Isnin, 18 Julai 2011

01 di muar - Google Blog Search

01 di muar - Google Blog Search


Singgah <b>di Muar</b>

Posted: 14 Jul 2011 04:59 PM PDT

Dalam perjalanan pulang ke kampung tempoh hari, saya sekeluarga ambil keputusan untuk singgah di bandar Muar kerana dah lama tak pekena mee bandung Muar. Kami keluar melalui plaza tol Tangkak dan berhenti di sebuah restoran yang terletak sebelum bandar Muar.


Restoran ini bukan khusus menjual mee bandung, ada juga  nasi campur dan lain-lain. Suasana restoran nampak tidak begitu ceria tetapi keadaan dalamannya agak bersih dan kakak yang nampak macam penyelia di restoran itu pun cun orangnya. Kami hanya makan mee bandung saja kerana hari agak masih awal untuk makan yang berat-berat. Memang gred A sedapnya, cuma sayang mee nya sikit sangat.

Kedudukan restoran ini amat mudah untuk dicari. Jika kita memandu dari arah Melaka, restoran ini terletak di sebelah kiri jalan selepas saja Sekolah Menengah Sains Muar kira-kira satu kilometer sebelum sampai ke jambatan Muar. Terdapat satu deretan kedai di situ.

Bandar Muar


Dalam perjalanan ke BP, kami singgah sebentar di kilang membuat keropok bawang yang diusahakan oleh kakak di Pekan Simpang Lima. Banyak tempahan yang diterima sempena sambutan hari raya nanti. Menurut kakak, keropok bawangnya boleh bertahan hingga lima bulan tanpa berbau tengik jika diikat dengan sempurna. Selain dari mengusahakan keropok bawang kakak juga membeli kerepek lain dari pembekal secara pukal untuk di pek semula.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads