Khamis, 23 Jun 2011

01 di bekok - Google Blog Search

01 di bekok - Google Blog Search


PERKASA HOMESTAY, SEGAMAT: Tempat Menarik <b>di</b> Segamat - Sungai <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 10:55 PM PDT

Air Terjun Sungai Bantang
Bekok, Segamat
Sungai Bantang Bekok terletak kira-kira lebih kurang 50 km dari bandar Segamat. Ia di bawah seliaan Jabatan Hutan Negeri Johor. Dengan hanya pemanduan kira-kira 1 jam dari bandar Segamat, anda akan dapat menikmati keindahan alam dan kesejukan air di Hutan Lipur ini.

Di kaki sungai

Atas gunung

Jangan lepaskan peluang untuk bermandi manda di sini jika anda berkunjung ke Segamat. Masuk adalah percuma!!

Macamana nak g sana???? Pandu terus dari bandar Segamat ke arah selatan (lebih kurang 40km). Belok ke kiri dan teruskan pemanduan hingga pekan Bekok (lebih kurang 11km). Belok ke kiri dan teruskan perjalanan lebih kurang 6km. Air Terjun Sg. Bantang di sebelah kiri anda.

Selamat bercuti!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

aunizznasr77: Jom kite gie Air Kejun.....

Posted: 05 Jun 2011 03:51 AM PDT

Mandi-manda di Air Terjun di Bekok

Kalau ikutkan badan rasa mcm tak larat, masih lagi dlm proses pemulihan. Tp kesian pula pada anak2 yg teringin pergi mandi-manda. Walaupun tahu cuaca sekarang tidak tentu. Tp utk puaskan hati anak2 bertolak kami ke Bekok utk mandi manda. Jauh? Mmg jauh, tp En suami lebih suka ke sana drp Air Terjun Kota Tinggi. Cik Isteri dan anak2 ikut je la.
Kami bertolak drp Sg Sayong ke Tmn Putri utk bertukar kereta. Almaklum, wira kami lum ada rotex dan insurance lagi. So, mengharapkan Wak Awang la membawa kami anak beranak ke Air Terjun Bekok. Sampai bandar Yong Peng singgah di Econsave beli barang2 utk di makan. Sblm bertolak td kami dah breakfast kat umah. So, terus je kami ke tempat tujuan. Sampai di Bekok kami diberi peluang tuk masuk ke kawasan park kereta didlm kerana Wak Awang adalah org OKU. Sampai je, dpt la sedikit ruang tuk dirikan khemah dan tempat duduk tuk memasak apa yg dibeli tadi. Anak2 & En Suami terus mandi manda, Abis mengoreng nugget, drumet & sosej aku plak masuk sekejap. Tak lama berendam agak2 tak sampai 1 jam. Hujan turun dgn lebatnya. Oleh kerana Muhammad Izz kurang sihat, kami terus kemas2 dan balik.
Singgah di Kluang mkan di Radix. Nasi ayam, order 4 tp Muhammad Izz tak abis mkn sebb tak sihat. Kemudian kami terus balik ke Sg Sayong.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads