ads

Selasa, 27 Ogos 2013

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Aug 2013 09:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2013 09:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2013 09:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 09:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2013 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2013 09:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

Pelantar Minyak Petronas Terbakar | Berita Semasa

Posted: 14 Dec 2010 04:00 PM PST

*gambar hiasan

Satu kejadian malang telah menimpa rakan-rakan kita yang bekerja di Pelantar Carigali Petronas Bekok C apabila platform minyak tersebut telah terbakar. Seramai 6 orang cedera dalam kejadian tersebut.

Kebakaran di platform itu yang terletak kira-kira 200 kilometer di luar pesisir pantai Semenanjung dikendalikan oleh Petronas Carigali.
Sejurus selepas kebakaran berlaku selepas tengah malam, api dapat dikawal oleh pasukan kecemasan Emergency Response Team (ERT).120 kakitangan yang berkerja di platform berkenaan telah pun dipindahkan ke platform lain yang berdekatan.

Berikut dibawah adalah nama-nama mangsa yang tercedera:

  1. ALIAS ABDULLAH
  2. HAMZAH ABDULLAH
  3. FAUZI IBRAHIM
  4. RISHAUDIN ISMAIL
  5. ARIFF FARIMI
  6. ZAMRI WAGIMAN

Malang tidak berbau.Apa-apa kerja yang kita buat pun, kalau dah nak jadi kemalangan, jadi juga. Ketepikan rasa marah terhadap isu kenaikan minyak tempohari. Semoga mereka yang telah tercedera akan segera sembuh untuk menyambung tugas masing-masing.


Cinta Itu Misteri: Berkelah <b>di</b> Air Terjun Sungai Bantang, <b>Bekok</b>, Labis

Posted: 29 Dec 2012 12:07 PM PST

Haaa, pasti ramai yang tak tahu di Bekok ni ada air terjun yang sangat cantik, sejuk dan menenangkan. Kenapa??? Masih tak percaya? Yeaaa saya tahu mesti yang ada terlintas di kepala, "ada apa dekat kawasan komunis tue???" Meh lihat ni;
Ini adalah pintu masuk ke Hutan Lipur Sungai Bantang yang di dalamnya terdapat air terjun, kawasan bermandi manda yang indah. Airnya sangat sejuk, kawasannya redup dilitupi pohon-pohon yang sudah berusia beratus tahun.
Saya bersama rombongan rakan sekerja ke Air Terjun Sg. Bantang pada 25 Disember 2012 yang lalu. Percutian dalam negeri sahaja, tetapi diatur dengan sangat rapi agar semuanya lancar, selamat sampai, cukup makan, puas berseronok, dan segalanya baik. Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu kebelakangan ini, kami membuat keputusan untuk bergerak seawal 7.00 pagi. Berkonvoi sebanyak 6 buah kereta semuanya dan kami akhirnya sampai ke Sg. Bantang pada jam 10.00 pagi. 
Orang lain sebok duk mandi-manda, kita duk makan kat sinun plak yerrrr ...hehehe....
Lebihkurang pukul 2.00 petang kami dah berangkut pulang. Tapi masing-masing sudah kelaparan kembali. Kami berhenti sembahyang Zohor di surau berdekatan dan kemudian meneruskan perjalanan. hajat di hati hendak berhenti di Hentian Sebelah di Lebuhraya, tapi memandangkan perjalanan ke Lebuhraya Utara-Selatan masih jauh lagi, jadi kami pakat-pakat berhenti di sebuah gerai makan. 
Kena minta izin dulu sebab........... kami nak tumpang duduk dan order air sahaja sebabnya kami nak makan bekalan yang kami bawa. Sayang kalau tak dihabiskan. nasib baik tokey Kedai Makan E-Bu sporting.
p/s: Ada sesuatu yang berlaku sewaktu kami sedang makan tue.... Nantilah saya cerita. Dah pagi ni, nak tido dulu.
||lepas ni kitorang plan nak ke Cameron plak...uhukkkk||

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jul 2013 07:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jul 2013 07:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 07:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:36 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal. Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu ...

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2013 07:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 07:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Petisyen PRU13: Pakatan Rakyat 39, BN 21 | Badan Perhubungan <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2013 09:03 PM PDT

KUALA LUMPUR: Petisyen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang tempohnya berakhir semalam, menyaksikan sejumlah 60 petisyen difailkan sekaligus menjadi jumlah paling banyak dalam sejarah petisyen pilihan raya di negara ini.

Apa yang menarik, tindakan memfaikan petisyen yang biasanya hanya sinonim dengan pihak pembangkang, kali ini juga turut dikemukakan oleh BN.

Daripada jumlah keseluruhan 60 petisyen itu, 39 dikemukakan oleh Pakatan Rakyat manakala 21 lagi oleh BN.

Bagi Pakatan Rakyat, 39 petisyen tersebut adalah membabitkan 25 kerusi parlimen manakala 14 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun).

Bagi BN pula, 21 kawasan yang terlibat adalah masing-masing enam parlimen dan 15 Dun.

Di Kedah, kawasan parlimen yang terbabit dengan petisyen adalah Merbok dan Kulim Bandar Baru yang dikemukakan oleh PKR, manakala tiada bagi kerusi Dun.

Di Kelantan perlimen terlibat adalah Ketereh yang dikemukakan oleh PAS, Machang (PKR), Bachok (BN), manakala bagi Dun pula, Kok Lanas (PAS), Selinsing (PAS), Ayer Lanas (PAS), Jelawat (BN), Mengkebang (BN), Gaal (BN) dan Manek Urai (BN).

Di Terengganu, tiada kerusi parlimen terlibat petisyen, tetapi kerusi Dun adalah Hulu Besut (PAS), Kuala Berang (PAS), Rantau Abang (BN) dan Teluk Pasu (BN).

Di Pahang juga tiada petisyen terlibat bagi kerusi parlimen, namun hanya satu bagi kerusi Dun iaitu Dun Cameron Highlands (DAP).

Bagi Pulau Pinang pula, parlimen terlibat adalah Balik Pulau (PKR) dan tiada petisyen bagi kerusi Dun.

Di Perak, parlimen terlibat adalah Tapah dan dua petisyen bagi Bagan Datok yang dikemukakan PKR, manakala bagi kerusi Dun adalah Selama, Rungkup, Manong, Pasir Panjang, Manjoi dan Lubok Merbau yang kesemuanya dikemukakan oleh PAS.

Bagi negeri Selangor, tiga kawasan parlimen terlibat iaitu Sabak Bernam (PKR), Sungai Besar (PAS), Kuala Selangor (PAS) manakala tiada petisyen bagi kawasan Dun.

Bagi Kuala Lumpur, parlimen terlibat adalah Setiawangsa (PKR), Titiwangsa (PAS), Lembah Pantai (BN) dan Parlimen Batu (BN).

Di Melaka, tiada petisyen yang dikemukakan oleh Pakatan Rakyat, manakala BN memfailkan dua petisyen iaitu bagi kerusi Parlimen Bukit Katil dan Dun Bukit Baru.

Bagi negeri Johor, parlimen terlibat adalah Pulai (PAS), Segamat (PKR), Ledang (PKR), Muar (PKR), Tebrau (PKR), Pasir Gudang (PKR), Labis (DAP), Batu Pahat (BN) manakala bagi Dun adalah Gambir (PAS), Mahkota (PAS), Nusajaya (PAS), Penggaram (BN), Parit Yani (BN), Stulang (BN) dan Puteri Wangsa (BN).

Di Sabah, parlimen terlibat adalah Kota Marudu (PKR), Beaufort (PKR) dan Pensiangan (PKR), manakala bagi Sarawak adalah parlimen Baram (PKR) dan Sarikei (BN).

Menurut Perkara 118 Perlembagaan Persekutuan, jika terdapat mana-mana pihak tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan pilihan raya umum lalu, mereka boleh mengemukakan petisyen pilihan raya kepada Mahkamah Tinggi yang mempunyai bidang kuasa di tempat pilihan raya itu diadakan.

Seksyen 38 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 (Akta 5) pula memperuntuk tiap-tiap petisyen pilihan raya hendaklah dikemukakan dalam tempoh 21 hari dari tarikh keputusan dan penyata pengundian disiarkan dalam warta.

Tempoh 21 hari itu dianggap bermula pada 23 Mei lalu dan berakhir semalam.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Jerebu Semakin Teruk <b>Di Johor Bahru</b> - Mia Liana

Posted: 19 Jun 2013 09:46 PM PDT


Teruknya jerebu di Johor Bahru ini sehingga terpaksa pakai topeng muka di dalam pejabat. Mata rasa pedih dan bau udara tidak menyenangkan. Tekak pun dah mula perit. 3 hari tinggalkan pejabat, banyak jugalah urusan pejabat yang tertangguh dan harus diselesaikan segera. Mood nak buat kerja pun agak terjejas.

Walaupun aircond telah dikuatkan tetapi bau udara tetap tidak menyenangkan

Sempat ambil gambar pagi tadi semasa hendak pergi kerja. 
Ketika ini indeks pencemaran udara (IPU) ialah 171.
Indeks pencemaran udara (IPU) mencecah 181 pada jam 11.00 pagi tadi. Sumber SINI.

rasa macam tidak selamat sahaja... tak tahu nak lari ke mana... huhuhu

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Aug 2013 07:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 07:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 07:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2013 07:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 07:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 07:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2013 07:38 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 07:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 07:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cuci Dan Bersihkan Rumah Sewa <b>Di Tampoi</b> | Smile... Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 04:13 AM PDT

Hmmm... Rehat sekejap terus update blog. Hari ini projek Mia dan Suami Mia ialah cuci dan bersihkan rumah sewa kami. Fiuhhhh... berpeluh-peluh ni... Sofea dan Syakirin pun ada juga. Alhamdulillah dah dapat penyewa rumah ini melalui entri INI. Memang cari penyewa yang telah berkeluarga. Sayang sangat kat rumah ini...

Perjanjian sewa rumah pun telah dipersetujui dan ditandatangani. Kalau tiada perjanjian sewa rumah susah... sebab macam-macam boleh berlaku di kemudian hari. Zaman sekarang ni susah betul nak percaya dengan orang luar.

Harap sangat penyewa rumah baru ini tidak bermasalah dan dapat bayar sewa rumah setiap bulan secara konsisten seperti yang termaktub di dalam perjanjian. Kalau tidak, susahlah tuan rumah nak bayar kat bank nanti.

Penyewa rumah sebelum ini pula terpaksa berpindah kerana tukar kerja ke Seremban. Senang dan tiada masalah dengannya.

p/s : mana yang tidak elok, dibaiki... mana yang rosak, ditukar...

Published with Blogger-droid v2.0.6

Rumah untuk disewa <b>di</b> Taman Kemas <b>Tampoi</b> | Rumah Sewa

Posted: 09 Sep 2012 05:53 AM PDT

Publish date: September 9, 2012 12:59 pm
Contact Name: Mr Ahmad
Price: RM800
Region: Johor
Location: tampoi
Phone: 017-8268413
Tags:

Rumah untuk disewa di Taman Kemas Tampoi, 4 bilik & 3 bilik air (double Storey).
Lokasi menarik, berdekatan dgn semua keperluan awam. sekolah / masjid / pasaraya / Angsana / Giant dll.
Berminat sila hubungi 017-8268413 saya segera…

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Rumah Untuk Disewa <b>Di Tampoi</b> Johor Bahru | Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 03:34 PM PDT

Rumah Untuk Disewa Di Tampoi Johor Bahru

Hmmm... tiba-tiba semalam Suami Mia beritahu yang penyewa sekarang ini akan berpindah ke rumah lain. Bulan Ogos adalah bulan terakhir. Memang dah ada dalam perjanjian sewa kalau nak pindah rumah kena beritahu notis sebulan awal.

Maka semalam petang dah mula sibuk nak cari orang untuk sewa rumah kami. Mia dah war-warkan kat dalam facebook.

Rumah Pangsapuri 5 Tingkat (sebelah tangki air)
Berdekatan Kipmart Tampoi, Johor Bahru
Mula masuk bulan September 2012
Keadaan rumah baik. Keutamaan akan diberikan kepada penyewa yang sudah berkeluarga dan beragama Islam. Ada perjanjian sewa rumah (agreement)
Kepada sesiapa yang berminat bolehlah hubungi Suami Mia di 019-7089958. 
Tengok dulu macam mana dalam beberapa hari ini. Kalau tiada orang nak sewa, terpaksa jugalah kami iklankan kat dalam mudah.my.
p/s: sayang sangat kat rumah ni...

Buah <b>Tampoi</b> | Herba.herbal.my - Herba Malaysia

Posted: 08 Nov 2011 12:00 AM PST

Buah Tampoi atau nama saintifiknya  Baccaurea griffithii mempunyai  rasa yang enak dan sedikit lemak. Namun, ada juga yang kata isinya yang bewarna putih itu mempunyai rasa yang  sedikit masam. Bagi masyarakat Orang Asli pula  ia boleh dijadikan minuman keras.

Selain dimakan segar, saya tidak pasti adakah ia ada digunakan dalam masakan atau sebagainya. Anda mungkin boleh memberi sedikit komen sekiranya di kampung anda masih terdapat lagi pokok tampoi ini.

Saya percaya buah tampoi ini masih banyak lagi dijual di pekan-pekan kecil atau di pasar tani di kawasan anda. Namun, generasi muda hari ini masih ramai yang belum mengenali buah ini.

Buah Tampoi Cina, Buah Tampoi kategori, Buah Tampoi alias, sumber Buah Tampoi, Buah Tampoi tanaman, tanaman Buah Tampoi morfologi, Buah Tampoi Cina mengumpulkan dan memproses, Buah Tampoi cina ciri-ciri, komposisi kimia Buah Tampoi cina, Buah Tampoi selera seksual, fungsi Buah Tampoi cina, Indikasi Buah Tampoi, Buah Tampoi rincian, Buah Tampoi informasi, Buah Tampoi foto, cina Buah Tampoi gambar, video Buah Tampoi Cina, Buah Tampoi studio, lycium barbarum, Qi Zi keampuhan, Cotoneaster, Cina Buah Tampoi, Buah Tampoi buah, buah-buahan, rumput dan buah-buahan, dandelion, dandelion inggris, dandelion tanaman liar dandelion, dandelion inggris, kering kulit jeruk, kulit jeruk kering

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved