ads

Selasa, 11 Jun 2013

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Nurfara Hani: Buaya <b>di Mersing</b> !!!!

Posted: 07 May 2013 11:08 PM PDT

Petikan akhbar dari Metro hari ni menyatakan buaya muncul di pangkalan Sungai Mersing. Dah dekat tu. Selalu tengok buata dekat National Geographic je. Ni boleh pulak ada kat Mersing. Buaya tu sesat agaknya. Ei, seram nya baca berita ni. Bila tengok siaran 550 tu buaya tu baham orang tanpa rasa belas kasihan. Semoga pihak berkuasa dapat mencari dan menangkap buaya tersebut secepat mungkin. Bahaya kepada penduduk Mersing dan nelayan-nelayan yang mecari rezeki kat situ. Harap takda apa-apa yang berlaku la ye.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong 2013 <b>di</b> Suruhanjaya Perkhidmatan Awam <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 26 Apr 2013 02:23 PM PDT

Jawatan Kosong 2013 di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Johor (SPAJ)

Jawatan Kosong 2013: Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Johor (SPAJ) ditubuhkan berdasarkan Undang-Undang Suruhanjaya Perkhidmatan Kerajaan Negeri Tahun 1959 Bilangan 4. Penubuhannya juga adalah tertakluk kepada Perkara 144 (1) Perlembagaan Persekutuan.SPAJ adalah Pihak Berkuasa melantik yang bertanggungjawab berhubung pelantikan, mengesahkan, memasukkan ke dalam jawatan berpencen, menaikkan pangkat, menjalankan kawalan tatatertib ke atas anggota-anggota perkhidmatan awam negeri Johor.

Peluang kerjaya dalam Perkhidmatan Awam Kerajaan Johor, dipelawa kepada Rakyat Negeri Johor Darul Takzim untuk mengisi kekosongan jawatan sebagaimana berikut:

  • Penghulu NP27
  • Penolong Pegawai Tadbir N27
  • Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam N27
  • Pembantu Tadbir (Kewangan) N17
  • Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17
  • Pegawai Khidmat Pelanggan N17
  • Pembantu Pembangunan Masyarakat S17
  • Pembantu Belia dan Sukan S17
  • Pembantu Hal Ehwal Islam S17
  • Juruaudio Visual N17
  • Pembantu Pertanian N17
  • Juruteknik J17
  • Pelukis Pelan J17

Permohonan hendaklah menggunakan Borang Asal SPAJ.01 yang boleh dicetak daripada Portal Rasmi SPA Johor

CARA-CARA MEMOHON
1.Permohonan hendaklah menggunakan Borang SPAJ.01i yang boleh di isi dan dicetak daripada Portal Rasmi SPA Johor : http://spaj.johordt.gov.my
2.Borang-borang yang sempurna diisi hendaklah DISERTAKAN :
i) Gambar berukuran pasport
ii) Salinan Sijil Beranak
iii) Salinan Kad Pengenalan
iv) Salinan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)
v) Salinan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) (sekiranya berkaitan)
vi) Salinan Diploma serta salinan transkrip (sekiranya berkaitan)
vii) Keputusan LULUS Peperiksaan Khas (KPSL) bagi kakitangan kerajaan (sekiranya berkaitan)
PERINGATAN : Hanya salinan sijil-sijil/dokumen berkaitan di atas ( i hingga vii ) sahaja PERLU dihantar bersama borang permohonan. Lain-lain sijil akademik dan sijil penyertaan perlu dibawa pada sesi temu duga. Calon – calon dikehendaki melengkapkan semua maklumat kelayakan akademik semasa mengisi Borang SPAJ. 01i. [Sekiranya permohonan tidak disertakan syarat sepertimana di atas, pihak kami akan menolak permohonan tersebut].
3.Calon hanya perlu mengisi satu borang permohonan untuk memilih 5 jawatan kosong yang bersesuaian mengikut kelayakan skim jawatan.
4.Pegawai-pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat (Tetap dan Kontrak) hendaklah mengisi maklumat perkhidmatan dan mendapatkan Perakuan Ketua Jabatan di dalam Borang SPAJ.01i. Kenyataan Perkhidmatan dan Laporan Prestasi Tahunan TIDAK PERLU dihantar semasa menghantar borang permohonan ini dan perlu dibawa pada sesi temu duga .
5.Hanya calon-calon yang berkelayakan dan melepasi tapisan akan dipanggil temuduga. Sekirannya pemohon tidak menerima sebarang jawapan selepas (6) enam bulan dari tarikh tutup iklan adalah dianggap sebagai tidak berjaya.
6.Sila "Like" Facebook Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor dan "Follow" Twitter Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor untuk mendapatkan pengumuman terkini mengenai tarikh peperiksaan, keputusan peperiksaan, tarikh temu duga, keputusan temu duga dan maklumat terkini di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor.

PERMOHONAN HENDAKLAH DIHANTAR KEPADA:
Setiausaha, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor, Aras 3, Blok A, Bangunan Dato' Abdul Rahman Andak, Kota Iskandar, 79000 Nusajaya, Johor Darul Ta'zim. Sebelum atau pada 23 Mei 2013

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2013

from your own site.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Tarian &#39;lucah&#39; ditonton umum <b>di Segamat</b>... - tuk kiyai - isu semasa

Posted: 03 Jun 2013 04:51 PM PDT



SEGAMAT - Pas Segamat membantah penganjuran tarian separuh bogel yang diadakan di sebuah pusat membeli belah di daerah ini, malam Sabtu lalu.

Yang Dipertuanya, Firdaus Masod dalam satu kenyataan semalam melahirkan kekesalan di atas penganjuran majlis tersebut yang sepatutnya tidak dilakukan di Segamat mahupun Malaysia.

"Hari Sabtu lepas, pada jam 8.30 malam, saya menerima laporan sebuah pusat beli belah menjadi penganjur kepada majlis itu yang mana program tersebut memaparkan tarian separuh bogel.

"Difahamkan, penari-penari tersebut dijemput khas dari luar negara dan tarian separuh bogel ini telah disaksikan oleh hampir 500 pengunjung pasar raya terbabit.

"Apa yang dikesali, tarian itu turut ditonton oleh anak-anak kecil kerana penganjurannya adalah pada waktu cuti umum dan hujung minggu," katanya.

Menurut Firdaus, penganjurannya secara terbuka ternyata menyalahi tatasusila adat dan budaya masyarakat Malaysia kerana dilakukan di tempat terbuka dan kawasan tumpuan umum.

Peniaga-peniaga di pasar raya tersebut mengadu kepadanya berasa kurang selesa dengan penganjuran majlis tersebut selain bunyi lagu yang dipasang terlalu kuat sehingga menyukarkan mereka untuk berkomunikasi dengan pelanggan.

"Peristiwa ini bagi saya secara jelas telah menghina agama Islam dan institusi Islam di negeri Johor ini.

"Tarian separuh bogel ala-ala padang pasir tidak boleh diterima rakyat di negeri ini kerana bertentangan dengan norma-norma masyarakat," katanya.

Beliau turut mendesak pihak berkaitan segera mengambil tindakan tegas terhadap pihak penganjur mengikut peruntukan undang-undang yang sedia ada.

"Kami percaya hanya dengan tindakan tegas sahaja yang akan dapat menghalang perkara seumpama ini daripada berulang lagi pada masa hadapan," katanya. -sinarharian

P/s: Ini semua salah Anwar...

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


apehal der!: RASUKAN <b>DI BATU PAHAT</b> 11 MEI

Posted: 17 May 2013 07:58 PM PDT

EP 4
Reza duduk balik dengan ibu semua, sambil berbual-bual. Tiba-tiba dengar bunyi tangisan mengogoi...uuuu...kat sebelah kiri reza (semak dan jirat) tapi sebab ada akak finaz (bini ketua crew) so ingtkan dia kot. Lepas tu berpindah ke tempat yang nampak kain berjuntai tu....uuuuuu...semua senyap....berpindah ke rumah tnb...uuuuuu...berpindah ke belakang bangunan tu...uuuu...berulang beberapa kali...semua diam membisu. Ibu tanya pada CS yang duduk dengan kitorang..orang kau mana? Cukup semua? Lepas kira-kira cukup..ibu ke kumpulan 1 budak silat..tanya benda yang sama..kumpulan 2..sama..semua cukup orang...Ibu pergi kat ayah..ayah kata ayah dengar...
Tak lama hilang bunyi tu...tiba-tiba kami semua dikejutkan dengan satu bunyi dari dalam bangunan tu. Seolah-olah ada orang yang tengah mengamuk dan membanting besi 9macam pintu besi atau apa) kuat gila..sampai terangkat badan waktu terkejut tu...waktu bunyi tu...disertai dengan suara wo yaooo...wo yaooo...eryn dengn ibu pandang sesama sendiri...ibu bisik pada eryn dgn reza..ni lah suara yang ibu dengar kat dapur!!!! Apa makna semua ni?? Masing-masing dah bulat biji mata...
Ayah masuk ke dalam bangunan..cek takut-takut ada siapa-siapa ke yang tibe-tibe mengamuk. Tapi ayah keluar, ayah panggil kitorang dengan CS semua..ayah kata, tak ada orang kat dalam. Waktu ayah masuk bunyi besi tu senyap..diam...tapi diganti dengan bunyi orang mandi pakai shower yang kuat..cepat-cepat ayah keluar..ayah tanya..kan sini dah lama tak ada orang kenapa boleh dengar orang mandi? Habis je ayat tu, bunyi besi di lambung-lambung kembali kedengaran. Ibu tanya ayah, tak ada sesiapa ke kat dalam? Tak ada...ayah dah cek..Macam-macma bunyi yang kami dengar sepanjang malam tu sementara tunggu ketua crew balik dari balai buat laporan.
Selesai semua...bermula lah aktiviti..ada 3 org volunteers yang akan masuk ke dalam bangunan tu dan dirakamkan cam. Video yang ditayangkan tu akan terus online@live streaming kat blog mereka . So, waktu tiga orang tu kena tinggalkan dalam bangunan adalah beberapa org yang tengok tu komen nampak ada lembaga hitam perhatikan budak tu dari tingkap lah..ada yg kata nampak mata merah dan sebagainya..tapi bila rakaman siap diedit...tak nampak pulak..waktu online tu, kita semua tengok..memang nampak..
Waktu tengah livestreaming dalam 10 minit tu, kitorang duduk berkumpul lagi macam tadi. Tapi sebelah kiri reza eryn..lepas tu ada 2 budak lagi crew..(sori tak berapa ingat nama) yang ingt sebelah eryn tu wong..tiba-tiba dia bangun dan pergi ke semak belakang yang ada jirat tu...dia berdiri tegak je kat situ..daus duduk kat sebelah eryn..ibu yang datang kat group kitorang tiba-tiba panggil wong...wongg...ibu ingt wong yang tengah kat semak...tapi rupenya dah takde..daus yg berdiri kat situ hisap rokok..waktu tu...wong dah menuju ke ahli kumpulan lain yang tengah berdiri berkumpul kat jalan masuk ke bangunan. Dia rempuh sornag-sorang lepas tu dia rebah. Kawan-kawan lain dah cuba pegang dia...dia kerasukan. Ibu dengan reza pergi pada kak finaz (geng yang kena rempuh) sebab nak cari wong..kak finaz cakap kat ibu.."akak..tolong tengok kan wong tu...dia dah lain macam.."
Rupenya die tengah menyondol crew lain...mengamuk.. (reza akan serta kan link..nanti tengok lah sendri..tapi tak menyangka pulak gambau reza kepoh dengan ibu pasal siapa budak yang bawak punca tu masuk dalam bedio..alahaaaaiiii malu mak)
Terjadilah beberapa dialog antara wong dengan UTAG(unit tindakan alam ghaib) dan ibu ayah..Rupenya wong ni tak nak kasar-kasar. Tapi dia berkasar kat orang lain takpe huuhhu..antara apa yang wong cakap ialah "kau buka..kau tutup balik.." berulang kali sambil tangan dia buka bunga silat. Kitorang puas lah tanya apa yang buka apa yang tutup..tapi, dia kata kau tanya budak kau sendiri..
Bila tanya..budak yang tunjuk tempat ni ke kau marah? Dia geleng..budak mana? Kau tunjuk...
"aku tak akan tunjuk..kalau aku tunjuk aku terus tampar aje budaknya.." time ni reza depan die..cepat-cepat reza berundur..kang tak pasal-pasal die naik sheikh.
Ibu menyahut..."sorang bantu...sorang azan kan dia kat tepi telinga.." ada satu budak ni azankan..haaa..bukan lah reza nk menjatuhkan maruah budak ni sebagai seorang budak silat atau apa saja..Cuma reza nak tekan kan kat sini..akibat riak budak yang baru belajar ni, benda ni mengamuk. Budak ni azan baru separuh, die ke tepi..dia muntah...nasib baik malam tu kebetulan reza teragak nak bawa air yasin 2 botol.bagi dia minum dengan sapu kat muka..waktu budak tu muntah, si wong ni gelak..dia cakap "huh..takat tu je kemampuan kau? Phuiii macam pondan.." dia gelak...perghhh puas lah malam tu..siapa duk pegang dia kena ludah...hahahah...
Tiba-tiba kecoh kat bahagian tengah..bunyi ornag mengamuk..lahhhh...si eryn pulak kena sampuk..aduiihhlah...dia boleh menjerit entah dengan siapa kat bangunan kosong tu...lepas tu dia renyuk kan botol mineral dan baling..memang mengamuk sakan. Ayah yang ada dekat dia cepat-cepat cengkam tengkuk dia dan azankan. Eryn jatuh..dia nangis..dia kata ada benda bercakap dengan dia..suruh lepaskan wong kalau tak nak dia ganggu yang lain..dia suruh kita semua pergi..ibu suruh dia duduk...baca ayat qursi...ibu jirus muka die dengan air yasin tadi...
Reza dengan ibu kembali ke tempat wong..budak yang azan tu reza namakan dia A jelah.dia dah berdiri hidsap rokok dengan kwan dia kat tepi..Waktu tu si wong ni dah mula okey sikit...dia tak nak ada sebarang rakaman dan lampu. Dia duduk bersila dan menghadap ke jalan masuk bangunan (sebelah kiri dia adalah pokok dan semak yang mula-mula dia berdiri sebelum kena rasuk). Ibu suruh budak-budak beberapa orang duduk sebelah dia..kawal dia takut macam tadi dia melompat nak masuk semak tu..mau hilang karang.reza berdiri belakang dia sambil baca beberapa potong ayat..dia dongak tengok reza..lepas tu dia pandang depan. Dia kunci diri dia..supaya benda tu tak boleh masuk lagi. Sebenarnya dia dah ok..tapi disebabkan dia ada beberapa faktor lain, antaranya keegoan dia apabila 'dicabar' oleh budak pesilat tu. 

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Tukar Tiub: MAHATHIR DISAMBUT HEBAT <b>DI MUAR</b>

Posted: 08 Apr 2013 07:45 PM PDT

GAMBAR INI DIAMBIL  MALAM KELMARIN
INI ADALAH SAMBUTAN RAKYAT MUAR
MAHATHIR ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY
YANG INI HANYA CERAMAH KELOMPOK

------

01 di pagoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pagoh - Google Blog Search


sekadar pandangan: TANAH RAGUT TERNAKAN LEMBU <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2013 07:27 PM PDT

TV3 menyiarkan berita Tanah Ragut di Temerloh telah disalahguna. Syarikat yang diberkan tol telah menanam pokok getah dan kelapa sawit. Bukit bukit telah di gondol, Ini juga telah menutup peluang mereka yang berminat menanam rumput.
Jika tidak silap, terdapat projek seumpama di Pagoh. Penulis tahu yang Jabatan Haiwan Muar adalah agensi yang bertanggongjawab menguruskan padang ragut tersebut dengan baik.
Baik bermaksud tiada penyalahgunaan tanaman kekal di padang ragut. Ada peserta menanam pokok kelapa sawit dan telah mula membesar. Ada peserta bela 5-10 ekor lembu di atas tanah 10-20 ekar untuk melayakkan mereka berada di situ. Ada peserta telah menjual lotnya kepada orang lain. Ada yang telah melabur banyak wang tetapi belum dapat hasilnya. Ada yang tidak mengusahakan walaupun telah diberikan sewa sejak lama. Ada yang buat kandang kambing tapi tertinggal. Ada yang tanam rumput ragut tetapi dah ditumbuhi lalang.
Ada yang membuat parit sepanjang panjang tetapi tidak buat apa. Ada yang berhutang dengan Agro Bank menggunakan projek di padang Ragut Pagoh. Tentulah ada penyewa dan pengusaha orang politik. Penulis minta jangan sampai pembangkang menyusahkan YAB Tan Sri Muhyiddin di dalam permasalahan dan penyelewengan Padang Ragut Pagoh ini. Rasmi dan banyak kali rasmi dan melawat. Belanja membina infrastruktur entah berapa banyak. Jabatan Haiwan Muar  kena tegas dan beri mereka tempoh yang sesuai melaksanakan. Jika gagal, tamatkan penyewaan dan `tender' kepada orang lain.
Penulis berharap Jabatan Haiwan Muar melakukan transformasi ke atas projek Padang Ragut Pagoh. Malu lah Parlimen Pagoh macam itu.  Kemudahan MOA di Pagoh sungguh `gah' dan boleh merancakkan aktiviti di Padang Ragut.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved