Selasa, 5 Februari 2013

01 di parit raja - Google Blog Search

01 di parit raja - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 09:47 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Selatan Online - Seloka sinikal Anwar <b>di Parit Raja</b>

Posted: 02 Dec 2012 06:00 PM PST


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at abujihad98(at)gmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 107.21.60.85
Client IP: none
Forwarded For: none

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 09:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

15000 <b>Di Parit Raja</b> Petanda Sahih Anak Johor Bumi Kiyai Sudah <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 08:31 PM PST

Lautan rakyat Johor kelmarin membanjiri Dataran Rakyat, Parit Haji Salleh Ros, Parit Raja sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat Negeri Johor malam tadi.
Walaupun pada awalnya disebelah petang terdapat sedikit hujan, namun kehadiran luar biasa ini menunjukkan semangat perubahan politik rakyat negeri ini.

Program pada sebelah malamnya bermula dengan ucapan wakil-wakil badan bukan kerajaan NGO yang membawa agenda perjuangan hak rakyat.

Antaranya termasuk NGO Anti-PPSMI, Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase), Gerakan Mansuh ISA (GMI), Hak Air Untuk Semua (Haus), Gabungan Menuntut Royalti Kelantan 'R', Persatuan Anak Peneroka Felda (Anak), Gabungan menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), NGO Pengerang, serta NGO alam sekitar dan Anti Lynas.

Turut berucap menyemarakkan lagi himpunan kebangkitan rakyat malam tadi ialah Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta Tuan Haji Muhammad Sabu yang merupakan Timbalan Presedin PAS.


Mereka telah memberi ucapan penutup sekaligus menjawab beberapa tuduhan - tuduhan songsang yang dikemukakan oleh Umno sepanjang perhimpunan agung parti itu.
-----------------------------------------------------------
Mungkin ramai anak-anak muda yang tidak mengetahui tentang sekolah-sekolah pondok di Johor yang tidak kurang popular suatu ketika dahulu. Ramai pemuda dari kampung gua di Parit Perak merantau ke Johor untuk berguru di sekolah-sekolah pondok di sana. Tapi bukan era gua era datuk gua... wakaka.  

Johor sudah bangkit.. Alhamdulillah

Seloka sinikal Anwar <b>di Parit Raja</b> « ibn_bacoks

Posted: 01 Dec 2012 08:31 PM PST

Rumah > Uncategorized > Seloka sinikal Anwar di Parit Raja

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64682_341157582648322_873491394_n.jpg

SRI GADING – "Tanya sama Najib, apa sebab goyang, nanti jawab Najib, Sabah nak hilang," demikian seloka bernada sinikal yang dinyanyikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang Malaysia ketika menyampaikan ucapannya pada malam Himpunan Kebangkitan Rakyat Johor, di Dataran Rakyat, Parit Salleh Ros, Parit Raja, dekat sini, semalam.

Anwar berkata, dahulu negeri berjolokan Darul UMNO ini terlalu kuat buat parti itu, sebaliknya kini mentaliti itu telah dibenamkan dengan buktinya kehadiran lebih 20,000 manusia ke tapak program.

"Johor yang saya tahu kubu Umno. Itu dulu. Maknanya apa yang disaksikan sekarang (Himpunan malam ini) sukar dimengertikan dalam Perhimpunan Agung UMNO. Tapi ditukar Perhimpunan Agung Anwar (kena hentam).

"Tapi dia tak faham. Ini dia (himpunan) ada Taurah kebangkitan rakyat. Ini bukan soal tokoh ini kesedaran rakyat, tuntut hak mereka.

"Malam ini (begitu ramai) di Johor. (kalau) Kedah, Kota Bharu tak heran. Ini Johor. Apa nak jadi ni. Alhamdulillah, ada fenomena kebangkitan rakyat. Ia di mana-mana. Tak (saya bersama) masyarakat India. Ingat tak ramai. 5-6 ribu berkumpul di Ulu Tiram," katanya lagi.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 09:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

LIHATLAH DIRIMU: PERISTIWA <b>DI</b> MALAM "EKSPO <b>PARIT RAJA</b>"

Posted: 04 Apr 2012 05:45 AM PDT


Salam ukhwah blogger yang dihormati. Alhamdulillah hari ini kita masih lagi diberi nikmat iman dan akal. Teruskan kehidupan kita dengan riang dan gembira. Baru-baru ini saya berniaga di ekspo parit raja, johor. Memang meriah dengan ramainya gerombolan manusia berpusu-pusu memasuki pasar. Senario di pasar parit raja sukar digambarkan melalui perkataan, hanya mereka yang melihat dan pergi sahaja dapat membuat kesimpulan sebenar.
Dalam sibuk berniaga menjual baju budak-budak kecil. Seperti lazimnya saya dapat pelbagai pengalaman dan pengajaran yang mungkin kita boleh ambil sebagai iktibar. Firstly, kesibukan di sini bolehlah saya analogikan macam orang mengerjakan saie, sofa dan marwah. Betul punya ramai, sampai berhimpit-himpit. Maka timbullah masalah-masalah kegoyangan iman berlainan jantina. Ada yang mengambil kesempatan, meraba-raba, berpelukan, saling berpegang tangan (takut kekasihnya diambil kesempatan), padahal dia yang nak ambil kesempatan. Bagi mereka ruangan ekspo-ekspo inilah sebagai peluang yang tidak boleh dilepaskan untuk buat perkara yang dikeji itu.
Abang-abang dan akak-akak, mari kita kira balik, berapalah sangat amalan kita dibulan ramadhan ni. Siang beramal, malam menggatal. Setiap apa yang seronok di dunia ini sekejap. Mereka yang tak dapat mengejar dunia akan rasa kegagalan, manakala mereka yang sudah menikmati nikmat dunia akan merasa kekurangan. Heyy wanita janganlah terpedaya kepada kekasih yang nakkan "body" je. Lepas dah dapat rasa, pakwe kamu tu akan tinggalkan punya. Kalau tak kena tinggal pun, asyik kena marah je. Kamu pula akan sentiasa serba salah, sebab tubuh kamu telah diratah free. Nak marah pakwe takut dia lari, lalu kamu redha je dengan apa yang kaum laki ni lakukan.
Lelaki ini kalau nak tahu, dia suka benda yang belum dicuba. Lebih-lebih lagi barang yang berharga pada wanita. Maksiat ini enak bagi yang kurang imannya. Ibarat cuba sekali pasti nak lagi. Lepas mereka dah dapat barang berharga tersebut, mereka akan cari yang lebih berharga. Contoh, mula-mula mereka ajak kalian keluar makan, maka benda yang berharga adalah bagaimana nak pegang tangan kalian. Kedua, selepas dapat pegang tangan, mereka akan berfikir cara mendapat kan pelukan seorang wanita. Setelah berjaya misi berpelukan, mereka akan ajak kalian ke kamar, taman-taman atau tempat yang sunyi. Disebabkan serba salah kalian kerana body telah dijamah, maka kalian ikutkan je kehendak kaum lelaki (pakwe). Lalu disinilah, syaitan akan membawa rombongan daripada pangkat jeneral hingga prebet untuk memastikan hasutan dan bisikannya menemui kejayaan dipenghujungnya.
Masa berpelukan  ibarat dijamah, bila dah berjaya mendapatkan mahkota paling berharga, diri kalian ibarat diratah.(yurm3x). Analoginya ibarat meratah tulang ayam, sedap gitukan. Syaitan dan kuncu-kuncunya pun berkata "wahai anak buahku, jom cari orang lain pulak, kita telah peroleh kejayaan pertama". Si lelaki akan berkata "you menyesal ke, jangan risau I akan bertanggungjawab" itu kira bagus punya ayat dalam masa yang sama ayat tersebut bukanlah yang dikehendaki oleh syara' islam. Kalau yang jahat sikit "ok, sekarang you boleh cari jantan lain, I dah takda papa hubungan lagi dengan you". Si lelaki hanya boleh berkata bertanggungjawab, tetapi mampukah dia bertanggungjawab di depan ALLAH di akhirat kelak. Setakat bertanggungjawab sebagai suami di dunia boleh la. Tapi siapa pula yang hendak menanggung azab kalian (wanita) diakhirat kelak.
Fuhh memang dasyat ayat manis seorang jejaka. Sehingga yang wanita retak "keayuannya". Sudah-sudahlah bermain cinta yang belum tentu baik kesudahannya. Yang pastinya kemungkaran dan kemaksiatan pasti berlaku walaupun sedikit. Bagi mereka yang belum terjerumus kea lam penzinaan, cepat-cepatlah kembali kepada jalan yang lurus(islam). Ketahuilah, hebat mana pun keimanan didada kita, kita pasti akan tewas jika kita menjinak-jinakkan diri kea rah perbuatan fasya'. Fasya' adalah perbuatan yang berkaitan kemaluan, keghairahan, nafsu sex, sumbang mahram dan mukadimah zina.
Al-hasilnya, sama-samalah kita ingatkan diri kita masing-masing, supaya sentiasa mengingati ALLAH dan balasannya diakhirat kelak. Setiap amalan baik walaupun sebesar zahrah, akan dibalas berdasarkan kebaikan tersebut. Setiap amalan jahat walaupun sebesar zahrah, akan dibals berdasarkan kejahatan tersebut. Saya ada serangkap pantun.
Mahkota indah perlu dijaga,
Ibarat berlian di dalam peti,
Bercintalah kita kepada yang ESA,
Insyallah, jumpa cinta sejati.
                                                  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads