Jumaat, 21 September 2012

01 di pengerang - Google Blog Search

01 di pengerang - Google Blog Search


Jaga-jaga pembangkang nak buat kacau <b>di Pengerang</b> pulak... Giler <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2012 01:30 AM PDT

Bukan pembangkang namanya jika terima begitu saja projek-projek yang bawa manafaat kepada rakyat tetapi dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional. Kisah penyenaraian FELDA ke Bursa Saham adalah contoh terbaik, dan yang terkini pembangkang hendak buat kacau di Pengerang pulak.
Penduduk berdekatan yang TIDAK TERBABIT langsung dengan projek berkenaan,

Seperti Sungai Rengit, hanya dapat tengok sambil gigit jari. Jadi tidak mustahillah jika mereka merasa cemburu kerana tidak dapat menumpang semangkuk tuah yang bakal dikecapi oleh penduduk tujuh kampung berkenaan.Jadi, sendiri mahu ingatlah kenapa demo itu mahu diadakan di Sungai Rengit!

Durian Runtuh <b>Di Pengerang</b> – Pribumi Perkasa Negara

Posted: 12 Aug 2012 09:45 AM PDT


Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID) adalah satu projek yang akan membawa masyarakat Pengerang ke Mata dunia, Pemilihan Pengerang sebagai hab industri minyak dan gas merupakan satu rahmat kepada Johor kerana pelaburan yang besar akan dicurahkan ke negeri itu.

Pembangunan Rapid akan membuka banyak peluang pekerjaan dan perniagaan yang akan membantu meningkatkan taraf kehidupan rakyat, Walaupun terdapat suara suara sumbang yang seakan akan menolak pembangunan yang hendak dibuat oleh kerajaan dan tidak mahu berubah sebenarnya datang dari mereka mereka yang berkepentingan politik untuk melonjakkan nama mereka dan mengadaikan masa depan penduduk Pengerang.

Saperti mana Chua Jui Meng yang mengatakan projek ini sama dengan Lynas dan Pengerang akan menjadi satu kawasan radio aktif dan telah meracuni pemikiran penduduk untuk melakukan bantahan agar projek Rapid ini di batalkan.

Walaupun penduduk Parlimen Pengerang terdiri dari nelayan dan bekerja kampong mereka tidak dengan mudah mempercayai akan segala tomahan dan madu beracun Chua Jui Meng dan mereka menolak dengan mentah segala hasutan dari puak pembangkang, walaupun Ketua mereka sendiri telah turun untuk berkempen termasuk membawa orang dari luar saperti Taiwan untuk datang ke Pengerang bagi meracuni pemikiran orang kampong, tetapi tidak di indahkan juga. .. selanjutnya baca disini..

Ps/– Tulisan asal untuk ob21.net oleh Obey-One

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads