ads

Sabtu, 15 Disember 2012

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Penduduk Kampung Bergaduh Dengan Kontraktor <b>Di Tampoi</b>

Posted: 21 Nov 2012 05:30 PM PST


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at abujihad98(at)gmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 107.21.60.85
Client IP: none
Forwarded For: none

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Program Khidmat Masyarakat <b>di</b> Sekolah Agama <b>...</b> - My Diaries Panda

Posted: 17 Nov 2012 11:23 PM PST

 Assalamualaikum w.b.t ...
      Bismillahirrahmanirrahim, haii blogers dan kawan- kawan yang membaca blog ini :) ehh, kejap je hari ni dah hari ahad kan?  hurm.. kejap je masa ni berlalu kan.. huu.. Rasanya baru je cuti hari jumaat aritu... esok dah isnin. nak kene gi kelas semula. hehe :) 
   Hari Khamis hari tu bersamaan dengan awal muharam 15hb November 2012 . Kami yang ambil subjek Personal Development and Ethics ( MGT 538 ) wajib melibatkan diri dalam Program Khidmat Masyarakat. Alhamdulillah program di Sekolah Agama Bandar Segamat berjalan dengan lancar dan dipermudahkan Allah s.w.t . Kami dari kelas Finance kelas 3C, Marketing kelas A dan B dibawah tunjuk ajar Pn.Che Faridah Che Mahmood .
Kami akhirnya berjaya bawak karpet, tikar dan juga 30 helai sejadah dari Jakel sendiri 
dengan menggunakan 2 buah kereta. satu kereta Proton Waja dan lagi satu kereta Myvi. 
Credit to: Ajk Sponser, Aiman dan Acap tengs korang :) sebab bersabar teman saya pegi buat follow up di Syarikat Jakel sampai la kita berjaya mendapatkan sumbangan dari jakel. Aainaa, Amirah, Nad, Ajim, Effa dan Naim terima kasih jugak sebab dapat meluangkan masa hari Rabu petang tu bersama2 kiteorang ambil karpet ni dekat jakel. Credit to Wisma Jakel, Segamat. 
TERIMA KASIH KAWAN-KAWAN SAYA :D
Hari khamis, pagi dalam pukul 7.30pg kami ajk dah sampai di depan pagar Sekolah Agama Bandar Segamat ni .
Kiteorang naik kereta masing2 ke sekolah agama ni. haa, nampak tak berderet kereta parking dpan pagar sekolah ni?? hehe  Yana dari finance kelas 3C finance.
Ada yang bawak motor sendiri :)
kami bertemakan baju warna Merah :) kelas B .
Okay, korang nampak tak Noor Adibah ? hee. okeh fine. gambar saya nampak tangan je. sadis. 
Haziq dan Putra . ape lah yang di bualkan mereka ni. kemain seronok haa berbual. heee. Candid !
Haziq, kene cuci tandas yek:)
Puan che, ambil gambar kiteorang tengah sarapan. heee.
dari kiri depan ain, caca, iman dan mimot :) 
mereka sarapan dekat kantin . 
Okay, disebab kan saya dibahagikan tugas di surau sekolah ni. jadinya saya hanya dapat ambil gambar mereka yg di surau je.
Saya dengan tyka dan jugak bainun dari kelas finance 3C di surau. khusyuk betul dia bersihkan tingkap surau ni :) lepas ni kita kikis dinding eh. pastu dah boleh cat dahh.
okay, kerja mengecat di mulakan. 
credit to: kawan2 MKT kelas 3A :)
Kerja2 di bahagian kolam :)
kawan2 saya beruntunglah mereka dapat bergambar dengan Guru Besar sekolah Agama :) 
Mana lah puan che ambil gambar ni. ehehe.. 
agak2 siapa yang pakai baju warna merah ni eh? 
Lepas siap semua kerja, kami pegi la Tadika pulak. tengok2 haziq dan naim belum siap lagi mengecat dan mengemas tadika. Hehe, kenapa muka haziq macam tu? penat eaa. sabar ehh :)
Naim bersungguh2 abiskas keja dia :)
 gambar kami yang sempat ditangkap Puan Che di tadika :) 
memula ingat puan che nak marah kiteorang sebab main bende alah ni. huhu. rupenya puan che nak ambik gambar kiteorang. okehh, lega.. huhu
 Sebahagian dari kami kelas 3B :) 
alhamdulillah kerja kami dah selesai hari tu .TERIMA KASIH KAWAN-KAWAN.
Tak dilupakan jugak, pensyarah kami Puan Che Faridah :) 
terima kasih sebab beri kami tunjuk ajar dalam CS ni. . kalau takda puan che, mesti program ni tak lengkap dan tak sempurna.  alaa. gambar puan chetakde la dengan kami semua. sedih.. huhu
ini pun gambar yang saya ambil dekat FB . heheh . 
CREDIT TO : PUAN CHE FARIDAH CHE MAHMOOD :)
LECTURER PERSONAL DEVELOPMENT AND ETHICS ( MGT 538 ) 

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Lelaki Misteri Dan Cerita Disebalik Tragedi Kereta Terbang <b>Di Mersing</b>

Posted: 15 Dec 2012 08:30 AM PST


Lokasi kemalangan ini katanya di Felda Nitar, Mersing, Johor.

Yang pelik tu, macam manalah kereta Vios tu boleh 'terbang' sampai macam tu sekali?

Mungkin kakak baju kurung warna hijau tu boleh cerita hehehehe

Atau mungkinkah anda ada maklumat yang nak dikongsikan mengenai kemalangan ini?

Apalagi, jomlah kongsi!

Ok..Disini akak kongsikan cerita pasal jalan maut ni...
bukan citer pasal keter ni...ni citer pasal jalan tempat kejadian ni..

Akak mmg tinggal di Mersing,suami akak seorang guru...
Masa tu..suami akak baru ditukarkan ke SK Felda Nitar 1,Mersing..
Baru je..lebih kurang setahun yang lepas...

suami akak kesekolah selalunya naik motor jer..sbb??
Katanya bila naik keter..time tghari waktu balik skolah..mmg dia selalu ngantuk..
jadi bila naik motor...kurang sket ngantuknya..
maklum je..bila tghari buta...jalannya mmg sunyi sepi..kiri kanan dipenuhi dgn hutan kelapa sawit...
Kenderaan pun jarang2 sekali yang lalu lalang

Jalan ni..selalu sangat berlakunya eksiden yang menyebabkan kemalangan maut...
Jadi nak tanya siapa?..sbb yang terlibat selalunya maut ditempat kejadian..

Ok..pendekan citer..
Baru beberapa minggu suami akak berulang alik dari rumah ke Felda Nitar...
tak de la lama mana sangat pun
selalunya dalam 40 min sampailah...

Pada hari kejadian tu..
suami akak berada dalam opis..
macam biasa pasu bunga kecil mmg sentiasa berada diatas meja..,
masa tu dah tiba waktu balik makan,suami akak menoleh sekejap kebelakang...mencari sesuatu di laci meja..

Bila dia menoleh kembali ke meja asal..baru dia perasan...pasu atas meja dia tiba2 tak de...
jangan kan dia,akak pun rasa pelik..
sbb 2,3 kali pasu kecil tu berubah tempat
lagi la pelik..

sedangkan semua staff dah balik
tiba2 dia terpandang pasu tu terletak atas almari buku..pelik..
besoknya pasu tu berubah lagi kedudukannya

Pearsaan dia pun dah lain macam jer..
seram sejuk..

1.30 petang:

Hujan gerimis...hari panas..
Jalanraya lengang..sunyi sepi..
sebuah kenderaan pun tak de..
Hati terasa tak sedap...namun..diredahnya juga perjalanan pulang dgn menaiki motorsikal.


Jalan Nitar-Mersing
Sampai ditempat keter vios tu terbang...tetiba...ada sebuah motosikal scrambler mengekori rapat dibelakangnya..

Siapa??Rapat sungguh ..

sayangnya lelaki yang menunggangnya memakai helmet bertutup,bersarung tangan dan berjaket..Wajahnya langsung tak nampak..
Lelaki itu mengekori rapat..makin rapat dan rapat..
namun memotong motorsikal yang dinaiki suami akak tidak sekali-kali
Yang lebih pelik..
enjin motorsikal dari lelaki misteri itu langsung tidak kedengaran..

Seketika..Suami akak..menoleh ..namun...sunyi sepi..
Kelibat seorang manusia pun tak de..hanya pokok sawit dikiri kanan jalan...


Besoknnya kejadian yang sama berulang,juga ditempat yang sama...

hari ke 3:

ditempat sama...suami akak melihat kelibat seorang lelaki bertenggek di batu tanda tepi jalan..merenung tajam memandangnya...lama dia merenung tanpa berkelip

Motorsikal diberhentikan..suami akak menoleh kebelakang,namun..kelibat seorang manusia pun tak kelihatan...hanya hutan dikiri kanan jalan...
sunyi..dan suram suasana jalan ketika itu

Jadi siapa??
Kenapa lelaki itu mengekori dgn rapat sekali...macam nak ajak berlumba lagaknya...
namun sekelip mata saja lelaki itu tiba-tiba ghaib??

Disitu juga tempatnya kawan akak meninggal krn kereta yang dipandunya terbabas...adakah penyebabnya lelaki misteri itu juga?
atau ianya suatu kebetulan??

Wallahuallam...

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^

Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di pontian</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:24 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Pontian</b> (MDP) - Jawatan Kosong <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2012 06:11 AM PST

Majlis Daerah Pontian telah ditubuhkan pada 01hb November, 1976 di bawah Akta 124 (Akta Sementara) yang kemudiannya diistiharkan sebagai Akta 171, Akta Kerajaan Tempatan 1976. Pentadbiran Majlis ini merangkumi kawasan seluas 1080 hektar meliputi Bandar Pontian, Pekan Nanas, Benut, Permas dan Ayer Baloi. Sebelum tertubuhnya Majlis Daerah Pontian, Bandar Pontian ditadbirkan oleh Majlis Bandaran Pontian, sementara Cawangan Pekan Nanas, Benut, Ayer Baloi dan Permas ditadbirkan oleh Majlis Tempatan masing-masing.
Permohonan dipelawa daripada individu yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:
Tarikh Tutup Permohonan: 24 Februari 2012

01 di pagoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pagoh - Google Blog Search


Lagi Berita: Nik Abduh sedia tanding <b>di Pagoh</b> jika parti arah

Posted: 15 Nov 2012 12:58 AM PST

KOTA BHARU - "Saya macam Presiden (Pas). Apa yang diputuskan oleh parti, itulah yang saya yang... (saya tanding). Tak tanding pun tak apa," demikian reaksi Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat,  Nik Abduh Nik Abdul Aziz berhubung saranan supaya beliau mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin di kerusi Parlimen Pagoh pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Beliau mengulas cadangan perwakilan dari Kelantan, Ahmad Marzuk Syaari ketika membahaskan ucapan dasar Ketua Pemuda Pas pagi tadi.

Ketika ditanya sama ada beliau bersedia sekiranya diarahkan pucuk pimpinan parti berbuat demikian, Nik Abduh berkata, "bersedia di mana-mana."

"Itu keputusan kita bersama bahawa apabila kita diamanahkan, itu yang disuruh oleh parti... kita akan (ikut)," katanya.

Marzuk dalam perbahasannya berkata, Pemuda Pas perlu menyahut cabaran untuk bertanding di luar zon selesa sebagai bukti kesungguhan sayap parti itu.

"Sekarang ini bukan sekadar Kelantan, tetapi agenda untuk menuju ke Putrajaya, mana mungkin kita tidak mampu bertanding di mana-mana kerusi dicalonkan kalau sekiranya kita mengatakan kita hendak ke Putrajaya.

"Memandangkan sekarang ini, yang sebaiknya kita letak Timbalan Ketua Pemuda kita, kita calonkan bertanding di Pagoh, di Johor," katanya.

Jawapan Nik Abduh dilihat senada dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini bahawa beliau sedia menjadi calon di mana-mana kerusi Parlimen termasuk menentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di kerusi Parlimen Pekan.

Abdul Hadi merupakan Ahli Parlimen Marang.

Beliau sebelum itu mengejutkan negara apabila menyatakan beliau sedia bertanding di Parlimen Pekan jika diputuskan demikian oleh parti. - SH

Jangan beri dia tanding. Banyak memandai dari pandai.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved