ads

Sabtu, 29 Disember 2012

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


PeNgembara: Kenangan Peristiwa Banjir Besar <b>Di Kota Tinggi</b> 2006 <b>...</b>

Posted: 04 Nov 2012 03:25 AM PST

Pada akhir tahun 2006 dan awal tahun 2007 iaitu bermula dari 19 Disember 2006 sehingga 16 Januari 2007, Kota Tinggi telah dilanda banjir paling besar dalam sejarahnya. Banjir gelombang pertama pada 19 Disember telah menenggelamkan hampir keseluruhan bandar Kota Tinggi termasuklah bank, kedai-kedai dan kompleks membeli-belah. Namun banjir gelombang kedua bermula dari 11 Januari 2007 lebih dahsyat kerana menenggelamkan tempat yang tidak ditenggelamkan sebelumnya sehingga hampir menerjah masuk ke Hospital Daerah Kota Tinggi (HDKT). Ini terjadi berikutan angin monsun Timur Laut yang bertiup dari bulan Oktober hingga Mac menyebabkan hujan lebat telah melanda seluruh negeri Johor selama hampir seminggu sehingga Sungai Johor tidak mampu lagi menampungnya. Hampir 12,000 orang dipindahkan ke pusat-pusat pemindahan yang terpaksa dibuka dua kali kerana banjir telah melanda sebanyak dua kali. Malahan terdapat pusat-pusat pemindahan juga ada yang turut dinaiki air menyebabkan mangsa-mangsa terpaksa berpindah ke Pusat Pemindahan lain. Banjir pada kali ini telah mencatatkan sejarahnya kerana air Sungai Johor telah naik sehingga 5.45 meter berbanding rekod tertinggi yang pernah dicatatkan sebelum ini iaitu 4.9 meter.
Rumah aku pun tidak terkecuali, dan dalam sejarahnya pertama kali aku menjadi mangsa banjir, selalu aku nengok dalam tv je.
Sekarang sudah memasuki hujung tahun dan lazimnya hujung tahun merupakan musin hujan, dan semua kawasan yang pernah di naiki air iaitu banji seperti Kota Tinggi yang pernah tenggelam sudah mendapat pengajaran dan pengalaman. Aku percaya mereka yang tinggal di Daerah Kota Tinggi sudah bersiap sedia menghadapi musibah, malapetaka, dugaan dan rezeki dari ALLAH S.W.T.
Kedalaman air pada tahun 2006/2007 mencecah 4.9 meter. Dalam!!!
Semoga Family aku yang berada di Kota Tinggi berada dalam keadaan berjaga-jaga. Kita sama-sama berdoa agar musibah banjir tidak akan berulang kembali. INSYAALLAH...

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


Cinta Itu Misteri: Berkelah <b>di</b> Air Terjun Sungai Bantang, <b>Bekok</b>, Labis

Posted: 29 Dec 2012 12:07 PM PST

Haaa, pasti ramai yang tak tahu di Bekok ni ada air terjun yang sangat cantik, sejuk dan menenangkan. Kenapa??? Masih tak percaya? Yeaaa saya tahu mesti yang ada terlintas di kepala, "ada apa dekat kawasan komunis tue???" Meh lihat ni;
Ini adalah pintu masuk ke Hutan Lipur Sungai Bantang yang di dalamnya terdapat air terjun, kawasan bermandi manda yang indah. Airnya sangat sejuk, kawasannya redup dilitupi pohon-pohon yang sudah berusia beratus tahun.
Saya bersama rombongan rakan sekerja ke Air Terjun Sg. Bantang pada 25 Disember 2012 yang lalu. Percutian dalam negeri sahaja, tetapi diatur dengan sangat rapi agar semuanya lancar, selamat sampai, cukup makan, puas berseronok, dan segalanya baik. Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu kebelakangan ini, kami membuat keputusan untuk bergerak seawal 7.00 pagi. Berkonvoi sebanyak 6 buah kereta semuanya dan kami akhirnya sampai ke Sg. Bantang pada jam 10.00 pagi. 
Orang lain sebok duk mandi-manda, kita duk makan kat sinun plak yerrrr ...hehehe....
Lebihkurang pukul 2.00 petang kami dah berangkut pulang. Tapi masing-masing sudah kelaparan kembali. Kami berhenti sembahyang Zohor di surau berdekatan dan kemudian meneruskan perjalanan. hajat di hati hendak berhenti di Hentian Sebelah di Lebuhraya, tapi memandangkan perjalanan ke Lebuhraya Utara-Selatan masih jauh lagi, jadi kami pakat-pakat berhenti di sebuah gerai makan. 
Kena minta izin dulu sebab........... kami nak tumpang duduk dan order air sahaja sebabnya kami nak makan bekalan yang kami bawa. Sayang kalau tak dihabiskan. nasib baik tokey Kedai Makan E-Bu sporting.
p/s: Ada sesuatu yang berlaku sewaktu kami sedang makan tue.... Nantilah saya cerita. Dah pagi ni, nak tido dulu.
||lepas ni kitorang plan nak ke Cameron plak...uhukkkk||

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2012 09:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2012 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

huhuhahaYANTIE: Picture:Induksi part 1 <b>di bekok</b>!

Posted: 16 Jul 2012 06:49 AM PDT

Semalam aku dah update pasal cerite di bekok kan?hari ni seperti di janjikan, marilah kita layan gambar..baru amik kat zira..nasib baik lah sebelum handphone aku rosak, sempat bluetooth gambar kat handphone zira..sekarang?layanzzz
kat admin mase nak tunggu bas
yay, naim pendek dari kitorang!=p

bersama timbalan presiden...
akibat kehujanan barang-barang terpakse dipindahkan ke gazebo

adik-adik part 1 yang bertungkus lumus menyiapkan menara..
   Saya di hiasi latar semak samun..haha
 al nur hidayat yang sudah bertukar menjadi zombieee~~
 Kami puteri kambing..ahaks(kambing kan tak boleh kene hujan..=p)
 mr presiden dan gel rambutnya yang terbaru!!...
Mr L..yang bersemangat bagi talk..

OK stop..nampak ye muka kepenatan di situ....
maka berakhirlah update ku pasal induksi part 1...until then see ya next post!

Maaf, jika ayat aku agak kasar.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2 <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


GAMBAR KANAK-KANAK MATI KENA BAKAR <b>DI JOHOR BAHRU</b>

Posted: 21 Dec 2012 10:13 PM PST


Kanak – Kanak mati kena bakar di Johor Bahru – gambar

Bagaikan roda,hampir setiap hari kita disogokkan dengan isu berita tentang betapa kejamnya manusia kepada kanak-kanak kecil seperti pemerdagangan manusia dan juga penderaan fizikal mahupun seksual

Sudah acapkali kita dengar,perkara ini berlaku di negara sendiri, tetapi berita yang di sertakan ini,adalah puncak kekejaman manusia yang sanggup bunuh kanak-kanak yang tidak berdosa dengan membakarnya

bayi kena bunuh dan bakar di johor bahru kanak kanak mati kena bakar di johor bahru

keadaan mayat seorang budak perempuan yang ditemui rentung dengan perut terburai

JOHOR BAHRU – Seorang kanak-kanak perempuan berusia setahun dijumpai mati dibakar dengan perut terburai sebelum dibuang di kaki sebuah bukit di Jalan Salleh, Bukit Chagar di sini semalam

Timbalan Ketua Polis Johor Bahru Selatan (JBS), Superitendan Abdul Samad Salleh berkata, anggota badan mangsa didapati rentung 80 peratus

Pihaknya juga percaya, kanak-kanak malang itu dibakar dengan sejenis minyak dan kemudian dibungkus dalam plastik

Bagaimanapun, identitinya masih belum dikenal pasti

"Mayat itu dipercayai berada di kawasan ini kira-kira 12 jam yang lalu dan perut kanak-kanak terbabit juga didapati terburai," katanya kepada Kosmo!

Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh

Facebook : Komen dan Maklumat Dari Pembaca

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Mersing.my: Pasar Monsun <b>di Mersing</b>

Posted: 26 Dec 2012 08:30 PM PST

 Lewat petang di Taman Pantai Bandar..Bermacam-macam aktiviti termasuk bermain layang-layang dan motor bungy. Penduduk mengambil peluang cuaca yg baik setelah berhari-hari hujan
 Deretan gerai pasar monsun ( ekspo ) pada waktu maghrib..
 Pelbagai pilihan makanan. Gerai sup tulang sahaja ada 3 buah. Begitu juga beberapa gerai burger bakar. Teringat pasar malam Cameron Highlands  yg kerap dikunjungi oleh PHD






 Ramai pengunjung yang membeli makanan bersantai di sepanjang pantai untuk menikmati suasana indah laut yang diterangi bulan purnama. Angin bertiup kuat dan ombak agak besar
    Gerai nugget menjadi pilihan kanak-kanak

Jika ke Mersing singgahlah ke Taman Pantai Bandar pada musim-musim monsun. Nikmati keindahan dan kesegaran angin malam di sini..

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Selatan Online - PAS Cawangan <b>Plentong</b>-Mula Mengorak Langkah

Posted: 25 Dec 2012 01:00 AM PST


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at abujihad98(at)gmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 107.21.60.85
Client IP: none
Forwarded For: none

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


lovely: sambut menantu <b>di kluang</b>

Posted: 15 Dec 2012 06:12 AM PST

alhamdullilah.... majlis berjalan dengan lancarnya di rumah suami di kluang. kali ni sambut menantu bersanding berlima. tak pernak dek buat orgkan. hehehe. nape ea 5? aku, suami, baby, abg ipar dan biras.
aku suka tgk gambar yang diedit oleh OP kat kluang ni.... nama FB nya  http://www.facebook.com/azwal.ahmad . cantik tau. puas hati dengan hasil karyanya.






 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved