ads

Isnin, 9 September 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


celoteh cik fadh: Wedding BFF <b>di Kota Tinggi</b>

Posted: 20 Aug 2013 12:08 AM PDT

Haiiii semua ! assalamualaikum dan selamat hari raya ke-13 ! 
Tgok blog masing2 mmg almost sume dh update cter raya dr raya pertama smpai laaa ni tp blog cik fadh sunyi sepiiii je..raya ke x ni?? haha..raya lah jugak tp xla meriah sgt..sbb baju raya 2 pasang XSIAP ! sadis raya tahun ni tau..tp xpe2, tu cter kemudian..laaa ni nk cter pasal bff kawen dlu..
Kitorg berkawan dari masa zaman poly lagi dari sem 1..ke mane2 mmg ber5 je..tatau mcm mane ley jd geng ber5..dan tiba2 jd rapat..bell fadh dan mira mmg 1 blok asrama..mimie dan tika blok yg same jgak mase 1st sem..mgkin kitorg blok blkg, balik same2 dan perangai pon gila2..xreti nk cover2 so kitorg bole ngam kot..dekat kelas, time study kitorg mmg belajar la tp bnyak main2 jgak..mimie dan tika plak mmg kaki KUAT GELAK..smpai selalu kene sound ngan lect..even suka bljar main2 pown dlm kelas tp CGPA kitorg sentiasa up up je..sumpah xtipu..mmg masing2 score top 5 top 3 top 1 dlm kelas pown ade..fadh penah la rase markah paling tinggi dlm kelas, bukan sekali tp bnyak kali..haha berlagak berlagak !!!
Dah 3 tahun berlalu..sekarang masing2 dah bekerjaya..semua jd PA..PA kepada Doktor IJN, PA Pengarah LHDN Seremban, PA kt Johor Corporation la..mmg gaji tiptop2 ler...kecuali mimie..die furthur study degree..lame dan lameeee sgt masing2 xdpt jmpe..kadang2 jmpe, fadh ngan mimie je..jmpe fadh n bell je..mmg xpenah cukop korum 5org la..tapi wedding mira hari tu yg mane kami b5 pggil die KAKAK (paggilan menganjing umur) kitorg semua dpt berkumpul..berpasang2 da semua..pasangan COMFIRM in syaAllah..hehe...semua jadi happening..tgok muke kawan2 lama, yaAllah timbul rase sayang sgt !
saya dan tunanggg...KAKAK, aku hadiahkan ko MIXER tuk buat kek..besarr dan style punye aku beli..khassss supaya ko belajar bt KEK..aku suka mkn KEK..so make sure ko bt KEK bile aku dtg rumah ko okeh !! ngehngehngeh !
haiiii ini la kami 5 sekawan bersama jejaka2 COMFIRM kami..in syaAllah.;)
pelbagai sejarah berlaku akhirnya jodoh KAKAK di IJN jgak ! hik hik..
dah kawen > dah tunang > hangat bercinta ;)
diorang berdua ni yg betol2 dekat dgn cik fadh skrg sbb sorg dok melaka sorang belajar kt melaka ;)
masing2 dgn pasangan masing2..bell kiri sekali da kawen last year..da dpt baby sorg dah, tp macam anak dara lagiiii tau !
daj jadi bini orang dah KAKAK..cantik sangat !!
amik berkat pengantin skit..semoga jadi isteri yg sollehah..aminnn ;)
dua2 dah jadi bini orang..next turn cik fadh plak in syaAllah...ngenyamm ngenyammm nih ! kiki
settle majlis kakak, kami pown beransur2 pulang..semoga KAKAK dan suami melayari bahtera indah ini dengan rahmat dan berkat dari yang maha Esa..lahirkan putera puteri yang comel2 belaka..nk adjust anak  kembarrrr katanyeeeee..amboiii ! aaminnn semoga dipermudahkan usaha korang..kiki
singgah Desaru jap amik angin pantai sbb xjauh dah dr Felda Papan Timur Kota Tiggi tu..
owh ok, yg sebelah tu partner fadh..saje ikut bawak die sbb ade keje dkt JB esok tu...so dgn rasminya die lah jadi OP kitorg sepanjang majlis KAKAK.. 
tengah tu tika..gambar die mmg xbnyak sbb die dtg lambat even die duduk dkt JB..haihhh ! kitorg dr melaka smpai awall tau tapi dieeeeeee...membutaaaa si tika ni..
oke suke pic last ni ! nampak happening..cik JM kan die kannn eee mmg gerammm tau..kalo suh posing giler2 je, itu pose paling giler die akan buat..whatttt theeeeeee !!!
ok till then ! semoga ikatan persahabatan kami ini kekal hingga ke akhir hayat kami..in syaAllah..aaminnnn...
aku sayang korang sangat2..sayang sangat2 !

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Tan Sri Isa Serikan Majlis Aidilfitri Dan Majlis Kesyukuran FELDA <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2013 02:54 PM PDT

Tan Sri Isa Serikan Majlis Aidilfitri Dan Majlis Kesyukuran FELDA Lok Heng Barat

IMG-20130831-WA0016

KOTA TINGGI – Tan Sri Isa Abdul Samad, Pengerusi FELDA, telah hadir di Program Aidilfitri dan Majlis Kesyukuran di FELDA Lok Heng Barat.

Majlis kesyukuran tersebut diadakan sempena FELDA Lok Heng Barat yang telah memenangi Anugerah Keceriaan Kampung FELDA (AKKF) 2013 pada hari Peneroka Kebangsaan yang lalu.

Program turut dihadiri oleh Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanudin Hj Mohd Harun Narrashid.

IMG-20130831-WA0012

IMG-20130831-WA0015

Lain-lain gambar di Galeri [KLIK].

Wartawan: Nizar Hisham

NOTA: KEPADA WARGA FELDA YANG MEMPUNYAI PERKONGSIAN, LUAHAN, PENDAPAT DAN CADANGAN UNTUK DIMUATKAN DIDALAM FeldaVoice BOLEH HUBUNGI EDITOR MELALUI EMAIL DI editor.feldavoice@gmail.com

Artikel disiar pada September 6, 2013 - 5:54 am oleh Shazuein Azmaini

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Berita Terkini Pengebumian Maimon Mutalib <b>Di Tangkak</b> Johor <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2013 06:23 AM PDT

Berita terkini pengebumian jenazah Maimon Mutalib di Tangkak Johor. Menerusi laman Facebook Maimon Mutalib yang kini diambil alih oleh anak kedua, Nadia menyatakan bahawa ibundanya akan dikebumikan pada malam ini di Kampung Sialang, Tangkak, Johor Bahru. Seperti yang sedia maklum, Maimon telah meninggal dunia pada usia 56 tahun selepas mengidap penyakit kanser payudara (tahap keempat) pada pukul 2.30 petang Sabtu di kediamannya di Seksyen 17, Shah Alam.

pengebumian mainon mutalib

Maimon atau nama sebenarnya Maimon Abdul Mutalib merupakan ibu tunggal kepada lima cahaya mata iaitu Kamarul Syahid Keristifa, 34, Surayatul Nadia Keristifa, 32, Surayatul Natasya Keristifa, 25, serta sepasang kembar Abdul Rahman Haji Keristifa dan Abdul Rahman Haj Keristifa, 16.

Antara filem-filem popular lakonannya ialah Qabil Khushry Qabil Igam, Chermin, CUCI, Pensil, Appalam, Semerah Cinta Stilleto, Otai, Sumpahan Kum Kum, Chantek, dan Budak Pailang.

Kenyataan Facebook Maimon Mutalib (Kini Diambil Alih Oleh Anak Kedua Maimon)

takziahtakziah-2

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Perjalanan RASA: Beraya <b>di Pengerang</b>

Posted: 14 Aug 2013 08:38 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]dibawanye kita pusing Tg Pengelih dulu..lepak tepi laut.. baru gi rumah dye beraya cum makan tengahari skali...hehee, terbaik laa. aku gi beraya 2 biji kete.. kete aku, cik N naek bf dye..perdana merah oren gittew.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Bayi 18 bulan diliwat <b>di Segamat</b> | EkELEH.COM

Posted: 23 Aug 2013 06:53 PM PDT

Bayi_Diliwat

Seorang bapa yang hanya mahu dikenali sebagai Pang, 30an,membuat laporan polis di IPD Segamat kerana anaknya berusia satu setengah tahun didakwa diliwat.

Phang berkata kepada Sinar Harian, anaknya perempuannya berkelakuan ganjil dan merengek seakan menahan sakit serta tidak mahu memakai lampin pakai buang dan sering menunjukkan tangan kanannya ke arah dubur.

Selepas memeriksa dubur anaknya dia terkejut mendapati terdapat cecair putih bersama darah merah di bahagian itu.

Pang dan isterinya yang juga warga Vietnam telah membawa bayi mereka ke sebuah pusat perubatan di Labis dan kemudian dinasihatkan supaya membuat pemeriksaan lanjut di Hospital Segamat.

"Saya segera membawa anak ke Hospital Segamat untuk pemeriksaan dan hasilnya mendapati kemungkinan besar dia diliwat kerana ada kesan tusukan benda keras di duburnya.

"Saya kemudian membuat laporan polis kerana mengesyaki anak saya diliwat dan mahu mendapatkan keadilan untuk anak saya," katanya.

Ketua Polis Daerah Segamat, Supritendan Mohd Kamil Sukarmi, mengesahkan menerima laporan tersebut pada hari sama. Seorang lelaki berusia 43 tahun telah ditahan pada jam 5 petang kelmarin.

"Suspek akan ditahan reman sehingga 26 Ogos ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan," katanya.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Laman Pengail: LUBUK IKAN <b>DI MERSING</b> -(RAHSIA PULAU <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2013 03:07 AM PDT


Setelah kita ketahui berkenaan lubuk ikan di Jambatan dan Kuala Sungai Mawar iaitu dari paparan minggu lepas,mungkin ramai dari kalangan pemancing merasakan tak lengkap jika saya masih mershsiakan lokasi lain di Sg.Mawar selain dikawasan jambatan sahaja. Bagi pemancing yang menunda bot fiber mungkin tidak banyak persoalan kerana dimana-mana sahaja boleh berlabuh asalkan bot telah berada diatas air.

Pancingan pantai adalah rahsia yang saya ingin ceritakan tetapi masih berkisar di kawasan Sungai Mawar Mersing. Bagi yang menggemari pancingan ekstrem dimana gemar meneroka lubuk-lubuk yang mencabar pasti bertekad untuk mencubanya, di sungai Mawar juga terdapat lubuk terbaik selain muara menyusuri hingga ke dalam sungainya iaitu "PULAU MAWAR."

Dari atas jambatan Sg.Mawar kita akan terlihat pulau kecil berhadapan kuala nya,sebenarnya tanjung tersebut berasal dari beberapa buah pulau kecil.Perubahan monsun yang melanda menyebabkan pulau tersebut bersambung dengan tanah besar iaitu apabila permukaan pantai naik meninggi hingga menjadi benteng http://zulkiffleeh.blogspot.com/2013/06/memancing-siakap-di-benteng-pemecah.html dan menjadi lokasi terbaik bagi nelayan berlindung dari ribut tengkujuh.

Saya akan berikan sedikit info bagaimana untuk memancing di Pulau Mawar tersebut, tetapi pemancing haruslah seorang yang tahan lasak juga seorang yang tidak kenal erti kekecewaan. Apabila pemancing telah dapat menjejakkan kaki ke Pulau tersebut pasti pengalaman berharga akan tersemat dihati sebagai pengalaman yang berharga.

Bagi yang datang dari arah Mersing memasuki Kg.Tanjung Resang melalui jalan ke Penyabong akan bertemu Jambatan Sg.Sisek,dan lebih kurang 1km sebelum sampai di Jambatan Sg.Mawar terdapat lorong sebelah kanan ke Kg.Sg.Mawar. Dipenghujung kampung nelayan tersebut dari kejauhan akan terlihat pulau @ tanjung Mawar, susuri lah sepanjang benteng pasir tersebut hingga ke sana.


Kebiasaan warga tempatan akan memancing disana menggunakan motosikal kerana untuk sampai kesana rakan pemancing harus menyusuri benteng pasir sepanjang 1km. Tak hairan lah kalau saya katakan pasti menyemput dibuatnya,mana kan tidak dengan peralatan mancing,bekalan makanan,tool box dan tong umpan belum lagi yang remeh-temeh seperti khemah,peralatan mendaki dan lain-lain lagi. Jadi jalan terbaik lihatlah paparan ini  http://zulkiffleeh.blogspot.com/2012/05/normal-0-false-false-false-en-us-x-none_29.html
 Peralatan mendaki?mengapa perlu ada?akan saya ceritakan nanti.
Setelah menghampiri pulau tersebut (jika bermotosikal)melepasi paya berpasir,tongkatlah motosikal anda sedikit keatas tebing agar tidak ditenggelami air pasang. Kemudian terpulang pada anda membuat pilihan samada ingin memancing menyusuri tebing berbatu dimana dasarnya berpasir atau memancing disebelah belakang tebing berbatu.


Jika tertarik memancing menyusuri tebing bebatu ketika air surut, berjalanlah dengan penuh berhati-hati kerana permukaan batu yang licin boleh menyebabkan kecelakaan. Carilah waktu ketika keadaan air yang kurang gelombang atau berangin. Pastikan tiada hujan sebelum kunjungan dan air yang hampir jernih (jika air terlalu jernih, ikan biasanya kurang galak memakan umpan). Sebagai tambahan, menggunakan joran panjang tidak kurang 10 kaki (3.5 meter) adalah satu kelebihan itupun jika pemancing berhajat membuat lontaran lebih jauh.

Memancing dipantai berbatu Pulau Mawar penggunaan umpan sesuai adalah seperti :


* Udang segar (udang hidup lebih sesuai digunakan)
* Umpan anak ikan hidup yg baru dikail seperti bebolos ,anak kekek sesuai dijadikan umpan pari. memancing ikan          bebulus di pantai menggunakan perambut setengah kaki dengan kekuatan 12 paun amat sesuai dgn mata  kail halus.
* Perumpun sarung atau ruat pasir
*Hirisan ikan (selayang,tamban atau kembung)/hirisan sotong (dipotong serong)
*Kerang-kerangan,umang-umang yg dititik cengkerangnya atau anak ketam untuk peroleh ikan Ketarap.

Di Pulau Mawar, Ikan pari boleh diandaikan spesies terbesar mendiami kawasan pesisiran pantai tersebut manakala ikan lumrah lain ialah ikan2 karang, kakap merah,bebolos, gelama papan,gerut, tuka, sembilang karang, todak, daun baru dan ikan Delah yang mendiami teluk pantai berpasir Pulau Mawar.


Saiz batu ladung boleh menentukan jarak baling, saiz batu ladung juga boleh ditentukan melalui keadaan pasang surut air laut. Bermula nombor 8 hingga 12 adalah saiz yang lumrah digunakan pemancing pantai. Pilih batu jenis lonjong memanjang supaya ia kurang memberi rintangan angin dan arus.Panjang perambut untuk memancing di pantai memadai satu meter kerana jika terlalu panjang maka anda akan mengalami kesukaran untuk lontaran nanti.
Sebenarnya di Pulau Mawar terdapat kawasan yang menarik iaitu dibalik tebing bebatu yang tinggi (lebih kurang 5-7meter),sebab itu lah saya sarankan 'peralatan mendaki' itupun jika masih ada lagi 'tali' lama untuk memanjat iaitu ditempat 'parking' motosikal seawal tadi kerana itu saya harap pemancing merupakan seorang yang berani punya hati yang kering.

Diatas bukit  nanti pemancing akan melihat fenomena yang cantik iaitu'Gerbang Laut' atau pintu masuk untuk persekitaran tanjung tersebut. Dikiri kanannya terdapat tebing tinggi bebatu karang dimana kawasan berpotensi mendapatkan pelbagai spesis ikan namun di pantai berbatu karang tersebut juga boleh mendatangkan masalah iaitu 'sangkut' terutama pancingan dasar.Lumrah lah 'area' berbatu penuh berteritip masalah sangkut memang tidak boleh dielakkan.juga untuk menyusuri tebing bebatu yang curam amat mencabar.jika pemancing rajin serta berani menyusuri tebing bebatu karang disana hasil tangkapan pastinya lumayan sekali.

Untuk tidak menghampakan trip pancingan tersebut disarankan agar menggunakan tip ini iaitu pancingan tanpa batu ladung dengan menggunakan isi ikan menutupi mata kail.atau teknik pancingan pelampung tetapi pemancing dapatlah mengagak kedalaman air laut agar umpan yang tergantung tidak mencecah dasar berkarang maka potensi diragut ikan adalah tinggi .Salah satu lagi dengan menggunakan pancingan 'apollo' iaitu batu ladung dibahagian bawah dan menggunakan tangsi yg lebih kecil di bahagian batu ladung,apabila batu sangkut karang, pemancing masih boleh perolehi ikan setelah tangsi halus putus.

Spesis yang sangat popular di Pulau Mawar adalah Kerapu (samada kerapu keling atau kerapu mata hijau) bagi memperoleh spesis tersebut saya sarankan pemancing menggunakan tali sulam atau tali spider,
dimana telah terbukti kekuatannya disamping risiko putus amat kurang.Persembahan umpan untuk ikan muara berbatu Pulau Mawar seperti ikan karang jenahak, jemuduk,siakap ,ibu gelama,kurau dan kerapu sebolehnya ikan hidup atau jenis umpan segar.

Penggunaan Gewang amatlah berkesesuaian dengan lanskap berbatu,pemancing disarankan menggunakan teknik 'casting' kearah sekitar pantai bebatu, dipadankan dengan joran ringan 6kaki-7kaki .Gunakanlah Gewang yang sesuai iaitu gewang 'shallow'selaman cetek atau gewang 'floating'aksi permukaan air.

Biasanya casting di pantai berkarang Pulau Mawar boleh dilakukan pada masa air besar atau surut tetapi semasa air gerak pasang pemancing rebutlah teknik pancingan dasar kerana waktu terbaik ikan  merapat ke pantai.Tetapi tidak bermakna waktu lain kita tidak boleh memancing. Memancing boleh seharian tetapi fokus dan tumpuan perlu diberikan Waktu terbaik ialah ketika air pasang penuh. Ketika itu, ikan akan merapat ke pantai. Pada sebelah malam pula, ikan lebih efektif daripada siang.Secara ringkas waktu paling sesuai ialah lewat petang (kalau dapat bermalam lah disana).

Semoga dengan penerangan panjang lebar tersebut dapatlah rakan pemancing mendalami ilmu berguna bagi dipraktikkan di pantai Pulau Mawar Mersing.


Dari Laman Pengail :Zulkiffleeh

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Sunset <b>di</b> Pantai <b>Kukup</b> | AJIS PENA HITAM

Posted: 21 Aug 2013 06:26 AM PDT

Click to visit the original post

Sunset di Pantai Kukup, 1 Januari 2013

Ini adalah sedikit catatan perjalanan, tidak terlalu mendetail sebagai travel guide karena memang tidak dipersiapkan untuk itu.

Di bagian selatan provinsi DI Yogyakarta kita akan menemukan beberapa pantai yang letaknya berdekatan. Hal ini akan memudahkan kita untuk menyusuri kawasan tersebut dan mengunjungi beberapa pantai dalam waktu yang tidak terlalu lama.

Perjalanan dimulai dari…

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2013 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jul 2013 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pantai <b>Kukup</b> Gunungkidul - Kekhasan Tersendiri Bersama pulau <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 10:11 AM PDT

Hai pengunjung alam nusantara, kali ini admin alam nusantara akan berbagi info mengenai Pantai kukup.

Nah mari kita simak, pantai kukup merupakan tetangga dekat dari pantai baron, bisa dibilang masih saudara haha. ya karena pantai kukup kurang lebih hanya beberapa ratus meter dari pantai baron, bisa dibilang akses menuju kedua pantai ini hanya dibatasi tebing karang nan cadas.
Saat memasuki kawasan pantai kukup eksotisme telah tampak dari kejauhan mengingat pantai kukup cukup unik dan bersih.

Pantai kukup cukup terkenal karena keunikan pantainya, di pantai kukup gunungkidul ini terdapat satu pulau kecil yang biasa disebut pulau jumino, sejarah yang seperti apa admin juga kurang tahu hingga pulau tersebut bernama pulau jumino, dan untuk para pengunjung tidak usah khawatir, bagaimana cara menuju pulau tersebut, karena akses telah disediakan oleh pantai kukup berupa jembatan, bisa dibilang jembatan antar pula, haha pulau jawa dan pula jumino unik bukan!
Disis barat lepas bibir pantai kukup juga terdapat sebuah karang berukuran besar dan disebelah barat lagi anda akan menemukan beberapa karang yang cukup besar, pantai kukup juga dibatasi tebing karang nan cadas, terjal dan cukup menghalangi pemandangan.

Namun jangan khawatir karena di pantai kukup juga terdapat tiga titik spot untuk melihat pemandangan dari atas bukit karang, asik bukan. Apalagi jika anda mengunjungi pagi atau sore maka bisa melihat sang surya. Atau memilih bermalam dibibir pantai.

Pantai kukup memiliki air laut yang cukup jernih sehingga dengan mata telanjang pun ikan-ikan kecil dan karang dapat terlihat dengan jelas

Rute perjalanan pantai kukup Gunungkidul

Untuk perjalan maka anda dapat memilih dua alternative, jalan protokol wonosari dan imogiri, ya sebenernya sama dengan pantai-pantai yang berada digunungkidul, kurang lebih sama.
Selama perjalanan udara cukup sejuk dan angin berasa sepoi-sepoi meski jalan diterik matahari, walaupun telah berada di radius 15 km sebelum pantai namun selama perjalanan kita akan menjumpai tebing karang cadas dikanan dan kiri jalan.

Bahkan beberapa tebing berlubang dan menyerupai sebuah gua, ya bisa dibilang cukup unik namun mistis haha

Keunikan/ daya tarik pantai kukup

Seperti penjelasan di atas pantai kukup memiliki sebuah pulau yang bernama pulau jumino, dimana untuk pergi ke pulau jumino telah disediakan jembatan dan itu cukup unik karena seakan-akan kita berada di antara dua pulau yaitu pulau jawa dan pulau jumino haha.

Pantai kukup juga terkenal dengan ikan-ikan hias nan indah, hanya sekedar mengingatkan, jika entah karena suatu alasan anda berniat mencari ikan hias yang berada di bibir pantai
atau disekitar pantai maka urungkanlah niat anda. karena apa, ikan tersebut adalah penghuni asli pantai kukup maka seharusnya kita berlaku sopan dan arif untuk tidak menangkap ikan tersebut.

Berikanlah kesempatan bagi pengunjung lain untuk menikmati ikan-ikan nan indah tersebut, okee gan. Sipp dah


Fasilitas pantai kukup gunungkidul

Sama seperti pantai lainya fasilitas terbatas, namun fasilitas dasar telah tersedia, seperti:

  1. Parkir
  2. Mushola
  3. Wc umum
  4. Ada warung makan
  5. Atau anda berniat membeli pernak-pernik juga tersedia di pantai kukup
Untuk harga masih menyesuaikan dancenderung sama dengan kebanyakan pantai di gunungkidul.

Wisata Petualangan <b>di Kukup</b> Island Johor National Park | Wisata <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 07:16 AM PDT

Sesekali Anda mesti mengunjungi suatu tempat yang mampu mendekatkan diri dengan alam hijau nan indah jangan terus-terusan mengunjungi wisata bertemakan modernisme seperti mall, bioskop, dan lainnya. Cobalah sesekali mengunjungi pulau, kebun binatang atau laut untuk merasakan objek wisata yang baru dan lebih memberikan impresi. Jika kebetulan sedang berada di Johor sebaiknya Anda mengunjungi Kukup Island Johor National Park ini.

Pulau ini ialah sebuah pulau yang dipenuhi pohon bakau dan berada sekitar 1 km dari lepas pantai Semenanjung Malaysia. Luas pulau ini sendiri mencakup 6,472 km persegi dan dikelilingi oleh sekitar 8 km persegi lumpur. Pulau ini dianggap memiliki ekologi yang sangat unik setelah para ilmuwan melakukan penelitian di pulau ini. Status pulau ini dari yang tadinya terpencil dan cenderung banyak didiamkan kemudian berubah menjadi pulau yang menjadi pusatnya penelitian ekologi unik.

Dalam urgensinya sebagai kawasan yang menjadi areal untuk kelestarian lingkungan dan segenap ekosistem yang ada didalamnya, pulau ini kemudian dinobatkan sebagai taman nasional pada 27 Maret 1997. Usaha menjadikan pulau ini sebagai pulau yang dilindungi ialah langkah nyata dan tepat karena jika dibiarkan dikhawatirkan segala kekayaan hayati yang dimiliki pulau ini rusak oleh perilaku orang tak bertanggungjawab. Untuk diketahui bahwa pulau ini termasuk salah satu pulau bakau terbesar di dunia yang dihuni oleh banyak satwa mulai dari monyet, babi hutan dan lainnya.

Yang banyak mengunjungi pulau ini biasanya mereka yang memiliki tingkat kepedulian tinggi terhadap lingkungan. Bagi Anda yang tertarik untuk berkunjung kesini untuk menikmati segenap keindahan didalamnya jangan sungkan untuk segera menjadwalkan kunjungan kesini karena telah tersedia berbagai fasilitas. Soal akomodasi, tak perlu khawatir karena letak pulau ini ke kota cukup dekat sehingga Anda bisa menyewa akomodasi mdi pusat Johor. Untuk transportasinya sendiri, dari pusat Johor Anda tinggal langsung menuju ke Pulau Kukup baik dengan taksi atau menyewa kendaraan.

Untuk sampai di pulaunya sendiri Anda harus menaiki perahu dari Kukup Jetty.

Lokasi

Kukup Island Johor National Park berlokasi di Pulau Kukup, 82300, Johor, Malaysia.

Klik disini untuk mengetahui lebih dalam tentang kewisataan di Malaysia.

Selamat berkunjung!

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


Taman Negara <b>Endau</b> Rompin | DrPlaces

Posted: 18 Jan 2006 07:45 AM PST

Taman Negeri Endau Rompin merupakan salah satu daripada sebilangan kecil hutan hujan tropika tanah pamah di Malaysia. Terletaknya di legeh Sungai Endau dan Sungai Rompin di Johor bersempadan dengan Pahang, kawasan ini yang seluas 50,000 hektar (500 kilometer persegi) dianggar berumur sekitar 250 juta tahun.

Pelbagai jenis tumbuhan yang unik terdapat di sini seperti keruing, meranti, paku-pakis, periuk kera dan orkid hutan. Pada sekitar 1985, satu ekspedisi sains menemui 25 spesies tumbuhan yang baru.

Di Taman Negara Endau-Rompin juga terdapat banyak hidupan liar seperti harimau, gajah dan babi hutan serta bilangan badak sumbu Sumatera yang terbesar di dunia. Spesies tempatan yang lain termasuk binturung (bear cat) dan Ungka Tangan Putih (white handed gibbon) yang merupakan spesies mawas yang tunggal di kawasan ini. Di sini juga terdapat pelbagai jenis serangga dan burung yang jarang ditemui di tempat lain.

Terdapat juga banyak air terjun dan denai kecil di Taman Negeri ini. Air Terjun Buaya Sangkut dengan ketinggian 120 meter merupakan kawasan air terjun yang paling cantik. Ia ada lima tingkat dan mampu mengalirkan empat perpuluhan lima juta liter air seminit.

Kawasan ini juga penuh dengan mitos dan legenda dan telah menjadi sebuah kawasan rekreasi dan pelancongan yang mashyur di Malaysia. Ramai pelancong gemar menjejaki hutan ini, khususnya di habitat puak Jakun di mana mereka dapat mendengar cerita-cerita mitos hutan yang terpesona. Taman ini juga memberikan wawasan bernilai tentang budaya orang asli yang unik, teknik ketakatan serta kemahiran pemburuan dan pengesanan haiwan.

Perkhemahan merupakan penginapan yang paling popular. Terdapatnya empat tapak perkhemahan yang dapat menampung kira-kira 300 ratus orang, yakni di Kuala Jasin, Batu Hampar, Upeh Guling dan Kuala Marong. Pada waktu sekarang, Taman ini tengah merancang untuk memberikan lebih kemudahan kepada pelancong selaras dengan matlamat untuk membentukkan taman negara ini sebagai destinasi pelancong yang utama.

Taman Negeri Endau-Rompin ditutup semasa musim hujan dari November sehingga Mac. Memancing ikan tidak dibenarkan pada musim ikan bertelur dari September hingga Oktober.

Cara ke sana

Perjalanan ke Taman Negeri Endau-Rompin bermula dari Kampung Peta, iaitu sebuah perkampungan orang Hulu. Dari Kampung Peta, pelancong boleh menaiki bot kecil selama 40 minit untuk sampai ke kawasan perkhemahan Kuala Jasin. Dari sini, mereka perlu berjalan kaki kira-kira enam jam untuk sampai ke kawasan Air Terjun Buaya Sangkut.

Attractions

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Sep 2013 07:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Sep 2013 07:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Sep 2013 07:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 07:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 07:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2013 07:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Prima Riders Cycling Club (PRCC): <b>Plentong</b> Epic Ride 2013 - 26 <b>...</b>

Posted: 27 May 2013 05:47 AM PDT

Plentong Epic Ride 2013 penganjuran kali ke-4 oleh Cyclemotion dan merupakan penyertaan kali ketiga setelah berehat selama setahun pada 2012. Makin hebat serta mencabar trek pada kali ini walaupun terdapat laluan yang sama tetapi keseronokan tetap terasa. Tak perlu diulas tentang trek yang disediakan memang cukup mencabar serta memenatkan. Laluan singletrek memang terbaik...puas melayan singletrek yang disediakan.... memang cukup berbaloi dengan keadaan trek yang kurang berlumpur serta licin disebabkan bukan diadakan pada bulan November seperti tahun sebelumnya.

Walaupun hujan turun dengan lebatnya diakhir kayuhan namun sedikit pun tidak mematahkan semangat untuk berkayuh sehingga ke garisan penamat. Trek Plentong merupakan antara trek yang terbaik yang terdapat di Malaysia.....bersabar menanti Plentong Epic Ride 2014 pada tahun hadapan....

Plate Number yang menarik...masih mengekalkan size yang kecil...

Berdebar di garisan permulaan....

Bersama Fairuz....seperti tahun sebelumnya...

Front rider....ramai warganegara luar dari Singapore yang terdiri dari pelbagai negara...

Briefing dari Saudara Ayup....
Seramai lebih kurang 800 penyertaan pada kali ini...
Pelbagai negara menyertai epic kali ini....

Kayuhan bermula pada pukul 8.20 pagi...
Bukit yang pertama didaki...dulu bukit ini merupakan bukit check point yang terakhir sebelum menuju garisan penamat....berkayuh melawan arah pada kali ini...

Pendakian yang tak sudah-sudah telah bermula...

Antara laluan yang menarik...pokok berkanopi....dulu merupakan check point keempat...

Pendakian di ladang sawit...
Pendakian di menara pencawang....
Check Point 1....sampai pada pukul 9.45am....baru 17km...dulu kawasan ini merupakan tempat menunggu kepada rider-rider yang chicken loop....
Pendakian di menara pencawang sekali lagi.... kali ini lebih tinggi lagi....adduuhhh..letihnya...

Sampai di puncak pencawang.....

Ingatkan dah sampai puncak...dah tak ada climbing...rupanya kat depan sayup jea bukit....

Layan downhill dulu... lepas ini nak kena climbing lagi....
Alamak....kawasan berlumpur pulak...habis kasut tenggelam...

Dah tak larat...tolak jea laa.... sayup jea tengok bukit kat belakang tuu....

Sampai di Check Point 2 pada pukul 11.30am....

Kawasan terbuka....panas betul time nie....
Check Point 3...sampai pukul 12.40pm....

Refill air dulu.... cuaca panas...

Laluan anak sungai seperti tahun sebelumnya....cuaca sudah mula berubah...mendung nak hujan.....

Sampai di garisan penamat dalam keadaan hujan lebat pada pukul 1.33pm....
Acara lucky draw dalam keadaan hujan lebat...

Acara diadakan di gelanggang basketball Kampung Plentong Baru...

Hadiah kenangan dari Plentong Epic Ride...

Puncak paling tinggi...400ft

Jarak keseluruhan lebih kurang 50 kilometer...

Prince Town Knight: <b>Plentong</b> Epic Ride 2013.

Posted: 27 May 2013 01:55 AM PDT

Plentong Epic Ride Review :
Tahniah kepada otai2 Cyclemotion di atas penganjuran PER13 yang cukup cemerlang. Bukan mudah ye nak buat trail 52km Offroad mcm tu.. korang cakap la marking tak clear la..tak jumpa CP1 laa.. itula.. inilaa cabaran EPIC.. kan Cap Ayam Tua dah cakap .. kalo 50m tak jumpa marking terus patah balik..
Aku yang ikut bro Sham, YB, Capt Neo  waktu nak buat trail ni beberapa minggu lps amat memahami kesusahan diorang.. terima kasih atas jasa diorang yg bawak aku masuk training di plentong & hasilnya.. Stumpjumper 29er Powered by Sram XX with snake skin renegade is the truely answer...  hehehe.. mmg advantage kat aku pasal sikit sebanyak aku tau pasal trail semalam.. tak sia2 pengorbanan tak masuk BP Cops event minggu lepas.
Adat main beskal.. suka.. duka.. jatuh.. bangun.. apapun yang penting semangat setia kawan..
No plate : Pastinya terbaik hasil tangan IR Azman Bilaji. Dia siap ada special plate ngan wajah terpampang kat depan. Kalo korang nak .. boleh order ngan hj.. murah je RM5 sekeping... ada sarung kepala.. yg lain2 entah aku pun x nengok lagi.. yg penting baju terbaik...
T Shirt - terbaik.. design cun.. takde tulang.. kain baik..
Walaupun captain neo ada masalah utk dptkan gelung dari redbull, giant @ S2H, saya rasa pintu gerbang yg sedia ada tu dah cukup baik.. kekalkan had maksimum registration kpd 800.. senang nak handle.. tak la sesak sgt kat starting line.. Traffic pun ok.. cuma bila nak masuk tu ada pulak sebijik estima nak lalu.. nasib baik sempat ketepi..
Memang terbaik.. cukup segala recepinya.. cuma takde rentas sungai je.. mmg ditunggu2 oleh rider2 tegar PTK yg gemarkan cabaran lasak.. kalo jambori tu 30-40km tak puas.. pukul 10.30 dah sampai finish line .. nah amik ko.. dengan marking trail yg agak mencabar.. antara punca Tuan Zali, Inspector Bilman, See, Lan Sawa & along yg tersesat tak jumpa CP1 & Bukit pencawang.. kesian diorang.. Boleh dikatakan semua rider PTK ada sesat sikit.. tetapi semuanya beringat.. 50m tak jumpa patah balik...
Starting to CP1 (17km)- awal2 je jumpa 2 batang sawit tumbang.. bila masa pulak la pokok ni tumbang..last week takde.. jamm sikit kat situ.. awal2 dah bagi bukit rumput .. jalan ke CP1 mmg memenatkan.. bukit tak abis2.. jalan x rata.. single trail ... bontot dah melecet ni... kat sinilah ramai rider yg sesat bila masuk single trail.. yang peliknya..macam mana diorang boleh jumpa marking jalan chicken route.. pelik aku.. kene check dgn Sham CM nie..
CP1-CP2 (14km) - di sini paling tough.. single trail sampai muntah.. bila lah nak abis.. tapi syok.. Rafid sampai mabuk.. sampai kat bukit pencawang mmg menolak lah.. dekat 100m menolak.. pergi nolak.. balik pun nolak.. mmg paling menguji mental ..  downhill best.. berlekuk lekuk...sampai bawah bubur.. bau mcm2..  bila dlm hutan pulak.. trail bubur.. mmg menjahamkan beskal.. mmg meletihkan.. 
Sampai CP2 .. dgr cerita ada BBQ.. tp aku tak dpt rasa.. sibuk kejor mat salleh..
CP2- CP3-CP4-Finish line  - kat sini dah relak sikit.. kudrat habis.. tinggal semangat ajelah yg tinggal.. nasib baik dia tak bagi lagi mcm CP1-CP2.. kalo tak pewai abis ni
4. Medal - Pun terbaik.. gantung kat leher lenguh tau.. lebih2 lagi sapa yg dapat emas berkilau2 tu.. hehehe.. yg silver.. bronze.. jgn kecewa.. lesen MTB tetap ada.. boleh tutup mulut Shukri yg sibuk je selama ni cerita pasal lesen ni..
5. Harta Rampasan - Hj man dapat bag deuter hasil cabutan mr T.. nie betul2 yea CAT.. bukan tipu tau.. Bilman menebus kekecewaan sesat dlm trail dgn bawak balik Fork Epicon.. Amir dpat t shirt.. boleh tahan jugak jugak hadiah kat sini
6. Makanan  - Paling mengecewakan.. aku ni orang jawa.. mestilah nak makan nasik.. manalah bole makan hot dog.. teringat lauk kampung sayur labu masak lemak, ikan kering, ayam ungkep, ikan kering, sambal belacan kat Janda Baik.. tapi apa boleh buat.. dah international event..
1. Hj Man paling kecewa semalam. Orang pertama sampai finish line. Beskal problem lagi.. itulah jgn sebut2 nak tukor beskal.. kan si lefty tu merajuk.. nah .. amik ko medal 999.. tp takpe yg penting ..balik bawak bag Deuter
2. Entah macam mana 2 anggota Polis kita boleh sesat? adakah suratan @ kebetulan? mmg terpancar wajah kecewa Tuan Zali & Bilman.. tidak dapat meneruskan kesinambungan pencapaian di BP Cops.
3. Ghost Rider.. YB Azhar.. tiba2 boleh ngayuh pulak.. tapi takpelah.. agaknya nak race ngan aku kot..
4. Saiful Adli @ Lobang juga kecewa.. tayar bocor di km13.. masa ni dia mmg dah jauh kat depan.. bayang dia terus hilang.. takpelah.. walaupun pancit masih dapat mas tau
5. Champ Army Aviation 2013, gugur di plentong.. silap strategi.. pulun awal sampai abis tenaga.. bila sampai CP2 terus gelap dunia.. takpe ateng ..cuba lagi.. siap nak buat perjanjian ngan ajip dan arief nak chicken bersama.. tapi berjaya jugak meneruskan kayuhan sampai ke finish line
6. Azmi.. kayuh santai katanya.. nak jaga tayar takut bocor.. janji dapat lesen.. tapi dgr kata kat bukit pencawang ada insiden "air panas..airpanas".. abis semua rider ketepi..
7. Yassin Paling mengejutkan.. hanya 2 rider dibelakang fauzan.. itu baru upgrade ztr ngan hub HOPE.. kalo dah tukor fork ngan frame carbon.. ehmmmm
8. Lukman.. abis 3 kiub power gel.. sebatang power bar.. itu pun krem..
9. Rafid..  biasanya orng pegi laut aje mabuk.. rupa2nya layan single trail kat plentong pun boleh mabuk...
10. Terima kasih buat Shukri & Sam combat yg jadik sweeper semalam..
11. Tahniah buat Noran.. walaupun chicken takpe.. janji enjoy.
Apa2pun tahniah juga buat crew2 ptk yg siap buat BBQ kat CP2.. rugi tak berenti semalam....
Mr T 31, Amir 40, Lobang 56, YB 70, Azmi 71, Lokman 76, Dayat 128, Arab Kapet 139, Fauzan 152, Yassin 154, Tok Moh 180, Salehudin, Ateng 231, Arief 232, Ajib 233, Epin 262..
Sesat tak jumpa CP1 .. Bilman, Tuan Zali, See, Along, Lan Sawa
Paling cepat sampai FInish LIne - Hj Man

Prima Riders Cycling Club (PRCC): <b>Plentong</b> Epic Ride 2013 - 26 <b>...</b>

Posted: 27 May 2013 05:47 AM PDT

Plentong Epic Ride 2013 penganjuran kali ke-4 oleh Cyclemotion dan merupakan penyertaan kali ketiga setelah berehat selama setahun pada 2012. Makin hebat serta mencabar trek pada kali ini walaupun terdapat laluan yang sama tetapi keseronokan tetap terasa. Tak perlu diulas tentang trek yang disediakan memang cukup mencabar serta memenatkan. Laluan singletrek memang terbaik...puas melayan singletrek yang disediakan.... memang cukup berbaloi dengan keadaan trek yang kurang berlumpur serta licin disebabkan bukan diadakan pada bulan November seperti tahun sebelumnya.

Walaupun hujan turun dengan lebatnya diakhir kayuhan namun sedikit pun tidak mematahkan semangat untuk berkayuh sehingga ke garisan penamat. Trek Plentong merupakan antara trek yang terbaik yang terdapat di Malaysia.....bersabar menanti Plentong Epic Ride 2014 pada tahun hadapan....

Plate Number yang menarik...masih mengekalkan size yang kecil...

Berdebar di garisan permulaan....

Bersama Fairuz....seperti tahun sebelumnya...

Front rider....ramai warganegara luar dari Singapore yang terdiri dari pelbagai negara...

Briefing dari Saudara Ayup....
Seramai lebih kurang 800 penyertaan pada kali ini...
Pelbagai negara menyertai epic kali ini....

Kayuhan bermula pada pukul 8.20 pagi...
Bukit yang pertama didaki...dulu bukit ini merupakan bukit check point yang terakhir sebelum menuju garisan penamat....berkayuh melawan arah pada kali ini...

Pendakian yang tak sudah-sudah telah bermula...

Antara laluan yang menarik...pokok berkanopi....dulu merupakan check point keempat...

Pendakian di ladang sawit...
Pendakian di menara pencawang....
Check Point 1....sampai pada pukul 9.45am....baru 17km...dulu kawasan ini merupakan tempat menunggu kepada rider-rider yang chicken loop....
Pendakian di menara pencawang sekali lagi.... kali ini lebih tinggi lagi....adduuhhh..letihnya...

Sampai di puncak pencawang.....

Ingatkan dah sampai puncak...dah tak ada climbing...rupanya kat depan sayup jea bukit....

Layan downhill dulu... lepas ini nak kena climbing lagi....
Alamak....kawasan berlumpur pulak...habis kasut tenggelam...

Dah tak larat...tolak jea laa.... sayup jea tengok bukit kat belakang tuu....

Sampai di Check Point 2 pada pukul 11.30am....

Kawasan terbuka....panas betul time nie....
Check Point 3...sampai pukul 12.40pm....

Refill air dulu.... cuaca panas...

Laluan anak sungai seperti tahun sebelumnya....cuaca sudah mula berubah...mendung nak hujan.....

Sampai di garisan penamat dalam keadaan hujan lebat pada pukul 1.33pm....
Acara lucky draw dalam keadaan hujan lebat...

Acara diadakan di gelanggang basketball Kampung Plentong Baru...

Hadiah kenangan dari Plentong Epic Ride...

Puncak paling tinggi...400ft

Jarak keseluruhan lebih kurang 50 kilometer...

<b>Plentong</b> Bakery & Catering: Durian Crepe <b>Di</b> Johor Bahru

Posted: 02 Sep 2013 02:45 AM PDT

Ramai yang mencari Durian Crepe di Johor Bahru... Premis kami terletak di Permas Jaya berhampiran Jusco Permas Jaya. Oleh itu..bagi yang mencari Durian Crepe Pasir Gudang, Durian Crepe Permas Jaya, Durian Crepe Plentong mahupun Durian Crepe Johor Bahru...anda boleh datang ke premis kami.
PlentongBC merupakan pengeluar durian crepe dari Disember 2012. Setiap hari produksi kami membuat durian crepe bagi menjamin kualiti dan kesegaran. Kami memilih durian yang terbaik bagi menjamin kesedapan durian crepe.
Bagi yang tidak berminat dengan durian...pilihan lain iaitu BlackForest Crepe dan juga Choc-Oreo Crepe boleh didapati di premis kami.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved