Jumaat, 5 April 2013

di negeri johor - Google Blog Search

di negeri johor - Google Blog Search


Bendera PKR dan PAS diconteng dengan lambang Salib <b>di negeri</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 04:25 PM PST


Tidak cukup dengan berbagai-bagai jenis keganasan dan vandalisma yang dilakukan oleh samseng-samseng yang diupah RM30 oleh UMNO terhadap apa saja yang menjadi milik PKR/Pakatan Rakyat.. kini bendera pula menjadi mangsa..

Kejadian dilaporkan telah berlaku di sebuah negeri yang dikatakan sebagai Kubu kuat terakhir bagi UMNO di Selatan Semenanjung..

Meskipun negeri tersebut merupakan kubu kuat bagi UMNO sebuah parti yang membela nsaib orang Melayu kononnya, perlu kita ketahui bahawa orang Melayu di Johor adalah orang Melayu paling miskin di Malaysia.

Ini menurut Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Syed Ali Alattas baru-baru ini dalam satu kenyataan yang boleh di baca di ( SINI )

Mungkin kerana terdesak kerana kemiskinan maka samseng upahan UMNO di Johor terpaksa mengambil upah menconteng bendera PKR dan PAS dengan lambang salib pula..


Laporan dari MSO mengatakan..

Satu perbuatan jahat yang sungguh mencelakan dilaporkan berlaku di Johor malam tadi apabila bendera PAS dan PKR dicalitkan (print) dengan lambang salib. Kejadian itu berlaku di Batu Pahat Johor.

Selain bendera itu dicop dengan lambang salib ianya juga ditulis dengan perkataan-perkataan buruk menghina kedua-dua parti itu, ini menggambarkan si pelakunya seorang yang belum tamadun ataupun "gedebe tahi kucing."

Cara berpolitik tidak bermoral ini juga menunjukkan pihak yang melakukan perbuatan itu dalam keadaan terdesak dan nazak.

Tidak dipastikan apakah perletakan lambang salib itu pada bendera kedua-dua parti itu yang telah dipasang, atau ia disiapkan awal-awal kemudian dipasang malam tadi.

Beberapa helai bendera yang dicop lambang salib itu telah diturunkan. Satu laporan polis berhubung kejadian itu dikatakan telah dibuat pagi ini - laporan sepenuhnya sila baca di ( SINI )


Budaya apa agaknya yang pemimpin-pemimpin UMNO cuba terapkan di sini selain dari budaya kurang ajar dan tidak bertamaddun?


Saksikan juga bagaimana di negeri ini anak-anak Melayu yang masih bersekolah diajar untuk menjadi kurang ajar dengan menunjukkan isyarat lucah kepada beberapa pemimpin dari Pakatan Rakyat di ( SINI )

# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.

Sultan mahu NGO <b>di Johor</b> sentiasa bekerjasama demi <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2013 02:24 PM PDT

Posted on March 14, 2013, Thursday

JOHOR BAHARU: Sultan Johor Sultan Ibrahim semalam meminta semua badan bukan kerajaan (NGO) di negeri itu sentiasa bekerjasama dan bersatu padu demi kemakmuran negeri Johor.

Titah baginda anggota NGO juga perlu bersama-sama bekerja kuat agar masa depan Johor lebih terjamin.

"Janganlah hidup berpe-cah-belah, jangan bergaduh sesama sendiri dan jagalah negeri ini," titah baginda pada majlis menerima menghadap wakil 60 NGO kaum India daerah Johor Baharu, di Istana Pasir Pelangi, di sini.

Baginda yang berkenan meluangkan masa kira-kira sejam bersantap bersama hampir 200 wakil NGO itu turut melahirkan kegembira-an dan berbesar hati dengan kehadiran mereka.

Titah Sultan Ibrahim, baginda juga mahu wakil NGO dari kaum Melayu dan Cina berkunjung ke istana bagi berkongsi gambaran kehidupan rakyat di negeri itu.

Selain itu, baginda juga mahu ada wakil daripada kaum Melayu, Cina dan India dalam urusetia sempena program Kembara Mahkota Johor yang dijangka diadakan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13.

"Setakat ini belum difikirkan tema untuk program kali ini tetapi saya mahu pergi ke tempat yang belum dilawati. Atur cara kembara kali ini nanti akan lebih menumpukan program kebajikan," titah baginda.

Sementara itu, wakil kum-pulan NGO terbabit, M. Soorianarayanan berkata pihaknya mengambil berat pesanan Sultan Ibrahim yang mahukan pelbagai NGO sa-ling bekerjasama.

Soorianarayanan yang juga Pengerusi Persatuan Penjaja India Johor Baharu berkata kesemua NGO kaum India di negeri itu juga sentiasa menjunjung taat setia kepada Sultan Johor. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads