Jumaat, 15 Mac 2013

01 di johor bahru - Google Blog Search

01 di johor bahru - Google Blog Search


faizal yusup: Seminar Analisis Kewangan <b>di Johor Bahru</b>

Posted: 20 Feb 2013 04:43 PM PST


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...
Hujung minggu yang lalu pada 16 dan 17 Feb 2013, FY bersama Exco Pribumi telah menjalankan seminar Financial Analysis bersama En Shamsuddin Yahaya CFA di Hotel Grand Blue Wave, Johor Bahru. Seminar ini dianjurkan oleh pihak Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia dikhaskan untuk Remisier dan Dealer yang berlesen. Ia percuma kerana dibiayai oleh Bumiputera Dealers Rep Education Fund.
Seminar sebegini sebenarnya penting bagi melengkap dan memantapkan ilmu pengetahuan para remisier dan dealer kerana mereka merupakan front liners kepada pelabur-pelabur pelanggan mereka secara amnya. Saranan pasaran yang baik pastinya akan mengembangkan ekonomi para pelabur di dalam jagaan mereka dan seterusnya meningkatkan ekonomi ummah.
Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan di sini FY sertakan gambar-gambar suasana sepanjang seminar itu dijalankan.






' style='padding: 0; border: none;'/>

Tempat menarik <b>di Johor Bahru</b> – Dataran Kota Iskandar | Makan <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2013 07:52 AM PST

Tempat yang menarik di Johor Bahru ini boleh anda lawati sekiranya anda berkunjung ke Kota Iskandar di Nusajaya iaitu  kawasan yang menempatkan bangunan-bangunan pentadbiran yang terletak di bawah pentadbiran Kerajaan Negeri Johor.

Kota Iskandar

Kota Iskandar (Photo credit: MATsHaH (الهوايات®))

Kota Iskandar ini sebenarnya hanya terletak bersbelahan sahaja dengan Puteri Harbour yang lebih terkenal sekarang dengan Hello Kitty Inddor Theme Park, yang termasuklah Bob The Builder dan lain-lain lagi.

Jadi kiranya anda ke Puteri Harbour jangan lepaskan peluang ke tempat menarik ni. Dataran ini juga mengandungi sebuah grand-stand  untuk pelbagai tujuan seperti ekspo, temasya negeri, ruang pameran dan majlis-majlis yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Johor.

Kota Iskandar

Kota Iskandar (Photo credit: MATsHaH (الهوايات®))

Kalau ke sini jangan lupa datang dan melihat-lihat plaq-plaq yang menceritakan tentang sejarah-sejarah negeri JOhor. Di antara yang boleh menarik perhatian anda ialah seperti nama-nama pemerintah dan sultan-sultan yang pernah memegang takhta pentadbiran kerajaan Johor, nama-nama anak Johor yang terbilang, bermula dari Sultan Alauddin Riayat Shah II hinggalah ke Sultan yang terkini iaitu Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar. Termasuk juga Menteri Besar Johor yang pertama iaitu Dato' Jaafar bin Ibrahim iaitu bapa kepada Dato Onn bin Jaafar .

Tempat yang menarik di Johor Bahru ni pastinya akan meninggalkan kenangan pada anda sekeluarga, jadi jangan lupa kamera ya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads