ads

Jumaat, 1 Mac 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


8 Kawasan Felda <b>Di Kota Tinggi</b> Tolak Kehadiran Pembangkang <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2012 08:58 PM PST

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

KOTA TINGGI – Ketua peneroka dari lapan tanah rancangan Felda di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Sedili di sini menghantar memorandum untuk menghalang ceramah politik pembangkang diadakan di kawasan mereka.

Lapan kawasan terbabit ialah Felda Lok Heng Selatan, Felda Lok Heng Barat, Felda Lok Heng Timur, Felda Aping Barat, Felda Aping Timur, Felda Simpang Waha, Felda Bukit Waha dan Felda Easter.

Memorandum diserahkan kepada Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Che Mahazan Che Aik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi pada satu perjumpaan semalam.

Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar berkata, memorandum itu mewakili suara semua penduduk termasu persatuan belia, Gerakan Persatuan Wanita (GPW) serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ada dalam kampung berkenaan.

Menurutnya, penduduk kampung berkenaan sudah sebulat suara bersetuju dalam mesyuarat kampung untuk menolak sekerasnya kehadiran pembangkang di kampung mereka.

"Selama ini kita telah memberi peluang kepada mereka mengadakan ceramah dalam kawasan gugusan ini. Kini, tempoh mereka telah tamat, malah kita tidak mahu mereka datang ke kawasan kampung kami lagi.

"Tambahan pula kita takut jika kehadiran mereka nanti akan mencetuskan provokasi dan seterusnya mencetuskan suasana yang tidak aman," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar berkata, kehadiran pembangkang tidak memberikan manfaat kepada penduduk, sebaliknya sekadar menyebar perkara yang tidak benar.

Menurutnya, setiap kali ceramah pembangkang diadakan, hanya beberapa orang penduduk tempatan yang hadir di mana selebihnya adalah orang luar.

"Kita takut berlaku pergaduhan. Tambahan pula, yang hadir ke ceramah mereka adalah penduduk luar. Oleh itu, penduduk kampung di sini telah bersepakat dan bersetuju untuk menyerahkan memorandum ini kepada pihak berkuasa," katanya.

Sementara itu, Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar berkata, penduduk Felda kini telah menerima pelbagai manfaat dan kesenangan hasil daripada pemerintahan kerajaan sedia ada pada hari ini.

Beliau berkata, peneroka juga sudah tidak perlu berhempas pulas tenaga mencari rezeki, sebaliknya hanya duduk di rumah menikmati hasil yang selama ini diusahakan.

"Penduduk di sini semua bersyukur dengan kemudahan yang mereka peroleh sekarang. Malah jika boleh, kita mahu mencegah anasir luar yang cuba membawa fitnah kepada penduduk.

"Kita tidak mahu kehadiran mereka dalam kawasan kampung kami akan meninggalkan pengaruh negatif kepada penduduk," katanya.- Sinar Harian

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 07:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

shaza homestay <b>di Tangkak</b> - RM300.00

Posted: 10 Jan 2013 07:51 AM PST

Date Posted: 10-01-2013 03:51 PM    Location: No. 83, Jln Puteri. Bdr Baru Tangkak 84900 Tangkak johor, Tangkak, Johor    Posted by: abu omar    Views: 130 times

Description

Rumah sewa ala homestay semi D, 3 bilik tidur, 3 bilik air, berhawa dingin, dilengkapi peralatan memasak, mesin basuh, setereka pakaian dan kemudahan memasak dan lain-lain.
jika berminat call en omar : 012-5804511/012-7809405
bayaran deposit rm 50.00 shja.
max penghuni 15 orang. Pertambahan jumlah penghuni bleh dirunding.

Majlis Daerah <b>Tangkak</b> (MDT) - Johor - MALAYSIA ADA KERJA

Posted: 28 Jan 2013 04:22 PM PST

Majlis Daerah Tangkak (MDT)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia, Rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim yang berkelayakan dan berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh iklan ditutup untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1. PENOLONG PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN
2. JURUTEKNIK LANSKAP
3. JURUTEKNIK KOMPUTER

MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN

Tarikh Tutup Permohonan: 8 Februari 2013

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2013 07:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Panas - Penduduk kampung bergaduh dengan kontraktor <b>di Tampoi</b>

Posted: 21 Nov 2012 12:55 AM PST

(Penduduk kampung dan kontraktor bergaduh di Kampung Semangat - foto facebook Suhaizan Kaiat)

TAMPOI: Para penduduk Kampung Semangat dekat sini bergaduh dengan kontraktor yang mewakili pemaju Danga Bay Sdn Bhg hari ini.

Ia berlaku kira-kira jam 11.15 pagi tadi antara pekerja kontraktor dan penduduk Kampung Semangat, Tampoi.


Menurut Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan kaiyat, kontraktor mendakwa mereka diberi upah untuk membersihkan kawasan Kampung Semangat oleh pihak tertentu.

Pembersihan ini telah menyebabkan tanaman penduduk dan sistem paip penduduk terjejas.

Penduduk kampung mendakwa, kontraktor yang hadir dalam kumpulan yang besar lebih daripada 25 orang adalah untuk mengusir mereka daripada kampung tersebut.

Sebelum ini, penduduk melahirkan rasa tidak puashati mereka kerana kontraktor sering membuat provokasi terhadap penduduk.

Pergaduhan mula berlaku apabila kontraktor meneruskan kerja-kerja pembersihan dan penduduk tidak berpuas hati.

Mereka telah dibaling dengan batu dan kayu oleh petugas kontraktor berkenaan.

Penduduk Kampung Semangat yang tercedera adalah Goh Wee Chooi, Ang Bee Wah, Ang Ah Chai, Cheng Chong, Goh Wai Kong dan Chee Tet Onn.

Polis telah datang di kawasan terbabit dan telah menangkap sembilan orang kontraktor dan enam orang penduduk.

Mereka telah direman di Balai Polis Kempas.

Penduduk adalah terdiri daripada pemilik rumah, penyewa rumah, pemilik bengkel dan pekebun. Kampung Semangat, Tampoi terletak di Batu 7.5 Jalan Skudai, Simpang Kempas Lama, Tampoi, Johor.

Menurut sejarahnya, tanah berkeluasan 63.2573 hektar ini telah dianugerahkan kepada Dato' Toh Ah Boon pada tahun 1930 oleh Sultan Ibrahim.

Dato' Toh Ah Boon telah meninggal dunia pada 1 April 1932 dan tanah tersebut telah diserahkan kepada pewarisnya Toh Gim Cheng.

Pada tahun 1975 Toh Gim Cheng telah melantik Low Sue Heng sebagai wakil.

Pada 14 Februari 2011 tanah tersebut(Lot 153, Mukim Tebrau) telah dijual oleh Low Sue Heng @ Low Sui Heng kepada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada awalnya terdapat 400 keluarga tinggal di kampung ini. Pelbagai kemudahan terdapat dikampung ini termasuk surau, kuil, dewan orang ramai, gelangang bola keranjang dan lain-lain. Terdapat juga penempatan orang tua dan orang cacat di sini.

Pada 8 September 2011 penduduk menerima satu notis guaman dari Tea, Kelvin Kang & Company yang meminta penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum 31 Oktober 2011.

Notis ini tidak menyatakan dengan jelas nama pelanggan (tuan tanah).

Pada 9 Oktober 2011 suatu pertemuan penduduk kampung dengan Adun Datuk Haji Osman Sapian telah diadakan.

Ketua Masyarakat Kampung Semangat yang juga Ketua MIC Cawangan Kg Semangat, En. K.K.Krisnan telah menyerahkan suatu tuntutan kepada Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor melalui Datuk Haji Osman Sapian.

Sehingga kini tiada sebarang jawapan diterima daripada pihak kerajaan.

Jawatankuasa Bertindak yang telah ditubuhkan telah menghantar satu permohonan tuntutan Ikhsan dan Saguhati kepada Danga Bay Sdn Bhd pada 8hb Oktober 2012.

Wakil Danga Bay Sdn Bhd adalah En. Chai Yee Man. Setakat ini tiada sebarang jawapan daripada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada 18 Oktober 2012, para penduduk menerima Notis Kedua dari Tetuan Tea, Kelvin Kang & Company yang menyatakan site clearing akan bermula mulai 19 Oktober 2012 , dan meminta penduduk-penduduk mengosongkan rumah mereka sebelum tarikh tersebut.

Penduduk-penduduk di sini diugut oleh kontraktor yang datang dari luar. Beberapa keluarga yang takut, telah berpindah dari tempat ini.

Sebahagiannya menerima wang pampasan berpindah sementara sebahagian lagi tidak menerima sebarang pampasan. Keluarga yang masih tinggal di kampung ini hanyalah 180 keluarga sahaja.

Pada 1 November 2012, lebih kurang 30 orang yang berlagak gangster dibawa masuk untuk merobohkan rumah-rumah kosong.

Kumpulan itu membawa masuk 1 bulldozer dan 2 JCB dengan tujuan membersihkan kawasan itu.

"Pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Johor mendesak pihak polis membuat kawalan keselamatan yang lebih ketat bagi mengelakkan pergaduhan berlaku semula.

"Ini kerana, tempat kejadian hanyalah 1 KM daripada Balai Polis Kempas," kata Suhaizan (gambar atas) dalam kenyataannya.

Bagi beliau, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman sudah sewajarnya menjadi orang tengah menyelesaikan masalah antara penduduk Kampung Semangat dan Syarikat Danga Bay Sdn. Bhd.


01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 07:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

shaza homestay <b>di Tangkak</b> - RM300.00

Posted: 10 Jan 2013 07:51 AM PST

Date Posted: 10-01-2013 03:51 PM    Location: No. 83, Jln Puteri. Bdr Baru Tangkak 84900 Tangkak johor, Tangkak, Johor    Posted by: abu omar    Views: 130 times

Description

Rumah sewa ala homestay semi D, 3 bilik tidur, 3 bilik air, berhawa dingin, dilengkapi peralatan memasak, mesin basuh, setereka pakaian dan kemudahan memasak dan lain-lain.
jika berminat call en omar : 012-5804511/012-7809405
bayaran deposit rm 50.00 shja.
max penghuni 15 orang. Pertambahan jumlah penghuni bleh dirunding.

Babak seram <b>di</b> Hospital <b>Tangkak</b> | ~TINTA PENA PUJANGGA~

Posted: 22 Oct 2012 07:12 AM PDT

 20 Oktober 2012

Plot 1

"Anak awak kena tahan wad.", doktor jelaskan pada aku dan isteri. "Berapa lama doktor?", aku tanya walaupun dah tau jawapannya. "Sampai dia ok la..", jawab doktor berbangsa Cina itu.
Bacaan kuning anak aku yang terkini ialah 24.5..pagi tadi 17. Risau jugak aku pasal jaundis. Yelah, sebagai guru pendidikan khas, hasil pembacaan dan maklumat yang aku dapat, aku tahu risiko kalau bayi dibiarkan jaundis. Lega sebab Hospital Tangkak ni mengizinkan anak dan ibu tidur dalam wad yang sama. Jadi takdelah isu ibu sedih nak tinggalkan anak.

Aku, isteri dan anak menaiki ambulan ke wad kanak-kanak. Padahal wad kanak-kanak tu belakang blok je dari tempat doktor tadi. Tapi disebabkan isteri aku baru 4 hari dalam pantang, tak berapa kuat nak berjalan, lalu disorong dengan wheelchair, dan naik ambulan. Wad kanak-kanak atas bukit, sape nak sorong dia. Aku dah pegang baby.

Sampai di wad yang dikelilingi pohon besar dan berdaun rimbun, aku pun masuk ke wad itu bersama isteri dan anak.  Ada dua pesakit je?? Satu dalam bilik isolation. Kena cirit birit. Tandasnya aku lihat jauh dihujung wad. Aku teman isteri sampai 7 malam. Lepas tu, aku pulang ke Yong Peng. "Esok ayah datang lagi ye", kata aku pada isteri dan anak. Maka bermalamlah isteri aku di wad itu.

Plot 2

Aku tiba awal di hospital ini. Semangat nak teman orang tersayang. Bual punya bual, isteri aku cerita, malam tadi dia dengar nurse bual-bual pasal cerita seram. Katanya di tandas wad ni, ada nurse terdengar bunyi air paip terpasang sendiri walaupun tiada orang. Aku bila dengar cerita tu, rasa seram plak bila ke tandas di wad ni. Berada dihujung wad, memang sunyi sepi.

Petang tu hujan lebat. Aku belum solat asar lagi. Zohor aku dah solat di Taman Tangkak Jaya. Tapi nak keluar untuk solat asar ni hujan lebat pula. Tunggu teduh, dah hampir pukul 5.30 pun tak teduh lagi. Aku nak jamak tak boleh pula. Yong Peng ke Tangkak cumalah 75km je ikut highway PLUS. Aku pun bangun tanya nurse tempat solat. " Bilik solat kat sini untuk perempuan aje encik." Ala, aku dah merayu pun dia tak bagi. Katanya, tempat solat lelaki dekat wad 2, Wad Lelaki.. Aku pun segera ke sana. Hujan masih turun tapi sudah renyai-renyai. Cuaca memang gelap la. Jam menunjukkan 5.45petang..

Sampai di wad 2, aku minta nurse di situ tunjukkan tempat solat. "Di belakang blok ni encik. Ada surau." Alamak, tak bagi aku guna bilik solat kat sini la tu.. Aku pun berjalan lagi untuk ke surau. Mata aku meliar cari papan tanda 'SURAU'. Aku dah jumpa. Tapi..ada yang tak senang. SURAU, BILIK PENSTERILAN, RUMAH MAYAT.. penunjuk arah yang akhir tu buat aku tak sedap hati. "RUMAH MAYAT".

Aku fikir banyak kali, nak ke surau ke, nak keluar je drive dan solat di surau yang aku pegi semalam. Tapi hujan agak lebat sedikit dari tadi. Ah, pergi je la. Aku nak solat, ape nak takut. Kata hati aku menenangkan perasaan.huhu.. Makin aku berjalan nak ke surau, makin lengang dan sunyi. Memang takde orang langsung. Sebab persekitaran di situ blok yang entah apa-apa. Macam ofis, tapi dah 5.50, memang la dah takde orang.

Aku tiba di surau, takde orang. Pintu surau tertutup. Ya Allah, surau ni dekat betul dengan Bilik Mayat!!.. Ada la dihadang dengan pagar je. Aku tak tau kenapa aku rasa seram. Dah la hujan, takde orang, sebelah bilik mayat pula tu. huhu.. Aku pun solat keseorangan. Tapi hati memang tak berapa khusyuk. Ada je terfikir kalau ada yang tepuk dari belakang, ada yang aminkan dengan kuat la, ada yang ketawa la..Macam-macam aku fikir. Ape la orang lemah iman ni ek..

Plot 3

Selesai solat, aku pun segera keluar menuju ke Wad Kanak-kanak. Hujan masih turun. Aku tak jumpa isteri sebaliknya terus ke tandas di wad itu. Aku cuci tangan bersih-bersih dan tiba-tiba ada rasa nak terkencing. Boleh pula masa ni la aku teringat cerita isteri aku  pagi tadi. Adoyai...aku dah tak tahan, aku pun masuk je tandas. Sambil buang air kecil tu, mata aku melilau tengok atas. Macam penakutkan?? tapi memang ada takut skit la..Kalau boleh nak minta nurse teman je.Hahaha.. Masa nak keluar tandas, aku buka pintu perlahan-lahan. ASTAGHFIRULLAH....!!! Aku istighfar dalam hati. Aku terkejut sebab masa buka pintu perlahan-lahan, aku nampak macam ada kain putih bungkus dekat dinding depan pintu.!!

Pocong ke? boleh plak kepala aku fikir ke situ. Aku buka lagi pintu dan tengok memang ada benda tu macam terbaring depan dinding menghadap pintu tandas.
KURANGAJJAAARR!!! Aku menjerit kecil sambil buka pintu tandas tu. Aku melangkah keluar tandas dengan berani. Hujan semakin lebat masa itu.

Aku berdiri menghadap 'benda' tu, sambil berkata, " Cis, macamana aku boleh takut plak". Aku ketawa kerana bungkusan kain putih tu hanyalah gumpalan kain cadar pesakit. Tapi boleh tahan siot jugak aunty cleaner ni, boleh plak dia ikat gumpalan kain cadar tu ala-ala macam pocong. Nak je aku kapankan aunty tu. Aku tak perasan kain tu masa aku masuk tandas tadi.

Keluar dari tandas, aku cerita pada isteri aku, dia ketawa sampai dia cakap , "Dah la, orang sakit bawah la bila ketawa". Lagi la aku ketawa. Hahahahaa...sekian...

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


20000 SERBU KAUNTER BR1M <b>DI JOHOR BAHRU</b> - UMNO <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 03:10 PM PST

Kaunter penyerahan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 bagi Parlimen Johor Bahru di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) di sini, kecoh seketika apabila diserbu oleh kira-kira 20,000 orang yang menjadi penerima fasa pertama bantuan berkenaan.

Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Abdul Samad berkata, kekecohan bermula pukul 10 pagi apabila 6,000 penerima enggan mengikut arahan beratur oleh pihak urus setia, sebaliknya terus menyerbu 10 kaunter yang disediakan di dalam stadium itu.

Bagaimanapun, kekecohan sejam itu terkawal apabila pasukan keselamatan, termasuk anggota polis bantuan dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) berjaya mengawal keadaan.

"Pada fasa pertama ini, sebanyak 19,248 penerima dari Parlimen Johor Bahru menerima bantuan RM500 seorang dengan peruntukan hampir RM10 juta, membabitkan pemberian kepada warga emas, mereka yang berpendapatan kurang RM3,000 dan orang kurang upaya (OKU).

"Pemberian ini dilakukan secara berperingkat-peringkat dan kepada yang masih belum menerima, kita akan serahkan selepas sambutan Tahun Baharu Cina," katanya kepadaUtusan Malaysia di sini hari ini.

Seorang penerima, Noraswani Omar, 28, bersyukur kerana bantuan tersebut mampu meringankan beban keluarganya untuk membeli barangan keperluan harian.

"Suami saya, Ariffin Abdullah, 32, hanya bekerja sebagai kelindan lori dengan gaji RM1,200. Dengan pendapatan sebanyak itu dan menyara tiga anak, kami memang sering mengalami kesempitan hidup dan terima kasih kepada kerajaan yang prihatin dan sentiasa membantu rakyat," katanya.

Kegembiraan itu turut dikongsi Wong Wan Hong, 68, dari Taman Pelangi yang menganggap bantuan tersebut sebagai angpau Tahun Baharu Cina yang menjelang beberapa hari lagi.

"Wang ini saya guna untuk belanja sambut Tahun Baharu Cina ini. Harap kerajaan terus bantu kita orang yang susah," katanya.

Seorang pemandu lori, M. Manokharan, 53, yang bergaji RM2,000 sebulan menyifatkan bantuan RM500 yang diberi kerajaan sebagai bulan jatuh ke riba.

"Wang itu saya akan guna untuk beli barangan keperluan dapur dan hari ini kami akan beli lauk sedap daripada biasa. Secara jujur saya katakan kerajaan Barisan Nasional (BN) cukup prihatin terhadap orang seperti kami yang berpendapatan rendah," katanya.

Bantuan yang cukup bermakna ini turut dinikmati dua OKU iaitu Ramli Abu Talib, 60, dan Syukur Haron, 65, yang menyifatkan kerajaan BN tidak ada tolok bandingnya dengan kerajaan-kerajaan lain di dunia.

Ramli yang bekerja sebagai tukang urut tradisional dan mempunyai dua anak berkata, ini merupakan kali kedua dia menerima bantuan tersebut selepas diberikan pada tahun lalu.

"Saya akan sokong BN kerana kerajaan ini cukup bagus dan prihatin dengan nasib rakyat terutama orang macam saya, tak ada guna kita sokong pembangkang, habuk pun tak ada," katanya.

Syukur yang tinggal di Perumahan Rakyat Iskandar berkata, wang itu akan digunakan untuk membayar sewa rumah RM124 sebulan yang tertunggak hampir tiga bulan.

"Apa pun saya bersyukur dan berterima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang memahami keperluan orang susah seperti kami," katanya.

Share This Post

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 07:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 07:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 07:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2008 07:33 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

PASPB: Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2013 08:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 07:53 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 07:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dialog Dengan Cina : Nasir Berdakwah <b>dI Benut</b> « ibn_bacoks

Posted: 28 Sep 2012 09:53 PM PDT

  • Ghairah Mahu Kekal Kuasa, Petanda Nak Kalah - PJ PAS Johor

    JOHOR BAHRU- Dato' Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Johor memberitahu bahawa Barisan Nasional (BN) negeri telahpun mengetahui peralihan kuasa akan berlaku di peringkat DUN dan Parlimen kepada pembangkang setelah dilihat berhempas pulas ingin mempertahankannya.Bagaimanapun katanya, keghairahan yang dilihat terlalu yakin untuk mengekalkan pemerintahan itu d […]

  • Najib Pucat Lesi Tak Berani Jawab 7 Isu Besar

    MERLIMAU - Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub menyatakan bahawa beliau akan menulis surat kepada YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meminta beliau menjelaskan tujuh isu yang belum terjawab sehingga kini. Pertama ialah berhubung kenyataan Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (Datuk Syed Ali AlAttas) baru-baru ini mengatakan, 80 peratus di […]

  • Bersih 2.0 Mahu Gerakkan 10,000 Pemantau PRU-13 Di Johor

    JOHOR BAHRU - Bersih 2.0 akan mengadakan satu latihan kepada 10,000 penduduk negeri Johor dalam menghadapi PRU-13 akan datang. Latihan yang dianjurkan ini akan diadakan pada 2 Februari akan datang bertempat di Dewan PKK, Taman Sutera Utama, Johor Bahru.Menurut Pengerusi Bersih 2.0 Johor, Thomas Fann, sesiapa sahaja yang berminat digalkkan untuk hadir untuk d […]

  • Dialog dan Sumbangan Bersama Masyarakat India

    Oleh: Seenja SKUDAI - Satu Program Dialog dan Sumbangan kepada Kaum India telah diadakan bertempat di Taman Universiti, pagi semalam. Dialog penerangan tersebut disampaikan oleh Saudari Kumutha A/P Raman. Turut hadir di dalam program ini, Pn. Sabariah Amin, Ketua Dewan Muslimat PAS kawasan Gelang Patah.Dalam ucapan yang disampaikan oleh Saudari Kumutar, beli […]

  • kursus cendawan <b>di benut</b>,pontian,johor pada 13 / 10 / 2012, sabtu

    Posted: 18 Sep 2012 09:45 PM PDT

    BERMINAT MENYERTAI KURSUS PENANAMAN CENDAWAN PADA 13 OKTOBER 2012 (SABTU).BOLEH HUBUNGI SAYA SEGERA 0137501589.YURAN HANYA RM200 SAHAJA.DI BERIKAN SIJIL,VCD,NOTA DAN KIT PENANAMAN CENDAWAN.PROMOSI KURSUS DENGAN BAYARAN YURAN TERENDAH RM200 SAHAJA....PELUANG DI BUKA SEKARANG.HUBUNGI SAYA SEGERA UNTUK PENDAFTARAN.

    01 di kempas - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    01 di kempas - Google Blog Search


    BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

    Posted: 25 Feb 2013 01:19 PM PST

    Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
    URL Sumber Asal :-

    BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

    Posted: 24 Jan 2013 09:41 PM PST

    Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
    URL Sumber Asal :-

    BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

    Posted: 23 Jan 2013 09:17 PM PST

    Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
    URL Sumber Asal :-

    BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

    Posted: 19 Jan 2013 09:35 PM PST

    Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
    URL Sumber Asal :-

    Nusajaya Kini: Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng?

    Posted: 12 Sep 2012 07:50 PM PDT

    GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

    Ura-ura perletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato' Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

    Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR, maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

    Apabila ditanya terhadap isu alokasi kerusi Gelang Patah, Dato' Chua Jui Meng berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab, "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan."

    "Dato' Chua Jui Meng dianggap sebagai salah seorang calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

    Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub berkata, PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

    YB Salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus bergolak pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenangi oleh PR di Malaysia barat.

    "Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan bermula dari Sabah dan merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatu-padu dan sudah mencapai konsensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

    YBSalahuddin Ayub berkata sedemikian dalam sidang media selepas menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

    Hadir sama, Pengerusi PKR Johor, Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

    **KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

    " ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

    Hotel <b>di</b> Kota Iskandar, Johor – Pekan <b>Gelang Patah</b> ( nearby <b>...</b>

    Posted: 13 Nov 2012 05:09 PM PST

    Hotel kota iskandar-paling hampir di Gelang PatahBagi anda yang ingin menginap juga berhampiran Kota Iskandar , inilah dia bajet hotel yang paling hampir sekali iaitu yang terletak di pekan koboi Gelang Patah. Hotel Orient, walaubagaimanapun Krew J2C2 tak dapat membuat ulasan bagi hotel bajet ini ya ..ahaks..

    Walaupun begitu hotel ni memang hampir dengan Legoland Malaysia , lebih kurang 5 minit perjalanan kalau korang memandu kereta.

    Apa-apa pun saksikanlah keindahan panorama pekan Gelang Patah dengan bangunan kedai pra sejarahnya.

    Hotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarDahulunya restoran Cafe Awana kini bertukar pemilik menjadi mamak Aladeen, mungkin ada Shisha dalamnya..ahakss

    Bagi korang yang inginkan lebih keselesaan di samping suasana malam yang lebih 'happening' dan 'lively'  carilah hotel-hotel di Bandaraya Johor Bahru  3 bintang, 4 bintang atau 5 bintang , tak da pilihan melainkan kena pergi ke bandaraya Johor Bahru ( juga melalui Lebuhraya Pesisir Pantai) Meh sini klik tempat menarik di Johor Bahru

    Hotel 3 bintang yang agak decent dan baru sahaja siap di bina dan dibuka kepada awam ialah Hotel Pariss (12 tingkat-2010) dan Hotel Granada (10tingkat-2012). Hotel Granada terletak betul-betul berhadapan dengan Jaya Jusco Taman Bukit Indah. Walaubagaimanapun tak dapat dipastikan sama sama ada makanan di sini telah mendapat pengesahan halal daripada JAKIM..

    Kedua-dua hotel ini boleh dicapai dengan memandu selama 10 minit dari Legoland Malaysia melalui Lebuhraya Linkedua (Secondlink – JB Parkway) atau jika anda berada di atas jalanraya cari signboard menuju ke Taman Bukit Indah-Taman Perling.

    Hotel di Kota Iskandar, Johor -  Pekan Gelang Patah ( nearby )

    Nusajaya Kini: Markas PAS Kawasan <b>Gelang Patah</b> Diserang <b>...</b>

    Posted: 23 Sep 2012 07:34 PM PDT

    Oleh: Asad

    GELANG PATAH: PAS Kawasan Gelang Patah dikejutkan dengan kes simbahan cat, cermin tingkap dipecahkan serta bendera PAS dijatuhkan di dua buah Markaz PAS di kawasan Gelang Patah. Peristiwa itu dipercayai berlaku pada awal pagi Ahad lalu sebelum berkumandangnya azan subuh.

    Menurut Ketua Penerangan PAS Kawasan Gelang Patah, En. Ayob Bin Embong, insiden tersebut amat mengejutkan kerana bukan hanya melibatkan  Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang sahaja, malah Markaz PAS Kawasan Gelang Patah yang terletak di Kampung Ulu Pulai juga turut menerima nasib perbuatan khianat tersebut.

    Dua kes tersebut telah dilaporkan di dua balai polis yang berbeza iaitu di Balai Polis Desa Paya Mengkuang bagi insiden yang berlaku di Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang dan Balai Polis Daerah Nusajaya bagi insiden yang berlaku di Markaz PAS Kawasan Gelang Patah.

    Kedua-dua laporan polis tersebut dilakukan pada jam 11.00 pagi setelah maklumat dikumpulkan daripada seluruh ahli PAS yang berdekatan untuk membantu siasatan pihak polis.Tindakan segera pihak polis sangat dihargai kerana dapat menjalankan siasatan di kedua-dua tapak kejadian sejurus laporan dibuat.

    Menurut Saudara Ayob lagi, insiden ini amat membimbangkan ahli PAS kerana dua hari sebelum itu, Ketua Wira Perkasa Gelang Patah telah mengarahkan salah seorang ahli PAS Kawasan Gelang Patah supaya menurunkan Bendera Rasmi PAS berwarna merah putih dan bulatan hijau yang dipasang di rumahnya.  Arahan ini dibuat kerana menyangka bendera tersebut adalah Bendera Sang Saka Malaya. Tambahan pula terdapat beberapa insiden pengkhianatan yang dilakukan terhadap PAS Kawasan Gelang Patah sejak akhir-akhir ini.

    Respon daripada Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah, Sr. Hj Dzulkefly Bin Ahmad pula, "PAS amat berdukacita atas segala rentetan insiden serangan politik yang masih berlaku, jelas menunjukkan sesetengah pihak tidak mengamalkan politik yang bertamadun. Sedangkan banyak negara lain yang menikmati sistem politik yang lebih demokratik."


    "Kita mengharapkan agar satu siasatan yang bersifat menyeluruh dan telus dapat dijalankan oleh  pihak Polis Diraja Malaysia  di atas rentetan pengkhianatan yang berlaku di kawasan Gelang Patah baru-baru ini mahupun di peringkat negeri Johor."

    "PAS sesekali tidak akan tergugat dengan segala ancaman dan ugutan yang berlaku di kawasan Gelang Patah malah akan terus menjalankan tugas dengan lebih komited untuk mengajak rakyat membuat perubahan yang baik."

    Laporan polis yang dibuat turut disertai oleh beberapa lagi ahli PAS Kawasan Gelang Patah. Insiden pengkhianatan yang dilakukan oleh pihak yang tidak menyenangi kemaraan PAS dan Pakatan Rakyat ini turut dirasai oleh Sr. Hj. Dzulkefly Bin Ahmad. Hampir setahun yang lepas rumah beliau telah di bom kesan daripada pendedahannya kepada umum tentang unsur-unsur penyelewengan dalam Johor Corp.

    **KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

    " ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

    1 MALAYSIA: Tuntut Kerusi Parlimen <b>Gelang Patah</b> : Jui Meng <b>...</b>

    Posted: 19 Feb 2013 12:30 AM PST


    JOHOR BAHRU, 19 Feb - Pakatan pembangkang di Johor bertelagah berhubung pengagihan kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dengan DAP mendesak PKR memecat pengerusinya di negeri itu, Datuk Chua Jui Meng.Desakan itu dibuat Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau yang mahu Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim atau Presidennya, Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail mengambil alih pucuk pimpinan PKR Johor.Cheng Hau berkata, Jui Meng banyak kali mengumumkan beliau akan bertanding di Gelang Patah, walaupun tiada keputusan dibuat pucuk pimpinan pusat pakatan pembangkang.

    "Beliau (Jui Meng) juga selalu tolak cadangan DAP dan PAS dengan menggambarkan dirinya berkedudukan lebih tinggi dan berpengaruh dalam pakatan," katanya dalam kenyataan dalam bahasa Mandarin yang diedarkan kepada media berbahasa Cina di sini, semalam.Dalam kenyataan itu, Cheng Hau turut mendakwa pakatan pembangkang di Johor, sudah berpecah sejak dua tahun lalu, iaitu sejak Jui Meng dilantik mengetahui PKR Johor."Keangkuhan beliau adalah penyebab utama perpecahan ini dan sebab itu saya merayu Anwar atau Wan Azizah mengambil alih kepemimpinan PKR di Johor," katanya.

    Parlimen Gelang Patah asalnya adalah kerusi tradisi DAP, sebelum memberi laluan kepada PKR pada 1995 untuk membolehkan bekas Pengerusi PKR Johor, Allahyarham Abdul Razak Ahmad, yang ketika itu bertanding atas tiket Parti Rakyat Malaysia (PRM).Kerusi itu kembali ditandingi DAP pada 1999 sebelum memberi laluan kepada PKR meletakkan calon pada PRU 2004 dan 2008 tetapi tewas kepada calon BN, Tan Ah Eng.Selepas PRU 2008, DAP dikatakan sudah membuat persediaan untuk kembali bertanding di kerusi itu.Bagaimanapun, ia menjadi isu apabila kerusi terbabit turut menjadi idaman Jui Meng kerana melihat potensi untuk menang berikutan peratusan tinggi pengundi Cina di situ.

    Jui Meng ketika dalam Barisan Nasional (BN) bertanding di Parlimen Bakri.

    BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

    Posted: 22 Feb 2013 01:23 PM PST

    Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
    URL Sumber Asal :-

    Salahuddin santuni Tionghua <b>Gelang Patah</b>

    Posted: 07 Feb 2013 08:10 PM PST

    | Print |

    http://www.nusajayakini.com, 08 Feb 2013

    GELANG PATAH: Sempena Tahun Baru Cina yang akan datang, YB Salahuddin Ayub telah turun padang untuk menyantuni masyarakat Cina di kawasan Gelang Patah.

    PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Harakahdaily. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komentar melampau dan berbaur perkauman.

     

    BLOG JOHOR

    Copyright 2010 All Rights Reserved