ads

Rabu, 13 Mac 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


8 Kawasan Felda <b>Di Kota Tinggi</b> Tolak Kehadiran Pembangkang <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2012 08:58 PM PST

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

KOTA TINGGI – Ketua peneroka dari lapan tanah rancangan Felda di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Sedili di sini menghantar memorandum untuk menghalang ceramah politik pembangkang diadakan di kawasan mereka.

Lapan kawasan terbabit ialah Felda Lok Heng Selatan, Felda Lok Heng Barat, Felda Lok Heng Timur, Felda Aping Barat, Felda Aping Timur, Felda Simpang Waha, Felda Bukit Waha dan Felda Easter.

Memorandum diserahkan kepada Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Che Mahazan Che Aik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi pada satu perjumpaan semalam.

Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar berkata, memorandum itu mewakili suara semua penduduk termasu persatuan belia, Gerakan Persatuan Wanita (GPW) serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ada dalam kampung berkenaan.

Menurutnya, penduduk kampung berkenaan sudah sebulat suara bersetuju dalam mesyuarat kampung untuk menolak sekerasnya kehadiran pembangkang di kampung mereka.

"Selama ini kita telah memberi peluang kepada mereka mengadakan ceramah dalam kawasan gugusan ini. Kini, tempoh mereka telah tamat, malah kita tidak mahu mereka datang ke kawasan kampung kami lagi.

"Tambahan pula kita takut jika kehadiran mereka nanti akan mencetuskan provokasi dan seterusnya mencetuskan suasana yang tidak aman," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar berkata, kehadiran pembangkang tidak memberikan manfaat kepada penduduk, sebaliknya sekadar menyebar perkara yang tidak benar.

Menurutnya, setiap kali ceramah pembangkang diadakan, hanya beberapa orang penduduk tempatan yang hadir di mana selebihnya adalah orang luar.

"Kita takut berlaku pergaduhan. Tambahan pula, yang hadir ke ceramah mereka adalah penduduk luar. Oleh itu, penduduk kampung di sini telah bersepakat dan bersetuju untuk menyerahkan memorandum ini kepada pihak berkuasa," katanya.

Sementara itu, Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar berkata, penduduk Felda kini telah menerima pelbagai manfaat dan kesenangan hasil daripada pemerintahan kerajaan sedia ada pada hari ini.

Beliau berkata, peneroka juga sudah tidak perlu berhempas pulas tenaga mencari rezeki, sebaliknya hanya duduk di rumah menikmati hasil yang selama ini diusahakan.

"Penduduk di sini semua bersyukur dengan kemudahan yang mereka peroleh sekarang. Malah jika boleh, kita mahu mencegah anasir luar yang cuba membawa fitnah kepada penduduk.

"Kita tidak mahu kehadiran mereka dalam kawasan kampung kami akan meninggalkan pengaruh negatif kepada penduduk," katanya.- Sinar Harian

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 12:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 09:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2012 09:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 10:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 10:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2012 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 4 : PUAS

Posted: 28 May 2012 10:05 PM PDT

Part akhir aku dan kengkawan mandi manda kat Air Terjun Bekok, Johor
Setelah puas mandi manda, cuci-cuci mata, lepak-lepak..kitorang pun balik.
Overall, memang best mandi kat air terjun ni
Tenang, damai dan segar..maklumlah dalam hutan kan
Sebelum balik tuh..macam biasalah kena la snap2 gambar kan sebagai kenangan
Posing ala-ala model gitewwww..hahaha
Paling best, on the way nak balik tu kitorang singgah makan durian jap
Sedappppp uols !! Ok lah itu la saja entry aku kat air terjun ni
Korng2 yang nak datang sini tu,meh la datang. Besttt!!
Entry lain yang mungkin korang belum baca: 
Part 1 : Plan Last Minit
Part 2 : Batu Berdiri
Part 3 : Basah

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 : BASAH

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

ATEM PEARL: Kenangan <b>di</b> Tasik Empangan <b>Bekok</b>

Posted: 16 Nov 2012 07:12 AM PST

                             
                                              Gambar Tasik di Empangan Bekok   

              Melihat tasik di empangan bekok ni memang membuat pertama kali saya melihatnya. sebelum ni hanya mendengar dari kata-kata rakan, tetapi teringin hendak melihatnya dengan sendiri. maka sebelum saya pergi ke empangan bekok dengan menaiki kereta, saya pada mulanya singgah dulu ke rumah rakan saya iaitu Izwan di Labis. 

            Kemudian kami berdua pergi ke Chaah pula untuk singgah ke rumah rakan saya yang satu lagi iaitu Khalil pada pukul 3.35 petang. kami hanya singgah ke rumah Khalil adalah untuk menziarahinya dan sambil membincangkan rancangan kami bertiga tentang melihat pemandangan tasik di empangan bekok.
           
            Pada pukul 4.50 ptg, selepas selesai perbincangan, maka kami pun meneruskan rancangan kami untuk melihat tasik yang sangat besar dan luas seperti laut. Melihat pemandangan tasik di empangan bekok ini memang sangat menyeronokkan apa entah lagi kalau pergi bersama-sama rakan untuk mencipta kenangan bersama. 


            Akhirnya kami telah sampai ke tasik di empangan bekok juga pada pukul 5.00 petang. tapi sayang sekali, kami tidak dibenarkan masuk untuk melihat empangan bekok di dalam kawasan pagar empangan tapi kami hanya dapat melihat tasik dari luar kawasan empangan sahaja. Semasa kami sampai di tasik, kami bertiga sempat melihat ada beberapa orang yang sedang mengambil gambar, ada juga yang menaiki bot untuk menangkap ikan di tasik, dan ada juga sempat memakai jaring untuk menjala ikan yang besar di tepi tasik. kalau nak ambil gambar nelayan memang tidak sempat tapi hanya setakat gambar saya dan kawan-kawan saya adalah juga, tapi tidak banyak yang kami ambil. setakat enam kepang adalah juga betul kan.....



               Ini adalah gambar saya dan kawan-kawan saya ambil di tepi tasik, yang berbaju merah itu ialah Izwan. Saya pula berbaju putih.

              Ini pula saya bersama dengan seorang lagi rakan saya iaitu Khalil.



           Kali ini giliran saya pula yang mengambil gambar mereka berdua, hehehe.....




               Ini mula-mula kami mengambil gambar dengan dua orang dahulu sebelum kami mengambil gambar dengan tiga orang sekali. tapi jauh sangat, kemudian ambil lagi kali kedua baru nampak dekat. hehehehehe.....

             Pada pukul 5.26 petang, sebaik sahaja kami selesai melihat pemandangan tasik ini selama 23 minit, kami menaiki kereta semula untuk pulang ke rumah masing-masing. Insyallah kalau ada masa lagi, ingat nak datang lagi te tempat ini tapi ada tempat lain lagi yang belum pernah saya kunjungi dengan bersama-sama rakan yang lain. Rugilah kalau sesiapa yang tidak pernah datang ke tempat macam ini. 
          

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2013 07:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MUT SHAHIDAN: PEYTON PLACE-<b>TANGKAK</b>

Posted: 11 Jan 2013 05:12 AM PST

Salam Ahad 13 Januari 2013/1 RabiuAwal 1434H Seminggu saya dan team IHES berkampong di Tangkak untuk memantau aktiviti SUFI Pre School melalui fasa orientasi. Hari-hari yang mencabar dengan pelbagai maklumat dan insiden. Tanpa saya sedari saya kini terjerat dalam kisah ala drama Peyton Place yang pernah menjadi tontonan golongan seumur saya masa remaja satu ketika dulu (1964-69).Peyton Place dengan peranan utama di mainkan oleh Ryan O'neal dan Ali McGraw serupa impeknya dengan 'winter sonata' drama Korea tahun 80an. Menariknya kehadiran kami mudah di kesan di bandar kecil Tangkak kerana ketara perbezaan tindakan kami antaranya berkereta plate B dari Selangor. Kehadiran kami juga di sedari kedai yang menjual makanan dan klinik gigi. Seronoknya kami ke klinik gigi di bandar kecil Tangkak ialah tidak ramai pesakit dan kami terus mendapat layanan. Kos pula PERCUMA sebagai pesara kerajaan. Kami di tanya adakah pesara 'guru', sambil menyatakan status kami sebenar kami pun terus berkempen tentang SUFI. InsyaAllah jika prestasi SUFI menonjol baik tidak hairan ia akan menjadi pilihan ibu bapa seperti yang berlaku di Simpang Renggam apabila melaksanakan modul 'little abd' menurut berita yang di sampaikan seorang adik saya. Panjanglah amal jariah NGO HALUAN yang mengasaskan modul tersebut. Pihak Sekolah lslam Adni memang berlapang dada menerima tambahan input modul ini. Berbalik kepada Peyton Place saya tidaklah menyatakan Tangkak memiliki sindrom drama yang sama cuma kehadiran orang baru memang di kesan dengan mudah di Bandar kecil, pi mai pi mai tang tu.Pagi ini sahaja jiran Pak Cik berlengeng (tak pakai baju) dan berseluar pendek di hadapan rumah kami memerhatikan kami penuh misteri, kami cuma senyum tawar. Petang dua hari lepas ribut taufan melanda Tangkak dan kami kehilangan kain di jemuran. Bila di tanya jiran hadapan rumah katanya kain kami di terbangkan taufan dan di hanyut air naik. Saya pasrah merelakan baju di jemuran hilang,tiba-tiba jiran sebelah rumah memberi salam dan menyerahkan baju kami 'intact' tak satu pun hilang,malah kering dengan baik, alhamdulillah. Sia-sia saja kami berburuk sangka kain hilang kerana memang tak masuk akal kain di terbangkan angin kerana semua bersepit kuat di jemuran.Jiran yang baik hati seorang guru dan dua anaknya di hantar ke tadika Permata jalan Solok. Kalau teman saya menulis 'bawa pisang balik kampong' bermaksud terlalu banyak tadika di Tangkak dan kami tak perlu melaksanakannya kehadiran SUFI memang berbeza kerana kami tidak bermotif keuntungan. Yang kami pentingkan ialah anak-anak merasai nikmat dan kemanisan berilmu sebanyaknya melalui pembuka minda mensyukuri nikmat Allah yang melimpah ruah. Sebenarnya saya agak sibuk untuk menulis blog kerana pengendalian sekolah walau di peringkat tadika tidak semudah melihat drama Adam dan Hawa. Setiap hari perlu pembaharuan dan dinamiknya suasana melihat anak-anak membesar saya dan teman tak terkejar. Harapan kami akan menyerahkan baton larian SUFI kepada golongan muda. Isu besar yang kami harus fikirkan ialah sumber kewangan kerana lebih 50% kos adalah subsidi. Saya hanya berdoa ada ruang untuk kami dapat sumbangan daripada mana-mana pihak yang dapat membantu secara berterusan iaitu melalui penjanaan projek ekonomi yang viable. Namun semua itu adalah perancangan belaka, kalau Allah izin berlakulah. Peyton Place menggambarkan kesempitan fikiran jika terperok di tempat yang sukar berubah. Ada unsur sedemikain saya lihat di Tangkak. Sewaktu KL112 berlangsung kain rentang di tangkak berbunyi 'KL112 menyusahkan Rakyat' tapi tiada siapa tertarik kerana penyediaan kain tersebut nampak tidak ada kesungguhan.Saya dapat membaca banyak maklumat tidak tercerna dengan baik jika tidak berlandaskan ilmu yang benar dan jelas. main dengar dan ikut saja merupakan fenomena bandar kecil Peyton place. Kata orang tak ada happening dan kehadiran SUFI mudah-mudahan merupakan 'happening'. Itu doa saya semoga Allah bantu usaha kecil ini dengan menampilkan sumber manusia dan dana yang baik untuk perubahan berlaku insyaAllah.

jinggo-fotopages: Bantahan menanti jelajah Anwar <b>di Tangkak</b>

Posted: 14 Sep 2012 07:06 PM PDT

Venue : Pejabat Baru PKR Cawangan Tangkak, Johor
Event : Perasmian Cawangan dan majlis Rumah Terbuka
Date : 14/9/2012 @ 2.30 pm
Semasa solat jumaat di Masjid Jamek, Tangkak bas Jelajah Merdeka Rakyat (JMR) telah disimbah dengan cat merah oleh pemuda bermotosikal yang tidak dikenali. Anggota Polis yang berkawal berdekatan dikatakan gagal menangkap atau mengecam pihak yang melakukan simbahan tersebut. Selepas solat Jumaat acara perasmian pejabat cawangan PKR Tangkak telah diganggu oleh sekumpulan pemuda dengan kain pemidang yang menyatakan bantahan mereka terhadap kehadiran Anwar Ibrahim di Johor. IPD Tangkak berkawal ketika rombongan meninggalkan lokasi dan menyediakan khidmat pengiring untuk memastikan kelancaran perjalanan rombongan sehingga lah kesempadan Tangkak / Muar dimana kereta peronda IPD Muar pula mengambil alih.  

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 07:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BUAH <b>TAMPOI</b> « YAN ML

Posted: 05 Jan 2013 04:55 AM PST

hari ini….

dalam perjalanan balik dari majlis perkahwinan Jasmin Jamirun di Kuala Pilah, Negeri Sembilan…

aku singgah ke sebuah gerai buah di tepi jalan…terdapat buah yg agak pelik tergantung di situ…

apabila ditanya….katanya BUAH TAMPOI….

ooooo….rupanya ini buah tampoi….

buah tampoi

memang aku pernah dengar sebelum ni yang tampoi ialah nama sejenis pokok….tapi tidak la pula aku tahu bahawa buahnya boleh dimakan…

menarik kan…?!…

apabila dibuka…begini rupa isinya…

buah tampoi

sekali tengok….seakan-akan buah duku di bahagian kulitnya yg tebal…

setelah dirasa…seperti rasa buah rambai tapi manis….

ini lah kali pertama tengok dan rasa buah tampoi….

sedap juga….dan aku kongsikan di alam maya ini untuk pemberitahuan kepada yang lain….

kongsi ilmu itukan amalan mulia….

insyaAllah…moga bermanfaat…

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 07:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 07:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2008 07:33 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

PASPB: Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2013 07:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MUT SHAHIDAN: PEYTON PLACE-<b>TANGKAK</b>

Posted: 11 Jan 2013 05:12 AM PST

Salam Ahad 13 Januari 2013/1 RabiuAwal 1434H Seminggu saya dan team IHES berkampong di Tangkak untuk memantau aktiviti SUFI Pre School melalui fasa orientasi. Hari-hari yang mencabar dengan pelbagai maklumat dan insiden. Tanpa saya sedari saya kini terjerat dalam kisah ala drama Peyton Place yang pernah menjadi tontonan golongan seumur saya masa remaja satu ketika dulu (1964-69).Peyton Place dengan peranan utama di mainkan oleh Ryan O'neal dan Ali McGraw serupa impeknya dengan 'winter sonata' drama Korea tahun 80an. Menariknya kehadiran kami mudah di kesan di bandar kecil Tangkak kerana ketara perbezaan tindakan kami antaranya berkereta plate B dari Selangor. Kehadiran kami juga di sedari kedai yang menjual makanan dan klinik gigi. Seronoknya kami ke klinik gigi di bandar kecil Tangkak ialah tidak ramai pesakit dan kami terus mendapat layanan. Kos pula PERCUMA sebagai pesara kerajaan. Kami di tanya adakah pesara 'guru', sambil menyatakan status kami sebenar kami pun terus berkempen tentang SUFI. InsyaAllah jika prestasi SUFI menonjol baik tidak hairan ia akan menjadi pilihan ibu bapa seperti yang berlaku di Simpang Renggam apabila melaksanakan modul 'little abd' menurut berita yang di sampaikan seorang adik saya. Panjanglah amal jariah NGO HALUAN yang mengasaskan modul tersebut. Pihak Sekolah lslam Adni memang berlapang dada menerima tambahan input modul ini. Berbalik kepada Peyton Place saya tidaklah menyatakan Tangkak memiliki sindrom drama yang sama cuma kehadiran orang baru memang di kesan dengan mudah di Bandar kecil, pi mai pi mai tang tu.Pagi ini sahaja jiran Pak Cik berlengeng (tak pakai baju) dan berseluar pendek di hadapan rumah kami memerhatikan kami penuh misteri, kami cuma senyum tawar. Petang dua hari lepas ribut taufan melanda Tangkak dan kami kehilangan kain di jemuran. Bila di tanya jiran hadapan rumah katanya kain kami di terbangkan taufan dan di hanyut air naik. Saya pasrah merelakan baju di jemuran hilang,tiba-tiba jiran sebelah rumah memberi salam dan menyerahkan baju kami 'intact' tak satu pun hilang,malah kering dengan baik, alhamdulillah. Sia-sia saja kami berburuk sangka kain hilang kerana memang tak masuk akal kain di terbangkan angin kerana semua bersepit kuat di jemuran.Jiran yang baik hati seorang guru dan dua anaknya di hantar ke tadika Permata jalan Solok. Kalau teman saya menulis 'bawa pisang balik kampong' bermaksud terlalu banyak tadika di Tangkak dan kami tak perlu melaksanakannya kehadiran SUFI memang berbeza kerana kami tidak bermotif keuntungan. Yang kami pentingkan ialah anak-anak merasai nikmat dan kemanisan berilmu sebanyaknya melalui pembuka minda mensyukuri nikmat Allah yang melimpah ruah. Sebenarnya saya agak sibuk untuk menulis blog kerana pengendalian sekolah walau di peringkat tadika tidak semudah melihat drama Adam dan Hawa. Setiap hari perlu pembaharuan dan dinamiknya suasana melihat anak-anak membesar saya dan teman tak terkejar. Harapan kami akan menyerahkan baton larian SUFI kepada golongan muda. Isu besar yang kami harus fikirkan ialah sumber kewangan kerana lebih 50% kos adalah subsidi. Saya hanya berdoa ada ruang untuk kami dapat sumbangan daripada mana-mana pihak yang dapat membantu secara berterusan iaitu melalui penjanaan projek ekonomi yang viable. Namun semua itu adalah perancangan belaka, kalau Allah izin berlakulah. Peyton Place menggambarkan kesempitan fikiran jika terperok di tempat yang sukar berubah. Ada unsur sedemikain saya lihat di Tangkak. Sewaktu KL112 berlangsung kain rentang di tangkak berbunyi 'KL112 menyusahkan Rakyat' tapi tiada siapa tertarik kerana penyediaan kain tersebut nampak tidak ada kesungguhan.Saya dapat membaca banyak maklumat tidak tercerna dengan baik jika tidak berlandaskan ilmu yang benar dan jelas. main dengar dan ikut saja merupakan fenomena bandar kecil Peyton place. Kata orang tak ada happening dan kehadiran SUFI mudah-mudahan merupakan 'happening'. Itu doa saya semoga Allah bantu usaha kecil ini dengan menampilkan sumber manusia dan dana yang baik untuk perubahan berlaku insyaAllah.

jinggo-fotopages: Bantahan menanti jelajah Anwar <b>di Tangkak</b>

Posted: 14 Sep 2012 07:06 PM PDT

Venue : Pejabat Baru PKR Cawangan Tangkak, Johor
Event : Perasmian Cawangan dan majlis Rumah Terbuka
Date : 14/9/2012 @ 2.30 pm
Semasa solat jumaat di Masjid Jamek, Tangkak bas Jelajah Merdeka Rakyat (JMR) telah disimbah dengan cat merah oleh pemuda bermotosikal yang tidak dikenali. Anggota Polis yang berkawal berdekatan dikatakan gagal menangkap atau mengecam pihak yang melakukan simbahan tersebut. Selepas solat Jumaat acara perasmian pejabat cawangan PKR Tangkak telah diganggu oleh sekumpulan pemuda dengan kain pemidang yang menyatakan bantahan mereka terhadap kehadiran Anwar Ibrahim di Johor. IPD Tangkak berkawal ketika rombongan meninggalkan lokasi dan menyediakan khidmat pengiring untuk memastikan kelancaran perjalanan rombongan sehingga lah kesempadan Tangkak / Muar dimana kereta peronda IPD Muar pula mengambil alih.  

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Cerita Ita: cerita seram <b>di</b> jalan mersing - <b>kahang</b> barat - kota tinggi

Posted: 14 Jan 2013 10:19 PM PST

assalamualaikum semua,

maaf semalam takde update dari cerita ita...

letih disebabkan sampai rumah dah dekat jam 2 pagi...pagi pulak nak bersiap gi keja...dengan nak siapkan anak-anak lagi...aku punya rutin dengan shah memang wajib mandikan anak-anak kami sebelum ke taska..dulu-dulu memang kami tak mandikan anak sebelum gi taska, kami angkat je diorang dari tempat tidur terus ke kereta..cuma salinkan lampin je..

tapi sejak anak-anak selalu tak sihat dan payah nak baik...kami tukar rutin pagi dengan mandikan semua anak dengan air suam...alhamdulillah kesihatan anak-anak makin ok lepas tu...
eh dah lari dari tajuk dah...cerita ita memang macam ni...lagipun cerita wayang pun selalu ada iklan dulu kan.....heheee...

pasal kisah seram ni...ini adalah kisah benar adik aku yang bawah aku atau dalam keluarga kami panggil dia Uda...

Kisah ni terjadi pada bulan lepas kalau tak silap aku... maaf kalau aku silap ye...tapi baru je diceritakan pada aku masa aku balik johor minggu lepas..

Uda ni berkerja di sebuah kilang mozek di kluang...biasanya dia berulang ke tempat kerja dia menaiki van..tapi setiap kali kena kerja shift pagi dia lebih selesa bawak motor..

dan jalan biasa yang dipilih Uda adalah jalan mersing - kahang barat - kota tinggi.. jalan ni merupakan jalan pintas nak ke kota tinggi kalau anda dari mersing.. walaupun jalan dia tak berapa elok dan agak kecik dibandingkan jalan utama ke kota tinggi tapi jalan ini memang menjimatkan masa perjalanan..aku pun pengguna tegar jalan ni dulu sewaktu bekerja dengan syarikat swasta satu masa dulu...itu cerita dulu...masa aku bawak kereta ke hulu ke hilir..sekarang dah jadi mem..duduk kat sebelah je...

haaa...lupa pulak putera mahkota johor pun pernah guna jalan ni dulu masa kembara mahkota johor...tahun bila aku dah tak ingat dah...

berbalik cerita Uda tadi...dan uda pun memang biasa guna jalan ni..kecuali kalau minyak takde baru la uda akan guna jalan besar sebab kat jalan alternatif ni tak ada pam minyak..

nak dijadikan cerita, uda bertolak dengan menggunakan motor kriss dalam pukul 5.45 pagi camtu...perjalanan melalui jalan kahang timur (felda kami) ke kahang barat berjalan lancar...diiringi dengan rasa sejuk yang mencengkam tulang di subuh hari...tempat kami memang sejuk sebab berdekatan dengan gunung berlumut..

sampai je di simpang tiga, uda membelok ke kiri untuk ke jalan kahang barat..dia teruskan perjalanan sampai la ke satu kawasan belukar kecil sebelum kawasan penempatan felda kahang barat...

kat sini la segalanya terjadi....

masa ni uda bawak motor dengan halaju sederhana je...

tiba-tiba...
"puk"

uda terasa belakang badannya seperti ditepuk dengan kuat....

uda cuba buat seperti biasa tapi minyak terus dipulas laju..

dan...
"puk"

uda ditepuk sekali lagi....haaa....uda dah rasa cemas dah masa ni...

kalau korang nak buat apa? nak toleh belakang ke?

uda masih kuatkan hati dan teruskan perjalanan...

tapi....
"puk"

sekali lagi uda ditepuk....haaa...masa ni uda mula dah rasa meremang dah....

dalam hati dia berkata nak toleh belakang ke tak ye? dan dia dah tersebut pun dalam hati...kalau kau nak tumpang..tumpang je la...tak payah nak tepuk-tepuk...

dan akhirnya uda beranikan diri tengok ke belakang dengan menggunakan cermin sisi...

dan dia nampak.....terbuai-buai di belakangnya dibawa angin....

korang nak tau apa yang dia nampak?

haaaa....

BAJU HUJAN dia la....

dah terkeluar dari peti simpanan dia kat belakang motor tu... dan dah berterabur topi dan baju hujan dia sepanjang jalan...dan yang menepuk belakang adalah penutup peti simpanan tu...

jadi kerja pulak dia kena pungut balik semua benda...hahaha...

moral dari cerita ni... sila jangan cabut cermin sisi anda dan boleh digunakan di waktu kecemasan....heeee...

p/s nama pemenang contest aritu nanti aku bagitau ye...aduhaii..tak sempat nak cabut undi lg ni...

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved