk Kampung Semangat dan Syarikat Danga Bay Sdn. Bhd.


01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Kerana pertahan Rapid <b>di Pengerang</b> <b>...</b>

Posted: 02 Oct 2012 01:05 AM PDT


Sebahagian rakyat Pengerang mahu calon lain menggantikan Datuk Seri Azalina Othman Said mempertahan kerusi Parlimen itu dalam pilihan raya umum ke 13.

Perkara ini diberitahu oleh bekas Setiausaha Umno bahagian, Sairy Raasiban yang dihubungi hari ini.

"Rakyat tidak puas hati dengan Azalina termasuk menangani isu petroleum di Pengerang. Nelayan-nelayan yang terpaksa berpindah tidak puas hati soal pampasan.

"Orang politik (Azalina) kena selesaikan isu supaya mereka mendapat pampasan setimpal," katanya.

Azalina bekas ketua Puteri Umno dan bekas menteri kabinet sudah dua penggal menjadi ahli Parlimen Pengerang iaitu pada 2004 dan 2008. Beliau menang tanpa bertanding dalam kedua-dua pilihan raya itu.

"Orang Pengerang ada calon lain…mereka mahu orang tempatan. "Azalina bukan orang sini (tempatan)," tambah Sairy ~ Free Malaysia Today

Beberapa hari lalu The Malaysian Insider telah melaporkan Azalina telah mencabar Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub untuk berdebat mengenai isu pampasan tanah penduduk Pengerang yang dakwa Salahuddin terlalu murah.

"Itu semua dakwaan rambang dan rumusan secara menyeluruh. Harga pampasan tanah RM2.80 adalah untuk kawasan tanah yang jauh dari jalan utama, sedangkan kerajaan menilai bukan setakat tanah, tapi turut menilai bangunan, termasuk tanaman di atas tanah tersebut.

"Setakat ini jumlah tertinggi yang diberikan adalah RM8 sekaki persegi," tegas Azalina ketika sidang media di Parlimen hari ini.

"Di mana keikhlasan pembangkang? Himpunan ini berbaur politik dan tidak ikhlas. Apa guna buat himpunan kalau ia banyak orang luar, dan pengundi saya belum tentu hadir."

"Saya cabar Salahuddin Ayub berdebat pasal isu ini di mana-mana sahaja, pada bila-bila masa, sebelum pilihan raya ini," tegasnya ~ The Malaysian Insider

Azalina sepatutnya tidak mencabar Salahuddin untuk berdebat.. tetapi sebagai Ahli Parlimen Pengerang beliau sepatutnya menyambut cabaran debat oleh penduduk Pengerang yang diketuai oleh Taufik bin Tahir pada 8 Februari 2012 yang lalu mengenai isu di Pengerang...

Azalina Othman Tolak Pinangan Penduduk Pengerang

Adat melayu bila sebut sahaja soal peminangan pasti ia menyentuh soal yang sensitif apatah lagi bila soal peminangan itu mendapat suatu jawapan yang negatif. Suasana pasti akan dirasakan dukacita tatkala pinangan dari jejaka ditolak oleh 'si dara'.

Siapa yang tidak kenal anak dara yang bernama Azalina Othman. Bagi sesiapa yang tidak mengenalinya, cuba lihat di 'Google' dengan menaip 'Ahli Parlimen Pengerang'. Ternyata wajah anak dara yang terhangat ini akan tersiar gagah di komputer anda.

Menyentuh soal tajuk di atas, ia berkaitan soal pinangan dari penduduk Pengerang terhadap diri 'si dara' yang dimaksudkan. Pinangan kali ini berlainan. Pinangan dari penduduk Pengerang bukanlah atas dasar untuk mendirikan rumahtangga atau atas dasar 'cinta'.

Tetapi, pinangan yang dimaksudkan adalah berkenaan dengan isu debat. 8 Februari yang lalu, penduduk Pengerang yang diketuai oleh Taufik bin Tahir telah menghantar sepucuk surat sebagai syarat peminangan kepada Ahli Parlimen Pengerang untuk berdebat berkenaan isu tanah yang kini sedang kronik melanda kawasan tersebut.

Namun sehingga hari ini, Azalina Othman (Ahli Parlimen Pengerang) masih diam tidak memberi sebarang tindak balas terhadap hajat yang telah dilemparkan oleh penduduk tersebut. Kalau dari segi asas peminangan untuk perkahwinan, diam itu tandanya setuju.

Tetapi dalam hal yang berkaitan dengan pinangan debat, diam itu tandanya takut. Inilah dilema yang sedang dihadapi oleh penduduk di tanah Pengerang. Sedang dalam masa yang sama, tanah yang mereka duduki kini sedang dalam pertimbangan untuk diambil oleh pihak kerajaan bagi menjalankan projek Hub Industri Minyak dan Gas.

Justeru itu pinangan debat telah disuarakan oleh sesetengah pihak khususnya Jawantankuasa Bertindak Penduduk Pengerang bagi mendapat penjelasan ahli parlimen di kawasan mereka yang juga selaku wakil kepada rakyat untuk turun menerangkan status tanah yang mereka diami kini.

Sayang, sehingga kini jawapan yang ditunggu masih belum terjawab. Sudah hampir sebulan lamanya surat cadangan tersebut dihantar tetapi masih belum terjawab. Keraguan ini membuatkan penduduk di Pengerang merasakan diri mereka sebenarnya telah diabaikan oleh ahli parlimen di kawasan mereka.

Ternyata secara konklusinya, Azalina seperti dilihat takut untuk berhadapan dengan isu atau dilema yang sedang melanda di kawasan parlimennya sendiri. Kebenaran harus didatangkan bersama keberanian bukan dengan cara mendiamkan diri seperti bersembunyi.

Dalam isu ini, dapatlah dianggap peminangan pihak penduduk Pengerang untuk melihat wakil rakyat mereka bersama dalam mendepani isu tanah di kawasan mereka seperti ditolak mentah. Diharap kepada seluruh penduduk di kawasan Pengerang bersabar di atas penolakkan tersebut.

Jika seseorang dara menolak pinangan bermakna dara itu sudah mempunyai pilihannya tersendiri. Maka penduduk yang ditolak pinangannya itu harus mencari pilihan yang lain sebagai pengganti.

Bunga Tahi Ayam bukan sekuntum, Kumbang Tahi bukan seekor. Janganlah hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Sudah dara menolak maka pilihlah yang lain sebagai pengganti. Jangan pilih seseorang yang pandai menabur janji manis bicara tetapi hempedu dirasa jelata.

Berani kerana benar takut kerana salah. ~ NusajayaKini

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Program Khidmat Masyarakat <b>di</b> Sekolah Agama Bandar <b>Segamat</b>

Posted: 17 Nov 2012 11:23 PM PST

 Assalamualaikum w.b.t ...
      Bismillahirrahmanirrahim, haii blogers dan kawan- kawan yang membaca blog ini :) ehh, kejap je hari ni dah hari ahad kan?  hurm.. kejap je masa ni berlalu kan.. huu.. Rasanya baru je cuti hari jumaat aritu... esok dah isnin. nak kene gi kelas semula. hehe :) 
   Hari Khamis hari tu bersamaan dengan awal muharam 15hb November 2012 . Kami yang ambil subjek Personal Development and Ethics ( MGT 538 ) wajib melibatkan diri dalam Program Khidmat Masyarakat. Alhamdulillah program di Sekolah Agama Bandar Segamat berjalan dengan lancar dan dipermudahkan Allah s.w.t . Kami dari kelas Finance kelas 3C, Marketing kelas A dan B dibawah tunjuk ajar Pn.Che Faridah Che Mahmood .
Kami akhirnya berjaya bawak karpet, tikar dan juga 30 helai sejadah dari Jakel sendiri 
dengan menggunakan 2 buah kereta. satu kereta Proton Waja dan lagi satu kereta Myvi. 
Credit to: Ajk Sponser, Aiman dan Acap tengs korang :) sebab bersabar teman saya pegi buat follow up di Syarikat Jakel sampai la kita berjaya mendapatkan sumbangan dari jakel. Aainaa, Amirah, Nad, Ajim, Effa dan Naim terima kasih jugak sebab dapat meluangkan masa hari Rabu petang tu bersama2 kiteorang ambil karpet ni dekat jakel. Credit to Wisma Jakel, Segamat. 
TERIMA KASIH KAWAN-KAWAN SAYA :D
Hari khamis, pagi dalam pukul 7.30pg kami ajk dah sampai di depan pagar Sekolah Agama Bandar Segamat ni .
Kiteorang naik kereta masing2 ke sekolah agama ni. haa, nampak tak berderet kereta parking dpan pagar sekolah ni?? hehe  Yana dari finance kelas 3C finance.
Ada yang bawak motor sendiri :)
kami bertemakan baju warna Merah :) kelas B .
Okay, korang nampak tak Noor Adibah ? hee. okeh fine. gambar saya nampak tangan je. sadis. 
Haziq dan Putra . ape lah yang di bualkan mereka ni. kemain seronok haa berbual. heee. Candid !
Haziq, kene cuci tandas yek:)
Puan che, ambil gambar kiteorang tengah sarapan. heee.
dari kiri depan ain, caca, iman dan mimot :) 
mereka sarapan dekat kantin . 
Okay, disebab kan saya dibahagikan tugas di surau sekolah ni. jadinya saya hanya dapat ambil gambar mereka yg di surau je.
Saya dengan tyka dan jugak bainun dari kelas finance 3C di surau. khusyuk betul dia bersihkan tingkap surau ni :) lepas ni kita kikis dinding eh. pastu dah boleh cat dahh.
okay, kerja mengecat di mulakan. 
credit to: kawan2 MKT kelas 3A :)
Kerja2 di bahagian kolam :)
kawan2 saya beruntunglah mereka dapat bergambar dengan Guru Besar sekolah Agama :) 
Mana lah puan che ambil gambar ni. ehehe.. 
agak2 siapa yang pakai baju warna merah ni eh? 
Lepas siap semua kerja, kami pegi la Tadika pulak. tengok2 haziq dan naim belum siap lagi mengecat dan mengemas tadika. Hehe, kenapa muka haziq macam tu? penat eaa. sabar ehh :)
Naim bersungguh2 abiskas keja dia :)
 gambar kami yang sempat ditangkap Puan Che di tadika :) 
memula ingat puan che nak marah kiteorang sebab main bende alah ni. huhu. rupenya puan che nak ambik gambar kiteorang. okehh, lega.. huhu
 Sebahagian dari kami kelas 3B :) 
alhamdulillah kerja kami dah selesai hari tu .TERIMA KASIH KAWAN-KAWAN.
Tak dilupakan jugak, pensyarah kami Puan Che Faridah :) 
terima kasih sebab beri kami tunjuk ajar dalam CS ni. . kalau takda puan che, mesti program ni tak lengkap dan tak sempurna.  alaa. gambar puan chetakde la dengan kami semua. sedih.. huhu
ini pun gambar yang saya ambil dekat FB . heheh . 
CREDIT TO : PUAN CHE FARIDAH CHE MAHMOOD :)
LECTURER PERSONAL DEVELOPMENT AND ETHICS ( MGT 538 ) 

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Lotus <b>Desaru</b> Water Theme Park - Beringin Homestay <b>Desaru</b>

Posted: 30 Sep 2011 11:59 PM PDT

Lokasi water theme park ini terletak di Lotus Desaru. Perjalanan hanya 5 minit je dari Beringin Homestay Desaru jika berkereta.

Tempat ini sangat menarik dan amat menghiburkan bukan sahaja untuk anak-anak, malah orang dewasa juga. Lagi syok bila bayarannya dalam kategori mampu dibayar. Hanya RM 15 untuk kanak-kanak dan RM 25 untuk dewasa. Murah je kan?

Ia dibuka dari pukul 8 pagi hingga 7 malam. Lotus Desaru Water Theme Park ni dibuka kepada umum dan bukan terhad kepada pelanggan Lotus Desaru sahaja.

Ini peta kawasan dalam water theme park ni. Menarik kan?

Antara tarikannya ialah taman permainan dalam air, gaint coconut, lazy river, waterfall, stone bridge dan banyak lagi. Panat bermain, boleh la berehat di pondok dan kerusi yang tersedia di sana.

Keseronokan yang akan anda alami di sini pasti menjadi kenangan yang sangat manis.

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Klik Disini: Mengusir Penat <b>di</b> Pantai <b>Kukup</b> Gunungkidul

Posted: 03 Dec 2012 08:13 AM PST


Selain suara debur ombak yang menenangkan hati, Pantai Kukup juga menyajikan pemandangan laut landai berpasir putih. Wisatawan juga bisa menangkap ikan hias di sela-sela karang berlumut hijau.

Nama Pantai Kukup sudah tidak asing lagi. Pantai ini menjadi pantai andalan Kabupaten Gunungkidul kedua setelah Pantai Baron. Letaknya 1 kilometer sebelah timur Baron, yakni di Desa Kemadang, Kecamatan Tanjungsari, atau 25 kilometer dari Wonosari.
Setelah melewati jalan yang berliku-liku sampailah di tempat pemungutan retribusi. Dari sana, Anda akan dipandu papan yang mengarahkan ke Pantai Kukup. Saat memarkir kendaraan, pantai sudah terlihat anggun. Pagi hingga sore, ombak cenderung landai sehingga bibir pantai sangat cocok untuk beragam aktivitas menghilangkan rasa penat.
Pantai Kukup memiliki pulau karang yang dihubungkan jembatan. Di atas pulau ini dibangun sebuah pondok untuk berteduh dari terik matahari. Dari sana, pemandangan laut luas dan keindahan bibir pantai terlihat dengan jelas.
Tak kalah mengasyikkan, pengunjung bisa menghabiskan waktu berburu ikan hias di pinggir pantai yang ditumbuhi karang kecil tergenang air laut dangkal. Karang-karang ini menjadi rumah biota laut mulai dari ikan berwarna-warni, kepiting,  hingga rumput laut dan lumut hijau.
Areal ini kerap dimanfaatkan untuk menangkap ikan hias. Dengan menggunakan jaring kecil seharga Rp5.000 per buah yang banyak dijual oleh pedagang di seputaran pantai, anak-anak hingga dewasa bebas berburu ikan.
Jenis ikan di pantai ini beragam, mulai dari ikan bustun, kepe-kepe, butane, trigger, scorpion, buntal, dan masih banyak lagi. "Setiap hari ada ikan hias, meskipun setiap hari pengunjung menangkapnya. Jam 11.00-18.00 air surut, ikan kelihatan semua," kata Sumatno, Sekretaris Sarlinmas Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta (DIY) Wilayah II Baron, Gunungkidul yang sehari-hari menjaga pantai Kukup.
Salah satu pengunjung, Purwito asal Kebakramat, Karanganyar, Surakarta mengaku senang berkunjung ke Pantai Kukup. Ini adalah pengalaman pertama bersama keluarga besarnya. Anak dan dua keponakannya asyik menjaring ikan. Sesekali Purwito juga larut ikut nyemplung. "Asyiknya bisa berburu begini," katanya.
Ikan-ikan hasil tangkapan dimasukkan dalam plastik yang didapatkan gratis saat membeli jaring ikan. Ikan-ikan itu tampak berwarna-warni dalam plastik bening. "Ikan ini kan hidupnya dalam air laut, sayangnya kalau dibawa pulang pasti mati," tambah lelaki berusia 35 tahun itu.
Beberapa pengunjung pantai memang membawa pulang ikan hias hasil buruannya, tapi ada pula yang hanya senang berburu lalu memasukkannya lagi ke dalam air laut. Sebelum laut pasang, sambil mencari ikan hias, pengunjung bisa langsung mandi di air laut yang tenang tampak jernih.
Tapi perlu diwaspadai karena banyaknya ikan hias di bibir pantai ini mengakibatkan ubur-ubur kerap luput dari perhatian pengunjung. Ubur-ubur berwarna biru menggelembung bisa menyengat tubuh dan menyebabkan sesak napas.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pelanggan Pertama Servis Kereta <b>Di</b> Pusat Servis Hyundai <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 04:17 AM PST

Hari ini hari Sabtu, Pusat Servis Hyundai Plentong dibuka separuh hari sahaja. Mia telah booking untuk servis semalam. Pegawai yang bertugas Rahimin kata pukul 8.30 pagi, kereta mesti dah ada di situ.
Makanya, pagi-pagi tadi Mia dan Suami Mia bersiap-siap lebih awal dan sampai dalam pukul 8.00 pagi. Tak sangka pula jadi pelanggan pertama servis kereta pada hari ini. Sukanya.
Meter dah menunjukkan 41 750, patutnya buat major service tapi cuma buat normal service dan tukar air filter. Kemudian kami berjalan kaki ke cafe yang berdekatan untuk bersarapan. Sedang tengah bersarapan sambil baca paper Harian Metro, Mia dapat panggilan dari pusat servis Hyundai menyatakan bateri kereta sudah lemah dan perlu ditukar baru. Hmmm...  belum pernah tukar lagi sejak dibeli Januari 2010 yang lepas. Mungkin dah tiba masanya. Nanti tak pasal-pasal tak hidup plak kat mana-mana, kan susah. Jadi, kami pun setuju untuk ditukar baru. Harganya hampir RM 280.00 rasanya. Bila dah diskaun, dapat RM 264.00.
Hari ini sahaja kos yang keluar hampir RM 500.00. Lagipun kereta ni, Mia guna hari-hari untuk pergi kerja. Kami pulang dalam 9.30 pagi. Banyak lagi kereta yang diservis hari ini. Lega... nasib baik jadi pelanggan pertama hari ini. Syukur sangat-sangat.....

p/s: sayang betul kat kereta ni.....

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Isu Talam : PR Cabar MCA Debat <b>Di Labis</b>

Posted: 06 Sep 2012 02:13 AM PDT

SHAH ALAM, 6 SEPT : Pakatan Rakyat (PR) hari ini mencabar Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong untuk berdebat di depan pengundinya sendiri di Labis pada 9 September ini berhubung isu penstrukturan hutang Talam Corporation.

Cabaran itu dikemukakan tiga ahli parlimen PR yang dilantik Kerajaan Negeri Selangor sebagai jurucakap berhubung isu Talam iaitu Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor-PAS), William Leong (Selayang-PKR) dan Tony Pua (Petaling Jaya Utara-DAP) pada sidang akhbar di ibu pejabat DAP, pagi tadi.

Dr Dzulkefly ketika dihubungi TV Selangor berkata debat itu bertujuan memberi peluang kepada Tee Yong yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani untuk mengemukakan hujah dan bukti di hadapan pengundinya berhubung perkara itu.

"Dia (Tee Yong) dia boleh pilih antara kami bertiga, sama ada saya, Tony Pua atau William Leong atau Cik Faekah sendiri. Dia tidak layak langsung untuk berdebat dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengenai isu tersebut.

"Saya berulang kali menulis secara akademik dan teknikal berhubung isu Talam, tetapi mereka masih tidak faham. Ini bukannya kes baru," katanya.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam memaklumkan Kerajaan Negeri Selangor membuat keputusan komersial yang baik dalam penyelesaian hutang Talam yang dibuktikan menerusi badan audit bebas antarabangsa yang dilantik, KPMG Transaction & Restructuring Sdn Bhd.

Abdul Khalid turut menjelaskan perkara itu membuktikan usaha Kerajaan Negeri mengutip sejumlah RM392 juta hutang daripada Talam telah dilaksanakan dengan tertib dan mengikut undang-undang demi menjaga kepentingan negeri dan rakyat Selangor.

Namun, Tee Yong masih belum berpuas hati dengan laporan juru audit tersebut serta mempersoalkan kredibiliti KPMG dengan memberi contoh skandal mega Enron yang berlaku di Amerika Syarikat.

Bagaimanapun tuduhan itu disangkal Dr Dzulfekly dengan menyifatkan ia sebagai "jahat", tidak berasas dan tidak profesional.

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Talam: Tony ajak Chua berdebat <b>di Labis</b>

Posted: 06 Sep 2012 03:55 AM PDT

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved