Isnin, 6 Februari 2012

01 di kukup - Google Blog Search

01 di kukup - Google Blog Search


SUATU CATATAN PERJALANAN: KURAU MASIN <b>KUKUP</b> LAUT

Posted: 03 Feb 2012 08:00 AM PST

ALHAMDULILLAH

Hari tu masa ku ke Tg Piai, dalam perjalanan pulang sempat aku korner lipat moto roda tiga ku ke pekan Kukup Laut. Terperanjat aku kerana di penghujung jalan menghala ke jeti tu, punyalah sesak kenderaan mengalah jalan Bukit Bintang.

Kalau nak parking pun, mau kena menapak dalam 2 km juga. Penghabisnya aku bawak moto cabuk ku hingga ke hujung dan aku tunggu kat motor je sementara mak itam pi tengok hasil laut yang dijual di deretan kedai kayu berdekatan.

Hasilnya, dapatlah dia beli sikit ikan kurau masin serta udang kering dan ikan bilis yang masih "fresh" lagi dan harganya katanya murah lebih kurang kat Kota Kinabalu yg mmg terkenal dengan hasil lautnya.

Mana tak murah kat Kukup Laut ni karena hasilannya dari laut depan je tu.

Inilah hasilnya setelah digoreng utk santapan tengahari , ikan kurau masin goreng dengan lada kering dan bawang besar.

Sedap tau hehehe

Alhamdulillah

OK, selamat bercuti buat semua sempena sambutan Maulidur Rasul junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W dan semoga kita dapat menghayati perjuangan Baginda .

Lagi satu hari cuti hari Thaipusam yang pasti kita sebagai umat islam tidak meraikannya , tapi kita kira cuti umum, maka kita pun cutilah juga hehehe




Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads