ads

Rabu, 12 Jun 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 May 2013 07:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


&#39;menyingkap sejarah silam&#39;: <b>BEKOK</b>-TRAGEDI YANG DILUPAKAN

Posted: 12 Apr 2013 09:09 AM PDT



Keamanan dan kesejahteraan yang kita nikmati  kini  sepatutnya  tidak membolehkan kita leka bahawa kita tidak mungkin diuji lagi akan kekebalan malah  mampu terdedah dengan peluang dan ancman.
Disebalik kedamaian dan keharmonian ini sebenarnya tercatat sejarah silam yang terlalu pahit untuk dikenang. Nostalgia yang jika diimbau pun menzahirkan perasaan berbelah bahagi kerana nikmat kesenangan dan ketenteraman yang ada pada hari ini sebenarnya dibayar dengan harga yang terlalu mahal.
Kisah dan tragedi yang dicatat ini bukan untuk mengungkit kepahitan zaman silam tetapi adalah untuk mengingatkan generasi hari ini khususnya warga PDRM bahawa zaman penuh pancaroba itu menuntut kecekalan, keikhlasan serta keberanian yang tinggi jika bercita-cita untuk  berkhidmat dalam pasukan keselamatan dalam menawarkan bakti untuk menjaga keamanan dan ketenteraman Negara.
Bekok yang jaraknya lebih kurang (10) kilometer dari persimpangan Pekan Chaah dan Pekan Labis merupakan sebuah mukim dalam daerah Labis. Sebilangan besar kawasannya merupakan ladang kelapa sawit dikelilingi hutan tebal yang menganjur sehingga ke sempadan Kuala Rompin, Pahang dan Daerah Mersing,Johor. Di zaman darurat khususnya awal tahun 1950an dalam krisis menentang gerila komunis, Bekok antara wilayah selatan  yang dianggap kawasan amat  aktif sebagai  sarang gerila komunis  selain Labis, , Paloh, Keluang, Kulai , Endau, Kambau, Sedeli, Penggerang  dan Pontian.
Statistik senarai anggota keselamatan yang terbunuh semasa darurat mencatatkan di antara tahun 1950 hingga tahun 1952 ramai anggota polis yang terbunuh di kawasan ini  diantaranya:-
1.    04/03/1950          (2) Special Constable terkorban di Eldred Estet,Bekok,Johor.
2.    30/09/1950          (2) Special Constable terkorban di Eldred Estet, Bekok,Johor.
3.    15/10/1950          (8) anggota (1) KPL (5) PC dan (2) EPC terkorban di
                                    Chan Wing Estet, Bekok,Johor.
4.    09/07/1951          (1) Special Constable terkorban di Anglo – Johor Estet,
                                    Bekok,Johor
5.    30/06/1952          (2) anggota (1) A.P Insp (1) AP terkorban di Chan Wing Estet
                                    Bekok, Johor.
6.    01/07/1952          (2) Special Constable terkorban di Anglo-Johor Bekok  Estet,,
                                    Bekok, Johor.
7.    27/12/1952          (2) Special Constable terkorban di Sungai Bekok Estet, Bekok,
                                   Johor.
Pengkisahan yang diceritakan oleh saksi-saksi kejadian turut membuktikan jumlah ini sebenarnya lebih ramai yang terkorban jika melibatkan orang awam yang turut menjadi mangsa 
3.0       Tragedi Bukit Locing
Menceritakan tragedi yang berlaku, bagi En. Taman bin Salleh 84 Tahun yang kini menetap di Ladang Geddes, Bahau Negeri Sembilan masih ingat beliau waktu itu berkhidmat sebagai Special Constable  (SC) di Segamat Johor telah di arah ke Bekok untuk mengambil anggota Polis yang terkorban diserang hendap Komunis. "Saya sampai di sana sebagai pasukan bantuan, Saya sampai dan waktu itu keadaan sudah reda, saya tengok mayat ramai anggota  di bariskan di tepi jalan kawasan ladang getah. Saya masih ingat ada, ada seorang anggota polis  yang saya kenali nama Mat Dom,  masih hidup dan mengerang dalam kesakitan  tetapi keadaan baju yang dipakainya penuh berlumuran darah. Dia yang menceritakan kenderaan yang dinaiki telah terkena jerangkap samar dan kemudiannya diserang hendap Komunis.  Kisah (8) anggota polis terbunuh dalam satu serang hendap di Bekok, Labis Johor, senarainya seperti berikut:-
i.      Koperal 7163 Mohd Yatim bin Abdullah
ii.    PC 11768 Mohd Nor bin Lajis
iii.   PC 11765 Nordin bin Kadir
iv.   PC 11898 Anuar bin Buyong
v.    PC 13049 Ismail bin Abbas
vi.   PC 13168 Mohd Shah bin Hj Abdullah
vii.  EPC 2596 Mohd. bin  Hussin 
viii.EPC 3426 Mohd. bin Salleh. 


    Lawatan tempat  kejadian dengan bantuan penduduk tempatan
           Bukit Locing, Ladang Gunung Mas @ Chan Wing Estet.




Peristiwa terkorbannya anggota polis ini juga di ceritakan oleh Hj Johari Bin Yunos 85 tahun bekas Ketua Kampong Labis  yang kini menetap di Felda Tenang,Labis Johor. Beliau ketika itu juga bertugas sebagai SC di Balai Polis Labis menceritakan kejadian berlaku di satu tempat dipanggil Bukit Locing. Gerila Komunis dikatakan mengguna tektik dengan cara memasang jerangkap samar di kawasan berhampiran jurang menyebabkan pasukan keselamatan tidak mempunyai ruang untuk berlindung. Sebaik kenderaan pasukan keselamatan yang merupakan anggota dari Balai Polis Labis menghampiri laluan tersebut, kenderaan tersebut meletup lalu terbalik  dan ketika itulah gerila menghujani mereka dengan peluru dan bom tangan dari atas bukit . Hanya kereta menjadi tempat berlindung. Kekuatan gerila yang ramai tidak mematahkan semangat juang anggota keselamatan. Dengan kekuatan yang kecil berbanding musih yang ramai bilangannya,peluang untuk hidup memang ada jika mereka menyerah tetapi mereka berjuang habis-habisan, namun untuk menyerah tidak sekali. Mereka membalas balik setiap tembakan yang dilepaskan musuh. Kenderaan itulah yang menjadi pelindung mereka, Gerila hanya meninggalkan tempat kejadian setelah menjangkakan tidak ada seorangpun yang selamat dari serangan tersebut. Turut terkorban ialah beberapa orang awam yang merupakan pekerja Telekom. Mereka diiringi oleh pasukan keselamatan dalam tugas memasang  kabel di Chan Wing Estet.
Kekuatan gerila komunis dalam serangan tersebut tersebut dianggarkan seramai 80-100 orang dan dipercayai  dari Rajimen ke4 Parti Komunis Malaya yang ketika itu dianggarkan mempunyai kekuatan seramai 370 anggota[1]. Penulis yang melawati tempat kejadian mendapati kini kawasan tersebut terletak di Ladang Gunung Mas yang suatu ketika dahulu dikenali dengan nama Chan Wing Estet. Jarak tempat kejadian dari Balai Polis Bekok lebih kurang (10) kilometer. Lokasi itu dinamakan Bukit Locing kerana dikatakan suatu ketika dahulu terdapatnya locing yang amat besar berhampiran puncak yang digunakan sebagai isyarat kepada pekerja-pekerja ladang supaya meninggalkan kawasan ladang sebaik jam 3 petang. Pertempuran itu memang hebat, kekuatan pasukan keselamatan tidak mampu menyamai musuh yang  jumlahnya lebih besar, namun mereka melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan penuh tanggungjawab walaupun  nyawa mereka menjadi sandarn. Bagi mereka untuk menyerah tidak sekali-kali. Wira-wira ini sememangnya antara mereka yang terbilang walaupun  tidak pernah dijulang... Bersambung dalam kisah Tragedi Hari Jumaat-layari https://www.youtube.com/channel/UC3JqY052rDAGvR09VlFdENQ?feature=mhee


[1] The Malayan Emergency Revisited 1948-1960 by Lt Col® Azzam Mohd Hanif Ghows

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Herba Tihara: Jalan-jalan <b>Tangkak</b>, Johor..

Posted: 28 May 2013 06:40 AM PDT

Apa khabar kawan-kawan saya kat sini?
rasa macam dah setahun tak ngadap blog nih..

Semalam, alhamdulillah saya dan hubby ke Tangkak Johor..
kami hantar anak saudara hubby ke Matrikulasi di situ..
saya tak biasa sangat dengan daerah-daerah  di Johor ni..
daerah-daerah di Pahang pun saya belum habis explore lagi..
tetapi disebabkan kami menuju ke Tangkak ni,
secara automatiknya kami dapatlah explore daerah-daerah di Pahang,
Negeri Sembilan dan Johor sekaligus..

bla..bla...bla..banyaknya saya bebel kan,
ini baru intronya...

Ada tempat yang saya dah familiar dan unfamiliar..
suatu pengalaman yang baru..
sebelum ini saya pernah ke Majidi dan UTM Skudai,
tapi ke Tangkak ni adalah pertama kali bagi saya..

Pusat Matriks ni pun betul-betul dekat dengan ladang sawit..
pemandangan biasa bagi anak felda macam saya.
tetapi di sini kawasan plantation dan bukanlah felda.
ada sebuah pekan kecil..
mungkin bandar berhampiran adalah Segamat,
saya tak arif ni, sebab saya tak sempat pun singgah Segamat...
ia sangat hampir dengan Taman Negara Gunung Ledang dan
air terjun Tangkak..

sempatlah saya jalan-jalan ke sana dengan caj RM7 satu kereta..
ada resort, gerai jualan dan cafe..
sempat beli keychain Gunung Ledang, sape nak?
heheh..

kami selamat sampai di sini pada jam 11.30 pagi..
jalan jem manjang, mamapapa pakat anto anak nak masuk matriks..
so hubby ajak makan nasik dulu..

kitorang makan kat gerai bawah pokok .
haih, lupa pulak nak snap gambar masa ni..
saya suka ler dengan akak dan adik yang meniaga di sini, 
mereka ni ramah-ramah orangnya..
saya makan ayam masak kicap dan sayur tempe.
huih sedapnya orang Johor masak :)
Mula-mula  jumpa gerai jualan t-shirt Gunung Ledang, keychain dan makanan
Ini Gunung Ledang Resort~
Puteri Gunung Ledang dari Pahang..hins
 sambil baca ni sambil snap kat tepi cafe menuju ke air terjun..

Setelah  selesai urusan anak saudara, kami pun pulang..
sempat singgah stesen keretapi Gemas..


  Sejarah tentang Stesen ini~

kami pun merentas sempadan Johor,Negeri Sembilan dan akhirnya Pahang..

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


(seram) kisah benar banglo villa nabila <b>di johor</b> <b>...</b> - ammboi dot com

Posted: 29 May 2013 07:00 PM PDT

(Seram) Kisah Benar Banglo Villa Nabila Di Johor Bahru | Semalam ammboi ada siarkan mengenai Misteri Villa Nabila. Hari ini terjumpa pula artikel yang disiarkan dalam satu portal hiburan mengenai Kisah Benar Villa Nabila. Jelas laporan tersebut, ia adalah kiriman pembaca laman berkenaan. Jadi ini adalah salah satu kisah benar la (jika pengirim tu tak tipu).

Jom layan cerita kiriman Faten dari Semenyih dibawah:

villa nabila johor bahru

Tak tau kenapa tiba-tiba hati ni tergerak nak on blog migonline. Tujuannya cuma nak tengok perkembangan artis kesukaan saya, Farid Kamil. Nak tau jugak apa perkembangan lepas mendirikan rumah tangga ni kan. Tapi, saya terbaca info yang dikeluarkan oleh migonline tentang sebuah rumah yang dipanggil Villa Nabila. Rasanya tak ramai yang tau pasal kisah disebalik Villa Nabila ni.

Saya ada pengalaman yang saya takkan lupakan sepanjang hayat ni tentang Villa Nabila. Lima tahun yang lepas, ketika tu umur saya baru menjangkau 20 tahun. Saya dan empat lagi kawan-kawan sekolej tergerak nak buat kerja gila (memang kami selalu buat) untuk pergi ke Villa Nabila memandangkan waktu tu kami berlima tengah cuti sem dan jalan-jalan ke rumah salah sorang dari kami yang tinggal di Johor. Nama kawan saya ni S.

Pada suatu malam, S menceritakan tentang kisah disebalik Villa Nabila. Kami semua tertarik dengan kisah yang terjadi dalam villa tersebut (walaupun tak tau betul ke tidak). Teman lelaki saya (sekarang dah jadi suami saya) D mencadangkan kami semua ke villa tersebut kerana S ada cerita tentang beberapa peristiwa yang dialami oleh orang ramai yang ada minat yang sama dengan kami. S cakap, barang siapa yang masuk ke villa tersebut dan menyahut nama Nabila sebanyak tiga kali sememangnya akan nampak bayangan seorang kanak-kanak perempuan di situ.

D dengan terujanya ajak kami semua ke villa tersebut. Keesokan harinya, S bawa kami semua ke villa tersebut. Suasana takdelah seperti gambar yang ditunjukkan oleh migonline (5 tahun yang lepas villa tu takdelah bersarang sangat). Kami lalu kat semua kawasan yang dikeluarkan oleh migonline. S bawa kami semua masuk ke dalam villa tersebut. Oleh kerana kami semua pergi pada waktu siang jadi takde la rasa takut yang amat sangat. Cuma teruja sebab nak tau betul ke tidak kisah Nabila ini atau sekadar urban legend.

D mula menyahut nama Nabila. D memanggil nama Nabila sebanyak tiga kali tapi tiada apa yang berlaku. D dan saya merasakan bahawa ini semua hanya gurauan penduduk setempat sahaja. Kami semua duduk di situ dan bersembang tentang hal-hal biasa seperti apa nak buat lepas cuti sem, tentang subjek yang bakal kami ambil sem depan dan tentang lecturer-lecturer yang meminta-minta!!!!!!

Hati saya tergerak tentang kesahihan kisah Nabila. Begitu banyak persoalan dalam fikiran saya masa tu. Alang-alang dah sampai ke situ, takkan takde apa-apa. Tiba-tiba saya rasa meremang. Bulu roma saya menegak. Tubuh saya rasa seram sejuk. Saya fikir ianya cuma perkara biasa saja sebab kita masuk ke tempat keras. Jadi, saya tak beritahu hal ini pada D, S mahupun kawan-kawan yang lain. Sedang kami bersembang lagi (saya dah tak menyampuk apa-apa) tiba-tiba saya terdengar suara kanak-kanak sedang ketawa tapi bunyinya tidak terlalu jelas di telinga saya cuma sayup-sayup. Saya jadi confuse tiba-tiba. Siapa pulak yang gelak macam kanak-kanak ni? Saya pandang ke arah kawan-kawan saya. Tapi semuanya masih bersembang dan bergelak ketawa macam biasa. Takde pula kedengaran seperti gelak kanak-kanak.

Saya mula rasa tidak sedap hati. Saya seperti dapat merasakan sesuatu yang berbeza di situ. Tubuh saya meremang dan seluruh badan saya rasa sakit (rasa macam demam urat). Saya bangun dari situ dan mula berjalan-jalan. Saya berdiri tidak jauh dari kawan-kawan saya berada. Saya melihat sekeliling kawasan. Tiada apa yang pelik.

Tiba-tiba, ada satu perkara yang terlintas di fikiran saya. Saya period ketika itu. Perasaan saya mula tidak menentu. Saya dapat rasa kehadiran Nabila di situ (jika bukan Nabila pun tentunya ada makhluk lain). Saya menuju ke arah D dan ajak D pulang. Kawan-kawan yang lain mula pelik. Saya beritahu D dan yang lain bahawa saya period dan tak sesuai untuk ada di kawasan seperti itu. D dan yang lain setuju untuk pulang demi mengelakkan sebarang kejadian pelik berlaku.

Semasa kami berjalan menuju ke luar dari kawasan tersebut, saya sempat menoleh ke arah perigi yang terletak di dalam villa tersebut. Saya nampak seorang kanak-kanak yang memakai gown berwarna biru (putih maybe sebab nampak kotor dan pudar), bertocang dan mengangkat tangan pada saya. Saya terasa seluruh badan saya kejang dan seram sejuk.

Saya yakin kanak-kanak tersebut adalah Nabila. Mata saya tidak lepas dari memandang matanya. Matanya nampak sayu dan bergenang. Wajahnya nampak macam baru lepas menangis. Tiba-tiba rasa takut dalam hati saya hilang dan timbul rasa sedih. Tak tau kenapa. Saya terus berjalan keluar dari villa tersebut (walaupun tak mampu nak berjalan dah).

Saya tidak menceritakan hal ini pada sesiapa selepas kejadian itu sehinggalah hari pertama saya berkahwin dengan D barulah saya menceritakan hal ini padanya. Kisah ini saya akan bawa hingga akhir hayat saya. Cuma yang menjadi persoalan saya adalah, kenapa kanak-kanak secomel itu kelihatan begitu sedih? Apa yang telah terjadi padanya? Apakah kisah sebenar di sebalik Villa Nabila ini? Hanya tuhan yang tahu. Al-Fatihah untuk Nabila dan semoga rohnya dicucuri rahmat tidak kira dimana ia berada.

Sekian,

Faten.

Semenyih.

Emm.. Jika benar apa yang Faten ceritakan, maka banglo itu memang ada kisah misteri. Namun kenapa masih tiada pihak 'berkenaan' buat siasatan? Atau kes ini sudah lama dan telah tutup buku? Jika anda ada cerita lagi menarik dan benar jom kongsikan bersama pembaca disini. Kemungkinan ianya akan mengukuhkan dakwaan bahawa banglo Villa Nabila sememangnya 'BERHANTU'?

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Cerita Ita: cerita seram <b>di</b> jalan mersing - <b>kahang</b> barat - kota tinggi

Posted: 14 Jan 2013 10:19 PM PST

assalamualaikum semua,

maaf semalam takde update dari cerita ita...

letih disebabkan sampai rumah dah dekat jam 2 pagi...pagi pulak nak bersiap gi keja...dengan nak siapkan anak-anak lagi...aku punya rutin dengan shah memang wajib mandikan anak-anak kami sebelum ke taska..dulu-dulu memang kami tak mandikan anak sebelum gi taska, kami angkat je diorang dari tempat tidur terus ke kereta..cuma salinkan lampin je..

tapi sejak anak-anak selalu tak sihat dan payah nak baik...kami tukar rutin pagi dengan mandikan semua anak dengan air suam...alhamdulillah kesihatan anak-anak makin ok lepas tu...
eh dah lari dari tajuk dah...cerita ita memang macam ni...lagipun cerita wayang pun selalu ada iklan dulu kan.....heheee...

pasal kisah seram ni...ini adalah kisah benar adik aku yang bawah aku atau dalam keluarga kami panggil dia Uda...

Kisah ni terjadi pada bulan lepas kalau tak silap aku... maaf kalau aku silap ye...tapi baru je diceritakan pada aku masa aku balik johor minggu lepas..

Uda ni berkerja di sebuah kilang mozek di kluang...biasanya dia berulang ke tempat kerja dia menaiki van..tapi setiap kali kena kerja shift pagi dia lebih selesa bawak motor..

dan jalan biasa yang dipilih Uda adalah jalan mersing - kahang barat - kota tinggi.. jalan ni merupakan jalan pintas nak ke kota tinggi kalau anda dari mersing.. walaupun jalan dia tak berapa elok dan agak kecik dibandingkan jalan utama ke kota tinggi tapi jalan ini memang menjimatkan masa perjalanan..aku pun pengguna tegar jalan ni dulu sewaktu bekerja dengan syarikat swasta satu masa dulu...itu cerita dulu...masa aku bawak kereta ke hulu ke hilir..sekarang dah jadi mem..duduk kat sebelah je...

haaa...lupa pulak putera mahkota johor pun pernah guna jalan ni dulu masa kembara mahkota johor...tahun bila aku dah tak ingat dah...

berbalik cerita Uda tadi...dan uda pun memang biasa guna jalan ni..kecuali kalau minyak takde baru la uda akan guna jalan besar sebab kat jalan alternatif ni tak ada pam minyak..

nak dijadikan cerita, uda bertolak dengan menggunakan motor kriss dalam pukul 5.45 pagi camtu...perjalanan melalui jalan kahang timur (felda kami) ke kahang barat berjalan lancar...diiringi dengan rasa sejuk yang mencengkam tulang di subuh hari...tempat kami memang sejuk sebab berdekatan dengan gunung berlumut..

sampai je di simpang tiga, uda membelok ke kiri untuk ke jalan kahang barat..dia teruskan perjalanan sampai la ke satu kawasan belukar kecil sebelum kawasan penempatan felda kahang barat...

kat sini la segalanya terjadi....

masa ni uda bawak motor dengan halaju sederhana je...

tiba-tiba...
"puk"

uda terasa belakang badannya seperti ditepuk dengan kuat....

uda cuba buat seperti biasa tapi minyak terus dipulas laju..

dan...
"puk"

uda ditepuk sekali lagi....haaa....uda dah rasa cemas dah masa ni...

kalau korang nak buat apa? nak toleh belakang ke?

uda masih kuatkan hati dan teruskan perjalanan...

tapi....
"puk"

sekali lagi uda ditepuk....haaa...masa ni uda mula dah rasa meremang dah....

dalam hati dia berkata nak toleh belakang ke tak ye? dan dia dah tersebut pun dalam hati...kalau kau nak tumpang..tumpang je la...tak payah nak tepuk-tepuk...

dan akhirnya uda beranikan diri tengok ke belakang dengan menggunakan cermin sisi...

dan dia nampak.....terbuai-buai di belakangnya dibawa angin....

korang nak tau apa yang dia nampak?

haaaa....

BAJU HUJAN dia la....

dah terkeluar dari peti simpanan dia kat belakang motor tu... dan dah berterabur topi dan baju hujan dia sepanjang jalan...dan yang menepuk belakang adalah penutup peti simpanan tu...

jadi kerja pulak dia kena pungut balik semua benda...hahaha...

moral dari cerita ni... sila jangan cabut cermin sisi anda dan boleh digunakan di waktu kecemasan....heeee...

p/s nama pemenang contest aritu nanti aku bagitau ye...aduhaii..tak sempat nak cabut undi lg ni...

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Seram Giler La: Pengalaman Chalet <b>Di Mersing</b> (Kisah Seram)

Posted: 27 May 2013 04:13 AM PDT

Pengalaman Chalet Di Mersing (Kisah Seram) | Cerita yang ingin saya ketengahkan ini berlaku sekitar lima tahun yang lepas. Saya dan suami serta kakak ipar saya sekeluarga dan abang ipar saya sekeluarga telah pergi ke sana untuk memancing. Tempatnya memang tenang sekali...

Kami menyewa sebuah chalet yang terletak agak dalam dengan hutan. Jadi apa yang terjadi sebelum masuk waktu Maghrib saya pun memanggil anak saya dan anak saudara saya yang sama umurnya dengan anak saya (tiga tahun) untuk mandi.

Jadi biasalah mereka bergurau-senda sambil ketawa sesama sendiri. Dalam bilik air itu cuma kami bertiga, kakak ipar saya ke bilik sebelah untuk menghantarkan barang2 yang lain. Dalam hilaian tawa kami, tiba-tiba ada hilaian ketawa yang keempat. Saya tersentak, takut pun ada sebab masa tu saya tengah mengandungkan anak yang kedua. Jadi saya suruh anak2 untuk terus diam. Apabila mereka diam kami tak dengar apa2. Tapi bila kami mula bergurau lagi, hilaian tawa 2 pun terdengar lagi. Dengan cepat saya habiskan tugas saya dan siapkan anak2. Dan keluar menuju ke bilik sebelah.

Saya pun menceritakan perkara yang baru berlaku kepada semua dan malam itu kami tidur dengan lampu dinyalakan sepanjang malam. Sebenarnya ini bukan kali pertama kami mengalami kejadian2 yang menyeramkan di Mersing. Tapi sampai di sini dahulu. Saya akan sambung lagi cerita2 saya di masa yg lain.

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


Undi PKR melonjak naik <b>di Pontian</b> | ibn_bacoks

Posted: 10 May 2013 05:47 PM PDT

Rumah > Uncategorized > Undi PKR melonjak naik di Pontian

image

PONTIAN – Datuk Ahmad Maslan, ahli Parlimen Pontian
telah menerima tamparan hebat dek penangan calon muda PKR, Haniff Hosman dalam Pilihan raya Umum (13) baru-baru ini.

Menurut Haniff yang juga Naib Ketua AMK negeri, beliau bangga kerana undi yang diraihnya meningkat berbanding PRU 12 dahulu.

"Walau tewas tetapi, saya rasa amat bangga dengan kebangkitan warga Pontian pada PRU kali ini, dengan jumlah undi yang meningkat hampir sekali ganda.

"Buat pengundi PKR yang berjumlah 14,077, saya ucapkan jutaan terima kasih atas sokongan anda.

"Undi kita untuk perubahan dan usaha murni ini akan berterusan. Saya yakin dan percaya sebanyak 14077 warga Pontian ini amat inginkan perubahan untuk masa depan rakyat. Tahniah sekali lagi kerana memberi saya harapan untuk berjuang demi rakyat serta warga pontian.

"UBAH SEBELUM PARAH, UBAH DEMI MARUAH. Pertahankan Hak Rakyat!," katanya dalam satu kenyataan.

kursus penanaman cendawan pada 9 jun 2013 (ahad) <b>di pontian</b> <b>...</b>

Posted: 26 May 2013 08:19 PM PDT

BERMINAT MENYERTAI KURSUS PENANAMAN CENDAWAN PADA 9 / 6 / 2013 (AHAD).BOLEH HUBUNGI SAYA SEGERA 0137501589.YURAN HANYA RM200 SAHAJA.DI BERIKAN SIJIL,NOTA DAN KIT PENANAMAN CENDAWAN.PROMOSI KURSUS DENGAN BAYARAN YURAN TERENDAH RM200 SAHAJA.PELUANG DI BUKA SEKARANG.HUBUNGI SAYA SEGERA UNTUK PENDAFTARAN.

Ayuh menjadi orang terawal mendaftarnya...!!!
Ayuh menjadi orang terawal mendaftarnya...!!!

kursus penanaman cendawan pada 9 jun 2013 (ahad) <b>di pontian</b> <b>...</b>

Posted: 04 Jun 2013 09:58 PM PDT

KURSUS PENANAMAN CENDAWAN PADA 9 JUN 2013 (AHAD) DI PONTIAN,JOHOR.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved