Jumaat, 21 Jun 2013

01 di pasir gudang - Google Blog Search

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Isamuddin Isa: Kempen <b>Di</b> hari-hari Terakhir Parlimen <b>Pasir Gudang</b>

Posted: 03 May 2013 11:34 AM PDT


Alhamdulilah, hari ini aku mengutip satu lagi pengalaman berharga dengan berkempen secara rasmi di Parlimen Pasir Gudang. Seperti yang lain sedia maklum, aku adalah penyokong Barisan Nasional.. Hari ini aku mengikuti calon Dun Permas Jaya, dalam siri kempennya..

Banyak yang aku belajar pada malam ini. Dari segi koordinasi, bekerjasama, crowd control dan cara berpidato orang Johor.. Malam tadi kami berkempen di sekitar Masai dan Perjiranan 10 Pasir Gudang. Dalam perjalanan ke Perjiranan 10, aku terserempak dengan Calom Parlimen Pasir Gudang, Hajah Normala Bt Abdul Samad. Sopan santun orangnya, wakil wanita yang diketengahkan BN bagi memperkasakan wanita di Negeri Johor seterusnya negara Malaysia.

Apa yang menarik perhatian aku adalah berkenaan cara Dato Seri Khaled Nordin, Calon Dun Permas Jaya berpidato. Pidatonya bersahaja dan tenang. Tak perlu meninggikan suara atau menjerit-jerit untuk menarik perhatian pendengar. Isu dan hujah serta aku janjinya sahaja sudah boleh membuatkan orang ramai bertepukkan.. Lawak jenaka ringannya juga tidak melampau-lampau hingga menghina pihak lawan dapat menarik perhatian..

Bila ditanya kepada mereka yang lebih veteren, katanya ini lah style orang Johor berpidato, xpayah menjerit mahukan orang tepuk tangan, biar isi pidato kita sendiri yang menarik perhatian mereka. Nampaknya style pidato ini tidak ada pada aku, aku harus mempelajarinya, ini kerana seperti kata orang BN yg lebih veteren, ini adalah gaya pidato orang Johor.. Tak perlu jerit, sekadar highlight kan fokus pidato kita, pasti hadirin sendiri akan memahaminya. (style pidato aku selalunya tinggi kan suara sikit untuk tarik perhatian)

Apa pun terima kasih kepada BNYV Johor yang memberi aku peluang ini. Esok adalah kempen terakhir yang aku mampu sumbang untuk Parti ini.. Semoga sumbangan yang kecil ini dapat memenangkan parti ini. Barisan Nasional Youth Volunteer (BNYV) Johor adalah badan kesukarelawan muda yang menyokong Barisan Nasional. Semua gerak kerja kami dilakukan secara sukarela agar rasa perjuangan dan sayangkan parti itu dapat disemai dalam kalangan kami.. =)

Calon KEADILAN mahu pastikan ada hospital kerajaan <b>di Pasir</b> <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2013 12:17 AM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

PASIR GUDANG 15 APRIL: Berkhidmat sebagai doktor bukan penghalang kepada calon KEADILAN Pasir Gudang, Dr Faidhi Saidi untuk memastikan harapan rakyat setempat untuk memperoleh rawatan kesihatan di hospital kerajaan tercapai.

Dengan iltizam supaya hospital kerajaan dibina di Pasir Gudang selepas memenangi pilihan raya umum nanti, Faidhi berkata, kesihatan dan keselamatan rakyat bawahan adalah menjadi tanggungjawab kerajaan dan pemimpin kawasan.

Dr Ahmad Faidhi Saidi3"Sebagai bekas doktor, saya akan pastikan pembinaan hospital kerajaan di Pasir Gudang supaya rakyat tidak terbeban untuk mendapatkan rawatan di hospital swasta.

"Kalau ikutkan senarai pemilih, Parlimen Pasir Gudang mempunyai 106,000 pengundi, dicampur golongan kanak-kanak dan remaja boleh cecah 300,000 penduduk. Tapi satu hospital kerajaan pun tak ada," katanya kepada Keadilan Daily.

Faidhi juga menjamin penduduk tidak akan terdedah kepada pencemaran berikutan Pasir Gudang merupakan kawasan perindustrian.

"Kita bukan sahaja tawarkan perkhidmatan kesihatan yang baik, ubat-ubatan berkualiti, malah menjamin kesihatan rakyat supaya tidak terdedah kepada ancaman bahaya akibat kualiti udara sekitar kawasan perindustrian.

"Saya pasti rakyat terkesan dengan tawaran ini kerana sepanjang pertemuan, penduduk menerima baik tawaran kita," kata doktor yang berkhidmat selama 21 tahun itu.

Tambahnya, gerak kerja jentera yang kuat daripada peringkat akar umbi sangat dihargai demi memastikan kemenangan KEADILAN.

"Di Pasir Gudang, tiga bilik gerakan utama telahpun beroperasi untuk memudahkan gerak kerja jentera dalam tempoh berkempen.

"Risalah penerangan juga sudah diedar dan 2,000 bendera telah dipasang. Walaupun ada bendera yang dibakar dan dibuang penyokong Umno, kita yakin rakyat tahu menilai untuk memilih," kata Faidhi yang pernah dicalonkan di Parlimen Sri Gading pada PRU 2004.

Mengulas lanjut, Faidhi berkata, potensi menang cerah walaupun jika terpaksa berdepan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin yang disebut-sebut antara calon bakal Menteri Besar Johor untuk BN.

"Pasir Gudang kawasan campuran meliputi 49 peratus Melayu, 38 peratus Cina manakala India serta Sabah Sarawak 12 peratus.

"Generasi di sini juga tidak terlalu tua dan terlalu muda. Kawasan di sini juga tiada kampung tradisi, tetapi kebanyakannya kawasan taman, itu pun ada 10 kampung setinggan sahaja, jadi kita kategorikannya sebagai 'semi urban'.

"Kerjasama dengan dua komponen parti DAP dan PAS juga kuat dan saling bantu membantu, sebab itu semangat untuk peroleh kemenangan tinggi," jelasnya.

Pada PRU 2008, calon BN, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berjaya memenangi 35,849 undi berbanding calon KEADILAN, Mohd Rizan Mohd Saman yang menerima undi 18,568. – NS

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=50432

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads