Ahad, 7 Oktober 2012

01 di pasir gudang - Google Blog Search

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Berakhirnya check <b>di</b> klinik kerajaan <b>pasir gudang</b>...

Posted: 01 Oct 2012 06:52 PM PDT

Assalamualaikum..

Morning...Macam mana life uall??
yang b2b,dah sedia kah semua barang-barang untuk majlis nanti??
mommy2 pulak??? =)

Minggu lepas,aku pergi lagi kk untuk check seperti biasa kan..Konon-konon,macam tak nak pergilah..di sebabkan kes dulu itu...Tapi mak aku pujuk untuk aku check dekat sana,Alang-alang dye pun check untuk kolestrol dye..Ok lah..anak yang solehahkan..ikutkan jelah..Sedapkan hati,cakap misi-misi dekat kk nie dah berubah..

Tapi masa turn aku check,sama je kot..Ok,awak baring di katil,dan tunggu..Dye duk bual-bual dalam 10 minit,baru datang check perut aku..Check pun,sekejap je..5 Minit pun tak sampai kot...Tekan-tekan..dah..
Dengan tak check jantung anak aku pun..Relex je kejenye..Scan itu,jangan cakap le..Memang tah bila lah aku dapat kan..

Ok lah,di sebabkan aku ini sengal-sengal ubi..Tak tanya ape-ape..so aku turutkan jugak..Turun dari katil,aku
duk tengok dye menulis dalam buku merah itu..
awak semua ok ye..jantung anak pun sihat..mak pun sihat..
dalam hati aku,bila lak dye check jantung anak aku??Dengan pegang perut je,dah dapat rasa kot.."sedapkan hati"
Aku cuma tanya misi itu,kenapa aku selalu sakit di atas V..macam mgeras dan perit gitu..Dye cakap tak ada apa-apa..Ok legalah kononnye nie....

Dan tibalah masa aku check dan scan di swasta..Aku pun tunjuk buku merah dan check itu ini..Doc tanya aku,hari khamis ritu,doc ada dengar jantung anak awak???Aku cakaplah tak surelah..Tapi dye ada check perut saya guna tangan..Doc leh gelak..Itu bukan cek jantung anak awk..Itu nak tengok perut awk je..Tapi kenapa,dalam buku ini dye say OK???Saya pun tak paham,apa yang dye tulis dalam buku awk ini..Dye cek ape je???
Masak..Aku nak jawab ape nie??hihihi..
Last-last aku ambik keputusan dengan doc hani itu..Aku akan follow up check dengan dye je..Dapat tanya itu ini dengan bagusnya..Boleh dengar lagi jantung anak kesayangan aku ini lagi.Lega pun lega..kalau nak scan pun boleh..

"Aku ini jadi takut,di sebabkan ada 1 news dari kawan group aku di facebook..Anaknya meninggal dalam kandungan..Salah satu puncanye..masa dye 5 bulan..Doc or misi di kk,tempat dye check kandungan itu bagitahu,anak yang di kandungnya ok..Sihat..Tapi dye tak sedap hati..Rasa macam ada tak kena je dengan perut dye..So Dye cek di HKL..7 bulan,baru dye tahu Rupanya anak yang di kandungkannye itu,dah meninggal 2 bulan lepas..kena bersalinkan itu hari jugak...Ko orang bayangkan,dah le anak sulung..Mak yang tak tahu ape-ape..Terima berita macam itu..Sedih giler kotkan..Kalau aku lah..subahallah..tak tahu nak jadi pe..huhu.."

Bukan aku nak cakap kk tak bagus..Kekadang pakar pun sama je..Cuma kita sebagai pengguna,kena ambik tahu tau..Sebab,kalau dah terjadi sesuatu,barulah nak menyesal..Tak bergunakan..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads