ads

Isnin, 7 April 2014

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2014 07:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2014 07:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


lebih 900 penduduk <b>di johor bahru</b> melakukan <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 05 Apr 2014 05:55 PM PDT

JOHOR BAHRU – Keluhan, rungutan dan kekecewaan sukar digambarkan lebih 900 penduduk yang telah membeli rumah flat Taman Mount Austin, di sini selepas projek dijanjikan siap pada 2008 sehingga kini masih terbengkalai.

Pengerusi Pembeli Rumah Flat Taman Mount Austin, Suhaimi Mat Isa, 37, berkata, daripada 10 blok yang mempunyai 911 unit, hanya sebuah blok sahaja berjaya disiapkan pemaju tahun lalu.

Bagaimanapun menurutnya, kediaman yang mula didiami seramai 126 keluarga itu berdepan masalah apabila bukan sahaja tidak dilengkapkan dengan kemudahan asas, malah rumah di tingkat paling atas mengalami kebocoran dan paling bawah berdepan sistem saliran tersumbat.

"Kami duduk dalam keadaan terbengkalai kerana longkang tidak diselenggara dengan baik dan urusan sampah-sarap tidak diuruskan sehingga kami terpaksa mengambil inisiatif sendiri membakar sampah secara bergilir-gilir.

"Mereka siapkan projek dalam keadaan kelam-kabut sehingga ada antara kami yang berdepan masalah bumbung bocor di tingkat paling atas dan masalah sistem saliran yang tersumbat di tingkat paling bawah," katanya kepada pemberita, semalam.

Pembeli sudah bosan

Penyelia, Anuar Othman, 46, berkata, pembeli sudah bosan dan tidak tahu hendak mengadu dengan siapa lagi supaya projek perumahan itu dapat disiapkan segera kerana masing-masing terpaksa menanggung beban hutang bank dan bayaran rumah sewa.

Menurutnya, selepas beberapa perbincangan diadakan bersama pemaju sebelum ini, mereka memberi alasan berdepan masalah dana yang tidak mencukupi, tetapi masih mahu meneruskan projek itu.

"Mereka (pemaju) seolah-olah menggantung kami seperti tidak bertali, sedangkan setiap bulan sejak 2002 kami terpaksa menanggung beban bayaran dengan pihak bank dan bayaran rumah sewa.

"Kami merayu kerajaan tolonglah ambil tindakan segera kerana kami sudah buntu dan tidak tahu hendak mengadu dengan siapa lagi, sedangkan secara terang-terangan mereka telah menipu kami dengan pelbagai janji," katanya.

Pembantu Kemas, Siti Zaharah Mustafa berkata, hasrat untuk memiliki rumah sendiri masih belum tercapai, sedangkan segala bayaran telah dilakukan sejak membeli rumah berkenaan pada 2004.

Menurutnya, dalam keadaan kos sara hidup yang semakin meningkat, mereka sekeluarga dalam keadaan tersepit kerana perlu memperuntukkan lebih RM700 untuk kos kediaman termasuk bayaran rumah yang dibeli.

"Sedih dan kecewa sehingga tak dapat digambarkan kerana hasrat untuk memiliki dan mendiami rumah sendiri masih kabur, sedangkan setiap bulan kami terpaksa menanggung bayaran bank dan sewa rumah.

"Masa mula-mula nak beli dulu, macam-macam mereka janjikan dan kami memang tak menyangka boleh jadi sampai macam ni.

"Kami merayu dan berharap pihak bertanggungjawab dapat memainkan peranan dalam hal ini kerana kami dah tak tahu nak buat apa lagi. Kasihanilah kami dan bantulah kami," katanya.

Kontraktor beri jaminan projek akan siap

Dalam pada itu, wakil kontraktor yang dikenali sebagai Errick ketika dihubungi Sinar Harian berkata, pihaknya sedang berusaha untuk menyiapkan projek itu walaupun bergerak secara perlahan.

"Saya tak mahu komen banyak, cuma saya boleh bagitahu projek tetap akan disiapkan. Apa-apa hal boleh berhubung dengan bos," katanya.

Bagaimanapun apabila diminta nombor 'bos' untuk dihubungi, dia memberi alasan tiada dalam simpanan.

Sementara itu, Ahli Parlimen Tebrau, Datuk Khoo Soo Seang berkata, pihaknya sebelum ini telah memanjangkan perkara itu kepada Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mengisytiharkan projek perumahan terbengkalai bagi menggantikan pemaju baharu.

"Sebelum saya menjadi Ahli Parlimen saya sudah memanjangkan perkara itu kepada pihak kementerian, tetapi pemaju ketika itu tidak bersetuju dan masih mahu meneruskan projek itu apabila tindakan menggantikan pemaju baharu ingin dibuat," katanya.

Katanya, tindakan terbaharu, beliau ada menyuarakan secara lisan kepada Timbalan Menteri  Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Halimah Mohamed Sadique, selain bakal menyusul dengan surat rasmi kepada menteri terlibat.

"Saya akan segerakan membawa perkara ini kepada menteri bertanggungjawab supaya mencari jalan untuk menyelamatkan projek ini dan memenuhi hasrat pembeli memiliki rumah sendiri selaras dengan bayaran yang telah dibuat," katanya.

DIMANA UMNO KUAT DI SITU RAKYAT AKAN DI LAYAN MACAM WARGA BANGSAT .. BN MENANG RAKYAT SENANG DI PERBODOHKAN.

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2014 09:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Mar 2014 09:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2014 09:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2014 09:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2014 09:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2014 09:17 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SUPERMENG MALAYA: <b>Endau</b> - Blogger

Posted: 01 Dec 2013 08:00 AM PST

Mukim Padang Endau merupakan salah sebuah mukim yang terdapat dalam negeri Johor.
Bersempadan dengan negeri Pahang dan Johor, terdapat sebuah pekan yang dinamakan sebagai Endau (sebelah Johor) dan Tanjung Gemuk ( sebelah negeri Pahang )
Pekan Endau mendapat nama daripada nama seorang peranakan India yang bernama "Endau" yang menetap di situ walaupun kawasan itu pada mulanya dibuka oleh Dato' Mohd Ali atas perintah Temenggong Ibrahim. Pekan Endau dikatakan maju kerana menjadi tumpuan orang-orang Cina berniaga, menjadi nelayan dan pembalak-pembalak di kawasan hulu Sungai Endau. Rumah-rumah rakit dibina di kawasan pinggir Sungai Endau dan juga di muara sungai pada awal pembukaannya di Mersing. Pada tahun 1902, Encik Awang Ali (Awang Daik) telah dilantik sebagai Timbalan Pesuruhjaya Kerajaan bagi Endau. 
Pada tahun 1915 hingga 1916, beliau telah dilantik menjadi Pesuruhjaya Kerajaan bagi Endau dan bersara pada 1 Februari 1920. Pejabat Kastam juga telah ditubuhkan pada masa itu untuk ditugaskan memungut cukai dari pedagang-pedagang yang menjalankan perniagaan di Pekan Endau.
Jambatan yang menghubungkan negeri Johor dan negeri Pahang
Sungai yang mengalir dari hulu ( Taman Negara Endau Rompin)
Pekan Endau kurang mempunyai daya tarikannya tetapi Jety Tanjung Gemuk adalah salah satu tempat permulaan bagi mereka yang ingin ke Pulau Tioman.

Kemunduran Endau dipercayai berpunca dari sumpah anak Pahang bernama Damak. Antara bunyinya "bagi orang-orang Endau, masa hadapan bandar ini tidak akan maju seperti apa yang telah saya buat". Hal ini tidak dapat dipastikan kebenarannya namun jika benarlah maksud kata-kata itu, bermakna Endau tidak diberi perhatian dalam usaha-usaha pembangunannya.
Kira-kira 25 km dari Mersing dan 20 km dari Endau, terdapat sebuah pusat peranginan yang sedang dibangunkan. Kawasan tersebut dinamakan Teluk Sari bersempena dengan cerita-cerita orang dulu yang akan bermalam sehari di teluk itu apabila berulang-alik.

Apa yang menarik di Endau ni adalah Taman Negara Endau Rompin dan jugak port untuk naik ferry ke Pulau Tioman.. Dah lama aku teringin nak ke Taman Negara tu tapi belum berkesempatan lagi.
Dan aku tak nak bawak pegi Pulau Tioman lagi. Sebaliknya menjejak beberapa pantai menarik di sekitar Endau yang mungkin agak asing dan belum dibangunkan sepenuhnya.

Penyabong berasal sempena dengan kebiasaan lanun-lanun yang menetap di situ menjadikan tempat itu sebagai kawasan menyabong ayam. 
Nanti kita jejak pantai pantai sekitar Endau ni..................

info sejarah from : Sejarah Endau

Tidak dapat dipastikan tokoh tokoh terkenal yang berasal dari Endau ini, tapi penyanyi ini berkemungkinan berasal dari Endau.
Sayang tidaklah berkembang
Rindu-rindu aduh! sayang merindu
Jauh-jauh orang sudah menjauh
Kasih-kasih aduh! sayang berkasih
Bukan-bukan hamba orang terpilih
Kiri duri kanan pun berduri
Nasib diri begini nasib diri

SUPERMENG MALAYA: <b>Endau</b> - Blogger

Posted: 01 Dec 2013 08:00 AM PST

Mukim Padang Endau merupakan salah sebuah mukim yang terdapat dalam negeri Johor.
Bersempadan dengan negeri Pahang dan Johor, terdapat sebuah pekan yang dinamakan sebagai Endau (sebelah Johor) dan Tanjung Gemuk ( sebelah negeri Pahang )
Pekan Endau mendapat nama daripada nama seorang peranakan India yang bernama "Endau" yang menetap di situ walaupun kawasan itu pada mulanya dibuka oleh Dato' Mohd Ali atas perintah Temenggong Ibrahim. Pekan Endau dikatakan maju kerana menjadi tumpuan orang-orang Cina berniaga, menjadi nelayan dan pembalak-pembalak di kawasan hulu Sungai Endau. Rumah-rumah rakit dibina di kawasan pinggir Sungai Endau dan juga di muara sungai pada awal pembukaannya di Mersing. Pada tahun 1902, Encik Awang Ali (Awang Daik) telah dilantik sebagai Timbalan Pesuruhjaya Kerajaan bagi Endau. 
Pada tahun 1915 hingga 1916, beliau telah dilantik menjadi Pesuruhjaya Kerajaan bagi Endau dan bersara pada 1 Februari 1920. Pejabat Kastam juga telah ditubuhkan pada masa itu untuk ditugaskan memungut cukai dari pedagang-pedagang yang menjalankan perniagaan di Pekan Endau.
Jambatan yang menghubungkan negeri Johor dan negeri Pahang
Sungai yang mengalir dari hulu ( Taman Negara Endau Rompin)
Pekan Endau kurang mempunyai daya tarikannya tetapi Jety Tanjung Gemuk adalah salah satu tempat permulaan bagi mereka yang ingin ke Pulau Tioman.

Kemunduran Endau dipercayai berpunca dari sumpah anak Pahang bernama Damak. Antara bunyinya "bagi orang-orang Endau, masa hadapan bandar ini tidak akan maju seperti apa yang telah saya buat". Hal ini tidak dapat dipastikan kebenarannya namun jika benarlah maksud kata-kata itu, bermakna Endau tidak diberi perhatian dalam usaha-usaha pembangunannya.
Kira-kira 25 km dari Mersing dan 20 km dari Endau, terdapat sebuah pusat peranginan yang sedang dibangunkan. Kawasan tersebut dinamakan Teluk Sari bersempena dengan cerita-cerita orang dulu yang akan bermalam sehari di teluk itu apabila berulang-alik.

Apa yang menarik di Endau ni adalah Taman Negara Endau Rompin dan jugak port untuk naik ferry ke Pulau Tioman.. Dah lama aku teringin nak ke Taman Negara tu tapi belum berkesempatan lagi.
Dan aku tak nak bawak pegi Pulau Tioman lagi. Sebaliknya menjejak beberapa pantai menarik di sekitar Endau yang mungkin agak asing dan belum dibangunkan sepenuhnya.

Penyabong berasal sempena dengan kebiasaan lanun-lanun yang menetap di situ menjadikan tempat itu sebagai kawasan menyabong ayam. 
Nanti kita jejak pantai pantai sekitar Endau ni..................

info sejarah from : Sejarah Endau

Tidak dapat dipastikan tokoh tokoh terkenal yang berasal dari Endau ini, tapi penyanyi ini berkemungkinan berasal dari Endau.
Sayang tidaklah berkembang
Rindu-rindu aduh! sayang merindu
Jauh-jauh orang sudah menjauh
Kasih-kasih aduh! sayang berkasih
Bukan-bukan hamba orang terpilih
Kiri duri kanan pun berduri
Nasib diri begini nasib diri

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


SweetieSaQi: Lunch <b>di</b> Kedai Makan Rahmad, <b>PasirGudang</b>

Posted: 02 Apr 2014 09:35 PM PDT

Selalu pergi makan kat Kedai  Makan Rahamd ni kat Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang tapi tak terfikir nak masukkan entry kedai ni. So masa new year hari tu, Lady Boss belanja lunch kat sini so apa lagi proses snapping bermulalah. Kedai ni memang famous waktu tengahari sebab menyediakan hidangan ikan dan udang yang digoreng dengan sangat cepat. Fast to cook good to eat.....he....he....ya ke....Sebab tu kedai ni waktu tengahari kalau nak pergi beramai mesti nak call and reserve dulu.....Selalunya pergi kedai ni bila ada yang belanja.....he....he...
Papantanda.......hari Jumaat tutup ya.
Nilah specialty kat sini....Ikan Siakap yang digoreng deep fry begitu saja  bersama kulitnya sekali so isi dia memang sangat lembut. Ikan Siakap ni memang digoreng je ya......tak de yang 3 rasa ke 4 rasa ke. Kalau tak salarh harganya dalam RM28.00 seekor.
Udang goreng biasa je ni sepinggan dalam RM20.00 ( seingat saya lah ). Menu kedua yang menjadi pilihan.
Sambal belacan + kuah kari / asam + kicap diberi sekali. Tak payah order...kiranya in the package lah.
Lauk pauk lain yang dijual.
Ni kira favourite we all.......mesti order kacang goreng sambal + tempe goreng sambal + kentang goreng sambal + acar timun........samabl manis dan sedap.
Penuh meja kan....Ikan mesti order 2 ekor , udang sepinggan yang lain tu buat tambahan je...he.....he.....
As usual my plate.......lauk kat sini biasa biasa je.......but the siakap fish memang lembut.
Dalam kedai.....kat tepi laut sebenarnya kedai ni....mengadap Pulau Ubin , Singapore....dekat je....berenang pun sampai...
Pemandanngan tepi kedai makan.
Members of the day....Finance team.....Tq to Lady Boss, Chiang Wan Ching (baju belang belang).

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2014 07:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Saksi dakwa buku &#39;sapu Melayu&#39; diedar <b>di Labis</b> : Online Metro

Posted: 21 Sep 2013 09:36 PM PDT

TRIBUNAL BERSIH

Tribunal Rakyat hari ini diberitahu bahawa bahan berunsur rasis diedarkan di kampung Melayu, didakwa bagi mewujudkan kebencian terhadap calon DAP setempat.

Calon DAP yang tewas di Labis S Ramakrishnan memberi ketengan bahawa bahan edaran itu dalam bentuk buku kecil yang tidak mempunyai nama penerbit.

"Ini ditemui di rumah dan kampung Melayu (di Labis)," katanya kepada tribunal, yang dibentuk untuk meneliti penjalanan pilihan raya umum lalu yang dikritik banyak pihak.

Pendengaran tribunal itu diadakan di Hotel Empire Subang Jaya.

Mengemukakan buku itu sebagai ekshibit, pegawai pengendali Gurdial Singh Nijar berkata, dokumen itu antaranya mempunyai kata-kata seperti:

"Sapu Melayu, Melayu Sakai, Melayu masuk hutan".

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2014 07:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Saksi dakwa buku &#39;sapu Melayu&#39; diedar <b>di Labis</b> : Online Metro

Posted: 21 Sep 2013 09:36 PM PDT

TRIBUNAL BERSIH

Tribunal Rakyat hari ini diberitahu bahawa bahan berunsur rasis diedarkan di kampung Melayu, didakwa bagi mewujudkan kebencian terhadap calon DAP setempat.

Calon DAP yang tewas di Labis S Ramakrishnan memberi ketengan bahawa bahan edaran itu dalam bentuk buku kecil yang tidak mempunyai nama penerbit.

"Ini ditemui di rumah dan kampung Melayu (di Labis)," katanya kepada tribunal, yang dibentuk untuk meneliti penjalanan pilihan raya umum lalu yang dikritik banyak pihak.

Pendengaran tribunal itu diadakan di Hotel Empire Subang Jaya.

Mengemukakan buku itu sebagai ekshibit, pegawai pengendali Gurdial Singh Nijar berkata, dokumen itu antaranya mempunyai kata-kata seperti:

"Sapu Melayu, Melayu Sakai, Melayu masuk hutan".

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved