Selasa, 19 November 2013

01 di johor bahru - Google Blog Search

01 di johor bahru - Google Blog Search


Gambar budak lelaki yang hilang <b>di</b> Villa Nabila, <b>Johor Bahru</b>

Posted: 18 Nov 2013 05:07 AM PST

Gambar budak lelaki yang hilang di Villa Nabila, Johor Bahru - Berdasarkan maklumat terkini yang diperolehi sekitar jam 6.30 petang tadi, seramai 22 budak yang hilang daripada 30 orang sudah ditemui oleh pihak berkuasa manakala seorang lagi masih giat dicari sejak Sabtu lalu.

Jom jana pendapatan RM6,000 di YOBSN dengan mudah dan tanpa risiko. Anda tidak perlu cari customer, tidak perlu jual produk, bukan MLM, tidak perlu jual top-up. Anda hanya duduk di rumah namun duit masuk.

Ketika ini, sekeping gambar budak-budak terlibat sebelum dan selepas kejadian misteri di Villa Nabila sedang berlegar-legar di laman forum dan facebook page tempatan. Cuba anda perhatikan? Ada yang pelik dapat diperhatikan dalam gambar di bawah. Seperti kerasukan pula?


Selain itu, satu lagi gambar yang didakwa wajah sebenar budak lelaki yang masih hilang turut tersebar di laman sosial. Sejauh manakah kebenaran maklumat ini?

Nizar: Misteri 23 Remaja Hilang <b>di</b> Villa Nabila, <b>Johor Bahru</b> JB <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2013 11:50 PM PST

Berita cerita 23 remaja hilang di Villa Nabila Johor Bahru (JB) : Sekarang tersebar luas di Internet terutamanya di Facebook dan blog Malaysia dikatakan seramai 23 remaja hilang daripada 30 orang remaja yang telah masuk ke Villa Nabila, Johor Baru pada 18 November 2013. Sehinggakan…..
Ada cerita yang mengatakan 23 remaja yang hilang didakwa telah disorok oleh hantu (makhluk halus yang menghuni Villa Nabila, Johor Bahru itu). Itu kata mereka…..
Berita & tersebarnya cerita 23 remaja hilang di Villa Nabila Johor Bahru telah menyebabkan jalan sesak di depan Pantai Lido seawal pagi tadi. Kesesakan telah berlaku dari Jalan Skudai ke Danga Bay dek kerana penyebaran cerita dan kisah 23 remaja hilang ini.
Walaubagaimanapun, semakan Berita Semasa terhadap laporan & kenyataan rasmi pihak polis sehingga ke sekarang ini hanya menerima 1 laporan polis mengenai kehilangan anak mereka. Persoalan Berita Semasa yang lain, Kemana perginya 22 keluarga lain??
Ibu kepada remaja hilang di Villa Nabila Johor ini, Mohd Izzat Izzudin Hussin, 16 tahun telahpun membuat laporan polis di Balai Danga Bay pada pukul 1 pagi tadi 18 November 2013 (isnin)

Gambar Sekitar Kejadian Kisah Kehilangan Remaja di Villa Nabila Johor Bahru?





P/S : Jadi, nasihat Berita Semasa untuk mengelakkan keadaan tidak senang seperti yang berlaku sekarang, lebih-lebih lagi pelbagai versi cerita dan kisah berkenaan kononnya misteri 23 remaja yang hilang ini, nantikan sahaja tindakan dan pengesahan daripada pihak polis sendiri.

- berita semasa

TERKINI! - Cerita Palsu Di Villa Nabilla <b>Di Johor Bahru</b> bukan 23 <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2013 09:35 PM PST

TAOTAUAJER - Mungkin ada di antara korang pernah dengar cerita misteri tentang Villa Nabilla di Johor Bahru yang penuh dengan misteri dan dikatakan berhantu. Terkini Kejadian yang berlaku di Villa kembali lagi dimana Kejadian Lama Sudah Berlaku Semula . Kecoh Di Villa Nabila Sebab kehilangan Budak yang memasuki villa itu untuk melihat sendiri misteri yang terdapat di Villa tersebut.

Berita palsu 23 remaja hilang di Villa Nabila pada 18 November 2013. Kecoh dilaman sosial apabila 23 orang dilaporkan hilang daripada jumlah 30 orang manakala 7 lagi terselamat setelah memasuki Villa Nabila. Laporan yang tersebar di laman sosial Facebook yang mendakwa terdapat kira-kira 30 remaja yang hilang di villa terbabit menyebabkan villa tersebut dikerumuni orang ramai sejak awal pagi tadi. Sebelum insiden, seorang remaja yang berusia 16 tahun dilaporkan memasuki kawasan tersebut bersama beberapa rakannya sebelum hilang sejak malam semalam.
Namun itu semua tidak benar apabila :

Hakikatnya, pihak polis hanya menerima satu laporan polis mengenai seorang remaja yang disahkan hilang di lokasi tersebut. 

Polis akhirnya tampil memberikan kenyataan yang benar tentang kes kehilangan remaja di villa tersebut. Berikut adalah artikel berita yang dikongsikan:

JOHOR BAHRU: Polis Johor mengesahkan hanya seorang remaja, bukan 23 hilang di banglo tinggal di Jalan Skudai, dekat sini, hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Superintendan Abdul Samad Salleh, berkata pihaknya hanya menerima satu laporan berhubung kehilangan seorang remaja berusia 16 tahun sejak Sabtu lalu.

"Laporan itu dibuat ibu mangsa jam 1 pagi tadi dan beliau dimaklumkan rakan anaknya, mangsa didakwa memasuki kawasan villa tinggal berkenaan," katanya.

Sementara itu sejak jam 8 pagi tadi kawasan sekitar villa tinggal itu dipenuhi orang ramai susulan hebahan berita kehilangan remaja berkenaan dalam laman sosial.

Pasukan polis dihantar ke tempat kejadian bagi mengawal keadaan.

Identiti Remaja Hilang: Mohd Izzat Izzudin Hussin, 16 tahun


Video temubual penjelasan akan Tragedi VIlla Nabilla NOV 2013





Update Terkini 19 November 2013: Mohd Izzat Izzudin Hussin Remaja Hilang Kini Ditemui
Remaja, Izzat Izzudin Husin dilaporkan hilang Sabtu lalu di Villa Nabila telah ditemui selepas tengah malam tadi. Apa yang peliknya, dia bukan ditemui di lokasi kejadian tetapi di Flat Desa Mutiara, jauh dari Villa Nabila. Menurut sumber, Izzat dan rakannya, dikatakan menonton filem Highland Tower.
Mereka kemudian membuat keputusan mencari tempat 'keras' untuk dikunjungi secara berkumpulan. Dalam kumpulan kira-kira 20 orang itu mereka ke Villa Nabila pada lebih kurang jam 4 pagi.
Setelah berada di situ, semua keluar melalui jalan belakang, dan berhenti rehat di Masjid Kolam Air sewaktu azan berkumandang, sebelum mereka bersurai. Izzat membuat keputusan tidak pulang ke rumah dan tinggal di rumah rakannya. Selepas Buletin Utama menyiarkan berita kehilangannya, orang awam menetap di flat terbabit, mengenali identiti Izzat kemudian bertindak menyalurkan maklumat tepat kepada polis.

TAOTAUAJER : Hahaa... Satu Malaysia kena TROLL! .Sungguh banyak spekulasi sehinggakan tak tau mana cerita yang benar sehinggakan polis mengeluarkan pengesahan akan kejadian tersebut. Tah macam mana ada tersebar cerita 23 orang hilang pulak? Last-lastnyer yang hilang tu menyorok kat tempat lain. Apa pun cerita di Villa Nabila ini tetap menjadi misteri - Koleksi Misteri 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads