ads

Khamis, 23 Mei 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


.osman yusoef.: GAMBAR : Lelaki mandi <b>di</b> air terjun <b>Kota Tinggi</b>

Posted: 14 May 2013 09:27 PM PDT

Busy gamaknya si Seman ni sampai berbulan-bulan tak update blog. Ntahlah, aku rasa macam dah tak tau nak update menda. Hilang dah semangat untuk berblog bila adanya medium lain untuk bercerita. Cuma blog ni best dia sebab boleh bebel panjang-panjang. 
Haritu member aku dari KL datang JB, pastu bawa lah dia jenjalan dekat air terjun Kota Tinggi ni.  Kiranya ni kali kedua aku pergi ke air terjun tu. First time dulu masa sekolah rendah, yang aku ingat aku tangkap ketam batu dekat air terjun ni, pastu masuk dalam botol air konon-konon nak bela, tapi esoknya dah mati. LOL
So kitorang gerak pagi dalam pukul 9 macam tu. Sebab malas nak pergi weekend takut ramai orang, so kitorang pun pergi hari Isnin. Memang tak ramai orang langsung. Sampai sana baru ada dalam 2-3 kereta je. Jauh juga dari UTM ni ada lebih kurang 1 jam. 
Entrance untuk ke Kota Tinggi Waterfall Resort. Nampak betapa kehadiran kami disambut dengan penuh kesunyian

Sebelum masuk tu kena bayar fee entrance dekat pak guard. Harga tiket aku rasa memang mahal sebab Kota Tinggi ni aku rasa macam tak besar sangat kalau compare dengan Gunung Ledang. Harga tiket:

RM 3.50 untuk kanak-kanak
Kenderaan kereta RM 3, motosikal RM 1.
Posing depan air terjun sambil buat muka konon gangster padahal k-pop
Lelaki yang hebat mestilah mendaki ke puncak air terjun yang tertinggi. LOL. Muka acah-acah teruja menantikan cabaran yang bakal ditempuh di puncak air terjun. 
Tetiba dah masuk dalam air terjun. Bajet macam gambar kompilasi sepanjang berada disana. Eh actually aku nak masuk gambor kengkawan aku tapi sebab macam-macam gaya, ada gwiyomi lah, maka untuk mengelakkan carutan di kemudian hari maka tak jadi upload.
Eh letak lah sekeping gambar ke...
Caption gambar : Carilah bakal suami yang menutup aurat walaupun ketika mandi di air terjun
So kesimpulannya, air terjun Kota Tinggi ni boleh tahan best lah cuma harga tiket mahal. Eh pastu dekat sini ada gelongsor , tapi sebab nak main gelongsor tu kena ada pelampung, dan pelampung tu kena sewa, tak dan lah teman nak main sekali.
Pastu toilet dia boleh kata ketegori buruk lah. Eh kita nak cerita ada lelaki mandi bogel dekat toilet tu okay! Selamba je dia mandi tak tutup pintu, pastu dah lah bogel tak pakai hape pon!! 

PENGEDAR SHAKLEE <b>DI KOTA TINGGI</b>, JOHOR | Damia Pit Shop

Posted: 01 May 2013 10:16 AM PDT

download (1)

Alhamdulillah…setelah sekian lama tak "mengemas" rumah yang dah bersawang ni, hari ni berpeluang untuk menyapu habuk-habuk dan sarang satang labah-labah di setiap sudut rumah ni…

alhamdulillah juga, syukur…. saya menempuh alam "housewife dan WAHM" dengan hati yang tenang tanpa ada sekelumit perasaan menyesal meninggalkan alam pekerjaan ..sudah 4 bulan berlalu, dan bulan Mei ni adalah bulan ke 5…

Perniagaan Shaklee saya semakin berkmbang, alhamdulillah..malahan, saya sudah mampu menyimpan stok produk shaklee di rumah supaya senang untuk anda yang berada di sekitar Kota tinggi, untuk mendapatkannya secara terus dengan saya…cuma hubungi saya, cnfirm apa supplement yang anda ingini, tetapkan masa dan waktu yang sesuai, kita boleh berjumpa di bandar kota tinggi, atau saya hantar terus ke rumah anda atau anda datang terus ke rumah saya :) . tiada masalah …

saya pasti, ramai yang sukar mendapatkan produk shaklee ini di kawasan ini, jadi, anda hanya mencari saya kerana saya adalah pengedar sah shaklee di kota tinggi, johor dan kawasan sekitarnya..

anda inginkan supplement kesihatan, penyusuan, kecantikan, minda anak-anak, kecergasan dan kecerdasan anak-anak, baik pulih dan kekalkan monentum hubungan suami isteri, kesihatan untuk masalah dalaman wanita, msalah kesuburan dan apa jua, saya akan cuba membantunya.

layari website saya ini untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut…hubungi saya :-

FB : Siti Noriza Saleh

pages : Damia Pit Shop

email : admin@damiapitshop.com

sms/whatsapp/call : 013-7374958

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Timbalan Ketua Setiausaha KBS cedera, isteri maut terbabit <b>...</b>

Posted: 12 May 2013 03:08 AM PDT

LEDANG: Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan (KBS), Datuk Zaidon Asmuni bersama dua anaknya cedera parah, manakala isterinya maut dalam kemalangan di Kilometer 157.9 Lebuh Raya Utara Selatan dekat Tangkak di sini, malam tadi.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 07:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 07:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 07:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2013 07:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 08:38 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 07:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 07:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2008 07:33 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

PASPB: Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


saifulam-agrofarm: Peserta Kursus Penanaman Cendawan Pada 12 <b>...</b>

Posted: 12 May 2013 12:44 AM PDT







Alhamdulillah selesai memberikan taklimat mengenai cendawan hari ini di Saifulam Agro Farm,Benut,Pontian,Johor bagi sesi Mei 2013.Tahniah kepada yang menyertai kursus ini semoga bidang penanaman cendawan akan terus berkembang maju.Insyallah kursus seterusnya akan di buat pada 9 Jun 2013 (Ahad).Kepada yang berminat untuk menyertai Kursus tersebut boleh hubungi saya secara terus 0137501589.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Jakel terbesar <b>di Johor Bahru</b> - Utusan Online

Posted: 22 Mar 2013 02:00 AM PDT

Oleh SITI AISHAH YUSOFF
Gambar JEFFRI IRAN

Mohamed Faroz menunjukkan antara fabrik mampu milik untuk semua lapisan masyarakat.

MENERUSI tawaran produk berkualiti pada harga berpatutan serta layanan satu pelanggan satu jurujual, membuatkan gedung tekstil Jakel sentiasa sebati dalam kalangan pelanggan tegarnya.

"Pelanggan yang datang ke Jakel akan dilayan dengan mesra. Polisi satu pelanggan satu jurujual bukan sahaja membantu pelanggan mendapatkan barangan dengan mudah, malah dalam masa yang sama mereka juga dapat mempelajari maklumat dan jenis-jenis kain daripada jurujual," kata Pengarah Urusan Kumpulan Jakel, Mohamed Faroz Mohamed Jakel.

Kini, selari dengan kejayaan gedung tekstil tersebut yang sinonim sebagai pusat sehenti bagi mendapatkan pelbagai jenis fabrik yang berkualiti, Jakel sekali lagi mengorak langkah ke hadapan dengan pembukaan cawangan terbarunya bersebelahan Plaza Angsana Johor Bahru pada 23 Mac ini.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Timbalan Ketua Setiausaha KBS cedera, isteri maut terbabit <b>...</b>

Posted: 12 May 2013 03:08 AM PDT

LEDANG: Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan (KBS), Datuk Zaidon Asmuni bersama dua anaknya cedera parah, manakala isterinya maut dalam kemalangan di Kilometer 157.9 Lebuh Raya Utara Selatan dekat Tangkak di sini, malam tadi.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


DATOK CHUA JUI MENG BAGAIKAN SELEBERITI <b>DI SEGAMAT</b> <b>...</b>

Posted: 03 May 2013 05:48 AM PDT

Written on May 3rd, 2013 by Aboo Muaz

seleberiti bersama peminat 1

Sambutan rakyat Parlimen Segamat dari berbilang kaum amat ketara. Di setiap pelusuk daerah yang kami sampai, masing-masing mengambil kesempatan untuk bergambar dengan CALUN P140 Parlime Segamat, Dato Chua Jui Meng.

Tanpa mengira usia, kedudukan dan tahap kehidupan, mereka mengharapkan PERUBAHAN dalam negara tercita kita Malaysia.

Gambar-gambar menceritakan segala-galanya…

DSCN0452

DSCN0392DSCN0155

CJM - BS 3

CJM - BS 1

You can leave a response, or trackback from your own site.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


KABINET TV <b>DI DESARU</b> - KiTcHeN CaBiNeT (KaBiNeT DaPuR <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2013 08:00 AM PST

Alhamdulillah, cuaca agak baik hari ni. Kalau di Pasir Gudang, sekarang ini masih lagi berlangsung Festival Layang-layang Peringkat Antarabangsa. Seronok juga kalau dapat tengok layang-layang, tapi saya sendiri masih belum sempat nak pergi.
Ok, kita tinggalkan dulu cerita Festival Layang-layang. Saya teruskan dengan satu lagi projek TV Cabinet yang QME buat. Agak jauh juga iaitu di Desaru. Maklumlah, Desaru sekarang ni banyak projek perumahan naik. Tempias tu terkena juga.
Client saya ni nak buat Kabinet TV yang simple saja bersesuaian dengan bajet. Saya berharap agar client saya berpuas hati dengan design QME ni... 



Sekiranya anda juga berminat untuk mendapatkan hasil kerja QME, sila la hubungi saya :

Whatsapp : 0197579015
Email : qash.maju@gmail.com
Call/SMS : 0137423239
Messenger : http://www.facebook.com/qashmaju

Terima kasih


01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2013 11:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Mar 2013 11:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

.osman yusoef.: Jom Jalan : Melihat flora dan fauna <b>di</b> Pulau <b>Kukup</b> <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 07:38 PM PST

Namakan tempat pelancongan yang menarik di Johor selain Legoland dan JPO? 10 saat dari sekarang
Tet..masa tamat (feeling macam ada nak orang jawab)
Sebagai anak jati Johor, negeri Johor memang tak banyak tempat yang menarik untuk dilawati. Tempat menarik yang dimaksudkan adalah seperti pantai, pulau, air terjun bukannnya seperti shopping mall dan Legoland itu yea.
Betul tak banyak, lagi-lagi kalau diberi situasi kawan kau dari KL turun JB lepastu kau mesti blur nak bawa dia pergi jalan mana. Setakat pergi shopping mall, kat KL melambak cuma kalau nak rare sikit mungkin JPO. Nak pergi Legoland, tiket dia kemain mahal bebenor. Adalah few option antaranya Air Terjun Kota Tinggi dan Desaru tapi tu pun tak megah sangat. Leulz
Begitulah situasi yang di alami oleh skuad jalan-jalan kami bila ada member dari KL datang JB. Kalut kitorang nak bawa dia pergi jalan, siap google lagi tempat menarik kat area JB ni. So akhirnya kami membuat keputusan untuk pergi ke Pulau Kukup, Pontian
"Ambui dekat Pontian ada pulau rupanya, sungguh tidak tahu sebelum ini. Ingat ada Tanjung Piai je. "  hati berbisik ketika carian google meunjukkan keputusan "tempat menarik di Johor"
Perjalanan dari UTM ke Pulau Kukup ni mengambil masa hampir 1 jam, lebih kurang 60km camtulah. Tapi sebab jalan satu lane, tu yang lama tu . Boring-boring dekat dalam kereta tu apa lagi camwhore lah.
Dah nama pun pergi Pulau Kukup kan, so kenalah gunakan bot sebagai medium pengangkutan untuk membawa anda ke destinasi yang di tuju. Bayaran yang dikenakan hanyalah RM 5 seorang pergi balik.
Ni namanya bot. Ke perahu? sampan? tongkang? Ntahlah
Perjalanan tak lama pun, adalah dalam 10 minit gitu. So tok sah lah kau nak makan meggi feeling nelayan yea
Ok dah sampai *bosan dah nak cerita ni, satuuuuu Malaysia* Oh nak masuk pulau ni pun kena bayar yea, RM 5 seorang. hah
Eh layan gambar jelah, malas betul aku nak terangkan
Ada jambatan gantung. Goyang-goyang tau, kita takut. Tapi yang atas ni bukan kita yea, sejak bila kita besar camtu. Hiks
Pulau Kukup ni basically pulau yang terbina oleh pokok bakau. So jenjalan dalam ni tengok pokok bakau jelah. Lebih kurang 600m masuk ke dalam pulau itu. So pergi balik 600m + 600m = 1200m. Yeay pandainya!
Penat berjalan kita bergambar lah. Susahnya nak cari gambar korang yang betul-betul behave     -__-". Oh dekat situ pun ada menara pemerhati. Tapi sebab kita gayat, kita tak naik pun. HAHAHA! Comel kan? 
Lepastu balik la woi. Macam kejap kan, tapi kitorang spend masa dekat pulau ni dekat 2 jam kot. Kot lah tak ingat
Bila balik tu, bot tu akan bawa korang ke tempat penternakan ikan (betul ke terms yang aku guna ni?). Tapi sebab dia bawa dekat owner Chinese, diorang ada bela anjing! Kitorang takut, so duk diam-diam je dekat bot sambil amek gambar. Comel kan kitorang? 
Bye bye Pulau Kukup. Kalau kitorang bosan, kitorang datang lagi
Dah jalan-jalan tu mestilah penat dan lapar bukan? Tapi dekat pekan Kukup tu tak banyak kedai Melayu, so pependailah korang cari kedai. Yang kedai kitorang makan ni pun boleh tahan sedap, telur dadar dia sedap gila! Tom yam dia pun sedap! *Tapi taktaulah semua tu effect lapar, so semua benda jadi sedap*
Nampak tak betapa sedapnya? 

Belog Miss Kinuko: MANDI-MANDA <b>DI KUKUP</b> GOLF RESORT

Posted: 16 Dec 2012 04:39 PM PST

Semalam adalah aktiviti hujung minggu yang paling best aku rasa...plan nak mandi-manda ni tak dirancang dari awal pun sebenarnya...tiba² je mak aku bagitau aunt aku ajak berkelah kat Kukup Golf Resort..mak aii...terkejut pada mulanya, sebab yang aku tau mak ayah aku kurang suka beriadah kat tempat² macam tu...
Tapi bila sampai sana, rasa best jugak....dapat mandi-manda, makan² dan yang paling best dapat berkumpul ramai²...mak aku punya excited, dia bawa sandwich, jemput² pisang, ayam goreng rempah, jajan²..hehe...seronok beb!!! aku punya seronok mengalahkan budak²..habis hitam legam muka aku...
walaupun swimming pool, tapi best jugak mandi-manda kat sini...korang cuba la datang ke sini ye...
sebelum mandi-manda aku santap dulu..time tu tengah lapar giler,habis semua makanan yang ada..
amboiii seksanya dia....posing pun macam model semput..haha....
korang tengok sendiri, aku yang lebih ke...anak² buah aku yang lebih? hehehe...
bajet macam ikan duyung la aku ni....sebenarnye nak sembunyikan badan disebalik batu...
acara terjun berani mati...air paras pinggang je..hehehe...
yang tengah tu sepupu aku, yang kiri kanan tu anak² buah aku...comel² belaka...
haa...korang jangan terkejut, aku membuli kanak² time ni...budak² bawa aku jalan²..haha....
apapun, memang seronok la mandi-manda ramai² macam ni....kulit jadi lebam pun tak kisah..
sebelum balik tu, kitaorang sempatla berposing kat kereta mainan ni..haha...kebetulan time ni semua pakai baju kaler biru, kereta pun kaler biru....


Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 11:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 11:11 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: TAMAN NEGARA JOHOR-PULAU <b>KUKUP</b>

Posted: 29 Sep 2012 12:09 PM PDT

Minggu lepas ana menerima SMSlah daripada sahabat ana, Sheikh Imam Mursalin, imam Mesjid bandar Pontian, menjemput ana ke majlis kenduri keberangkatan beliau ke Tanah Suci Mekah. Ana pun fikir-fikirlah, nak pergi, tidak, nak pergi,tidak. Ana pun buat keputusan....pergilah.Tuan imam sudah tiga kali datang ke rumah ana,tak patutlah tak pergi, lagi pun ana tak pernah pergi ke rumahnya. Sebagai sahabat yang baik, jangan menghampakan jemputannya....    
Aku tunjukkan peta di atas ni, supaya kalian tahu, bahawa Pulau Kukup itu berbeza dengan pekan Kukup. Jarak antara Pontian ke Kukup ialah 21.4 km. 
 TShirt Kukup...antara yang dijual dipekan Kukup...ole-ole untuk saudara-mara dan sahabat anda.
Dari jeti Kukup ke Pulau Kukup kita naik bot besar. Tambang untuk dewasa RM 5, Kanak-kanak RM2.50.Baby freelah. Tu anak aku 2 tahun tak kena tambanglah.
 Tiba di jeti Pulau Kukup...tauke bot bagi no hpdia....nanti kalau mau balik,call wa cepat ma...Lu jalan-jalan sini 2 jam,3 jam ok...OK Bossss....
 Untuk masuk ke Pulau Kukup ini pula ada kauter Taman  Negara Johor. Bayaran masuk dewasa RM 5.00 kanak-kanak 3.00...oklah tu, tak mahal...duit ni untuk kerajaan...
 Matsomherbs, memang suka yang hijau-hijau. Apabila jumpa suasana hijau, hati pun gumbira sangatlah.
ILI-96 Salah seorang anak yang akan mewarisi dunia kebloggeran aku
JAMBATAN GANTUNG PULAU KUKUP 
Yang besar-besar pucat lesi lalu jambatan gantung ni, tapi Aliff Iskandar tak rasa apa-apa pun
 Tengok tu dua beranak menggeletar lutut......gekgekgek 
 Nampak Arina dah mula berani, Puan Hamidahnya macam gayat aje!
 Ili macam stedy, berlakon berani kut?

 Sesiapa yang suka menggedik, tempat ni sesuai untuk berfotografi dengan pakaian baru
 MENARA PEMERHATI PULAU KUKUP
Aku sangat teruja dengan kehijauan di Pulau Kukup ini....dan terasa masa beredar bagitu cepat...

 Arina dah mula berani di tempat tinggi...
 Sesi naik bot, tambang bot untuk menelusuri sungai di Pulau Kukup ni RM 3.00 seorang...
 Yang bawa bot ini bernama abang Zainal.
 Yaaaa hi he hoooooooooo....lupakan syilibus sekolah kejap
 Penerangan tentang jenis-jenis ikan di Kelong.....

Antara hidangan di rumah Tuan Imam Mursalin 

 Pukul 4.00 petang barulah ke Pontian, jumpa Imam Mursalin, walaupun ramai tetamu, imam Mursalin tetap melayan kami dengan begitu mesra....Pak Imam kita ni seorang yang sangat peramah. Aku cuma mintak satu, sampai Mekah nanti doakan aku supaya aku akan segera menyusulnya ke sana.   

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved