Ahad, 25 November 2012

01 di tebrau - Google Blog Search

01 di tebrau - Google Blog Search


4fn1mf-family: Berfoya-foya Dengan Along <b>di Tangkak</b>...

Posted: 21 Nov 2012 04:52 AM PST

Semalam ibu dan along berfoya-foya di Tangkak.
Angah sedang menduduki SPM, Naurah sedang menduduki exam SDEA,
Beby masih ada tuisyen di sekolah dan Farouk masih dalam tempoh berpantang....

Ibu berdua je dengan along...

Maklum la along jadi driver.
Lagi pun cuti semester along dah tinggal tak berapa hari lagi.
Balik bercuti dalam keadaan si ibu yang sedang sibuk dengan pelbagai urusan.....huhuhu...
 Bawa along pergi makan dulu..
Isi perut kenyang-kenyang baru best meronda-ronda....
 Along order beef carbonara spaghetti dan mushroom soup....... 

Ibu pulak pilih Italian Herb Chicken Chop dan lemon tea.....
Lepas makan operasi kami bermula.
Masuk kedai kain, kedai tudung dan butik.
Hasil rembatan ibu yang tak hinggat.
Sekali nak bayar terbeliak biji mata.
Nasib baik ada bawa stok duit lebih.
Itupun duit yang ayah bagi untuk persediaan anak-anak untuk sesi persekolahan tahun depan..
Sorry ye ayah, ibu "terguna" duit itu........
Along pula beli tudung dan blouse......
Dah..dah..dah...jom kita balik.
Dompet ibu dah habis + kering kontang.
Nasib baik gaji bulan November ibu belum tergerak hati nak ambil.
Kalau tak, jawabnya takde makna la cuti-cuti Malaysia hujung bulan ni.....huhuhu...

*Sentiasa ingat pesanan abah ibu,
 kalau duit gaji masuk seawal mana pun jangan diusik sebelum 26hb.....
Anak abah ni seorang yang patuh pada pesanan abah tau....

Sama-sama kita berdoa untuk rakyat Palastin:
Ya Allah....Ya Rahman... Ya Karim...Ya Mukmin... Ya Jabar... Ya Amin ,
 selamatkan saudara-saudara Islam ku di Gaza daripada israel laknatullah.. 
kuatkan iman mereka, kuatkan semangat mereka untuk mempertahankan Masjidil Aqsa di sana.

Sebagaimana Engkau pernah menghantar burung2 ababil untuk menghancurkan tentera gajah Musyrikin,maka kami memohon kepadamu Ya ALLAH..
turunkan lah bantuan Mu kali ini kepada orang-orang Islam di Palestin.
Hancurkan lah rejim Zionis.....amin..amin..aminn...

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads