ads

Khamis, 19 September 2013

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Slave of Allah: Picture:Induksi part 1 <b>di bekok</b>! - huhuhahaYANTIE

Posted: 16 Jul 2012 06:49 AM PDT

Semalam aku dah update pasal cerite di bekok kan?hari ni seperti di janjikan, marilah kita layan gambar..baru amik kat zira..nasib baik lah sebelum handphone aku rosak, sempat bluetooth gambar kat handphone zira..sekarang?layanzzz
kat admin mase nak tunggu bas
yay, naim pendek dari kitorang!=p

bersama timbalan presiden...
akibat kehujanan barang-barang terpakse dipindahkan ke gazebo

adik-adik part 1 yang bertungkus lumus menyiapkan menara..
   Saya di hiasi latar semak samun..haha
 al nur hidayat yang sudah bertukar menjadi zombieee~~
 Kami puteri kambing..ahaks(kambing kan tak boleh kene hujan..=p)
 mr presiden dan gel rambutnya yang terbaru!!...
Mr L..yang bersemangat bagi talk..

OK stop..nampak ye muka kepenatan di situ....
maka berakhirlah update ku pasal induksi part 1...until then see ya next post!

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST

Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke dalam parit. Wanita tersebut telah dihantar ke klinik berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


WIRDA AZURAINIE: MINGGU PERTAMA <b>DI</b> UITM <b>SEGAMAT</b>

Posted: 15 Sep 2013 05:07 AM PDT

maaflah readers yang agak-agak bosan tajuk aku tak habis-habis post pasal Uitm. macam la kau sorang je masuk Uitm. ye dok? hikhik.  takpelah, biar la kita punya belog, suka hati kita la nak post apa pun kan. kita tak kacau URL awak pongggg. ahaks
minggu pertama kelas. biasalah kelas pun tak lama. sebagai mukadimah, perkenalan la sajo kan. untuk sem 4 ni, aku amik 8 subject. hmm, act banyak jgk kot. sebab masa diploma tak pernah amik 8 subject, tapi tak semua 8 subject tu ke final. maka, tenang sikit hati ini. 
kelas malam. aku baru tahu, degree ni, kelas malam adalah perkara biasa. huhu. maklum la, masa diploma, kelas malam hanya ada bila perlukan kelas ganti sahaja. tapi ni tiap malam rabu kami ada kelas. kelas dia besttt. yang tingkat-tingkat tuuuu :P hahaha 
kami suka sangat bergambar. aku tak tahu kenapa jadi sangat active bergambar macam gini rupa. fera bajet model, dhiya konon boleh terbang letewwww, jat bajet tekwando. aku sorang terencat sikit gaya. haha. 
satu rumah, satu kelas. haa, senang kan? :)
budak kelas kitaorang aku rasa, dorang pun nyampah kot, sbb asyik bergambar jeeee keje. hahaha :p
dah la kitaorang masuk-masuk kelas, keluarkan hp, sembang kat group whatsapp. lepas tu mula la tak leh tahan gelak, gelak macam nak pecah perut. apa yang kelakar pun aku tak tahu. tapi antaranya bila si dhiya kata sakit perut then kitaorang semua beraksi concern sorang jadi nurse which is fera, sebab kat bilik dia sorg je yang ada macam -macam ubat, tetiba keluar cerita beranak nak bagitahu konon hebatnya masa kini boleh bersalin melalui telefon saja. melampau tak? hahaha
masing-masing ada karakter yang memain peranan penting dalam harian. ada tukang gelak, tukang bahan, tukang bertukang. aku tak tahu mana dorang dapat nama, sampai dorang panggil aku mak buah. kongajo betul. tak komersial langsung nama tu. haih la anak buah >.<
dalam kelas mandarin. amboiii, propa je lebih noks :p
dalam kelas yang cancel. sebab lect kami sakit. doakan lect kami cepat sembuh dan diberi kudrat mengajat kami. ameen!
dalam Library Tun Dr Ismail

lepas kelas terus pergi one segamat, untuk beli tiket balik kl. and now tengah ada kat kl la. besok petang balik segamat balik. 
bulan depan baru balik kl, masa abg aku kawin. sebulan 2x je balik. kalau tiap-tiap minggu balik pokai la kan. hidup berdikari macam gini la, kena la tahan rindu semua tu. konon-konon wa dah biasa gitew >.<

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 11:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Aug 2013 11:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sunset <b>di</b> Pantai <b>Kukup</b> | AJIS PENA HITAM

Posted: 21 Aug 2013 06:26 AM PDT

Click to visit the original post

Sunset di Pantai Kukup, 1 Januari 2013

Ini adalah sedikit catatan perjalanan, tidak terlalu mendetail sebagai travel guide karena memang tidak dipersiapkan untuk itu.

Di bagian selatan provinsi DI Yogyakarta kita akan menemukan beberapa pantai yang letaknya berdekatan. Hal ini akan memudahkan kita untuk menyusuri kawasan tersebut dan mengunjungi beberapa pantai dalam waktu yang tidak terlalu lama.

Perjalanan dimulai dari…

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2013 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jul 2013 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pantai <b>Kukup</b> Gunungkidul - Kekhasan Tersendiri Bersama pulau <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 10:11 AM PDT

Hai pengunjung alam nusantara, kali ini admin alam nusantara akan berbagi info mengenai Pantai kukup.

Nah mari kita simak, pantai kukup merupakan tetangga dekat dari pantai baron, bisa dibilang masih saudara haha. ya karena pantai kukup kurang lebih hanya beberapa ratus meter dari pantai baron, bisa dibilang akses menuju kedua pantai ini hanya dibatasi tebing karang nan cadas.
Saat memasuki kawasan pantai kukup eksotisme telah tampak dari kejauhan mengingat pantai kukup cukup unik dan bersih.

Pantai kukup cukup terkenal karena keunikan pantainya, di pantai kukup gunungkidul ini terdapat satu pulau kecil yang biasa disebut pulau jumino, sejarah yang seperti apa admin juga kurang tahu hingga pulau tersebut bernama pulau jumino, dan untuk para pengunjung tidak usah khawatir, bagaimana cara menuju pulau tersebut, karena akses telah disediakan oleh pantai kukup berupa jembatan, bisa dibilang jembatan antar pula, haha pulau jawa dan pula jumino unik bukan!
Disis barat lepas bibir pantai kukup juga terdapat sebuah karang berukuran besar dan disebelah barat lagi anda akan menemukan beberapa karang yang cukup besar, pantai kukup juga dibatasi tebing karang nan cadas, terjal dan cukup menghalangi pemandangan.

Namun jangan khawatir karena di pantai kukup juga terdapat tiga titik spot untuk melihat pemandangan dari atas bukit karang, asik bukan. Apalagi jika anda mengunjungi pagi atau sore maka bisa melihat sang surya. Atau memilih bermalam dibibir pantai.

Pantai kukup memiliki air laut yang cukup jernih sehingga dengan mata telanjang pun ikan-ikan kecil dan karang dapat terlihat dengan jelas

Rute perjalanan pantai kukup Gunungkidul

Untuk perjalan maka anda dapat memilih dua alternative, jalan protokol wonosari dan imogiri, ya sebenernya sama dengan pantai-pantai yang berada digunungkidul, kurang lebih sama.
Selama perjalanan udara cukup sejuk dan angin berasa sepoi-sepoi meski jalan diterik matahari, walaupun telah berada di radius 15 km sebelum pantai namun selama perjalanan kita akan menjumpai tebing karang cadas dikanan dan kiri jalan.

Bahkan beberapa tebing berlubang dan menyerupai sebuah gua, ya bisa dibilang cukup unik namun mistis haha

Keunikan/ daya tarik pantai kukup

Seperti penjelasan di atas pantai kukup memiliki sebuah pulau yang bernama pulau jumino, dimana untuk pergi ke pulau jumino telah disediakan jembatan dan itu cukup unik karena seakan-akan kita berada di antara dua pulau yaitu pulau jawa dan pulau jumino haha.

Pantai kukup juga terkenal dengan ikan-ikan hias nan indah, hanya sekedar mengingatkan, jika entah karena suatu alasan anda berniat mencari ikan hias yang berada di bibir pantai
atau disekitar pantai maka urungkanlah niat anda. karena apa, ikan tersebut adalah penghuni asli pantai kukup maka seharusnya kita berlaku sopan dan arif untuk tidak menangkap ikan tersebut.

Berikanlah kesempatan bagi pengunjung lain untuk menikmati ikan-ikan nan indah tersebut, okee gan. Sipp dah


Fasilitas pantai kukup gunungkidul

Sama seperti pantai lainya fasilitas terbatas, namun fasilitas dasar telah tersedia, seperti:

  1. Parkir
  2. Mushola
  3. Wc umum
  4. Ada warung makan
  5. Atau anda berniat membeli pernak-pernik juga tersedia di pantai kukup
Untuk harga masih menyesuaikan dancenderung sama dengan kebanyakan pantai di gunungkidul.

Wisata Petualangan <b>di Kukup</b> Island Johor National Park | Wisata <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 07:16 AM PDT

Sesekali Anda mesti mengunjungi suatu tempat yang mampu mendekatkan diri dengan alam hijau nan indah jangan terus-terusan mengunjungi wisata bertemakan modernisme seperti mall, bioskop, dan lainnya. Cobalah sesekali mengunjungi pulau, kebun binatang atau laut untuk merasakan objek wisata yang baru dan lebih memberikan impresi. Jika kebetulan sedang berada di Johor sebaiknya Anda mengunjungi Kukup Island Johor National Park ini.

Pulau ini ialah sebuah pulau yang dipenuhi pohon bakau dan berada sekitar 1 km dari lepas pantai Semenanjung Malaysia. Luas pulau ini sendiri mencakup 6,472 km persegi dan dikelilingi oleh sekitar 8 km persegi lumpur. Pulau ini dianggap memiliki ekologi yang sangat unik setelah para ilmuwan melakukan penelitian di pulau ini. Status pulau ini dari yang tadinya terpencil dan cenderung banyak didiamkan kemudian berubah menjadi pulau yang menjadi pusatnya penelitian ekologi unik.

Dalam urgensinya sebagai kawasan yang menjadi areal untuk kelestarian lingkungan dan segenap ekosistem yang ada didalamnya, pulau ini kemudian dinobatkan sebagai taman nasional pada 27 Maret 1997. Usaha menjadikan pulau ini sebagai pulau yang dilindungi ialah langkah nyata dan tepat karena jika dibiarkan dikhawatirkan segala kekayaan hayati yang dimiliki pulau ini rusak oleh perilaku orang tak bertanggungjawab. Untuk diketahui bahwa pulau ini termasuk salah satu pulau bakau terbesar di dunia yang dihuni oleh banyak satwa mulai dari monyet, babi hutan dan lainnya.

Yang banyak mengunjungi pulau ini biasanya mereka yang memiliki tingkat kepedulian tinggi terhadap lingkungan. Bagi Anda yang tertarik untuk berkunjung kesini untuk menikmati segenap keindahan didalamnya jangan sungkan untuk segera menjadwalkan kunjungan kesini karena telah tersedia berbagai fasilitas. Soal akomodasi, tak perlu khawatir karena letak pulau ini ke kota cukup dekat sehingga Anda bisa menyewa akomodasi mdi pusat Johor. Untuk transportasinya sendiri, dari pusat Johor Anda tinggal langsung menuju ke Pulau Kukup baik dengan taksi atau menyewa kendaraan.

Untuk sampai di pulaunya sendiri Anda harus menaiki perahu dari Kukup Jetty.

Lokasi

Kukup Island Johor National Park berlokasi di Pulau Kukup, 82300, Johor, Malaysia.

Klik disini untuk mengetahui lebih dalam tentang kewisataan di Malaysia.

Selamat berkunjung!

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Blog Sensasi: Hujan Meteor kelihatan <b>di Batu Pahat</b> Johor?

Posted: 12 Aug 2013 07:14 PM PDT

Malam tadi mungkin ramai yang tertunggu-tunggu untuk melihat fenomena hujan meteor@ dikenali tahi bintang yang di war-warkan akan muncul di ruang angkasa bumi Malaysia.

Kami juga tertunggu-tunggu kemunculan tahi bintang tersebut...tetapi agak malang kerana umpama pungguk menunggu kemunculan bulan.tiada apa yang kelihatan biarpun jutaan bintang berkelip-kelip kelihatan dengan sesekali kelibat kapalterbang melintasi ruang udara.

Benarkah berlaku hujan meteor malam tadi?

Apapun dalam pencarian kami melalui facebook hanya gambar ini kami temui yang dikeluarkan oleh Adhadi Mohd.


Sekiranya kami temui lagi gambar-gambar membuktikan adanya hujan meteor di Malaysia akan kami upload gambarnya diruangan posting ini. Imej pancuran meteor Perseid di ruang angkasa di Taman Negara Cathedral Gorge, Nevada di Amerika Syarikat. Pancuran meteor daripada buruj Perseus berlaku kerana bumi melintasi laluan komet Swift-Tuttle. Foto AFP

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Aug 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 11:09 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 11:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 11:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tempat menarik <b>di</b> Johor Bahru – Pantai <b>Stulang</b> Laut | Makan <b>...</b>

Posted: 25 Nov 2012 04:15 PM PST

tempat-menarik-johor bahru-pantai-stulangTempat menarik di JohorBahru ni bukannya susah nak dicari lokasinya, jika anda rajin bertanya penduduk tempatan pastinya anda akan tersua dengan Pantai Stulang ni walaupun keindahan pemandangan dan landskapnya kelihatan biasa-biasa sahaja, ia merupakan salah satu tempat bersiar-siar dan jalan-jalan yang mendapat perhatian dan kunjungan penduduk tempatan Johor Bahru. Mana lagi ada sebuah bandaraya yang mempunyai pantai berpasir seperti ni?

Pantai ini ramai dikunjungi terutamanya pada waktu sebelah petang dan di hujung-hujung minggu ataupun hari kelepasan am. Tempat yang menarik di Johor Bahru ini terletak berhampiran dengan kompleks imigresen dan kastam Johor Bahru yang lama setelah kompleks baru yang lebih canggih dan besar didirikan berhampiran Bukit Cagar.

Pantai Stulang ini juga terletak berhampiran dengan penginapan hotel-hotel seperti Grand Blue Wave Hotel(4 star), Suria City Hotel(3star) dan juga Zone Regency Hotel(3 star). Yang menariknya tentang Zone ni ialah ia juga terletak di dalam satu kompleks bangunan Pusat Membeli-Belah Zone Bebas Cukai . Jadi bagi anda yang bercadang nak shopping kat sini dan berhajat membeli coklat-coklat bebas cukai ,jangan miss peluang ni, singgahlah ke Kompleks Bebas Cukai Zone ni! Ia juga mengandungi Kompleks Imigresen Kastam Dan Jeti Laut (CIQ) ke Singapura, Batam-Tanjung Pinang-Indonesia dan lain-lain destinasi luar negara mengikut jalan laut.

Selain itu Pantai Stulang ini juga menjadi tempat menarik di Johor Bahru untuk dikunjungi kerana kedekatannya dengan Medan Selera Stulang yang terletak bersebelahan sahaja dengan Zone Bebas Cukai , Stulang. Pada waktu malam anda boleh bersiar-siar di sepanjang Pantai Stulang yang terletak juga selari dengan Jalan Stulang Laut . Kalau nak menikmati pemandangan malam di Stulang datanglah ke sini, lagi best jika anda ambil peluang untuk makan-makan dulu di Medan Selera Stulang ni sebelum jalan-jalan di waktu malam, ruang pejalan kakinya juga disinari lampu-lampu . Dari sini anda juga boleh memerhatikan cahaya-cahaya lampu bandaraya kota Singapura di seberang selat sana.

Satu lagi perkara yang menjadikan Stulang Laut ni tempat menarik di Johor Bahru untuk dikunjungi ialah pada bulan-bulan tertentu terdapatnya acara-acara temasya air atau event peringkat tempatan, kebangsaan atau antarabangsa yang dianjurkan di sini. kat sini pernah diadakan pertandingan International Speed Boat, water scooter, pertandingan memancing ,sukaneka air dan lain-lain lagi. Kalau nak tahu lanjut lagi fasal event atau temasya air kat Stulang laut ni bolehlah ke website Majlis Bandaraya Johor Bahru atau ke Johor Tourism

Walaupun air di sini taklah berapa bersih untuk bermandi-manda, kita masih boleh lihat anak-anak kecil bermandi-manda di sini pada waktu petang dan dihujung-hujung minggu. Skala kerbersihan air yang Krew Jalan2cuti2 bagi ialah 2 daripada 5!! Jadi bagi anda yang ada anak berkulit agak sensitif , nasihat kami ialah jauhkanlah diri daripada bermandi-manda kat sini. Kalau setakat nak meranduk-randuk air tepian pantai tu mungkin boleh dan pasti tak akan menyebabkan apa-apa mudarat.

Tak lupa juga bagi anda yang mencari makan tengahari dengan harga yang berpatutan (harga biasa-biasa) jangan lupa singgah ke Warung Batu yang menyediakan masakan Nasi Padang (lauk kari memang best!),Asam Pedas dan sayur-sayur ulam-ulaman kampung segar yang diletakkan dalam penyejuk air batu agar kekal segar . Lokasinya berhampiran persimpangan 4 lampu isyarat bersebelahan Imigresen Kastam lama dan juga berhampiran Suria City Hotel.

Satu lagi yang menjadikan Stulang Laut tempat menarik di Johor Bahru ialah terdapatnya jeti persendirian milik keluarga DiRaja Sultan Johor. Di sini anda akan dapat melihat bot-bot layar milik kerabat DiRaja Johor dilabuhkan di sini… Lokasinya di tepi pantai berhadapan dengan Foon Yew High School.

Itulah dia serba sedikti tentang Stulang Laut yang dapat Krew Jalan2cuti2 bawakan setakat ni. Jika anda berkunjung ke Johor Bahru dan nak cari tempat untuk meluangkan masa atau menghilangkan kebosanan datanglah ke Pantai Stulang yang bersejarah ni..

Tips J2C2: kalau ke sini jangan miss Pusat Membeli -belah Zone Bebas Cukai

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Ceramah <b>di</b> UTM <b>Skudai</b>,Johor pada 14 Sep 2013 | Makrifat Tok <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2013 01:15 AM PDT

Adalah dimaklumkan Tn.Hj Shaari akan mengadakan Ceramah di UTM Skudai. Butiran ceramah adalah seperti dibawah:

TARIKH : 14 September 2013
HARI : SABTU
MASA   :8.00 mlm – 10.00 mlm
TEMPAT :  Bilik Mutiara – Kolej Tun Fatimah, UTM , Skudai Johor. Sila hubungi  Cik.Ina (014-5325519) atau En.Iman (019-7771080) untuk urusan pendaftaran.

Sekian.

Terima kasih.

VIDEO: Cubaan Merompak Rumah <b>Di Skudai</b> - MyNewsHub

Posted: 10 Jul 2013 01:09 PM PDT


Sebuah rumah nyaris dirompak di Skudai, Johor pada 6 Julai lalu.

Insiden itu dirakamkan oleh CCTV rumah berkenaan.

Dapat dilihat, seorang lelaki pada mulanya membunyikan loceng rumah pada pukul 11.30 pagi. Melalui CCTV yang disambungkan ke skrin dalam rumah, tuan rumah yang tidak mengenali lelaki berkenaan mengambil keputusan tidak mengendahkannya.

Apabila pintu tidak dibuka, lelaki itu kelihatan menghubungi seseorang menggunakan telefon bimbitnya. Dia turut dilihat meninjau ke bahagian belakang rumah.

Kemudian sekitar 1.30 tengah hari, dua lelaki muncul lalu memanjat pagar kecil sebelah pintu pagar utama seterusnya melompat masuk ke dalam kawasan rumah. Mungkin, mereka menyangka rumah berkenaan tidak berpenghuni.

Mereka 'melepak' agak lama di depan rumah, cuba membuka pintu. Hinggalah apabila penggera keselamatan berbunyi, mereka kelam kabut menyelamatkan diri.

Dari sini dapat dilihat, kepentingan CCTV pada zaman sekarang, di mana perompak nampaknya semakin berani dan bijak mencuba pelbagai cara untuk menjayakan kerja-kerja haram mereka.

Oleh: REM RAMZI

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Kereta Hadiah Utama ABPBH Shaheizy Sam Dicuri, Ditemui <b>Di Skudai</b>

Posted: 10 Apr 2013 05:23 AM PDT


Hadiah utama bagi Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2012 iaitu kereta mewah jenis Nissan Fairlady yang dicuri di pusat servis kereta di Segambut pada Sabtu lepas ditemui semula awal pagi ini di Taman Skudai, Johor.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata kereta mewah yang bernilai kira-kira RM400,000 itu dipercayai dilarikan suspek (lelaki) yang sama dengan tiga kes curi kereta mewah di Jalan Chan Sow Lin dan Bukit Bintang sebelum ini.

"Pada hari kejadian kira-kira 10.25 pagi, suspek memasuki perkarangan pusat servis sambil membawa fail dan berlakon seolah-olah ingin melihat kereta berkenaan. Suspek kemudiannya melarikan kereta tersebut dengan mudah kerana kunci kereta telah berada di dalam kereta itu.

"Kita percaya kejadian ini dilakukan suspek sama berdasarkan petunjuk dari rakaman kamera litar tertutup dan modus operandi yang sama," katanya kepada pemberita di ibunegara hari ini.

Katanya lelaki itu sebelum ini pernah ditahan dan didakwa di mahkamah atas kesalahan sama bagaimanapun dibebaskan dengan ikat jamin RM15,000 namun gagal hadir di mahkamah selepas itu.

"Meskipun suspek dibebaskan dengan ikat jamin, dia dikenal pasti masih giat menjalankan kegiatannya, ketika ini kita sedang giat menjejaki suspek," katanya.

Mohmad berkata kereta mewah berwarna coklat gelap yang belum didaftarkan dan menggunakan nombor pendaftaran palsu itu dipercayai telah dijual semula dengan harga RM30,000 kepada orang tengah dan dibawa ke Johor sebelum dijual sekali lagi.

2009-Nissan-370Z-Coupe-500x247

Difahamkan, kereta mewah itu merupakan hadiah utama bagi ABPBH 2012 bagi kategori Bintang Paling Popular yang dimenangi oleh pelakon Shaheizy Sam.

Suspek utama kes curi kereta itu dipercayai pernah melarikan sebuah kereta Porsche Panamera 4 dari bilik pameran kereta jenama itu di Jalan Bukit Bintang pada Oktober tahun lepas sebelum melarikan dua lagi kereta mewah jenis Audi TT dan Volkswagen Golf GTI dari dua pusat pameran kereta di Jalan Chan Sow Lin, Cheras Januari lepas.

Sehubungan itu, polis sedang mencari Mohd Azri Mohd Kassim, 32, bagi membantu siasatan kes itu.

- Bernama

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


<b>Di</b> Mata Ku: Perkhemahan Taman Negara <b>Endau</b> - Rompin (Selai)

Posted: 23 May 2013 05:01 AM PDT

Sebenarnya aktiviti perkhemahan merupakan aktiviti keluarga aku, objektif aktiviti keluarga ini adalah untuk merapatkan lagi hubungan kekeluargaan aku. Selain itu juga kami mengambil langkah melakukan aktiviti ini untuk melapangkan fikiran dari kekusutan memikirkan hal-hal seharian juga untuk merehatkan minda yang letih bekerja.

Aktiviti ini kami lakukan pada bulan Febuari yang lepas, tanggal 12 February 2013. Perancangan telah dilakukan dalam sebulan sebelum dengan melakukan perjumpaan dengan pihak Pengurusan untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang tempat perkhemahan yang ingin kami adakan itu. Selepas itu kami merancang semua hal, dari segi peserta dan segala kelengkapan. Bermulalah pencarian khemah untuk berlindung pada ahli keluarga yang tidak mempunyai lagi khemah. Dua hari sebelum, kami sekeluarga telah berkumpul di rumah ibu tercinta untuk membeli kelengkapan makanan.
Tiba hari yang dinantikan, Kami bertolak dari rumah seawal jam 7.00 pagi dan tiba di pejabat pengurusan sekitar 8 pagi. Pendaftaran dilakukan dahulu sebelum kami dibawa masuk dengan menaiki kenderaan 4x4 yang telah ditempah awal. Punggahan barang-barang keperluan dilakukan dan dimuatkan semula ke dalam kenderaan yang telah kami tempah tadi.

Perjalanan bermula, dengan melalui perkampungan orang asli dan tapak pembalakan. Satu perjalanan yang agak menyeronokkan juga kerana keadaan jalan yang agak licin kerana cuaca hujan dan berliku-liku. Sebenarnya kenderaan persendirian juga boleh memasuki kawasan tersebut, tetapi tidak digalakkan kerana keadaan jalan masuk yang tidak sempurna.

Tiba di kawasan tapak perkhemahan dalam keadaan yang basah kerana hujan masih lagi turun dari pagi. Dan kami terpaksa menanti tapak perkhemahan kosong dahulu kerana sebelum itu terdapat beberapa kumpulan yang telah berkhemah. Kami menunggu kira-kira satu jam hingga dua jam. Setelah mereka siap mengemas tapak dan keluar dari tapak perkhemahan, kerja-kerja kami pun bermula. Bergotong royong untuk memasang khemah, walaupun di dalam hujan tapi kekecohan membuatkan kami terlupa keadaan yang agak sukar memasang khemah dalam keadaan yang basah.

Semasa kerja pemasangan khemah, dapur masak dan tong gas tiba, dan dihantar oleh pihat pengurusan, Sebenarnya ada pondok (dapur) disediakan dan juga ruang makan siap dengan meja makan, Keadaan itu menjadikan keselesaan untuk menyediakan makanan bagi 10 orang ahli keluarga. Ibu aku pula mula melakukan tugas mengemas dapur bersama-sama sahabat aku Mohammad fitri Norsalim. Dan mula memasak kerana hari hampir gelap.

Selesai memasang khemah, kami menjamu minum petang yang telah disediakan. Terasa lepak (keletihan) juga. Selesai minum petang, masing-masing mengambil langkah untuk berehat dikhemah dengan berbaring dan juga membersihkan diri. Bilik air dan tandas juga disediakan bagi kemudahan pengunjung.


Untuk menunaikan solat pula, surau telah disediakan. Oleh itu, tidak terasa sukar untuk mencari kawasan bersih untuk menunaikan solat lima waktu. Macam biasa, aktiviti dilakukan hanya untuk keluarga, jadi aktiviti tidak seperti kumpulan perkhemahan yang lain yang penuh dengan jadual. Malam itu, hanya duduk bersantai dan berbual juga bergurau sesama ahli keluarga sahaja.
Keesokkan paginya, aktiviti mendaki ke kawasan air terjun. Kami dimaklumkan bahawa terdapat 7 air terjun dan jeram yang terdapat di Hutan Simpan Endau Rompin (Selai) ini. Pemandu arah (seorang orang asli) bertanyakan bagaimana untuk kami melakukan aktiviti ini. Perbincangan bersama ahli keluarga dilakukan dan kami telah membuat keputusan untuk mendaki satu air terjun dan seterusnya. Bermaksud, kami akan mendaki hingga ke kawasan air terjun yang pertama dan berehat seketika, dan akan bertanyakan kepada ahli keluarga yang lain sama ada ingin meneruskan pendakian atau turun kembali ke tapak perkhemahan.  Keadaan ini dilakukan utnuk mengelak ahli keluarga mendapat kecerderaan.

Pendakian bermula, Memandangkan ada ahli keluarga yang wanita dan juga mempunyai berat badan yang agak berat, perjalanan kami berlangsung dengan perlahan. Ditambah pula hari hujan, dan keadaan denai terlalu licin. Kami mendaki sehingga ke kawasan air terjun yang ke tiga sahaja kerana terdapat ahli keluarga yang tidak daya meneruskan perjalanan.

Perkhemahan ini berlangsung selama tiga hari dan dua malam sahaja. Keadaan malam pertama agak terang sedikit di kawasan tapak perkhemahan kerana terdapat generator yang ditempah oleh kumpulan perkhemahan lain, manakala malam kedua kami menggunakan pelita ayam sahaj. Keadaan menggunakan pelita ayam lebih memuaskan kerana tidak mempunyai bunyi bisin genarator dan dapat menikmati suasana hutan di malam hari. 

Aku cuba cari semula fliers tentang hutan simpan ini kemudian untuk pengetahuan semua.

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2013 09:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Marhaban <b>di Pt Raja</b> | ibn_bacoks

Posted: 25 Aug 2013 08:09 PM PDT

image

image

image

image

Dipetik dr Mtd Paritraja

MAJLIS jamuan hari raya & marhaban pas parit raja utara bermula di rumah (ketua cawangan)Tn.hj.simat bin manan di Taman ria, parit raja, Batu Pahat johor (belakang baby shop) hari Jumaat 23 8 13.

Bihun Sup RM2.50 ~ <b>Parit Raja</b> | Bro Framestone

Posted: 13 Sep 2013 01:54 AM PDT

20130913-165337.jpg

On the way ke Tanjung Leman, singgah sekejab rumah mertua di Parit Raja, Johor.

Singgah sekejab perkena bihun sup dekat kedai Cik Minah. (Fav isteri Bro sejak dia sekolah lagi)

Memang banyak bihun supnya kalau beli sebungkus jika dibandingkan dengan yang terdapat di Kuala Lumpur.

Makan sebungkus pun sudah puas.

Malangnya harganya RM2.50. Dulu RM2.00 je. Naik harga RM0.50.

Tak pasti dia masak guna minyak RON 97 atau 95. Sebab masing-masing naik 20sen dan 15sen bukannya 50sen.

Tak kisah pun, dia naik harga asalkan sedap dan berbaloi beli dekat cik Minah. Moga dia murah rezeki dan isteri Bro suka makan bihun sup dia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CATATAN SI MERAH SILU: Jejak Bugis <b>di</b> Pontian - Dari <b>Parit Raja</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2013 08:26 AM PDT

Salam semua wahai para pembaca yang dimuliakan. Pada penghujung artikel Antara Janda Baik, Bukit Tinggi dan Hospital Sungai Buloh yang dibuat Rabu minggu lepas saya ada menyebut bahawa pada Jumaat itu atau pagi Sabtu akan berlepas ke Johor  menghadiri majlis perkahwinan seorang sepupu di Parit Raja, Batu Pahat kemudian membawa adik-beradik ibu dan keluarga mereka berjumpa saudara-mara dari keturunan Daeng Betak di Pontian. Malam ini malam Jumaat bolehlah saya bercerita...
Awal pagi Sabtu 15 Jun 2013, saya dan keluarga pun memulakan perjalanan ke selatan. Seperti halnya  satu setengah bulan kebelakangan sejak mengalami kecederaan teruk kaki, isteri yang memandu kereta. Anak kecil kami Johan dibiarkan duduk di hadapan.

Ini dibuat agar dia tidak bergaduh dengan abangnya Rasyid yang disuruh duduk di belakang. Kalau saya memandu isteri akan duduk di sebelah mendukung Johan, abangnya sendirian di belakang. Sejak saya cedera isteri harus memandu dan selalu juga saya duduk di sebelah, maka Johan harus duduk di belakang. Mereka tu ada masa ok. Tapi bila dah berebut ruang yang lebih selesa, mulalah bergaduh tolak-menolak menggigit dan sebagainya.

Namun untuk perjalanan jauh seperti yang dilakukan ketika pergi ke Terengganu untuk HIKMAH V 5-8 Jun dan kembali lebih elok saya duduk di belakang. Jika duduk di hadapan kaki saya harus diletakkan ke bawah dan jika terlalu lama ia akan membengkak disebabkan kecederaan yang memakan masa untuk pulih. Kalau duduk di belakang saya boleh meletakkan kaki ke atas sedikit, sekurang-kurangnya di atas tempat duduk. Sesungguhnya perjalanan jauh amat mencabar buat diri saya yang sedang cedera. Allah sahaja yang tahu bagaimana rasanya bila kaki mula berdenyut-denyut kesakitan ditambah bila jalan kurang lancar kereta bergegar atau terhentak-hentak. Kalau tak kerana tanggungjawab dan memenuhi harapan orang, tentu saya tak keluar rumah...

Sesungguhnya perjalanan lebih 1,000 km untuk menjayakan HIKMAH V itu sendiri sudah cukup mencabar dan menyakitkan, perjalanan yang dibuat selepas baru sahaja seminggu kaki saya dibedah masuk besi. Ia bukan sahaja mencabar bagi saya tetapi juga untuk isteri yang harus memandu sendirian, mengangkut segala barangan keperluan, menjaga dua orang anak kecil sambil menjaga diri saya yang dalam keadaan seperti OKU, Orang Kurang Upaya. Untuk perjalanan ke selatan beliau dijangka harus memandu lebih 800 km, kali ini dalam tempoh kurang 2 hari. Apapun kami sampai ke tempat tujuan pertama iaitu Parit Raja, Batu Pahat sekitar 10.30 pagi, ketika majlis pernikahan sepupu  masih lagi berlangsung.

Selepas majlis pagi kami berehat di homestay berdekatan hingga 2 petang kemudian kembali ke rumah pengantin untuk majlis bersanding.
Sejak saya mengenali saudara-mara dari Pontian itu adik-beradik sebelah ibu sudah menyimpan hajat mahu berjumpa mereka. Tetapi belum ada kelapangan atau masa yang sesuai kerana ramai antara mereka menetap di Lembah Klang, agak jauh untuk ke Pontian mencari orang yang belum pernah mereka kenali dan jumpa. Majlis kahwin sepupu di Parit Raja memberilan peluang kerana letaknya cuma sekitar 30 km sahaja dari Parit Betak. Oleh kerana saya sahaja ahli keluarga yang mengenali mereka, nak tak nak saya harus menunjukkan jalan.

Kami sampai ke rumah saudara di Parit Betak sekitar 4.30 petang. Sebelum ini saya pernah sampai bersama isteri dan Rasyid (ketika itu Johan masih dalam perut) penghujung 2011. Lihat artikel Kembara Johor-Riau : Muar, Singapura, Parit Betak. Biar diberitahu lawatan ketika itu dibuat sejurus sebelum kami pertama-kalinya pergi ke Pulau Bentan, Riau, Indonesia untuk menziarahi makam raja-raja Bugis di sana sambil mencari petunjuk lebih lanjut tentang nasab Bugis sebelah ibu.

Sudah disebut bukan bahawa Parit Betak ini dibuka oleh seorang moyang saya bernama Daeng Betak? Saudara-mara yang mahu ditemui di sini adalah keturunan beliau. Biar ditambah bahawa Daeng Betak ini dikatakan berketurunan Daeng Parani, saudara tertua Lima Daeng Bersaudara yang sangat terkenal dalam sejarah Empayar Johor-Riau-Lingga terutama pada abad ke 18 Masihi. Lihat artikel lama Kaitan Daeng Parani dengan keluarga sebelah ibu. Semasa di Riau penghujung 2011 itu saya mendapat sedikit lagi petunjuk. Lihat artikel Kembara Johor-Riau - Makam-makam di Hulu Riau dan alamat salasilah ibu.



Kali ini, setelah beberapa lama baru keluarga sebelah ibu dapat berkenalan dengan saudara-mara di Parit Betak. Menarik sungguh memikirkan ini akhirnya terjadi setelah saya dan isteri membuat perjalanan ke Tanah Bugis 3-12 Mei 2013. Lihat artikel pengenalan Terhencot-hencot ke Tanah Bugis - Satu pengenalan pagi Jumaat.

Cerita tentang perjalanan di Tanah Bugis itu belum dikembangkan lagi di blogspot saya. Insyaallah penceritaan bersiri akan dimulakan tidak lama lagi. Saya mahu melepaskan dahulu cerita "Jejak Bugis di Pontian" yang ada 2 bahagian juga menyelesaikan beberapa cerita tentang HIKMAH V di blogspot Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (HIKMAH). Di atas adalah gambar beramai-ramai yang diambil setelah hampir 2 jam berbual-bual dalam rumah berkenalan dan bertukar cerita.

Diharap ini adalah permulaan kepada ikatan silaturrahim yang lebih erat. Sesungguhnya ada banyak cerita keluarga yang hilang perlu digali. Antara kewujudan keluarga di Pontian dengan keluarga belah saya di Muar seolah-olah ada kehilangan 20-40 tahun cerita yang tersembunyi. Bayangkan, di kalangan saudara mara di Parit Betak ini ada seorang yang umurnya cuma tua setahun lebih tua dari saya tetapi berpangkat datuk saudara. Dia mengatakan Daeng Betak memiliki 7-8 isteri yang diketahui yang mana dari 4 yang beliau kenali terbentuklah keluarga di Parit Betak, seorang melahirkan ayahnya yang beliau kira selama ini adalah anak paling tua kepada Daeng Betak.
Namun yang dikatakan anak paling tua itu dikira lahir tahun 1917, sama tahun datuk saya sebelah ibu lahir. Sedangkan datuk yang bernama Ismail itu berpangkat cucu. Jadi bagaimana tu? Anak Daeng Betak yang mereka anggap paling tua selama ini sebenarnya sebaya dengan seorang cucu yang tentunya datang dari isteri lebih awal yang memberikan anak jauh lebih tua tetapi tidak pernah diketahui kewujudannya oleh saudara-mara di Parit Betak kecuali setelah diceritakan saya. 
Datuk saya memiliki beberapa orang kakak yang lebih tua sementara ayahnya pula ada sekurang-kurangnya seorang abang. Sebenarnya perkara ini tidaklah terlalu pelik kerana ada berlaku abang tertua jarak umurnya lebih 20 tahun dengan adik bongsu. Ini kita bercerita tentang adik-beradik yang seibu sebapa. Apalagi kalau si bapa itu ramai isteri? Ketika umur 20 tahun sudah berkahwin, masuk umur 40 tahun ada lagi isteri baru, masuk umur 60 tahun kahwin lagi? Kalau dah begitu apa hendak dihairankan kalau ada adik-beradik lain ibu yang umurnya berbeza 40 tahun? Apa nak hairan bila abang dapat cucu, sambil itu dia juga dapat adik baru lalu cucu dan adik boleh jadi sebaya?
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved