ads

Sabtu, 31 Ogos 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Polis Klasifikasikan Kebakaran <b>Di Kota Tinggi</b> Sebagai Kes <b>...</b> - Tv3

Posted: 25 Jul 2013 05:28 AM PDT

Tajuk Utama < Kembali ke Tajuk Utama

25 Jul 2013, 08:28pm by nur farhanin



Polis mengklasifikasikan kejadian kebakaran yang meragut tiga nyawa di Kota Tinggi, Johor semalam sebagai kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rashid berkata, kes bagaimanapun dianggap selesai kerana suspek turut maut dalam kejadian itu.

Tambah beliau, siasatan mendapati suspek dikatakan datang ke rumah berkenaan untuk mencari bekas isterinya untuk mengambil salah seorang anaknya.

Suspek bagaimanapun berang apabila gagal menemui bekas isterinya lalu bertindak menyimbah minyak di dalam rumah.

Selain suspek turut maut, mangsa yang dikenali sebagai Ezza Nurfarhanie Othman 24 tahun dan anak saudaranya, Maliki Hanie Aziz, tiga tahun.

Kesemua mangsa di bawa ke Hospital Sultan Ismail untuk bedah siasat.

Dua lagi mangsa seorang dilaporkan kritikal manakala keadaan seorang lagi stabil.

Polis mengklasifikasikan kejadian kebakaran yang meragut tiga nyawa di Kota Tinggi, Johor semalam sebagai kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rashid berkata, kes bagaimanapun dianggap selesai kerana suspek turut maut dalam kejadian itu.

Tambah beliau, siasatan mendapati suspek dikatakan datang ke rumah berkenaan untuk mencari bekas isterinya untuk mengambil salah seorang anaknya.

Suspek bagaimanapun berang apabila gagal menemui bekas isterinya lalu bertindak menyimbah minyak di dalam rumah.

Selain suspek turut maut, mangsa yang dikenali sebagai Ezza Nurfarhanie Othman 24 tahun dan anak saudaranya, Maliki Hanie Aziz, tiga tahun.

Kesemua mangsa di bawa ke Hospital Sultan Ismail untuk bedah siasat.

Dua lagi mangsa seorang dilaporkan kritikal manakala keadaan seorang lagi stabil.


01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Aug 2013 09:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Aug 2013 09:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 09:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2013 09:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2013 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;menyingkap sejarah silam&#39;: <b>BEKOK</b>-TRAGEDI YANG DILUPAKAN

Posted: 12 Apr 2013 09:09 AM PDT



Keamanan dan kesejahteraan yang kita nikmati  kini  sepatutnya  tidak membolehkan kita leka bahawa kita tidak mungkin diuji lagi akan kekebalan malah  mampu terdedah dengan peluang dan ancman.
Disebalik kedamaian dan keharmonian ini sebenarnya tercatat sejarah silam yang terlalu pahit untuk dikenang. Nostalgia yang jika diimbau pun menzahirkan perasaan berbelah bahagi kerana nikmat kesenangan dan ketenteraman yang ada pada hari ini sebenarnya dibayar dengan harga yang terlalu mahal.
Kisah dan tragedi yang dicatat ini bukan untuk mengungkit kepahitan zaman silam tetapi adalah untuk mengingatkan generasi hari ini khususnya warga PDRM bahawa zaman penuh pancaroba itu menuntut kecekalan, keikhlasan serta keberanian yang tinggi jika bercita-cita untuk  berkhidmat dalam pasukan keselamatan dalam menawarkan bakti untuk menjaga keamanan dan ketenteraman Negara.
Bekok yang jaraknya lebih kurang (10) kilometer dari persimpangan Pekan Chaah dan Pekan Labis merupakan sebuah mukim dalam daerah Labis. Sebilangan besar kawasannya merupakan ladang kelapa sawit dikelilingi hutan tebal yang menganjur sehingga ke sempadan Kuala Rompin, Pahang dan Daerah Mersing,Johor. Di zaman darurat khususnya awal tahun 1950an dalam krisis menentang gerila komunis, Bekok antara wilayah selatan  yang dianggap kawasan amat  aktif sebagai  sarang gerila komunis  selain Labis, , Paloh, Keluang, Kulai , Endau, Kambau, Sedeli, Penggerang  dan Pontian.
Statistik senarai anggota keselamatan yang terbunuh semasa darurat mencatatkan di antara tahun 1950 hingga tahun 1952 ramai anggota polis yang terbunuh di kawasan ini  diantaranya:-
1.    04/03/1950          (2) Special Constable terkorban di Eldred Estet,Bekok,Johor.
2.    30/09/1950          (2) Special Constable terkorban di Eldred Estet, Bekok,Johor.
3.    15/10/1950          (8) anggota (1) KPL (5) PC dan (2) EPC terkorban di
                                    Chan Wing Estet, Bekok,Johor.
4.    09/07/1951          (1) Special Constable terkorban di Anglo – Johor Estet,
                                    Bekok,Johor
5.    30/06/1952          (2) anggota (1) A.P Insp (1) AP terkorban di Chan Wing Estet
                                    Bekok, Johor.
6.    01/07/1952          (2) Special Constable terkorban di Anglo-Johor Bekok  Estet,,
                                    Bekok, Johor.
7.    27/12/1952          (2) Special Constable terkorban di Sungai Bekok Estet, Bekok,
                                   Johor.
Pengkisahan yang diceritakan oleh saksi-saksi kejadian turut membuktikan jumlah ini sebenarnya lebih ramai yang terkorban jika melibatkan orang awam yang turut menjadi mangsa 
3.0       Tragedi Bukit Locing
Menceritakan tragedi yang berlaku, bagi En. Taman bin Salleh 84 Tahun yang kini menetap di Ladang Geddes, Bahau Negeri Sembilan masih ingat beliau waktu itu berkhidmat sebagai Special Constable  (SC) di Segamat Johor telah di arah ke Bekok untuk mengambil anggota Polis yang terkorban diserang hendap Komunis. "Saya sampai di sana sebagai pasukan bantuan, Saya sampai dan waktu itu keadaan sudah reda, saya tengok mayat ramai anggota  di bariskan di tepi jalan kawasan ladang getah. Saya masih ingat ada, ada seorang anggota polis  yang saya kenali nama Mat Dom,  masih hidup dan mengerang dalam kesakitan  tetapi keadaan baju yang dipakainya penuh berlumuran darah. Dia yang menceritakan kenderaan yang dinaiki telah terkena jerangkap samar dan kemudiannya diserang hendap Komunis.  Kisah (8) anggota polis terbunuh dalam satu serang hendap di Bekok, Labis Johor, senarainya seperti berikut:-
i.      Koperal 7163 Mohd Yatim bin Abdullah
ii.    PC 11768 Mohd Nor bin Lajis
iii.   PC 11765 Nordin bin Kadir
iv.   PC 11898 Anuar bin Buyong
v.    PC 13049 Ismail bin Abbas
vi.   PC 13168 Mohd Shah bin Hj Abdullah
vii.  EPC 2596 Mohd. bin  Hussin 
viii.EPC 3426 Mohd. bin Salleh. 
    Lawatan tempat  kejadian dengan bantuan penduduk tempatan
           Bukit Locing, Ladang Gunung Mas @ Chan Wing Estet.
Peristiwa terkorbannya anggota polis ini juga di ceritakan oleh Hj Johari Bin Yunos 85 tahun bekas Ketua Kampong Labis  yang kini menetap di Felda Tenang,Labis Johor. Beliau ketika itu juga bertugas sebagai SC di Balai Polis Labis menceritakan kejadian berlaku di satu tempat dipanggil Bukit Locing. Gerila Komunis dikatakan mengguna tektik dengan cara memasang jerangkap samar di kawasan berhampiran jurang menyebabkan pasukan keselamatan tidak mempunyai ruang untuk berlindung. Sebaik kenderaan pasukan keselamatan yang merupakan anggota dari Balai Polis Labis menghampiri laluan tersebut, kenderaan tersebut meletup lalu terbalik  dan ketika itulah gerila menghujani mereka dengan peluru dan bom tangan dari atas bukit . Hanya kereta menjadi tempat berlindung. Kekuatan gerila yang ramai tidak mematahkan semangat juang anggota keselamatan. Dengan kekuatan yang kecil berbanding musih yang ramai bilangannya,peluang untuk hidup memang ada jika mereka menyerah tetapi mereka berjuang habis-habisan, namun untuk menyerah tidak sekali. Mereka membalas balik setiap tembakan yang dilepaskan musuh. Kenderaan itulah yang menjadi pelindung mereka, Gerila hanya meninggalkan tempat kejadian setelah menjangkakan tidak ada seorangpun yang selamat dari serangan tersebut. Turut terkorban ialah beberapa orang awam yang merupakan pekerja Telekom. Mereka diiringi oleh pasukan keselamatan dalam tugas memasang  kabel di Chan Wing Estet.
Kekuatan gerila komunis dalam serangan tersebut tersebut dianggarkan seramai 80-100 orang dan dipercayai  dari Rajimen ke4 Parti Komunis Malaya yang ketika itu dianggarkan mempunyai kekuatan seramai 370 anggota[1]. Penulis yang melawati tempat kejadian mendapati kini kawasan tersebut terletak di Ladang Gunung Mas yang suatu ketika dahulu dikenali dengan nama Chan Wing Estet. Jarak tempat kejadian dari Balai Polis Bekok lebih kurang (10) kilometer. Lokasi itu dinamakan Bukit Locing kerana dikatakan suatu ketika dahulu terdapatnya locing yang amat besar berhampiran puncak yang digunakan sebagai isyarat kepada pekerja-pekerja ladang supaya meninggalkan kawasan ladang sebaik jam 3 petang. Pertempuran itu memang hebat, kekuatan pasukan keselamatan tidak mampu menyamai musuh yang  jumlahnya lebih besar, namun mereka melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan penuh tanggungjawab walaupun  nyawa mereka menjadi sandarn. Bagi mereka untuk menyerah tidak sekali-kali. Wira-wira ini sememangnya antara mereka yang terbilang walaupun  tidak pernah dijulang... Bersambung dalam kisah Tragedi Hari Jumaat-layari https://www.youtube.com/channel/UC3JqY052rDAGvR09VlFdENQ?feature=mhee


[1] The Malayan Emergency Revisited 1948-1960 by Lt Col® Azzam Mohd Hanif Ghows

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2013 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2013 07:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Aug 2013 07:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 07:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 07:38 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jul 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> — Jawatan Kosong <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2013 07:42 PM PDT

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Tangkak

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Tangkak

Majlis Daerah Tangkak ditubuhkan pada 1hb Ogos 1976 merupakan gabungan 9 buah Majlis Tempatan iaitu Tangkak, Kebun Baru, Sagil, Bukit Kangkar, Sungai Mati, Serom, Bukit Gambir, Grisek dan Kundang Ulu.Luas kawasan Pentadbiran Majlis Daerah Tangkak ialah 13,566 hektar dengan jumlah penduduknya dianggarkanseramai 70,400 orang dan terdapat 17,600 pegangan hartanah dalam kawasan ini.Pusat Pentadbiran Majlis terletak di Tangkak iaitu 203km dari Barat Laut Johor Bahru dan 26km dari utara Bandar Muar.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia, keutamaan Rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1) PENOLONG PEGAWAI SENIBINA GRED J 29 ( TETAP )
2) PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN GRED W27 ( TETAP )
3) PENOLONG AKAUNTAN GRED W27 ( TETAP )
4) PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27 ( TETAP )
5) PEMBANTU JURUAUDIT GRED W17 ( TETAP )
6) PELUKIS PELAN GRED J17 ( TETAP )
7) PENGHANTAR NOTIS GRED N3 ( TETAP )

Cara Memohon dan Tarikh Tutup Permohonan
[LOCK THE FOLLOWING PART]

Sila klik pada lampiran dibawah untuk maklumat lanjut berkenaan jawatan yang ingin dipohon.

Tarikh Tutup Permohonan : 30 Julai 2013
Maklumat Lanjut dan Cara Permohonan Disini
Download Borang Permohonan Disini
[/LOCK THE FOLLOWING PART]

Jawatan Kosong Terkini Johor, Kerajaan, Majlis Daerah, Malaysia

Jawatan Kosong Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Julai 2013 Terkini 2013

Posted: 21 Jul 2013 09:00 PM PDT

July 22, 2013 by jawatankosong2013 | Filed under 1Malaysia, Johor.
Jawatan Kosong Majlis Daerah Tangkak Julai 2013

81 votes, 4.99 avg. rating (99% score)

Closing Date : 30 Julai 2013 - Jawatan Kosong Majlis Daerah Tangkak Julai 2013 Terkini

logo-Majlis-Daerah-Tangkak

Tangkak is a district capital of Ledang, in the state of Johor, Malaysia. It lies close to the neighbouring state of Melaka, especially to Jasin town and district of the state and about half an hour drive from Melaka city centre. The town is nicknamed "Fabric Town" or "Syurga Kain" in honor of its many cloth shops. It is also well known as Gunung Ledang (Mount Ophir), which is the highest mountain in Johor, just 17 km away from the town centre of Tangkak. The mountain is clearly visible from any part of Tangkak.

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Tangkak Julai 2013 :

  • Penolong Pegawai Senibina J29
  • Penolong Pegawai Penilaian W27
  • Penolong Akauntan W27
  • Penolong Pegawai Tadbir N27
  • Pembantu Juruaudit W17
  • Pelukis Pelan J17
  • Penghantar Notis N3

CLICK HERE FOR JOB APPLICATION AND HOW TO APPLY

http://jawatankosong2013.com/wp-content/uploads/2013/05/tag.png Tags : jawatan kosong terkini melaka julai 2013jawatan kosong pelukis pelan di johorkerja kosong w27jawatan kosong akauntan july 2013penghantar notis kerajaan terkinipenghantar notis jawatan kosong terkinipenghantar notis kerajaanpeluang pekerjaan di usim 30julai 2013jawatan pembantu tadbir umpjawatan penolong pegawai penilaiankekosongan jawatan pegawai penilaiankerja kosong kerani di nilai july 2013majlis daerah ayer kerohakauntan di kelantan 2013jawatan kosong pegawai penilaiangred n3 bsnjawatan guru kemas di kampar perakJAWATAN KERJA KOSONG 2013 DI NEGERI PERAKjawatan kosong 2013 julai melakajawatan kosong 2013 kerajaan johorjawatan kosong cikgu senibina 2013jawatan kosong di nilai julai2013 di nilaijawatan kosong julai 2013 di tangkakjawatan kosong kolej senibina 2013jawatan kosong majlis daerah tangkak 2013

GEMPAR !!! PULUHAN RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO <b>...</b>

Posted: 14 May 2013 03:31 AM PDT

GEMPAR !!! PULUHAN RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO DEPAN IBU PEJABAT POLIS TANGKAK, BANTAH KEHADIRAN DSAI DI JOHOR SABTU INI!!!!






01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Suke-Suke Jenjalan..: Kisah Aku <b>Di</b> Legoland, <b>Johor Bahru</b>, Malaysia

Posted: 24 Aug 2013 03:18 AM PDT


                                                    Percutian sempena meraikan Hari Raya 2013 di Johor Bahru ini aku sekeluarga membuat keputusan untuk pergi ke Legoland buat kali kedua iaitu pada hari Isnin, 12 August yang lalu. Kami memang dah merancang awal2 lagi oleh kerana lawatan yang pertama dahulu tidak memberi kepuasan kepada kami kerana kesuntukkan masa dan terlalu ramai orang pada masa itu. Dah lah panas tengik rasa badan nih. Permintaan anak2 aku pada kali ini untuk melepaskan geram katanya. elehhh. Kemudahan jalan raya menghubungkan jalan raya utama ke Nusajaya amat lah mudah sekali. Korang check in jer mana2 Hotel di sekitar Jb pastu cari arah ke Nusajaya sama ada melalui jalan bandar ke arah Danga Bay ataupun dari lebuh raya pasir gudang mengikuti susur keluar jalan skudai dan terus menuju via Bukit Indah. Jikalau dari jalan Larkin arah selatan terus sahaja dah boleh jumpa arah ke Nusajaya nih. Ta k payah kot aku nak citer lebih. Buek malu jer kalo salah. hahaha.

                                                                     

                                                   Hampir setahun tak pergi sampai sahaja di Pintu Gerbang Legoland nih tersergam Hotel Legoland yang di jangka siap tak lama lagi. Taman Tema Air pun hampir sama siap jangkanya dalam bulan Oktober 2013 nih. Perghh bertambah populor aar tempat nih tak payah nak cari Hotel yang jauh2. Rege sendiri ingat aar agak2 baerapa yerk. 

                                                  Citer pasal Harga Tiket masuk Legoland untuk dewasa dan kanak2 nih korang boleh dapatkan di www.legoland.com.my. Berbagai pilihan tiket dan promosi di sediakan pada tarikh yang korang nak datang melawat ke tempat ini. Aku cuma ambil one day pass tiket jerr dan seperti biasa untuk ibu bapa rakyat tempatan harus tunjukkan Mycard jikalau mahu diskaun 20%. Kira oke larr seperti yang aku pamirkan gambar di bawah ini. Kira punya kira tak payah booking 7 hari in advanced. Lebih kurang sama jerk malah lebih 8 inggit untuk kanak2 dan 2 inggit untuk dewasa.


                                                  Pada kali ini aku ambil sebelah kanan dahulu iaitu selepas pintu utama Legoland kerana nak rebutkan permainan anak2 aku dahulu yang dahulunya banyak terlepas kerana beratur panjang. Cuaca jangan di persoalkan yer. Hujan bermasalah dan Panas pun bermasalah. Pakai short jer pun xpa kalau nak bawa pakaian spare bawa lah sekali. Pasti badan melekit dan berpeluh. Bagi aku yang tak selalu bermain nipun basah jugak. ehehe.


                                                   Nasib baik pergi masa bukan hari minggu atau cuti sekolah. Budak2 memang suka ingin mencuba bawa kereta menyerupai lego nih. Aku pulak bosan jer tunggu lama2. Seronok gak lah melihat telatah budak2 nih. Jalan salah belakang kira janji dapat main dan push hati.


                                                   Boating School nama pun sekolah jangan kata budak2 tapi orang dewasa pun boleh mencuba bawa boat nih. Lebih baik ibubapa atau orang dewasa meneman kan budak2 bawah umur nih. Jaket keselamatan disediakan namun tiada satu pun yang di gunakan oleh pelawat. Kedalaman air setinggi paras pinggang jerk. Tetapi kalau jatuh kan panjang citer. 


                                                 Awas!! Kereta api Lego sedang melintas di mana2. Aku pernah naik kereta api ini pada tahun lepas tapi kerana nak beratur pun satu hal panjang apabila dah naik ommmakkkaii sekejap jer dah sampai balik. Bosan bebb. Demi anak2 layan jelah. hoho.



                                                   Ini dia station Kereta api Legoland Ekpress yang masing2 tak sabar nak naik sampai beratur panjang keluar bangunan. Sabar jelah kan. Di depan station nih ada pancuran air kalau nak cuci muka tuh sila2 lah. haha.

                                                    Yang ini untuk kali kedua lawatan aku iainya tak berfungsi entah apa nak jadi lah. Buat cantik2 hanya untuk bergambar jer. Tutup lah pulak. 

                                                  Melihat keluarga atau kumpulan orang bermain pancut2 air nih besh gak. Nama pun Rescue Academy siap ada bunyi seakan kebakaran lagi tuh. Permainan ini menggunakan lebih tenaga kerana kedua2 belah tangan digunakan untuk membawa kereta bomba lego sampai ke tempat kebakaran dan padamkan guna pili bomba yang disediakan. Penat tapi menghiburkan penonton juga.

                                                  Ini pula permainan yang bagi aku naik darah. Dah lah lama anak2 aku beratur tiba2 jer petugas berkata ianya rosak dan akan dibaiki lagi sejam. Hampa ar diorang semua. Aikkk baru jer beroperasi dah rosak. cehh tara guna betul. Bukan aku aar tapi kesian kan budak2 tuh jer.

                                                   Permainan ini kira besh juga lah kerana kita gunak laser pistol untuk tembak orang jahat. Pada masa ini beratur cepat dapat giliran kerana pelawat tidak lah ramai.


                                                    Permainan Beetle Bounce nih nampak mudah dan selamat tetapi kepada yang ada anak2 yang kecil dan ketinggian di bawah paras 90 cm yang di benarkan jangan lah cuba2 nak lepaskan gak. Dah ada kemalangan pasal game ini. 




                                                   Singgah makan di Jungle Cafe yang menyediakan menu makanan yang nampak sedap dan simple. Beli tiket masuk legoland dan akan dapt sekali voucher makanan bernilai 10 inggit. Korang cuba lihat menu dalam gambar nih. Set menu bernilai 22 inggit tuh. Kira2 bayar tunai lagi 12 inggit lah yer. Kepada yang dah ada voucher tuh tak kan biar jer. hehe. Kentang goreng boleh tahan besar dan segalanya besar. Puas hatikk.

                                                   Ini satu lagi permainan di Dino Island. Besh dan adventure kalau beranikan diri lah. Punya lah bersemangat nak suruh anak2 aku bermain menaiki boat seperti gambar di bawah nih tiba2 jer rosak lagi. Amboi Legoland Malaysia nih asik rosak jer. haha. Hampa lagi kitaorang. Nak main kena pakai baju hujan kalau tak basah aar korang. Jangan takut tempat pengeringan ada disediakan bayar jelah 5 inggit.


                                                 Ini kira penghujung arah utara dari pintu masuk utama. Dah puas berjalan korang akan jumpa tempat nih. Banyak kemudahan di sediakan di sini termasuk Surau dan tempat penjagaan baby. Replika2 berbentuk haiwan dengan rekaan Lego yang berwarna warni tuh yang pelancong suka. Bermacam2 jenis taman permainan di sediakan di Legoland nih. 


                                                  Jikalau dah masuk ke Legoland jangan lupa singgah untuk menyaksikan tayangan 4D nih. Jalan panas2 pastu masuk ke tempat nih. sejuk jer nanti siap ada salji turun tauu. hahaha. Kitaorang lihat Spellbreaker pada masa ini. Tayangan 4D nih tak lah lama tapi setiap 45 minit akan ada tayangan semula. Tengok tuh aku di bawah gambar nih ceria jer kan. haha.


                                                  Tempat riadah kanak2 siap ada Kereta Api lagi mengelilingi tempat ini. Jangan khuatir tempat ini ada bumbung penahan hujan dan panas. Game ini di panggil Duplo ekpress

                                                   Kids Power Tower ini memerlukan kekuatan tangan untuk membawa kita naik ke atas. Lotih aku tengok diorang menarik cable yang di sediakan. Tinggi tuh kalau nak turun lepaskan jer. haha.

                                                 Observation Tower dah macam Menara Taming Sari di bandar Melaka lah pulak. Naik lah yer jangan tak naik. Pemandangan dari atas kira oke jelah. Nak kata cantik sangat pun tak juga. ehehe.

                                                 Beberapa jenis permainan untuk mendapatkan hadiah anak patung nih ada di sediakan . Kitaorang tak layan benda2 macam nih. haha.

                                                 Permainan yang memeningkan kepala tapi enjoy. haha. Aku cakap jer tapi tak main pun muales. Biar budak2 tuh yang main. Diorang yang main aku pulak yang pening kepala. 

                                                   Satu lagi permainan untuk kanak2 sahaja. Permainan Kuda bergerak dan ada kesan bunyi Kuda berdengus lagi. Shiookk aar jadi budak kan kan.


                                                  Tak dapat duduk di kerusi Raja dan Permaisuri yang original dapat duduk yang tiruan pun jadi lah yer. Ini pun satu tarikan jurugambar di sini. Ceria dan bergaya. 

                                                  Bergambar di depan pintu masuk The Dragon. Permainan RollerCoaster yang Terbaik di sini. Ada Beran cuba lah yer. Seronok tau dah sampai tak nak main game nih. rugi jer.

                                                Jikalau nak naik RollerCoaster nih korang tidak boleh bawa hand bag ataupun apa jenis barang di tangan ataupun yang di sangkutkan di bahu. Nak jimat bagi kepada kawan yang tak nak main tapi kalau dah tak ada kawan tuh korang sewa lah locker seperti di atas. Sejam 4 inggit manakala 3 jam 10 inggit. Untuk seharian pula 20 inggit.. Cara2 penggunaan senang jer korang perlu ikut setiap arahan yang di berikan.Kepada yang pernah pergi ke USS tuh senang jelah kan. hampir sama jer.

                                                  Nak menjamu selera sebelah The Dragon nih menu makanan hampir sama seperti yang terdapat di Jungle Cafe yang kitaorang singgah untuk makanan tengah hari kami. Tunjukkan Voucher 10 inggit bayar tunai selebihnya. Di bawah pula RollerCoaster the dragon yang aku maksudkan. Banyak gak pusingan dragon nih. Jerit sepuasnya itu yang besh tuh.


                                                  RollerCoaster seperti di atas pula ialah seperti yang terdapat di permainan Dragon Apprentice. Tak lah tinggi tapi puas hati lah jugak. Kecut perut gak kan.

                                                   Replika berbagai jenis bangunan dan apa sahaja yang tempat2 menarik di dunia ada di bina di kawasan ini. Jikalau nak lagi cantik pemandangannya korang kena balik lewat iaitu sebelum matahari terbenam kerana lampu2 led di setiap binaan Lego punya lah cantik. Aku tak dapat tunjukkan di blog ini tapi korang kena percaya cakap aku. haha.


                                                  Aku masuk ke dalam Mindstorms Academy ini hanyalah untuk berehat di tempat sejuk dan mengecas bateri hand phone aku yang dah abis. Tulah tak nak bawa Power Bank. Bukan kitaorang jer yang melepak malah ramai gak yang sama buat macam aku siap boleh tidur lagi. hehe.

                                                  Ini pula menjadi kesukaan kanak2 bermain air pancut. Saja jer kan membasahkan diri. Sekejap pancut sekejap tidak tuh yang diorang suka sangat leka bermain air. 

                                                  Aquazone Wave Racers. Acara untuk membasahkan diri. Jangan kata terlepas dari basah kadang ada juga yang basah lencun sebab dari luar ada beberapa button yang boleh di tekan seakan bom air. haha. Ssyiookk basah pun xpa.


                                                  Project X ini pun terbaikk gak. Jangan lepaskan peluang.
                                                 Jalan keluar menuju ke lapangan meletakkan kenderaan di Zone 2. Pada masa ini aku tak tahu pulak nak kena standby Touch n Go. Bila sampai nak ambil resit  aku punya lah tunggu lama tapi palang terbuka gak. Dah beberapa minit palang terbuka aku pun cau lah letakkan kereta. Dalam hati apa ke jadah pulak nih tiada resit langsung camner nak keluar nanti. Dalam pada itu aku pun punya lah susah hati dan pergi tanya hal tersebut. Ini solution nya. haha. Aku perlu ke mesin tiket seperti di bawah ini dan hanya perlu tekan butang start dan masuk kan duit sebanyak 7 inggit. Selepas itu resit pun keluar. Aduhai punya lah gabrah bebb. Ingat nak langgar jer dalam hati nih. Tempat ambil resit pula sebelah kiri pemandu. emmm lagi lah aku x paham. Ingat ini euro ke. huhu.


                                                   Sudah melepasi palang keluar dan ini korang akan jumpa. Ikut jer arah yang di berikan seperti di papan tanda tersebut dan korang tak akan sesat. Nak balik ikut arah lebuh raya Plus pun boleh. Kisah tiket parking masihbelum selesai lagi. Untuk zone 3 bayar boleh ikut jam. Sejam percuma mana kala 2 jam bayar 2 inggit. Zone 3 terdapat di bahagian hadapan lagi dan turun ke bawah. Sesuai untuk pelawat yang tidak masuk ke dalam Leoland dan hanya bersiar2 di luar sahaja. Bayaran sehari hanya 7 inggit sahaja di kenakan. Lebih kurang pukul 6 petang aku meninggalkan tempat ini dan berkemungkinan membuat lawatan semula kila Taman Tema air siap kelak. Tak tahu lah bila yer. Ini pun kira sangap gak. Orang lain Beraya ke rumah sanak saudara, aku pulak sambil melencong. Ini lah serba sedikit ulasan mengenai Kisah Aku di legoland, Nusajaya, Johor. 

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Aug 2013 07:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Aug 2013 07:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 07:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 07:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2013 07:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 07:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 07:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2013 07:38 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 07:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 07:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cuci Dan Bersihkan Rumah Sewa <b>Di Tampoi</b> | Smile... Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 04:13 AM PDT

Hmmm... Rehat sekejap terus update blog. Hari ini projek Mia dan Suami Mia ialah cuci dan bersihkan rumah sewa kami. Fiuhhhh... berpeluh-peluh ni... Sofea dan Syakirin pun ada juga. Alhamdulillah dah dapat penyewa rumah ini melalui entri INI. Memang cari penyewa yang telah berkeluarga. Sayang sangat kat rumah ini...

Perjanjian sewa rumah pun telah dipersetujui dan ditandatangani. Kalau tiada perjanjian sewa rumah susah... sebab macam-macam boleh berlaku di kemudian hari. Zaman sekarang ni susah betul nak percaya dengan orang luar.

Harap sangat penyewa rumah baru ini tidak bermasalah dan dapat bayar sewa rumah setiap bulan secara konsisten seperti yang termaktub di dalam perjanjian. Kalau tidak, susahlah tuan rumah nak bayar kat bank nanti.

Penyewa rumah sebelum ini pula terpaksa berpindah kerana tukar kerja ke Seremban. Senang dan tiada masalah dengannya.

p/s : mana yang tidak elok, dibaiki... mana yang rosak, ditukar...

Published with Blogger-droid v2.0.6

Rumah untuk disewa <b>di</b> Taman Kemas <b>Tampoi</b> | Rumah Sewa

Posted: 09 Sep 2012 05:53 AM PDT

Publish date: September 9, 2012 12:59 pm
Contact Name: Mr Ahmad
Price: RM800
Region: Johor
Location: tampoi
Phone: 017-8268413
Tags:

Rumah untuk disewa di Taman Kemas Tampoi, 4 bilik & 3 bilik air (double Storey).
Lokasi menarik, berdekatan dgn semua keperluan awam. sekolah / masjid / pasaraya / Angsana / Giant dll.
Berminat sila hubungi 017-8268413 saya segera…

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Rumah Untuk Disewa <b>Di Tampoi</b> Johor Bahru | Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 03:34 PM PDT

Rumah Untuk Disewa Di Tampoi Johor Bahru

Hmmm... tiba-tiba semalam Suami Mia beritahu yang penyewa sekarang ini akan berpindah ke rumah lain. Bulan Ogos adalah bulan terakhir. Memang dah ada dalam perjanjian sewa kalau nak pindah rumah kena beritahu notis sebulan awal.

Maka semalam petang dah mula sibuk nak cari orang untuk sewa rumah kami. Mia dah war-warkan kat dalam facebook.

Rumah Pangsapuri 5 Tingkat (sebelah tangki air)
Berdekatan Kipmart Tampoi, Johor Bahru
Mula masuk bulan September 2012
Keadaan rumah baik. Keutamaan akan diberikan kepada penyewa yang sudah berkeluarga dan beragama Islam. Ada perjanjian sewa rumah (agreement)
Kepada sesiapa yang berminat bolehlah hubungi Suami Mia di 019-7089958. 
Tengok dulu macam mana dalam beberapa hari ini. Kalau tiada orang nak sewa, terpaksa jugalah kami iklankan kat dalam mudah.my.
p/s: sayang sangat kat rumah ni...

Buah <b>Tampoi</b> | Herba.herbal.my - Herba Malaysia

Posted: 08 Nov 2011 12:00 AM PST

Buah Tampoi atau nama saintifiknya  Baccaurea griffithii mempunyai  rasa yang enak dan sedikit lemak. Namun, ada juga yang kata isinya yang bewarna putih itu mempunyai rasa yang  sedikit masam. Bagi masyarakat Orang Asli pula  ia boleh dijadikan minuman keras.

Selain dimakan segar, saya tidak pasti adakah ia ada digunakan dalam masakan atau sebagainya. Anda mungkin boleh memberi sedikit komen sekiranya di kampung anda masih terdapat lagi pokok tampoi ini.

Saya percaya buah tampoi ini masih banyak lagi dijual di pekan-pekan kecil atau di pasar tani di kawasan anda. Namun, generasi muda hari ini masih ramai yang belum mengenali buah ini.

Buah Tampoi Cina, Buah Tampoi kategori, Buah Tampoi alias, sumber Buah Tampoi, Buah Tampoi tanaman, tanaman Buah Tampoi morfologi, Buah Tampoi Cina mengumpulkan dan memproses, Buah Tampoi cina ciri-ciri, komposisi kimia Buah Tampoi cina, Buah Tampoi selera seksual, fungsi Buah Tampoi cina, Indikasi Buah Tampoi, Buah Tampoi rincian, Buah Tampoi informasi, Buah Tampoi foto, cina Buah Tampoi gambar, video Buah Tampoi Cina, Buah Tampoi studio, lycium barbarum, Qi Zi keampuhan, Cotoneaster, Cina Buah Tampoi, Buah Tampoi buah, buah-buahan, rumput dan buah-buahan, dandelion, dandelion inggris, dandelion tanaman liar dandelion, dandelion inggris, kering kulit jeruk, kulit jeruk kering

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved