ads

Khamis, 30 Mei 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 07:46 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Chedet – <b>GELANG PATAH</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:28 AM PDT

1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2. Why Gelang Patah?

3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay " kongsi" of the Tunku in the Alliance Party.

9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.

10. The PAP rejected this "kongsi" principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.

11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.

12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.

13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.

14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will "kongsi" remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?


01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Chedet – <b>GELANG PATAH</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:28 AM PDT


1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2. Why Gelang Patah?

3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay " kongsi" of the Tunku in the Alliance Party.

9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.

10. The PAP rejected this "kongsi" principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.

11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.

12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.

13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.

14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will "kongsi" remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


GEMPAR !!! PULUHAN RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO <b>...</b>

Posted: 14 May 2013 03:31 AM PDT

GEMPAR !!! PULUHAN RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO DEPAN IBU PEJABAT POLIS TANGKAK, BANTAH KEHADIRAN DSAI DI JOHOR SABTU INI!!!!






01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:36 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal. Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu ...

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 30 May 2013 01:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Agama Islam <b>Negeri Johor</b> (MAIJ) [30 Mei <b>...</b>

Posted: 10 May 2013 07:29 PM PDT

Permohonan adalah dipelawa kepada warganegara Malaysia khususnya kepada rakyat Negeri Johor  Darul Ta'zim yang berkelayakan dan berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Agama Islam Negeri Johor
1 PENOLONG PEGAWAI TADBIR
2 PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN / OPERASI)
3 AHLI FOTOGRAFI
Tarikh Tutup Permohonan: 30 Mei 2013
Permohonan hendaklah menggunakan borang Majlis Agama Islam Negeri  Johor yang boleh diperolehi secara percuma di pejabat Majlis Agama Islam  Negeri Johor, Tkt 5, Blok B, Pusat Islam Iskandar, Jalan Masjid Abu Bakar,  80000 Johor Bahru. Borang juga boleh didapati dengan menghantar sampul  surat berukuran 20cm x 23cm bersetem dan beralamat sendiri atau dengan  memuat turun borang di laman web Majlis Agama Islam Negeri Johor ; www.maij.gov.my


01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 21 May 2013 11:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 11:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 11:43 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Mar 2013 11:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

.osman yusoef.: Jom Jalan : Melihat flora dan fauna <b>di</b> Pulau <b>Kukup</b> <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 07:38 PM PST

Namakan tempat pelancongan yang menarik di Johor selain Legoland dan JPO? 10 saat dari sekarang
Tet..masa tamat (feeling macam ada nak orang jawab)
Sebagai anak jati Johor, negeri Johor memang tak banyak tempat yang menarik untuk dilawati. Tempat menarik yang dimaksudkan adalah seperti pantai, pulau, air terjun bukannnya seperti shopping mall dan Legoland itu yea.
Betul tak banyak, lagi-lagi kalau diberi situasi kawan kau dari KL turun JB lepastu kau mesti blur nak bawa dia pergi jalan mana. Setakat pergi shopping mall, kat KL melambak cuma kalau nak rare sikit mungkin JPO. Nak pergi Legoland, tiket dia kemain mahal bebenor. Adalah few option antaranya Air Terjun Kota Tinggi dan Desaru tapi tu pun tak megah sangat. Leulz
Begitulah situasi yang di alami oleh skuad jalan-jalan kami bila ada member dari KL datang JB. Kalut kitorang nak bawa dia pergi jalan, siap google lagi tempat menarik kat area JB ni. So akhirnya kami membuat keputusan untuk pergi ke Pulau Kukup, Pontian
"Ambui dekat Pontian ada pulau rupanya, sungguh tidak tahu sebelum ini. Ingat ada Tanjung Piai je. "  hati berbisik ketika carian google meunjukkan keputusan "tempat menarik di Johor"
Perjalanan dari UTM ke Pulau Kukup ni mengambil masa hampir 1 jam, lebih kurang 60km camtulah. Tapi sebab jalan satu lane, tu yang lama tu . Boring-boring dekat dalam kereta tu apa lagi camwhore lah.
Dah nama pun pergi Pulau Kukup kan, so kenalah gunakan bot sebagai medium pengangkutan untuk membawa anda ke destinasi yang di tuju. Bayaran yang dikenakan hanyalah RM 5 seorang pergi balik.
Ni namanya bot. Ke perahu? sampan? tongkang? Ntahlah
Perjalanan tak lama pun, adalah dalam 10 minit gitu. So tok sah lah kau nak makan meggi feeling nelayan yea
Ok dah sampai *bosan dah nak cerita ni, satuuuuu Malaysia* Oh nak masuk pulau ni pun kena bayar yea, RM 5 seorang. hah
Eh layan gambar jelah, malas betul aku nak terangkan
Ada jambatan gantung. Goyang-goyang tau, kita takut. Tapi yang atas ni bukan kita yea, sejak bila kita besar camtu. Hiks
Pulau Kukup ni basically pulau yang terbina oleh pokok bakau. So jenjalan dalam ni tengok pokok bakau jelah. Lebih kurang 600m masuk ke dalam pulau itu. So pergi balik 600m + 600m = 1200m. Yeay pandainya!
Penat berjalan kita bergambar lah. Susahnya nak cari gambar korang yang betul-betul behave     -__-". Oh dekat situ pun ada menara pemerhati. Tapi sebab kita gayat, kita tak naik pun. HAHAHA! Comel kan? 
Lepastu balik la woi. Macam kejap kan, tapi kitorang spend masa dekat pulau ni dekat 2 jam kot. Kot lah tak ingat
Bila balik tu, bot tu akan bawa korang ke tempat penternakan ikan (betul ke terms yang aku guna ni?). Tapi sebab dia bawa dekat owner Chinese, diorang ada bela anjing! Kitorang takut, so duk diam-diam je dekat bot sambil amek gambar. Comel kan kitorang? 
Bye bye Pulau Kukup. Kalau kitorang bosan, kitorang datang lagi
Dah jalan-jalan tu mestilah penat dan lapar bukan? Tapi dekat pekan Kukup tu tak banyak kedai Melayu, so pependailah korang cari kedai. Yang kedai kitorang makan ni pun boleh tahan sedap, telur dadar dia sedap gila! Tom yam dia pun sedap! *Tapi taktaulah semua tu effect lapar, so semua benda jadi sedap*
Nampak tak betapa sedapnya? 

Belog Miss Kinuko: MANDI-MANDA <b>DI KUKUP</b> GOLF RESORT

Posted: 16 Dec 2012 04:39 PM PST

Semalam adalah aktiviti hujung minggu yang paling best aku rasa...plan nak mandi-manda ni tak dirancang dari awal pun sebenarnya...tiba² je mak aku bagitau aunt aku ajak berkelah kat Kukup Golf Resort..mak aii...terkejut pada mulanya, sebab yang aku tau mak ayah aku kurang suka beriadah kat tempat² macam tu...
Tapi bila sampai sana, rasa best jugak....dapat mandi-manda, makan² dan yang paling best dapat berkumpul ramai²...mak aku punya excited, dia bawa sandwich, jemput² pisang, ayam goreng rempah, jajan²..hehe...seronok beb!!! aku punya seronok mengalahkan budak²..habis hitam legam muka aku...
walaupun swimming pool, tapi best jugak mandi-manda kat sini...korang cuba la datang ke sini ye...
sebelum mandi-manda aku santap dulu..time tu tengah lapar giler,habis semua makanan yang ada..
amboiii seksanya dia....posing pun macam model semput..haha....
korang tengok sendiri, aku yang lebih ke...anak² buah aku yang lebih? hehehe...
bajet macam ikan duyung la aku ni....sebenarnye nak sembunyikan badan disebalik batu...
acara terjun berani mati...air paras pinggang je..hehehe...
yang tengah tu sepupu aku, yang kiri kanan tu anak² buah aku...comel² belaka...
haa...korang jangan terkejut, aku membuli kanak² time ni...budak² bawa aku jalan²..haha....
apapun, memang seronok la mandi-manda ramai² macam ni....kulit jadi lebam pun tak kisah..
sebelum balik tu, kitaorang sempatla berposing kat kereta mainan ni..haha...kebetulan time ni semua pakai baju kaler biru, kereta pun kaler biru....


Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 11:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 11:11 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: TAMAN NEGARA JOHOR-PULAU <b>KUKUP</b>

Posted: 29 Sep 2012 12:09 PM PDT

Minggu lepas ana menerima SMSlah daripada sahabat ana, Sheikh Imam Mursalin, imam Mesjid bandar Pontian, menjemput ana ke majlis kenduri keberangkatan beliau ke Tanah Suci Mekah. Ana pun fikir-fikirlah, nak pergi, tidak, nak pergi,tidak. Ana pun buat keputusan....pergilah.Tuan imam sudah tiga kali datang ke rumah ana,tak patutlah tak pergi, lagi pun ana tak pernah pergi ke rumahnya. Sebagai sahabat yang baik, jangan menghampakan jemputannya....    
Aku tunjukkan peta di atas ni, supaya kalian tahu, bahawa Pulau Kukup itu berbeza dengan pekan Kukup. Jarak antara Pontian ke Kukup ialah 21.4 km. 
 TShirt Kukup...antara yang dijual dipekan Kukup...ole-ole untuk saudara-mara dan sahabat anda.
Dari jeti Kukup ke Pulau Kukup kita naik bot besar. Tambang untuk dewasa RM 5, Kanak-kanak RM2.50.Baby freelah. Tu anak aku 2 tahun tak kena tambanglah.
 Tiba di jeti Pulau Kukup...tauke bot bagi no hpdia....nanti kalau mau balik,call wa cepat ma...Lu jalan-jalan sini 2 jam,3 jam ok...OK Bossss....
 Untuk masuk ke Pulau Kukup ini pula ada kauter Taman  Negara Johor. Bayaran masuk dewasa RM 5.00 kanak-kanak 3.00...oklah tu, tak mahal...duit ni untuk kerajaan...
 Matsomherbs, memang suka yang hijau-hijau. Apabila jumpa suasana hijau, hati pun gumbira sangatlah.
ILI-96 Salah seorang anak yang akan mewarisi dunia kebloggeran aku
JAMBATAN GANTUNG PULAU KUKUP 
Yang besar-besar pucat lesi lalu jambatan gantung ni, tapi Aliff Iskandar tak rasa apa-apa pun
 Tengok tu dua beranak menggeletar lutut......gekgekgek 
 Nampak Arina dah mula berani, Puan Hamidahnya macam gayat aje!
 Ili macam stedy, berlakon berani kut?

 Sesiapa yang suka menggedik, tempat ni sesuai untuk berfotografi dengan pakaian baru
 MENARA PEMERHATI PULAU KUKUP
Aku sangat teruja dengan kehijauan di Pulau Kukup ini....dan terasa masa beredar bagitu cepat...

 Arina dah mula berani di tempat tinggi...
 Sesi naik bot, tambang bot untuk menelusuri sungai di Pulau Kukup ni RM 3.00 seorang...
 Yang bawa bot ini bernama abang Zainal.
 Yaaaa hi he hoooooooooo....lupakan syilibus sekolah kejap
 Penerangan tentang jenis-jenis ikan di Kelong.....

Antara hidangan di rumah Tuan Imam Mursalin 

 Pukul 4.00 petang barulah ke Pontian, jumpa Imam Mursalin, walaupun ramai tetamu, imam Mursalin tetap melayan kami dengan begitu mesra....Pak Imam kita ni seorang yang sangat peramah. Aku cuma mintak satu, sampai Mekah nanti doakan aku supaya aku akan segera menyusulnya ke sana.   

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


100ribu sambut Anwar <b>di</b> Sutera Mall <b>Skudai</b> Johor ~ Gendang Perang

Posted: 01 May 2013 05:39 PM PDT

Gambar-gambar ini membuktikan bahawa BN sudah pun tewas sebelum pilihanraya umum13 pada 5 Mei ini. Usaha PR sekarang adalah menentang SPR. SPR sahaja mampu menjadi penghalanmg kepada PR untuk menakluk Putrajaya dan mengembalikan rakyat Malaysia kepada kehidupan yang sepatutnya.

Bermacam-macam andaian dibuat untuk menolak persepsi bahawa PR sudah memenangi PRU13. Ramai yang mengakui bahawa kehadiran besar di program PR bukan bermakna undi untuk pakatan. Termasuk juga DS Anwar Ibrahim.

Bagi gua.... Perkara yang belum berlaku adalah sokongan itu belum direalisasaikan dalam bentuk undi.. kita tungguuuuuu!

Cuba fikir sejenak... mana ada manusia bodoh yang hendak memberi publiciti kepada musuh? kalau ada pun kehadiran spy-spy BN dalam ceramah PR tidak mungkin lebih dari 500 orang.

Mereka adalah di kalangan para blogger, mata-mata gelap dan unit risikan BN sendiri untuk mendapat maklumat bagi kegunaan organisasi masing-masing. Selebihnya adalah penyokong tegar Pakatan Rakyat yang dahagakan perubahan. Ingin hidup lebih baik daripada era BN.

Fikirkan diri anda sendiri, mahukah anda berada di program Barisan Nasional jika anda seorang penyokong Pakatan Rakyat. Bagi diri gua sendiri " gua pasti akan berasa malu apabila dilihat memberi publisiti kepada musuh dengan menghadiri program mereka.. Lu apa macam?

Kita tunggu sidang media pendedahan Anwar Ibrahim esok. Beliau akan dedah sykt penerbangan yang kendali rakyat asing ke Kuala Lumpur dipercayai akan berfungsi sebagai pengundi hantu.

Sutera Mall, Skudai, Johor




Kredit foto kpd KBUTTV3, ABU dan Salahuddin Ayub

Ini pula dari blog omak kau

Semoga jumlah dalam semua himpunan ini diterjemah kepada undi
Ini Kali lah!!

Terkini
 Arwar dakwa JPM dan SPR bawa pengundi dari sabah dan sarawak

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bekerjasama dengan Pejabat Perdana Menteri dan beberapa agensi kerajaan terlibat dalam operasi membawa masuk ribuan penduduk dari Sabah dan Sarawak ke Semenanjung Malaysia untuk mengundi.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pihaknya mempunyai bukti berhubung kemasukan mereka di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) melalui penerbangan sewa khas.

Pihaknya juga mendapat maklumat mengenai kenaikan mendadak kemasukan
warga asing dari Thailand, Kemboja, Pakistan dan Myanmar melalui Bukit Kayu Hitam dan juga dari Indonesia melalui Pelabuhan Klang.

Mengikut pengiraan pihaknya, sebanyak 16 penerbangan dibuat dari Sabah dan Sarawak ke Semenanjung Malaysia menggunakan jumbo jet iaitu sebanyak 4,500 penumpang tiba di KLIA setiap hari bermula 25 April hingga 1 Mei.

Ini bermakna sebanyak 40,500 orang tiba di KLIA dalam tempoh ini.

"Dokumen dari MAS ada penerbangan banyak sekali yang dimport khas termasuk jumbo jet 747 dari Kuching dan Kota Kinabalu ke KLIA.

"Kita dapat maklumat penerbangan ini diuruskan oleh JPM dan ada tandatangan menteri.

"Ini dibimbangi dilakukan untuk pilihan raya pada 5 Mei ini," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PKR bersama pemimpin PAS dan DAP, dekat sini hari ini.

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di pagoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pagoh - Google Blog Search


Sekitar Bengkel Teknologi Penanaman Secara Fertigasi <b>di Pagoh</b> <b>...</b>

Posted: 20 May 2013 04:27 PM PDT

Seramai 70 peserta telah terlibat di dalam Bengkel Teknologi Penanaman secara Fertigasi di Pagoh, Johor yang telah diadakan pada 18 hb Mei 2013 hari Selasa.

Peserta terdiri daripada usahawan tani, usahawan siswazah, usahawan belia, agensi dan jabatan kerajaan.

Tiga modul ceramah telah disampaikan iaitu:

1) Sistem pengairan fertigasi
2) Penanaman cili secara fertigasi
3) Musuh tanaman fertigasi
4) Latihan amali singkat

Terdapat juga peserta daripada Perak, Melaka, Seremban dan Universiti Teknologi Malaysia, Johor Bahru. Walaubagaimanapun masa sememangnya memcemburi kita. Diharap semua peserta mendapat maafaat di dalam masa yang singkat ini.

Sehingga kita bertemu lagi di masa yang akan datang. Taniah dan sysbas kepada semua peserta yang hadir.

P1030546

P1030553

P1030564

P1030623

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NALLAKARUPAN BOCOR RAHSIA ANWAR <b>DI PAGOH</b> !!! | Budak <b>...</b>

Posted: 02 May 2013 01:07 AM PDT


Sememangnya ramai yang sudah mengenali Datuk Nallakarupan, beliau menjadi semakin terkenal kerana pendedahan berani matinya terhadap rahsia-rahsia peribadi anwar ibrahim semasa beliau dananwar bersahabat baik suatu ketika dulu. Beliau memang terlalu banyak menyimpan rahsia anwar dari hujung rambut sehingga hujung kuku anwar. 

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved