ads

Sabtu, 16 Februari 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 07:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 09:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2012 09:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 10:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 10:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2012 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 4 : PUAS

Posted: 28 May 2012 10:05 PM PDT

Part akhir aku dan kengkawan mandi manda kat Air Terjun Bekok, Johor
Setelah puas mandi manda, cuci-cuci mata, lepak-lepak..kitorang pun balik.
Overall, memang best mandi kat air terjun ni
Tenang, damai dan segar..maklumlah dalam hutan kan
Sebelum balik tuh..macam biasalah kena la snap2 gambar kan sebagai kenangan
Posing ala-ala model gitewwww..hahaha
Paling best, on the way nak balik tu kitorang singgah makan durian jap
Sedappppp uols !! Ok lah itu la saja entry aku kat air terjun ni
Korng2 yang nak datang sini tu,meh la datang. Besttt!!
Entry lain yang mungkin korang belum baca: 
Part 1 : Plan Last Minit
Part 2 : Batu Berdiri
Part 3 : Basah

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 : BASAH

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

ATEM PEARL: Kenangan <b>di</b> Tasik Empangan <b>Bekok</b>

Posted: 16 Nov 2012 07:12 AM PST

                             
                                              Gambar Tasik di Empangan Bekok   

              Melihat tasik di empangan bekok ni memang membuat pertama kali saya melihatnya. sebelum ni hanya mendengar dari kata-kata rakan, tetapi teringin hendak melihatnya dengan sendiri. maka sebelum saya pergi ke empangan bekok dengan menaiki kereta, saya pada mulanya singgah dulu ke rumah rakan saya iaitu Izwan di Labis. 

            Kemudian kami berdua pergi ke Chaah pula untuk singgah ke rumah rakan saya yang satu lagi iaitu Khalil pada pukul 3.35 petang. kami hanya singgah ke rumah Khalil adalah untuk menziarahinya dan sambil membincangkan rancangan kami bertiga tentang melihat pemandangan tasik di empangan bekok.
           
            Pada pukul 4.50 ptg, selepas selesai perbincangan, maka kami pun meneruskan rancangan kami untuk melihat tasik yang sangat besar dan luas seperti laut. Melihat pemandangan tasik di empangan bekok ini memang sangat menyeronokkan apa entah lagi kalau pergi bersama-sama rakan untuk mencipta kenangan bersama. 


            Akhirnya kami telah sampai ke tasik di empangan bekok juga pada pukul 5.00 petang. tapi sayang sekali, kami tidak dibenarkan masuk untuk melihat empangan bekok di dalam kawasan pagar empangan tapi kami hanya dapat melihat tasik dari luar kawasan empangan sahaja. Semasa kami sampai di tasik, kami bertiga sempat melihat ada beberapa orang yang sedang mengambil gambar, ada juga yang menaiki bot untuk menangkap ikan di tasik, dan ada juga sempat memakai jaring untuk menjala ikan yang besar di tepi tasik. kalau nak ambil gambar nelayan memang tidak sempat tapi hanya setakat gambar saya dan kawan-kawan saya adalah juga, tapi tidak banyak yang kami ambil. setakat enam kepang adalah juga betul kan.....



               Ini adalah gambar saya dan kawan-kawan saya ambil di tepi tasik, yang berbaju merah itu ialah Izwan. Saya pula berbaju putih.

              Ini pula saya bersama dengan seorang lagi rakan saya iaitu Khalil.



           Kali ini giliran saya pula yang mengambil gambar mereka berdua, hehehe.....




               Ini mula-mula kami mengambil gambar dengan dua orang dahulu sebelum kami mengambil gambar dengan tiga orang sekali. tapi jauh sangat, kemudian ambil lagi kali kedua baru nampak dekat. hehehehehe.....

             Pada pukul 5.26 petang, sebaik sahaja kami selesai melihat pemandangan tasik ini selama 23 minit, kami menaiki kereta semula untuk pulang ke rumah masing-masing. Insyallah kalau ada masa lagi, ingat nak datang lagi te tempat ini tapi ada tempat lain lagi yang belum pernah saya kunjungi dengan bersama-sama rakan yang lain. Rugilah kalau sesiapa yang tidak pernah datang ke tempat macam ini. 
          

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2013 07:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Panas - Penduduk kampung bergaduh dengan kontraktor <b>di Tampoi</b>

Posted: 21 Nov 2012 12:55 AM PST

(Penduduk kampung dan kontraktor bergaduh di Kampung Semangat - foto facebook Suhaizan Kaiat)

TAMPOI: Para penduduk Kampung Semangat dekat sini bergaduh dengan kontraktor yang mewakili pemaju Danga Bay Sdn Bhg hari ini.

Ia berlaku kira-kira jam 11.15 pagi tadi antara pekerja kontraktor dan penduduk Kampung Semangat, Tampoi.


Menurut Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan kaiyat, kontraktor mendakwa mereka diberi upah untuk membersihkan kawasan Kampung Semangat oleh pihak tertentu.

Pembersihan ini telah menyebabkan tanaman penduduk dan sistem paip penduduk terjejas.

Penduduk kampung mendakwa, kontraktor yang hadir dalam kumpulan yang besar lebih daripada 25 orang adalah untuk mengusir mereka daripada kampung tersebut.

Sebelum ini, penduduk melahirkan rasa tidak puashati mereka kerana kontraktor sering membuat provokasi terhadap penduduk.

Pergaduhan mula berlaku apabila kontraktor meneruskan kerja-kerja pembersihan dan penduduk tidak berpuas hati.

Mereka telah dibaling dengan batu dan kayu oleh petugas kontraktor berkenaan.

Penduduk Kampung Semangat yang tercedera adalah Goh Wee Chooi, Ang Bee Wah, Ang Ah Chai, Cheng Chong, Goh Wai Kong dan Chee Tet Onn.

Polis telah datang di kawasan terbabit dan telah menangkap sembilan orang kontraktor dan enam orang penduduk.

Mereka telah direman di Balai Polis Kempas.

Penduduk adalah terdiri daripada pemilik rumah, penyewa rumah, pemilik bengkel dan pekebun. Kampung Semangat, Tampoi terletak di Batu 7.5 Jalan Skudai, Simpang Kempas Lama, Tampoi, Johor.

Menurut sejarahnya, tanah berkeluasan 63.2573 hektar ini telah dianugerahkan kepada Dato' Toh Ah Boon pada tahun 1930 oleh Sultan Ibrahim.

Dato' Toh Ah Boon telah meninggal dunia pada 1 April 1932 dan tanah tersebut telah diserahkan kepada pewarisnya Toh Gim Cheng.

Pada tahun 1975 Toh Gim Cheng telah melantik Low Sue Heng sebagai wakil.

Pada 14 Februari 2011 tanah tersebut(Lot 153, Mukim Tebrau) telah dijual oleh Low Sue Heng @ Low Sui Heng kepada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada awalnya terdapat 400 keluarga tinggal di kampung ini. Pelbagai kemudahan terdapat dikampung ini termasuk surau, kuil, dewan orang ramai, gelangang bola keranjang dan lain-lain. Terdapat juga penempatan orang tua dan orang cacat di sini.

Pada 8 September 2011 penduduk menerima satu notis guaman dari Tea, Kelvin Kang & Company yang meminta penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum 31 Oktober 2011.

Notis ini tidak menyatakan dengan jelas nama pelanggan (tuan tanah).

Pada 9 Oktober 2011 suatu pertemuan penduduk kampung dengan Adun Datuk Haji Osman Sapian telah diadakan.

Ketua Masyarakat Kampung Semangat yang juga Ketua MIC Cawangan Kg Semangat, En. K.K.Krisnan telah menyerahkan suatu tuntutan kepada Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor melalui Datuk Haji Osman Sapian.

Sehingga kini tiada sebarang jawapan diterima daripada pihak kerajaan.

Jawatankuasa Bertindak yang telah ditubuhkan telah menghantar satu permohonan tuntutan Ikhsan dan Saguhati kepada Danga Bay Sdn Bhd pada 8hb Oktober 2012.

Wakil Danga Bay Sdn Bhd adalah En. Chai Yee Man. Setakat ini tiada sebarang jawapan daripada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada 18 Oktober 2012, para penduduk menerima Notis Kedua dari Tetuan Tea, Kelvin Kang & Company yang menyatakan site clearing akan bermula mulai 19 Oktober 2012 , dan meminta penduduk-penduduk mengosongkan rumah mereka sebelum tarikh tersebut.

Penduduk-penduduk di sini diugut oleh kontraktor yang datang dari luar. Beberapa keluarga yang takut, telah berpindah dari tempat ini.

Sebahagiannya menerima wang pampasan berpindah sementara sebahagian lagi tidak menerima sebarang pampasan. Keluarga yang masih tinggal di kampung ini hanyalah 180 keluarga sahaja.

Pada 1 November 2012, lebih kurang 30 orang yang berlagak gangster dibawa masuk untuk merobohkan rumah-rumah kosong.

Kumpulan itu membawa masuk 1 bulldozer dan 2 JCB dengan tujuan membersihkan kawasan itu.

"Pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Johor mendesak pihak polis membuat kawalan keselamatan yang lebih ketat bagi mengelakkan pergaduhan berlaku semula.

"Ini kerana, tempat kejadian hanyalah 1 KM daripada Balai Polis Kempas," kata Suhaizan (gambar atas) dalam kenyataannya.

Bagi beliau, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman sudah sewajarnya menjadi orang tengah menyelesaikan masalah antara penduduk Kampung Semangat dan Syarikat Danga Bay Sdn. Bhd.


01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Cerita Ita: cerita seram <b>di</b> jalan mersing - <b>kahang</b> barat - kota tinggi

Posted: 14 Jan 2013 10:19 PM PST

assalamualaikum semua,

maaf semalam takde update dari cerita ita...

letih disebabkan sampai rumah dah dekat jam 2 pagi...pagi pulak nak bersiap gi keja...dengan nak siapkan anak-anak lagi...aku punya rutin dengan shah memang wajib mandikan anak-anak kami sebelum ke taska..dulu-dulu memang kami tak mandikan anak sebelum gi taska, kami angkat je diorang dari tempat tidur terus ke kereta..cuma salinkan lampin je..

tapi sejak anak-anak selalu tak sihat dan payah nak baik...kami tukar rutin pagi dengan mandikan semua anak dengan air suam...alhamdulillah kesihatan anak-anak makin ok lepas tu...
eh dah lari dari tajuk dah...cerita ita memang macam ni...lagipun cerita wayang pun selalu ada iklan dulu kan.....heheee...

pasal kisah seram ni...ini adalah kisah benar adik aku yang bawah aku atau dalam keluarga kami panggil dia Uda...

Kisah ni terjadi pada bulan lepas kalau tak silap aku... maaf kalau aku silap ye...tapi baru je diceritakan pada aku masa aku balik johor minggu lepas..

Uda ni berkerja di sebuah kilang mozek di kluang...biasanya dia berulang ke tempat kerja dia menaiki van..tapi setiap kali kena kerja shift pagi dia lebih selesa bawak motor..

dan jalan biasa yang dipilih Uda adalah jalan mersing - kahang barat - kota tinggi.. jalan ni merupakan jalan pintas nak ke kota tinggi kalau anda dari mersing.. walaupun jalan dia tak berapa elok dan agak kecik dibandingkan jalan utama ke kota tinggi tapi jalan ini memang menjimatkan masa perjalanan..aku pun pengguna tegar jalan ni dulu sewaktu bekerja dengan syarikat swasta satu masa dulu...itu cerita dulu...masa aku bawak kereta ke hulu ke hilir..sekarang dah jadi mem..duduk kat sebelah je...

haaa...lupa pulak putera mahkota johor pun pernah guna jalan ni dulu masa kembara mahkota johor...tahun bila aku dah tak ingat dah...

berbalik cerita Uda tadi...dan uda pun memang biasa guna jalan ni..kecuali kalau minyak takde baru la uda akan guna jalan besar sebab kat jalan alternatif ni tak ada pam minyak..

nak dijadikan cerita, uda bertolak dengan menggunakan motor kriss dalam pukul 5.45 pagi camtu...perjalanan melalui jalan kahang timur (felda kami) ke kahang barat berjalan lancar...diiringi dengan rasa sejuk yang mencengkam tulang di subuh hari...tempat kami memang sejuk sebab berdekatan dengan gunung berlumut..

sampai je di simpang tiga, uda membelok ke kiri untuk ke jalan kahang barat..dia teruskan perjalanan sampai la ke satu kawasan belukar kecil sebelum kawasan penempatan felda kahang barat...

kat sini la segalanya terjadi....

masa ni uda bawak motor dengan halaju sederhana je...

tiba-tiba...
"puk"

uda terasa belakang badannya seperti ditepuk dengan kuat....

uda cuba buat seperti biasa tapi minyak terus dipulas laju..

dan...
"puk"

uda ditepuk sekali lagi....haaa....uda dah rasa cemas dah masa ni...

kalau korang nak buat apa? nak toleh belakang ke?

uda masih kuatkan hati dan teruskan perjalanan...

tapi....
"puk"

sekali lagi uda ditepuk....haaa...masa ni uda mula dah rasa meremang dah....

dalam hati dia berkata nak toleh belakang ke tak ye? dan dia dah tersebut pun dalam hati...kalau kau nak tumpang..tumpang je la...tak payah nak tepuk-tepuk...

dan akhirnya uda beranikan diri tengok ke belakang dengan menggunakan cermin sisi...

dan dia nampak.....terbuai-buai di belakangnya dibawa angin....

korang nak tau apa yang dia nampak?

haaaa....

BAJU HUJAN dia la....

dah terkeluar dari peti simpanan dia kat belakang motor tu... dan dah berterabur topi dan baju hujan dia sepanjang jalan...dan yang menepuk belakang adalah penutup peti simpanan tu...

jadi kerja pulak dia kena pungut balik semua benda...hahaha...

moral dari cerita ni... sila jangan cabut cermin sisi anda dan boleh digunakan di waktu kecemasan....heeee...

p/s nama pemenang contest aritu nanti aku bagitau ye...aduhaii..tak sempat nak cabut undi lg ni...

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Bendera PKR dan PAS diconteng dengan lambang Salib <b>di negeri</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 10:51 AM PST

http://1.bp.blogspot.com/-dK-DYWogibc/UQIy1h3UThI/AAAAAAAAw4M/iXITEzu_-2k/s640/Bendera+PKR.jpg 

(Harakah) - Tidak cukup dengan berbagai-bagai jenis keganasan dan vandalisma yang dilakukan oleh samseng-samseng yang diupah RM30 oleh UMNO terhadap apa saja yang menjadi milik PKR/Pakatan Rakyat.. kini bendera pula menjadi mangsa.

Kejadian dilaporkan telah berlaku di sebuah negeri yang dikatakan sebagai Kubu kuat terakhir bagi UMNO di Selatan Semenanjung.


Meskipun negeri tersebut merupakan kubu kuat bagi UMNO sebuah parti yang membela nsaib orang Melayu kononnya, perlu kita ketahui bahawa orang Melayu di Johor adalah orang Melayu paling miskin di Malaysia.

Ini menurut Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Syed Ali Alattas baru-baru ini dalam satu kenyataan yang boleh di baca di ( SINI )

Mungkin kerana terdesak kerana kemiskinan maka samseng upahan UMNO di Johor terpaksa mengambil upah menconteng bendera PKR dan PAS dengan lambang salib pula..


Laporan dari MSO mengatakan..

Satu perbuatan jahat yang sungguh mencelakan dilaporkan berlaku di Johor malam tadi apabila bendera PAS dan PKR dicalitkan (print) dengan lambang salib. Kejadian itu berlaku di Batu Pahat Johor.

Selain bendera itu dicop dengan lambang salib ianya juga ditulis dengan perkataan-perkataan buruk menghina kedua-dua parti itu, ini menggambarkan si pelakunya seorang yang belum tamadun ataupun "gedebe tahi kucing."

Cara berpolitik tidak bermoral ini juga menunjukkan pihak yang melakukan perbuatan itu dalam keadaan terdesak dan nazak.

Tidak dipastikan apakah perletakan lambang salib itu pada bendera kedua-dua parti itu yang telah dipasang, atau ia disiapkan awal-awal kemudian dipasang malam tadi.

Beberapa helai bendera yang dicop lambang salib itu telah diturunkan. Satu laporan polis berhubung kejadian itu dikatakan telah dibuat pagi ini - laporan sepenuhnya sila baca di ( SINI )


Budaya apa agaknya yang pemimpin-pemimpin UMNO cuba terapkan di sini selain dari budaya kurang ajar dan tidak bertamaddun?

Saksikan juga bagaimana di negeri ini anak-anak Melayu yang masih bersekolah diajar untuk menjadi kurang ajar dengan menunjukkan isyarat lucah kepada beberapa pemimpin dari Pakatan Rakyat di ( SINI 


01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2013 03:42 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2012 03:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 03:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kulaan Niring: Puaka Niring : Misteri Kipmai <b>Masai Johor</b>...

Posted: 02 Sep 2012 05:04 AM PDT

Kipmart Masai, di sinilah dulu terdapat sebuah surau lama yang di katakan 'berpenghuni'
Tahukah korang bahawa setiap surau 'berpenghuni'? Apatah lagi jika surau tersebut dah lama tak digunakan? Maka terjadilah tempat-tempat jin melepak.. Jangan disangka rumah kosong yang dibiarkan lama je 'berpenghuni'.. heh heh..
Surau sepi ini berdekatan dengan pekan Masai.. Surau tu dibuat persinggahan atau pun rumah tumpangan untuk pekerja kontrak MSE pada masa itu sekitar tahun 1980an. Kalau surau tu di guna sekalipun, cuma untuk beberapa kerap sahaja.. Sehinggalah datang seorang ustaz untuk mengajar kuliah di surau berkenaan..
Yang anehnya setiap kali mengikuti kuliahnya pasti apa yang diajar pada hari itu adalah perkara atau masalah yang dihadapi pada hari itu walau pun pengikut kuliahnya tidak menyuarakan apa-apa pertanyaan.. Ustaz itu sepertinya mengetahui masalah mereka..
Ustaz ini amat daif kehidupannya dari segi harta. Semua kenderaan yang digunakan adalah sumbangan dari anak muridnya. Dia tinggal di rumah setingan & mempunyai anak yang ramai.. Berulang alik menaiki motor dari Kota Tinggi ke Masai untuk membuat kuliah agama. Masyallah hebatnya ustaz nih.. Tetapi begitulah rupanya Allah lebih sayang kepadanya... Dia telah kembali ke rahmutullah pada tahun 1990an.
Tahukah di mana lokasi surau itu sekarang? Bangunan surau ini telah pun dirobohkan oleh PBTPG (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Pasir Gudang) dengan alasan untuk menggantikan surau yang baru.. Tetapi sampai sekarang habuk pun tak ada.. Sekarang ni tapak tersebut telah didirikan sebuah pasaraya KIPMART..! ya KIPMART MASAI..!

Sebelum dirobohkan dulu, ada juga penduduk setempat yang mengatakan bahawa ternampak kelibat orang bersembahyang dikala Maghrib & Isyak.. Lampu terang benderang.. tetapi bila diperiksa pada siang hari, tiada pula kesan bekas tayar kereta, motosikal mahupun basikal.. Lagipun surau berkenaan dah lama tiada bekalan elektrik..! Dari segi cerita ini kita dapat tahu bahawa yang menumpang sembahyang itu adalah jin-jin Islam..

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 04:46 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Tembikai 27, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2012 04:46 AM PDT

Nota: Laman web ini diadakan untuk menolong pembeli rumah mencari rumah lelongan awam johor / rumah lelong johor / hartanah lelong oleh bank bank di Malaysia. Semua maklumat disediakan boleh diubahsuai tanpa sebarang notis selanjutnya, sila hubungi kami untuk maklumat terkini.  

By accessing, using or browsing on this Site you agree that you have read,understood and agree to be bound by these Privacy Policy and to comply with all applicable laws, rules and regulations. 

Rumah Lelong Bank Johor
Reviewed by Lelong Bank on July 17 2012
Rating: 4.5

Best viewed using FireFox 3.0+, Internet Explorer 8.0+, Chrome 7.0+, a resolution of 1024 x 768 or higher.

End Lot | Jalan Delima 19, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 01:15 AM PDT

Nota: Laman web ini diadakan untuk menolong pembeli rumah mencari rumah lelongan awam johor / rumah lelong johor / hartanah lelong oleh bank bank di Malaysia. Semua maklumat disediakan boleh diubahsuai tanpa sebarang notis selanjutnya, sila hubungi kami untuk maklumat terkini.  

By accessing, using or browsing on this Site you agree that you have read,understood and agree to be bound by these Privacy Policy and to comply with all applicable laws, rules and regulations. 

Rumah Lelong Bank Johor
Reviewed by Lelong Bank on July 17 2012
Rating: 4.5

Best viewed using FireFox 3.0+, Internet Explorer 8.0+, Chrome 7.0+, a resolution of 1024 x 768 or higher.

(GAMBAR) Kilang terbakar <b>di</b> Taman Megah Ria <b>Masai Johor</b> | Blog <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2012 04:42 AM PDT

Sebuah kilang memproses minyak pelincir kenderaan musnah dalam kebakaran di Taman Perindustrian Kota Puteri, Masai, di Pasir Gudang hari ini.

Kejadian pada pukul 4.19 petang tersebut dipercayai berpunca dari bahagian bawah premis dua tingkat tersebut.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Johor, Hamid Suari berkata, pihaknya terpaksa menggunakan semburan air buih untuk mengawal kebakaran, namun sehingga pukul 8 malam ini, api masih lagi marak.

"Ia kerana bahan yang terdapat dalam kilang itu merupakan minyak pelincir yang likat dan susah untuk dipadamkan apabila terbakar.

"Bomba juga menghadapi masalah tekanan air rendah yang turut menjejaskan operasi memadam," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Hamid menjelaskan, ketika pihak bomba tiba pada pukul 4.30 petang, api sedang marak dan kesemua pekerja kilang berkenaan termasuk pemiliknya, Voon Lin Yau, 62, berjaya menyelamatkan diri.

Tambah beliau, kebakaran itu turut menyebabkan berlaku beberapa letupan kecil.

"Setakat ini, anggaran kemusnahan dan kerugian belum dapat dipastikan," ujarnya.

Beliau menambah, sebanyak enam buah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Johor Bahru, Johor Jaya dan Pasir Gudang bersama 38 anggota terlibat dalam operasi tersebut.




Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 03:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Bacang 23, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 08:27 PM PDT

  • Street: No 4, Jalan Bacang 23, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 25 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Satu Tingkat Lot Pertengahan
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 1,400
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 10, 2012 11:27 am
  • Expires: 170 days, 5 hours

Description

For Booking Hotline: 011-19737060 Rashid

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 284ffba095c762a

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2012 06:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Pulasan 23, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 08:58 AM PDT

  • Street: No 28, Jalan Pulasan 23, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 26 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Dua Tingkat Lot Pertengahan
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 882
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 9, 2012 11:58 pm
  • Expires: 176 days, 17 hours

Description

For Booking Hotline: 011-19737060 Rashid

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 5804ffaff2f7c28a

Jalan Bacang 2, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2012 06:49 PM PDT

  • Street: No. 22, Jalan Bacang 2, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor.
  • Auction Date: 30/7/2012
  • Property Description: An intermediate single storey terrace house
  • Land/Floor Area ( in sqft ): --
  • Tenure: Freehold
  • City: Johor Bahru
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 6, 2012 9:49 am
  • Expires: 173 days, 3 hours

Description

For Booking Hotline : 014-2789061 Suhaimi

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 9394ff6439b472e1

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2013 03:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 03:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved